مرکز مشاوره

مرکز مشاوره غرب تهران

مرکز مشاوره غرب تهران

چگونه مرکز مشاوره غرب تهران پیدا کنم؟

مرکز مشاوره تهران و مرکز مشاوره غرب تهران  دارای نمایندگی ها در تمام محدوده ها اعم از شهرک غرب که یک منطقه لوکس و از محله‌های اعیان‌نشین بوده، مرزداران با سابقه طولانی، سعادت آباد که از محدوده های پرطرفدار برای جوانان و صادقیه که از مراکز اصلی بوده همچون فلکه صادقیه، در پی برآورده کردن نیازهای روانشناسی و روانشناختی شما عزیزان میباشد. در حال حاضر مشاوره با روانشناسان و روانپزشکان میتواند انسان ها را از آن غوغا و اضطراب محیط کار و زندگی یا رنج تنهایی دور نگه دارند و برای آنها محیطی سرشار از آرامش و آسایش ایجاد نمایند.

میترا یکی از بچه های دانشگاه بود که همواره خوشحال بود تا اینکه سال اخر دچار مشکلات خانوادگی بسیاری شد. برای همین من به او پیشنهاد یه مرکز مشاوره خوب را دادم تا بتواند در آنجا نزاع خانوادگی خود را حل کند.  آدرس مراکز مشاوره خانواده در تهران بود و او از شهر شیراز به تهران امد و بعد از چند جلسه که خود او و خانواده مورد درمان و مشاوره قرار گرفتند. حالش بهبود یاد و به همان میترا شاد و موفق تبدیل شد. مراکز مختفی وجود دارد ولی من ادرس  مرکز مشاوره شمال تهران و غرب را به او دادم.

شماره های تماس 01

به دلیل چاقی همیشه اعتماد به نفسم صفره

من به دلیل چاقی همیشه اعتماد به نفسم صفر بوده تا جایی که الان به شدت به مشکل خوردم.

خیلی افسردم.همیشه استرس و اظطراب دارم .

ارشد میخونم اما افسردگی مانع ادامه دادن به کارام میشه.

اونی که دوسشم داشتم رفت. حالم بده باید چکار کنم.به کجا مراجعه کنم؟ به کی باید بگمم؟

دوست عزیز این مشکل راهکار داره و می تونید تلاش کنید تا مرتفع شود و نباید نگران باشید.
چون با اراده میشه مشکلتون رو حل کنید ضمن اینکه باید بدونید ادم های باهوش درگیر حرف های بقیه نمی شوند و مهم نیست براشون دیگران چه دیدگاهی دارند حالا با هر ظاهر و هر وضعیتی که خودشون دارند.

اگر برای مشکل اقدامی کردید که با شکست مواجه شده شاید باعث افزایش استرس و اضطراب شما شده است و
باید به روانشناس هم مراجعه حضوری داشته باشید .و قطعا می توانند به شما کمک کنند .

چون اکنون مشکل افسردگی دارید اگر هم نیاز به دارو داشته باشید شما را به روانپزشک ارجاع می دهند.

به هر حال بهتره زودتر اقدام کنید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴
موفق باشید

یه ازدواج کاملا سنتی داشتم بعد گذشت یکسال هنوز حسی به همسرم ندارم

سلام وخسته نباشید.من یه ازدواج کاملا سنتی داشتم بعد گذشت یکسال هنوز حسی به همسرم ندارم و کاملا بی احساسم نسبت بهش.همسرم تو این یکسال نه رسم رسوم به جا اورده نه هیچی.

تا امروزم جز مادرش کسی از خانوادشو ندیدم این موضوع من و اذیت میکنه که چرا.مادرشون تا به امروز خیلی بی احترامی بهم کردن به هر نوعی خوده همسرمم اعتیاد به قرص ترامادول داره و نمیتونه ترک کنه و کلا همش خوابه از روزیم که ازدواج کردیم فقط راجبه رابطه قبلیش با مادرشون جلوی من بحث میکنن.

واقعا تحمل زندگی سخته شده و می خوام جدا شم اما دلم واسه شوهرم میسوزه باید چیکار کنم و اینکه همسرم دوسال از من کوچیکتره.ممنونم از راهنماییتون.

پاسخ
دوست عزیز اینکه می فرمایید دلتون برای همسرتون میسوزه یعنی علاقه ای دارید هر چند ناهشیار باشید به اون و باید پس تلاش کنید که روابط رو بهبود ببخشید و بنده اطلاعی ندارم چرا به این ازدواج با شرایط دو سال کوچکتر بودن ایشون تن دادید و چرا فقط مادر ایشون رو دید .
به هر حال با همه این شرایط باید برای ترک هم شما همراه باشید و به ایشون کمک کنید چون این قرص در روابط زناشویی اثر ناخوشایندی دارد.

اینکه مادر ایشون با شما روابط نادرستی دارد و تحقیر می شوید خب باعث ایجاد حس تنفر از زندگیتون میشه اگر مایلید به زندگی ادامه بدید باید مراجعه کنید و راهکارهایی رو برای ادامه بگیرید .

و بدونید که خود شما و رفتارتون نقش مهمی در رابطه با مادر شوهر وحتی همسرتون دارد .
امیدوارم هر تصمیمی گرفتید بعدا پشیمان نشوید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴
موفق باشید

دوقلو دارم هردو باهوشن اما یکیشون خیلی حساس و دایم خودشو مقایسه میکنه

سلام من دوقلو دارم هردو باهوشن اما یکیشون خیلی حساس و دایم خودشو مقایسه میکنه و دایم لجبازی میکنه و گریه میکنه و ذاتا خیلی حساس تره نمیدونم چطور باید رفتار کنم

پاسخ

رشد مهارت های زبانی کودکان دوقلو کندتر است.

روانشناسان درباره تاخیر در رشد مهارت های زبانی بچه های دوقلو نیز می گویند: تک قلوها، زبان را از پدرو مادرشان یاد می گیرند، در حالی که دوقلوها، زبان را از یکدیگر می آموزند و حتی به کاربردن الفاظ به شکل غلط
را از هم تقلید می کنند.

بویژه اگر والدین، فرزندان دیگری هم داشته باشند، نمی توانند وقت زیادی برای تقویت مهارت های کلامی کودکانشان بگذارند.

به همین سبب رشد مهارت های زبانی کودکان دوقلو کندتر است. از سوی دیگر،۵۰درصد دوقلوهایی که به دنیا می آیند نارس هستند و در مقایسه با نوزادان معمولی، وزن کمتری دارند، طبیعی است که در رشد کمی عقب تر و ضعیف تر از سایر کودکان باشند.

روانشناسان بالینی درادامه با اشاره به اینکه به علت رقابتی که میان خود دوقلوها با همدیگر و با دیگران وجود دارد این مشکلات زبانی تا شش سالگی حل می شود، می گویند: والدین حتما با کودکانشان تمرین سخن گفتن داشته باشند، با هر یک انفرادی صحبت کنند، برایشان کتاب بخوانند و هنگامی که با آنها صحبت می کنند به چشم هایشان نگاه کنند تا مهارت های زبانی شان رشد کند.

اگر یکی از بچه ها بهانه گیری کرد، ابتدا به سراغ کودک آرام بروید! روانشناسان به کودکانی که بهانه گیر هستند نیز اشاره و اظهار می کنند: دوقلوها وقتی مشاهده می کنند یکی از قل ها بمدت طولانی در کنار پدر و مادر
می ماند، احساس حسادت می کنند.

بنابراین والدین باید توجه کنند که به هر دو کودک رسیدگی کنند. اگر یکی از قل ها، بهانه گیر باشد و بیهوده نق بزند، پدر یا مادر باید ابتدا به سراغ کودکی که آرام است رفته و مدت زمان اندکی را با او بگذرانند و سپس سراغ کودک بهانه گیر بروند.

با این کار کودک اول تشویق می شود و کودک بهانه گیر نیز درمی یابد که اگر توجه پدر و مادر را می
خواهد باید شیوه دیگری پیش بگیرد.

هنگام دعوای میان دوقلوها، والدین چه زمانی مداخله کنند؟

دعوای بین دوقلوها، مانند همه بچه های دیگر، امری طبیعی است. اما والدین قبل از اینکه بچه ها دست به رفتارهای تند و خشن بزنند باید وارد ماجرا شوند.

به محض اینکه لحن بچه ها از حالت عادی خارج و به سمت تند و بی ادبانه صحبت کردن رفت، پدر و مادر باید مداخله کرده و نقش میانجی را بازی کنند.

والدین نباید دوقلوها را با هم مقایسه کنند زیرا ممکن است این دو احساس تبعیض کنند.

به عنوان مثال یکی از قل ها را «خوشگل من» و دیگری را «باهوش من» صدا نزنند زیرا ممکن است قل اول احساس کند حالا که زیباست پس باهوش نیست و برعکس.

این صفت گذاشتن روی بچه ها ممکن است موجب تخریب روانی شود. روانشناسان تاکید می کنند صحیح است که باید تفاوت بچه ها را شناخت اما بزرگ ترها مراقب باشند که به بچه ها برچسب نزنند.

به عنوان مثال یکی از بچه ها تمایل دارد در بیرون از منزل ورزش کند و دیگری می خواهد در خانه بماند، والدین نباید کودک را از بیرون رفتن و تامین نیازهایش محروم کنند بلکه استعداد دوقلوها را باید انفرادی شناخت، پوشش
داد و به رشد آن کمک کرد.

دوقلوها، اجتماعی تر بار می آیند

اساسا دوقلوها خودخواه نیستند، زیرا همیشه آموخته اند که یک نفر دیگر نیز هست و باید حقوقش را رعایت کرد. همچنین احساس همدلی شان نسبت به دیگران بیشتر است.

این رابطه دو نفری به خودی خود مشکلی ندارد اما اگر به این مساله منجر شود که این دو کاملا شبیه هم شده و راه همدیگر را بپیمایند، رشد فردیشان مختل می شود.

دوقلوها را «دوقلوها» صدا نزنید

خانواده ها و اطرافیان هیچگاه این دو کودک را تحت عنوان «دوقلوها» صدا نزنند و اسم های همراه به کار نبرند و مراقب باشند که حتما از اسم بچه ها برای صدا زدنشان استفاده کنند.

در واقع شما زمانی که این دو را «دوقلوها» صدا می زنید برایشان یک هویت مشترک می سازید که می تواند به این رابطه آسیب بزند.

آنها همچنین درباره اینکه آیا لازم است اتاق خواب بچه ها را از هم جدا کنند، می گویند: اعضای خانواده پیش از هر چیزی باید سعی کنند به کودکانشان یاد بدهند که کارهایشان را مستقل از هم انجام بدهند.

برخی پدر و مادرها برای اینکه دوقلوها در بزرگسالی منزوی نشوند به هم نزدیکشان می کنند و پیوندهای کاذب میانشان ایجاد می کنند.

درحالی که بچه ها باید خودشان توانایی های خود را شناخته و در مسیر صحیح حرکت کنند.

پدر و مادرها سعی کنند به صورت مجزا با فرزندانشان ارتباط برقرار کنند.

پدر یکی از قل ها را با خود از منزل بیرون ببرد و مادر دیگری را. برقراری ارتباط مجزا با هر یک و در موقعیت های متفاوت برای رشد فردی و مناسب هر دو کودک لازم است.

مبنا و اساس حفظ استقلال عاطفی در دوران کودکی و تا پیش از ۱۰ سالگی نهاده می شود.

اگر این شخصیت در دوران کودکی صحیح و به تدریج شکل بگیرد در بزرگسالی هم به همین سیاق ادامه پیدا خواهد کرد.

بچه ها با داشتن پوشک احساس امنیت میکنند

این روند در بچه های دوقلو کندتر است. اما به محض اینکه رفتن به دستشویی را بیاموزند به علت رقابتی که بینشان هست مشکل حل می شود.

به این خاطر که بچه ها با داشتن پوشک احساس امنیت می کنند و راضی نمی شوند براحتی آن را کنار بگذارند، اگر پدر و مادر در فواصل مشخص، چه بچه ها بخواهند و چه نخواهند آنها را به دستشویی ببرند، این مساله برایشان جا افتاده و مثل سایر کارهایی که انجام می دهند، عادی می شود.

بعضا دیده می شود که یک شکل کردن ظاهر دوقلوها از سوی خانواده، نه تنها کنار گذاشته نمی شود بلکه مورد تشویق هم قرار می گیرد.

اگر پدر و مادر بر همسان بودن پوشش و ظاهر بچه ها تاکید کنند، جلب توجه مردم از همان ابتدا هدف دوقلوها می شود و این مساله بر رشد استقلال عاطفی شان اثرگذار است.

در صورتی که برای پرورش رفتارهای مناسب باید از دوران کودکی آموزش های مربوط را به فرزندان ارائه کرد.

اجرای قانون تنبیه و پاداش

قانونمند بودن، توجه کردن و پاداش دادن از سوی والدین کلید تغییر رفتار این کودکان است.

بنابراین دقت در اینکه چه زمانی و چگونه رفتارهای کودک مورد توجه شما قرار می گیرد اهمیت بسزایی دارد.

رفتارهای مطلوب را دقیقا برای کودک تشریح کنید و مثال های عینی را که قبلا اتفاق افتاده است برایش توضیح دهید یعنی صراحتا عنوان کنید که کدام رفتار درست و کدام رفتار اشتباه بوده است.

همچنین به سادگی توضیح دهید که از او انتظار دارید چگونه رفتاری داشته باشد.

هر رفتاری را که نشان دهنده تلاش کودک برای دست یابی به معیارهایی است که شما تعیین کرده اید مورد توجه قرار دهید. این توجه نشان دادن می تواند از طرق مختلفی ارائه شود؛ یک نگاه محبت آمیز، جمله ای که شادمانی شما را نشان دهد و یا گاه فراهم کردن یک هدیه هرچند کوچک، می تواند بیانگر دقت نظر و اهمیت شما به این سبک جدید رفتار فرزندتان باشد.

مهم است که ارائه پاداش بلافاصله، جزئی نگرانه و در قالب یک جمله مثبت باشد. مثلا زمانی که کودک شما در مقابل اجابت نشدن خواسته اش گریه نمی کند همان زمان او را در آغوش بگیرید و بگویید که از این برخورد او خیلی خوشحال شده اید.

اما دقت کنید که عبارات یا افعال منفی به کار نبرید مثلا نگویید: «چه عجب که غر نزدی» یا «ببین چقدر خوبه که همیشه این طوری باشی!» درست است که شما قصد تشویق کودک را دارید اما چنین عباراتی معانی مثبتی به همراه ندارد و برعکس باعث تحریک پذیری بیشتر و افزایش حساسیت کودک می شود.

ناراحت شوید اما عصبانی هرگز

در مقابل هر رفتاری از کودک که سلطه گری او را نشان می دهد بدون آن که عصبانی شوید یا حالت قهر به خود بگیرید به کار دیگری مشغول شوید و یا آن مکان را به طور موقت ترک کنید.

وقتی این رفتار بارها از سوی شما تکرار شود کودک متوجه می شود که نمی تواند با این سبک رفتار به خواسته اش برسد. اما باز هم تاکید می شود که منظور قهر کردن طولانی مدت یا با خشونت طرد کردن کودک نیست.

درست است که علاوه بر رفتار شما، رفتار دیگر اعضای خانواده خصوصا مادربزرگ و پدربزرگ کودک نیز اهمیت ویژه ای در تربیت فرزندتان دارد اما اگر شما همواره سبک واحدی را در پیش بگیرید و در زمان و مکان مناسب کودک را تشویق کنید به مرور زمان رفتار مطلوب در کودک شکل می گیرد.

در هر حال بهتر است بیشتر وقت خود را برای تغییر رفتار کودکتان صرف کنید تا آنکه تلاش کنید رفتار مادربزرگ، پدربزرگ و دیگر اقوام را اصلاح کنید.

احساسات دیگران را برای کودک خود تشریح کنید مثلا بگویید وقتی به کسی دستور داده شود آن شخص ممکن است ناراحت شود یا غصه بخورد.

یا دیگران تمایلی به دوستی با شخصی که فقط می خواهد به خواسته های خود دست یابد ندارند این رفتار آنها را ناامید می کند و ممکن است حتی عصبانی شوند.

همچنین بهتر است با یادآوری یک واقعه مشابه که برای کودک پیش آمده است و توضیح حس بدی که خود کودک در چنین شرایطی دارد موضوع را ملموس تر کنید.

در رفتارتان ثبات داشته باشید

ظرفیت شناختی و حافظه کودک محدود است بنابراین او ممکن است خیلی زود رفتارهایی را که به خاطر آنها تشویق شده یا مورد بی توجهی قرارگرفته است فراموش کند بنابراین باید با پشتکار به تلاش خود ادامه دهید. همچنین به علت همین محدودیت در ظرفیت حافظه کودک از سخنرانی های طولانی مدت در این زمینه، خودداری کنید.

چون به نسبت میزان زمانی که وقت خواهید گذاشت نتیجه مطلوبی عایدتان نمی شود و در نتیجه ممکن است احساس کنید تلاشتان بی اثر است.

خوب است که در قالب بازی با کودک رفتارهایی را که برای یک تعامل صحیح نیاز دارد به او آموزش دهید و با او تمرین کنید.

