مرکز مشاوره

محبت مادرانه کلید موفقیت آینده فرزندان

تربیت کودک و اهمیت مشاوره

همواره وقتی افراد موفق را در جامعه میبینیم این سوال برای ما پیش میاید که چگونه آنان به این درجه از موفقیت وانگیزه درزندگی رسیده اندکه بعنوان الگو در جامعه حضور داشته و اسمشان زبان زد است. این موفقیت در زندگی می تواند موفقیت مالی  یااجتماعی ویا درسی باشد در حالت کلی رضایت از خود نیز می تواند به عنوان یم موفقیت برشمرده شود. اما بهر حال آنان درزندگی خود به یک جایگاه والا رسیده اند. در جواب سوال خود همواره جواب هایی را ارئه میدهیم، مانند پشتوانه مالی خوب، همسر خوب، شانس بالا، تلاش و کوشش فراوان خود فرد ویا داشتن آشنا درسازمانها اما هیچ کس به یک نکته ظریف دقت نمیکند که درادامه به آن میپردازیم.مرکز مشاوره خانواده و  مرکز مشاوره ازدواج ارائه دهنده بهترین خدمات مشاوره ای با بهترین مشاوران در ایران مشورت کنید.

تربیت فرزندان و محبت مادری

کسانی که دردوران کودکی و جوانی از محبت مادرانه به اندازه برخوردار بودند در بزرگسالی موفقیت زیادی کسب کرده و بهتر میتوانند از پس مشکلات خود بر بیایند. بنابراین بوسیدن در آغوش گرفتن و بیان کلمه دوستت دارم ازسوی مادران میتواند مقاومت روحی و احساس عاطفی قوی وخوبی رادر فرزندان حتی برای آینده بهمراه داشته باشد. محققان آمریکایی با تحقیقات خود برروی خانواده های آمریکایی چه در دروان کودکی و چه دربزرگسالی فرزندانشان در زمینه محبت مادر به فرزند به نتیجه های جلب توجهی دست یافتند

پیوند بین مادر و کودک کلید موفقیت در آینده فرزندان است!

بر اساس نتایج به دست آمده پیوند بین مادران و فرزندان نقش کلیدی داشته وهرچه آن قویتر باشد آنان موفق تر هستند. اما این تحقیقات نشان داده است که این محبت و دوستی باید به اندازه باشد و اگر میزان آن افزایش یابد نتیجه عکس داشته و به نوعی فرزندان را وابسته کرده، اعتماد به نفس آنان را کاهش داده و آنان را فردی خجالتی در جامعه به بار می آورد. اما اگر این محبت به اندازه باشد، فشار روحی بر روی فرزندان را برداشته و آنان را در جامعه افرادی قوی و با اعتماد به نفس کافی به بار می آورد. مرکز مشاوره مختلفی وجود دارد.

شماره های تماس 01

کاهش استرس درزندگی بااستفاده از محبت مادرانه

محققان همچنین به این نکته تاکید داشتند که روابط مادر و فرزند و محبتی که مادر به فرزند ارائه میدهد می تواند اضطراب را در فرزندان کم کرده و آنان را در آینده کمک کند تا با استرس ها و اضطراب های زندگی به خوبی کنار بیایند. اما در این میان هستند مادران و فرزندانی که نمیتوانند با همدیگر ارتباط برقرار کرده و احساسات خود رابه همدیگر منتقل کنند آنوقت این فرزندان هستند که ضربه شدید خورده  همچنین مادران نمی توانند احساسات مادرانه خود را منتقل کنند بهمین منظور وبا هدف کمک به خانواده های ایرانی کانون مشاوران ایران و مرکز مشاوره آماده این هستند با کمک مشاوران خود بشما خانواده های ایرانی کمک کنند.

رضا: مادرم مهمترین عامل موفقیت من بود

پریا: مادرم الگوی زندگی من بود و زندگی سالم را به من آموخت

عباس: مادر و پدرم همواره منو حمایت کرده و یکی از مهمترین عواملی بود که توانستن مدال طلا جهانی کسب کنم

کیارش: هر وقت استرس داشتنم اغوش مادر جایگاه امن من بود

ساناز: مامان جون دوست دارم

به بهانه دکتر بازی و معلم بازی داخل اتاق تنها اندام تناسلی همدیگر را مشاهده کرده اند

سلام وخسته نباشید پسر۶ساله ای دارم ۲بار با دختر خاله اش که هم سنش میباشد به بهانه دکتر بازی و معلم بازی داخل اتاق تنها اندام تناسلی همدیگر را مشاهده کرده اند.

که برای بار اول فقط تذکر بهشون دادیم جرات نمیکنیم وقتی همدیگرو میبینن تنهاشون بذاریم واقعا نگران بچه ها هستم و نحوه برخورد با بچه ها رو نمیدونم لطفا راهنمایم کنین با تشکر.

پاسخ

خانم محترم نباید با تذکر کردن اونارو نسبت به این مسایل حساس کنید …
به هرحال بازی فعالیت جسمی و ذهنی است که هدف‌دار بوده و به صورت فردی و گروهی انجام شود.

یکی از این اهداف بازی به رشد شخصیت جنسیت کودکان مربوط می شود که در بازی‌های کودکان سنین ۳ تا ۶ سالگی صورت می‌گیرد…
دکتربازی مربوط به رشد جنسی کودک است.

.معمولاً این بازی در والدین حس خوبی ایجاد نمی‌کند.

نگاه بچه‌ها با ما متفاوت است. باید این بازی‌ها را هدایت کنیم تا درست هدایت شوند. در این صورت به رابطه خاصی نمی‌انجامد و تنها کنجکاوی کودک را از بین می‌برد.

البته باید مراقب باشیم که بزرگسال در دکتر بازی کودکان نباشد.

اگر کودک موقع دکتربازی رفتار نامناسبی داشت، از او بخواهید تا لباسش را بپوشد و او را بیرون از منزل ببرید و با او بازی کنید تا حال و هوایش عوض شود.
گاهی پدر و مادر با رفتارهای نادرست و ممانعت از بازی کودک،‌او را در معرض خطر قرار می‌دهد.

این رفتار می‌تواند در کودک کنجکاوی و مقاومت ایجاد کند.

شما میتونید دراین مورد با مشاوران کودک بیشتر مشورت کنید تا راهکارهای عملی رو در اختیار شما قرار بدهند
در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

همه ی پسرها به من توجه می کنند یا به خواستگارم می آیند بیشتر ترغیب می شوم تا به خودم برسم

سلام من یه دختر ۱۵ ساله هستم وقتی دیدم ارابش می کنم و همه ی پسرها به من توجه می کنند یا به خواستگارم می آیند بیشتر ترغیب می شوم تا به خودم برسم اما دیگه حالم بهم می خوره وقتی می بینم کسی بهم نگاه می کنه وگاهی اوقات کم مونده بالا بیارم.

