مرکز مشاوره

مرکز مشاوره دانشگاه تهران

آشنایی با مرکز مشاوره دانشگاه تهران

بسیاری از افراد این روزها با مشکلات متعدد روحی و روانی مانند مشکلات جنسی، عاطفی، تربیتی و آموزشی و رفتاری مواجه هستند. مشکلات خانوادگی، افزایش آمار طلاق، رفتار نامناسب با کودکان و تربیت ناصحیح آن ها، افزایش امار رابطه های جنسی نامشروع و بیماری های جنسی از پس آن، رویارویی با افسردگی و اضطراب و تنش و استرس، بیماری و اختلالات دوران کودکی و نوجوانی و غیره همه و همه باعث شده اند تا نیاز به مشاوره و امورد مربوط به روانشناسی در زمینه های مختلف بیش از پیش احساس شود.  مرکز مشاوره دانشگاه تهران یکی از مراکز بزرگ مشاوره در شهر تهران می باشد که برای چندین سال است که در زمینه خدمات مشاوره، روانکاوی، روانشناسی، روانپزشکی و سایر امور مرتبط با آن خدمت رسانی می کند. مرکز مشاوره دانشگاه تهران دارای مراکز و دفاتر متعدد و گوناگونی است که در مناطق مختلف شهر تهران قرار دارند. مشاوره های تلفنی همانطور که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده یکی از رسالت های اصلی مراکز مشاوره می باشد که مرکز مشاوره دانشگاه تهران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این کار را انجام می دهد. علت استقبال و روی آوری به خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین از سوی مردم را می توان به توعی به  ساختار های فرهنگی و دینی کشور مربوط دانست چرا که برخی افراد که تعداد آن ها نیز بسیار زیاد می باشد تمایلی به حضور در مراکز مشاوره نداشته و یا به نوعی از بیان مشکلات و اختلالات خود به صورت حضوری احساس ترس یا شرم می کنند. مهم ترین خدمات مرکز مشاوره دانشگاه تهران را می توان در دو زمینه روانشناسی و پیش گیری بیان نمود. ارائه خدمات مرتبط با نوروفیدبک و بیوفیدبک که امروزه طرفداران بسیاری دارد یکی از مهم ترین خدمات مرکز مشاوره دانشگاه تهران می باشد.

مزیت های مراکز مشاوره دانشگاه تهران:

 در مراکز مشاوره دانشگاه تهران خدمات مشاوره تلفنی به خصوص برای دانشجویان و در تمامی ساعات شبانه روز ارائه می شود و از آن جایی که به دلیل نحوه و سبک زندگی دانشجویی بسیاری از دانشجویان با مشکلات متعدد روحی و روانی مواجه می شوند و نیز خیلی از آن ها به دلایل مذهبی و دینی توان بیان مشکلات خود را به صورت حضوری ندارند مشاوره به صورت تلفنی و آن هم در تمامی اوقات روز بسیار مفید خواهد بود.

ارائه خدمات نوروفیدبک یکی از مزیت های دیگر این مراکز می باشد. امرزوه اگر فردی در ارتباط با دنیای مشاوره و روانشناسی باشد قطعا از مزیت ها و فواید نوروفیدبک برای درمان و کاهش بسیاری از اختلالات مرتبط با مسائل روحی و روانی آگاه است.

دوره های آموزشی تحت عناوین  و کاربردهای مختلفی همچون آموزش های قبل از ازدواج، پیشگری از اعتیاد و غیره نیز  به صورت مرتب در این مراکز برگزار می گردد که از آن نیز می توان به عنوان یکی از نقاط قوت و مزیت های این مراکز یاد کرد.

ارائه خدمات مشاوره تحصیلی به صورت برگزاری دوره هایی مشترک میان اساتید دانشجو و خانواده او یکی دیگر از تکینک های مراکز مشاوره دانشگاه تهران می باشد که به آن اعتبار داده است.

معایب مراکز مشاوره دانشگاه تهران:

مراکز و شعب مشاوره دانشگاه تهران بیشتر بر امور مربوط به دانشجویان تاکید دارند و به این جهت بیشتر آن ها طوری مکان یابی شده اند تا بتوانند به راحتی به دانشجویان خدمات ارائه دهند و از این جهت ممکن است که بسیاری از مردم توانایی استفاده از آن را نداشته باشند.

مراکز مشاوره دانشگاه تهران به دلیل اینکه وابسته به دولت و خدمات دولتی می باشد ممکن است در برخی از زمینه ها از وسایل و دستکاه های ضعیف تر و تکنولوژی پایین تر استفاده نمایند به خصوص در مواردی مانند نوروفیدبک که با تکنولوژی روز دنیا همگام است.