شرکت دادن این کودکان در بازی های جمعی و دخالت نکردن برای حل چالش های کودک با هم سالان خود بسیار مفید است اما این کار زمانی بازده بهتری دارد که در هر بار چند نکته لازم برای داشتن تعاملی مطلوب را با او تمرین کنید و از او بخواهید آنها را به کار برد.

نکاتی که پیش
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴
موفق باشید

اراده ندارم و هیچ کدوم از علائقم رو ادامه ندادم

من یک نوجون هستم که تا الان نتونستم هیچ کدوم از علایقن رو ادامه بدن بخاطر نبود اراده و تنبلی…

خوانوادم همه چیز برام فراهم کردن اما من خیلی بی اراده هستم هر چیزی رو یک مدت ادامه میدم و بعد…
در حال حاضر در درسم افت شدید کردم و بسیار اعتماد به نفسم اومده پایین…
واقعا احتیاج به کمک دارم

نوجوانی، حساس ترین فصل زندگی آدمی

نوجوانی، حساس ترین فصل زندگی آدمی است.

حساسیت آن به قدری است که می گویند می تواند از مو باریک تر و از لبه تیغ برنده تر باشد!

و اگر نوجوان بتواند از این مرحله به سلامت عبور کند بقیه مسیر زندگی را نیز سلامت طی خواهد کرد.

در این دوران که مرحله جنگ بین کودکی و بزرگسالی است، اعتماد به نفس همیشه به عنوان نشانه ای از سالم بودن مورد توجه قرار گرفته است و ضرورت توجه به اعتماد به نفس در نوجوانی بسیار زیاد است.

با رعایت این چند نکته می توان عزت نفس و اعتماد به نفس را در نوجوان تقویت کرد:
به رفتارهای مثبت نوجوان خود پاداش دهید.

نوجوان را به داشتن مسئولیت و مسئولیت پذیری تشویق کنید.

زمانیکه وی در برابر وظایف و کارهایش مسئولانه رفتار می کند او را تحسین کنید و در مقابل بی توجهی ها و اهمال کاریها، او را از پیامدهای رفتارش مطلع کنید.

مهارتها و توانمندی های نوجوان خود را افزایش داده (البته با فراهم آوردن شرایط آموزش مناسب) و از او بخواهید که در موقعیت های مختلف این توانمندیها را در معرض نمایش قرار دهد.

به طور کلی تاکید بیشتر بر نقاط مثبت و توانمندی های او بکنید تا از این طریق عزت نفس فرزندتان افزایش یابد.

در فرآیند هویت یابی، نوجوان خود را همراهی کنید

هویت نوجوان، در نتیجه ی برداشت وی از خود و خصوصیاتی که داراست و همچنین از طریق ارزشهایی که از اطرافیان بدست می آورد و در اصطلاح به آن همانند سازی گفته می شود، کسب می گردد.

از آنجایی که برداشت نوجوان از خویش، حاصل تصویر ذهنی است که وی از خود ساخته و این تصویر ذهنی تحت تاثیر خودگویی های (مثبت یا منفی) او و قضاوتی است که نوجوان از خود دارد، توصیه می گردد که والدین به نوجوانان کمک کنند تا تصویری مثبت و منطقی از خود، در ذهن بپروراند.

در دوره ی نوجوانی در اثر تغییر و تحولات جنبه های مختلف، عموماً نوجوانان به سمت اظهارات و خودگوی های منفی از خود می پردازند.

کمک والدین به نوجوان برای ترمیم این ساختارها و قضاوتهای شناختی از خود و بررسی دقیق توانایی ها و ویژگیهای مثبت، در پرورش عزت نفس آنها تأثیر مطلوبی دارد.

از انتقادهای تند و خشن، نسبت به فرزند نوجوان خود بپرهیزید

انتقاد کردن از نوجوان و گوشزد کردن رفتارهای منفی، در سطح مطلوب، اقدامی مناسب است چرا که باعث کاهش رفتارهای نامطلوب و افزایش نرخ رفتارهای مطلوب می گردد.

به آنها آموزش دهید که اشتباهات خود را شناخته و از آنها عبرت بگیرد.

همیشه انتقاد سودمند موثرتر و سازنده تر از انتقادات تند و تیز است، زیرا این نحوه رفتار مسئولیت پذیری نوجوانان را افزایش داده و باعث درس گرفتن آنها از اشتباهاتشان می گردد.

زمانیکه نوجوانتان دچار اشتباه می گردد، به او کمک کنید تا مشکل را شناسایی کرده و سپس با کمک هم برای حل این مشکل از روش «بارش مغزی» استفاده کنید.
«بارش مغزی» نوعی روش حل مساله است که در آن انواع راه حلها در نظر گرفته شده و سپس بهترین راه حل انتخاب می گردد. این روش به فرزند شما کمک خواهد کرد تا تغییرات مثبت و اساسی در زندگی خود ایجاد کند.

به نوجوان خود اجازه تصمیم گیری مستقلانه بدهید

به نوجوان خود اعتماد داشته باشید و بعد از ارائه اطلاعات و آگاهی های لازم، به او این فرصت را بدهید که در امور مختلف تصمیم گیری کند.

سپس در برابر تصمیمات مثبت او را تشویق کرده و در ازای تصیمات نادرست او را تنبیه نکنید بلکه اجازه دهید با مشکلات مواجه شده و خودش مشکلاتش را حل نماید.

نکته مهم این است که برای آنها تصمیم نگیرید و تنها در این راه، آنان را یاری کنید و اگر اقدام اشتباهی انجام دادند از نوجوان حمایت کنید اما اجازه دهید از اشتباهی که خودش باعث بروز آن شده، درس بگیرد.

مهارت یافتن در فرایند تصمیم گیری، از عوامل موثر در تقویت عزت نفس نوجوانان است.
زمانیکه نوجوانتان دچار اشتباه می گردد، به او کمک کنید تا مشکل را شناسایی کرده و سپس با کمک هم برای حل این مشکل از روش «بارش مغزی» استفاده کنید.

«بارش مغزی» نوعی روش حل مساله است که در آن انواع راه حلها در نظر گرفته شده و سپس بهترین راه حل انتخاب می گردد. این روش به فرزند شما کمک خواهد کرد تا تغییرات مثبت و اساسی در زندگی خود ایجاد کند.
به نوجوان خود هدف گذاری صحیح را بیاموزید.
علاوه بر اینکه به نوجوان خود می آموزید چگونه اهداف منطقی و واقع بینانه و در حد توان خود تعیین کند، او را در رسیدن به این اهداف حمایت و راهنمایی کنید. برای این منظور با نوجوانتان مشورت کنید و ببینید اهداف مورد علاقه او چه هستند؟

از طرف دیگر تواناییها و استعدادهای او را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید و سپس با همکاری هم ببیند آیا بین این اهداف و علایق و استعدادها هماهنگی و تناسب لازم وجود دارد و یا خیر؟

از این طریق نوجوان شما می تواند بین ممکن و غیر ممکن تمایز قائل شده و دیدگاهی واقع بینانه تر نسبت به شرایط خود پیدا کند. این گام، تاثیر بسیار مثبت و موثری در ترفیع سطح عزت نفس نوجوانان دارد.
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴
موفق باشید

حدود ده سال پیش بر اثر اتفاقی اعتماد به نفسم اومد پایین

من ۲۹ سال سن دارم. حدود ده سال پیش بر اثر اتفاقی اعتماد به نفسم اومد پایین و در انجام کارام دچار مشکل شدم و ترسی هست ک نمیزاره به انجام کارام برسم.
دکتر ام رفتم که با تجویز دارو واسه مدتی خوبم و با اتمام دوره مصرف بعدش دوباره مشکل شروع میشه. لطفا راهنمایی کنید که برای رهایی کامل از این حالت چ کار کنم. ممنون
پاسخ

در این مورد باید رفتار درمانی در کنار دارودرمانی باشه
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

موسیقی نشاط بخش گوش دهید

قبل از اینکه شب در مهمانی شرکت کنید، یا قبل از یک امتحان یا جلسه مهم، قبل از هر چیزی که ممکن است اعتمادبه نفستان را کمی سست کند، می توانید از موسیقی بعنوان انگیزه برای تقویت روحیه استفاده کنید.

افزایش اعتماد به نفس
روش تقویت و افزایش اعتماد به نفس

یک چیز جدید امتحان کنید

وقتی پا را از منطقه آرامشتان بیرون می گذارید و چیزی را امتحان می کنید که قبلاً نکرده بودید، نه تنها خودتان را وارد یک چالش می کنید بلکه محدوده های خود و اعتمادتان به توانایی های خود را گسترش می دهید.

با امتحان کردن یک چیز تازه می توانید از ترس هایتان کم کنید و زندگی با موانع و محدودیت های کمتر داشته باشید.

برای انجام یک کار جدید نقشه بکشید و بعد آن را دنبال کنید

این یکی از مهمترین و موثرترین راه های ایجاد اعتمادبه نفس دائم است.

وقتی تصمیم می گیرید کاری انجام دهید و از آن عقب نمی کشید و آن را پیش می برید، خودتان به خودتان ثابت می کنید و اینجاست که اعتمادبه نفستان بالا می رود.

از مدیتیشن استفاده کنید

مدیتیشن راهی عالی برای از بین بردن افکار منفی و دست یافتن به افکار مثبت است.

ورزش کنید

این مورد اثری عمیق بر اعتمادبه نفس دارد. ورزش منظم و همیشگی سطح انرژی شما را بالا می برد و موادشیمیایی مختلفی تولید می کند-مثل تستوسترون و اندورفین-که حالت مثبت تری به شما می دهد.

به نظر می رسد ورزش به طور اتوماتیک وار اعتمادبه نفس افراد را بالا می برد و رویکرد شما را نسبت به زندگی تغییر می دهد.

علاوه بر آن فرم و شکل بهتری به اندام شما می دهد که راهی عالی برای بالا بردن اعتمادبه نفس است.

با یک ترس روبه رو شوید

این مورد اصلاً آسان نیست. اما پاداش خیلی خوبی به همراه دارد.

اگر با یک ترس روبه رو شوید، اعتمادبه نفستان ۱۰ قدم بالاتر می رود. و هربار که با یک ترس روبه رو می شوید آرام آرام متوجه می شوید که ضرب المثل قدیمی “از هیچ چیز به اندازه ترس نباید ترسید” فقط یک کلیشه توخالی است.

چیزی نو خلق کنید

همه انسان ها خلاق هستند. اما پس کودکی و نوجوانی این مسئله گاهی فراموش می شود.

کشف دوباره خلاقیت هایتان راهی عالی برای بالا بردن اعتمادبه نفستان است.

خلق یک چیز جدید راهی عالی است اما همیشه هم آسان نیست. اما وقتی کارتان تمام شد نه تنها احساسی عالی نسبت به خودتان پیدا می کنید، بلکه بعضی اوقات قسمت های جدیدی از خودتان که قبلاً می شناختید را دوباره کشف می کنید.

خلاق بودن راهی عالی برای شناختن خودتان و توانایی های پنهانتان است.

تا زمانیکه اعتمادبه نفس پیدا نکرده اید وانمود کنید که دارید

یک راه برای بیرون آمدن از محدودیت هایی که برای خودتان درست کردید این است که یک قدم بیرون از منطقه آرامشتان بگذارید.

ممکن است غیرعملی به نظر برسد. انگار فقط به خودتان دروغ می گویید اما موضوع همین است.

این راهکار کاملاً عملی است. اگر احساس اعتماد نمی کنید، حداقل تظاهر کنید و طوری رفتار کنید که انگار به خودتان و توانایی هایتان کاملاً مطمئنید و بنابر آن رفتار کنید.

خیلی زود می بینید که احساس اعتمادبه نفس می کنید، اعتمادبه نفس واقعی.

از محیطتان استفاده کنید

یک راه موثر برای تغییر خودتان این است که محیطتان را برحسب آن کسی که دوست دارید باشید تغییر دهید.

اگر می خواهید اعتمادبه نفس بیشتری داشته باشید، زندگینامه های افراد بااعتمادبه نفس را مطالعه کنید، موسیقی که گوش می دهید را از موسیقی های افسرده کننده به انرژی بخش تغییر دهید و سعی کنید با کسانی رفت وآمد کنید که اعتمادبه نفس بالایی دارند.

از قوه تخیلتان استفاده کنید

ذهن شما ابزاری بسیار قدرتمند است. وقتی یاد بگیرید چطور از تخیلتان به طریقی مثبت استفاده کنید، می توانید با کمک آن اعتمادبه نفستان را بالا ببرید. یک راه برای آن تجسم سازی است.
تصور کنید که جلسه ای مهم پیش رو دارید. پیش خود تجسم کنید که چقدر همه چیز خوب پیش می رود-همه چیز را بشنوید و ببینید-و چقدر حس خوبی در آن جلسه دارید.

خودتان را در حال لبخند زدن تجسم کنید که اوقات خوشی را می گذرانید. نتیجه مثبت و عالی جلسه را در ذهنتان مجسم کنید. بعد تجسم کنید که جلسه با نتیجه دلخواه شما به پایان رسیده است.

این روش واقعاً موثر است و قبل از پا نهادن به جلسه روحیه ای عالی به شما می دهد.
اگر برای اینکه خودتان را بااعتمادبه نفس تجسم کنید مشکل دارید، می توانید کس دیگری را تقلید کنید. یک فرد بااعتمادبه نفس کنار خودتان پیدا کنید-مثلاً یک ورزشکار، هنرپیشه یا حتی یک از آشنایان-و از او تقلید کنید. ببینید چطور راه می رود، حرف می زند و حرکت می کند. بعد رفتارهای او را در تجسم سازیتان تقلید کنید.

از بدنتان استفاده کنید

اگر پایتان را مدام عصبی تکان دهید، کم کم احساس اضطراب و نگرانی خواهید کرد.

اگر ارام تر راه بروید، کم کم ریلکس تر خواهید شد.

برای اینکه اعتمادبه نفس بیشتری احساس کنید، از بدنتان استفاده کنید. به طریقی مطمئن تر راه بروید، بنشینید و بلند شوید. اگر نمی دانید چه باید بکنید از نکته بالا کمک بگیرید. از افراد دوروبرتان که اعتمادبه نفس خوبی دارند تقلید کنید.

ذهنتان را از خاطرات مثبت پُر کنید

این یک عادت شایع است که قبل از اینکه بخواهید کار مهمی انجام دهید، شکست های قبلی و تجربیات بد سابق همه ذهنتان را پر می کنند. این عادت را از بین ببرید و سعی کنید برای یک تا دو دقیقه هم که شده همیشه ذهنتان را از خاطرات مثبت، دستاوردهای مهم و تجربیات خوبتان پر کنید.

ما معمولاً این کارهای مثبت را فراموش می کنیم و روی خاطرات بد و منفی تمرکز می کنیم. اما همه چیز به خودتان بستگی دارد. و محصول انتخابتان عاملی است که سطح اعتمادبه نفستان را تعیین می کند.

به آینده فکر کنید

یک راه عالی برای پیش رو قرار دادن همه چیز و تعیین اینکه اتفاقات روز چطور بر اعتمادبه نفس شما تاثیر بگذارد این است که نگاهی به آینده بیندازید.

از خودتان بپرسید:آیا این مسئله در ۵ سال آینده مسئله مهمی خواهد بود و یاد من خواهد ماند؟ این باعث می شود فقط درگیر اتفاقی که افتاده است نشوید.

و معمولاً هم پاسخ به این سوال منفی است. با استفاده از این سوال، کنار آمدن با مشکلات روزمره آسان تر خواهد شد و می فهمید که بیشتر اتفاقات اتفاقاتی آنقدر کوچک هستند که نجای نگرانی ندارند.

درک کنید که گذشته مساوی حال نیست

هر اتفاقی که سال پیش، ماه پیش یا حتی دیروز افتاده به معنی فردا، ماه آینده یا سال آینده نیست.

شما آینده تان را در زمان حال می سازید و می توانید با خودتان تصمیم بگیرید که چقدر اجازه دهید اتفاقات گذشته بر آینده شما تاثیر بگذارند.
حتی اگر طی ۱۰ سال گذشته اعتمادبه نفس خیلی پایینی داشته اید، به این معنی نیست که قرار است همانطور بمانید. می توانید تصمیم بگیرید که زندگی و آینده تن را تغییر دهید.

می توانید افکار و خاطرات مربوط به گذشته را دور بریزید و به چیزهای جدیدی فکر کنید.

با خودتان مهربان باشید

ممکن است با خودتان بدرفتاری کنید. درک کنید که هیچ نیازی به این کار نیست. حتی اگر تا امروز هم اینطور رفتار می کرده اید دیگر وقتش رسیده است که دست از آن بردارید.

درعوض با خودتان مهربان باشید. هیچ اشکالی ندارد. بدرفتاری با خودتان هیچ دلیلی ندارد مگراینکه بخواهید خودتان را ناراحت کنید و دشمنانتان را شاد.
یک بخش مهم است مهربان بودن با خودتان این است که نقاط قوتتان را می فهمید و آنها را رشد می دهید. این کار نه تنها به بهتر شدن مهارت هایتان کمک می کند بلکه اعتمادبه نفستان را هم بالا می برد.

یک بخش کوچک تر اما مهم دیگر این است که تحسین های دیگران را بپذیرید. تشکر کردن برای تحسین و تمجید دیگران هیچ اشکالی ندارد. و بعد از هر تحسین حس خوبی به خودتان پیدا کنید.