حتی برام خواستگاری اومد که اول خودم دوسش داشتم و مادر و پدرم راضی بودن ولی وقتی به من گف دوست دارم و ابراز علاقه کرد ازش متنفر شدم و ردش کردم.

اون فامیل ما بود و وقتی من اونو می دیدم خودمو گم می کردم قلبم به تپش می افتاد ولی الان وقتی می بینمش واقعا حالم بهم می خوره .

وقتی پسری رو دوس دارم وبعدا می فهمم اونم دوسم داره به خدا ازش متنفر میشم .من مشکلی ندارم که ؟

یعنی به نطرتون این چیزا عادیه یا باید پیش یه دکتر برم کمکم کنید

پاسخ

نفرت یکی از هیجانات و احساسات است که همه انسان‌ها کمابیش آن را تجربه می‌کنند.

وقتی انسان در مواجهه با مکان، شیء یا شخصی دچار احساس ناخوشایند می‌شود و این احساس موجب دوری او از آن موقعیت می‌شود، به آن نفرت می‌گویند.

در مورد ریشه نفرت بین روانشناسان تربیتی و سایر روانشناسان و روانپزشکان اختلاف نظر وجود دارد اما اکثر آنها نفرت را هیجانی می‌دانند که مقابل عشق است.

اگر در دوران کودکی به ویژه ۲ تا ۳ سالگی عشق و محبت بین مادر و فرزند برقرار نشود، می‌تواند نقطه مقابل آن یعنی نفرت شکل بگیرد.

مادر موضوع اساسی علاقه کودک است و این علاقه بعد از او نسبت به سایر اعضای خانواده و همسر تا پایان عمر ادامه پیدا می‌کند.

تصویربرداری‌های پیشرفته حاکی از تحریک بیش از حد نقاط خاصی از مغز به ویژه هیپوتالاموس و قسمت‌هایی از لب و پیشانی در انسان‌هایی است که دچار نفرت می‌شوند.

مطالعات بر روی حیوانات نیز این یافته را تأیید می‌کند چرا که تحریک نقاط یاد شده در مغز آن ها موجب احساس نفرت شده است.

هرچند برخی معقتدند که نفرت همان اجتناب است اما باید گفت تفاوتی میان نفرت و اجتناب وجود دارد.

عمده‌ترین تفاوت آنها این است که در اجتناب فرد عمداً و با اراده خود از موقعیت خاصی که قبلاً برایش ناخوشایند بوده دوری می‌کند. بنابراین نقش اراده فرد پیش از مواجهه با موقعیت مورد نظر وجود دارد، اما در نفرت زمانی که فرد با موقعیت نفرت‌انگیز مواجه شود دچار علائم خاصی می‌شود.

این علائم به لحاظ روحی، احساس ترس، عصبانیت، خجالت و فرار از آن موقعیت خاص به شکل ناخودآگاه است.

همچنین برخی علائم فیزیولوژیکی در سیستم قلب مانند تپش قلب، افزایش ضربان قلب و فشار خون وجود دارد. در مورد نفرت همچنین با علائمی در سیستم تنفسی همراه است. در این حالت فرد دچار احساس تنگی نفس،‌افزایش تعداد تنفس و احساس خستگی مفرط می‌شود.

به لحاظ گوارشی نیز تهوع، اسهال، دل‌پیچش، خشکی دهان، لرزش ، تعریق و استفراغ به ویژه در کودکان از علائم شایع نفرت است.

اگر نگوییم علل روانشناسی تنها عامل نفرت است باید بگویم بیشترین نقش را در این هیجان ایجاد می‌کند. اگر انسان همزمان با پدیده خاصی دچار حالتاضطراب و ترس شدید و در پی آن نفرت شود، بر اثر شرطی شدن، در مواجهه مجدد با همان موقعیت دچار اضطراب می‌شود.

موجود زنده در مواجهه با ترس،‌ به یکی از دو راه جنگ و فرار می‌پردازد. چنانچه استرس بسیار شدید باشد و فرد نتواند از آن فرار کند یا با آن بجنگد، در او احساس تنفر شکل می‌گیرد.

تنفر در انسانهایی ایجاد می‌شود که به لحاظ شخصیتی منفعل،‌ترسو و درونگرا هستند. مثلاً کودکی که تنهایی را ترجیح می‌دهد، در موقعیتهای مختلف سریع می‌ترسد. این کودکان معمولاً وابستگی افراطی به یکی از افراد خانواده به ویژه مادر دارند.

این کودکان حتی وقتی در موقعیت‌هایی که به لحاظ استرس متوسط هستند قرار می‌گیرند دچار نفرت می‌شوند.

برخی مسائل از نظر فرهنگی و اجتماعی نیز موجب احساس نفرت در افراد جامعه می شود. همچنین از نظر اجتماعی ممکن است دیدن یک سوسک توسط خانمی موجب ایجاد نفرت در او شود.

گاهی نفرت در زندگی لازم است اما اگر تا حدی باشد که فرد قادر به کنترل آن نباشد آن وقت مشکل‌زا می‌شود.

انسان طبیعی باید بتواند با روش‌های مقابله‌ای بر اضطرابش غلبه کند. نفرت در موارد غیر عادی که بر جسم، روابط اجتماعی بین فردی و ذهن فرد تأثیر می‌گذارد.

نفرت‌هایی که گاهی بین همسران و همچنین والدین و فرزندان ایجاد می‌شود ناشی از سوءتفاهمات است که باید توسط فرد شناسایی شده و سپس با کمک سایر اعضای خانواده و بعد مشاور و روانپزشک برطرف شود.

بهترین راه درمان این گونه سوءتفاهمات داشتن جلسات متوالی و طولانی برای حل مشکلات است.

اختلاف بین عروس و خانواده همسر نمونه‌ای از این سوءتفاهمات است که موجب حسادت‌ می شود. دلیل این حسادت عدم دانستن جایگاه افراد است. مثلاً عروس انتظار دارد همسرش همه محبت خود را متوجه او کند. البته نمی‌توان گفت که همه این حالات موجب نفرت می‌شود اما در صورتی که علائم ذکر شده را داشته باشد نفرت است.

برخی روانشناسان از نفرت به عنوان درمانی برای برخی اختلالات روانشناختی مانند سوءمصرف مواد و الکل استفاده می‌کنند. در این حالت با تزریق آمپول به فردی که مواد مصرف کرده موجب نفرت او نسبت به مواد مخدر می‌شوند.

نفرت گاهی به عنوان یک علامت است. مثلاً در افسردگی فرد از خودش نفرت پیدا می‌کند و این موضوع می‌تواند موجب خودکشی او شود.

در برخی اختلالات روانی مانند جنون جوانی،‌ فرد دچار سوءظن نسبت به اطرافیانش می‌شود که این موضوع می تواند نفرت و صدمه زدن به آنها را در پی داشته باشد.

