مرکز مشاوره

مرکز مشاوره قم

مرکز مشاوره قم

مرکز مشاوره امام خمینی ، مرکز مشاوره امین

با نگاهی به تاریخ بشریت در میابیم که انسان از همان ابتدای خلقت برای رفع امور خود نیازمند کمک بوده و همواره باید فردی را در کنار خود داشته باشد، رفته رفته با به وجود آمدن خانواده ها و همچنین پیشرفت مشکلات کسانی برای کمک انتخاب می شدند که صلاحیت مشاوره دادن را داشته و از تجربه کافی بهره مند بوده اند. این افراد می توانند در مقاطع بحرانی  زندگی خانواده را نجات داده و با رهنمود های خود گره گشای یک مشکل باشند. پس مشورت گرفتن و مشاوره دادن شروعی تاریخیخ داشته و اهمیت بسیاری در زندگی دارد.

شماره های تماس 01

مرکز مشاوره ارم ، مرکز مشاوره جمهوری ، مرکز مشاوره انقلاب

از این رو و برای رفع این نیاز ابتدایی و همچنین به منظور ارتقاء سطح علمی جامعه و کمک به فرهنگ کشور اقدام به راه اندازی مرکز مشاوره قم کرده ایم.این مرکز با برپایی شعب متعدد شامل مشاوره ازدواج امام خمینی ، مشاوره خانواده ارم ، مشاوره خانواده امام خمینی ، مشاوره ازدواج ارم، مشاوره خانواده جمهوری، و با به کارگیری مشاوران مجرب در مرکز مشاوره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

مشاوران و روانشناسان ما در نمایندگی های مرکز مشاوره قم در همه مناطق و دیگر نمایندگی ها پذیرای مردم عزیز خواهند بود.

دوماه میشه که عقد کردم خانواده شوهرم وضع مالی چندان جالبی ندارن

سلام من حدودا دوماه میشه که عقد کردم خانواده شوهرم وضع مالی چندان جالبی ندارن.

و من اینو بعد عقد فهمیدم اما سعی کردم کنار بیام و به خاطر پول زندگیمو خراب نکنم حتی پیش اومد که از شوهرم چیزهایی میخاستم و برام تهیه نمیکرد و غیر مستقیم بهم میفهموند که باید کنار بیام منم مخالفتی نمیکردم و خیلی از چیزایی که احتیاج داشتم مث لباس رو به پدرم میگفتم تا اون برام تهیه کنه.

حتا یه مدت خودم سر کار رفتم تا از شوهرم پول چندانی نخام تا اون بتونه با خیال راحتتری فقط به مخارج عروسی فکر کنه اما الان میبینم که انگار فقط برا من نمیخاد خرج کنه چون خودش مسافرتای انچنانی میره و حتی اگه به کسی پول قرض میده و بهش میگم که پولتو پس بگیر میگه ولش کن چند وقت پیش ازش خواستم برام گوشی بگیره اما نگرفت و گفت فعلا نمیتونم.

این در حالیه که بعد اون مسافرتی داشت که خرجش تو اون مسافرت از پول گوشی موبایلی که من میخاستم خیلی بیشتر شد باهمم که بیرون میریم مدام ازم میخاد که یا بیرون غذا نخوریم یا اگه میخوریم غذاهای ارزون قیمت بخوریم درحالی که من تاحالا غذای گرونی نخوردم