یاد بگیرید که ذهنتان چطور کار می کند

آدمها با هم فرق دارند اما مسئله مهم تر این است که نحوه کارکرد ذهن آنها شباهت های زیادی با هم دارد. چیزی که برای بقیه خوب عمل کرده ممکن است برای شما هم موثر باشد.

وقتی با عملکرد ذهنتان بیشتر آشنا شوید می فهمید که در موقعیت های مختلف چه واکنشی خواهد داشت. وقتی خودتان را بهتر بشناسید اعتمادبه نفستان بالاتر خواهد رفت.

مهارت های اجتماعیتان را تقویت کنید

روابط یکی از مهمترین قسمت های زندگی ماست و تقویت مهارت های اجتماعی یکی از مهمترین چیزهایی است که هر فردی باید یاد بگیرد.

بهتر کردن نتایجی که در این زمینه می گیرید و به دست آوردن اطمینان بیشتر به مهارت های اجتماعیتان اعتمادبه نفستان را به طور کلی بالا خواهد برد.

به جای اینکه به درون توجه کنید، به بیرون توجه کنید

وقتی با دیگران رابطه برقرار می کنید و گاهی اوقات وقتی تنها هستید، بد نیست که توجه ذهنتان را به بیرون دهید تا به درون. مشکل توجه به درون این است که در بسیاری از موقعیت ها باعث می شود به ظاهرتان، اینکه چه گفته اید و دیگران چه گفته اند فکر کنید.

تمرکز به بیرون درکنار اینکه به بالا بردن اعتمادبه نفستان کمک می کند، راهی عالی برای تقویت مهارت های مردمی و اجتماعیتان هم هست.

اطرافیانتان را از افراد مثبت اندیش انتخاب کنید

افرادیکه با آنها نشست و برخاست می کنید می توانند موجب شادی یا ناراحتی شما شوند. ازآنجا که ما زمان زیادی را با مردم سپری می کنیم، خیلی مهم است که کنار افراد مثبت-یا حداقل به طرزی منطقی خنثی– باشیم. بودن یک یا دو نفر منفی باف می تواند تاثیر شگرفی بر شما بگذارد و روز به روز روحیه تان را خراب تر کند.

اطلاعات، تاثیرات و احساسات مثبت جذب کنید

بیشتر اخبار و حوادث جامعه تصویری منفی از دنیا و خودتان به شما می دهد. اطلاعاتی که دوروبرتان است هم درست مثل افراد دوروبرتان می توانند تاثیر شگرفی بر شما داشته باشند. خودتان انتخاب کنید که دوست داری چه ببینید، بشنوید و بخوانید. فقط چیزهایی را انتخاب کنید که برایتان فایده بخش باشند.

مثبت بیندیشید

اینکه سعی کنید دنیا و زندگیتان را از دریچه ای مثبت نگاه کنید کمی سخت است و زمان می برد.

مخصوصاً اگر سالهای زیادی را با تفکر منفی زندگی کرده باشید.
شما روی مهارت هایتان کار کرده اید تا آنها را تقویت کنید.

به شکست یا طردشدن بعنوان چیزی منفی که اگر اتفاق بیفتد زندگیتان تمام خواهد شد نگاه نکنید. شکست را دوباره در ذهنتان تعریف کنید و تاثیر احساسی منفی آن را کمتر کنید.

به شکست بعنوان بازخورد روی نقطه ای از شما که نیاز به تقویت شدن دارد نگاه کنید. به توصیه ای که شکست برایتان دارد گوش دهید و مطمئن باشید که پیشرفت می کنید.

و با تعریف کرن دوباره شکست برای خودتان دیگر سطح اعتمادبه نفستان هربار که شکست می خورید افت نمی کند.

اخیرا یه سری موارد با نامزدم هستند که منو به شدت اذیت میکنن

پسری ۲۹ ساله هستم و مدت یک سال است که با دختری ۳۱ ساله آشنا شده ام. تا الان رابطه مون وضعیت نسبتا خوبی داشته ولی اخیرا یه سری موارد هستند که منو به شدت اذیت میکنن و بیشتر به چشمم میان مثل:

۱- ایشون ظاهر زیبایی دارند ولی بالای یکی از چشماشون کمی بادکردگی داره که ظاهرا ارثیه و داره اذیتم میکنه.
۲-انتظار داره در هر لحظه باهاش در ارتباط باشم و روزی حداقل ۸ ۹ بار تماس داشته باشیم که با توجه به محیط کاری برامون مشکل سازه ولی قبول نمیکنن.
۳-وقتی ایرادی هر چند کوچیک از رفتارها و کارهاش گرفته میشه ناراحت میشه و میگه تو داری حس مقصر بودن رو به من منتقل میکنی و فکر میکنی همیشه حق با توئه که این مورد سوم بیشتراز بقیه منو اذیت میکنه.
ممنون میشم در مورد هر قسمت توضیح بدین
با تشکر

پاسخ

دوست گرامی ببیتید در مساله ازدواج با فردی مسن تر باید به این نکات توجه کنید که به هر حال به لحاظ عقلانی ایشون به عنوان خانم زودتر از شما به پختگی عقلانی می رسند و بنابراین سطح انتظارات و توقعات ایشون هم به طبع ان بیشتر خواهد بود اینکه در مورد ظاهر که می فرمایید اگر نمی توانید با ان کنار بیایید اصلا ادامه ندهید چون بعدا در زندگی اگر برطرف نشود که می فرمایید ارثی است با مشکلات زیادی مواجه می شوید ..
دقت داشته باشید در مورد مساله بعدی که می فرمایید توقع دارند مدام در ارتباط باشید و درکی از شرایط ندارند خب مساله اساسی است.

اگر برای شما قابل حل است که هیچ ولی اگر واقعا برای شما هم پذیرفته نیست که ایشون درک نمی کنند به ایشون بفرمایید اگر خب باز انتظارداشتند در ارتباط باشید خود شما هم هساید که باید ببینید ایا در طی زندگی ایا می توانید این رفتار را تحمل کنید یا خیر ؟

ولی بهتره واقع بین بتشید درسته که حتما شرایطی وجود داشته که باعث میشده شما با ایشون ادامه بدهید و دلبستگی عاطفی هم نقش دارد ولی وقتی در حالت دوستی با این مسائل رو به رو می شوید بدونید اینها مسائل مهمی هستند که نباید دسته کم بگیرید و حتما در اینده مشکلات بیشتری ایجاد می کنند به هر حال امیدوارم تصمیم منطقی بگیرید و خوشبخت باشید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۹۸۲۱۲۲۳۵۴۳۰۴
موفق باشید

دخترم با دیدن فرد غریبه ابراز ترس میکنه و قایم میشه

با سلام و خسته نباشید دختری دارم ۲۷ ماهه که تا حدود ۲ ماه پیش در مقابل افراد غریبه کاملا خوب و بدون ترس رفتار میکرد ولی از حدود دو ماه پیش با دیدن فرد غریبه ابراز ترس میکنه و قایم میشه خواستم بدونم ایا این رفتار او طبیعیه یا احتیاج به بررسی داره؟

پاسخ

با سلام تقریبا بعد از اینکه بچه ها تفکیک بین پدر و مادر را متوجه می شوند وارد مرحله طبیعی اضطراب غریبه میشوند و جای نگرانی نیست منتهی نوع برخورد با اضطراب کودکان مهم است.

چون کودکان درکی از شرایط محیطی ندارند اصرار به رابطه باافرادی که نسبت به انها غریبی می کند بررترس کودک می افزاید .حضور مادرربسیار کمک کننده است .

و اینکه کودکان دارای دلبستگی ایمن بسیار خوب این دوره که در رشد طبیعی است را پشت سر می گذارند .این نشانه هوش و توانایی تفکیک افراد است.

اگررمساله طولانی شد یا شدت پیدا کرد می توانید مراجعه کنید.

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر قیطریه:
۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

همسرم به دلیل رابطه با یک خانم دیگه سه ماه منزل رو ترک کرده

سلام خسته نباشید من همسرم به دلیل رابطه با یک خانم دیگه سه ماه منزل رو ترک کرده و هروقت من و دخترم علت این رفتار رو ازشون میپرسیم به من میگن باید بری پیش مشاور نامه بیاری تا من برگردم ومن چون ایشون رو دوست دارم و زندگیمو دوست دارم دنبال کار طلاق و مهریه نرفتم و ایشون برای برگشت بخونه همش دلیل بی خود میاره و امروز فردا میکنه ازتون خواهش میکنم من رو راهنمایی کنید و در صورت امکان من به صورت حضوری مشورت داشته باشم سپاسگذارم

پاسخ

به سلام دوست عزیز ایا رفتار شما باعث شده ایشون از خونه فراری شوند.

و واضحا ایا با فرد دیگری در ارتباط هستند ؟خب برلی بررسی مسائلرزندگی و زناشویی باید مراجعه حضوری داشته باشید در هر حال اینکه ایشون سه ماهه منزل رو ترک کردند قابل قبول نیست و به طور جدی باید به این مساله پرداخته شود.

اگر هم رفتاری از شما رو دلیلی برای رفتن از خونه می دونند خب شاید باید اصلاحات رفتاری در مورد هر دو نفر صورت بگیرد و هر دو نفر باید به روانشناس مراجعه کنید.

در هر حال نگران نباشید امیدوارم سریع تر با مراجعه نساله شما پیگیری و درمان شود.

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر قیطریه:
۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸
موفق باشید

من ۲۲ سالمه و مشکل زود انزالی دارم

و میخام با یه دکتر سکسولوژی خوب در غرب تهران حضوری مشاوره بگیرم

پاسخ

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

اکثر موارد انزال زودرس فاقد عامل یا دلیل خاص است

با بالاتر رفتن تجربه ی جنسی و سن، مردها یاد می گیرند که ارگاسم خود را به تاخیر بیندازند.

انزال زودرس ممکن است با یک شریک جنسی جدید و در موقعیت های خاص اتفاق بیفتد، یا اینکه مدت زمانی طولانی باشد که فرد ارگاسم نشده باشد.

عوامل روانی مثل اضطراب، احساس گناه، یا افسردگی نیز ممکن است منجر به انزال زودرس شوند.

در برخی موارد، انزال زودرس ممکن است به خاطر عوامل پزشکی مثل مشکلات هورمونی، آسیب های جسمی و یا عوارض جانبی بعضی داروها باشد.
بسیاری از مواقع ناشی از ضعف جسمانی و روانی حاصل از افراط در خود ارضایی قبل از ازدواج و یا عدم آمادگی جنسی در زمان ملاعبه یا مقاربت با همسر است.

ضعف نیروی ماسکه، زیادی میل به نزدیکی، تندی منی و یا زیادی منی نیز می تواند از عوامل این مسأله باشد.
بعضی از تحقیقات مردان را به دو دسته تقسیم کرده است:
۱ـ افرادی که از نظر فیزیولوژیک مستعد به اوج رسیدن سریع به خاطر کوتاه بودن زمان نهفتگی عصبی هستند.
۲ـ افرادی که به دلیل رفتاری یا روانی شرطی شده اند. اشکال در کنترل انزال اغلب همراه با اضطراب در مورد عمل جنسی یا ترس ناخودآگاه در مورد واژن یا شرایط فرهنگی منفی در مورد رابطه جنسی است. مقاربت با فواحش، سکس در اماکن نامناسب مثلا در ماشین و.. که توام با ترس از رسوایی باشد باعث می شود که فرد سریعتر طلب انزال کند و در صورت تداوم از نظر روانشناسی شرطی شده وبه آن خو بگیرد. مشاهده فیلمها و عکسهای محرک و مطالعه داستانهای پورنوگرافی (هرزه نگاری) که معمولا پس از آن خود ارضایی صورت می گیرد نیز در ایجاد این حالت موثر است. ضعف قوای بدنی نیز در ایجاد این حالت موثر است.

الف) تئوریهای روانشناختی
۱ـ تجربه جنسی اولیه
ــ اضطراب آور و تعجیل کننده باشد.
ــ شخص به انزال زودرس و سریع شرطی شده باشد.
۲ـ اضطراب
سیستم عصبی خودکار سمپاتیک را فعال می کند و نیز آستانه انزال را پایین می آورد.
۳ـ از نظر تئوریهای روان پویایی (‌سایکودینامیک):
ـ حل نشدن و باقی ماندن تعارضات خودشیفتگی کودکی که شخص را از ایجاد رابطه جنسی، ارضاء شریک جنسی و تشریک مساعی در رابطه عشق ورزی ناتوان می سازد…
ـ تشدید یافتن اهمیت آلت تناسلی مردانه به حدی که یک مرد به خاطر اشتغال فکری در مورد اهمیت، کوچکی، بزرگی، کارآیی، قدرت و توان … آلت تناسلی خود قادر به رابطه و کارکرد سالم و لازم جنسی نمی باشد.

ب) تئوریهای ارگانیک (جسمی) :
۱ـ بیش حساسیتی آلت تناسلی (Penile hypersensitivity):
که موجب کوچکترین یا سطحی ترین تحریک و تماس با آلت تناسلی موجب پاسخ دهی شدید و سریع سیکل کارکرد جنسی در یک مرد شود و شخص بسرعت و قبل از زمان دلخواه خود به نعوظ کوتاه و انزال زودرس برسد.
۲ـ پاسخ انزالی بیش تهییج (Hyperexcitabal ejaculatory response):
یعنی در فاز سوم یک چرخه (سیکل) کارکرد جنسی میزان پاسخ دهی انزالی یک مرد بشدت و بسرعت بالا و منجر به بیش تهییجی و بیش پاسخی به تحریک معمول گردد.
۳ـ اختلال (افزایش ـ کاهش ـ یا عدم توازن) در سیستم رسپتور (۵HTهیدروکسی تریپتامین).
در یک مطالعه ای که بر روی یک دسته از مردان دچار مشکل انزال زودرس انجام شده مشخص شده که ۵/۱۳% این افراد معتقد بودند که این مسئله تأثیری بر زندگی زناشویی آنها نداشته، ۴/۳۶% تاثیر اندک بوده و ۵۰% موارد تاثیر متوسط تا بالایی داشته است.

درمان زودانزالی

زود انزالی در اصل مشکل یا بیماری محسوب نمی شود و می توان گفت که این وسواس فکری افراد و اضطراب آنها از داشتن یک رابطه با کیفیت است که منجر بروز این امر می شود، لذا کاهش اضطراب و حفظ آرامش در کنار کنترل بدن و احساسات با تمرین بیشتر بهترین راه کار برای پیشگیری و درمان این مشکل اند.
همانطور که گفتیم اگر عوارضی همچون خود ارضایی و یا عدم آمادگی جنسی در انسان ها وجود نداشته باشد به صورت طبیعی زود انزالی وجود نخواهد داشت و در صورت ابتلا به عادت خود ارضایی با ترک این عادت مشکل حل خواهد شد و در صورت عدم آمادگی جنسی نیز راه کار هایی متناسب بااین مشکل وجود دارد.
اختلال انزال زودرس اگر مورد درمان قرار نگیرد ممکن است در طول زمان منجر به سوار شدن اختلالات روانی دیگر از جمله اختلالات اضطرابی، افسردگی، اختلالات تطابقی، افت کارآیی، سوء مصرف مواد و داروهای روانگردان، در مورد فرد ممکن است شود. پس باید به جدیت بدنبال رفع این مشکل بود.

درمان های موضعی

استفاده از کرم های بیحس کننده مانند ژل لیدوکابین ۲% و اسپری های بیحس کننده می تواند در بهبود انزال زودرس موثر باشد.

ژل ۲% لیدوکابین + کرم پریلو کابین ۲.۵% + کشیدن کاندوم بر روی آلت تناسلی باعث افزایش زمان انزال می شود و استفاده از اسپری های بیحس کننده به دلیل ایجاد حالت تکرر بعد از مصرف زیاد توصیه نمی شود.

اسپری بعد از چند بار استفاده به تدریج خاصیت خودش را از دست میدهد و آلت خودش را با این وضع جدید وفق داده و برگشت میکند به جای اول خود

درمان های دارویی

دارو های مهار کننده بازجذب سرتونین و ضد افسرده گی در درمان انزال زودرس موثر اند، بر فرض مثال میتوان به داروهای خانواده اس اس آر آی، اشاره کرد که شامل داپوکستین، فلوکستین، پاروکستین و سرتالین میباشند و همچنین گه گاه داروی ویاگرا را توصیه میکنند.

درمان های دارویی را در مراحل حاد بیماری که بیماری از فاز پزشکی وارد فاز روانی شدید شده و موجبات مشکلات عدیده در روابط فرد شده است، تجویز می شوند و استفاده بدون نظر پزشک از این داروها به دلایل ماهیت های اعتیاد آور و شرطی کننده و گه گاه تکرر جنسی و همچنین آمار بالای خودکشی در اثر استفاده از داروهای ضد افسرده گی، توصیه نمی شود، لذا در صورت تمایل به استفاده از این روش حتما قبلا با یک متخصص سایکوتراپ یا روانکاو مشورت کنید

داروی گیاهی: معجون جالینوس

خواص این دارو: کسانیکه دچار بیماری انزال زودرس هستند (همیشه این مشکل را دارند) باید اولا رژیم غذایی مناسبی داشته باشند یعنی رژیمی با طبیعت گرم.

ثانیا دوره کامل این دارو را مصرف کنند.

