مرکز مشاوره

شما به چه اندازه فضول هستید؟

شما به چه اندازه فضول هستید؟

تست فضول سنج رایگان 

۱-فرض کنید صبح شده و شما خواب ماندید و دیر شده است. موقع خارج شدن از خانه، همسایه شما در حال دعوا است . آیا شما ایستاده و کنجکاو می شوید که بدانید چه اتفاقی افتاده است؟

بله ( ۱۰) خیر( ۰)

۲-به دیدار دوستی رفته اید او برای پذیرایی از شما از اتاق خارج می شود . بر روی صفحه لپ تاپ او صفحه ای گشوده است . عکس کسی در آن توجه شما را جلب می کند. آیا شما به آن عکس نگاه می کنید؟

بله ( ۱۰) خیر (۰)

۳-در تاکسی و یا اتوبوس نشسته اید و کسی در کنار شما در حال خواندن کتابی است. شما در این حال چکار می کنید؟

– آیا مستقیما به چیزی که او در حال خواندن آن است نگاه می کنید و بهمراه او شما هم مطالعه می کنید(۱۰)

– هر چند وقت یکبار یواشکی نگاهی می کنید تا بفهمید او چه می خواند؟ (۵  )

– کاملا برای شما بی اهمیت است و نگاه نمی کنید ( ۰)

۴-اگر شما متوجه شوید که یکی از آشنایان و یا دوستانتان مسئله ای را از شما مخفی می کند شما چکار می کنید؟

– به هر طریقی شده تلاش می کنید تا بفهمید او چه چیزی را از شما پنهان میکند.(۱۰)
– اگر کسی حرفی در مورد آن مسئله بزند شما نسبت به آن کنجکاو می شوید(۵)
– اسرار دیگران و مسائل خصوصی آنها به خودشان مربوط است و شما تلاشی در وارد شدن به محدوده شخصی آنها نمی کنید.(۰)

۵-اگر در خیابان و یا یک جای عمومی که همه رفت و آمد می کنند زد و خورد و یا تصادفی اتفاق بیفتد شما برای اینکه بفهمید چه شده نزدیک می روید. بله (۱۰) خیر (۰)

۶-اگر به سینما بروید و بطور تصادفی یکی از آشنایان و یا دوستانتان را با کسی که نمی شناسید در آنجا ببینید، کنجکاوی می کنید که بفهمید آن شخص غریبه کیست؟ بله (۱۰) خیر( ۰)

۷-آیا اکثر مواقع زمانی که دوستان و یا آشنایانتان چیزی می خرند شما سعی در مطلع شدن از قیمت و مکان خرید آن کالا می کنید؟ بله ( ۱۰) خیر(۰)

۸-آیا تاکنون کیف دیگران را بدون اینکه از آنها بپرسید گشته اید؟ بله ( ۱۰) خیر( ۰)

۹-آیا اگر شما رمز کامپیوتر و یا موبایل دوستان و یا آشنایانتان را بدانید سعی در یافتن اطلاعات آنها می کنید؟ بله ( ۱۰) خیر(۰)

۱۰-اگر زمانی که در حال صحبت تلفنی با یکی از دوستانتان هستید و او از شما می خواهد که منتظر شوید تا او بتواند به کسی که پشت خط است جواب بدهد. زمانی که مجددا با شما شروع به صحبت می کند آیا شما از او در مورد اینکه با چه کسی پشت خط صحبت کرده سوال می کنید؟

بله (۱۰ ) خیر(۰)

 

شماره های تماس 01


اکنون چگونه به خودم امتیاز بدهم؟

نمره هایی را که تاکنون به خود داده اید جمع کنید:
– اگر جمع نمرات شما از ۰ الی ۳۰ باشد : شما از دخالت در امور شخصی دیگران خوشتان نمی آید و به نظر شما امور شخصی دیگران برای شما مجذوب کننده نیست و یا اینکه بقدری به محدوه شخصی آنها بها می دهید که بخودتان اجازه ورود به آن را نمی دهید. ممکن است بقدری سرگرم کار و زندگی خودتان هستید که وقت و حوصله کنجکاوی کردن در اموردیگران را پیدا نمی کنید

– اگر جمع نمرات شما از ۳۵ الی ۷۰ باشد: شما شخصی فضول هستید ولی سعی می کنید تا زیاد در امور شخصی دیگران وارد نشوید. ولی بعضی مواقع بقدری این حس فضولی زیاد است که شما نمی توانید خودداری کنید و گهگاهی به زندگی دیگران وارد می شوید و سرکت می کشید ولی این کار شما دائمی نیست . ولی متوجه باشید که زیاده روی در این امر ممکن است موجب بروز مشکل و دردسر برای شما بکند

– اگر مجموع نمرات شما از ۷۵ الی ۱۰۰ باشد: شما شیفته فضولی و سرک کشیدن در امور شخصی دیگران هستید و دوست دارید که در مورد دیگران همه چیز را بدانید و برای رسیدن به این منظور به هرکاری دست می زنید.

شما از آن گونه مردم هستید که دائم مواظب مردم هستند و حتی بعضی اوقات نیز مستقیما از آنها درباره مسائل شخص شان پرس و جو می کنند. اگر تاکنون شما را بعنوان شخصی فضول در میان آشنایان و دوستانتان معرفی نکرده اند و به این عنوان شهرت پیدا نکرده اید ممکن است که چنین لقب و نامی را به شما داده باشند بدون آنکه خودتان بدانید.

 

منبع: مقالات کانون مشاوران ایران


صفحه اصلی سایت مرکز مشاور

administrator

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.