اگر نفرت شدید و با سایر علائم اختلالات روانپزشکی همراه باشد، باید فرد را به روانپزشک ارجاع داد تا تحت درمان قرار گیرد.

نفرت هیجانی است که باید آن را شناسایی کرده، نسبت به رفع آن اقدام کنیم. آموزش روش‌های تطابق یکی از راهکارهای درمان نفرت است.
در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

بچه هام در حین بازی با گوشی متوجه شدم که اونها متوجه چندتا عکس و فیلم مبتذل شدندواونها را دیدن

من پسری ۸ ساله و دختری ۱۳ساله دارم که در حین بازی با گوشی متوجه شدم که اونها متوجه چندتا عکس و فیلم مبتذل شدندواونها را دیدن.
من خیلی نگران ام و نمیدونم این اتفاق برای چندمین باره که تکرار میشه.

وقتی متوجه شدم انهارودعوا کردم ممکنه این فیلم ها روشون تاثیر بگذاره و اینده اونهارا به خطر بندازه چجوری با اونها رفتار کنم که حساس تر نشن؟

بیش از اندازه به گوشی و تبلت و..وابسته شدن لطفا کمکم کنید.

پاسخ

فقط ذهنشون رو منحرف کنید و سعی کنید عکسارو پاک کنید تا در برخورد دوباره نتونن بازیابی کنن
به هر حال شما باید بیشتر رعایت کنید چون تربیت فرزندان انعکاس رفتار ما بزرگترهاست
و این کار با دعوا درست نمیشه با مراقب و اهمیت درست پیش میره
پس نگران نباشید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر قیطریه:
۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه
دفتر شریعتی:
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

قرار نیست کار خاصی انجام بدید
همون موقع که این اتفاق افتاد باید موضوع رو منحرف میکردید نباید با دعوا اونو توی ذهن کودک ماندگار کرد
فقط باید بیشتر مواظب چنین وسایلی بود …
چون در صورت تکرار به هر حال روی ضمیرناخوداگاه کودک تاثیرخواهد گذاشت

به دکتر اکولوژی مراجعه کردم گفت مشکل شما فوت فتیشی هستش

سلام آقای دکتر خسته نباشید بنده حدود ۲۱ سالمه که از دوران بلوغ دچار مشکلی بودم که تازگی به دکتر اکولوژی مراجعه کردم گفت مشکل شما فوت فتیشی هستش باید به دکتر روان پزشک مراجعه کنید من فقط فوت فتیشی تو ذهنمه و خودارضایی میکنم علاقه به رابطه ایجاد کردن ندارم هیچ حسی به ….

جنس مخالف ندارم باید چکار کنم آقای دکتر آیا به روان پزشک مراجعه کنم راه درمان داره ؟؟؟؟؟ خواهش جوابمو بدید خیلی تشکر

پاسخ
مساله ای که مطرح میکنید به عنوان ناهنجاری جنسی قلمداد می شود که روانپزشک ممکن است داروهایی در نظر داشته باشد و قطعا بی نتیجه نخواهد بود ولی به طور کل این مساله بیشتر با مراجهه به روانشناس و بررسی تخیلات و فانتزی های ذهنی و مسائل دوران کودکی و شرایط دوران بلوغ حل می شود و خب بسیاری از افرادی که شرایط مشابه شما رو داستند با مراجعه و ادامه جلسات و با انگیره خودشون در جهت رفع مساله خود موفق بودند و زندگی جنسی عادی رو دارند .
چون در هر حال شما در اینده شاید بخواهید ازدواج کنید و این رفتار برای طرف مقابل ازاردنده خواهد بود .و اصلا نمی توانید ایشون رو ارضا کنید و رابطه جنسی معقولی داشته باشید.
به هر حال شاید بگویید قصد ازدواج ندارید ولی احساسات افراد در این مسائل تعیین کننده هستند در هر حال امیدوارم با مراجعه مساله شما حل شود و اصلا جای نگرانی وجود ندارد زمان مناسبی برای درمان انتخاب کرده اید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
موفق باشید

پاسخ

با سلام،تازه عقد کردم،شعار من قبل از عقد این بود که سرما به زندگی خودمون گرم باشه و از مشکلاتمون به کسی نگیم (میدونید چون با شناختی که از خانواده ایشون در مورد برادرای ذیگه پیدا کردم،گفتن مشکلات فقط باعث پشت سر حرف زد ن وکوچیک کردن طرف میشه و قدمی برای تغییر و تحول نمیذارن،یعنی نه که نخوان،مهربونن اما کاری ازشون برنمیاد و با زخم زبونا پشت سر بدگویی میکنن )منم یاد گرفتم از مشکلاتم نگم،زیاد با عروسا دم خور نمیشم تا چیز زیادی ندونن، قصدم اینه شوهرم کوچیک نشه، و میدونم بدونن کمکی نمیکنن.

الان شوهرم مدتی پیش یه پولیبرداست و ماشین خرید،سر بیست روزپشیمون شدو میخوادبفروشه و دلیلاشو بهم گفت(قانع کنندس)اما خب برایرسیدن به هدفش راه رو دور زد.

چیری که اول گفتم رو جدی نگرفت الانداره میره،و راسش من از این کارش خیلیی ناراحت شدم،چوپ تازه دلم خوش بود که یه وسیله جدید گزفتیم(و تازه فهمیدم چقذ مشکل مالی داره چق برای رسیدن به اهدافم دورم.

خودش و فامیلالش میدونن موقعیت های خیلییی بهتری از همسرم داشتم،و این منو عذاب میده که هم بایذ خودماین روزهای سخت رو تحمل کنم هم نیشخند های اونا که با اطلاع ازوضع مالی اقام،از خواستگارام گذشتمو…)

اینا به کنار،باید پای انتخابم وایستم درسته،اما الان ناراحتی اینو دارم عروسا ازم سوال کنن چرا فروخته چی بگم؟دوست ندارم از بذهکاری شوهرم بگم.و از طرفی هم دوست ندارم خودمو ببازم،(چون بارها دیدم در کنارهم سز مسئله شوهر کسی دلسوزی میکنن اما دور از اونا،اوضاعشونو به شدیدترین روش نقد میکنن)و من این دوستی خاله خرسه رو نمیخام،اما برخورد مناسبم نمیدونم،چی کار کنم هم خودمو خونسرد نشون بدم،اما اطلاعات زیادی ندم،هم ساکتشون کنم،چون حتما حتما الان کنجکاون که چی و چی شده.چی کار کنم مشاور محترم!شوهرم توی مدیریت اقتصادی ضعیفه،دوست دارم از ته دل بهش افتخار کنم و پشتش باشم و باعث خجالت زدگیم نشه

