مرکز مشاوره

مرکز مشاوره اردبیل

مرکز مشاوره اردبیل

مشورت گرفتن از یک مشاور خوب در یک مرکز مشاوره معتبر به راستی نقش به سزایی در موفقیت و رسیدن به یک زندگی شیرین تر دارد. بعضا دیده شده مراجعه به یک مشاور خوب  زندگی فرد را دگرگون کرده و از حالت سردرگمی و نگرانی در آورده و آرامش ذهن را برای فرد به ارمغان آورده است.

مشکلاتی از قبیل مشکلات خانوادگی ، زناشویی ، کودکان و نوجوانان و بسیاری مشکلات دیگر  میتوانند به راحتی قابل حل باشند. در همین راستا مشاوران و روانشناسان مجرب و سرشناس ما در مرکز مشاوره اردبیل و در شعب آن مانند مرکز مشاوره دانش، مرکز مشاوره قدس ، مرکز مشاوره راه دانشگاه آماده ارائه هرگونه خدمات مشاوره ای هستند.

شما میتوانید با مراجعه به مشاوره خانواده قدس، مشاوره خانواده راه دانشگاه، مشاوره خانواده دانش، مشاوره ازدواج دانش ، مشاوره ازدواج قدس و سایر نمایندگی های مرکز مشاوره اردبیل حلال مشکلات خود باشید.

شماره های تماس 01

۵ساله مبتلا به بیماری پانیک هستم

سلام و خسته نباشید من ۲۳سالمه حدود ۵ساله مبتلا به بیماری پانیک هستم پیش یه روانپزشک رفتم برام داروی سرترالین و هالوپریدول تجویز کردن حدود یه ماه مرتب مصرف کردم ولی نتیجه نگرفتم می خواستم بدونم پیش یه روانشناس برای روان درمانی و هیپنوتیزم درمانی برم بهترم نتیجه میگیرم یا دارو مصرف کنم اخه شنیدم پانیک به دارو جواب نمیده ودمم طوریم که به محیط درمانی خوب جواب میدم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید باتشکر

پاسخ

با سلام این مشکل به دارو پاسخ می دهد منتهی برای اثر بخشی داروها باید بیش از چنددهفته مصرف کنید و از دارو انتظار معجزه نداشته باشید.

منتهی می توانید با استفاده از روانشناس و خدمات روانشناختی درمان را تسریع کنید چون اکنون برای این اختلال پکیج های درمانی وجود دارد و تقریبا ۷۸ درصد بیماران پاسخ گرفتند و درمان شدند کم کم بعد از مراجعه به روانشناس اگر البته صبور باشید و به درمان متعهد خواهید دید که دوز دارو کاهش و حتی قطع خواهددشد .

منتهی زمان باید سپری شود.

امیدوارم به زودی بهبود پیدا کنید .
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر قیطریه:
۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸
موفق باشید

نحوه گرفتن وقت مشاوره

سلام خسته نباشید
من چطور میتونم به وقت مشاوره بگیرم؟
ممنون میشم هرچى زودتر جوابمو بدید

پاسخ

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

مشاوره ازدواج

سلام خسته نباشید…برای مشاوره گرفتن در مورد ازدواج به کدوم مرکز باید مراجعه کنم میشه ادرس و شماره رو لطف کنین بدین؟؟

پاسخ

با سلام دوست عزیز شما تماس بگیرید راهنمایی خواهید شد که به کدام مرکز در کجا مراجعه کنید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

پسر خالم یک سال و هشت ما ازم کوچیک تره و ابراز علاقه می کنه

سلام من ۱۹سالمه و حدود ۸ماه پیش پسرخالم که از من یک سال و هشت ماه کوچیک توه ابراز علاقه کرد ولی من کلی براش توضیح دادم که این علاقه اشتباهه ولی قبول نکردو یه جورایی منم قانع کردو ماتاالان باهم حرف میزنیم اون واقعا خیلی منو دوست داره و یه جورایی وابستم شده البته ناگفته نمونه که منم دوسش دارم…

تازگیا من ازین رابطه میترسم چون مطمعنم خالم با سن من مشکل دارد و اگر من و پسر خالم هم بخواییم به هم برسیم باید جلوی خالم وایسته….

اون قصد داره سه سال دیگه به همه بگه منو میخواد من واقعا نمیدونم چیکار کنم خیلی از عاقبتمون میترسم خواهش میکنم راهنماییم کنید که چه کاری بهتراست؟؟

پاسخ

با سلام دوست گرامی چون فامیل هستید و از قبل با عقاید خالتون اشنا هستید و حساسیت های ایشون رو می دونید بهتره با وجود علاقه ای وجود دارد این ارتباط قطع شود تا سه سال دیگر که ایشون فرصت مطرح کردن رو پیدا کنند.
ممکنه فقط وابستگی عاطفی شدت پیدا کنه ولی شرایط هر دو به نحوی تغییر کنه که دیگر ازدواجی در کار نباشد.
و لی صرف رابطه عاطفی فرصت های پیش رو رو از دست بدهید و اگر هم هنوز تمایل به ازدواج باشد روابط خانوادگی به گونه ای باشد که رضایتی به این ازدواج صورت نگیرد .
بهترین کار عدم ارتباط است و همه چیز را به زمان بسپارید هر چند برای هر دو دلبستگی ایجاد شده است و ممکن است جدا بودن سخت باشد ولی این مساله انقدر اهمیت دارد که بدانید پسران از سنی به بعد منطقی تر از قبل قضاوت می کنند و احساس و شرایط روحی و ملاک هاشون حتی تغییر می کند .
امیدوارم تصمیم منطقی بگیرید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵
موفق باشید

بحث سنی در موردش زیاد صحبت شده و وقتی هم اکنون بخواهید در مو ردی تصمیم بگیرید مساله ساز نخواهد شد اگر در همه جوانب و شرایط توافق و تفاهم دارید .
ولی اینکه برای فردی با توجه به داستن خواستگار و دو سال بزرگ تر بودن منتظر باشید تا اون فرد شرایط ازدواج پیدا کند این اشتباه است و ممکنه بعدا از اینکه فرصت های بهتر رو از دست دادید ناراحت شوید .
پس ریسک بالایی دارد و یادتان باشد زنان بیش از همه چیز در ازدواج حمایت عاطفی و داشتن پشتیبان و بعد حمایت مالی می خواهند .
چون پسران دیرتر به بلوغ فکری می رسند شاید و البته در برخی موارد دو مورد اول توسط پسری کوچکتر درست تامین نشود چون خودش هم حمایتی مدنظرش بوده که با دختر بزرگتر برای ازدواج توافق کرده است .
پس نیازهایب که ممکنه وجود داشته باشد و در صورت عدم تامین بعدا زن را دچار یاس از زندگی و دلزدگی کند توجه فرمایید امیدوارم تصمیم درست رو بگیرید و خوشبخت باشید .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
موفق باشید

خواستگار با سن کم تر

سلام دوستان من یک دخترمتولد۶۲/۸ هستم قبلااگر خواستگاری داشتم که ازمن کوجکتر بود یا هم سن ثبول نمیکردم چون از چهره هم کوجکتر نشون میدم همیشه خدا خواستکارام کوجکتر بود.

خلاصه من به اسرا خانوادم با پسری عقد کرم که ۶ماه ازمن بزرگتر بود اما بعداز یک هفته بهم خودیم چون پسر مستقلی نبود(مامانی بود)وخیلی هم بی ادب چون به صورت سنتی بود.

بعداز عقد متوجه شدمالان حدودا۷ سال پیش این اتفاق افتاده بود که دراین مدت خیلی من اذیت شدم بیماری پدرم فوت پدرم وخیلی از مساله حالا کمی روحیم بهتر شده حالا سرتون درد نیارم الان دوتا خواستگار دارم که یکی اش متولد۶۳ هست ودیگری متولد۶۴ حالا نمیدونم چیکار کنم.

همه بهم میگن چون از چهره سن نم نشون نمیدم و اون خواستکارها این مساله براشون مهم نیست خیلی گیر ندم واینکه بصورت سنتی انجام شده خواهش میکنم کمک ام کنید نمیتونم تصمیم بگیرم واینکه خانواده های اونا هیچ مشکلی نداره وخیلی خانواده منطقی هستند وبا طلاق من هم هیچ مشکلی ندارن

دوست از تصورات کوچیک نشون دادن چهره بیرون بیایت چون شما رو دچار وسواس خواهد کرد و نمیتونید انتخاب درستی انجام بدید
برای ازدواج از همه مهمتر اینه که به دل هم نشسته باشید و بتونید از نظر تفاهم تا هفتاد درصد با هم هماهنگ باشید و همدیگرو درک کنید
در ضمن باید مدت شش ماه تا نه ماه در دوره نامزدی باشید تا با مراوده و معاشرت کردن از هم شناخت کافی بدست بیارید
در این صورت میتونید ادعا کنید انتخاب درستی در ازدواج خواهید داشت
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

با دختر همکلاسم در دانشگاه آشنا شدم و رابطه ما به دوستی کشیده شد

من یکسال پیش به طور اتفاقی با دختری همکلاس خودم در دانشگاه آشنا شدم و رابطه ما به دوستی کشیده شد. تقریبا ۵ ماه باهم بودیم و از روی احساسات و عواطف عاشق هم شدیم و بهم قول و قرار ازدواج دادیم یه جورایی رابطمون سرسری و از روی احساسات بود.

تا اینکه برای دختره خواستگار اومد و منو ول کرد رفت با خواستگارش صحبت کنه تا ببینه باهاش جور در میاد یا نه.

به خاطر همین ۵ ماه تنها موندم دچار افسردگی شدید شدم.

حالا بعد تقریبا ۹ ماه دوباره باهم رابطه داریم اما این بار کاملا جدی.
ما تو خیلی چیزا باهم تفاهم داریم و راجب خیلی چیزا به نتیجه رسیدیم.

من برای خودم هدف مشخص کردم و دارم تلاش میکنم.

برای خودم کار پیدا کردم همزمان هم کار میکنم هم درس میخونم و این یکی از شروط فرد مورد نظر من هست.
اینو میدونم که این بار رابطه ما جدی هست.

اما وقتی به بعضی چیزا فکر میکنم ته دلم خالی میشه.

مثلا همین الان یه ویس گوش دادم که توش گفته شده رابطه هایی که آشنایی و اینا تو چت اتفاق بیفته آخر و عاقبت نداره.
خب مگه وقتی قراره یه پسر از یه دختر شناخت داشته باشه چند جلسه حضوری باهم حرف میزنند؟

مگر غیر از این هست که سه الی چهار جلسه باهم حرف میزنند و میفهمند که بدرد هم میخورند و شرایطشون باهم جور در میاد یا نه؟

البته دوران نامزدی بماند چون برای همه با هر جور شرایط آشنایی هست.من قبول دارم چند ساعت ملاقات حضوری برای شناخت یک آدم کافی نیست اما خب رسم و رسومات ما هم همینه خب.
اما سوال دقیق من اینه.
من همکلاسی خودم رو یکسال تمام هست تو دانشگاه میشناسم.

همه زندگیشو برام تعریف کرده از سیر تا پیاز.