پاسخ
دوست عزیز گرچه نمیشه یک طرفه قضاوت کرد ولی خب مساله ای که هست باید بدونید رفتار خود شما باعث ایجاد عادت هایی شده است.
زوجین از ابتدا باید یاد بگیرند درخواست هایی که دارند را محترمانه مطرح کنند .
و اینکه خوب خود شما تلاش کردید که مراعات ایشون رو داشته باشید و البته که کار نادرستی نبوده ولی به هر حال ظاهرا باعث توقع شده است و ایشون اصلا حواسشون نیست که خوب این کار جهتد لطف به ایشون بوده بلکه به صورت وظیفه قلمداد شده است.
بهتر است راحت نظرات رو مطرح کنید و اصلا البته طوری نباشد که خیلی مساله حاد مطرح شود در مورد اینکه خوب ایشون باید بدونند که وظیفه مخارج به عهدشونه و نوع گفتن شمتا اهمیت دارد.
اینکه ایشون مسافرت های پر هزینه ای داشته باشند البته اگر کاری نباشد و بعد شاید درخواست های هر چند کوچک را ندید بگیرند و یا در بیرون نگران این باششند که غذای گران قیمت سفراش ندهید همه و همه مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد که باید دقت داشته باشید .
که باید تغییر رویه کاملا مشخص نباشد ابتدا که مخالفت هایی را داشته باشد بلکه کم کم اگر مثلا فلان خرید را پدرتون انجام می داند از همسرتون مطالبه کنید و با رفتارتون نشون بدید که ناراحت شدید .
البته مدیریت رفتار رو اگر حضوری مراجعه داشته باشید بهتر خواهید اموخت بیته به شرایط و البته که باید دید طرف مقابل چه شرایطی دارد و صحبت های او را هم شنید در هر حال امیدوارم مساله رفع شود

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲
موفق باشید

شک به همسر

شک از آن موضوعاتی است که در زندگی همه انسان‌ها وجود دارد .
اما گاهی می‌تواند حسابی دردسرآفرین شود و زندگی را ویران کند .
پس باید با آن برخورد کرد. اگر همسری شکاک دارید یا خودتان شکاک هستید .
و شک به همسر دارید یا قصد ازدواج دارید، این مطلب را بخوانید.
دو محور اصلی و بسیار مهم هر رابطه‌ای و به‌ خصوص در زندگی مشترک ، اعتماد و احترام است‌.
و اگر هرکدام از این دو محور آسیب ببینند ممکن است رابطه کاملاً از بین برود.
در حقیقت این دو ،خط قرمز‌هایی هستند که هیچگاه نباید از آنها عبور کرد.
به محض اینکه بی‌اعتمادی در رابطه‌ای به‌ وجود بیاید رابطه به سمت ویرانی می‌رود.
شک به همسر از آن چیزهایی است که می‌تواند هم احترام و هم اعتماد را در زندگی زناشویی از بین ببرد.
و به‌ تدریج پناهگاه امن خانه و زندگی مشترک را به جهنمی تبدیل کند.
هر‌کدام از ما دست کم یکبار در زندگی شک را تجربه کرده‌ایم.
ولی شک در هیچ کجا مثل زندگی مشترک و شک به همسر نمی‌تواند مخرب باشد.

پاسخ

دوست عزیز ببینید شما قبل از ازدواج دوم باید می توانستید مساله را حل کنید که به هر حال فرد جدید هم مرد است ووممکنه انتقال صورت بگیرد.

و شما دقیقا همان دید منفی که به خاطر خیانت بوده را بخواهید منتقل کنید.

دقت داشته باشید هر فردی در زندگی با مشکلاتی رو به رو می شود که شاید حل انها سخت باشد.

ولی مساله بدبینی به خاطر یک زحدگی ناموفق مساله مهمی است که دقیقا مدیریت درست شما را می طلبد و باید بتوانید این مساله را به درستی مدیریت کنید .

در هر صورت امیدوارم خوشبخت باشید و با مراجعه مساله حل شود

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۹۸۲۱۲۲۳۵۴۳۰۴
موفق باشید

پاسخ مرکز مشاوره

دوست عزیز حرف شما کاملا درست است و به هر حال در زندگی قرار گرفتن در برخی شرایط دشوار خواست خداوند است و بنده کاره ای نیست .ولی اینکه وقتی در شرایط سخت قرار می گیریم چگونه شرایط را مدیریت کنیم اهمیت ویزه ای دارد .