شماره های تماس 01

منبع: com.مرکزمشاوره


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

24 نظرات

  • تارا , آوریل 25, 2016 @ 11:27 ب.ظ

    با سلام
    من وهمسرم ۱۱ سال ازدواج کردیم علیرغم علاقه بسیار بهم عدم تفاهماتی بسیاری با هم داریم و موجب مشاجراتمکرر در مامیشود اشون کلی نگر و آسانگرو بینظم وآرام و من جزئنگر و شاید سختگیر ومنظم وزودجوش
    واقعااز دعواهامون خسته شدم پسر ۶ساله من علایق پدرش پی میگیره.هرچی میخوام آدم بیخیالی بشم نمیتونم و همسرم هم هر چی قول میدهفوقش یک هفته چه کنم؟

    • راهنما , آوریل 27, 2016 @ 10:19 ب.ظ

      گاهی اوقات عدم تفاهم ها در زندگی زناشویی ناشی از برخی اخلافات است که ریشه در تفاوتهای شخصیتی و جنسیتی زوجین دارد. یک مرد به دلیل مرد بودن و حس قدرت طلبی و نیاز به احترام، خود را صاحب نظرو شایسته دانستن همه امور می داند و به نوعی در برخی از حالتها رئیس یا قانونگذار یک جامعه کوچک مثل خانواده خود را می شناسد و در قبال آن خانم خانواده را مجری محض یا قوه مجریه تصمیمات خود می داند. از طرفی خانم خانواده که همه آمال و آرزوهای دوران تجرد را در پس یک زندگی مشترک بدون دغدقه و لطیف در ذهن پرورانده حالا با وضعیتی متفاوت مواجه شده که نه تنها به آمال و آرزوهای خود نرسیده بلکه پیش یک آدم کج فهم و بی احساس اسیر شده که علاوه بر درک نکردن اوهمیشه باید زور گویی و تحکم او را تحمل کند.

      اما اینکه کجای این شرح وظایف و تفویض اختیار ها درست بوده و چرا مرد اصرار بر به کرسی نشاندن حرف خود دارد، بر میگردد به همان شناخت مریخی یا ونوسی بودن هر کدام از زوجین . یعنی تفاوتهای شخصیتی هر کدام با روحیات خاص خود و دقت نظر هر چه بیشتر در این تفاوتها می تواند اکثر مشکلات خانوادگی را شناسایی و حل آنها را آسانتر کند و بالعکس عدم شناخت نیز اوضاع را وخیم تر خواهد کرد.

      انتظار تبعیت پذیری زنان از مردان به عنوان یک توقع یا تفکر مردانه برخی اوقات عامل اولیه اختلافات می شودو اغلب مشاجره ها بخاطر همین تفکر ایجاد می شود. و در مقابل زنان بخاطر عدم توجه و دقت نظر همسران خود و اصرار بی مورد مردان خود را در یک اختلاف نظر معمولی متضرر فرض می کنند.در صورتی که اختلاف نظرها عموما نمک زندگی مشترک فرض می شود.

      مراحل ایجاد یک مشاجره بین زوجین را شاید به توان بدین صورت تقسیم بندی کرد:

      ۱٫ اختلاف سلیقه در یک موضوع خاص

      ۲٫ توقع تبعیت مرد از طرف همسر خود

      ۳٫ مخالفت خانمها وبیان اظهار نظر های احساسی

      ۴٫ توقع خانمها از همسران خود بابت درک عواطف با قبول نظر آنها

      ۵٫ اصرار مردان بر نظر خود با صدایی بلندتر بخاطر حس قدرت طلبی

      ۶٫ بیان نقاط ضعف مرد خانواده توسط خانمها و عقده های سرپوش گذاشته شده

      ۷٫ متلک پرانی از طرف زوجین به یکدیگر

      ۸٫ ایراد اتهام های مختلف مانند بیفکر بودن زنان و بی عاطفه بودن مردان

      ۹٫ ایجاد فضای توهین و فحاشی به عنوان اوج اختلاف و دعوا

      ۱۰٫ تخلیه مردان با کتک زدن یا شکستن اجسام مانند ششیشه و ظروف

      ۱۱٫ تخلیه اولیه خانمها با گریه و جیغهای زنانه اما جمع شدن عقده های پنهان در دل

      در اغلب این اختلاف نظر ها می توان با کوتاه آمدن یک طرف در دو جبهه یکی قدرت و منطق و دیگری لطافت و احساسات شرایط را بهبود بخشید و از ایجاد مشاجره و طولانی شدن حالتهای قهر که موجب افزایش شدت اختلافات می شود جلوگیری کرد.اما آن چیزی که در چند سال زندگی مشترک عامل ایجاد طلاق های محضری یا عاطفی می شود عمدتا عدم تفاهم در زندگی مشترک عنوان می شود که این عدم تفاهم ها غالبا اختلاف سلیقه بوده که با کج سلیقه گی دو طرف به دلیل نداشتن شناخت کافی از شخصیت زنانه و مردانه تبدیل به دعوا و موضوع عدم تفاهم می شود.