بارها هم ملاقات حضوری داشتیم. خیلی از اون معیارهایی که من میخوام اون داره و خیلی از معیار هایی هم که اون میخواد من دارم.
تنها چیزی که نسبت بهش دودل شدم اینه که طریقه آشنایی ما درسته؟

میتونیم موفق باشیم؟
اینم یاد آوری میکنم که بنده ۲۱ سال دارم و شخص مورد نظرم یک و نیم سال از من بزرگتر هست.
ممنون از پاسختون

پاسخ

با سلام دوست گرامی درسته امروزه بحث اشنایی های اینترنتی و قبل ازدواج را در بسیاری از سخنرانی ها و سایر منابع این اشنایی ها را با داشتن شرطهایی مشکل ساز می دانند .

اینکه این دوستی ها و اشنایی ها بدون داشتن تعهد و مسئولیت پذیری مشکلاتی ایجاد می کند و منجر به سو استفاده هایی از طرفین می شود به خصوص خانم ها و امروزه اکثر این ارتباطات نه به قصد ازدواج بلکه رفع نیازهای عاطفی و جنسی افراد است.

اینها مشکل افرین هستند .

اگر شما به این خانم برای ازدواج علاقه پیدا کردید چهارچوب و قواعد ارتباطی رعایت شده است .

شناختتون در این مدت نسبت به هم کامل شده و بزرگتر بودن ایشون برای شما و خانوادتون مساله ساز نیست و فکر می کنید با هم خوشبخت می شوید ایرادی نداره.

ولی خب بهتره زودتر به صورت رسمی مطرح شود یک مشکل ارتباطات اینچنینی وابستگی عاطفی طرفین است که اجازع تصمیم گیری منطقی را نمی دهد و شرایط را برای هردو نفر سخت می کند .

دوست عزیز اگر ارتباط شما این مسائل را در نظر گرفته و همه چیز درست و منطقی پیش رفته نگران نباشید و قرار نیست به عدم خوشبختی بینجامد مگر اینکه نسنجیده اقدام شود و جوانب امر را در نظر نگیرید .

موفق باشید

در حد شدید دچار وسواس فکری شدم

سلام من سه ساله در حد شدید دچار وسواس فکری شدم خیلیی اذیتم میکنه اصلن نمیتونم فعالیت های معمولی رو انجام بدم

دیگه اصلن نمیتونم درس بخونم خیلی داغونم توروخدا بگین چیکار کنم کدوم دکتر میتونه بطور کامل منو درمان کنه دیگه واقعن خسته شدم اگه بگین کدوم دکتر کارش عالیه ممنون میشم

پاسخ

تجارب نشان داده است آن هایی که در زندگی شخصی حساس ترند امکان ابتلای شان به بیماری وسواس بیشتر است.

هم چنین در بین فرزندانی که والدین شان معمولا محکوم شان می کنند این بیماری بیشتر دیده می شود.

حتی گاه وسواس افراد در بزرگسالی نشأت گرفته از منع های شدید دوران کودکی و حتی نوجوانی و جوانی آنان است.

گام اول برای درمان

برای این که بتوانید با وسواس خود مقابله کنید ابتدا باید بدانید که اختلال وسواس فکری- عملی چگونه به وجود می آید؟

بیشتر اوقات افکاری که باعث نگرانی افراد مبتلا به وسواس می شود با باورها و ارزش های آنها در تقابل است . مثلاً یک مادر دلسوز می ترسد که مبادا به فرزندش آسیبی برساند .

به طور کلی هرچه بیشتر سعی کنید در باره چیزی فکر نکنید، در نهایت بیشتر به آن فکر خواهید کرد.

می توانید همین حالا این را امتحان کنید: سعی کنید به مدت ۶۰ ثانیه به یک فیل صورتی فکر نکنید!

به احتمال زیاد اولین چیزی که به ذهن شما می آید آن چیزی است که سعی می کنید به آن فکر نکنید؛ یعنی یک فیل صورتی .

زمانی که آدم ها در می یابند که نمی توانند از افکار ناراحت کننده اجتناب کنند، به فکر راه حل های دیگری برای کاهش اضطراب می افتند و ممکن است کارهایی مانند شستن زیاد دست ها را انجام دهند.

این کارها معمولاً اضطراب آنها را کاهش می دهد.

فقط مشکل این جاست که رهایی از اضطراب موقتی است . خیلی زود شرایط به گونه ای می شود که آنها باید آن عمل را بیشتر و بیشتر انجام دهند تا حال شان بهتر شود و این عمل خیلی زود به یک رفتار وسواسی تبدیل می شود.

درمان رفتار شناختی؛ روشی برای درمان وسواس

یکی از روش های درمان وسواس، درمان رفتاری شناختی است.

هدف این روش درمانی این است که فرد یاد بگیرد اضطراب خود را بدون انجام رفتارهای وسواسی کنترل کند . در این درمان شما راهبردهایی نظیر تمرین های آرام سازی و شیوه های تفکر را که باعث کاهش اضطراب می شوند یاد خواهید گرفت .

هم چنین در این نوع درمان می آموزید که اگر به جای اجتناب از افکارتان با آنها مواجه شوید، آن ها کنار می روند. درمان گرتان به شما کمک می کند با چیزهایی که بیشتر از همه از آن ها می ترسید به تدریج روبه رو شوید تا بالاخره زمانی فرا برسد که بتوانید ترس تان را بدون انجام رفتارهای وسواسی مهار کنید .

این درمان معمولاً حدود ۲۰ جلسه طول می کشد. حتی برای افرادی که علائم وسواس شدیدتری دارند ممکن است تعداد جلسات درمانی افزایش یابد.

آیا دارو راه حل خوبی است؟

داروهایی که بیشترین اثربخشی را در درمان اختلال وسواس فکری – عملی دارد، در واقع سطح شیمیایی سروتونین را در مغز افزایش می دهد.

هرچند بسیاری از بیماران با دارو بهبود قابل ملاحظه ای پیدا می کنند، اما در اغلب موارد علایم بیماری با قطع دارو، عود می کند.

به همین دلیل بهتر است همیشه درمان شناختی – رفتاری با دارودرمانی همراه باشد. برای برخی بیماران ترکیب دارودرمانی و شناخت درمانی بهترین نتایج را به بار می آورد.

البته همانطور که می دانید در یک رابطه درمانی موثر، بخش عظیمی از اثربخشی درمان منوط به همکاری بیمار است.

معمولاً در اوایل درمان، اضطراب درمان جو به شدت افزایش می یابد و مدام به این فکر می کند که آیا درمان اثربخش خواهد بود یاخیر؟

درمانگر راه های جدیدی برای مقابله با اضطراب به فرد می آموزد و به او یاد می دهد چطور با چیزهایی که از آن ها می ترسد روبه رو شود .

از او خواسته می شود مهارت هایی را که در جلسات می آموزد، بین جلسات تمرین کند .

اگر تمرین هایی را که درمان گر توصیه می کند بین جلسات انجام بدهد و درمان را تکمیل کند، به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

چند راهکار سرپایی برای مقابله با وسواس

هرچند همان طور که گفته شد درمان اثربخش برای مقابله با وسواس شناخت درمانی و دارودرمانی زیر نظر پزشک است اما با این حال به خصوص اگر وسواس در مراحل اولیه باشد برخی راهکارها تا حدودی می تواند به فرد وسواسی کمک کند.

۱ – تا می توانید خودتان را مشغول و سرگرم کنید: اعمال وسواسی زمانی بیشتر بروز می کند که فرد زمان های زیادی بیکار است.

بنابراین سعی کنید زمان های بیکاری خود را با فعالیت هایی که ذهنتان را درگیر می کند پر کنید.

بهتر است این فعالیت ها عملی و به گونه ای باشدکه دستان شما نیز درگیر آن شود. الان فصل مناسبی برای یادگرفتن بافتنی است.

۲ – از تنهایی اجتناب کنید: زندگی در جمع و ارتباط با کسانی که دوست شان داریم یکی از راه هایی است که می تواند به حل این موضوع کمک کند. علاوه بر این نزدیکان شما در کنترل رفتارهای وسواسی تان به شما کمک خواهند کرد.

۳- اراده تان را تقویت کنید: اجازه ندهید افکارتان، اختیار شما را به دست گیرد. برای این کار با تکنیک های افزایش تمرکز و اراده به خودتان کمک کنید.

۴ – خود را “ملزم ” کنید که “به طور مداوم” دست های تان یا چیزهایی را که فکر می کنید آلوده هستند بشویید!

در این مورد حتما ” با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

کسانی که درگیر فکرهای مزاحم و تکرارشونده هستند از نظر ظاهر با سایر افراد هیچ تفاوتی ندارند، اما مشکل روحی‌شان کارکرد آنها را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود نتوانند مسئولیت‌هایشان را بدرستی انجام دهند، چون یک فکر چنان آنها را درگیر می‌کند که خسته می‌شوند و توانایی انجام کارهای روزمره خود را ندارند.

شاید کسی که با شما کار می‌کند دچار این بیماری باشد، او با شما صحبت می‌کند و در کنار شماست، اما ذهن او درگیر کار دیگری است و درصدد فرصتی است تا آن را انجام دهد، برای همین تمرکز ندارد و به‌خوبی از عهده کاری که به او واگذار شده بخوبی بر نمی‌آید.

آنها از زندگی لذت نمی‌برند و نمی‌توانند ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنند.
وی با بیان این که این افراد در اطراف ما زیاد هستند، می‌افزاید: البته این بیماری درجه دارد و اگر شدت یابد می‌تواند آسیب‌زا باشد.
برای درمان این بیماری، روان‌شناسان دارودرمانی را هم تجویز می‌کنند، اما بهترین شیوه مراجعه به مشاوری است که با صحبت بتواند فرد را از شر وسواس فکری نجات دهد.

این بیماری زمانی بهتر درمان می‌شود که فرد نسبت به وسواس فکری خود آگاهی داشته باشد و بداند در آینده این موضوع برای او خطرناک می‌شود.
همچنین کاهش گوشه‌نشینی و اجتماعی‌بودن، افزایش اعتماد به نفس، اندیشیدن به زمان حال و فعالیت‌های بدنی و ورزش منظم می‌تواند چند راه پیشگیری این بیماری باشد.

البته خانواده هم بی‌تاثیر نیست و اعمال حمایت بیش از حد، توقعات و حساسیت زیاد سبب می‌شود کودکان در این خانواده‌ها دچار اضطراب و وسواس فکری شوند.
روان‌شناسان توصیه می‌کنند برای مقابله با این افکار خود را مشغول به کاری کنید مثلا وقتی این افکار وسواسی به سراغ شما می‌آید ذهن خود را به چیز دیگری معطوف کنید، مطالعه کنید یا این که فیلم ببینید که این کار نیاز به مهارت فراوانی دارد تا فرد دچار اضطراب نشود.
راه‌حل‌هایی هم که صفی پیشنهاد می‌کند، می‌تواند برای درمان این بیماری موثر باشد: برنامه‌‏ریزی کنید که زمان فکرکردن درباره موضوع وسواس، ساعت خاصی باشد و در طول روز هرگاه افکار وسواسی به ذهنتان آمد.