اما کسانی که دچار این بیماری نیستند و فقط میخواهند زمان انزال را افزایش دهند یک نسخه از این دارو کافی است. (افرادی که غلظت خون دارند بهتر است که از این دارو استفاده نکنند)

درمان های رفتاری

این نوع درمان ها از موثر ترین و سالم و بدون عارضه ترین نوع درمانها می باشند و بر طبق آنها فرد به جای استفاده از دارو یا مواد مصنوعی با استفاده از روش های آموزشی رفتاری، سعی می کند که رفتار و احساسات جنسی خود را کنترل کند (در بیشتر مواقع این روشها اولین پیشنهاد برای درمان می باشند):

تکنیک ماستر و جانسون

این روش شامل یادگیری، تشخیص و کنترل احساسات و رفتارهایی است که منجر می شود فرد به اوج نقطه لذت جنسی برسد و انزال صورت گیرد، این روش نیاز به اراده و تمرین زیاد دارد، اما از جمله موثرترین روشهای درمانی است که تاکنون برای درمان انزال زودرس شناخته شده است، بر طبق آن فرد در ابتدا توسط خود یا شریک جنسی اش، تحریک می شود و هر بار که به نزدیکی نقطه اوج لذت جنسی می رسند.

عمل تحریک را متوقف و بعد از چند لحظه که احساسات فروکش کرد، دوباره اقدام می نمایند، بعد از چند روز تمرین اولیه، سکس به روشی که مرد در زیر و زن در بالا قرار میگیرد عمل تکرار می شود به این صورت که مرد در زمان نزدیک شدن به اوج نقطه جنسی با آگاه کردن زن که در اینجا کنترل عملیات جنسی را در دست گرفته، او را باخبر میسازد تا رابطه را کنترل کند.

بر طبق این روش که از جمله بهترین روشهای درمانی است، فرد بعد از چندین هفته تمرین و ممارست، به مرحله ای میرسد که کنترل رابطه جنسی برایش شرطی می شود و می تواند با کنترل احساسات سکسی خود، هم زمان رابطه جنسی اش را زیاد کند و هم شریک جنسی اش را ارضاء کند.

(کلیه اصول این روش بر پایه تحریک و توقف قبل از نقطه اوج لذت جنسی می باشد، لذا از جمله بهترین روشها برای افزایش مهارت جنسی محسوب می شود)
ب. تمرین ماهیچه های کف لگن
این تمرین روی ماهیچه هایی کار می کند که مسئول نعوظ و انزال در مردان هستند.

برای پیدا کردن آن ها در حین ادرار کردن، ادرار خود را نگاه دارید و سپس رها کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا این عضله ها را پیدا کنید و بتوانید آنها را کنترل کنید.

بعد از شناسایی این ماهیچه ها حتی در حالت عادی هم (در حین دیدن تلویزیون، کار و غیره) می توانید مرتبا آنها را منقبض کرده برای چند ثانیه نگاه دارید و سپس رها کنید.

پس اول مدتی وقت صرف کنید تا این عضلات را پیدا کنید. بعد که دیگر بدون ادرار کردن هم آنها را تحت کنترل داشتید میتوانید از دو سری ۱۰ تایی صبح و شب یعنی ۲۰ تا صبح و۲۰ تا شب شروع کنید و عضلاتتان را منقبض کنید، برای چند ۱ تا ۳ثانیه نگهدارید و بعد رها کنید.

هر هفته ۱۰ تا به این تمرینها اضافه کنید زمانی که تعداد آنها رسید به ۵۰ یا ۶۰ تا صبح و۵۰ تا ۶۰ تا شب همین عدد آن را نگهدارید.

وقتی که به انجام تمرینها عادت میکنید دیگر حتی لازم نیست که فقط صبح آنها را انجام دهید میتوانید در طول روز آنها را به مرور انجام دهید.

در ضمن اگر عضلات کف لگن قوی داشته باشید دچار عوارض بالا رفتن سن هم نخواهید شد چون اکثرا در افراد کهنسال قدرت نعوظ کم میشود وزاویه آلت به سمت پایین تغییر میکند اما با داشتن عضلات کف لگن قوی این عوارض بسیار کمتر میشوند.

این را تاکید کنم که نتیجه این تمرین ها حداقل پس از شش ماه اگر بطور مرتب انجام شوند بروز می کنند. توقع تاثیر یک شبه نداشته باشید.

روش start & stop (تحریک و توقف) در سکس

یکی از روشهای موثر برای رهایی از انزال زودرس روش start & stop نام دارد.

در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعد از آنکه تحریک شما به حداکثر رسید و درست پیش از آنکه ارگاسم شوید، دست از فعالیت برداشته و برای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی دهید.

هر چند در ابتدا ممکن است مشکل به نظر برسد ولی به مرور زمان شما از لذت جنسی زیادی بهره مند خواهید شد. یکی از بهترین راههای انجام این روش آنست که در ابتدا از روش ۴ به ۱ شروع و بعد به تدریج آنرا افزایش داده و به ۹ به ۱ برسانید. یعنی در آمیزش های اول چهار بار آلت خود را وارد واژن نموده و بعد مکث کنید و دوباره چهار بار وارد نموده و مجددا چند ثانیه صبرکنید و همین طور ادامه دهید تا نهایتا به انزال برسید.

بسته به وضعیت بدنی خود میتوانید در طول چند هفته یا چند ماه تعداد دفعات تحریک را بتدریج افزایش داده و در نهایت به بهترین حالت آن یعنی نه بار ورود آلت تناسلی و یکبار توقف(۹ به ۱) برسانید.

این تمرین برای همسرتان ممکن است کمی سخت باشد چون مراحل پیوسته نیست بنابراین حتما قبل از آن با هم صحبت بکنید. بعد از شش ماه این تمرین را بطور پیوسته انجام نتیجه آن را خواهید دید.
پس در این متد مرد درمرحله نزدیک انزال حرکات جنسی را متوقف و پس از فروکش کردن احساس انزال حرکات را ادامه می دهد و این کار را چند بار تکرار می کند و سپس اجازه می دهد انزال صورت گیرد با این روش فرد پس از مدتی می تواند زمان انزال خود را بالا ببرد.

روش معاشقه در درمان انزال زودرس

یکی از دلایل انزال زودرس این است که آقایان تشریفات آغازین یک رابطه را برای خانم ها به جا نمیاورند مانند معاشقه و بوسیدن.

اگر این تشریفات انجام بگیرد آقایان به مشکل زود انزالی برخورد نمی کنند، این هم به این دلیل است که زمان انزال در خانم ها طولانی تر از آقایان هست و بدین ترتیب زمان بیشتری طول میکشد که آقایان به انزال برسند و زمان انزال آقایان به زمان انزال در خانم ها نزدیکتر می شود و بنا به تعریف زود انزالی اتفاق نمی افتد.
بعضی وقتها زمان انزال جنسی در خانم ها بسیار طولانی هست و در این صورت باید تشریفات مفصل تری انجام بگیرد. بعضی از اوقات خانم ها در حین یک رابطه جنسی حواسشان به جاهای دیگر هست ولی مردها همیشه حواسشون کاملا متمرکز می باشد و این باعث میشود که مردها زودتر از خانم ها به انزال برسند.
حضرت محمد (صل الله علیه و آله) میفرمایند: «چون کسی خواهد که با زن خود جماع کند به روش مرغان به نزد او نرود، بلکه اول با او دستبازی و خوش طبعی کند و بعد از آن جماع کند». حضرت علی (علیه السلام) میفرمایند: «هرکسی که میخواهد با زن خود نزدیکی کند، تعجیل نکند که زنان را کارها می باشد».
اگر شما به این مشکل دچارید تا زمانی که معالجه شوید سعی کنید قبل از دخول و تحریک آلت، با معشقه، بوسیدن و نوازش نواحی حساس مثل لاله گوش و سینه ها و نواحی گردن و… به ویژه تحریک کلیتوریس (چوچوله) که بنا به اعتقاد بسیاری از اهل فن حساسترین نقطه زن و در حقیقت آلت جنسی اوست که بسیار حساس می باشد و نباید با آن خشن رفتار نمود زن را ارضا نمود.

می توانید در صورت ارضا شدن با توسل به این اعمال موقتا شریک جنسی تان را ارضا نمایید تا درمان شوید. پس می توانید از این به بعد شبی را برای شب مورد نظر از قبل مشخص کنند.

این مسئله این خوبی را دارد که اولاٌ از قبل طرفین آمادگی این شب را دارند و می توانند خود را مهیا کنند. (لباس مهمانی بپوشند و خود را تمیز کنند و شام عاشقانه ای را در کنار همسر و حتی بچه ها داشته باشند و تغییراتی که می توان به آن فکر کرد و هر سری با انجام آن تجربه شیرین تری داشت) از طرف دیگر این روش نمی گذارد که تنور روابط عاشقانه و جنسی به سمت مکانیکی شدن پیش برود.

در روزهای دیگر معاشقه زمان طبیعی خود را طی خواهد کرد و صرفاٌ معاشقه های عاشقانه خواهد بود و نه رابطه. فایده دیگر این است که در طول روزهای دیگر مرد و زن هرکدام زمان دارند انرژی از دست رفته را از طریق غذا و ورزش به بدن برگردانند.

تکنیک فشار

بر طبق این روش با فشار دادن انتها یا سر آلت تناسلی قبل از انزال، از انزال جلوگیری میشود که دلیل جلوگیری کردن آن این است که با فشار آوردن به این نقاط فشار خون در این نقاط کم میشود و درنتیجه نعوظ یا ارکشن کم میشود و انزال دیر انجام می پذیرد.

پوزیشن خوب هنگام مقاربت

روش های معمول (مرد در بالا) کمک خیلی زیادی به درمان انزال زودرس نمی کند، برای درمان می بایست از روشهای جنسی که در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را با فعالیت زیاد کنترل می کند از جمله بهترین روشها برای درمان می باشند.

تعدد مقاربت

زیاد کردن تعداد سکس در طول هفته و روز می تواند به در مان زود انزالی کند به طوریکه اگر هفته ای دو بار سکس دارید و آن را تبدیل به هفته ای ۴ الی ۶ بار برسانید، بعد از چند هفته مشکل زود انزالیتان تا حدودی رفع می شود.

استفاده از کاندوم

استفاده از کاندوم و بخصوص از نوع بیحس کننده یا تأخیری آن که در بازار به فراوانی موجود است، می تواند به دلیل کمتر کردن میزان تماس آلت جنسی مردانه، باعث رفع زود انزالی شود.

درمان های روانی –عاطفی

یکی از بهترین ها و موثرترین روشها برای رفع انزال زودرس و افزایش لذت در روابط زناشویی، عشق بازی در رابطه جنسی است، بدیهی است که در زمانیکه عشق بازی در رابطه جنسی برقرار باشد و دو طرف در حال عشق بازی بایکدیگر اند، دیگر زود انزالی معنی خود را از دست می دهد !

کارهایی مثل نوازش، تحریک کلامی و بدنی زن قبل از دخول و کارهایی مانند توجه و دادن احساس قدرت به مرد در رابطه، میتوانند به این مهم کمک کنند.

(به طور خلاصه اگر زن و مرد در هنگام سکس مشغول عشق بازی باشند به دلیل اینکه رضایت جنسی هر دو طرف ایجاد می شود، زود انزالی به طور کلی برطرف می شود)
از جمله درمانهای روانی، تمرکز بر اموری به غیر از سکس مثل یک موزیک آرامش بخش و…. به جای تمرکز بر اندام طرف مقابل و یا حالات سکس است.

این روش روشی کارآمد است. بر اعصاب خود مسلط شوید و اصول آرامش را تمرین کنید.

از دورانه دوستی تا الان که ازدواج کردیم مشکل کم حرفی داشتیم.

من ۲۴ سالمه و دوماهه که عروسی کردم و سه سال با همسرم دوست بودم .
از دورانه دوستی تا الان که ازدواج کردیم مشکل کم حرفی داشتیم.
من خودم کم حرف هستم شوهرمم وقتی میاد خونه با تلویزیون مشغول میشه. هم من و هم همسرم از این قضیه ناراحتیم. اما دو طرف حرفی برای گفتن پیدا نمیکنیم.

لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم.

پاسخ

با سلام .وقتی هر دو کم حرف هستید بهتره وقتی هردو در منزل هستید ار وقایع روزمره هر چند پیش پاافتاده صحبت کنید گاهی هر کدام از خاطرات قدیمی بگویید مخصوصا مردان دنبال گوش شنوایی هستند برای مرور وخاطرات گذشته و این مساله بسیار براشون حائز اهمیت است.

شما خودتون در طی روز فرضا خریدی داشتید یا در منزل اتفاقی هر چند ساده افتاده شروع کننده باشید کم کم این ااگو باعث افزایش تعاملات می شود اجازه ندهید فاصله و دوری ایجاد شود.

برای هم وقت بگذارید حتی در حد پیاده روی بسیار ساده این ها همه موثر خواهند بود تا الگری تعاملی شما تغییر کند .

امیدوارم خوشبخت باشید.

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵
موفق باشید

نوجوان ۱۷ سالم متاسفانه از ۱۵ سالگی درگیر خود ارضایی شدم

من یه نوجوان ۱۷ سالم متاسفانه از ۱۵ سالگی درگیر خود ارضایی شدم می خواستم بدونم آیا هفته ای یکبار عوارض دارد یا خیر؟
و اینکه من دچار دیر انزالی هم هستم می خواستم بدونم این مشکل است یا خیر

پاسخ

با سلام خودارضایی هر تعداد دفعه که باشد ایجاد مشکل می کند و عوارض جسمی و روحی دارد که باید به ان توجه شود .

و کم کم مشکلات تمرکز افسردگی ریزش مو گودی چشم و حتی تیرگی الت تناسلی مشکلات انزال زودرس و ..ایجاد خواهد شد دلیل خودارضایی افزایش تنش ها و اسیب ها است و همچنین دیدن فیلم های پورن و تصاویر مبتذل حتی پیا م هایی که در فضای مجازی وجود دارد و همه این مسائل باعث ایجاد مشکل خواهد شد.

که باید به ان پرداخته شود.

ادامه دادن این رفتار باعث کاهش اعتماد به نفس و عصبیت و پرخاشگری خواهد بود که امیدوارم به ان توجه کنید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/ تخصصی داشته باشید
دفتر قیطریه:
۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

آدرس مراکز مشاوره که به غرب تهران(آریاشهر)نزدیکه

آدرس یکی از مراکزتون که به غرب تهران(آریاشهر)نزدیکه برای مشاوره حضوری میشه معرفی کنین؟

پاسخ

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

بشدت مرتب و وسواسی و زودرنج هستم

سلام، منو همسرم ۶ماهه ازدواج کردیم قبلش ٣سال باهم دوست و همخونه بودیم.

مشکل از اونجا شروع شد که ما هردو خانوادهامون شهرستان زندگی میکنن، مادرش هر سری به هر بهونه ای حالا شده حتی ١شب هم میااد خونه ما و من هم بشدت مرتب و وسواسی و زودرنج هستم و هرسری بین ما اختلاف میندازه.

تا جایی که من دیگه در زندگی احساس امنیت نمیکنم ، هر ان میترسم اونو به من ترجیح بده.

واقعا هم من و هم شوهرم نمیدونیم راه حل این قضیه چیه؟ چون همسرم هم نمیتونه به مادرش بگه نیا.

پاسخ

خب دوست عزیز ظاهرا فراموش کردید ایشون مادره و باید چنین حساسیت هایی رو داشته باشه
به همین خاطر باید کاملا آرام باشید و به ایشون محبت کنید تا بتونید اعتمادش رو جلب کرده و خیالش رو راحت کنید از این بابت که پسرش همسری مناسب دارد
پس صبور باشید و سعی نکنید با تحت فشار قرار دادن شوهرتون اونو رودروی مادرش قرار بدید چون میتونه نتیجه عکس داشته باشه

پاسخ

با سلام دوست گرامی برای یک زن و شوهر تازه ازدواج کرده که خوب احتیاج به حریم خصوصی دارند رفتار ایشون قطعا ازاردهنده است.

ولی باید دید ایشون چون روی فرزند خودشون حساسند نیاز می بیننند که مدام کنترل کنند .

و خوب با این ازدواج راضی بودند یا خیر ؟

بینیدچون این رفتار دلیل ندارد که تا این حد با اینکه شهرستان هستند به منزل شما بیایند و البته که اگر شما حرفی بزنید دال بر اینکه عروس هستید می گذارند و ممکنه دلخوری هایی ایجاد شود.

ولی اگر همسرتون درست در شرایط مناسب بدون اشاره به اینکه شما از این رفتار به ستوه امده اید مساله را مطرح کنند و مثلا عنوان کنند که دلشان می خواهد حضورا شهرستان بیایند و خوب سایر افراد را هم ببینند.

ولی خوب اومدن مداوم ایشون دیگه نیازی به امدن رو بهشون نمیده وضمن اینکه نگران ایشون هستند که خوب در این مسیر اذیت نشوند به همین خاطر شما تلاش می کنید از فلان موقع به بعد بیشتر حضور داشته باشید.

