مرکز مشاوره

مرکز مشاوره اراک

مرکز مشاوره اراک

آیا تا به حل از خدمات مشاوره ای در زمینه های مربوطه استفاده کرده اید؟ آیا از مزیت های مشاوره و محاسن آن اطلاع دارید؟ آیا معتقد هستید که مشاوره نقش پررنگ و مهمی در زندگی هر فرد دارد یا این کار را بی فایده و وقت تلف کردن میدانید؟

مشاوره در واقع قسمت کردن و در میان گذاشتن افکار ، مشکلات ، معضلات واحساسات درونی  با اطمینان ، اعتماد و صمیمیت با مشاوری است که شنونده ای خوب و بی طرف است و این کار به خصوص وقتی  که  قصد دارید تصمیمی بگیرید مفید خواهد بود .گاهی مشاوره به بهبود روابط و  رفتارهای خود  برای رویارویی و مقابله بهتر با یک مشکل ،کمک میکند . هم چنین مشاوره به ما کمک می کند تا ازاستعداد ها و قابلیت های خویش آگاه شویم و آنها را به نحو احسنت به کار بندیم .پس چرا وقتی می توانیم فردی بهتر باشیم، ار استرس زندگی خود بکاهیم و در آخر آرامش داشته باشیم، خود را از نعمت مشاوره محروم میکنیم؟!

شماره های تماس 01

مرکز مشاوره اراک به منظور ایجاد فضایی مناسب برای مردم عزیز این شهر و برای کمک به آنان در مرکز مشاوره امیرکبیر ، مرکز مشاوره ملک ، مرکز مشاوره باغ ملی ، مرکز مشاوره قائم مقام و سایر نمایندگی هاراه اندازی شده است.

 مرکز مشاوره اراک با به خدمت گرفتن مشاورانی با تجربه در مراکز مشاوره خانواده باغ ملی، مشاوره ازدواج قائم مقام ، مشاوره خانواده امیر کبیر ، مشاوره ازدواج امیر کبیر، مشاوره خانواده ملک و سایر نمایندگی ها آماده پاسخ گویی به مشکلات شما مردم عزیز شهر اراک است.

با برادر دوست خواهرم وارد رابطه شدم

حدود یکماهه با برادر دوست خواهرم وارد رابطه شدم .

از آبانماه چون براز مغازه دوستش من رو معرفی کرد در تلگرام با پیام در ارتباط بودیم تا اینکه من از رابطه ای که دورادور بود با آقایی در کرمانشاه درومدم چون مت جه شدم قصدشون ازدواج نیست و دروغ میگن .

این آقا ازین موضوع مطلع بود و گفتم به جابی نرسید .

اون آقای کرمانشاهی رو دوبار بیشتر ندیدم و ایشونم میدونست .

این آقا یعنی برادر دوستمون یکسال و چند ماهه جدا شدن بعد از ده سال زندگی خانمش یهو گفته دیگه نمیخواد . ما هندیگر رو آروم میکردیم تا اینکه بعد از سیزده بدر امسال گفت بریم بیرون .

رفتم و بهش گفتم فقط دوتا دوستیم و نباید وابسته بشه قبول کرد . بعد از مدتی شروع کرد از تعهد گفتن و محبت کردن و چیزهای مختلف خریدن برام .من رو دعوت کرد خونه رفتیم بار اول چیزی پیش نیومد ولی بار بعد اومد کنارم و شروع کرد به بوسیدن .

من وابسته شدم و این موضوع رو گفتم و گفتم اگه میخواد ادامه بدیم باید قصر ازدواج داشته باشه و گفت نظرش روی من مثبته خیای رابطمون اوح گرفت عاطفی و از نظر معاشقه .

من یکبار دیگه عنوان کردم که قصدش جدیه گفت قول نزدیک نمیدم یکماه دیگه دوماه یکسال زمان بهم بده .

شب تولدم متوجا شدم خانم سابقش بهش پیام میده گفتم کیه که گلم سیو هست گفت خانم سابقشه و گفتم چرا پیام میده گفت پول میخواد و … . من هم ایمش رو تغییر دادم .

