مرکز مشاوره

مردان با وفا چه خصوصیاتی دارند؟

مردان با وفا چه خصوصیاتی دارند؟

همانطور که اطلاع دارید یکی از عواملی که باعث می شود وفادار بودن مشکل شود کم شدن عشق و محبت در بین زن و شوهر است. در اینجا برای بیشتر کردن پای بندی و وفاداری به زندگی مشترک را افزایش دهیم از شما می خواهیم که به توصیه های زیر عمل نمایید.

خاطرات دوران گذشته را به بوته فراموشی بسپارید:

این روزها بخاطر اهمیت دادن به جوانها و واگذار کردن حق انتخاب همسر به پسرها و دخترها ، امکان دارد که آنها  قبل از ازدواج کردن انتخابهای دیگری برای ازدواج داشته اند که به دلایلی منجر به ازدواج نشده است. خاطره های باقی مانده از گذشته از حافظه انسان جدا نمی شود اما در بعضی مواقع ممکن است این خاطره ها موجب آزار انسان شود  یا اینکه موجب شود که ذهن او از جاده اصلی زندگی منحرف شود. ارتباط این خاطره ها با وفادار بودن به زندگی مشترک به اینگونه است که هرزمان شما به دلایلی از زندگی مشترک خود دلخور و ناراجت هستید بطور ناخودآگاه به گذشته برگشته و خاطارت گذشته را با خود مرور می کنید و امکان دارد که زندگی حال حاضرتان را با گذشته مقایسه نمایید و این مقایسه کردن ممکن است کم کم برای شما مشکل بیافریند. به خاطر داشته باشید که زندگی کردن با بهترین مرد و یا بهترین زن دنیا هم ممکن است مشکلاتی غیرقابل پیش بینی بهمراه داشته باشد بنابراین می شود گفت که مشکلات از زندگی جدا نشدنی هستند و شما نباید خود را فریب دهید که اگر با کس دیگری زندگی می کردید دیگر مشکلی در زندگی نداشتید. ضمنا باید بدانید که وفادار بودن یک واکنش خارجی نسیت بلکه زن و شوهر می بایست در فکر و خیال خود هم نسبت به یکدیگر وفادار باشند.

برای اینکه قادر باشید در فکر و اندیشه خودتان هم به همسر خود با وفا باشید می بایست از همان روزهای آغازین زندگی یعنی زمانی که به مرحله جدیدی از زندگی که همان زندگی زناشوی می باشد وارد شدید، دیگه به گذشته خود برنگشته و نگاه نیاندازید زیرا شما دیگر انتخاب خود را انجام داده اید و ازدواج کرده اید بنابراین دیگر دلیلی برای بازگشت به گذشته و مرور کردن آن وجود ندارد. میبایست با خود اینگونه قرار بگذارید که دیگر هیچوقت بغیر از همسر خود به کس دیگری فکر نکنید چون اگر این کار را بکنید خودتان را می آزارید. پس بیایید کوشش کنید که روزهای زندگی با همسرتن را لبریز از خاطرات جالب و دوست داشتنی نموده  و کاری کنید که خاطره های گذشته کم کم کمرنگ شده و حضور این روزهای خوب زندگی موجب به فراموشی سپرده شدن آن روزهای گذشته شود.

وفادار بودن و پای بندی دائمی:

اگر در زندگی اوضاع طبیعی و خوب پیش برود و شما هم خوب بوده باشید، شما کار مشکلی نکرده اید. هنر شما در زندگی زمانی نمایان می شود که در زندگی مشکلات و سختیها نمایان بشوند. در اکثر مواقع زمانی وفاداری و پای بند بودن به زندگی در خطر است که سختیها و مشکلات بروز می کنند. البته این مسئله توجیهی برای بی وفایی و خیانت کردن همسران نیست. فراموش نکیند که پای بندی به زندگی لازمه زندگی زناشویی است و عمل نکردن به آن هیچگونه توجیهی نمی پذیرد.

وفادار بودن در زمان خشمگین بودن:

هیچگاه دو نفر نمی توانند در کنار یکدیگر کنند بدون اینکه  اختلاف عقیده و برخورد داشته باشند. بنابراین ممکن است لحظاتی باشد که شما از همسر خود خشمگین و عصبانی هستیند. ولی اینها دلیلی برای ندیده گرفتن وفاداری تان در مورد او نمی شود. شما می بایست در اینگونه موارد کنترل خود را با انجام دادن کاری بدست بگیرید و عجولانه تصمیم گیری نکنید.