البته با شناختی که از مادرشون دارند و دلیل اینکه ایشون تا این حد میان رو بدونند و این وابستگی نباشد که از مجردی بوده چون تغییرش منوط به مراجعه مادر شوهر شما به روانشناس است در هر حال خوشبخت باشید و امیدوارم مساله رفع شود.
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲
موفق باشید

منبع: com.مرکزمشاوره


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

361 نظرات

  • شادی , آوریل 5, 2017 @ 12:36 ب.ظ

    سلام.من به دلیل چلقی همیشه اعتماد به نفسم صفر بوده تا جایی که الان به شدت به مشکل خوردم.خیلی افسردم.همیشه استرس و اظطراب دارم .ارشد میخونم اما افسردگی مانع ادامه دادن به کارام میشه. اونی که دوسشم داشتم رفت. حالم بده باید چکار کنم.به کجا مراجعه کنم؟ به کی باید بگمم؟

    • مشاور , آوریل 5, 2017 @ 5:45 ب.ظ

      با سلام
      دوست عزیز این مشکل راهکار داره و می تونید تلاش کنید تا مرتفع شود و نباید نگران باشید
      چون با اراده میشه مشکلتون رو حل کنید ضمن اینکه باید بدونید ادم های باهوش درگیر حرف های بقیه نمی شوند و مهم نیست براشون دیگران چه دیدگاهی دارند حالا با هر ظاهر و هر وضعیتی
      که خودشون دارند .اگر برای مشکل اقدامی کردید که با شکست مواجه شده شاید باعث افزایش استرس و اضطراب شما شده است و
      باید به روانشناس هم مراجعه حضوری داشته باشید .و قطعا می توانند به شما کمک کنند .چون اکنون مشکل افسردگی دارید اگر هم نیاز به دارو داشته باشید شما را به روانپزشک ارجاع می دهند .به هر حال بهتره زودتر اقدام کنید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴
      موفق باشید

  • ناشناس , آوریل 6, 2017 @ 12:56 ق.ظ

    سلام وخسته نباشید.من یه ازدواج کاملا سنتی داشتم بعد گذشت یکسال هنوز حسی به همسرم ندارم و کاملا بی احساسم نسبت بهش.همسرم تو این یکسال نه رسم رسوم به جا اورده نه هیچی.تا امروزم جز مادرش کسی از خانوادشو ندیدم این موضوع من و اذیت میکنه که چرا.مادرشون تا به امروز خیلی بی احترامی بهم کردن به هر نوعی خوده همسرمم اعتیاد به قرص ترامادول داره و نمیتونه ترک کنه و کلا همش خوابه از روزیم که ازدواج کردیم فقط راجبه رابطه قبلیش با مادرشون جلوی من بحث میکنن واقعا تحمل زندگی سخته شده و می خوام جدا شم اما دلم واسه شوهرم میسوزه باید چیکار کنم و اینکه همسرم دوسال از من کوچیکتره.ممنونم از راهنماییتون.

    • مشاور , آوریل 6, 2017 @ 1:28 ب.ظ

      با سلام
      دوست عزیز اینکه می فرمایید دلتون برای همسرتون میسوزه یعنی علاقه ای دارید هر چند ناهشیار باشید به اون و باید پس تلاش کنید که روابط رو بهبود ببخشید و بنده اطلاعی ندارم چرا به این ازدواج با شرایط دو سال کوچکتر بودن ایشون تن دادید و چرا فقط مادر ایشون رو دید .به هر حال با همه این شرایط باید برای ترک هم شما همراه باشید و به ایشون کمک کنید چون این قرص در روابط زناشویی اثر ناخوشایندی دارد
      .اینکه مادر ایشون با شما روابط نادرستی دارد و تحقیر می شوید خب باعث ایجاد حس تنفر از زندگیتون میشه اگر مایلید به زندگی ادامه بدید باید مراجعه کنید و راهکارهایی رو برای ادامه بگیرید .و بدونید که خود شما و رفتارتون نقش مهمی در رابطه با مادر شوهر وحتی همسرتون دارد .
      امیدوارم هر تصمیمی گرفتید بعدا پشیمان نشوید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴
      موفق باشید

  • مريم , آوریل 15, 2017 @ 1:02 ب.ظ

    سلام من دوقلو دارم هردو باهوشن اما یکیشون خیلی حساس و دایم حودشو مقایسه میکنه و دایم لجبازی میکنه و گریه میکنه و ذاتا خیلی حساس تره نمیدونم چطور باید رفتار کنم

    • مشاور , آوریل 15, 2017 @ 5:52 ب.ظ

      با سلام
      رشد مهارت های زبانی کودکان دوقلو کندتر است

      روانشناسان درباره تاخیر در رشد مهارت های زبانی بچه های دوقلو نیز می
      گویند: تک قلوها، زبان را از پدرو مادرشان یاد می گیرند، در حالی که
      دوقلوها، زبان را از یکدیگر می آموزند و حتی به کاربردن الفاظ به شکل غلط
      را از هم تقلید می کنند. بویژه اگر والدین، فرزندان دیگری هم داشته باشند،
      نمی توانند وقت زیادی برای تقویت مهارت های کلامی کودکانشان بگذارند.

      به همین سبب رشد مهارت های زبانی کودکان دوقلو کندتر است. از سوی دیگر،
      ۵۰درصد دوقلوهایی که به دنیا می آیند نارس هستند و در مقایسه با نوزادان
      معمولی، وزن کمتری دارند، طبیعی است که در رشد کمی عقب تر و ضعیف تر از
      سایر کودکان باشند.

      روانشناسان بالینی درادامه با اشاره به اینکه به علت رقابتی که میان خود
      دوقلوها با همدیگر و با دیگران وجود دارد این مشکلات زبانی تا شش سالگی حل
      می شود، می گویند: والدین حتما با کودکانشان تمرین سخن گفتن داشته باشند،
      با هر یک انفرادی صحبت کنند، برایشان کتاب بخوانند و هنگامی که با آنها
      صحبت می کنند به چشم هایشان نگاه کنند تا مهارت های زبانی شان رشد کند.

      ● اگر یکی از بچه ها بهانه گیری کرد، ابتدا به سراغ کودک آرام بروید!

      روانشناسان به کودکانی که بهانه گیر هستند نیز اشاره و اظهار می کنند:
      دوقلوها وقتی مشاهده می کنند یکی از قل ها بمدت طولانی در کنار پدر و مادر
      می ماند، احساس حسادت می کنند. بنابراین والدین باید توجه کنند که به هر دو
      کودک رسیدگی کنند. اگر یکی از قل ها، بهانه گیر باشد و بیهوده نق بزند،
      پدر یا مادر باید ابتدا به سراغ کودکی که آرام است رفته و مدت زمان اندکی
      را با او بگذرانند و سپس سراغ کودک بهانه گیر بروند. با این کار کودک اول
      تشویق می شود و کودک بهانه گیر نیز درمی یابد که اگر توجه پدر و مادر را می
      خواهد باید شیوه دیگری پیش بگیرد.

      ● هنگام دعوای میان دوقلوها، والدین چه زمانی مداخله کنند؟

      دعوای بین دوقلوها، مانند همه بچه های دیگر، امری طبیعی است. اما والدین
      قبل از اینکه بچه ها دست به رفتارهای تند و خشن بزنند باید وارد ماجرا
      شوند. به محض اینکه لحن بچه ها از حالت عادی خارج و به سمت تند و بی ادبانه
      صحبت کردن رفت، پدر و مادر باید مداخله کرده و نقش میانجی را بازی کنند.
      والدین نباید دوقلوها را با هم مقایسه کنند زیرا ممکن است این دو احساس
      تبعیض کنند.

      به عنوان مثال یکی از قل ها را «خوشگل من» و دیگری را «باهوش من» صدا
      نزنند زیرا ممکن است قل اول احساس کند حالا که زیباست پس باهوش نیست و
      برعکس. این صفت گذاشتن روی بچه ها ممکن است موجب تخریب روانی شود.
      روانشناسان تاکید می کنند صحیح است که باید تفاوت بچه ها را شناخت اما بزرگ
      ترها مراقب باشند که به بچه ها برچسب نزنند.

      به عنوان مثال یکی از بچه ها تمایل دارد در بیرون از منزل ورزش کند و
      دیگری می خواهد در خانه بماند، والدین نباید کودک را از بیرون رفتن و تامین
      نیازهایش محروم کنند بلکه استعداد دوقلوها را باید انفرادی شناخت، پوشش
      داد و به رشد آن کمک کرد.

      ● دوقلوها، اجتماعی تر بار می آیند

      اساسا دوقلوها خودخواه نیستند، زیرا همیشه آموخته اند که یک نفر دیگر نیز
      هست و باید حقوقش را رعایت کرد. همچنین احساس همدلی شان نسبت به دیگران
      بیشتر است. این رابطه دو نفری به خودی خود مشکلی ندارد اما اگر به این
      مساله منجر شود که این دو کاملا شبیه هم شده و راه همدیگر را بپیمایند، رشد
      فردی شان مختل می شود.

      ● دوقلوها را «دوقلوها» صدا نزنید

      خانواده ها و اطرافیان هیچگاه این دو کودک را تحت عنوان «دوقلوها» صدا
      نزنند و اسم های همراه به کار نبرند و مراقب باشند که حتما از اسم بچه ها
      برای صدا زدنشان استفاده کنند. در واقع شما زمانی که این دو را «دوقلوها»
      صدا می زنید برایشان یک هویت مشترک می سازید که می تواند به این رابطه آسیب
      بزند.

      آنها همچنین درباره اینکه آیا لازم است اتاق خواب بچه ها را از هم جدا
      کنند، می گویند: اعضای خانواده پیش از هر چیزی باید سعی کنند به کودکانشان
      یاد بدهند که کارهایشان را مستقل از هم انجام بدهند. برخی پدر و مادرها
      برای اینکه دوقلوها در بزرگسالی منزوی نشوند به هم نزدیکشان می کنند و
      پیوندهای کاذب میانشان ایجاد می کنند.

      درحالی که بچه ها باید خودشان توانایی های خود را شناخته و در مسیر صحیح
      حرکت کنند. پدر و مادرها سعی کنند به صورت مجزا با فرزندانشان ارتباط
      برقرار کنند. پدر یکی از قل ها را با خود از منزل بیرون ببرد و مادر دیگری
      را. برقراری ارتباط مجزا با هر یک و در موقعیت های متفاوت برای رشد فردی و
      مناسب هر دو کودک لازم است. مبنا و اساس حفظ استقلال عاطفی در دوران کودکی و
      تا پیش از ۱۰ سالگی نهاده می شود. اگر این شخصیت در دوران کودکی صحیح و به
      تدریج شکل بگیرد در بزرگسالی هم به همین سیاق ادامه پیدا خواهد کرد.

      ● بچه ها با داشتن پوشک احساس امنیت میکنند

      این روند در بچه های دوقلو کندتر است. اما به محض اینکه رفتن به دستشویی
      را بیاموزند به علت رقابتی که بینشان هست مشکل حل می شود. به این خاطر که
      بچه ها با داشتن پوشک احساس امنیت می کنند و راضی نمی شوند براحتی آن را
      کنار بگذارند، اگر پدر و مادر در فواصل مشخص، چه بچه ها بخواهند و چه
      نخواهند آنها را به دستشویی ببرند، این مساله برایشان جا افتاده و مثل سایر
      کارهایی که انجام می دهند، عادی می شود.

      بعضا دیده می شود که یک شکل کردن ظاهر دوقلوها از سوی خانواده، نه تنها
      کنار گذاشته نمی شود بلکه مورد تشویق هم قرار می گیرد. اگر پدر و مادر بر
      همسان بودن پوشش و ظاهر بچه ها تاکید کنند، جلب توجه مردم از همان ابتدا
      هدف دوقلوها می شود و این مساله بر رشد استقلال عاطفی شان اثرگذار است.

      در صورتی که برای پرورش رفتارهای مناسب باید از دوران کودکی آموزش های مربوط را به فرزندان ارائه کرد.

      اجرای قانون تنبیه و پاداش

      قانونمند بودن، توجه کردن و پاداش دادن از سوی والدین کلید تغییر رفتار این کودکان است. بنابراین دقت در اینکه چه زمانی و چگونه رفتارهای کودک مورد توجه شما قرار می گیرد اهمیت بسزایی دارد.

      رفتارهای مطلوب را دقیقا برای کودک تشریح کنید و مثال های عینی را که قبلا اتفاق افتاده است برایش توضیح دهید یعنی صراحتا عنوان کنید که کدام رفتار درست و کدام رفتار اشتباه بوده است. همچنین به سادگی توضیح دهید که از او انتظار دارید چگونه رفتاری داشته باشد.

      هر رفتاری را که نشان دهنده تلاش کودک برای دست یابی به معیارهایی است که شما تعیین کرده اید مورد توجه قرار دهید. این توجه نشان دادن می تواند از طرق مختلفی ارائه شود؛ یک نگاه محبت آمیز، جمله ای که شادمانی شما را نشان دهد و یا گاه فراهم کردن یک هدیه هرچند کوچک، می تواند بیانگر دقت نظر و اهمیت شما به این سبک جدید رفتار فرزندتان باشد.

      مهم است که ارائه پاداش بلافاصله، جزئی نگرانه و در قالب یک جمله مثبت باشد. مثلا زمانی که کودک شما در مقابل اجابت نشدن خواسته اش گریه نمی کند همان زمان او را در آغوش بگیرید و بگویید که از این برخورد او خیلی خوشحال شده اید. اما دقت کنید که عبارات یا افعال منفی به کار نبرید مثلا نگویید: «چه عجب که غر نزدی» یا «ببین چقدر خوبه که همیشه این طوری باشی!» درست است که شما قصد تشویق کودک را دارید اما چنین عباراتی معانی مثبتی به همراه ندارد و برعکس باعث تحریک پذیری بیشتر و افزایش حساسیت کودک می شود.

      ناراحت شوید اما عصبانی هرگز

      در مقابل هر رفتاری از کودک که سلطه گری او را نشان می دهد بدون آن که عصبانی شوید یا حالت قهر به خود بگیرید به کار دیگری مشغول شوید و یا آن مکان را به طور موقت ترک کنید. وقتی این رفتار بارها از سوی شما تکرار شود کودک متوجه می شود که نمی تواند با این سبک رفتار به خواسته اش برسد. اما باز هم تاکید می شود که منظور قهر کردن طولانی مدت یا با خشونت طرد کردن کودک نیست.

      درست است که علاوه بر رفتار شما، رفتار دیگر اعضای خانواده خصوصا مادربزرگ و پدربزرگ کودک نیز اهمیت ویژه ای در تربیت فرزندتان دارد اما اگر شما همواره سبک واحدی را در پیش بگیرید و در زمان و مکان مناسب کودک را تشویق کنید به مرور زمان رفتار مطلوب در کودک شکل می گیرد. در هر حال بهتر است بیشتر وقت خود را برای تغییر رفتار کودکتان صرف کنید تا آنکه تلاش کنید رفتار مادربزرگ، پدربزرگ و دیگر اقوام را اصلاح کنید!

      احساسات دیگران را برای کودک خود تشریح کنید مثلا بگویید وقتی به کسی دستور داده شود آن شخص ممکن است ناراحت شود یا غصه بخورد. یا دیگران تمایلی به دوستی با شخصی که فقط می خواهد به خواسته های خود دست یابد ندارند این رفتار آنها را ناامید می کند و ممکن است حتی عصبانی شوند. همچنین بهتر است با یادآوری یک واقعه مشابه که برای کودک پیش آمده است و توضیح حس بدی که خود کودک در چنین شرایطی دارد موضوع را ملموس تر کنید.

      در رفتارتان ثبات داشته باشید

      ظرفیت شناختی و حافظه کودک محدود است بنابراین او ممکن است خیلی زود رفتارهایی را که به خاطر آنها تشویق شده یا مورد بی توجهی قرارگرفته است فراموش کند بنابراین باید با پشتکار به تلاش خود ادامه دهید. همچنین به علت همین محدودیت در ظرفیت حافظه کودک از سخنرانی های طولانی مدت در این زمینه، خودداری کنید چون به نسبت میزان زمانی که وقت خواهید گذاشت نتیجه مطلوبی عایدتان نمی شود و در نتیجه ممکن است احساس کنید تلاشتان بی اثر است.

      خوب است که در قالب بازی با کودک رفتارهایی را که برای یک تعامل صحیح نیاز دارد به او آموزش دهید و با او تمرین کنید.

      شرکت دادن این کودکان در بازی های جمعی و دخالت نکردن برای حل چالش های کودک با هم سالان خود بسیار مفید است اما این کار زمانی بازده بهتری دارد که در هر بار چند نکته لازم برای داشتن تعاملی مطلوب را با او تمرین کنید و از او بخواهید آنها را به کار برد.

      نکاتی که پیش
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴
      موفق باشید

  • Negin , آوریل 17, 2017 @ 4:49 ب.ظ

    سلام خسته نباشید…
    من یک نوجون هستم که تا الان نتونستم هیچ کدوم از علایقن رو ادامه بدن بخاطر نبود اراده و تنبلی…خوانوادم همه چیز برام فراهم کردن اما من خیلی بی اراده هستم هر چیزی رو یک مدت ادامه میدم و بعد…
    در حال حاضر در درسم افت شدید کردم و بسیار اعتماد به نفسم اومده پایین…
    واقعا احتیاج به کمک دارم

    • مشاور , آوریل 18, 2017 @ 7:01 ب.ظ

      با سلام
      وجوانی، حساس ترین فصل زندگی آدمی است. حساسیت آن به قدری است که می گویند می تواند از مو باریک تر و از لبه تیغ برنده تر باشد! و اگر نوجوان بتواند از این مرحله به سلامت عبور کند بقیه مسیر زندگی را نیز سلامت طی خواهد کرد. در این دوران که مرحله جنگ بین کودکی و بزرگسالی است، اعتماد به نفس همیشه به عنوان نشانه ای از سالم بودن مورد توجه قرار گرفته است و ضرورت توجه به اعتماد به نفس در نوجوانی بسیار زیاد است.