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه
      دفتر شریعتی:
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

      • زهرا , نوامبر 8, 2016 @ 8:09 ب.ظ

        سلام من چند مدت هس حس منفی دارم و نمیتونم فکر کنم اضطراب استرس دلهره دارم ومهم تر از اینها هرچی که درباره درس حفظ میکنم اصلا تو ذهنم نمیمونه ونمیتونم تمرکز کنم لطفا کمکم کنین

        • راهنما , نوامبر 8, 2016 @ 9:51 ب.ظ

          «عدم تمرکز حواس»، موضوعی است که بسیاری از جوانان از آن رنج می برند و دلایل مختلف و متعددی دارد. همان طور که خود می دانید، تمرکز حواس در هر کاری از جمله مطالعه و درس خواندن – از ضروریات قطعی است. تمرکز حواس، حالتی ذهنی و روانی است که در آن حالت، تمام قوای حسی، روانی و فکری انسان روی موضوع خاصی متمرکز می شود و تضمین کننده امر یادگیری و انجام صحیح کارها و رهایی از خطرات احتمالی است. به هر حال در یک جمع بندی کلی، می توان گفت: بیشتر افراد به دلایل عمده زیر، با عدم تمرکز فکر و حواس مواجه می شوند:
          ۱٫ کسانی که خود را به انجام دادن کار یا مطالعه درسی مجبور می کنند؛ در حالی که تمایل درونی چندانی به آن ندارند. در این صورت تمام قوای ذهنی و روانی شان به طور خودکار از آن موضوع پرت می شود و دچار حواس پرتی می گردند. چنین افرادی ممکن است مدت ها با بی علاقگی کارهایی انجام می دهند یا به دنبال درس یا رشته تحصیلی خاصی، تلاش هایی کنند و به عبارت دیگر خود را مجبور به انجام دادن آن کار یا مطالعه می بینند.
          ۲٫ فشارهای روانی نیز از عوامل عمده تشتت فکری است. بیشتر افراد زمانی که با مسأله ای مواجه می شوند، اگر معتقد باشند زمان کافی برای حل آن ندارند و یا توانایی حل مسأله و کسب توفیق را در خود نبینند، دچار نگرانی و اضطراب می شوند و در نتیجه این نگرانی ها، ترس از شکست، افکار منفی عدم اعتماد به نفس و خیال بافی های منفی گرایانه، توان عمل و ابتکار و خلاقیت را از آنان سلب می کند و به جای اینکه روی موضوع خاص تمرکز کنند، بر ترس و احتمال شکست خود تمرکز می کنند و یأس و ناامیدی بر آنها چیره شده و موجب حواس پرتی می شود.
          ۳٫ گاهی برخی حوادث و اتفاقات، فضای روانی فرد را دچار اختلال می کند (نظیر آنچه در زندگی شخصی، تحصیلی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی و… رخ می دهد)، امکان تمرکز حواس را از بین می برد.
          ۴٫ گاهی عدم رعایت بهداشت مطالعه و اصول و قوانین آن و بهره نگرفتن از روش مناسب مطالعه، باعث خستگی جسمی و روانی شده و آمادگی روانی لازم برای مطالعه و درس خواندن از بین می برد. در نتیجه احساس بی علاقگی و به دنبال آن عدم تمرکز حواس بر او مستولی می شود.
          ۵٫ تکثر و تعدد فعالیت های فرد مخصوصا اگر در توان انسان نباشد، باعث عدم تمرکز حواس می شود.