پایبندی در زمان حضور نداشتن همسر:

پای بند بودن به زندگی مشترک و همسر خود یکی از ویژه گیهایی است که نمی بایست از زمان وقوع عقد به بعد به فراموشی سپرده شود. و این پای بندی می بایست چه در زمان حاضر بودن و یا حضور نداشتن همسر و یا هر کس دیگری رعایت شود. مرکز مشاوره خوب . اگر همسرتان در کنارتان نبود و شما به او وفادار بودید کار خارق العاده ای نکرده اید و تنها به وظیفه زناشویی خود عمل نموده اید.

وفاداری در زمانی که از همسر شما خطایی سر زده است:

هر کسی امکان دارد که در زندگی مرتکب خطایی بشود اما هیچگاه تاوان آن نباید خیانت به او باشد. شما می بایست سعی کنید که اشتباهات خود و همسر خود را از بین ببرید نه اینکه اشتباه را با اشتباهی دیگر تلافی کنید که با این کار زندگی مشترک تان تحت تاثیر این خطاها قرار بگیرد. بلکه می بایست وفاداری شما به زندگی و طرف مقابلتان دائمی بوده و بدون هیچ قید و شرطی باشد.

جلب نمودن پای بندی همسرتان:

همانطور که وفادار بودن در زندگی مشترک یک اصل است، جلب کردن وفاداری طرف مقابل نیز باید یکی از وظیفه های ما باشد.  بسیاری از افرادی که از راه وفادار بودن منحرف گشته و خیانت می کنند رفتارهای طرف مقابلشان را مستمسک قرار داده و بدینوسیله می خواهند خود و دیگران را توجیح کنند . با اینکه هیچگاه اینگونه توجیحات مورد قبول واقع نمی شوند ولی با در نظر گرفتن بعضی نکته هاو انجام آنها ،می شود به پای بندی دو جانبه در زندگی مشترک کمک نمائیم.

پای بندی:

اگر شما به همسرتان و زندگی زناشویی وفادار باشید هرگز به طرف مقابل اجازه نخواهید داد که وفاداری به شما را از خاطر ببرد.

یکرنگی: یکی از نشانه های وفاداری، یکرنگی و صداقت است و اگر شما صداقت را در زندگی رعایت نکنید نمی توانید به او وفادار باشید.

حل کردن مشکلات:

اگر مشکلی میان شما  و همسرتان بوجود بیاد می بایست آن را حل کنید. از خاطر بردن مشکلات آنها را حل نمی کند ولی اگر شما اقدام به رفع مشکلات نمایید مسلما زندگی شما روز به روز بهتر خواهدشد.

بموقع گذشت و عفو کردن:

بدون عفو کردن، زندگی معنایی نخواهد داشت و فاقد ارزش است. بنابراین می بایست همسران در برابر همدیگر گذشت داشته و از خطاهای یکدیگر بگذرند ولی این گذشت می بایست به موقع و به اندازه باشد. اگر شما از تمام مشکلات خود بگذرید، آنها بدون آنکه رفع شوند در جای خود باقی مانده و ممکن است که در آینده به مشکلات شدیدتری مبدل گردند. همینطور هم اگر گذشت نداشته و چیزی را ندیده نگذارید و با خشم و کینه ورزی با مسائل مقابله کنید هرگز قادر نخواهید بود زندگی توام با موفقیت داشته باشید.

 از بین بردن یکنواختی و تولید هیجان و شور در زندگی:

زندگی مشترک  و عشق را شادی و هیجان شیرینی می بخشد و شما و طرف مقابلتان همیشه به شور و شوق در زندگی احتیاج دارید. پس بیایید هر از چند گاهی شیوه یکنواخت و تکراری زندگی تان را عوض کرده و نگذارید که روزمرگی به زندگی شما راه یابد. هر انسانی در لحظات تکراری زندگی در جستجوی هیجان و شور و شوق می باشد. بنابراین با همسرتان به تجربه کردن هیجان در زندگی مشترک باشید تا از روزمرگی زندگی نجات یابید.