      با رعایت این چند نکته می توان عزت نفس و اعتماد به نفس را در نوجوان تقویت کرد:
      به رفتارهای مثبت نوجوان خود پاداش دهید.

      نوجوان را به داشتن مسئولیت و مسئولیت پذیری تشویق کنید. زمانیکه وی در برابر وظایف و کارهایش مسئولانه رفتار می کند او را تحسین کنید و در مقابل بی توجهی ها و اهمال کاریها، او را از پیامدهای رفتارش مطلع کنید.

      مهارتها و توانمندی های نوجوان خود را افزایش داده (البته با فراهم آوردن شرایط آموزش مناسب) و از او بخواهید که در موقعیت های مختلف این توانمندیها را در معرض نمایش قرار دهد. به طور کلی تاکید بیشتر بر نقاط مثبت و توانمندی های او بکنید تا از این طریق عزت نفس فرزندتان افزایش یابد.

      در فرآیند هویت یابی، نوجوان خود را همراهی کنید.
      هویت نوجوان، در نتیجه ی برداشت وی از خود و خصوصیاتی که داراست و همچنین از طریق ارزشهایی که از اطرافیان بدست می آورد و در اصطلاح به آن همانند سازی گفته می شود، کسب می گردد. از آنجایی که برداشت نوجوان از خویش، حاصل تصویر ذهنی است که وی از خود ساخته و این تصویر ذهنی تحت تاثیر خودگویی های (مثبت یا منفی) او و قضاوتی است که نوجوان از خود دارد، توصیه می گرد که والدین به نوجوانان کمک کنند تا تصویری مثبت و منطقی از خود، در ذهن بپروراند.

      در دوره ی نوجوانی در اثر تغییر و تحولات جنبه های مختلف، عموماً نوجوانان به سمت اظهارات و خودگوی های منفی از خود می پردازند. کمک والدین به نوجوان برای ترمیم این ساختارها و قضاوتهای شناختی از خود و بررسی دقیق توانایی ها و ویژگیهای مثبت، در پرورش عزت نفس آنها تأثیر مطلوبی دارد.

      از انتقادهای تند و خشن، نسبت به فرزند نوجوان خود بپرهیزید.
      انتقاد کردن از نوجوان و گوشزد کردن رفتارهای منفی، در سطح مطلوب، اقدامی مناسب است چرا که باعث کاهش رفتارهای نامطلوب و افزایش نرخ رفتارهای مطلوب می گردد. به آنها آموزش دهید که اشتباهات خود را شناخته و از آنها عبرت بگیرد.

      همیشه انتقاد سودمند موثرتر و سازنده تر از انتقادات تند و تیز است، زیرا این نحوه رفتار مسئولیت پذیری نوجوانان را افزایش داده و باعث درس گرفتن آنها از اشتباهاتشان می گردد. زمانیکه نوجوانتان دچار اشتباه می گردد، به او کمک کنید تا مشکل را شناسایی کرده و سپس با کمک هم برای حل این مشکل از روش «بارش مغزی» استفاده کنید.
      «بارش مغزی» نوعی روش حل مساله است که در آن انواع راه حلها در نظر گرفته شده و سپس بهترین راه حل انتخاب می گردد. این روش به فرزند شما کمک خواهد کرد تا تغییرات مثبت و اساسی در زندگی خود ایجاد کند.

      به نوجوان خود اجازه تصمیم گیری مستقلانه بدهید.
      به نوجوان خود اعتماد داشته باشید و بعد از ارائه اطلاعات و آگاهی های لازم، به او این فرصت را بدهید که در امور مختلف تصمیم گیری کند. سپس در برابر تصمیمات مثبت او را تشویق کرده و در ازای تصیمات نادرست او را تنبیه نکنید بلکه اجازه دهید با مشکلات مواجه شده و خودش مشکلاتش را حل نماید. نکته مهم این است که برای آنها تصمیم نگیرید و تنها در این راه، آنان را یاری کنید و اگر اقدام اشتباهی انجام دادند از نوجوان حمایت کنید اما اجازه دهید از اشتباهی که خودش باعث بروز آن شده، درس بگیرد. مهارت یافتن در فرایند تصمیم گیری، از عوامل موثر در تقویت عزت نفس نوجوانان است.
      زمانیکه نوجوانتان دچار اشتباه می گردد، به او کمک کنید تا مشکل را شناسایی کرده و سپس با کمک هم برای حل این مشکل از روش «بارش مغزی» استفاده کنید. «بارش مغزی» نوعی روش حل مساله است که در آن انواع راه حلها در نظر گرفته شده و سپس بهترین راه حل انتخاب می گردد. این روش به فرزند شما کمک خواهد کرد تا تغییرات مثبت و اساسی در زندگی خود ایجاد کند.
      به نوجوان خود هدف گذاری صحیح را بیاموزید.
      علاوه بر اینکه به نوجوان خود می آموزید چگونه اهداف منطقی و واقع بینانه و در حد توان خود تعیین کند، او را در رسیدن به این اهداف حمایت و راهنمایی کنید. برای این منظور با نوجوانتان مشورت کنید و ببینید اهداف مورد علاقه او چه هستند؟ از طرف دیگر تواناییها و استعدادهای او را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید و سپس با همکاری هم ببیند آیا بین این اهداف و علایق و استعدادها هماهنگی و تناسب لازم وجود دارد و یا خیر؟ از این طریق نوجوان شما می تواند بین ممکن و غیر ممکن تمایز قائل شده و دیدگاهی واقع بینانه تر نسبت به شرایط خود پیدا کند. این گام، تاثیر بسیار مثبت و موثری در ترفیع سطح عزت نفس نوجوانان دارد.
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴
      موفق باشید

  • pop , آوریل 29, 2017 @ 12:47 ق.ظ

    سلام.خسته نباشید.
    من ۲۹ سال سن دارم. حدود ده سال پیش بر اثر اتفاقی اعتماد به نفسم اومد پایین و در انجام کارام دچار مشکل شدم و ترسی هست ک نمیزاره به انجام کارام برسم. دکتر ام رفتم که با تجویز دارو واسه مدتی خوبم و با اتمام دوره مصرف بعدش دوباره مشکل شروع میشه. لطفا راهنمایی کنید که برای رهایی کامل از این حالت چ کار کنم. ممنون

    • راهنما , آوریل 30, 2017 @ 9:34 ق.ظ

      در این مورد باید رفتار درمانی در کنار دارودرمانی باشه
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

      موسیقی نشاط بخش گوش دهید

      قبل از اینکه شب در مهمانی شرکت کنید، یا قبل از یک امتحان یا جلسه مهم، قبل از هر چیزی که ممکن است اعتمادبه نفستان را کمی سست کند، می توانید از موسیقی بعنوان انگیزه برای تقویت روحیه استفاده کنید.

      افزایش اعتماد به نفس
      روش تقویت و افزایش اعتماد به نفس

      یک چیز جدید امتحان کنید.
      وقتی پا را از منطقه آرامشتان بیرون می گذارید و چیزی را امتحان می کنید که قبلاً نکرده بودید، نه تنها خودتان را وارد یک چالش می کنید بلکه محدوده های خود و اعتمادتان به توانایی های خود را گسترش می دهید. با امتحان کردن یک چیز تازه می توانید از ترس هایتان کم کنید و زندگی با موانع و محدودیت های کمتر داشته باشید.

      برای انجام یک کار جدید نقشه بکشید و بعد آن را دنبال کنید.
      این یکی از مهمترین و موثرترین راه های ایجاد اعتمادبه نفس دائم است. وقتی تصمیم می گیرید کاری انجام دهید و از آن عقب نمی کشید و آن را پیش می برید، خودتان به خودتان ثابت می کنید و اینجاست که اعتمادبه نفستان بالا می رود.

      از مدیتیشن استفاده کنید.
      مدیتیشن راهی عالی برای از بین بردن افکار منفی و دست یافتن به افکار مثبت است.

      ورزش کنید.
      این مورد اثری عمیق بر اعتمادبه نفس دارد. ورزش منظم و همیشگی سطح انرژی شما را بالا می برد و موادشیمیایی مختلفی تولید می کند-مثل تستوسترون و اندورفین-که حالت مثبت تری به شما می دهد. به نظر می رسد ورزش به طور اتوماتیک وار اعتمادبه نفس افراد را بالا می برد و رویکرد شما را نسبت به زندگی تغییر می دهد. علاوه بر آن فرم و شکل بهتری به اندام شما می دهد که راهی عالی برای بالا بردن اعتمادبه نفس است.

      با یک ترس روبه رو شوید.
      این مورد اصلاً آسان نیست. اما پاداش خیلی خوبی به همراه دارد. اگر با یک ترس روبه رو شوید، اعتمادبه نفستان ۱۰ قدم بالاتر می رود. و هربار که با یک ترس روبه رو می شوید آرام آرام متوجه می شوید که ضرب المثل قدیمی “از هیچ چیز به اندازه ترس نباید ترسید” فقط یک کلیشه توخالی است.

      چیزی نو خلق کنید.
      همه انسان ها خلاق هستند. اما پس کودکی و نوجوانی این مسئله گاهی فراموش می شود. کشف دوباره خلاقیت هایتان راهی عالی برای بالا بردن اعتمادبه نفستان است. خلق یک چیز جدید راهی عالی است اما همیشه هم آسان نیست. اما وقتی کارتان تمام شد نه تنها احساسی عالی نسبت به خودتان پیدا می کنید، بلکه بعضی اوقات قسمت های جدیدی از خودتان که قبلاً می شناختید را دوباره کشف می کنید. خلاق بودن راهی عالی برای شناختن خودتان و توانایی های پنهانتان است.

      تا زمانیکه اعتمادبه نفس پیدا نکرده اید وانمود کنید که دارید.
      یک راه برای بیرون آمدن از محدودیت هایی که برای خودتان درست کردید این است که یک قدم بیرون از منطقه آرامشتان بگذارید. ممکن است غیرعملی به نظر برسد. انگار فقط به خودتان دروغ می گویید اما موضوع همین است. این راهکار کاملاً عملی است. اگر احساس اعتماد نمی کنید، حداقل تظاهر کنید و طوری رفتار کنید که انگار به خودتان و توانایی هایتان کاملاً مطمئنید و بنابر آن رفتار کنید. خیلی زود می بینید که احساس اعتمادبه نفس می کنید، اعتمادبه نفس واقعی.

      از محیطتان استفاده کنید.
      یک راه موثر برای تغییر خودتان این است که محیطتان را برحسب آن کسی که دوست دارید باشید تغییر دهید. اگر می خواهید اعتمادبه نفس بیشتری داشته باشید، زندگینامه های افراد بااعتمادبه نفس را مطالعه کنید، موسیقی که گوش می دهید را از موسیقی های افسرده کننده به انرژی بخش تغییر دهید و سعی کنید با کسانی رفت وآمد کنید که اعتمادبه نفس بالایی دارند.

      از قوه تخیلتان استفاده کنید.
      ذهن شما ابزاری بسیار قدرتمند است. وقتی یاد بگیرید چطور از تخیلتان به طریقی مثبت استفاده کنید، می توانید با کمک آن اعتمادبه نفستان را بالا ببرید. یک راه برای آن تجسم سازی است.
      تصور کنید که جلسه ای مهم پیش رو دارید. پیش خود تجسم کنید که چقدر همه چیز خوب پیش می رود-همه چیز را بشنوید و ببینید-و چقدر حس خوبی در آن جلسه دارید. خودتان را در حال لبخند زدن تجسم کنید که اوقات خوشی را می گذرانید. نتیجه مثبت و عالی جلسه را در ذهنتان مجسم کنید. بعد تجسم کنید که جلسه با نتیجه دلخواه شما به پایان رسیده است. این روش واقعاً موثر است و قبل از پا نهادن به جلسه روحیه ای عالی به شما می دهد.
      اگر برای اینکه خودتان را بااعتمادبه نفس تجسم کنید مشکل دارید، می توانید کس دیگری را تقلید کنید. یک فرد بااعتمادبه نفس کنار خودتان پیدا کنید-مثلاً یک ورزشکار، هنرپیشه یا حتی یک از آشنایان-و از او تقلید کنید. ببینید چطور راه می رود، حرف می زند و حرکت می کند. بعد رفتارهای او را در تجسم سازیتان تقلید کنید.

      از بدنتان استفاده کنید.
      اگر پایتان را مدام عصبی تکان دهید، کم کم احساس اضطراب و نگرانی خواهید کرد. اگر ارام تر راه بروید، کم کم ریلکس تر خواهید شد. برای اینکه اعتمادبه نفس بیشتری احساس کنید، از بدنتان استفاده کنید. به طریقی مطمئن تر راه بروید، بنشینید و بلند شوید. اگر نمی دانید چه باید بکنید از نکته بالا کمک بگیرید. از افراد دوروبرتان که اعتمادبه نفس خوبی دارند تقلید کنید.

      ذهنتان را از خاطرات مثبت پُر کنید.
      این یک عادت شایع است که قبل از اینکه بخواهید کار مهمی انجام دهید، شکست های قبلی و تجربیات بد سابق همه ذهنتان را پر می کنند. این عادت را از بین ببرید و سعی کنید برای یک تا دو دقیقه هم که شده همیشه ذهنتان را از خاطرات مثبت، دستاوردهای مهم و تجربیات خوبتان پر کنید. ما معمولاً این کارهای مثبت را فراموش می کنیم و روی خاطرات بد و منفی تمرکز می کنیم. اما همه چیز به خودتان بستگی دارد. و محصول انتخابتان عاملی است که سطح اعتمادبه نفستان را تعیین می کند.

      به آینده فکر کنید.
      یک راه عالی برای پیش رو قرار دادن همه چیز و تعیین اینکه اتفاقات روز چطور بر اعتمادبه نفس شما تاثیر بگذارد این است که نگاهی به آینده بیندازید. از خودتان بپرسید:آیا این مسئله در ۵ سال آینده مسئله مهمی خواهد بود و یاد من خواهد ماند؟ این باعث می شود فقط درگیر اتفاقی که افتاده است نشوید. و معمولاً هم پاسخ به این سوال منفی است. با استفاده از این سوال، کنار آمدن با مشکلات روزمره آسان تر خواهد شد و می فهمید که بیشتر اتفاقات اتفاقاتی آنقدر کوچک هستند که نجای نگرانی ندارند.

      درک کنید که گذشته مساوی حال نیست.
      هر اتفاقی که سال پیش، ماه پیش یا حتی دیروز افتاده به معنی فردا، ماه آینده یا سال آینده نیست. شما آینده تان را در زمان حال می سازید و می توانید با خودتان تصمیم بگیرید که چقدر اجازه دهید اتفاقات گذشته بر آینده شما تاثیر بگذارند.
      حتی اگر طی ۱۰ سال گذشته اعتمادبه نفس خیلی پایینی داشته اید، به این معنی نیست که قرار است همانطور بمانید. می توانید تصمیم بگیرید که زندگی و آینده تن را تغییر دهید. می توانید افکار و خاطرات مربوط به گذشته را دور بریزید و به چیزهای جدیدی فکر کنید.

      با خودتان مهربان باشید.
      ممکن است با خودتان بدرفتاری کنید. درک کنید که هیچ نیازی به این کار نیست. حتی اگر تا امروز هم اینطور رفتار می کرده اید دیگر وقتش رسیده است که دست از آن بردارید. درعوض با خودتان مهربان باشید. هیچ اشکالی ندارد. بدرفتاری با خودتان هیچ دلیلی ندارد مگراینکه بخواهید خودتان را ناراحت کنید و دشمنانتان را شاد.
      یک بخش مهم است مهربان بودن با خودتان این است که نقاط قوتتان را می فهمید و آنها را رشد می دهید. این کار نه تنها به بهتر شدن مهارت هایتان کمک می کند بلکه اعتمادبه نفستان را هم بالا می برد. یک بخش کوچک تر اما مهم دیگر این است که تحسین های دیگران را بپذیرید. تشکر کردن برای تحسین و تمجید دیگران هیچ اشکالی ندارد. و بعد از هر تحسین حس خوبی به خودتان پیدا کنید.

      یاد بگیرید که ذهنتان چطور کار می کند.
      آدمها با هم فرق دارند اما مسئله مهم تر این است که نحوه کارکرد ذهن آنها شباهت های زیادی با هم دارد. چیزی که برای بقیه خوب عمل کرده ممکن است برای شما هم موثر باشد. وقتی با عملکرد ذهنتان بیشتر آشنا شوید می فهمید که در موقعیت های مختلف چه واکنشی خواهد داشت. وقتی خودتان را بهتر بشناسید اعتمادبه نفستان بالاتر خواهد رفت.

      مهارت های اجتماعیتان را تقویت کنید.
      روابط یکی از مهمترین قسمت های زندگی ماست و تقویت مهارت های اجتماعی یکی از مهمترین چیزهایی است که هر فردی باید یاد بگیرد. بهتر کردن نتایجی که در این زمینه می گیرید و به دست آوردن اطمینان بیشتر به مهارت های اجتماعیتان اعتمادبه نفستان را به طور کلی بالا خواهد برد.