گذشت رفت شمال با خانوادش بعده چهار روز برگشت و دیدم سرد شده یکم . هرروز زنگ میزد کم شده بود زنگهاش اشتیاق دیدنش .

مسیله رو عنوان کردم دوباره و گفت من شاید نتونم زن بگیرم . نمیتونم میترسم و …

و الان چهار روزه ازش خبری نبود ازش پرسیدم و گفت سالگرده عروسیش بوده و ریختا بهم بزار یکم توی حال خودم باشم . چکار کنم ؟

پاسخ

ببینید وقتی شما با مردی که متاهل است وارد رابطه می شوید باید نکات زیادی رو در نظر بگیرید ایتکه به هر حال این مرد رابطش چطوره جقدر ممکنه به زندگیش برگرده حتی چقدر دلایلی که مطرح می کنه معقول و منطقیه به هر حال مسائل زیادی وجوو دارد که باید در نظر بگیرید که نباید در این مواقع یک طرفه تصمیم بگیرید ..
شما اگر خودتون رو جای اون خانم بگذارید از کجا می دونید که این اقا مشکل نداره و مقصر نیس اصلا چقدر مشخصه که این اقا برای رفع نیازهای جنسی سمت شما اومده و همسرش رو هم دوست داره و زندگیش رو و صرفا مقطعی ارتباط داره به هر حال از این مسائل زیاد اتفاق می افته
با اینکه واقعا روابط خودش وابستگی ایجاد می کنه و قابل درکه ولی منطقی فکر کنید اگر هنوز دلتون با اون اقاست
باید ازش بخواهید ببینید برنامش چیه که دوباره طرف شما نیاد و وابستگی ایجاد بشه و بعد رها کنه اگر هم نه واقعا ایشون شما براش مهم نیستید خب خودتون و ایندتون رو فدا نکنید
برای رفع این مساله و نگرانی بهتره مراجعه داشته باشید .چون واقعا این مساله روحی و شکست در انتخاب فرد و شریک زندگی اینده شما هم تاثیر منفی میگذارد و خب باید به درستی مدیریت و حل شود ..

به هر حال به فکر ایندتون باشید ایشون از همون ابتدا زمان مشخص نمی کرده و طبیعتا این شرایط ازاردهندس
امیدوارم منطقی تصمیم بگیرید و خوشبخت باشید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۹۸۲۱۲۲۳۵۴۷۸۳
موفق باشید

تاثیر شکست عشقی در روحیه و زندگی

وقتی در زندگی کسی دچار شکست میشود

بخصوص شکست عشقی در روحیه و زندگیش تاثیر زیادی میگذارد ؛

بطوریکه ادامه زندگی برایش بسیار سخت میشود و به این زودیها فراموش نمیشود .

ولی ما در این بخش برای شما نکات مفید را درباره کسانی که دچار شکست عشقی شده اند بیان میکنیم که بسیار تاثیر گذار است و با این شکست به آسانی کنار خواهند آمد

وقتیکه به یک جدایی دردناک عاطفی دچار می شوید, تصورش خیلی سخت است که بتوانید با فرد دیگری رابطه جدیدی را آغاز کنید, حالا هر کسی که می خواهد باشد!

گفته ای کلیشه ای وجود دارد که می گوید بازای هر یک ماه رابطه یک هفته زمان برای فراموش کردنش لازم است, اما واقعا چه کسی این همه زمان دارد تا با این مشکل کنار بیاید؟

این نکات کمک می کند تا با کمترین آسیبی این دوره را پشت سر بگذارید.

واقعیت را بپذیرید

وقتیکه یک رابطه پایان می یابد از حدس و گمان های اضافی اجتناب کنید.

حتی اگر آن رابطه را پایان یافته نمی بینید, بدنبال اشتباه و یا تقصیراتتان نباشید.

همیشه دلایل خوبی برای پایان دادن به یک رابطه وجود دارد.

یکی از شما از این رابطه راضی نبوده یا اینکه یکی از طرفین به هدفی که می خواسته رسیده است.