پاسخ

دوست عزیز باید بدونید زن و مرد مکمل هم در زندگی مشترک میشوند.
ولی یکی با سهم بیشتر و یکی با سهم کمتر .
پس از همین امروز بدونید چه انتخابی داشتید و درکش کنید.
روی حرف دیگران حساس نباشید که چه فکری در مورد شما میکنن. مردم در هر صورت در مورد همه چیز حرف میزنند.
اینکه شما ایشون رو از بین خواستگارای زیادی که داشتید انتخاب کردید به نوع نگاه و معیارهای خودتون مربوط میشه.
و دیگران مسلما نمیتوانند این معیارهارو درک کنند.
به همین خاطر تا در دوران عقد هستید و زندگی مشترک رو رسما شروع نکردید با شوهرتون صحبت کنید .
یک سری شرایط و انتظارات هست که همین امروز باید در موردش صحبت کنید .
پس در زمانی مناسب گفتگویی قاطع داشته باشید .چون برای مردان سخت خواهد بود که نصیحت های زن رو قبول کنند.
به همین خاطر نوع صحبت و لحن شما باید کاملا کنترل شده باشه .
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر قیطریه:
۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه

اصول شش ماده ای پس انداز در حساب بانک عاطفی

این حساب تنها حسابی است که تنها با پول پر نمی شود و شما باید برای پر کردن آن به طریق دیگری عمل کنید.
۱ – درک فرد مقابل
از مهم ترین پس اندازهایی که زن و شوهر می توانند در این بانک داشته باشند این است که واقعا در این جست وجو باشند که طرف مقابل را درک کنند و ارتباطی صمیمانه داشته باشند. آن چه برای زن مهم است ، باید همان قدر برای شوهر هم مهم باشد و برعکس. زندگی یک قانون طلایی دارد که می گوید:” همان طور که با دیگران رفتار کنی ، با تو رفتار خواهند کرد “.یعنی همان طور که دوست داری همسرت تو را درک کند و حرف هایت را بفهمد ، تو هم او را درک و سعی کن مسائل را از دید او نگاه کنی.

مشاجرات همیشه از نبود درک متقابل و نبود صمیمیت ناشی می شود. مرد احساسات زن را محکوم می کند، تمسخر می کند و انتقاد می کند و زن هم با شکایت کردن ازمرد، در او احساس شکست ، سرخوردگی و بی لیاقتی ایجاد می کند. ارتباط نزدیک زن و شوهر با یکدیگر فراتر از حرف زدن و گوش دادن است . این ارتباط شامل قدرت هم حسی و همدلی با طرف مقابل است؛ بدین معنا که فرد خود را جای همسرش بگذارد و مسائل را از دید او بنگرد تا او را بهتر درک کند.

۲ – توجه کردن به مسائل به ظاهر جزئی و بی اهمیت
گاهی اوقات رفتارهای حاکی از ادب و مهربانی هر چند کوچک، تاثیر شگرفی روی طرف مقابل می گذارد. برعکس این قضیه هم صادق است. نامهربانی، بی ادبی، بی احترامی یا بی ملاحظگی برداشت بسیار زیادی از حساب بانک عاطفی به حساب می آید. زن و شوهر باید متوجه باشند که کوچک ترین رفتارها و حرکات از دید طرف مقابل در ارتباط زن و شوهر پنهان نمی ماند و تاثیرات خود را در روح و روان او باقی می گذارد.

۳ – وفای به عهد
در ارتباط زن و شوهر ، اگر دو طرف به قول و قرار خود پایبند باشند ،پس انداز عظیمی کرده اندو اگر زیر قول و قرار خود بزنند ، برداشتی کلان از حساب بانک عاطفی خود انجام داده اند. چون طرف مقابل با این کار، دیگر هیچ قول و تعهدی را قبول نخواهد کرد .

۴ – آشکار کردن توقعات و خواسته ها
تقریبا علت بیشتر مشکلات ارتباطی بین زوجین ریشه در انتظارات مبهم درباره وظایف و اهداف دارد . توقعات مبهم به ناامیدی ، دلسردی و نداشتن تفاهم منجر می شود .زن و شوهر توقعاتی از هم دارند، اما این توقعات را واضح و صریح بیان نمی کنند و هیچ تلاشی هم برای روشن کردن انتظارات خود از یکدیگر نمی کنند . وقتی انتظارات زن و شوهر در ارتباط شان روشن و واضح نباشد و بیان نشود ، کم کم احساسات درگیر می شود و سوء تفاهمات کوچک و ساده باعث از بین رفتن روابط صمیمی می شود.

۵ – نشان دادن قاطعیت وثبات شخصیت
قاطعیت و ثبات شخصیت موجب ایجاد اعتماد می شود.نداشتن ثبات شخصیت تقریبا هر گونه تلاشی را برای ایجاد اعتماد بالا از بین می برد .اگر زن یا شوهر ریاکار باشند، هرگز نمی توانند در ارتباط زن و شوهری اعتماد طرف مقابل را جلب کنند. قاطعیت به این معناست که زن و شوهر با همه افراد با اصول مشخص و واضحی رفتار کنند. اگر زن و شوهر در غیاب و حضور فامیل ، دوستان و همکاران رفتار یکسانی از خود نشان دهند،این رفتار باعث اطمینان بالا در همسر می شود و او احساس می کند که شریک زندگی اش ، نقاب به چهره نزده است و نقش دیگری را بازی نمی کند.

۶ – عذر خواهی خالصانه برای برداشت از حساب
وقتی از حساب بانکی خود برداشت می کنید، باید از صمیم قلب از طرف مقابل عذر خواهی کنید. با عذر خواهی صمیمانه ، اعتماد بسیاری را به صورت پس انداز در ارتباط با همسرتان، به حساب خود ریخته اید، مانند: «من اشتباه کردم»، « نسبت به شما کم لطفی کردم»، «نسبت به شما بی احترامی کردم»، «شأن شما را نادیده گرفتم» ، «واقعا متاسفم» و …این که از صمیم قلب و به دور از هر گونه چاپلوسی از کسی معذرت خواهی کنیم، نیاز به شخصیتی قوی دارد .افرادی که از امنیت درونی برخوردار نیستند ، نمی توانند عذر خواهی واقعی داشته باشند . آن ها احساس می کنند اگر معذرت خواهی کنند ، تحقیر می شوند و در هراسند مبادا دیگران از این ضعف آن ها سوء استفاده کنند. در واقع امنیت درونی آن ها بر اساس عقاید دیگران است و از این که دیگران چه فکری درباره آن ها می کنند، نگران هستند.
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۴۴۰۳۴۴۹۰
موفق باشید

منبع: کودک و نوجوان


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

19 نظرات

  • هادی , ژانویه 9, 2014 @ 6:33 ب.ظ

    ————————————————————-

    ۴۵- پس بدان که زمین یکسره در ظلم و فساد و شقاوت فرو نرفته است مگر بدلیل

    پایمال کردن حق دوست دوست. یعنی کل این دوزخ روی زمین حاصل عداوت محبوبها

    و معشوقها با انتشار محبت است که محبت را تماماً مصادره به خود نموده و آنرا از

    دیگران بازداشتند. و به همین دلیل خودشان از محبت ساقط شدند و دچار قحطی وجود

    گشتند و آنگاه دست به انتقام زدند بر علیه کانونهای محبت.