      به جای اینکه به درون توجه کنید، به بیرون توجه کنید.
      وقتی با دیگران رابطه برقرار می کنید و گاهی اوقات وقتی تنها هستید، بد نیست که توجه ذهنتان را به بیرون دهید تا به درون. مشکل توجه به درون این است که در بسیاری از موقعیت ها باعث می شود به ظاهرتان، اینکه چه گفته اید و دیگران چه گفته اند فکر کنید. تمرکز به بیرون درکنار اینکه به بالا بردن اعتمادبه نفستان کمک می کند، راهی عالی برای تقویت مهارت های مردمی و اجتماعیتان هم هست.

      اطرافیانتان را از افراد مثبت اندیش انتخاب کنید.
      افرادیکه با آنها نشست و برخاست می کنید می توانند موجب شادی یا ناراحتی شما شوند. ازآنجا که ما زمان زیادی را با مردم سپری می کنیم، خیلی مهم است که کنار افراد مثبت-یا حداقل به طرزی منطقی خنثی– باشیم. بودن یک یا دو نفر منفی باف می تواند تاثیر شگرفی بر شما بگذارد و روز به روز روحیه تان را خراب تر کند.

      اطلاعات، تاثیرات و احساسات مثبت جذب کنید.
      بیشتر اخبار و حوادث جامعه تصویری منفی از دنیا و خودتان به شما می دهد. اطلاعاتی که دوروبرتان است هم درست مثل افراد دوروبرتان می توانند تاثیر شگرفی بر شما داشته باشند. خودتان انتخاب کنید که دوست داری چه ببینید، بشنوید و بخوانید. فقط چیزهایی را انتخاب کنید که برایتان فایده بخش باشند.

      مثبت بیندیشید.
      اینکه سعی کنید دنیا و زندگیتان را از دریچه ای مثبت نگاه کنید کمی سخت است و زمان می برد. مخصوصاً اگر سالهای زیادی را با تفکر منفی زندگی کرده باشید.
      شما روی مهارت هایتان کار کرده اید تا آنها را تقویت کنید. به شکست یا طردشدن بعنوان چیزی منفی که اگر اتفاق بیفتد زندگیتان تمام خواهد شد نگاه نکنید. شکست را دوباره در ذهنتان تعریف کنید و تاثیر احساسی منفی آن را کمتر کنید. به شکست بعنوان بازخورد روی نقطه ای از شما که نیاز به تقویت شدن دارد نگاه کنید. به توصیه ای که شکست برایتان دارد گوش دهید و مطمئن باشید که پیشرفت می کنید. و با تعریف کرن دوباره شکست برای خودتان دیگر سطح اعتمادبه نفستان هربار که شکست می خورید افت نمی کند.

    • نيما , آوریل 8, 2018 @ 10:43 ق.ظ

      با سلام
      پسری ۲۹ ساله هستم و مدت یک سال است که با دختری ۳۱ ساله آشنا شده ام. تا الان رابطه مون وضعیت نسبتا خوبی داشته ولی اخیرا یه سری موارد هستند که منو به شدت اذیت میکنن و بیشتر به چشمم میان مثل:
      ۱- ایشون ظاهر زیبایی دارند ولی بالای یکی از چشماشون کمی بادکردگی داره که ظاهرا ارثیه و داره اذیتم میکنه.
      ۲-انتظار داره در هر لحظه باهاش در ارتباط باشم و روزی حداقل ۸ ۹ بار تماس داشته باشیم که با توجه به محیط کاری برامون مشکل سازه ولی قبول نمیکنن.
      ۳-وقتی ایرادی هر چند کوچیک از رفتارها و کارهاش گرفته میشه ناراحت میشه و میگه تو داری حس مقصر بودن رو به من منتقل میکنی و فکر میکنی همیشه حق با توئه که این مورد سوم بیشتراز بقیه منو اذیت میکنه.
      ممنون میشم در مورد هر قسمت توضیح بدین
      با تشکر

      • مشاور , آوریل 9, 2018 @ 5:29 ب.ظ

        با سلام
        دوست گرامی ببیتید در مساله ازدواج با فردی مسن تر باید به این نکات توجه کنید که به هر حال به لحاظ عقلانی ایشون به عنوان خانم زودتر از شما به پختگی عقلانی می رسند و بنابراین سطح انتظارات و توقعات ایشون هم به طبع ان بیشتر خواهد بود اینکه در مورد ظاهر که می فرمایید اگر نمی توانید با ان کنار بیایید اصلا ادامه ندهید چون بعدا در زندگی اگر برطرف نشود که می فرمایید ارثی است با مشکلات زیادی مواجه می شوید ..
        دقت داشته باشید در مورد مساله بعدی که می فرمایید توقع دارند مدام در ارتباط باشید و درکی از شرایط ندارند خب مساله اساسی است تگر برای شما قابل حل است که هیچ ولی اگر واقعا برای شما هم پذیرفته نیست که ایشون درک نمی کنند به ایشون بفرمایید اگر خب باز انتظارداشتند در ارتباط باشید خود شما هم هساید که باید ببینید ایا در طی زندگی ایا می توانید این رفتار را تحمل کنید یا خیر ؟ولی بهتره واقع بین بتشید درسته که حتما شرایطی وجود داشته که باعث میشده شما با ایشون ادامه بدهید و دلبستگی عاطفی هم نقش دارد ولی وقتی در حالت دوستی با این مسائل رو به رو می شوید بدونید اینها مسائل مهمی هستند که نباید دسته کم بگیرید و حتما در اینده مشکلات بیشتری ایجاد می کنند به هر حال انیدوارن تصمیم منطقی بگیرید و خوشبخت باشید
        در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
        ۹۸۲۱۲۲۳۵۴۳۰۴
        موفق باشید

  • niloofar , می 8, 2017 @ 7:52 ق.ظ

    با سلام و خسته نباشید دختری دارم ۲۷ ماهه که تا حدود ۲ ماه پیش در مقابل افراد غریبه کاملا خوب و بدون ترس رفتار میکرد ولی از حدود دو ماه پیش با دیدن فرد غریبه ابراز ترس میکنه و قایم میشه خواستم بدونم ایا این رفتار او طبیعیه یا احتیاج به بررسی داره ؟

    • مشاور , می 8, 2017 @ 10:46 ق.ظ

      با سلام تقریبا بعد از اینکه بچه ها تفکیک بین پدر و مادر را متوجه می شوند وارد مرحله طبیعی اضطراب غریبه میشوند و جای نگرانی نیست منتهی نوع برخورد با اضطراب کودکان مهم است .چون کودکان درکی از شرایط محیطی ندارند اصرار به رابطه باافرادی که نسبت به انها غریبی می کند بررترس کودک می افزاید .حضور مادرربسیار کمک کننده است .و اینکه کودکان دارای دلبستگی ایمن بسیار خوب این دوره که در رشد طبیعی است را پشت سر می گذارند .این نشانه هوش و توانایی تفکیک افرادداست .اگررمساله طولانی شد یا شدت پیدا کرد می توانیددمراجعه کنید.

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

  • zahra , می 10, 2017 @ 12:10 ق.ظ

    سلام خسته نباشید من همسرم به دلیل رابطه بایک خانم دیگه سه ماه منزل رو ترک کرده و هروقت من و دختر م علت این رفتار رو ازشون میپرسیم به من میگن باید بری پیش مشاور نامه بیاری تا من بر گردم ومن چون ایشون رو دوست دارم و زندگیمو دوست دارم دنبال کار طلاق و مهریه نرفتم و ایشون برای برگشت بخونه همش دلیل بی خود میاره و امروز فردا میکنه از تون خواهش میکنم من رو راهنمایی کنید و در صورت امکان من به صورت حضوری مشورت داشته باشم سپاسگڌارم

    • مشاور , می 10, 2017 @ 7:27 ق.ظ

      به سلام دوست عزیز ایا رفتار شما باعث شده ایشون از خونه فراری شوند .و واضحا ایا با فرد دیگری در ارتباط هستند ؟خب برلی بررسی مسائلرزندگی و زناشویی باید مراجعه حضوری داشته باشید در هر حال اینکه ایشون سه ماهه منزل رو ترک کردند قابل قبول نیست و به طور جدی باید به این مساله پرداخته شود .اگر هم رفتاری از شما رو دلیلی برای رفتن از خونه می دونند خب شاید باید اصلاحات رفتاری در مورد هر دو نفر صورت بگیرددو هر دو نفر باید به روانشناس مراجعه کنید .در هر حال نگران نباشید امیدوارم سریع تر بامراجعه نساله شما پیگیری و درمان شود.

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸
      موفق باشید

  • محسن , ژوئن 5, 2017 @ 10:59 ق.ظ

    سلام
    من ۲۲ سالمه و مشکل زود انزالی دارم
    و میخام با یه دکتر سکسولوژی خوب در غرب تهران حضوری مشاوره بگیرم

    • راهنما , ژوئن 8, 2017 @ 12:31 ب.ظ

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

    • راهنما , ژوئن 13, 2017 @ 1:53 ب.ظ

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

      اکثر موارد انزال زودرس فاقد عامل یا دلیل خاص است. با بالاتر رفتن تجربه ی جنسی و سن، مردها یاد می گیرند که ارگاسم خود را به تاخیر بیندازند. انزال زودرس ممکن است با یک شریک جنسی جدید و در موقعیت های خاص اتفاق بیفتد، یا اینکه مدت زمانی طولانی باشد که فرد ارگاسم نشده باشد. عوامل روانی مثل اضطراب، احساس گناه، یا افسردگی نیز ممکن است منجر به انزال زودرس شوند. در برخی موارد، انزال زودرس ممکن است به خاطر عوامل پزشکی مثل مشکلات هورمونی، آسیب های جسمی و یا عوارض جانبی بعضی داروها باشد.
      بسیاری از مواقع ناشی از ضعف جسمانی و روانی حاصل از افراط در خود ارضایی قبل از ازدواج و یا عدم آمادگی جنسی در زمان ملاعبه یا مقاربت با همسر است. ضعف نیروی ماسکه، زیادی میل به نزدیکی، تندی منی و یا زیادی منی نیز می تواند از عوامل این مسأله باشد.
      بعضی از تحقیقات مردان را به دو دسته تقسیم کرده است:
      ۱ـ افرادی که از نظر فیزیولوژیک مستعد به اوج رسیدن سریع به خاطر کوتاه بودن زمان نهفتگی عصبی هستند.
      ۲ـ افرادی که به دلیل رفتاری یا روانی شرطی شده اند. اشکال در کنترل انزال اغلب همراه با اضطراب در مورد عمل جنسی یا ترس ناخودآگاه در مورد واژن یا شرایط فرهنگی منفی در مورد رابطه جنسی است. مقاربت با فواحش، سکس در اماکن نامناسب مثلا در ماشین و.. که توام با ترس از رسوایی باشد باعث می شود که فرد سریعتر طلب انزال کند و در صورت تداوم از نظر روانشناسی شرطی شده وبه آن خو بگیرد. مشاهده فیلمها و عکسهای محرک و مطالعه داستانهای پورنوگرافی (هرزه نگاری) که معمولا پس از آن خود ارضایی صورت می گیرد نیز در ایجاد این حالت موثر است. ضعف قوای بدنی نیز در ایجاد این حالت موثر است.

      الف) تئوریهای روانشناختی :
      ۱ـ تجربه جنسی اولیه
      ــ اضطراب آور و تعجیل کننده باشد.
      ــ شخص به انزال زودرس و سریع شرطی شده باشد.
      ۲ـ اضطراب
      سیستم عصبی خودکار سمپاتیک را فعال می کند و نیز آستانه انزال را پایین می آورد.
      ۳ـ از نظر تئوریهای روان پویایی (‌سایکودینامیک):
      ـ حل نشدن و باقی ماندن تعارضات خودشیفتگی کودکی که شخص را از ایجاد رابطه جنسی، ارضاء شریک جنسی و تشریک مساعی در رابطه عشق ورزی ناتوان می سازد…
      ـ تشدید یافتن اهمیت آلت تناسلی مردانه به حدی که یک مرد به خاطر اشتغال فکری در مورد اهمیت، کوچکی، بزرگی، کارآیی، قدرت و توان … آلت تناسلی خود قادر به رابطه و کارکرد سالم و لازم جنسی نمی باشد.

      ب) تئوریهای ارگانیک (جسمی) :
      ۱ـ بیش حساسیتی آلت تناسلی (Penile hypersensitivity):
      که موجب کوچکترین یا سطحی ترین تحریک و تماس با آلت تناسلی موجب پاسخ دهی شدید و سریع سیکل کارکرد جنسی در یک مرد شود و شخص بسرعت و قبل از زمان دلخواه خود به نعوظ کوتاه و انزال زودرس برسد.
      ۲ـ پاسخ انزالی بیش تهییج (Hyperexcitabal ejaculatory response):
      یعنی در فاز سوم یک چرخه (سیکل) کارکرد جنسی میزان پاسخ دهی انزالی یک مرد بشدت و بسرعت بالا و منجر به بیش تهییجی و بیش پاسخی به تحریک معمول گردد.
      ۳ـ اختلال (افزایش ـ کاهش ـ یا عدم توازن) در سیستم رسپتور (۵HTهیدروکسی تریپتامین).
      در یک مطالعه ای که بر روی یک دسته از مردان دچار مشکل انزال زودرس انجام شده مشخص شده که ۵/۱۳% این افراد معتقد بودند که این مسئله تأثیری بر زندگی زناشویی آنها نداشته، ۴/۳۶% تاثیر اندک بوده و ۵۰% موارد تاثیر متوسط تا بالایی داشته است.

      ***درمان
      زود انزالی در اصل مشکل یا بیماری محسوب نمی شود و می توان گفت که این وسواس فکری افراد و اضطراب آنها از داشتن یک رابطه با کیفیت است که منجر بروز این امر می شود، لذا کاهش اضطراب و حفظ آرامش در کنار کنترل بدن و احساسات با تمرین بیشتر بهترین راه کار برای پیشگیری و درمان این مشکل اند.
      همانطور که گفتیم اگر عوارضی همچون خود ارضایی و یا عدم آمادگی جنسی در انسان ها وجود نداشته باشد به صورت طبیعی زود انزالی وجود نخواهد داشت ودر صورت ابتلا به عادت خود ارضایی با ترک این عادت مشکل حل خواهد شد و در صورت عدم آمادگی جنسی نیز راه کار هایی متناسب بااین مشکل وجود دارد.
      اختلال انزال زودرس اگر مورد درمان قرار نگیرد ممکن است در طول زمان منجر به سوار شدن اختلالات روانی دیگر از جمله اختلالات اضطرابی، افسردگی، اختلالات تطابقی، افت کارآیی، سوء مصرف مواد و داروهای روانگردان، در مورد فرد ممکن است شود. پس باید به جدیت بدنبال رفع این مشکل بود.