به خودتان بگویید زمان فکرکردن فلان ساعت مقرر است، به مرور از زمان فکر کردن به آن افکار بکاهید تا این که این زمان به صفر برسد و همچنین هر روز به خود تلقین کنید «من قادرم افکار وسواسی‌ام را کنار بگذارم.

زیرا تلقین یکی از راه‏های مبارزه با افکار منفی است و وسواس فکری نیز چیزی جز تکرار فکرهای منفی و مزاحم نیست.
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۴۴۰۳۴۴۹۰
موفق باشید

این بیماری دوره درمان دارد هم باید ارو مصرف کنید و هم زیر نظر رواشناس باشید تا بیمای کنترل شود و کم کم شرایط متعادل را پیدا کنید.

و خوب قطعا به یک باره معجزه اتفاق نخواهد افتاد یک طرف جریان خود شما هستید که چقدر تلاش کنید تا شرایطتتون بهبود پیدا کند.

و این که از دستورات درمان پیروی کنید نگران نباشید وسواس جز دسته از بیماری هایی است که امروزه کاملا قابل درمان است

دوبار به مشاور مراجعه کردم و حتی یک ذره حالم بهتر نشد

من دانشجوی پزشکی هستم و مشکلات زیادی دارم.دوبار به مشاور مراجعه کردم و حتی یک ذره حالم بهتر نشد.از مشکلات خانوادگی،احساسی و اخلاقی گرفته تا مشکلات درسی.

از وقتی دانشگاه قبول شدم وضع درسیم خیلی بد شده به طودطکه اکثر درسا رو فقط پاس میکنم و نمره امم کم میشه و بعدا متوجه میشم که اصلا یاد نگرفتم.

و الان که سال پنجم پزشکیم داره تموم میشه از نظر اطلاعات حتی در حد یک دانشجوی ترم اول هم نیستم.
خواهش میکنم کمکم کنید
اگه الان شروع کنم میتونم این دو سال و نیم باقی مانده رو خوب بخونم و پزشک خوبی بشم؟
من اهل اردبیلم.به کدوم مشاور مراجعه کنم که بتونه کمکم کنه؟
همه قبل دانشگاه مشاوره میدن و کسی نیس به دانشجوها مشاوره درسی بده.
حالم بده و حس میکنم به بن بست رسیدم

پاسخ

با سلام مرکز مشاوره دانشگاه می توانند کمک کنند .
و اتفاقا در تمام حوزه هایی که مایل باشید این اتفاق خواهد افتاد .

وقتی می بینید تا این حد مشکلات و مسائلی دارید که اتفاقا به انها واقف هستید پس بهتر هم از دستورات برای لهبودی حالتون پیروی خ اهد کرد این حالت شما ممکنه افسر گی باشد و البته افسردگیهم انواعی دارد که بهتر است حضورا بررسی شود .

امیدوارم موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۴۴۰۳۴۴۹۰
موفق باشید

نمی خواهیم مراسم عروسی بگیریم

اون اوایل دوست نداشتم عروسی بگیرم(بخاطر ولخرجی و هزینه های گزاف)با شوهرم قرار بر همین گذاشتیم،اما الان که دوران عقدم،وقتی به بقیه میگم قراره یه شام دهی بزرگ کنم،و یه سوری بپا بشه و کادو جمع بشه،میگن:فقط نمیخوای لباس عروس بپوشی؟
و این منو دودل کرده،و همین باعث اختلاف نظرم با شوهرم شده،نه اینکه حرفمو پس بگیرم،اما حس اینکه فک میکنه وظیفه ای در مورد عروسیم نداره حرصم میگیره،نکنه پر توقع بشه،عقلم میگه برای ایندمون خوبه،ولی از طرفی مادرم قبول نداره،برادرا و خواهرام ناراحت میشن از این مسئله.چی کار کنم،اصلا اگه قرار بر عروسی نباشه چه کاری کنم که دلم کاملا راضی باشه،میترسم پشیمون بشم میترسم بعدها برای عروسی نگرفتن از خودم ناراحت باشم،با تجربه ای که دارین چه پیشنهادی بهم میدین،اونم نسبت به تجربتون،نه اینکه به فکر باب میل من باشین،واقعا موندم،نمیدونم کدوم راه درسته،نیت اون ،اینه که اون پول عروسی بره برای مسائل مهمتر زندگی.
پاسخ

بحث عروسی و لباس پوشیدن نیست .

بحث اینه که در ادامه همان لباس عروس آتلیه و باغ و عکس و فیلم برداری وارد میشه که هزینه های شما رو افزایش میده
و گرنه تاثیری روی شام دادن شما نخواهد داشت …

پس اگر در کنار همین شام بزرگی که میخوایت بدید لباس عروس بپوشید و عکسهای یادگاری بندازید مسلما هزینه ای برشما تحمیل نمیشه …
چون در غیر اینصورت تا اخر عمرتون دایما حسرت این رو خواهید داشت که ایکاش چنین کاری میکردید …. شوهر شما هم بهتره گوش به واقعیت ها بده چون ارامش زندگی خودش در غیر اینصورت برهم میخوره
پس واقعبینانه از همین روز اول زندگی باید با مسایل برخورد کنید

مشاوره شغلی و کاری

با سلام آیا در مورد شغل هم باید در این صفحه سوالمونو مطرح کنیم؟یا آدرس دیگه ی داره

پاسخ

میتونید براساس عنوان مشاوره صفحه مورد نظرتون رو اجاد کنید .
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

منبع: com.مرکزمشاوره


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

336 نظرات

  • روشا , ژوئن 19, 2016 @ 1:51 ق.ظ

    سلام.من ۲۰سال سن دارم ومتاهلم.سه ساله که برای کنکور شرکت میکنم اما درطول سال بخاطر کم کاری هیچی نمیخونم.حالا امسال سال اخره که همسرم اجازه میده کنکور بدم.میگه باید رشته ای بخونم که بازار کارداشته باشه.بین رشته های حسابداری ؛روانشناسی واموزش زبان انگلیسی گیر کردم.میشه راهنمایی کنین که کدوم رشته بازارکارش بهتره.و اگه میشه شماره تلفن ی مشاورتحصیلی توی اردبیل روبهم بدین

    • راهنما , ژوئن 20, 2016 @ 1:26 ب.ظ

      هیچ رشته رو به طور قاطع نمیشه به عنوان بهترین رشته اعلام کرد
      بستگی به نوع علاقه شما داره و بس
      در مورد مشاوره تلفنی در اردبیل با اداره بهزیستی شهرتون تماس بگیرید

  • فرزانه , ژوئن 28, 2016 @ 1:10 ب.ظ

    با سلام
    خانمی ۳۹ ساله هستم که حدود سه سال پیش ازدواج کرده و یه دختر یه ساله دارم. شوهرم اسما مدیر مسئول یه انتشاراتی هست ولی در واقع نه محل کاری دارد و نه درآمدی. من درآمد خوبی دارم تمام هزینه های خانواده و خودم و دخترم به عهده من هست. شوهرم عملا هیچ کاری نمی کند حتی در کارهای خانه نیز به من کمک نمی کند. من با این موضوع کنار اومده بودم اما تازگی ها مشکل دیگه ای عود کرده و اون اینکه همسرم به خاطر برادراش و اینکه من حمایتشون می کنم با من درگیری فیزیکی پیدا کرده و چند بار گفته است که حق نداری دیگه با من زندگی کنی و باید از من جدا بشی. میخواهم ازش جدا بشم و حق و حقوقم رو ازش بگیرم ولی نمی دونم چیکار کنم که هم دخترم و هم مهریه و نفقه ام رو ازش بگیرم. خواهش می کنم راهنماییم کنین.

    • راهنما , ژوئن 29, 2016 @ 1:28 ق.ظ

      بهترین کا اینه که قبل از هر اقدامی خوب فکر کنید چون این کارتون راه برگشتی نداره و اگر به نتیجه رسیدید با وکیلی مشورت کنید
      واحد ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری وکلا راهنمایتون میکنن

  • فرزانه , ژوئن 28, 2016 @ 1:14 ب.ظ

    عذرخواهی میکنم “حمایتشون نمی کنم” درست است. همسرم از من انتظار دارد به برادراش کمک مالی بکنم. هر موقع ماشین خواستند در اختیارشون بذارم و حتی یکیشون یک سالی تو خونه ما زندگی کرد. یکیشون دانشجو هست تو مشکین شهر میگه باید به شهریه اش کمک کنم و الی آخر…
    دیگه از این انتظارات ذله شده ام…

  • الهام , جولای 1, 2016 @ 11:13 ب.ظ

    سلام من ۳ سال پیش از همسرم جداشدم وحضانت دخترم راهم گرفتم بماند این مدت چه مشکلاتی داشتیم اما دخترم اخیرا و بعد از اینهمه مدت بشدت بیقرا شده و هوای پدرش را میکند لازم بذکره که پدرش بخاطر فرد دیگری ابن زندگی رو ترک کرد و خیلی راحت حتی از بچه هم گذست الان من نمیدونم بصلاحه که بچه رو بدیدار پدرش ببرم یا نه ضمنا دخترم بشدت استرس داره ازینکه بخواد ببینتش و درصورتی که من باشم مایل بدیدنشه وضمنا دختر من الان ۷ ساله س.ممنون میشم راهنمایی کنید من نمیدونم بکجا و پیش کدوم روانشناس برم خیلی سردرگمم.تشکر

    • راهنما , جولای 2, 2016 @ 12:17 ق.ظ

      روانشناسان کودک و نوجوان میتونن به شما کمک کنن … ولی این حق هر بچه ای هست که پدرش رو ببینه و حضانت شما نمیتونه مانع باشه .
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  • اکرم , جولای 12, 2016 @ 4:56 ب.ظ

    سلام خسته نباشید، میشه لطفا آدرس یکی از مراکزتون که در رابطه با مسائل جنسی مشاوره میدن رو در اختیار بنده بذارین، ممنون

    • راهنما , جولای 13, 2016 @ 9:46 ق.ظ

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

  • هانیه , جولای 14, 2016 @ 1:00 ب.ظ

    سلام من ۱۴ ساله که ازدواج کرده ام دو تا هم بچه دارم تازگیا متوجه شده ام شوهر چند تا دوست زن داره باهاشون در آره ارتباطه نمی دونم تا چه حبه ولی تو صفحه تلگرامش دیدم که قربون صدقه شدن میره اگه هم بهش بگم حاشا می کنه میگه بخدا چیزی نیست من عاشق تو و زندگیم هستم چرا به گوشی من دست میزنی ولی من خیلی اذیت میشم تا جایی که تصمیم به جدایی دارم ضمن اینکه شوهرم هیچ وقت برا چه از لحاظ عاطفی و چه از لحاظ مادی چیزی کم نذاشته و خیلی هم دوسم داره اصلا تحمل ناراحتی منو نداره ولی از این کاراش هم دست بر نمی داره موندم چیکار کنم لطفا ر اهنماییم کنید

    • راهنما , جولای 16, 2016 @ 9:54 ق.ظ

      از این تصورات جدایی بیرون بیایت و با محبت و رفتارهای غیرمستقیم خودتون نظرش رو جلب کنید
      این مورد برای اکثر مردان هست که دوست دارن برای تفریح و یا کنجکاوی چنین ارتباط مجازی رو تجربه کنن
      و نه مشکل از شماست و نه از همسرتون … این طریقه غلط استفاده کردن از شبکه های اجتماعیه پس به جای احساساتی شدن در کنارش باشید