قبول کنید که آن رابطه دیگر تمام شده است, و در فرصت بعدی می توانید شروع تازه ای داشته باشید.

 زیاد روی خودتان فشار نیاورید

دیگر در این رابطه نیستید, و مجبور هم نیستید که یک شبه با این قضیه کنار بیایید.

اگر به خودتان فشار بیاورید تا با این مسئله کنار بیایید, ممکن است بیشتر بجای اینکه خوب باشد به خودتان صدمه بزنید. برای کنار آمدن با هر چیزی به زمان نیاز است, و رابطه هم از این قاعده مستثنی نیست.

 اجازه بدهید کدورت ها از بین بروند

صرفنظر از اینکه در رابطه تان چه اتفاقی افتاده است, هیچ کینه ای در دلتان نگه ندارید.

همه ما اشتباه می کنیم, و وقتیکه شدت این احساسات خیلی زیاد است, افراد صدمه می بینند.

نفرتی نسبت به طرف مقابل در دلتان نگه ندارید و از بدی های شریک سابق زندگی تان با دیگران صحبت نکنید.

دیگر هیچ موقع اجازه ندهید شریک سابق زندگی تان بروی شما اینچنین تاثیر داشته باشد.

اجازه بدهید تا این احساسات منفی از بین بروند و در عوض فرصت عشق در آینده و شادی را در آغوش بگیرید.

زمان بدهید تا خودتان را پیدا کنید

چیز عجیبی نیست که ماهیت فردی تان را در یک رابطه از دست بدهید, وقتیکه بجای “من” باید “ما” باشید.

این نوع فروپاشی یعنی اینکه باید زمان کافی بدهید تا خودتان را مجددا پیدا کنید. شوی تلویزیونی مورد علاقه تان را نگاه کنید, غذای مورد علاقه تان که شریک زندگی سابق تان بدش می آمد درست کنید.

این نوع وقت گذراندن بهترین فرصت است که خود قبلی تان را کم کم یادتان بیاید, با در کنار شریک زندگی سابق تان بودن چه شخصیتی داشتید, می خواهید در آینده چه کسی بشوید.

حالا دیگر مجرد هستید و دارید یک رابطه شکست خورده را پشت سر می گذارید؛ این تمام چیزی است که در مورد شما وجود دارد!

با دوستان تان وقت بیشتری بگذرانید

دقیقا به همان سادگی که خودتان را بواسطه یک رابطه شکست خورده از دست دادید, خیلی راحت است که ارتباط تان را با دوستانتان هم از دست بدهید. زن و شوهر بودن یعنی اینکه زمان زیادی را با هم سپری می کنید, و هر چقدر با شریک زندگی لذت بیشتری ببرید ممکن است زمان کمتری را با دوستانتان سپری کنید.

مجرد بودن هم به این معناست که می توانید اوقات بیشتری را با دوستانتان سپری کنید.

از این فرصت پیش آمده برای بدگویی از شریک زندگی سابق تان استفاده نکنید, یا حتی از زمان رابطه و یا جدایی تان هم حرفی نزنید.

از این زمان برای تعامل سازنده و لذت بردن استفاده بکنید.

خودتان را مجددا صرف علاقه مندی هایتان بکنید

چونکه با شریک زندگی سابق تان زیاد وقت صرف می کردید, ممکن است علاقمندی تان به حاشیه رفته باشد.

می توانید شب ها در رختخواب بجای صحبت هایی که با شریک زندگی سابق تان داشتید کتاب خواندن را جایگزین کنید.

از این فرصت برای کشف علاقه مندی هایتان و تبدیل شدن به کسی که قبلا بودید استفاده کنید.

فعال باشید

هیچ چیزی مانند ورزش کردن ذهن تان را از مشکلات دور نمی کند.

(حتی اگر هر قدمی که می دوید بگویید “من از ورزش متنفرم, من از ورزش متنفرم.”) هر موقع بعد از ظهر که از سر کار به خانه بر گشتید برای پیاده روی یا ورزش بیرون بروید. یا قبل از اینکه صبح ها به سر کار بروید باشگاه بروید.