          راه های مقابله با عوامل حواس پرتی:
          برای مقابله با هر یک از عوامل فوق که هر کدام به گونه ای مانع تمرکز حواس می شود – باید به راه کار خاص و مناسب با آن توجه نمود. در عین حال نکات زیر می تواند به عنوان راه کارهای کلی، مؤثر واقع شود:
          ۱٫ در ابتدا و قبل از هر چیز، برای تمام فعالیت های درسی و غیردرسی برنامه ریزی کنید. اوقات شبانه روز را در یک جدول زمان بندی شده از هنگام بیداری تا موقع خواب، یادداشت نموده و برای هر کاری، زمان خاصی و مناسب آن را معین نمایید، سعی کنید طبق همان برنامه تنظیم شده به انجام دادن همان فعالیت مشخص (کلاس، مطالعه، استراحت، عبادت، ورزش و…) بپردازید. حتی زمان معین و مشخصی را در طول روز، برای اندیشیدن درباره موضوعات مختلف با تخیلات و افکار مزاحم، اختصاص دهید. این کار حداقل دو فایده مهم دارد:
          الف. نظم و انضباط در تمام فعالیت ها حتی در اندیشه ها و افکارتان – راه پیدا می کند که خود بسیار ارزشمند است.
          ب. اگر افکار مزاحم در غیر زمان معین، به سراغتان آمد و باعث حواس پرتی شما شد، می توانید به خود وعده بدهید که زمان اندیشیدن در این باره، فلان زمان خاص و معین است. تأکید می کنیم برای هر کار و فعالیتی وقت مشخص معین کنید و در آن وقت به هیچ امری غیر از آن کار نپردازید.
          ۲٫ اصول و قوانین لازم برای یک مطالعه سودمند را بشناسید و آن را به دقت رعایت فرمایید. ما نیز در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم:
          الف. با مد نظر قرار دادن هدف خویش از مطالعه و درس خواندن، احساس نیاز به مطالعه را در خودتان شعله ور سازید.
          ب. به هنگام مطالعه یا حضور در کلاس، از افکار ناامیدکننده، کسل کننده و غیرمنطقی بپرهیزید و همواره امید، قدرت و توانایی را در ذهن خود حفظ کنید.
          ج. همیشه برای مطالعه یا سر کلاس، کاغذ و قلمی داشته باشید و نت برداری کنید یا خلاصه ای از مطالب را یادداشت کنید تا در فضای روانی درس و مطالعه قرار داشته باشید، نه اینکه به دنبال افکار و ذهنیات خود باشید.
          د. با پیش مطالعه وارد کلاس شوید و پرسش هایی که درباره درس به ذهنتان می رسد، بلافاصله از استاد بپرسید و به خود اجازه ندهید سؤال مطرح شده، ذهنتان را به خود مشغول دارد و به تدریج از فضای روانی کلاس خارج شوید. با این روش ساده، می توانید فرایند تدریجی و محتوای درسی کلاس را پی گیری کنید و خود را در فضای درسی یا مطالعه قرار دهید.
          ه. زمان و مکان مطالعه، باید از نظر فیزیکی و روانی از شرایط مناسب برخوردار باشد و هرگونه عاملی را که می تواند باعث حواس پرتی شود (نظیر سر و صداها، سرما و گرما، نور کم یا خیلی شدید و…) از محیط مطالعه خود حذف کنید.
          ۳٫ در صورتی که تعدد کارها و فعالیت های غیردرسی، باعث عدم تمرکز می شود، آنها را به حداقل ممکن برسانید و به خود بگویید: در این دوره و زمان، مهم ترین وظیفه و کار من مطالعه و درس خواندن و ارتقای سطح علمی است و فعالیت های جانبی متعدد، مزاحم وظیفه اصلی من است.

          ۴٫ اگر مشکلات شخصی، اجتماعی، خانوادگی و… باعث عدم تمرکز حواستان می شود؛ بدانید که:
          الف. زندگی فردی هیچ کس، خالی از مشکل نیست و ذهن هیچ فردی خالی محض نیست. از طرف دیگر با صرف فکر کردن و مشغولیت ذهنی درباره چنین مشکلاتی، هیچ دردی دوا نخواهد شد. پس به خود تلقین کنید که هنگام درس یا مطالعه، ذهن خود را از آن مسائل برهانید.
          ب. به هنگام مزاحمت آن افکار، به خود قول بدهید در این باره خواهم اندیشید (و زمانی را برای این کار در شبانه روز اختصاص دهید).
          ج. در صورت امکان به اتفاق یکی از دوستان خود، مطالعه یا مباحثه کنید.
          ۵٫ در صورتی که موضوع یا موضوعات خاص و محدودی، باعث حواس پرتی شما می شود، به دنبال راه حل مناسب آن باشید؛ چرا که آن موضوع خاص، در حکم علت عدم تمرکز حواس شما است. پس برای مقابله با آن باید ابتدا علت و عامل اصلی را شناسایی کنید و در پی حذف یا تقلیل آن برآیید، ولی اگر موضوعات متعدد مختلف باعث حواس پرتی می شود. به نکات چهارگانه بالا توجه نمایید.
          ۶٫ برای اطلاعات بیشتر ر.ک:
          – تقویت و تمرکز فکر، ترجمه هوشیار – رزم آزما، انتشارات سپنج
          – اسرار تمرکز فکر، علی اکبر محمدزاده، انتشارات طلایه