  • فرزانه , جولای 17, 2016 @ 10:58 ب.ظ

    سلام ببخشید برای مشاوره تحصیلی تو استان اردبیل مشاور مجرب و عالی وجود داره؟ ما که هر جا رفتیم اکثرا چیز خاصی بلد نبودن

    • راهنما , جولای 18, 2016 @ 10:39 ق.ظ

      متاسفانه در این مورد ادرسی نداریم

  • ر.قلیپور , جولای 30, 2016 @ 7:00 ب.ظ

    سلام،من آدرس یکی ازمراکزتون درمورد روابط دخترهاست پیش از ازدواج رومیخام

    • راهنما , جولای 31, 2016 @ 5:28 ب.ظ

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

  • رضا , آگوست 12, 2016 @ 5:43 ب.ظ

    سلام. لطفا آدرس و یا شماره تماس یک مشاور خانواده رو در اردبیل به من بدین. مشاور خانواده بعد از ازدواج و قبل از طلاق. ممنون میشم

    • راهنما , آگوست 12, 2016 @ 11:58 ب.ظ

      با سازمان بهزیستی شهرتون تماس بگیرید

  • فرهاد , آگوست 15, 2016 @ 8:53 ب.ظ

    با سلام.فرهادم ۲۹ ساله عاشق دختری ۲۷ ساله.بنده ساکن اردبیلم و ایشون اصفهان.اشنایی ما به سال ۸۷ تو اینترنت برمیگرده.این رابطه تا الان ادامه داره.و به دلیل عدم اشتغال من و کمبود مالم فعلا ازدواج نکردیم.ولی هدف ازدواج بود.و اونم علاقمند به من.اما بنده از دوسال قبل متوجه شدم ایشون با دوستای جنس مخالف و دوستاش که بواسطه کلاس زبان و موسیقی اشنا شدن به تورای مسافرتی میرن و حتی حجابم جلو اونا ندارن و به پوشش هم توجه ندارن.و وقتی با برخورد من مواجه شده.اخلاقش عوض شده و منو پس میزنه. منو محکوم به دنیای متفاوتم و بدبینی و بروز نبودن محکوم میکنن.ایشون با غرور و تعصب من بازی میکنن؟؟؟چون یکبار که همرا تور به حیران اومده بودن به منم خبر دادن.وقتی رسیدم شاهد بگو بخند ایشون با دوستای جنس مخالفش بودم.و حتی بدون روسری و شال با یه شلوار جلو اونا بودن.سوالی دارم.ایا بروز نیسم؟؟؟عرف اینه؟؟؟؟دنیای من عقب مونده؟؟؟این ازدواج فرجامی داره؟؟؟لطفا جواب بدید حالم مساعد نیست.

    • راهنما , آگوست 16, 2016 @ 2:14 ب.ظ

      مسلما” چنین ازدواجی به ارامش نمیرسه و شما از دو دنیای متفاوت و با اخلاق و فرهنگ متفاوتی هستید
      حرف ما قرار نیست حال شمارو مساعد کنه چون راه و روش انتخاب شما از اول اشتباه بوده

  • حامد , آگوست 18, 2016 @ 2:42 ب.ظ

    با سلام مراحل انصراف از دانشگاه پیام نور و ثبت نام در دانشگاه آزاد چگونه هست و انصراف از هر دانشگاهی یک بار امکان پذیر هست مثلا وقتی از دانشگاه پیام نور انصراف بدم میتونم یه موقع از دانشگاه آزاد هم انصراف بدم یا امکان پذیر نیست؟
    خیلی ممنون

    • راهنما , آگوست 20, 2016 @ 11:55 ق.ظ

      شما هر وقت بخوایت میتونید انصراف بدید و قانون و اساسنامه آموزشی هر دانشگاهی میتونه تفاوت داشته باشه … که میتونید از بخش اموزش هر دانشگاهی سوال کنید

  • سپیده , آگوست 29, 2016 @ 4:11 ب.ظ

    من دوساله نامزد کردم بعد چندماه فهمیدم نامزدم نه سربازی داره نه کاردرست حسابی من خواستگارای زیادی داشتم وهمه به خاطر این انتخابم منو سرزنش میکنن درحالی که ازدواج من کاملا سنتی بود نامزد من اخلاقش خوبه ولی منو اون باهم فرق داریم اون بروز هست من سنتی خودش میگه من با پوششت مشکلی ندارم هرجوراحتی آیا ادامه زندگی با نامزدم به صلاح نیست یانه ؟لطفا راهنماییم کنین .ممنون

    • راهنما , آگوست 30, 2016 @ 11:15 ق.ظ

      دوره نامزدی رو برای چنین شناخت و تصمیم گیری قرار دادند …
      پس با خانواده مشورت کنید و اینقدر خودتون رو وابسته نشون ندید تاانتخابتون در زندگی مشترک درست باشه

  • سما , سپتامبر 8, 2016 @ 7:38 ب.ظ

    سلام من حدود ۸ ماه که عقد کردم ۳ ماه بعد از عقد همسرم ازم پرسید که قبلا با کسی دوست بودم که من هم بهش گفتم که چند سالی با یک نفر دوست بودم الان زندگیم شده جهنم هیچ جوره کنار نمیان حتی سیم کارت قبلی منو رفتن خریدن و تلگرلمشو نصب کردن با اون اقا از طرف من چت کردن که بفهمن چی به چیه شماره محل زندگی همه چیزو در مورد ایشون پیدا کردن راهنماییم کنین لطفا یا شماره روانش شناس و مشاور بهم بدید تلفنی مشاوره بگیرم

    • راهنما , سپتامبر 10, 2016 @ 12:04 ق.ظ

      متاسفانه این صداقت زندگی شمارو مسموم کرده و اعتماد ایشون نسبت به شمارو از بین برده
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  • سپیده , اکتبر 4, 2016 @ 2:19 ب.ظ

    با سلام و خسته نباشید .
    خدا اجرتون بده  .من ۲۳ سالمه ازدواج دوم هست دلیل جدا شدنم در ازدواج اول شوهرم معتاد و فروشنده مواد بود ۲ ماه بد زندگی مشترک جدا شدیم، بد ۱سال ازدواج کردم و اشناییت قبل ازواج داشتیم  و به من نگفته بود بچه ۷ساله دارد و زنش دادگاهی هست هنوز جدا نشده دلیل جدا شدن شوهرم از همسرش خیانت همسر بوده ، من ۳ ماه ازواج کردم شوهرم۳۱ سالشه  محدودیت کامل گذشته جوری که خانه پدرم باید پدرم یا برادرم دنبالم بیاید حق نظر دادن ندارم میترسم باهاش حرف بزنم تو این مدت که باهاش ازدواج کردم ۳ بار منو کتک زده  شغل همسرم تولیدی لوستر دارد در کارگاه لوسترش ۱۰ خانوم جوان کار میکند از ۱۸سال تا ۲۵ ساله در طول ۳ ماه من ۲ بار رفتم کارگاه شوهرم خوشش نمیاد محل کارش بروم اولین باری که رفتم به خانوم های که انجا کار میکنند من را حسابدار خودش معرفی کرد و ۵ دقیقه در دفتر کارش ماندم و خودش گفت برو، دفعه بد غذا برای ناهار برده بودم پیش همه کار کنانش من را تحقیر کرد و سرم داد زد که برو چرا امدی  در گوشی خود ۴ تلگرام نصب کرده هست رمز گوشیش را من نمیدانم دست به گوشیش میزنم من را فوش میدهد و عصبانی میشود خیلی دروغ میگوید  همکار خانوم ها برایش غذا میاورن چند بار پیام دادن من رمز گوشی را پیدا کردم و نگاه کردم  که میگفتن به من حسی داری یا برایت غذا گذاشتم رو میزت بخور  یا با همسر سابقش در تلگرام در ارتباط هستن همسر سابقش ازدواج کرده و رفته المان طلاق گرفته عکسایه همسر سابقش در کامپیوتر هست من پاک کردم سر اون با من دعوا کرد به من فوش داد   که چرا پاک کردی یک مدت برایم شارژ گوشی نمیخرید و تلگرامم را پاک کرده بود تا با کسی در ارتباط نباشم  بچه ۷ ساله که دارد اول ابتدایی میرود بچه با من میماند خیلی بچه شلوغ و بیش فعال هست  خیلی من را اذیت میکند وقتی به شوهر میگم من را اذیت میکند میگوید مادرش نیستی اینجوری میگی  خدا شاهد دلم برایه بچه میسوزه هر کاری از دستم میاد میکنم براش ولی دلم به زندگیم گرم نیست خیلی ناراحتی و سختی دارم بیشتر موقع که خونه تنهام گریه میکنم   پیش بچه بهم بی احترامی میکنه فقط دستوری حرف میزنه  بچه هم از باباش یاد گرفته   من خیلی پشیمون شدم از ازدواجم  و به دلیل این که ابروم نره از شوهرم جدا نمیشم   نمیدونم باید چیکار کنم . اواخر  من را خیلی بد کتک زد  در حد کشت که خانودم من را بردن خانه خود من پزشک قانونی رفتم ۱۰ میلیون دیه امد فقط به خاطر آن رفتم که چشم شوهرم بترسه دیگه کتکم نزنه دیگه دنبال شکایتم را نگرفتم  ولی اخلاق و رفتارش نرمال نیست  میترسم  ازش با ترس زندگی میکنم  خیلی عصبی و افسرده شدم ببخشید طولانی شد ممنون میشم راهنمایم کنید .

