مرکز مشاوره

شکست عشقی چیست؟

شکست عشقی چیست؟

شکست عشقی چیست؟

گاهی هم فشار دور و اطرافیان باعث می شود که تصمیم بگیرید دوباره به نامزد یا همسر سابقتان برگردید واشتباه خود را دوباره تکرار کنید. اگرجدا شدنتان  در دوره نامزدی باشد، برگشتن به این رابطه اصلا کار ساده ای نیست. چون حتما اختلافات جدی بوده که باعث شده شما قید همه چیز را در همین اول رابطه بزنید و آینده شیرین خود را از دست بدهید و کار را به جدایی بکشانید. بنابراین در نظر داشته باشید که  برگشتن به این رابطه را حتما یک مشاور خانواده باید تایید کند. باید پایه های اختلاف ریشه یابی شود و علت آن مشخص شود و راه حلهای آن مشخص شود تا ارزیابی شود. مهم ترین دلایل اختلافات را ذکر می کنیم تا در صورت مواجهه با آنها راه حلی برای آن داشته باشید.

شکست عشقی جبران می شود؟

اگر جزو کسانی هستید  که تجربه یک عشق نافرجام را دارند، حتما احساس متفاوتی را نسبت به شریک سابق خود داشته اید. گاهی او را غیرقابل تحمل دانسته اید و گاهی هم به دلیل احساس گناه فکر کرده اید به اندازه کافی برای سازگاری با هم تلاش نکرده اید.

در خواستهای متفاوت

روانشناسان معتقدند انسان ها تنها برای پنج خواسته که ریشه در ذات آنها دارد، تلاش می کنند. نیاز به بقا، نیاز به عشق و محبت، نیاز به قدرت، نیاز به آزادی و نیاز به تفریح.در زندگی مشترک افراد، این خواسته ها نقش مهمتری دارندو مشخص که اولویت آنها برای هر کس متفاوت است و هر کس به نحوی ارزش اولش چیزی به سلیقه خود است. پس متفاوت بودن این اولویت بندی ها باعث اختلافات می شود.درست است که سازگاری بین آنها سخت است اما اگر بخواهیم آسوده زندگی باید این اصول را با طرف مقابل خود نزدیک کنیم.

مهارت بیاموزید

متاسفانه اغلب افراد مهارت های زندگی را بلد نیستند  و نمی توانند مشکلاتشان را حل کنند پس راحت ترین و بدترین راه را انتخاب می کنند .جدایی تنها کاری است که به ذهن آنها میرسد. در گذشته برای ازدواج اهمیت بیشتری قائل بودند و آن را ضروری می دانستند وطلاق نیز امری وحشتناک وغیر قابل باور بود و آنقدر قبیح بود که همه معتقد بودند باید با لباس سفید به خانه بخت رفت و با کفن سفید از خانه بیرون آمد اما الان نه ازدواج آنقدرمهم است  و نه طلاق آنقدر امری زشت به حساب می اید.

وقتی دو طرف نمی توانند مسائل خود را  حل کنند یعنی این مهارت را یاد نگرفتند که با یکدیگر چگونه رفتار کنند، به راحتی به طور موازی در کنار هم حرکت می کنند و بهترین راه را طلاق می دانند. حتما راههای ارتباطی درست و لازم را بیاموزید مهارتهای خود را کامل کنید تا یک آغاز دوباره ی درست داشته باشید.این بار عجله نکنید تا پایه و اساس اختلافات وناراحتی ها را کشف نکردید به فکر برگشت نباشید.شاید لازم باشد برخی کارها را با هم انجام دهید مثلا با هم به نزد روانپزشک بروید ،با هم مطالعه کنید ،با هم مهارت زندگی بیاموزید ودوباره بعد از انجام این کارها بررسی کنید که به نقطه عطف بازگشت رسیده اید یا خیر.

شماره های تماس 01

برای چی به رابطه قبلی برمی گردید؟

اول از هر چیز باید با خودتان رو راست باشید که برای چه به این رابطه بر می گردید ؟ باید پاسخی قاطع و محکم داشته باشید. اگر برای حرف اطرافیان و فشارهای اخلاقی آنها یا برای دور شدن از تنهایی و عذاب وجدان این کار را می کنید مطمئن بشید دوباره راه را کج می روید و به بن بست می رسید .باید به خاطر اراده و اطمینان قلبی خود این کار را کنید ،در نظر داشته باشید اگر دوست داشتن در کار نباشد این راه به جایی نمیرسد .این برگشت مسیر شکست خورده ، باید برای دادن شانس دوباره به هر دو طرف باشد و گر نه شکست دوباره در راه است و این بار جبران ناپذیر تر از قبل است.

منبع: فارس پاتوق


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

1 نظر

  • راهنما , سپتامبر 13, 2017 @ 1:59 ب.ظ

    به سوال شما پاسخ داده شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.