          راهکارها و نکات زیر می تواند در تقویت حافظه مؤثر باشد:
          ۱٫ با قصد و نیت قبلی اقدام به یادگیری کنید. همه آزمایش ها نشان می دهد که یادگیری ارادی مؤثرتر از یادگیری اتفاقی است. منظور از یادگیری اتفاقی این است که شما بدون انگیزه و بدون نیت قبلی چیزی را یاد بگیرید پس باید با انگیزه قوی و نیت یادگیری مطالعه کنید یا در کلاس درس حاضر شوید.
          ۲٫ به هنگام مطالعه و خواندن یک مطلب، سعی کنید تمرکز حواس داشته باشید اگر در کلاس یا هنگام مطالعه حواس خود را جمع کنید و به مطالب کتاب یا گفته های استاد خوب گوش دهید یادگیری شما بهتر خواهد شد. هرگز چیزی را همراه با چرت زدن و به خواب رفتن مطالعه نکنید یا چند کار را با هم انجام ندهید. همچنین مکانی را انتخاب کنید که کمترین محرک مزاحم را برای شما نداشته باشد.
          ۳٫ سعی کنید از آنچه می خوانید یک تصویر ذهنی برای خود بسازید.
          ۴٫ بین آموخته های خود ارتباط برقرار کنید.
          ۵٫ هرگاه چیز تازه ای را می آموزید آن را با آموخته های پیشین خود مرتبط نمایید با انجام این کار، شما اطلاعات تازه را چنان دسته بندی خواهید کرد که به سادگی می توانید آنها را بازیابی کنید.
          ۶٫ مطالب را با فاصله زمانی یاد بگیرید تا از پراکندگی وقت شما در اثر خستگی جلوگیری شود. آزمایش ها نشان می دهد که یادیگری با فاصله زمانی بهتر از یادگیری بدون فاصله زمانی است.
          ۷٫ پس از آن که مطلبی را یاد گرفتید سعی کنید در فرصت های مناسب آن را برای خود تکرار کنید.
          ۸٫ آموخته های خود را به همکلاسی های خود منتقل کنید و برای آنها بازگو نمایید.
          ۹٫ مطالب یاد گرفته شده را در قالب پرسش از هم کلاسی های خود یا دیگران مطرح کرده و از آنها بپرسید.
          ۱۰٫ ذهن خود را با مطالب غیر ضروری انباشته نکنید.
          ۱۱٫ هنگام مطالعه یک فصل یا یک کتاب اول به کل آن نظر بیاندازید و سپس به مطالعه جزئیات و زیر عنوان ها بپردازید نه آن که از همان آغاز فصل، پاراگراف به پاراگراف و بدون یک نگاهی کلی به تمام فصل یا کتاب مطالعه را شروع کنید.
          ۱۲٫ پس از مطالعه هر فصلی، خلاصه فصل را به دقت بخوانید، عنوان های درشت را از نظر بگذرانید آنها را روی یک صفحه کاغذ بنویسید.
          ۱۳٫ به مقدرا کافی بخوابید زیرا در هنگام خواب است که اطلاعات جدید پردازش و اندوزش می شوند.
          ۱۴٫ معنادار کردن: این روش بهتر از هر شیوه دیگر به حافظه کمک می کند و هر چه معنا عمیق تر یا با جزئیات بیش تری رمزگردانی شود، مطلب بهتر به یاد می ماند. بنابراین، وقتی می خواهید نکته ای را از کتابی به خاطر بسپارید، احتمال یادآوری آن در صورتی بیش تر است که توجه خود را بیش تر بر معنای آن متمرکز کنید. هر چه عمیق تر و کامل تر به معنا توجه کنید، بهتر آن را به یاد می آورید.
          ۱۵٫ سازماندهی: با سازماندهی مطالب می توان به راحتی آن ها را یاد گرفت، حفظ کرد و سپس به یاد آورد؛ برای یادگیری و حفظ موضوع و مطلبی که دارای زیر مجموعه و زیرشاخه های متعدد و متکثر است، آن را در سلسله مراتبی منطقی قرار دهید و از کل به جزء و از بالا به پایین به زیرشاخه های جزئی تر تقسیم کرده، به خاطر بسپارید.
          ۱۶٫ بافت: ما معمولاً مطالب را در شرایط زمانی، مکانی و… خاص یاد می گیریم. مجموعه شرایط حاکم بر فضای یادگیری بافت نام دارد. ما وقتی می توانیم به آسانی مطالب را بازیافت کنیم که بافت حاکم بر بازیابی همان بافت زمان وقوع یادگیری باشد؛ مثلاً اگر قرار باشد شما نام همکلاسی های دوران راهنمایی خود را به یاد آورید، گردش در راهروهای مدرسه ای که دوره راهنمایی را در آن گذرانیده اید بازیابی اسامی دوستان همکلاسی را آسان تر می سازد.
          ۱۷٫ روش پس ختام: نام این روش متشکل از حروف اول شش مرحله آن است: پیش خوانی، سؤال کردن، خواندن، تفکر، حفظ کردن و مرور کردن. فرض کنید می خواهید بخشی از یک کتاب را به خاطر بسپارید و سپس بازیابی کنید. ابتدا باید با پیش خوانی برداشت کلی از موضوعات مهم انجام دهید. این نوع پیش خوانی سبب می شود مطالب مهم فصل را سازماندهی کنید. در مرحله دوم، باید درباره هر بخشی پرسش هایی طرح کنید. در مرحله سوم، باید هر بخش را باهدف پاسخ دادن به پرسش های طرح شده بخوانید. در مرحله چهارم، باید هنگام خواندن، ساختن پرسش و ایجاد ارتباط بین دانسته های خود درباره مطلب بیندیشید و به مطالب خوانده شده معنا دهید. سپس در مرحله پنجم و ششم، یعنی مراحل از حفظ گفتن و مرور کردن، باید بکوشید واقعیت های اصلی مطالب خوانده شده را به یاد آورید و به پرسش هایی که خود طرح کرده اید، پاسخ دهید.
          ۱۸٫ اگر می خواهید اعداد را به حافظه خود بسپارید از روش تقطیع استفاده کنید به این گونه که اعداد و ارقام را به اعداد معنادار تبدیل کنید مثلا زنجیره عددی ۸۳، ۶۱۹، ۲۱۷۷، ۱۴۹ را به زنجیره ۱۴۹۲، ۱۷۷۶، ۱۹۸۳ که سال های میلادی است تبدیل کنید.
          ۱۹٫ از مواد حاوی گلوکز (خرما، عسل و شیرینی جات طبیعی)، مواد دارای کلسیم و فسفر و ویتامین های D، C، B و A؛ مانند لبنیات، روغن ماهی، پرتقال، گوجه فرنگی، سبوس گندم، سبزیجات تازه، هویج و جگر به مقدار کافی استفاده کنید.
          ۲۰٫ با توجه به آموزه های دینی روشن می شود اجتناب از گناه و دوری از محرمات شرعی و اخلاقی نقش مؤثری در تقویت حافظه دارد.