اگر باشگاه بروید, بدنتان خوش فرم تر می شود, و شانس اینکه با فرد جدیدی آشنا بشوید بالاتر می رود (البته وقتیکه کاملا دوباره آمادگی اش را داشتید)!

ارزش های شخصی تان را بشناسید

این نکته از همه نکات مهم تر است. شاید رابطه تان به پایان رسیده باشد, اما بخاطر این امر بازنده محسوب نمی شوید.

هر کسی داستانی برای روابط شکست خورده اش دارد, و همه این مرحله را پشت سر گذاشته اند. فقط به یاد داشته باشید که شما یک فرد منحصر بفرد و شگفت انگیز هستید.

یک رابطه نمی تواند خدشه ای به این امر وارد کند, انسان های زیادی بیرون هستند که دلشان می خواهد با فردی مثل شما ارتباط برقرار کنند.

برای این فرصت پیش آمده هیجان زده داشته باشید!
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۴۴۰۳۴۴۹۰
موفق باشید

منبع: com.مرکزمشاوره


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

331 نظرات

  • گلی , می 13, 2018 @ 11:19 ق.ظ

    سلام . حدود یکماهه با برادر دوست خواهرم وارد رابطه شدم . از آبانماه چون براز مغازه دوستش من رو معرفی کرد در تلگرام با پیام در ارتباط بودیم تا اینکه من از رابطه ای که دورادور بود با آقایی در کرمانشاه درومدم چون مت جه شدم قصدشون ازدواج نیست و دروغ میگن . این آقا ازین موضوع مطلع بود و گفتم به جابی نرسید . اون آقای کرمانشاهی رو دوبار بیشتر ندیدم و ایشونم میدونست . این آقا یعنی برادر دوستمون یکسال و چند ماهه جدا شدن بعد از ده سال زندگی خانمش یهو گفته دیگه نمیخواد . ما هندیگر رو آروم میکردیم تا اینکه بعد از سیزده بدر امسال گفت بریم بیرون . رفتم و بهش گفتم فقط دوتا دوستیم و نباید وابسته بشه قبول کرد . بعد از مدتی شروع کرد از تعهد گفتن و محبت کردن و چیزهای مختلف خریدن برام .من رو دعوت کرد خونه رفتیم بار اول چیزی پیش نیومد ولی بار بعد اومد کنارم و شروع کرد به بوسیدن . من وابسته شدم و این موضوع رو گفتم و گفتم اگه میخواد ادامه بدیم باید قصر ازدواج داشته باشه و گفت نظرش روی من مثبته خیای رابطمون اوح گرفت عاطفی و از نظر معاشقه . من یکبار دیگه عنوان کردم که قصدش جدیه گفت قول نزدیک نمیدم یکماه دیگه دوماه یکسال زمان بهم بده . شب تولدم متوجا شدم خانم سابقش بهش پیام میده گفتم کیه که گلم سیو هست گفت خانم سابقشه و گفتم چرا پیام میده گفت پول میخواد و … . من هم ایمش رو تغییر دادم . گذشت رفت شمال با خانوادش بعده چهار روز برگشت و دیدم سرد شده یکم . هرروز زنگ میزد کم شده بود زنگهاش اشتیاق دیدنش . مسیله رو عنوان کردم دوباره و گفت من شاید نتونم زن بگیرم . نمیتونم میترسم و … و الان چهار روزه ازش خبری نبود ازش پرسیدم و گفت سالگرده عروسیش بوده و ریختا بهم بزار یکم توی حال خودم باشم . چکار کنم ؟