      ۱ – درمان های موضعی
      استفاده از کرم های بیحس کننده مانند ژل لیدوکابین ۲% و اسپری های بیحس کننده می تواند در بهبود انزال زودرس موثر باشد. (ژل ۲% لیدوکابین + کرم پریلو کابین ۲.۵% + کشیدن کاندوم بر روی آلت تناسلی باعث افزایش زمان انزال می شود و استفاده از اسپری های بیحس کننده به دلیل ایجاد حالت تکرر بعد از مصرف زیاد توصیه نمی شود. اسپری بعد از چند بار استفاده به تدریج خاصیت خودش را از دست میدهد و آلت خودش را با این وضع جدید وفق داده و برگشت میکند به جای اول خود)

      ۲- درمان های دارویی
      دارو های مهار کننده بازجذب سرتونین و ضد افسرده گی در درمان انزال زودرس موثر اند، بر فرض مثال میتوان به داروهای خانواده اس اس آر آی، اشاره کرد که شامل داپوکستین، فلوکستین، پاروکستین و سرتالین میباشند و همچنین گه گاه داروی ویاگرا را توصیه میکنند. (درمان های دارویی را در مراحل حاد بیماری که بیماری از فاز پزشکی وارد فاز روانی شدید شده و موجبات مشکلات عدیده در روابط فرد شده است، تجویز می شوند و استفاده بدون نظر پزشک از این داروها به دلایل ماهیت های اعتیاد آور و شرطی کننده و گه گاه تکرر جنسی و همچنین آمار بالای خودکشی در اثر استفاده از داروهای ضد افسرده گی، توصیه نمی شود، لذا در صورت تمایل به استفاده از این روش حتما قبلا با یک متخصص سایکوتراپ یا روانکاو مشورت کنید)
      داروی گیاهی: معجون جالینوس
      خواص این دارو: کسانیکه دچار بیماری انزال زودرس هستند (همیشه این مشکل را دارند) باید اولا رژیم غذایی مناسبی داشته باشند یعنی رژیمی با طبیعت گرم. ثانیا دوره کامل این دارو را مصرف کنند. اما کسانی که دچار این بیماری نیستند و فقط میخواهند زمان انزال را افزایش دهند یک نسخه از این دارو کافی است. (افرادی که غلظت خون دارند بهتر است که از این دارو استفاده نکنند)

      ۳ – درمان های رفتاری
      این نوع درمان ها از موثر ترین و سالم و بدون عارضه ترین نوع درمانها می باشند و بر طبق آنها فرد به جای استفاده از دارو یا مواد مصنوعی با استفاده از روش های آموزشی رفتاری، سعی می کند که رفتار و احساسات جنسی خود را کنترل کند (در بیشتر مواقع این روشها اولین پیشنهاد برای درمان می باشند):
      أ . تکنیک ماستر و جانسون
      این روش شامل یادگیری، تشخیص و کنترل احساسات و رفتارهایی است که منجر می شود فرد به اوج نقطه لذت جنسی برسد و انزال صورت گیرد، این روش نیاز به اراده و تمرین زیاد دارد، اما از جمله موثرترین روشهای درمانی است که تاکنون برای درمان انزال زودرس شناخته شده است، بر طبق آن فرد در ابتدا توسط خود یا شریک جنسی اش، تحریک می شود و هر بار که به نزدیکی نقطه اوج لذت جنسی می رسند، عمل تحریک را متوقف و بعد از چند لحظه که احساسات فروکش کرد، دوباره اقدام می نمایند، بعد از چند روز تمرین اولیه، سکس به روشی که مرد در زیر و زن در بالا قرار میگیرد عمل تکرار می شود به این صورت که مرد در زمان نزدیک شدن به اوج نقطه جنسی با آگاه کردن زن که در اینجا کنترل عملیات جنسی را در دست گرفته، او را باخبر میسازد تا رابطه را کنترل کند، بر طبق این روش که از جمله بهترین روشهای درمانی است، فرد بعد از چندین هفته تمرین و ممارست، به مرحله ای میرسد که کنترل رابطه جنسی برایش شرطی می شود و می تواند با کنترل احساسات سکسی خود، هم زمان رابطه جنسی اش را زیاد کند و هم شریک جنسی اش را ارضاء کند. (کلیه اصول این روش بر پایه تحریک و توقف قبل از نقطه اوج لذت جنسی می باشد، لذا از جمله بهترین روشها برای افزایش مهارت جنسی محسوب می شود)
      ب. تمرین ماهیچه های کف لگن
      این تمرین روی ماهیچه هایی کار می کند که مسئول نعوظ و انزال در مردان هستند. برای پیدا کردن آن ها در حین ادرار کردن، ادرار خود را نگاه دارید و سپس رها کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا این عضله ها را پیدا کنید و بتوانید آنها را کنترل کنید. بعد از شناسایی این ماهیچه ها حتی در حالت عادی هم (در حین دیدن تلویزیون، کار و غیره) می توانید مرتبا آنها را منقبض کرده برای چند ثانیه نگاه دارید و سپس رها کنید. پس اول مدتی وقت صرف کنید تا این عضلات را پیدا کنید. بعد که دیگر بدون ادرار کردن هم آنها را تحت کنترل داشتید میتوانید از دو سری ۱۰ تایی صبح و شب یعنی ۲۰ تا صبح و۲۰ تا شب شروع کنید و عضلاتتان را منقبض کنید، برای چند ۱ تا ۳ثانیه نگهدارید و بعد رها کنید. هر هفته ۱۰ تا به این تمرینها اضافه کنید زمانی که تعداد آنها رسید به ۵۰ یا ۶۰ تا صبح و۵۰ تا ۶۰ تا شب همین عدد آن را نگهدارید. وقتی که به انجام تمرینها عادت میکنید دیگر حتی لازم نیست که فقط صبح آنها را انجام دهید میتوانید در طول روز آنها را به مرور انجام دهید. در ضمن اگر عضلات کف لگن قوی داشته باشید دچار عوارض بالا رفتن سن هم نخواهید شد چون اکثرا در افراد کهنسال قدرت نعوظ کم میشود وزاویه آلت به سمت پایین تغییر میکند اما با داشتن عضلات کف لگن قوی این عوارض بسیار کمتر میشوند. این را تاکید کنم که نتیجه این تمرین ها حداقل پس از شش ماه اگر بطور مرتب انجام شوند بروز می کنند. توقع تاثیر یک شبه نداشته باشید.
      ج. روش start & stop (تحریک و توقف) در سکس
      یکی از روشهای موثر برای رهایی از انزال زودرس روش start & stop نام دارد. در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعد از آنکه تحریک شما به حداکثر رسید و درست پیش از آنکه ارگاسم شوید، دست از فعالیت برداشته و برای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی دهید. هر چند در ابتدا ممکن است مشکل به نظر برسد ولی به مرور زمان شما از لذت جنسی زیادی بهره مند خواهید شد. یکی از بهترین راههای انجام این روش آنست که در ابتدا از روش ۴ به ۱ شروع و بعد به تدریج آنرا افزایش داده و به ۹ به ۱ برسانید. یعنی در آمیزش های اول چهار بار آلت خود را وارد واژن نموده و بعد مکث کنید و دوباره چهار بار وارد نموده و مجددا چند ثانیه صبرکنید و همین طور ادامه دهید تا نهایتا به انزال برسید. بسته به وضعیت بدنی خود میتوانید در طول چند هفته یا چند ماه تعداد دفعات تحریک را بتدریج افزایش داده و در نهایت به بهترین حالت آن یعنی نه بار ورود آلت تناسلی و یکبار توقف(۹ به ۱) برسانید. این تمرین برای همسرتان ممکن است کمی سخت باشد چون مراحل پیوسته نیست بنابراین حتما قبل از آن با هم صحبت بکنید. بعد از شش ماه این تمرین را بطور پیوسته انجام نتیجه آن را خواهید دید.
      پس در این متد مرد درمرحله نزدیک انزال حرکات جنسی را متوقف و پس از فروکش کردن احساس انزال حرکات را ادامه می دهد و این کار را چند بار تکرار می کند و سپس اجازه می دهد انزال صورت گیرد با این روش فرد پس از مدتی می تواند زمان انزال خود را بالا ببرد.
      د. روش معاشقه در درمان انزال زودرس
      یکی از دلایل انزال زودرس این است که آقایان تشریفات آغازین یک رابطه را برای خانم ها به جا نمیاورند مانند معاشقه و بوسیدن. اگر این تشریفات انجام بگیرد آقایان به مشکل زود انزالی برخورد نمی کنند، این هم به این دلیل است که زمان انزال در خانم ها طولانی تر از آقایان هست و بدین ترتیب زمان بیشتری طول میکشد که آقایان به انزال برسند و زمان انزال آقایان به زمان انزال در خانم ها نزدیکتر می شود و بنا به تعریف زود انزالی اتفاق نمی افتد.
      بعضی وقتها زمان انزال جنسی در خانم ها بسیار طولانی هست و در این صورت باید تشریفات مفصل تری انجام بگیرد. بعضی از اوقات خانم ها در حین یک رابطه جنسی حواسشان به جاهای دیگر هست ولی مردها همیشه حواسشون کاملا متمرکز می باشد و این باعث میشود که مردها زودتر از خانم ها به انزال برسند.
      حضرت محمد (صل الله علیه و آله) میفرمایند: «چون کسی خواهد که با زن خود جماع کند به روش مرغان به نزد او نرود، بلکه اول با او دستبازی و خوش طبعی کند و بعد از آن جماع کند». حضرت علی (علیه السلام) میفرمایند: «هرکسی که میخواهد با زن خود نزدیکی کند، تعجیل نکند که زنان را کارها می باشد».
      اگر شما به این مشکل دچارید تا زمانی که معالجه شوید سعی کنید قبل از دخول و تحریک آلت، با معشقه، بوسیدن و نوازش نواحی حساس مثل لاله گوش و سینه ها و نواحی گردن و… به ویژه تحریک کلیتوریس (چوچوله) که بنا به اعتقاد بسیاری از اهل فن حساسترین نقطه زن و در حقیقت آلت جنسی اوست که بسیار حساس می باشد و نباید با آن خشن رفتار نمود زن را ارضا نمود. می توانید در صورت ارضا شدن با توسل به این اعمال موقتا شریک جنسی تان را ارضا نمایید تا درمان شوید. پس می توانید از این به بعد شبی را برای شب مورد نظر از قبل مشخص کنند. این مسئله این خوبی را دارد که اولاٌ از قبل طرفین آمادگی این شب را دارند و می توانند خود را مهیا کنند. (لباس مهمانی بپوشند و خود را تمیز کنند و شام عاشقانه ای را در کنار همسر و حتی بچه ها داشته باشند و تغییراتی که می توان به آن فکر کرد و هر سری با انجام آن تجربه شیرین تری داشت) از طرف دیگر این روش نمی گذارد که تنور روابط عاشقانه و جنسی به سمت مکانیکی شدن پیش برود. در روزهای دیگر معاشقه زمان طبیعی خود را طی خواهد کرد و صرفاٌ معاشقه های عاشقانه خواهد بود و نه رابطه. فایده دیگر این است که در طول روزهای دیگر مرد و زن هرکدام زمان دارند انرژی از دست رفته را از طریق غذا و ورزش به بدن برگردانند.
      ه. تکنیک فشار
      بر طبق این روش با فشار دادن انتها یا سر آلت تناسلی قبل از انزال، از انزال جلوگیری میشود که دلیل جلوگیری کردن آن این است که با فشار آوردن به این نقاط فشار خون در این نقاط کم میشود و درنتیجه نعوظ یا ارکشن کم میشود و انزال دیر انجام می پذیرد.
      و. پوزیشن خوب هنگام مقاربت
      روش های معمول (مرد در بالا) کمک خیلی زیادی به درمان انزال زودرس نمی کند، برای درمان می بایست از روشهای جنسی که در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را با فعالیت زیاد کنترل می کند از جمله بهترین روشها برای درمان می باشند.
      ز. تعدد مقاربت
      زیاد کردن تعداد سکس در طول هفته و روز می تواند به در مان زود انزالی کند به طوریکه اگر هفته ای دو بار سکس دارید و آن را تبدیل به هفته ای ۴ الی ۶ بار برسانید، بعد از چند هفته مشکل زود انزالیتان تا حدودی رفع می شود.
      ح. استفاده از کاندوم
      استفاده از کاندوم و بخصوص از نوع بیحس کننده یا تأخیری آن که در بازار به فراوانی موجود است، می تواند به دلیل کمتر کردن میزان تماس آلت جنسی مردانه، باعث رفع زود انزالی شود.

      ۴٫ درمان های روانی –عاطفی
      یکی از بهترین ها و موثرترین روشها برای رفع انزال زودرس و افزایش لذت در روابط زناشویی، عشق بازی در رابطه جنسی است، بدیهی است که در زمانیکه عشق بازی در رابطه جنسی برقرار باشد و دو طرف در حال عشق بازی بایکدیگر اند، دیگر زود انزالی معنی خود را از دست می دهد ! کارهایی مثل نوازش، تحریک کلامی و بدنی زن قبل از دخول و کارهایی مانند توجه و دادن احساس قدرت به مرد در رابطه، میتوانند به این مهم کمک کنند. (به طور خلاصه اگر زن و مرد در هنگام سکس مشغول عشق بازی باشند به دلیل اینکه رضایت جنسی هر دو طرف ایجاد می شود، زود انزالی به طور کلی برطرف می شود)
      از جمله درمانهای روانی، تمرکز بر اموری به غیر از سکس مثل یک موزیک آرامش بخش و…. به جای تمرکز بر اندام طرف مقابل و یا حالات سکس است. این روش روشی کارآمد است. بر اعصاب خود مسلط شوید و اصول آرامش را تمرین کنید.

  • نازی , ژوئن 11, 2017 @ 1:45 ق.ظ

    با سلام
    من ۲۴ سالمه و دوماهه که عروسی کردم و سه سال با همسرم دوست بودم . از دورانه دوستی تا الان که ازدواج کردیم مشکل کم حرفی داشتیم. من خودم کم حرف هستم شوهرمم وقتی میاد خونه با تلویزیون مشغول میشه. هم من و هم همسرم از این قضیه ناراحتیم. اما دو طرف حرفی برای گفتن پیدا نمیکنیم.
    لطفا راهنمایی کنید ممنون می.

    • مشاور , ژوئن 11, 2017 @ 7:45 ق.ظ

      با سلام .وقتی هر دو کم حرف هستید بهتره وقتی هردو در منزل هستید ار وقایع روزمره هر چند پیش پاافتاده صحبت کنید گاهی هر کدام از خاطرات قدیمی بگویید مخصوصا مردان دنبال گوش شنوایی هستند برای مرور وخاطرات گذشته و این مساله بسیار براشون حائز اهمیت است .شما خودتون در طی روز فرضا خریدی داشتید یا در منزل اتفاقی هر چند ساده افتاده شروع کننده باشید کم کم این ااگو باعث افزایش تعاملات می شود اجازه ندهید فاصله و دوری ایجاد شود .برای هم وقت بگذارید حتی در حد پیاده روی بسیار ساده این ها همه موثر خواهند بود تا الگری تعاملی شما تغییر کند .امیدوارم خوشبخت باشید.

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵
      موفق باشید

  • پویا , ژوئن 12, 2017 @ 9:57 ب.ظ

    درود
    من یه نوجوان ۱۷ سالم متاسفانه از ۱۵ سالگی درگیر خود ارضایی شدم می خواستم بدونم آیا هفته ای یکبار عوارض دارد یا خیر؟
    و اینکه من دچار دیر انزالی هم هستم می خواستم بدونم این مشکل است یا خیر

    • مشاور , ژوئن 13, 2017 @ 9:19 ق.ظ

      با سلام خودارضایی هر تعداد دفعه که باشد ایجاد مشکل می کند و عوارض جسمی و روحی دارد که باید به ان توجه شود .و کم کم مشکلات تمرکز افسردگی ریزش مو گودی چشم و حتی تیرگی الت تناسلی مشکلات انزال زودرس و ..ایجاد خواهد شد دلیل خودارضایی افزایش تنش ها و اسیب ها است و همچنین دیدن فیلم های پورن و تصاویر مبتذل حتی پیا م هایی که در فضای مجازی وجود دارد و همه این مسائل باعث ایجاد مشکل خواهد شد .که باید به ان پرداخته شود.ادامه دادن این رفتار باعث کاهش اعتماد به نفس و عصبیت و پرخاشگری خواهد بود که امیدوارم به ان توجه کنید .
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

  • sahar , ژوئن 18, 2017 @ 11:04 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر
    آدرس یکی از مراکزتون که به غرب تهران(آریاشهر)نزدیکه برای مشاوره حضوری میشه معرفی کنین؟

    • راهنما , ژوئن 19, 2017 @ 10:00 ق.ظ

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

  • parisa , اکتبر 29, 2017 @ 2:08 ب.ظ

    سلام، منو همسرم ۶ماهه ازدواج کردیم قبلش ٣سال باهم دوست و همخونه بودیم. مشکل از اونجا شروع شد که ما هردو خانوادهامون شهرستان زندگی میکنن، مادرش هر سری به هر بهونه ای حالا شده حتی ١شب هم میااد خونه ما و من هم بشدت مرتب و وسواسی و زودرنج هستم و هرسری بین ما اختلاف میندازه. تا جایی که من دیگه در زندگی احساس امنیت نمیکنم ، هر ان میترسم اونو به من ترجیح بده. واقعا هم من و هم شوهرم نمیدونیم راه حل این قضیه چیه؟ چون همسرم هم نمیتونه به مادرش بگه نیا.

    • راهنما , اکتبر 29, 2017 @ 6:07 ب.ظ

      خب دوست عزیز ظاهرا فراموش کردید ایشون مادره و باید چنین حساسیت هایی رو داشته باشه
      به همین خاطر باید کاملا آرام باشید و به ایشون محبت کنید تا بتونید اعتمادش رو جلب کرده و خیالش رو راحت کنید از این بابت که پسرش همسری مناسب دارد
      پس صبور باشید و سعی نکنید با تحت فشار قرار دادن شوهرتون اونو رودروی مادرش قرار بدید چون میتونه نتیجه عکس داشته باشه

    • مشاور , اکتبر 30, 2017 @ 7:10 ب.ظ

      با سلام دوست گرامی برای یک زن و شوهر تازه ازدواج کرده که خوب احتیاج به حریم خصوصی دارند رفتار ایشون قطعا ازاردهنده است ولی باید دید ایشون چون روی فرزند خودشون حساسند نیاز می بیننند که مدام کنترل کنند .و خوب با این ازدواج راضی بودند یا خیر ؟بینیدچون این رفتار دلیل ندارد که تا این حد با اینکه شهرستان هستند به منزل شما بیایند و البته که اگر شما حرفی بزنید دال بر اینکه عروس هستید می گذارند و ممکنه دلخوری هایی ایجاد شود ولی اگر همسرتون درست در شرایط مناسب بدون اشاره به اینکه شما از این رفتار به ستوه امده اید مساله را مطرح کنند و مثلا عنوان کنند که دلشان می خواهد حضورا شهرستان بیایند و خوب سایر افراد را هم ببینند ولی خوب اومدن مداوم ایشون دیگه نیازی به امدن رو بهشون نمیده وضمن اینکه نگران ایشون هستند که خوب در این مسیر اذیت نشوند به همین خاطر شما تلاش می کنید از فلان موقع به بعد بیشتر حضور داشته باشید البته با شناختی که از مادرشون دارند و دلیل اینکه ایشون تا این حد میان رو بدونند و این وابستگی نباشد که از مجردی بوده چون تغییرش منوط به مراجعه مادر شوهر شما به روانشناس است در هر حال خوشبخت باشبدو امیدوارم مساله رفع شود.
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.