    • راهنما , اکتبر 5, 2016 @ 9:53 ق.ظ

      دوست عزیز اینکه در ازدواج دوم عجله کردید امروز جای بحثش نیست
      امروز شما بهتره از هر کسی نتیجه این زندگی رو میتونید پیش بینی کنید
      توصیه میکنم از ورود به حریم و حوزه های خصوصی ایشون مثل گوشی و کامپیوتر خودداری کنید چون میتونه رفتاری خشن بروز بده
      بهتره اول از هر کاری با مشاوری مجرب مشورت کنید
      و در نهایت تصمیم گیری کنید نتیجه این زندگی کاملا” مشخصه و شما باید با گذشت و صبر اونو طی کنید که به نظر شخصی خودتون مربوط میشه
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

  • نیما , اکتبر 16, 2016 @ 10:50 ب.ظ

    سلام من پسری ۱۵ ساله هستم تقریا ۵ ماهی میشه ک ابجیم ب دنیا امده اولا خیلی دوسش داشتم ولی ۲ ماهی ک گذشت بعضی از فامیلا بهم میکفتن ک دیگ بابا مامانت تورو دوست ندارند(ب شوخی)شبا وقتی بابا مامانم میخوابیدن گریه میکردم روزی ک نبود گریه نکنم خودمو خالی میکردم چشام قرمز شده بود.فک میکنم منو دوست ندارن من وقتی گوشی تازه میخوام بخرن واسم میگن پول ندارم میرم حساب هاشو میبینم هر کدوم ۳۰ ملیون بیشتر داره بنظرتون چرا؟؟؟؟؟؟ ی روزی دل ب دریا زدم و تو گوشی ب دروغکی نوشتم و وقتی میخواست مامانم بیاد منو ببینه خوابم یا ن صفحشو روشن گذاشتم مامانم هم دید و خوند ۳ روزی خوب بود خیلی بهم محبت میکرد ولی باز…میخوام با ی دختر ارتباط برقرار کنم ولی میترسم راستش بعضی وقتا بابا و مامانم منو تعقیب میکنن ک کجا میرم و اینجور چیز. رو اوردم ب خودارضایی تقریبا۲ سالی میشه قبلا خیلی زیاد بود ولی الان هفته ای ۲ بار خودارضایی میکنم شایدم نکنم .تو فامیل های نزدیک کسی نیست همسن من ک با من دردودل کنه منم رو اوردم ب دوستام الان شاید باور نکنین ولی من بیشتر از مامانم ب دوستام اعتماد دارم ب خودشم گفتم.ی زندایی دارم مشکلات رفتاریمو ب همه میگه متلا میبینه من بهش سلام ندادم میره تو جمع میگه ب خدا قسم اگ منو اون تو ی خونه باشیم بدونم هیشکی ب جز خدا نمیفهمه اونقدر میگیرم میزنمش تا بمیره خیلی درون گرا هستم همچنین احساساتی وقتی میبینم کسی از طرف من میره طرف یکی دیگ داغون میشم تا چندین ماه میخوام خودمو بکشم ولی میترسم از خدا ک اونم منو دوست نداشته باشه جان هرکی ک دوست دارین منو راهنمایی کنین لظفااااااااا زود

    • نیما , اکتبر 16, 2016 @ 10:52 ب.ظ

      چرا هیچجا جواب منو نمیده من نمیتونم با خرجی خودم پول اضافه واسه مشاره حضوری بزارم لطفاااااااااا نمیخوام از بابا مامانم کمک بگیرم واسه پولش

      • راهنما , اکتبر 17, 2016 @ 10:58 ب.ظ

        دوست عزیز در این مورد به شما پاسخگویی شد
        خودتون بهتر میدونید که رفتار شما پایه ای نداره و بیشتر برای جلب توجه هست و رفتاری بچگانه …
        اصرار به چنین رفتاری شمارو به جایی نمیرسونه

    • راهنما , اکتبر 17, 2016 @ 5:20 ب.ظ

      بهتره دوست عزیز از همین سن ۱۵ سالگی چنین حرفهای بی پایه ای رو در زندگیتون راه ندید
      هیچ پدر و مادری نیست که فرزندش رو دوست نداشته باشه ..پس به حرفهای دیگران اهمیت ندید
      در کنار خانواده باشید و از داشتن خواهری در زندگیتون خوشحال باشید …. به جای این فکرای بیهوده کاری کنید که خانواده از داشتن پسری مثل شما احساس سرافرازی کنن… کمی به رفتارهای خودتون نگاه کنید باید از بچگانه بودنش خنده تون میگیره
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

  • پویا , اکتبر 18, 2016 @ 7:14 ب.ظ

    با سلام من ۲۷ سالمه با یه دخچ دوهفته آشنا شدم بعد یه مدت ازداوج سریع انجام دادیم بعد سه ماه مشکلاتمان شروع شد شکایت مهریه نفقه…. ببعد طلاق من خوشحال بودم تا اینکه متوجه شدم بعد ده روزاز گذشته طلاق ازدواج کرده حالا این مشگل منو می کشه عذاب میده اینکه باو وجود اینکه من ازاون سربودم و..یعنی بفکریکی دیگه بودمنوترجیه داد…ازارم میده این موضوع حالا من شدم متارکه اون ازدواج کرد من موندم درد بیدرمون حالم خرابه کمکم کنین اگه مشاور تو استان اردبیل سراغ دارید بگید پولشم کم باشه دعاتون میکنم یاعلی

    • راهنما , اکتبر 19, 2016 @ 3:05 ب.ظ

      با بهزیستی شهرتون تماس بگیرید

  • شیلا , اکتبر 20, 2016 @ 3:11 ب.ظ

    سلام من ۲سال عقد کرده بودم و الان۱سال که عروسی کردیم ولی اخلاق شوهرم خیلی عوض شده و اصلا بعد از عروسی به من اهمیت نمیده واقعا دچار زدگی شدم و هر روز بدتر از دیروز میشه

    • راهنما , اکتبر 22, 2016 @ 11:36 ق.ظ

      هنگامی که از مردان در مورد علل این مسأله پرسش می‌شود، آنها معمولاً چندین دلیل گوناگون را برای عدم آمادگی‌شان برای ازدواج مطرح می‌سازند. اما در کل ۴ عامل عمده وجود دارد که تأثیر بسزایی روی رفتار مردان امروزی برای تن ندادن به تعهد درازمدت ازدواج اعمال می‌کنند:
      ۱ – مردان با فشار اجتماعی کمتری برای متأهل شدن مواجه هستند. بنابراین یک عامل برای تن دادن به ازدواج در مردان عملاً حذف می‌شود.
      ۲ – مردان از پیامدهای احتمالی عدم موفقیت‌آمیز شدن رابطه وحشت دارند. رنج‌های عاطفی حاصل از جدایی می‌تواند برای مردان ویرانگر و طاقت‌فرسا باشد. از طرفی آنها بیشتر نگران ریسک خسارات مالی که احتمال دارد هنگام جدایی و طلاق متحمل آن گردند، نیز هستند.
      ۳ – این در سرشت و طبیعت مردان است که هر چیزی را که موجب تغییر عمده و جدی در زندگی‌شان می‌شود را به تأخیر اندازند. ازدواج تا حدودی آغاز مشکلات یک مرد است. خواه مردان امروزی به این گفته اعتقاد داشته باشند و یا خیر، مردان تمایلی به خروج از منطقه آسایش و فراغ خاطر خویش و گام نهادن به یک زندگی مملو از مسئولیت، سازش و از خودگذشتگی را ندارند.
      ۴ – مردان هنگامی تن به ازدواج می‌دهند که مطمئن شوند بهترین گزینه ممکن را انتخاب کرده‌اند. تعداد معدودی از مردان همواره در این اندیشه‌اند که: نکند سر و کله یک دختر بهتر در زندگی آنها پیدا شود. اما چگونه می‌توان مردان را پای‌بند یک رابطه درازمدت و تعهدآور ساخت؟
      ۹ روش برای دستیابی به این منظور و این که قلب یک مرد را فتح کنید به قرار زیر است:
      ۱ – آگاهانه و معقولانه اطمینان یابید که مردی که برگزیده‌اید را دوست داشته و می‌خواهید باقی عمر را با وی سپری کنید.
      بنابر این تا زمانی که کاملاً متقاعد نشده‌اید که برای یکدیگر مناسب هستید، اندیشه تعهد و ازدواج نباید به ذهن شما خطور کند. شناخت شما از همسرتان باید به حدی باشد که قادر به تعیین این موارد باشید که وی قادر به متعهد شدن می‌باشد. او برخوردار از بسیاری از ویژگی‌ها و صفاتی است که شما همواره در مرد دلخواه خود جستجو می‌کردید. شخصیت او شما را ملزم به احترام و ستایش می‌گرداند. او قبلاً در آزمون‌ وفاداری، صداقت، راستی و مراعات حال دیگران سربلند بیرون آمده است و آن که باید مطمئن گردید که وی شما را حقیقتاً دوست دارد.
      ۲ – همواره همان فردی باشید که هستید و از ابراز ماهیت واقعی خود بیم نداشته باشید. این شاید مهمترین خصلتی باشد که مردان در زنان جستجو می‌کنند. ۹۹ درصد از مردان در نظر‌سنجی‌های گوناگون این گونه اظهار داشته‌‌اند که زنانی که شخصیت‌شان پس از ازدواج دستخوش تغییر می‌شود در ردیف نخست فهرست علل جدایی‌ها پس از ازدواج آنها قرار می‌گیرند.
      پافشاری در رفتاری که در آن زنان به منظور اهمیت بخشیدن به مرد خود، مرتباً با او سازش کرده و از ابراز عقاید و نظرات خود خودداری می‌کنند و یا به لطیفه‌های بی‌مزه او می‌خندند، هیچ‌گاه نتیجه‌بخش نخواهد بود. بنابراین خویشتن حقیقی خود باشید و همواره مراقب باشید شاید مرد شما در حال امتحان کردن شماست.
      ۳ – به او نشان دهید که استقلال دارید. مردان از زنانی که به عقب تکیه می‌دهند و منتظر می‌مانند تا مرد آنها تمام امور زندگی آنها را به دست گیرد، بیزار هستند. نشان دهید با آن که شما از ایده‌های او استقبال می‌کنید، بدون او نیز توانایی به انجام رسانیدن کارها را دارید.
      هر گاه برنامه خرید خانه‌ای را در سر دارید آن را به پس از ازدواج خود موکول نسازید. زیرا این عمل موجب می‌شود مرد این گونه برداشت کند که شما شخصیت مستقلی ندارید.
      ۴ – به او نشان دهید که فردی مهربان و دوست‌ داشتنی هستید. شاید شگفت‌‌انگیز به نظر آید: یک مرد به دختری نیاز دارد که او را دوست داشته و خود نیز دوست داشتنی باشد. به همان میزان که استقلال فردی به زنان قدرت می‌بخشد به همان میزان نیز عدم توانایی آنها در سازگاری، مردان را دلسرد می‌کند.
      مردان این گونه زنان را بی‌احساس، بی‌عاطفه و ناتوان در عشق‌ورزی تلقی می‌کنند. بنابراین همان طور که زنان نیاز دارند استقلال فردی خود را به مردان نشان دهند باید مشخص کنند که دارای میل وافری برای قسمت کردن عشق خود با مرد زندگی‌شان هستند.
      ۵ – نشان دهید که او را دوست دارید. علاقه‌مندی به خویشتن حقیقی او نه برای آنچه او می‌تواند برای شما فراهم آورد. بسیاری از مردان در پاسخ به این پرسش که چه چیزی پیش از ازدواج برای آنها حائز اهمیت است، پاسخ داده‌اند که: اطمینان یافتن از آن که دختر مورد علاقه آنها را دوست داشته باشد برای آنچه که هستند و نه وسیله‌ای برای دستیابی به هدف.
      هیچ مردی دوست ندارد احساس کند که دختر مورد علاقه‌اش به این علت او را برگزیده‌ که: او یک تأمین‌‌کننده معیشت مناسب، یک شهروند نمونه و یا حتی یک پدر خوب بالقوه است. تمام این مسائل برای مردان اهمیت دارد اما یک مرد زمانی که متوجه می‌شود یک دختر به این علت او را برگزیده که او بهترین دوست او بوده است بسیار خرسند می‌شود.
      دختری که همواره در کنار همسر خود باقی بماند صرف نظر از موقعیت و اوضاع مرد خود اما چگونه می‌تواند به این امر نائل آید؟ به زندگی او علاقه نشان دهید همچنین به علاقه‌مندی‌ها و ارزش‌هایی که او در زندگی قائل است. درباره شغلش صحبت کنید اما بیشتر به جنبه‌های معنوی و بالندگی شخصیتی آن توجه کنید و نه به درآمد و منافع مالی آن. از خصوصیات نیک شخصیتی و اخلاقی او سخن گویید.
      ۶ – برای آن که او را به دنبال خود بکشانید برایش نقش بازی نکنید. مردان کاملاً از بازی‌هایی که زنان به آنها روی می‌آورند تا توجه مردان را جلب خود سازند آگاهند. حتی ممکن است مردان اغواگردیده و برای پیروزی در بازی‌های شما به هر عملی دست بزنند. اما هیچ‌گاه متعهد به شما نخواهند شد.
      البته عده معدودی هم بر این باورند هم صحبت شدن با دیگران برای برانگیختن حس حسادت ممکن است برای مدت کوتاهی کار‌ساز باشد. اما او چگونه می‌تواند به شما اعتماد کند؟ هنگامی که شما را دسیسه‌گر بپندارد؟ حتی اگر شیفته شما باشد. هنگامی که کوچکترین شبهه‌ای در اعتماد و صداقت شما داشته باشد از متعهد شدن هراس خواهد داشت.
      ۷ – نشان دهید که قصد تغییر دادن او را در سر ندارید. هر گاه یک مرد احساس کند که تعهد به یک دختر و ازدواج با او سبب به وجود آمدن تغییرات عمده و اساسی در سبک زندگی او می‌شود، سرسختانه‌ برای متعهد شدن از خود مقاومت نشان خواهد داد. حتی اگر عاشق آن دختر باشد.
      نشان دهید که قادر به سازش با او هستید. نشان دهید از آن که او بدون حضور شما برای تماشای فوتبال یک شب را با دوستان خود بگذارند، اعتراضی ندارید، کاری نکنید که احساس کند اکنون باید از وقت خود کمال استفاده را ببرد. زیرا زندگی او پس از ازدواج تغییر خواهد کرد.
      ۸ – به ظاهر خود اهمیت دهید. این بدین مفهوم نیست که شما مانند یک مدل قدم برداشته و یا لباس بپوشید. اما تا حدودی به ظاهر خود برسید. لباسی به تن کنید که بیانگر بهترین صفات شما و برازنده شما باشد. با اعتماد به نفس حرکت کرده و رفتار کنید.
      ۹ – طوری وانمود نکنید که برای ازدواج شتابزده‌اید، ممکن است شما تصور کنید او تاکنون وقت زیادی را برای تصمیم‌گیری در مورد شما سپری کرده است. اما آرامش خود را حفظ کنید! این ممکن است خبر نویدبخشی باشد. ممکن است او می‌خواهد مطمئن شود که یک تصمیم معقول و صحیح اتخاذ کرده است.
      خود را شتابزده و ناشکیبا نشان ندهید. با خیال آسوده به زندگی روزمره و عادی خود ادامه دهید. هیچ‌گاه به یک مرد پیشنهاد ندهید که به ملاقات والدین شما بیاید و یا بالعکس. مگر آن که خود خواهان باشد. بهتر است اجازه دهید این تصمیم را خود اتخاذ کنند.
      به خاطر داشته باشید هدف شما فراهم آوردن اطلاعات مورد نیاز برای اتخاذ تصمیم است. ضمن این که فضا و فرصت کافی و مورد نیاز را نیز در اختیار او قرار دهید.در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  • ز.پ , نوامبر 7, 2016 @ 5:20 ب.ظ