متمرکز شدن بر روی عشق:

هیچگاه فراموش نکنید که یکی از دلایلی که با همسرتان ازدواج کردید این بود که عاشق یکدیگر بودید. پس می بایست عاشق بودن را همیشه یک امر لازم در زندگی مشترک خود بدانید. هرگز اینگونه نیاندیشید که از بین رفتن عشق در طی زندگی مشترک یک امر طبیعی است و عشق در طول زندگی جای خود را با عادت عوض می کند. بلکه می بایست بدانید که عشق مانند گلدان گلی است که نیاز به توجه مداوم دارد و اگر آنرا به بوته فراموشی بسپارید و بر روی مشکلات و مسائل روزمره زندگی متمرکز شوید طبیعتا عشق از بین خواهد رفت ولی اگر شما در تمامی مرحله های زندگی خود به آن توجه کرده و عشق را دخالت دهید و همواره با کمک طرف مقابلتان سعی در عمیق کردن و شکوفا کردن عشق داشته باشید، مطمئنا هیچگاه این عشق در زندگی شما دچار یکنواختی نمی شود.

دوستی:

بعضی اوقات زن و شوهر در زندگی زناشویی برای هم فقط یک همخانه بحساب می آیند که به سعی می کند به وظیفه های خود عمل کند. اما این را بدانید که آنهایی موفق هستند که با هم دوست بوده و با درک متقابل و صمیمیت به راحتی با یکدیگر صحبت و همدلی می کنند.

اعتمادبه نفس داشتن و به خود رسیدن:

بعضی اوقات زن و شوهر چنان درگیر مشکلات زندگی روزمره می گردند که دیگر خودشان را از یاد می برند. اگر این اشخاص را هر زمان ببینید یا دارند کار می کنند یا اینکه خسته و بی رمق از کار زیاد هیچگاه به سرو وضع ظاهرشان رسیدگی نمی کنند و همیشه آشفته و افسرده به نظر می رسند. این کار در زندگی مشترک صحیح نیست . شما میبایست به روح و جسم خود رسیدگی کرده و سلامت جسم و روح و زیبایی ظاهر می بایست برای شما دارای اهمیت باشد تا همسرتان نیز از زندگی با شما احساس رضایت کند. این کار موجب می شود که شما اعتماد به نفس پیدا کرده و بتوانید عزت نفس خود را محفوظ نگاه داشته و همسرتان را مجذوب خود نمائید.

کسب رضایتمندی همسر:

  شما می بایست همیشه آگاه باشید که آیا همسرتان از اینکه با شما پیمان زناشویی بسته است احساس خرسندی می کند یا نه؟ گاهی اوقات اینطور به نظر می رسید که شما به همه وظایف یک زندگی مشترک عمل می کنید و تمام سعی تان رادر بدست آوردن رضایتمندی او انجام داده اید ولی زمانی که به پای درد دل و حرفهای همسرتان می نشینید و  به نکاتی را که او در زندگی اهمیت می دهد پی می برید آنگاه شاید متوجه شوید که چطور تاکنون به خواسته های او بها نمی داده اید  و ناخواسته موجب نارضایتی او می شده اید. بنابراین بهتر است که در شناخت هرچه بیشتر همسرتان کوشا باشید و دریابید که او چگونه شاد و خرسند می شود و چه مسائلی موجب دلسردی و کدورت او می گردد. شما می بایست نکات مورد توجه و حساسیت همسرتان را یافته و آنها را در همه لحاظ چه گفتاری و چه رفتاری در نظر بگیرید. این امر با گفت و شنود دوستانه با همسرتان مقدر می شود و بدین ترتیب شما می توانید موجبات رضایت و آرامش خاطر او را فراهم آورید.


اکنون برای دانستن مقدار وفاداری و پای بندی همسرتان به شما به سئوالهای زیر پاسخ صحیح بدهید:

۱-واکنشها  و رفتارهای همسرتان در مراسم جشن تولد شما:

الف- صبح بهنگام صرف صبحانه به شما تبریک گفته و هدیه اش را به شما تقدیم می کند

ب- بعد از ظهر از محل کارش با شما تماس می گیرد و تولدتان را به شما تبریک می گوید

ج- روز تولد شما را یاد میبرد.

۲-رفتار و واکنشهای همسرتان در مواقعی که شما بیمار هستید:

الف- زمانی که شما بیمار می شوید او به سرکار نرفته و به پرستار از شما می پردازد

ب- با مادر شما تماس گرفته و از او می خواهد که برای مراقبت از شما بیاید

ج- توجهی به شما نمی کند و به محل کارش می رود و بعداز بازگشت از کار هم از شما توقع مهیا کردن شام خوبیرا دارد.