    • مشاور , می 14, 2018 @ 10:52 ب.ظ

      با سلام
      دوست عزیز
      ببینید وقتی شما با مردی که متاهل است وارد رابطه می شوید باید نکات زیادی رو در نظر بگیرید ایتکه به هر حال این مرد رابطش چطوره جقدر ممکنه به زندگیش برگرده حتی چقدر دلایلی که مطرح می کنه معقول و منطقیه به هر حال مسائل زیادی وجوو دارد که باید در نظر بگیرید که نباید در این مواقع یک طرفه تصمیم بگیرید ..
      شما اگر خودتون رو جای اون خانم بگذارید از کجا می دونید که این اقا مشکل نداره و مقصر نیس اصلا چقدر مشخصه که این اقا برای رفع نیازهای جنسی سمت شما اومده و همسرش رو هم دوست داره و زندگیش رو و صرفا مقطعی ارتباط داره به هر حال از این مسائل زیاد اتفاق می افته
      با اینکه واقعا روابط خودش وابستگی ایجاد می کنه و قابل درکه ولی منطقی فکر کنید اگر هنوز دلتون با اون اقاست
      باید ازش بخواهید ببینید برنامش چیه که دوباره طرف شما نیاد و وابستگی ایجاد بشه و بعد رها کنه اگر هم نه واقعا ایشون شما براش مهم نیستید خب خودتون و ایندتون رو فدا نکنید
      برای رفع این مساله و نگرانی بهتره مراجعه داشته باشید .چون واقعا این مساله روحی و شکست در انتخاب فرد و شریک زندگی اینده شما هم تاثیر منفی میگذارد و خب باید به درستی مدیریت و حل شود ..به هر حال به فکر ایندت ن باشید ایشون از همون ابتدا زمان مشخص نمی کرده و طبیعتا این شرایط ازاردهندس
      امیدوارم منطقی تصمیم بگیرید و خوشبخت باشید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۹۸۲۱۲۲۳۵۴۷۸۳
      موفق باشید

    • مشاور , می 14, 2018 @ 10:57 ب.ظ

      وقتی در زندگی کسی دچار شکست میشود بخصوص شکست عشقی در روحیه و زندگیش تاثیر زیادی میگذارد ؛بطوریکه ادامه زندگی برایش بسیار سخت میشود و به این زودیها فراموش نمیشود .ولی ما در این بخش برای شما نکات مفید را درباره کسانی که دچار شکست عشقی شده اند بیان میکنیم که بسیار تاثیر گذار است و با این شکست به آسانی کنار خواهند آمد

      وقتیکه به یک جدایی دردناک عاطفی دچار می شوید, تصورش خیلی سخت است که بتوانید با فرد دیگری رابطه جدیدی را آغاز کنید, حالا هر کسی که می خواهد باشد! گفته ای کلیشه ای وجود دارد که می گوید بازای هر یک ماه رابطه یک هفته زمان برای فراموش کردنش لازم است, اما واقعا چه کسی این همه زمان دارد تا با این مشکل کنار بیاید؟ این نکات کمک می کند تا با کمترین آسیبی این دوره را پشت سر بگذارید.
      ۱٫ واقعیت را بپذیرید

      وقتیکه یک رابطه پایان می یابد از حدس و گمان های اضافی اجتناب کنید. حتی اگر آن رابطه را پایان یافته نمی بینید, بدنبال اشتباه و یا تقصیراتتان نباشید. همیشه دلایل خوبی برای پایان دادن به یک رابطه وجود دارد. یکی از شما از این رابطه راضی نبوده یا اینکه یکی از طرفین به هدفی که می خواسته رسیده است. قبول کنید که آن رابطه دیگر تمام شده است, و در فرصت بعدی می توانید شروع تازه ای داشته باشید.

      ۲٫ زیاد روی خودتان فشار نیاورید

      دیگر در این رابطه نیستید, و مجبور هم نیستید که یک شبه با این قضیه کنار بیایید. اگر به خودتان فشار بیاورید تا با این مسئله کنار بیایید, ممکن است بیشتر بجای اینکه خوب باشد به خودتان صدمه بزنید. برای کنار آمدن با هر چیزی به زمان نیاز است, و رابطه هم از این قاعده مستثنی نیست.

      ۳٫ اجازه بدهید کدورت ها از بین بروند

      صرفنظر از اینکه در رابطه تان چه اتفاقی افتاده است, هیچ کینه ای در دلتان نگه ندارید. همه ما اشتباه می کنیم, و وقتیکه شدت این احساسات خیلی زیاد است, افراد صدمه می بینند. نفرتی نسبت به طرف مقابل در دلتان نگه ندارید و از بدی های شریک سابق زندگی تان با دیگران صحبت نکنید. دیگر هیچ موقع اجازه ندهید شریک سابق زندگی تان بروی شما اینچنین تاثیر داشته باشد. اجازه بدهید تا این احساسات منفی از بین بروند و در عوض فرصت عشق در آینده و شادی را در آغوش بگیرید.