    زنی هستم ۳۴ ساله..امروز دعوای سختی با همسرم کردیم حرفهایی گفت که هضمش برای من خیلی خیلی سخته….توهینهاش….تحملش برام دیگه غیرقابل ممکنه…
    می خوام با یه مشاوره حرف بزنم و راهم رو ازش جدا کنم…الان وحشتناک ناامیدم..

    • راهنما , نوامبر 7, 2016 @ 8:55 ب.ظ

      با سلام
      میتونید با مرکز مشاوره در ارتباط باشید
      منتهی آیا شروع کننده همسر شما بود؟و شما در دعوا منفعل بودید و نقشی نداشته اید و توهینی از جانب شما صورت نگرفت .خواهش میکنم خونسردی خودتون رو در این مواقع حفظ کنید و درست نتیجه گیری کنید و بدانید در دعاواهای زناشویی الزاما یک نفر مقصر نیست

      • ناشناس , نوامبر 15, 2016 @ 9:04 ب.ظ

        با سلام من زنی ۲۵ ساله هستم که یک سال و دو ماه است ازدواج کردم و دو سال نامزد بودم لیسانس هستم و۵ماه است استخدام شدم حقوقم هم زیاد است با پسر خاله ام ازدواج کردم که دیپلم است و شغلش آزاد است بهگفته خودشاز بچگی عاشق من بوده از طریق خانوادش خواستگاری کرد من پدرم رو در ۱۲سالگی از دست دادم و فرزند اول خونواده هستم به خاطر برخیاز مسایل گذشته خونواده ام با درخواست ازدواجش موافقت کردم من در اولین جلسه که با هاش صحبت کردم گفتم به خاطر شرایط خانوادهام هر وقت شاغل شدم بخشی از در آمدم رو به مادرم میدم برای اینکه مادرم خیلی در حق من و خواهرم فداکاری کرده و جوونیش رو گذاشته به پامون اونم حاشا کرد که به خدا من تو رو به خاطر پول و درآمدت نمیخوام عاشق خودتم من هم که تو زندگی هیچ کس رو نداشتم عشقشرو صادقانه دونستم وشروع کردم که بهش علاقه مند بشم اونموقع که اون ازمن تقاضای ازدواج کرد تازه یک ماه بود کهمن طرح میرفتم و هنوز استخداک نبودم اما حقوق میگرفتم با وجود اختلاف سلیقه باهم کنار اومدیم و تازه داشتم بهش علاقه مند میشدم که استخدام رسمی شدم یه روز دوستانه حرف میزدیم دو باره اون مساله رو مطرح کردم که میخوام انشا…بخشی ازدر آمدمرو به مامانم اینااختصاص بدمکه اونروش رو نشون داد شروع کرد گفت مگه تو مسول مامانت هستی اون پول مال خودمونه تو باید برای زندگیمون خرج کنی ببین من به مامانمینا کمک میکنم اصلا نمیفهمه که این درآمد متعلق به من وخودم اختیارش رو دارم اون باید خیلی همممنونباشهمن تمامهزینه هام رو خودم میدم حق اشتغال رو هم من تو عقد محضری کردم از کارهای خونه هم اصلا کوتاهی نمیکنم تازه اگه شرایط مالی مادر خوب بود به خدا کمک نمیکردم تازه من بهشگفته بودم یه بخشی رو هم میزارم برای زندگیمون ولی ازاون حرفاش به بعدازش متنفر شدم حرف هایروز اولشرو هم انکارمیکنهمیگه تو کیاین حرفهارو زدیاصلا اهل حرف زدن نیست زودصداشو میبرهبالا بدون حل مساله از خونه میزنه بیرون وسکوت میکنههمیشه هم من رو مقصر میدونه لطفا راهنمایی کنیدببخشی طولانی شد

        • راهنما , نوامبر 15, 2016 @ 11:05 ب.ظ

          با سلام اگر به زندگی خودتون علاقه دارید
          سعی نکنید حساسیت ایجاد کنید نمی دونم این قضیه چطور مطرح شده ولی در عین رضایت همسر تان کم کم می توانید کمکی به مادر خود هم داشته باشید
          مراجعه حضوی داشته باشید چرا که رفتارهای همسر شما و توقعاش
          باید بررسی شود که قدر معقول است

          • ناشناس , نوامبر 16, 2016 @ 3:15 ب.ظ

            سلام من کجا مراجعه کنم برا مشاوره حضوری؟

  • تازنین زهرا , نوامبر 12, 2016 @ 10:03 ب.ظ

    سلام بنده برای کنکور اماده می شم وکتابها را برابر برنامه ریزی مطالعه مینمایم. و در آزمون ها شرکت می کنم و در موقع پاسخ به سوالات فکر می کنم هیچ کدام را نخوانده ام ونمی توانم تصمیم خوب بگیرم وگزینه درست را انتخاب نمایم لطفا راهنمائی نمائید