۳-در زمان تعطیلات همسرتان چگونه برنامه ریزی می کند:

الف- ابتدا با شما مشورت می کند تا سفری خوب در پیش رو داشته باشید

ب- با پافشاری و اصرار شما به اتقاق به پارک می روید

ج- ایام تعطیلات را با دوستان خودش و به تنهایی خوش می گذراند

۴-همسرتان اوقات فراقت را چگونه برنامه ریزی می کند:

الف- ترجیح می دهد اوقات فراقت را در کنار شما به خوردن غذا گذرانده و خستگی خودش را در کند.

ب- اوقات فراقتش را در اتاق کار سپری کرده و بهنگام گرسنگی به نزدتان می آید.

ج- ترجیح می دهد درخانه نبوده و وقتش را با دوستانش سپری کند۴

۵-واکنش همسرتان زمان خوردن دستپخت شما چیست:

الف- بهرصورت از زحمت شما تشکر و قدردانی می کند

ب- پس از خوردن غذا بدون  ابراز تشکر و قدردانی به دنبال کار خودش می رود

ج- بیشتر اوقات غذایش را بیرون از خانه صرف می کند و یا اینکه پس از خوردن غذا اصلا تشکر نمی کند.

۶-نظر وعقیده همسرتان در رابطه باشما چیست:

الف- مرتبا به شما اعتماد به نفس داده و از شما تعریف می کند

ب- درباره سرو وضع و آراستگی شما بی تفاوت است

ج- مرتبا از شما ایراد گرفته و موجب از بین رفتن اعتماد به نفس شما می شود.

۷-زمانی که با یکدیگر به جایی می روید:

الف- به شما اصرار می کند که خودش شما را برده و به مقصد برساند

ب- اگر شما اصرار نمایید بعد از غرغر کردن بسیار شما را به مقصد می رساند

ج- به هیچوجه از کارهایی که شما در طول روز می کنید خبر ندارد.

۸-در ارتباط با مسائل مادی و مالی:

الف- شما از درآمد و مقدار پس انداز او در حسابهای بانکی اش مطلع هستید

ب-  تا حدودی از مسائل مادی او اطلاع دارید و به زور شما لب به سخن گفتن می گشاید

ج- به هیچوجه به شما اجازه نمی دهد که در امور مالی او دخالت کیند و شما کاملا از اینگونه مسائل بی خبر

هستید.

۹-در مواقعی که فشار کار و زندگی بر روی دوش شما سنگینی می کند

الف- خرید خانه را بعهده می گیرد و همچنین مقداری از امور منزل و نظافت آن را با کمال میل می پذیرد

ب- بعد از اینکه شما لب به گله و شکایت از فشار کار گشادید، بخشی از کار شما را انجام می دهد

ج- به شما توجهی نکرده و هیچگونه مسئولیتی را بعهده نگرفته و باری از شانه های شما برنمیدارد.

۱۰-روابط خانوادگی او چگونه است:

الف- با مادر شما و خانواده تان مهربان و خوشرو برخورد می کند

ب- با ترشرویی و اخم در مهمانی های خانواده شما شرکت می کند.

ج- اصلا حاضر به برقراری ارتباط با خانواده شما نیست و از رفت و آمد با آنهاسرباز می زند.

شماره های تماس 01

کلید تست روابطه زناشویی:

الف- ۳ نمره  ب- ۲ نمره  ج- ۱ نمره

براساس جوابهایی که داده اید به خودتان امتیاز داده و آنها را جمع نموده و نتیجه براساس زیر خواهد بود:

امتیاز ۱۰الی ۱۵ : می بایست در جهت تغییر دادن زندگی خود  اقدام نمایید وگرنه این زندگی پایدار نبوده و به زودی فرو پاشیده می شود.

امتیاز ۱۵ الی ۲۵: شما می توانید به آینده با همسرتان امیدوار باشید و با مقداری محبت ، توجه و سیاست به بهتر نمودن اخلاق رفتارتان بپردازید . بنابراین تردید نکنید و دست به کار شوید.

امتیاز ۲۵ الی ۳۰:  می بایست به شما تبریک بگوییم چون همسر شما بسیار همسر خوبی است پس با ابراز عشق و محبت هرچه بیشتر به تداوم این عشق زیبا بکوشید.

 

منبع: کانون مشاوران ایران


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.