    یعنی هم محبت را منع نمودند و هم به اشاعه شقاوت پرداختند : زنان در قبال شوهرانشان،

    فرزندان در قبال والدینشان و نهایتاً شاگردان و مریدان در قبال اساتید و امامانشان و نیز

    برخی از مومنان در قبال پروردگارشان. و این استمرار مکتب ابلیس است.

    قسمتی از کتاب ” دوست دوست ” استاد علی اکبر خانجانی

  • ناشناس , ژانویه 13, 2014 @ 9:49 ب.ظ

    مادر من اصلأ بلد نیست محبت کنه من که از محبت مادری تا حلال محروم بودم

  • ناشناس , ژانویه 14, 2014 @ 10:51 ب.ظ

    چه بد …ایشالا خودت مادر میشی به بچه هات محبت میکنی

  • نرگس , فوریه 8, 2015 @ 9:11 ب.ظ

    سلام وخسته نباشید پسر۶ساله ای دارم ۲بار با دختر خاله اش که هم سنش میباشد به بهانه دکتر بازی و معلم بازی داخل اتاق تنها اندام تناسلی همدیگر را مشاهده کرده اند که برای بار اول فقط تذکر بهشون دادیم جرات نمیکنیم وقتی همدیگرو میبینن تنهاشون بذاریم واقعا نگران بچه ها هستم و نحوه برخورد با بچه ها رو نمیدونم لطفا راهنمایم کنین با تشکر.

    • Anonymous , فوریه 9, 2015 @ 9:11 ق.ظ

      خانم محترم نباید با تذکر کردن اونارو نسبت به این مسایل حساس کنید …
      به هرحال بازی فعالیت جسمی و ذهنی است که هدف‌دار بوده و به صورت فردی و گروهی انجام شود. یکی از این اهداف بازی به رشد شخصیت جنسیت کودکان مربوط می شود که در بازی‌های کودکان سنین ۳ تا ۶ سالگی صورت می‌گیرد…
      دکتربازی مربوط به رشد جنسی کودک است،.معمولاً این بازی در والدین حس خوبی ایجاد نمی‌کند. نگاه بچه‌ها با ما متفاوت است. باید این بازی‌ها را هدایت کنیم تا درست هدایت شوند. در این صورت به رابطه خاصی نمی‌انجامد و تنها کنجکاوی کودک را از بین می‌برد. البته باید مراقب باشیم که بزرگسال در دکتر بازی کودکان نباشد.

      اگر کودک موقع دکتربازی رفتار نامناسبی داشت، از او بخواهید تا لباسش را بپوشد و او را بیرون از منزل ببرید و با او بازی کنید تا حال و هوایش عوض شود.
      گاهی پدر و مادر با رفتارهای نادرست و ممانعت از بازی کودک،‌او را در معرض خطر قرار می‌دهد. این رفتار می‌تواند در کودک کنجکاوی و مقاومت ایجاد کند.

      شما میتونید دراین مورد با مشاوران کودک بیشتر مشورت کنید تا راهکارهای عملی رو در اختیار شما قرار بدهند
      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  • لیلا , سپتامبر 2, 2015 @ 1:10 ق.ظ

    سلام من یه دختر ۱۵ ساله هستم وقتی دیدم ارابش می کنم و همه ی پسرها به من توجه می کنند یا به خواستگارم می آیند بیشتر ترغیب می شوم تا به خودم برسم اما دیگه حالم بهم می خوره وقتی می بینم کسی بهم نگاه می کنه وگاهی اوقات کم مونده بالا بیارم حتی برام خواستگاری اومد که اول خودم دوسش داشتم و مادر و پدرم راضی بودن ولی وقتی به من گف دوست دارم و ابراز علاقه کرد ازش متنفر شدم و ردش کردم اون فامیل ما بود و وقتی من اونو می دیدم خودمو گم می کردم قلبم به تپش می افتاد ولی الان وقتی می بینمش واقعا حالم بهم می خوره .وقتی پسری رو دوس دارم وبعدا می فهمم اونم دوسم داره به خدا ازش متنفر میشم .من مشکلی ندارم که ؟یعنی به نطرتون این چیزا عادیه یا باید پیش یه دکتر برم کمکم کنید

    • ◄Responder► , سپتامبر 3, 2015 @ 10:49 ق.ظ

      نفرت یکی از هیجانات و احساسات است که همه انسان‌ها کمابیش آن را تجربه می‌کنند.

      وقتی انسان در مواجهه با مکان، شیء یا شخصی دچار احساس ناخوشایند می‌شود و این احساس موجب دوری او از آن موقعیت می‌شود، به آن نفرت می‌گویند.

      در مورد ریشه نفرت بین روانشناسان تربیتی و سایر روانشناسان و روانپزشکان اختلاف نظر وجود دارد اما اکثر آنها نفرت را هیجانی می‌دانند که مقابل عشق است.

      اگر در دوران کودکی به ویژه ۲ تا ۳ سالگی عشق و محبت بین مادر و فرزند برقرار نشود، می‌تواند نقطه مقابل آن یعنی نفرت شکل بگیرد.

      مادر موضوع اساسی علاقه کودک است و این علاقه بعد از او نسبت به سایر اعضای خانواده و همسر تا پایان عمر ادامه پیدا می‌کند.

      تصویربرداری‌های پیشرفته حاکی از تحریک بیش از حد نقاط خاصی از مغز به ویژه هیپوتالاموس و قسمت‌هایی از لب و پیشانی در انسان‌هایی است که دچار نفرت می‌شوند.

      مطالعات بر روی حیوانات نیز این یافته را تأیید می‌کند چرا که تحریک نقاط یاد شده در مغز آن ها موجب احساس نفرت شده است.

      هرچند برخی معقتدند که نفرت همان اجتناب است اما باید گفت تفاوتی میان نفرت و اجتناب وجود دارد.

      عمده‌ترین تفاوت آنها این است که در اجتناب فرد عمداً و با اراده خود از موقعیت خاصی که قبلاً برایش ناخوشایند بوده دوری می‌کند. بنابراین نقش اراده فرد پیش از مواجهه با موقعیت مورد نظر وجود دارد، اما در نفرت زمانی که فرد با موقعیت نفرت‌انگیز مواجه شود دچار علائم خاصی می‌شود.

      این علائم به لحاظ روحی، احساس ترس، عصبانیت، خجالت و فرار از آن موقعیت خاص به شکل ناخودآگاه است.