    • راهنما , نوامبر 13, 2016 @ 1:21 ب.ظ

      قانون احتمال و تست زنی
      همان طور که بیان شد در آزمون های استاندارد نمره ی منفی وجود دارد. یعنی به ازای هر پاسخ غلط یک سوم نمره ی منفی تعلق می گیرد. اگر سؤالی را بدون پاسخ بگذارید هیچ نمره ی منفی نمی گیرید ولی در صورتی که به سؤالی پاسخ اشتباه دهید علاوه بر آن که نمره ی آن را کسب نمی کنید بلکه
      ۱/۳ نمره نیز از دست می دهید ۱/۳-. به همین دلیل برای اکثر دانش آموزان سؤال زیر پیش می آید:
      اگر پاسخ سؤالی را نمی دانستیم آیا می توانیم آن را به صورت شانسی بزنیم؟
      برای پاسخ به سؤال بالا چند حالت زیر را در نظر می گیریم؟
      اگر در تستی هیچ یک از گزینه ها را نتوانستید حذف کنید و بخواهید از روی شانس به آن پاسخ دهید احتمال انتخاب گزینه صحیح ۱/۴ می باشد یعنی ۲۵ درصد. ۲۵ درصد در ریاضیات احتمال ضعیفی است بنابراین به این تست پاسخ ندهید و به سراغ تست بعدی بروید.
      اگر در تستی با توجه به معلومات و دانش تان توانستید یک گزینه را حذف کنید و بخواهید بین سه گزینه باقی مانده به طور شانسی به آن پاسخ دهید، احتمال انتخاب گزینه درست ۱/۳ می باشد. و این احتمال خیلی بالا نیست.
      اگر در تستی مطمئن شدید، دو گزینه اشتباه بوده و بخواهید گزینه ی درست را به طور احتمالی حدس بزنید احتمال انتخاب گزینه ی درست ۱/۲ یا ۵۰ درصد می باشد که احتمال خوبی می باشد. بنابراین در این مورد یکی از دو گزینه ی باقی مانده را انتخاب کنید. در انتخاب آن دقت کنید اولین گزینه ای که به نظرتان درست آمد همان را علامت بزنید.
      تمرین تست زنی با دو خودکار
      همان طور که قبلاً بیان شد در هنگام تست زدن، زمان استاندارد را مدّنظر داشته باشید و سعی کنید به تست ها در این زمان پاسخ دهید. زمان استاندارد برای هر تست عمومی ۴۰-۴۵ ثانیه و برای هر تست اختصاصی ۶۵-۷۵ ثانیه می باشد.
      توجه داشته باشید که در پاسخ گویی به تست ها توجه به زمان مسأله ی مهمی می باشد. اگر شما به تمام مطالب درسی تسلط داشته باشید ولی نتوانید سؤالات را در زمان مربوطه پاسخ دهید، قطعاً نتیجه ی خوبی کسب نمی کنید. بنابراین توجه به زمان پاسخ گویی تست ها مسأله ی بسیار مهمی است. علاوه بر این سعی کنید به خاطر سرعت عمل، دقت خود را در هنگام پاسخ گویی به تست ها از دست ندهید.
      بنابراین برای پاسخ گویی تست ها به سه نکته ی زیر توجه داشته باشید:
      ۱-دانش کافی ۲- سرعت عمل ۳- دقت
      بنابر آن چه بیان شد شما در هنگام تمرین و بررسی تست ها از همین حالا مسأله ی زمان را مورد توجه قرار دهید و سعی کنید با تمرین، به سؤالات در زمان استاندارد پاسخ دهید.
      توجه: در تست زدن آزمون ها تنها از مداد مشکی استفاده شود!
      برای کسب توانایی می توانید از تست زنی با دو خودکار استفاده کنید. ( در تمرین ها جهت آمادگی ) در این روش در هنگام تست زنی از دو خودکار با دو رنگ متفاوت ( مثلاً آبی و مشکی ) استفاده نمایید. ابتدا با ایجاد شرایط واقعی کنکور و با در نظر گرفتن زمان استاندارد شروع به پاسخگویی سؤالات با خودکار آبی کنید. هرگاه زمان استاندارد به پایان رسید خودکار خود را عوض کرده و با خودکار مشکی به بقیه ی سؤالات جواب دهید.
      در دفعات اول استفاده از این روش مشاهده می کنید که در زمان استاندارد به سؤالات کمی پاسخ داده اید یعنی حجم پاسخ گویی سؤالات با رنگ آبی خیلی کم تر از پاسخ هایی است که با رنگ آبی و مشکی داده اید. ولی به مرور زمان خواهید دید که حجم استفاده از خودکار مشکی ( سؤالاتی که در خارج وقت استاندارد پاسخ داده اید ) رفته رفته کاهش می یابد. پس از این که به تمامی سؤالاتی که احاطه دارید پاسخ دادید درصد پاسخ های درست خود را با در نظر گرفتن نمره ی منفی و با توجه به فرمول مربوط ( که در همین فصل و در قسمت درصدگیری بیان شده است ) در دو حالت زیر محاسبه کنید. اول برای سؤالاتی که در زمان استاندارد پاسخ داده اید (خودکار آبی ) و سپس برای تمامی سؤالات چه آنهایی که در وقت استاندارد و چه در خارج این وقت پاسخ داده اید ( خودکار آبی و مشکی )
      درصد پاسخ گویی در وقت استاندارد به شما نشان می دهد که شما در وقت استاندارد به چند درصد سؤالات پاسخ درست داده اید. و درصد پاسخ گویی دوم به شما نشان می دهد که شما بر چند درصد مطالب احاطه داشته اید.
      بنابراین اگر درصد پاسخ گویی در وقت استاندارد کم باشد، باید به زمان توجه کنید و سرعت عمل خود را با تمرین افزایش دهید. در صورتی که درصد پاسخ گویی کلی شما بالا بود نشان می دهد شما به مطالب احاطه ی کافی دارید و فقط باید به مسأله زمان توجه کنید ( برای این کار سعی کنید به پاسخ گویی تست های بیشتری بپردازید ) و اگر درصد پاسخ گویی کلی شما کم بود نشان دهنده ی این است که به مطالب احاطه ی کافی ندارید بنابراین قبل از تست زنی های بعدی ( تست های جدید ) در مورد مطلب مربوطه ابتدا به درس مراجعه کرده و آن را دوباره بخوانید یا مرور کنید و پس از آن که به مطالب و مفاهیم آن احاطه یافتید به سراغ تست زنی بروید.
      فنون تست زنی
      در آزمون های چهارگزینه ای( تستی ) علاوه بر کنار گذاشتن بعضی از درس ها و یا سطحی خواندن و شیوه ی نادرست مطالعه، شایع ترین عامل شکست، عدم آشنایی با اجرای صحیح روش های تست زنی می باشد. بنابراین اگر تصمیم دارید در آزمون های تستی موفق شوید ضروری است علاوه بر مطالعه ی دقیق و اصولی و ایجاد آمادگی روحی و روانی لازم، با شیوه های درست تست زنی آشنا شوید. این قسمت شما را با شیوه های درست تست زنی آشنا می سازد. لذا پس از مطالعه ی دقیق این قسمت، سعی کنید در هنگام پاسخ دادن به تست ها به صورت تمرینی و قبل از کنکور به تک تک نکات توجه کرده و آن ها را به دقت به کار ببرید. این کار، بازدهی شما را در هنگام برگزاری هر آزمونی به خصوص کنکور به میزان قابل توجهی افزایش می دهد:
      ۱- سؤال را به دقت بخوانید:
      اولین کار در حلّ تست، خواندن دقیق سؤال می باشد.
      در هنگام خواندن سؤالات به کلمات کلیدی توجه کنید و زیر آن ها خط بکشید مثلاً کلماتی مانند همه، هیچ یک، همیشه، هرگز، بزرگ ترین، کوچک ترین، درست ترین، نادرست ترین، کم ترین، بیشترین و… هم چنین به راهنمایی هایی که در سؤالات آمده است توجه کنید. در صورتی که فهمیدن صورت سؤال برای شما دشوار باشد سعی کنید ابتدا سؤال را به صورت ساده برای خود بیان کنید و ببینید سؤال از شما چه می خواهد و سپس به پاسخ دادن آن بپردازید.
      ۲- قبل از نگاه کردن به گزینه ها، پاسخ درست را در ذهن خود حدس بزنید:
      به تجربه دریافته ام که بهترین راه پاسخ گویی به تست ها این است که قبل از دیدن گزینه ها، به سؤال در ذهن خود پاسخ داده و سپس در بین گزینه ها به دنبال آنپاسخ بگردید و آن را علامت بزنید. در آزمون های چهارگزینه ای معمولاً برخی گزینه ها بسیار به هم شبیه هستند و ممکن است این شباهت شما را به اشتباه بیندازد بنابراین قبل از مراجعه به گزینه ها پاسخ آن را در ذهن خود بیابید و سپس گزینه ی درست را تعیین کنید. این کار باعث صرفه جویی در وقت نیز خواهد شد.
      ۳- از روش حذف گزینه های غلط استفاده کنید:
      در صورتی که پس از خواندن سؤال نتوانستید پاسخ را حدس بزنید و با مراجعه به گزینه ها نیز جواب درست را نیافتید، می توانید گزینه هایی را که مطمئن هستید اشتباه می باشند حذف کنید. این کار باعث می شود تعداد گزینه ها محدودتر شده و به شما در پاسخ گویی درست به تست مربوطه کمک می کند. در صورتی که نتوانستید تمام گزینه های غلط را حذف کنید با توجه به قانون احتمال که قبلاً بیان شد می توانید به پاسخ گویی بپردازید.
      ۴- هرچهار گزینه را بررسی کنید:
      هنگام پاسخ گویی به تست ها، حتماً چهار گزینه را با دقت بخوانید زیرا بعضی وقت ها، گزینه ی آخر« همه ی موارد می باشد » و داوطلبی که در این شرایط با دیدن اولین گزینه آن را علامت زده باشد، به این تست پاسخ اشتباه داده است. بنابراین چهار گزینه را دقیق بخوانید در مورد تست هایی که در صورت آن ها- درست ترین گزینه- را از شما خواسته اند، به نکته ی فوق بیشتر دقت داشته باشید.
      ۵- اول به پرسش های ساده و سپس به پرسش های وقت گیر پاسخ دهید.
      در هنگام پاسخ گویی به تست ها ممکن است سه حالت پیش بیاید:
      الف) تست ساده
      برخی از سؤالات را بلد هستید و می توانید به آن ها در وقت استاندارد خودش پاسخ دهید. به آن ها جواب داده و به سراغ تست بعدی بروید.
      ب) تست وقت گیر
      برخی از سؤالات را بلد هستید ولی آن ها وقت گیر هستند و برای پاسخ گویی به آن ها باید مدت زمان یا انرژی بیشتری مصرف کنید و یا به بعضی از سؤالات در صورتی که مدت زمان بیشتری فکر کنید، می توانید پاسخ درست بدهید. در کنار این سؤالات یک علامت مخصوص مثل را زده و به سراغ تست بعدی بروید.
      ج) تست دشوار
      برخی از سؤالات را اصلاً بلد نبوده و یا اصلاً برایتان ناآشنا می باشند و به طور کلی به آن ها نمی توانید پاسخ بدهید. در کنار این سؤالات یک علامت × گذاشته و به سراغ تست بعدی بروید. در هنگام مرورهای بعدی روی این گونه سؤالات وقت نگذارید. در هنگام زدن تست ها برای اولین بار فقط به تست های ساده پاسخ دهید و از تست های وقت گیر با زدن علامت و تست های دشوار با زدن علامت × در کنار آن ها، بگذارید. هنگامی که به تمامی سؤالات یک درس پاسخ دادید خواهید دید هنوز مدت زمانی از وقت استاندارد باقی مانده است سپس به سراغ درس بعدی رفته و با همین روش به پاسخ گویی آن ها بپردازید هنگامی که به تمام دروس با این شیوه یک بار پاسخ دادید، ببینید چه قدر وقت باقی مانده است. سپس در وقت باقی مانده به سراغ تست هایی که با علامت ( تست های وقت گیر ) مشخص کرده اید رفته و به آن ها پاسخ دهید و از تست هایی با علامت‌×(تست های دشوار ) عبور کنید. فقط دقت داشته باشید باقی مانده را بین دروس و بین تست های وقت گیر به خوبی تقسیم کنید. با استفاده از این روش شما در مرحله ی اول به تمامی سؤالات ساده پاسخ می دهید و بدین ترتیب یک تست مشکل، وقت و انرژی زیادی را از شما نمی گیرد و اگر نتوانستید به آن پاسخ بدهید، زمان پاسخ گویی به تست های ساده را نیز از دست نمی دهید، بنابراین به تست های دشوار پاسخ ندهید و زمان پاسخ گویی به آن ها را به جواب دادن سؤالات ساده اختصاص بدهید. توجه داشته باشید در یک درس ارزش سؤالات یکسان است، چه سؤال ساده باشد چه مشکل.