          در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
          دفتر شریعتی:
          ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

  • فاطمه , ژوئن 2, 2016 @ 1:55 ب.ظ

    سلام.
    یکی از دوستانم دچار افسردگی شدیدی شده و نیاز ب مشاپره جدی داره. اما متاسفانه با توجه ب قیمت های گزاف مشاوره و سو استفاده هایی ک در این زمینه انحام میشه. این دوستم هنوز از مشکل رنج میبره. میخواستم از شما خواهش کنم اگر مرکز قابل اعتمادی رو میشناسید ک قیمت های مشاوره ش پایین تر هست و کاربردی و مفیدن. معرفی بفرمایید. ممنونم. مشکل ایشون هم جدی ه با مشاوره تلفنی کارش راه نمیفته.

    • راهنما , ژوئن 3, 2016 @ 11:27 ب.ظ

      با اداره بهزیستی منطقه خودتون تماس بگیرید
      و یا در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه
      دفتر شریعتی:
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

  • صنم , جولای 1, 2016 @ 11:37 ق.ظ

    سلام روز بخیر. من مادر دختر خانمی ۳۰ ساله هستم که الان حدود ۵ ما است که با آقایی که ۱۴ سار از خودش بزرگتره و به اصرار و خواست خودش نامزد کرده.
    آقا شغلش خدماتیه و دیپلمه و تقریبا هیچ چیز نداره . تو تمام طول سالهای عمرشو کار کرده و برای خانواده اش خرج کرده خانه پدریشو ساخته زندگی برادرشو. و دادن جیزیه و ساختن زندگی برای اونها و تامین مالی مادر ووووووو خلاصه اینکه الان هیچی نداره و مدت ۵ سالی هست که با من ودخترم در ارتباطه. البته ناگفته نماند که برادرم در جریان کامل و تا حدی هم پسر بزرگم در کاملجریان رفت و آمد ایشان بودند. در این میانه مادر ایشان چندین مرتبه بنده و مادرم و دخترم رو دیدند البته اون زمان هنوز جریان تصمیم برای ازدواج در کار نبود تا حدود یکسال و نیم کمی بیشتر ایشان باتفاق مادر و خواهر و برادرشون ا مدن خواستگاری در واقع برای دیدن دختر امدند که من هم بطور خصوصی و بد ن اطلاع داده به اعضای خانواده برگزارش کردم. لازم بذکره که دختر من لیسانس حسابداری و از نظر پوشش فرد نرمال نه بد حجاب بوده و نه بسیار سفت و سخت . تا قبل ا این ماجرا اهل چادر سر کردن نبوده اما در این اثناء چادری شد و مختصر آرایشی هم که داشت از بین رفت .