      همچنین برخی علائم فیزیولوژیکی در سیستم قلب مانند تپش قلب، افزایش ضربان قلب و فشار خون وجود دارد. در مورد نفرت همچنین با علائمی در سیستم تنفسی همراه است. در این حالت فرد دچار احساس تنگی نفس،‌افزایش تعداد تنفس و احساس خستگی مفرط می‌شود.

      به لحاظ گوارشی نیز تهوع، اسهال، دل‌پیچش، خشکی دهان، لرزش ، تعریق و استفراغ به ویژه در کودکان از علائم شایع نفرت است.

      اگر نگوییم علل روانشناسی تنها عامل نفرت است باید بگویم بیشترین نقش را در این هیجان ایجاد می‌کند. اگر انسان همزمان با پدیده خاصی دچار حالت اضطراب و ترس شدید و در پی آن نفرت شود، بر اثر شرطی شدن، در مواجهه مجدد با همان موقعیت دچار اضطراب می‌شود.

      موجود زنده در مواجهه با ترس،‌ به یکی از دو راه جنگ و فرار می‌پردازد. چنانچه استرس بسیار شدید باشد و فرد نتواند از آن فرار کند یا با آن بجنگد، در او احساس تنفر شکل می‌گیرد.

      تنفر در انسانهایی ایجاد می‌شود که به لحاظ شخصیتی منفعل،‌ترسو و درونگرا هستند. مثلاً کودکی که تنهایی را ترجیح می‌دهد، در موقعیتهای مختلف سریع می‌ترسد. این کودکان معمولاً وابستگی افراطی به یکی از افراد خانواده به ویژه مادر دارند.

      این کودکان حتی وقتی در موقعیت‌هایی که به لحاظ استرس متوسط هستند قرار می‌گیرند دچار نفرت می‌شوند.

      برخی مسائل از نظر فرهنگی و اجتماعی نیز موجب احساس نفرت در افراد جامعه می شود. همچنین از نظر اجتماعی ممکن است دیدن یک سوسک توسط خانمی موجب ایجاد نفرت در او شود.

      گاهی نفرت در زندگی لازم است اما اگر تا حدی باشد که فرد قادر به کنترل آن نباشد آن وقت مشکل‌زا می‌شود.

      انسان طبیعی باید بتواند با روش‌های مقابله‌ای بر اضطرابش غلبه کند. نفرت در موارد غیر عادی که بر جسم، روابط اجتماعی بین فردی و ذهن فرد تأثیر می‌گذارد.

      نفرت‌هایی که گاهی بین همسران و همچنین والدین و فرزندان ایجاد می‌شود ناشی از سوءتفاهمات است که باید توسط فرد شناسایی شده و سپس با کمک سایر اعضای خانواده و بعد مشاور و روانپزشک برطرف شود.

      بهترین راه درمان این گونه سوءتفاهمات داشتن جلسات متوالی و طولانی برای حل مشکلات است.

      اختلاف بین عروس و خانواده همسر نمونه‌ای از این سوءتفاهمات است که موجب حسادت‌ می شود. دلیل این حسادت عدم دانستن جایگاه افراد است. مثلاً عروس انتظار دارد همسرش همه محبت خود را متوجه او کند. البته نمی‌توان گفت که همه این حالات موجب نفرت می‌شود اما در صورتی که علائم ذکر شده را داشته باشد نفرت است.

      برخی روانشناسان از نفرت به عنوان درمانی برای برخی اختلالات روانشناختی مانند سوءمصرف مواد و الکل استفاده می‌کنند. در این حالت با تزریق آمپول به فردی که مواد مصرف کرده موجب نفرت او نسبت به مواد مخدر می‌شوند.

      نفرت گاهی به عنوان یک علامت است. مثلاً در افسردگی فرد از خودش نفرت پیدا می‌کند و این موضوع می‌تواند موجب خودکشی او شود.

      در برخی اختلالات روانی مانند جنون جوانی،‌ فرد دچار سوءظن نسبت به اطرافیانش می‌شود که این موضوع می تواند نفرت و صدمه زدن به آنها را در پی داشته باشد.

      اگر نفرت شدید و با سایر علائم اختلالات روانپزشکی همراه باشد، باید فرد را به روانپزشک ارجاع داد تا تحت درمان قرار گیرد.

      نفرت هیجانی است که باید آن را شناسایی کرده، نسبت به رفع آن اقدام کنیم. آموزش روش‌های تطابق یکی از راهکارهای درمان نفرت است.
      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

  • مریم , مارس 9, 2016 @ 2:30 ب.ظ

    سلام روز بخیر
    من پسری ۸ ساله و دختری ۱۳ساله دارم که در حین بازی با گوشی متوجه شدم که اونها متوجه چندتا عکس و فیلم مبتذل شدندواونها را دیدن.
    من خیلی نگران ام و نمیدونم این اتفاق برای چندمین باره که تکرار میشه.وقتی متوجه شدم انهارودعوا کردم ممکنه این فیلم ها روشون تاثیر بگذاره و اینده اونهارا به خطر بندازه چجوری با اونها رفتار کنم که حساس تر نشن؟ بیش از اندازه به گوشی و تبلت و..وابسته شدن لطفا کمکم کنید.

    • راهنما , مارس 10, 2016 @ 1:53 ق.ظ

      فقط ذهنشون رو منحرف کنید و سعی کنید عکسارو پاک کنید تا در برخورد دوباره نتونن بازیابی کنن
      به هر حال شما باید بیشتر رعایت کنید چون تربیت فرزندان انعکاس رفتار ما بزرگترهاست
      و این کار با دعوا درست نمیشه با مراقب و اهمیت درست پیش میره
      پس نگران نباشید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه
      دفتر شریعتی:
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

  • مریم , مارس 10, 2016 @ 8:55 ق.ظ

    خیلی ممنون.
    فقط چجوری ذهنشون رو منحرف کنم؟

    • راهنما , مارس 10, 2016 @ 9:35 ق.ظ

      قرار نیست کار خاصی انجام بدید
      همون موقع که این اتفاق افتاد باید موضوع رو منحرف میکردید نباید با دعوا اونو توی ذهن کودک ماندگار کرد
      فقط باید بیشتر مواظب چنین وسایلی بود … چون در صورت تکرار به هر حال روی ضمیرناخوداگاه کودک تاثیرخواهد گذاشت

      • مریم , مارس 12, 2016 @ 3:39 ب.ظ

        ممنون لطف کردین

  • مریم , مارس 10, 2016 @ 9:07 ق.ظ

    ببخشید ی سوال دیگه پسرم از لحاظ اخلاقی خوبه ونماز هم میخونه ولی دخترم اخلاقش خیلی تندشده وشدیدا هم زود رنج برا هر چیز کوچیک ناراحت میشه نمازش رودرس نمیخونه واروم اروم نمازش داره ترک میشه وازلحاظ ذهنی خیلی باهوشه اما امسال اصلا به کتابهش توجه نداره قراره دوماه دیگه ازمون تیز هوشان بده براش هر چی خواسته تهیه کردیم ولی اصلا نمیخونه اون امسال به بلوغ رسیده ممکنه دلیل رفتار هاش همین باشه؟
    لطفا راهنماییم کنید چجوری باهاش رفتار کنیم تشکر.