      ۶- تست های وقت گیر را رها کنید.
      اگر در حلّ تستی که نیاز به محاسبه دارد و شما ابتدا فکر می کنید که می توانید پاسخ درست به آن بدهید، متوجه شدید که این تست بیش از چند دقیقه وقت شما را به خود اختصاص داده و به جواب درست نرسیده اید، آن را رها کرده و به سراغ سؤال بعدی بروید. برخی از داوطلبان مخصوصاً داوطلبان قوی، هنگامی که به این تست ها برمی خورند و می بینند که وقت زیادی از آن ها گرفته است، با خود می گویند هر طور شده است باید این تست را حل کنم. و با این کار وقت و انرژی زیادی را از دست می دهند و پس از گذشت مدت زمان طولانی متوجه می شوندکه وقت خود را به هدر داده اند.
      ۷- شماره ی تست را در پاسخ نامه با شماره ی سؤالات مطابقت دهید.
      هر پنج یا ده سؤال یک بار شماره ی تست ها را در پاسخ نامه با شماره ی دفترچه سؤالات کنترل کنید تا از جا به جا زدن پاسخ ها جلوگیری به عمل آید.
      ۸- مطمئن شوید در پاسخ نامه خانه ی درست را پر کرده اید،
      مخصوصاً اگر جواب تستی مثلاً عدد ۳ شد آن را با گزینه ی سوم اشتباه نگیرید. بنابراین در حین پر کردن محلّ پاسخ نامه دقت کافی داشته باشید.
      ۹- زمان را کنترل کنید.
      در حین پاسخ گویی به تست ها به مسأله ی زمان نیز دقت داشته باشید و سعی کنید به سؤالات هر درس حداکثر در مدت زمان استاندارد که روی دفترچه نیز آمده است، پاسخ بدهید. توجه کنید عدم کنترل زمان در کنکور برای برخی از داوطلبان تجربه ی تلخی را به همراه داشته است. بنابراین شما آن را تجربه نکنید. دقت داشته باشید در آزمون های تستی، بلد بودن و احاطه داشتن بر مطالب به تنهایی کافی نیست بلکه باید بتوانید به سؤالات در همان وقت تعیین شده پاسخ درست بدهید.
      ۱۰- جواب های درست را همان موقع که حل می کنید به پاسخ نامه انتقال دهید.
      برخی از داوطلبان عادت کرده اند ابتدا درون دفترچه سؤالات پاسخ ها را علامت می زنند و سپس همه ی آن ها را به پاسخ نامه منتقل می کنند و این امر به دلیل آن که معمولاً در اواخر وقت آزمون انجام می گیرد با کمبود وقت و یا اشتباه در انتقال جواب ها به پاسخ نامه همراه می شود.
      ۱۱- تمام سؤالات دفترچه را بخوانید.
      در هنگام پاسخ گویی به تست ها، از اولین سؤال شروع کرده و تمام سؤالات را بخوانید. برخی از داوطلبان اگر در درسی به چند سؤال متوالی نتوانند پاسخ دهند، روحیه ی خود را از دست می دهند و گاهی اوقات بقیه ی سؤالات را رها کرده و یا با دقت کافی آن ها را نمی خوانند. در این زمینه اولاً سعی کنید آرامش خود را از دست ندهید، نفس عمیقی بکشید و با خود بگویید حتی نفراتی که رتبه های خوب کنکور را کسب می کنند به تمامی سؤالات آزمون پاسخ نمی دهند و با تلقین های مشابه، روحیه و تمرکز خود را حفظ کنید. ثانیاً دقت داشته باشید سؤالات بعدی را با دقت بخوانید و آن ها را رها نکنید، شاید بعد از این سؤالات، چند تست ساده مطرح شده باشد. و ثالثاً دقت کنید حتی در دروس مشکل نیز سؤالات ساده وجود دارد بنابراین تمام سؤالات دفترچه را حدّاقل برای یک بار بخوانید و از هیچ سؤالی نخوانده رد نشوید.
      ۱۲- اگر پاسخی را علامت زدید، آن را تغییر ندهید.
      تحقیقات نشان داده که احتمال درست بودن پاسخی که برای اولین بار به ذهن می رسد و شما آن را انتخاب کرده اید بسیار زیاد است.
      بنابراین در مرورهای بعدی روی تست ها به شیوه ای که در بالا و در قسمت ۵ مطرح شد، پاسخ را تغییر ندهید مگر آن که مطمئن شوید پاسخی را که پیدا کرده اید از پاسخ اولیه صحیح تر می باشد.
      ۱۳- اگر آزمون چهارگزینه ای نمره ی منفی نداشت، به همه ی سؤالات پاسخ دهید.
      البته آزمون های استاندارد شده ای مانند کنکور سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی دارای نمره ی منفی هستند. بنابراین در پاسخ گویی به آن ها به نمره ی منفی و به نکاتی که در بحث قانون احتمال بیان شد، دقت کنید.
      ۱۴- تمام صفحات دفترچه آزمون را دقیق بازبینی کنید.
      این کار از فراموش کردن یا ندیدن برخی از صفحات و یا برخی از سؤالات جلوگیری می کند.
      ۱۵- در تست هایی که نیاز به محاسبه دارد، علاوه بر سرعت عمل، دقت کافی نیز داشته باشید.
      ۱۶- اول احاطه به مطالب درسی سپس تمرین تست زنی.
      در هنگام زدن تست های تمرینی قبل از کنکور، تا بر مطالب درسی احاطه کافی نیافته اید هرگز شروع به تست زنی نکنید. ابتدا بر مطالب و مفاهیم کتاب تسلط کافی پیدا کنید و پس از پاسخ گویی به پرسش ها، تمرین ها و مسایل کتاب به سراغ تست بروید.
      ۱۷- تمرین مدیریت زمان:
      در هنگام تست زنی تمرینی، حتماً وقت استاندارد پاسخ گویی به سؤالات را در نظر داشته باشید و در این زمینه بهترین روش استفاده از تست زنی با دو خودکار می باشد.
      ۱۸- علت اشتباه خود را پی گیری کنید:
      پس از زدن تست ها با در نظر گرفتن نمره ی منفی درصد خود را محاسبه کنید و به بررسی دقیق پاسخ ها بپردازید. و به سؤالاتی که پاسخ اشتباه داده اید دقت کنید و دلیل پاسخ گویی اشتباه به این سؤال را مشخص کنید. مثلاً اگر دقت شما کافی نبوده و یا در محاسبات تبحّر لازم را نداشته اید با تمرین آن ها را کسب نمایید و درصورتی که به مطلب احاطه کافی ندارید مجدداً به سراغ متن درس رفته و این بار با دقت بیشتری آن را مطالعه کنید.
      ۱۹- در هنگام مطالعه خود را به جای طرّاح سؤالات بگذارید:
      در هنگام مطالعه جهت آزمون های چهارگزینه ای خود را به جای طرّاح سؤال گذاشته و به تمام موارد دقت داشته باشید و تمام تصاویر، عکس ها، پاورقی ها و نمودارها و خط به خط مطالب را به دقت بررسی و مطالعه کنید. علاوه بر احاطه بر روی مطالب و مفاهیم به جزییات مطرح شده در آن ها نیز دقت داشته باشید و تمام آن ها را فرابگیرید.
      ۲۰- تست های استاندارد و تست های طبقه بندی شده:
      بهترین تست ها، تست هایی هستند که استاندارد باشند، بنابراین بهترین کتاب های تست، کتاب هایی هستند که حاوی تست های کنکور سراسری و دانشگاه آزاد باشند. البته تست های طبقه بندی شده نیز منابع مفیدی برای ارزیابی میزان یادگیری می باشند.
      ۲۱- حذف گزینه های مترادف و هم معنی:
      گزینه های هم معنی و مترادف، صحیح نیستند. به یاد داشته باشید که فقط یکی از گزینه ها، پاسخ صحیح تست می باشد. پس گزینه هایی که از معنی و مفهوم مساوی برخوردارند، جواب صحیح تست نمی باشند. بنابراین سریعاً آن ها را حذف کنید و در گزینه های باقی مانده به دنبال پاسخ صحیح بگردید.
      ۲۲- صورت سؤال، راهنمای پاسخ صحیح:
      در بعضی از سؤالات سرنخ های مناسبی در صورت سؤال وجود دارد که شما را به گزینه ی درست هدایت می کند. به خصوص در تست های استاندارد، اطلاعات لازم برای حلّ تست، در صورت همان سؤال وجود دارد. سعی کنید با مطالعه ی دقیق متن سؤال، اطلاعات لازم را از صورت تست استخراج کنید. زیر کلمات مهم و کلیدی تست خط بکشید و کلماتی که معنی تست را عوض می کنند مشخص کنید و سپس به حلّ آن بپردازید. تا از دوباره کاری و اتلاف وقت جلوگیری شود.
      ۲۳- از طولانی بودن سؤال نترسید:
      با دیدن صورت طولانی یک تست از حلّ ان منصرف نشوید. توجه داشته باشید که طرّاحان برجسته و ماهر، اغلب نکات مهم را در تست های کوتاه پاسخ مجمل می گنجانند. براین اساس، بسیاری از تست هایی که ظاهری طولانی دارند دارای راه حلّ ساده ای می باشند و با کمی دقت می توان آن ها را حل نمود.
      نکات قابل توجه در تست زنی
      اگر در زدن تست ها درصد پایینی کسب کردید حتماً متن درس و یا خلاصه های خود را دوباره و با دقت بیشتری بخوانید.
      دانش آموزان سال سوم، تمرکز خود را بر روی امتحان نهایی گذاشته و سعی کنند خوب بر مطالب درس ها احاطه پیدا کنند و در کنار آن تست زنی را فراموش نکنند.
      یک ماه مانده به کنکور دیگر زمان یادگیری مطالب جدید نیست بلکه باید به تست زنی، مرور مطالب و رفع اشکال پرداخت.
      در هنگام حدس زدن، معمولاً اولین حدس شما صحیح ترین است. بنابراین جواب خود را در صورتی عوض کنید که مطمئن باشید پاسخی را که پیدا کرده اید از پاسخ اول شما صحیح تر است.
      زمانی را برای مرور تست بگذارید، ولی پاسخ ها را عوض نکنید مگر این که اطمینان حاصل کنید که پاسخ اول شما غلط بوده است. هرچه بیشتر بر سر سؤال مردّد و دودل باشید بیشتر سرگیجه می گیرید.
      بعد از اتمام تست، جواب های غلط خود را بررسی کنید و ببینید چرا آن ها را غلط زده اید. به این ترتیب ضریب اشتباهات خود را در آزمون های بعدی کاهش می دهید.
      پاسخ نامه های خود را نگه دارید: سیستم بایگانی برای پاسخ نامه ی تست هایی را که می زنید، درست کنید. اگر خود را برای کنکور آماده می کنید بهتر است پاسخ نامه های خود را بایگانی کنید قبل از بایگانی ابتدا مشخصات شامل نام درس، نام کتاب تست، شماره ی صفحه و تاریخ را در بالای پاسخ نامه بنویسید. سپس پاسخ های غلط را با کشیدن خط و تست های نکته دار را با علامت ستاره در سمت راست شماره ی تست مشخص کنید و در انتها تعداد پاسخ های درست و غلط و درصد پاسخ های صحیح را با خودکار قرمز در انتهای پاسخ نامه بنویسید و آن گاه پاسخ نامه را بایگانی کنید. مزایای این کار عبارت است از:
      با مراجعه به پاسخ نامه ها نکات تست های نکته دار را در یک دفتر مخصوص یادداشت کنید. این دفتر در روزهای پایانی بسیار ارزشمند است.
      با مراجعه مجدد به این بایگانی می توانید تست هایی را که غلط زده اید مجدداً حل کنید و اگر دوباره دچار اشتباه شدید ضعف خود را در مبحث درسی مربوطه برطرف کنید.
      در فاصله یک ماه مانده به کنکور فرصت لازم برای مرور هزاران نکته ی تست وجود ندارد بنابراین رجوع به این سیستم بایگانی در روزهای پایانی، زمان شما را مدیریت می کند و شما را از سردرگمی درمی آورد.
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

  • نازنین زهرا , نوامبر 12, 2016 @ 11:12 ب.ظ

    سلام بنده برای کنکور آماده می شوم و ۱۲ساعت در روز مطالعه می کنم و در آزمون های آزمایشی که شرکت می نمایم و وقتی می خواهم به سوالات پاسخ دهم می کنم فکر می کنم اصلا مطالعه نکرده ام و نمی توانم به سوالات با تمرکز جواب دهم لطفا راهنمائی فرمائید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.