      ۴٫ زمان بدهید تا خودتان را پیدا کنید

      چیز عجیبی نیست که ماهیت فردی تان را در یک رابطه از دست بدهید, وقتیکه بجای “من” باید “ما” باشید. این نوع فروپاشی یعنی اینکه باید زمان کافی بدهید تا خودتان را مجددا پیدا کنید. شوی تلویزیونی مورد علاقه تان را نگاه کنید, غذای مورد علاقه تان که شریک زندگی سابق تان بدش می آمد درست کنید. این نوع وقت گذراندن بهترین فرصت است که خود قبلی تان را کم کم یادتان بیاید, با در کنار شریک زندگی سابق تان بودن چه شخصیتی داشتید, می خواهید در آینده چه کسی بشوید. حالا دیگر مجرد هستید و دارید یک رابطه شکست خورده را پشت سر می گذارید؛ این تمام چیزی است که در مورد شما وجود دارد!

      ۵٫ با دوستان تان وقت بیشتری بگذرانید

      دقیقا به همان سادگی که خودتان را بواسطه یک رابطه شکست خورده از دست دادید, خیلی راحت است که ارتباط تان را با دوستانتان هم از دست بدهید. زن و شوهر بودن یعنی اینکه زمان زیادی را با هم سپری می کنید, و هر چقدر با شریک زندگی لذت بیشتری ببرید ممکن است زمان کمتری را با دوستانتان سپری کنید. مجرد بودن هم به این معناست که می توانید اوقات بیشتری را با دوستانتان سپری کنید. از این فرصت پیش آمده برای بدگویی از شریک زندگی سابق تان استفاده نکنید, یا حتی از زمان رابطه و یا جدایی تان هم حرفی نزنید. از این زمان برای تعامل سازنده و لذت بردن استفاده بکنید.

      ۶٫ خودتان را مجددا صرف علاقه مندی هایتان بکنید

      چونکه با شریک زندگی سابق تان زیاد وقت صرف می کردید, ممکن است علاقمندی تان به حاشیه رفته باشد. می توانید شب ها در رختخواب بجای صحبت هایی که با شریک زندگی سابق تان داشتید کتاب خواندن را جایگزین کنید. از این فرصت برای کشف علاقه مندی هایتان و تبدیل شدن به کسی که قبلا بودید استفاده کنید.

      ۷٫ فعال باشید

      هیچ چیزی مانند ورزش کردن ذهن تان را از مشکلات دور نمی کند. (حتی اگر هر قدمی که می دوید بگویید “من از ورزش متنفرم, من از ورزش متنفرم.”) هر موقع بعد از ظهر که از سر کار به خانه بر گشتید برای پیاده روی یا ورزش بیرون بروید. یا قبل از اینکه صبح ها به سر کار بروید باشگاه بروید. اگر باشگاه بروید, بدنتان خوش فرم تر می شود, و شانس اینکه با فرد جدیدی آشنا بشوید بالاتر می رود (البته وقتیکه کاملا دوباره آمادگی اش را داشتید)!

      ۸٫ ارزش های شخصی تان را بشناسید

      این نکته از همه نکات مهم تر است. شاید رابطه تان به پایان رسیده باشد, اما بخاطر این امر بازنده محسوب نمی شوید. هر کسی داستانی برای روابط شکست خورده اش دارد, و همه این مرحله را پشت سر گذاشته اند. فقط به یاد داشته باشید که شما یک فرد منحصر بفرد و شگفت انگیز هستید. یک رابطه نمی تواند خدشه ای به این امر وارد کند, انسان های زیادی بیرون هستند که دلشان می خواهد با فردی مثل شما ارتباط برقرار کنند. برای این فرصت پیش آمده هیجان زده داشته باشید!
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۴۴۰۳۴۴۹۰
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.