  • علی , جولای 13, 2017 @ 6:40 ق.ظ

    سلام آقای دکتر خسته نباشید بنده حدود ۲۱ سالمه که از دوران بلوغ دچار مشکلی بودم که تازگی به دکتر اکولوژی مراجعه کردم گفت مشکل شما فوت فتیشی هستش باید به دکتر روان پزشک مراجعه کنید من فقط فوت فتیشی تو ذهنمه و خودارضایی میکنم علاقه به رابطه ایجاد کردن ندارم هیچ حسی به …. جنس مخالف ندارم باید چکار کنم آقای دکتر آیا به روان پزشک مراجعه کنم راه درمان داره ؟؟؟؟؟ خواهش جوابمو بدید خیلی تشکر

    • مشاور , جولای 13, 2017 @ 12:09 ب.ظ

      با سلام
      مساله ای که مطرح میکنید به عنوان ناهنجاری جنسی قلمداد می شود که روانپزشک ممکن است داروهایی در نظر داشته باشد و قطعا بی نتیه نخواهد بود ولی به طور کل این مساله بیشتر با مراجهه به روانشناس و بررسی تخیلات و فانتزی های ذهنی و مسائل دوران کودکی و شرایط دوران بلوغ حل می شود و خب بسیاری از افرادی که شرایط مشابه شما رو داستند با مراجعه و ادامه جلسات و با انگیره خودشون در جهت رفع مساله خود موفق بودند و زندگی جنسی عادی رو دارند .چون در هر حال شما در اینده شاید بخواهید ازدواج کنید و این رفتار برای طرف مقابل ازاردنده خواهد بود .و اصلا نمی توانید ایشون رو ارضا کنید و رابطه جنسی معقولی داشته باشید به هر حال شاید بگویید قصد ازدواج ندارید ولی احساسات افراد در این مسائل تعیین کننده هستند در هر حال امیدوارم با مراجعه مساله شما حل شود و اصلا جای نگرانی وجود ندارد زمان مناسبی برای درمان انتخاب کرده اید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
      موفق باشید

  • ترنم , ژانویه 8, 2018 @ 12:18 ق.ظ

    با سلام،تازه عقد کردم،شعار من قبل از عقد این بود که سرما به زندگی خودمون گرم باشه و از مشکلاتمون به کسی نگیم،(میدونید چون با شناختی که از خانواده ایشون در مورد برادرای ذیگه پیدا کردم،گفتن مشکلات فقط باعث پشت سر حرف زد ن وکوچیک کردن طرف میشه و قدمی برای تغییر و تحول نمیذارن،یعنی نه که نخوان،مهربونن اما کاری ازشون برنمیادو با زخم زبونا پشت سر بدگویی میکنن )منم یاد گرفتم از مشکلاتم نگم،زیاد با عروسا دم خور نمیشم تا چیز زیادی ندونن،قصدم اینه شوهرم کوچیک نشه،و میدونم بدونن کمکی نمیکنن.الان شوهرم مدتی پیش یه پولیبرداست و ماشین خرید،سر بیست روزپشیمون شدو میخوادبفروشه و دلیلاشو بهم گفت(قانع کنندس)اما خب برایرسیدن به هدفش راه رو دور زد،چیری که اول گفتم رو جدی نگرفت الانداره میره،و راسش من از این کارش خیلیی ناراحت شدم،چوپ تازه دلم خوش بود که یه وسیله جدید گزفتیم(و تازه فهمیدم چقذ مشکل مالی داره چق برای رسیدن به اهدافم دورم،خودش و فامیلالش میدونن موقعیت های خیلییی بهتری از همسرم داشتم،و این منو عذاب میده که هم بایذ خودماین روزهای سخت رو تحمل کنم هم نیشخند های اونا که با اطلاع ازوضع مالی اقام،از خواستگارام گذشتمو…)اینا به کنار،باید پای انتخابم وایستم درسته،اما الان ناراحتی اینو دارم عروسا ازم سوال کنن چرا فروخته چی بگم؟دوست ندارم از بذهکاری شوهرم بگم.و از طرفی هم دوست ندارم خودمو ببازم،(چون بارها دیدم در کنارهم سز مسئله شوهر کسی دلسوزی میکنن اما دور از اونا،اوضاعشونو به شدیدترین روش نقد میکنن)و من این دوستی خاله خرسه رو نمیخام،اما برخورد مناسبم نمیدونم،چی کار کنم هم خودمو خونسرد نشون بدم،اما اطلاعات زیادی ندم،هم ساکتشون کنم،چون حتما حتما الان کنجکاون که چی و چی شده.چی کار کنم مشاور محترم!شوهرم توی مدیریت اقتصادی ضعیفه،دوست دارم از ته دل بهش افتخار کنم و پشتش باشم و باعث خجالت زدگیم نشه

    • راهنما , ژانویه 8, 2018 @ 10:56 ق.ظ

      دوست عزیز باید بدونید زن و مرد مکمل هم در زندگی مشترک میشوند.
      ولی یکی با سهم بیشتر و یکی با سهم کمتر .
      پس از همین امروز بدونید چه انتخابی داشتید و درکش کنید.
      روی حرف دیگران حساس نباشید که چه فکری در مورد شما میکنن. مردم در هر صورت در مورد همه چیز حرف میزنند.
      اینکه شما ایشون رو از بین خواستگارای زیادی که داشتید انتخاب کردید به نوع نگاه و معیارهای خودتون مربوط میشه.
      و دیگران مسلما نمیتوانند این معیارهارو درک کنند.
      به همین خاطر تا در دوران عقد هستید و زندگی مشترک رو رسما شروع نکردید با شوهرتون صحبت کنید .
      یک سری شرایط و انتظارات هست که همین امروز باید در موردش صحبت کنید .
      پس در زمانی مناسب گفتگویی قاطع داشته باشید .چون برای مردان سخت خواهد بود که نصیحت های زن رو قبول کنند.
      به همین خاطر نوع صحبت و لحن شما باید کاملا کنترل شده باشه .
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه

    • مشاور , ژانویه 9, 2018 @ 8:15 ق.ظ

      با سلام
      دوست عزیز همه مسائل با هم جور در نمی اید شما هم نگران از دست دادن وسیله هستید و نگران فهم دیگران در جور مقروض بودن همسرتون …به هر حال اینکه با وجود قرض ها بخواهید د مقابل دیگران خودتون رو ضعیف جلوه ندید و نشون بدید که اتفاقا هیچ مشکل مالی ندارید خودش مشکل بزرگی است که باید دقت داشته باشید …ضمن اینکه دقت داشته باشید هر کسی زندگی خودش رو داره ایشون هر چند مدیریت اقتصادی ضعیفی دارند ولی مهم همراهی شماست و اولویت بندی که دادن قرض های ایشونه اینکه خودتون ارامش خاطر داشته باشید بهتر از اینه که بخواهید در مقابل دیگران خودتون رو خوب و بدون مشکل مالی نشان دهید هر چند به عنوان زن کاملا قابل درکه شرایطی که می فرمایید چون خانم ها به هر حال از زندگی توقعاتی دارند که دوست ندارند نادیده انگاشته شود ..ولی خب فعلا شرایط اینگونه است بهتره بعد از دادن قرض ها د زمینه مدیریت دارمد و هزینه ها ایشون رو کمک کمید و اگر اهداف بلندپروازانه ای دارند خب ازشون بخواهید از این اهداف دوری کنند ..
      ..در هر حال توجه داشته باشید که کم کم که به شرایط ایشون بیشتر واقف شوید بهتر می توانید فضا رو مدیریت کنید و اصلا نگران بازخوردهای دیگران نباشید مهم اینه شما دو نفر با هم زندگی رو بسازید حالا ممکنه دراین مسیر با مشکلاتی هم مواجه شوید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵
      موفق باشید

    • مشاور , فوریه 14, 2018 @ 10:40 ق.ظ

      اصول شش ماده ای پس انداز در حساب بانک عاطفی
      این حساب تنها حسابی است که تنها با پول پر نمی شود و شما باید برای پر کردن آن به طریق دیگری عمل کنید.
      ۱ – درک فرد مقابل
      از مهم ترین پس اندازهایی که زن و شوهر می توانند در این بانک داشته باشند این است که واقعا در این جست وجو باشند که طرف مقابل را درک کنند و ارتباطی صمیمانه داشته باشند. آن چه برای زن مهم است ، باید همان قدر برای شوهر هم مهم باشد و برعکس. زندگی یک قانون طلایی دارد که می گوید:” همان طور که با دیگران رفتار کنی ، با تو رفتار خواهند کرد “.یعنی همان طور که دوست داری همسرت تو را درک کند و حرف هایت را بفهمد ، تو هم او را درک و سعی کن مسائل را از دید او نگاه کنی.

      مشاجرات همیشه از نبود درک متقابل و نبود صمیمیت ناشی می شود. مرد احساسات زن را محکوم می کند، تمسخر می کند و انتقاد می کند و زن هم با شکایت کردن ازمرد، در او احساس شکست ، سرخوردگی و بی لیاقتی ایجاد می کند. ارتباط نزدیک زن و شوهر با یکدیگر فراتر از حرف زدن و گوش دادن است . این ارتباط شامل قدرت هم حسی و همدلی با طرف مقابل است؛ بدین معنا که فرد خود را جای همسرش بگذارد و مسائل را از دید او بنگرد تا او را بهتر درک کند.

      ۲ – توجه کردن به مسائل به ظاهر جزئی و بی اهمیت
      گاهی اوقات رفتارهای حاکی از ادب و مهربانی هر چند کوچک، تاثیر شگرفی روی طرف مقابل می گذارد. برعکس این قضیه هم صادق است. نامهربانی، بی ادبی، بی احترامی یا بی ملاحظگی برداشت بسیار زیادی از حساب بانک عاطفی به حساب می آید. زن و شوهر باید متوجه باشند که کوچک ترین رفتارها و حرکات از دید طرف مقابل در ارتباط زن و شوهر پنهان نمی ماند و تاثیرات خود را در روح و روان او باقی می گذارد.

      ۳ – وفای به عهد
      در ارتباط زن و شوهر ، اگر دو طرف به قول و قرار خود پایبند باشند ،پس انداز عظیمی کرده اندو اگر زیر قول و قرار خود بزنند ، برداشتی کلان از حساب بانک عاطفی خود انجام داده اند. چون طرف مقابل با این کار، دیگر هیچ قول و تعهدی را قبول نخواهد کرد .

      ۴ – آشکار کردن توقعات و خواسته ها
      تقریبا علت بیشتر مشکلات ارتباطی بین زوجین ریشه در انتظارات مبهم درباره وظایف و اهداف دارد . توقعات مبهم به ناامیدی ، دلسردی و نداشتن تفاهم منجر می شود .زن و شوهر توقعاتی از هم دارند، اما این توقعات را واضح و صریح بیان نمی کنند و هیچ تلاشی هم برای روشن کردن انتظارات خود از یکدیگر نمی کنند . وقتی انتظارات زن و شوهر در ارتباط شان روشن و واضح نباشد و بیان نشود ، کم کم احساسات درگیر می شود و سوء تفاهمات کوچک و ساده باعث از بین رفتن روابط صمیمی می شود.

      ۵ – نشان دادن قاطعیت وثبات شخصیت
      قاطعیت و ثبات شخصیت موجب ایجاد اعتماد می شود.نداشتن ثبات شخصیت تقریبا هر گونه تلاشی را برای ایجاد اعتماد بالا از بین می برد .اگر زن یا شوهر ریاکار باشند، هرگز نمی توانند در ارتباط زن و شوهری اعتماد طرف مقابل را جلب کنند. قاطعیت به این معناست که زن و شوهر با همه افراد با اصول مشخص و واضحی رفتار کنند. اگر زن و شوهر در غیاب و حضور فامیل ، دوستان و همکاران رفتار یکسانی از خود نشان دهند،این رفتار باعث اطمینان بالا در همسر می شود و او احساس می کند که شریک زندگی اش ، نقاب به چهره نزده است و نقش دیگری را بازی نمی کند.

      ۶ – عذر خواهی خالصانه برای برداشت از حساب
      وقتی از حساب بانکی خود برداشت می کنید، باید از صمیم قلب از طرف مقابل عذر خواهی کنید. با عذر خواهی صمیمانه ، اعتماد بسیاری را به صورت پس انداز در ارتباط با همسرتان، به حساب خود ریخته اید، مانند: «من اشتباه کردم»، « نسبت به شما کم لطفی کردم»، «نسبت به شما بی احترامی کردم»، «شأن شما را نادیده گرفتم» ، «واقعا متاسفم» و …این که از صمیم قلب و به دور از هر گونه چاپلوسی از کسی معذرت خواهی کنیم، نیاز به شخصیتی قوی دارد .افرادی که از امنیت درونی برخوردار نیستند ، نمی توانند عذر خواهی واقعی داشته باشند . آن ها احساس می کنند اگر معذرت خواهی کنند ، تحقیر می شوند و در هراسند مبادا دیگران از این ضعف آن ها سوء استفاده کنند. در واقع امنیت درونی آن ها بر اساس عقاید دیگران است و از این که دیگران چه فکری درباره آن ها می کنند، نگران هستند.
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۴۴۰۳۴۴۹۰
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.