    • راهنما , جولای 2, 2016 @ 12:24 ق.ظ

      تنها راهی که میتونه موثر باشه مشاوره و داشتن دوره نامزدی کنترل شده است تا خانواده ها با هم معاشرت کنن و شناخت بیشتر و بهتر به وجود بیاد
      چون در خیلی از این دوره ها دختر و پسر متوجه اختلافات زندگی میشه و از ادامه راه خودداری میکنه
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  • شبنم , جولای 17, 2016 @ 7:26 ب.ظ

    سلام، مدتهاس دارم به خودکشی فکر میکنم، سابقه ی چندین بار خودکشی تو دوران نوجونیم داشتم که خانوادم مطلع شدن و به موقع منو رسوندن به بیمارستان، هر روزی که میگذره میلم به خودکشی بیشتر میشه و در رابطه با تصمیم خودکشیم مصمم تر میشم، نمیدونم چیکار کنم. لطفا راهنماییم کنید، تشکر.

    • راهنما , جولای 18, 2016 @ 10:36 ق.ظ

      در این مورد حتما ” با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  • xxx , آگوست 28, 2016 @ 11:55 ق.ظ

    باسلام.دختری ۲۱ ساله ام. تا حدود ۵-۶ ماه قبل مشکلی نداشتم خیلی انرژی داشتم و به شدت به اینده امیدوار. تصمیم داشتم کنکور شرکت کنم و ادامه تحصیل بدم.اما به یکباره بعد از یک شوک که تو یک حادثه تصادف رخ داد که البته خیلی هم جزیی بود.اما چون ناگهانی بود.فکر میکنم اثر سو داشت از همون روز به بعد من کم کم ترسیده شدم کارم به جایی رسید که تو خونه هم احساس ارامش نداشتم.بیرون که میخواستم برم انگار که میخوام برم سفر اخرت.شرایط خیلی بد.حالا با گذشت چند ماه کمی بهتر شدم.اما به کلی امیدمو به اینده از دست دادم.دیگه هیچ چیز به نظرم خوش ایند نیست. چیزی خوشحالم نمیکنه.حتی فکر قبول شدن تو دانشگاهی که دوس دارم.استرس دایمی دارم.مستاصل شدم.لطفا راهنماییم کنید.با تشکر

    • راهنما , آگوست 30, 2016 @ 12:18 ق.ظ

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  • رسول , سپتامبر 22, 2016 @ 4:10 ب.ظ

    با سلام و خسته نباشید.
    یک سوال .آیا امکان دارد کسی که شغلش مشاوره هست و چندین سال است که هم در وزارت آموزش و پرورش فعالیت میکند وهم در کلینیک های خصوصی روانشناسی مشکلات خیلی از خانواده ها را حل میکند خودش نتواند در منزل این آموخته هایش را عملی نماید؟تا جایی که نتواند حتی مشکل روحی شوهرش را برطرف نماید.

    • راهنما , سپتامبر 24, 2016 @ 12:48 ب.ظ

      بستگی داره نوع دیدگاهش در برخورد با مشکلاتش چطور باشه

  • رسول , سپتامبر 22, 2016 @ 4:19 ب.ظ

    با سلام.
    این شخص مدت ۱۶ سال است که با اینجانب ازدواج کرده و در این مدت خیلی مرا اذیت نموده است.
    شک در ارتباط با دیگران ۱۰ سال پیش تا جایی که به خوردن قرص و خودکشی منجر شده است که بخیر گذشته است.بی احترامی به خانواده اینجانب و بی احترامی به میهمان.پافشاری در سهم الشریک نمودن آپارتمان و ایجاد دعوا ودلخوری در منزل به کرار.

  • علی , ژانویه 6, 2017 @ 3:00 ب.ظ

    با سلام و عرض ادب

    یک سوال اساسی داشتم که یک جواب اساسی میخوام، چطوری میشه احساس دل تنگی و تنهایی رو از بین برد،من پسر ۲۴ ساله هستم و به شدت احساس دل تنگی میکنم و نیاز دارم که واقعا یکی از جنس مخالف منو ارضای عاطفی و روانی کنه، به نظرتون چیکار باید کرد؟

    • مشاور , ژانویه 6, 2017 @ 7:07 ب.ظ

      با سلام
      تنهایی ممکن است مشکل خیلی ها باشد ولی اینکه حتما جنس مخالف شما را ارضا ی عاطفی کند ماله ای دیگر است .دوستان هم جنس می توانند به لحاظ عاطفی و حمایت و پشتیبانی به شما کمک کنند و این تنهایی را مرتفع کنند .داشتن فعالیت های اجتماعی مختلف ،ورزش کارهای مورد علاقه و افزایش روابط اجتماعی مهم است .هیچ وقت این حس تنهایی را به خودتون تلقین نکنید و فکر کنکنید حتما جنس خالف باید نیاز را مرتفع کند .و صادقانه اینکه اگر شرایط ازدواج دارید در چهارچوب ازدواج عمل کنید و اگر نه فکر نکنید با وارد شدن جنس مخالف فقط به دنبال نیازهای عاطفی خواهید رفت …..
      موفق باشید

  • پرستو , فوریه 17, 2017 @ 11:41 ق.ظ

    سلام من مشاورهتحصیلی ازتون میخواستم…من لیسانسمو در مقطع کارشناسی اتاق عمل تمام کردم و در حال حاضر ترم یک ارشدمو در رشته آناتومی گذروندم…فبل از انتخاب این رشته فکر میکردم که رشته آناتومی همه علاقمو به خودش جذب میکنه اما الان میبینم که به رشته ای که بالینی باشه مثل رشته دوره لیسانسم علاقه بیشتری دارم تا رشته آناتومی…اما نمیدونم انصراف بدم یا نه..گیجم نمیدونم به فکر خودمو علاقم باشم یا خانوادم…
    میترسم آخه من هیچوقت آدم جا زدن نبودم..من همیشه رتبه یک دوران لیسانسم بودم الانم توو ترم یک ارشدم بهترین نمره ها رو آوردم…
    اما نمیدونم…کمکم کنید

    • مشاور , فوریه 17, 2017 @ 1:29 ب.ظ

      با سلام
      دوست عزیز بهتره این رشته رو تمام کنید و برای دکتری تصمیم بگیرید .وقتی نمرات و عمکلرد خوبی دارید خب بهتره ادامه بدید و انصراف فقط باعث میشه چند سالی زمان شما از دست برود .هر چند به مسائل بالینی علاقه داشتید .شما قطعا اگر علاقه ای نداشتید خب وارد این رشته نمی شدید
      بهتره دوره دکتری رو با توجه به علاقه انتخاب کنید ضمن اینکه به نظر میرسد فرد با مطالعه ای باشید می تونید دانش تون رو در زمینه مورد علاقه افزایش بدید
      موفق باشید

  • سجاد , آگوست 8, 2017 @ 8:33 ق.ظ

    سلام وعرض ادب من دارای مدرک کاردانی رشته معماری از دانشگاه فنی قم هستم و حال نوبت به ادامه تحصیل تو مقطع کارشناسی رسیده از شماتقاظا دارم بنده رو در انتخاب دانشگاه یاری کنید .به نظر شما تحصیل تو دانشگاه غیرانتفاعی شهاب دانش وبه یا دانشگاه آزاد قم.ایا در اینده در نوع مدرک واعتبارشون تفاوتی هست.متشکرم

    • مشاور , آگوست 8, 2017 @ 9:53 ق.ظ

      با سلام احتمالا می دونید که امروزه انقدر تعداد و تنوع دانشگاه ها زیاد شده که برای جذب و استخدامی بیشتر از نوع مدرک و دانشگاه مهارت و تخصص و رزومه فرد اهمیت دارد اینکه دانشجویان تحصبلات تکمیلی زیادی داریم که بیکار هستند و فردی با مدرک پایین تر به دلیل تخصث مهارت اموزی و رزومه خوب استخدام شده است شما بسته به نوع هزینه و مسافت انتخاب کنید البته شاید شرایط دانشگاه های ازاد به نسبت غیر انتفاعی ها با ثبات دار باشد و به لحاظ اموزشی قوی نر باشند د ر نهایت تلاش خود شما و مهارت اموزی علاوه بر مدرکرایی اهمیت دارد .موفق باشید

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲
      موفق باشید

    • مشاور , آگوست 8, 2017 @ 9:53 ق.ظ

      با سلام احتمالا می دونید که امروزه انقدر تعداد و تنوع دانشگاه ها زیاد شده که برای جذب و استخدامی بیشتر از نوع مدرک و دانشگاه مهارت و تخصص و رزومه فرد اهمیت دارد اینکه دانشجویان تحصبلات تکمیلی زیادی داریم که بیکار هستند و فردی با مدرک پایین تر به دلیل تخصث مهارت اموزی و رزومه خوب استخدام شده است شما بسته به نوع هزینه و مسافت انتخاب کنید البته شاید شرایط دانشگاه های ازاد به نسبت غیر انتفاعی ها با ثبات دار باشد و به لحاظ اموزشی قوی نر باشند د ر نهایت تلاش خود شما و مهارت اموزی علاوه بر مدرکگرایی اهمیت دارد .موفق باشید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲
      موفق باشید

  • علیزاده , آگوست 30, 2017 @ 12:04 ب.ظ

    ممنون از مطالب سایتتون

    • مشاور , آگوست 30, 2017 @ 5:45 ب.ظ

      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.