همسر شما به شماخیانت کردند و شما کاملا مدارک و شواهدی دارید بهتر است ایشون رو مجبورکنید درمورد این مساله برای شما حرف بزنند و بفرمایید دلایل رو مطرح کنند بهتر است

هیجانات را مدیریت کنید و احساساتی نشوید و خودتون شروع کننده باشید و بفرمایید به چندین دلیل متوجه این مساله شدید و برای شما اهمیت دارد که دقیقا بدانید اگر ایرادی از شماست تلاش کنید مرتفع شود و بفرمایید با این شرایط که ایشون تمایلی به صحبت ندارند شک و تردیدها بیشتر می شود

و خب در زندگی مشترک شما موثر است اگر واقعا هیچ کدام از این راها ها جواب نداد در مورد طلاق صرف تهدید صحبت کنید و بفرمایید نمی توانید مدام در تردید زندگی کنید مگر ایشون مایل باشند این تردیدها را در شما مرتفع کنند .و شاهد تلاش برای رفع تردیدها در ایشون باشید .

در هر حال شایدمراجعه حضورس بسیار کمک کننده تر باشد امیدوارم خوشبخت باشید و مشکلات رف ع شود
از دعای خیر شما هم ممنونم
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
موفق باشید

همسرم سخت برام پول خرج میکنه

من ۲ ساله که عقد کردم.همسرم سخت برام پول خرج میکنه.از زمانی که عقد کردیم دائم وام میگیره که بتونیم بریم سر زندگیمون منم با این موضوع مشکلی ندارم.ولی هر بار ازش میخوام چیزی برام بخره بهم میگه که ندارم و من هرچی پول جمع میکنم برای خودمونه و میخوام زودتر ببرمت.اما به نظر من اگر بخواد میتونه برام بخره.یا چند بار چیزایی و که ازش میخواستم وقتی مطمئن میشه لازم دارم هی کشش میده تا برخورد کنه به تولد یا سالگرد ازدواج و… تا به مناسبتی بهم بده هر چند هم قیمتش کم باشه مثلا ۲۰هزار تومن.من اصلا دختر ولخرجی نیستم وهمه ی نیاز هامو خانوادم برطرف میکنن اما بیشتر برای اینکه عادت نکنه بهش ی چیزایی و میگم ک بخره.و اگر مطمئن باشم همسرم دستش خالیه هیچ وقت تقاضای چیزی نمیکنم.اما ناراحتی من اینه که همسرم نمیخواد برام خرج کنه.من قهر بلد نیستم نمیدونم خوبه یا بد ولی هر بار دعوامون میشه بی نتیجس و ناراحت میشه که تو منو درک نمیکمی اشتباه فکر میکنی ک من نمیخوام خرج کنم و…لطفا راهنمایی کنید که چطور باهاش رفتار کنم.ممنون

با سلام دوست عزیز ممکنه واقعا مساله نداشتن درامد باشد ببیند اگر فردی خست داشته باشد همان مناسبت هم پیش بیاید خرید ی نمی کند و نداشتن را بهانه می کند .ولی وقتی خودتون می فرمایید ۲ سال عقد هستید و ایشون مدام در حال گرفتن وام برای تامین مخارج عروسی و زندگی اینده هستند یعنی خوب شرایط سخت است

.به هر حال سریع قضاوت نکنید و بدانید وقتی دعوا و ناراحتی در بین زوجین شکل می گیرد کم کم بسیاری از مسائل لوث و عادی می شود و ممکنه ایشون رو در روند لجبازی قرار بدهید

.این شما هستید که باید با زبان همسرتان اشنا باشید و اگر توقعی دارید درست مطرح کنید و وقتی در مناسبتی هدیه ای داده شد بسیار قدردان باشید و یاداوری کنید که توقعی نداشتید با شرایطی که داشتند برای شما هدیه ای هر چند ارزان قیمت هزینه کرده اند البته که مطالبات را هم داشته باشید هر چند خانواده تامین کننده باشندولی نحوه ی بیان بسیار اهمیت دارد .

گاهی مشکل ما نفهمیدن زبان یکدیگر است امیدوارم مراجعه حضوری داشته باشید و قبل از اینکه به منزل خود برودید مسائل ا حل و مدیریت کنید
خوشبخت باشید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵
موفق باشید

من و همسرم قصد داریم دخول کامل بعد از عقدمون باشه

سلام ،من در دوران عقد هستم و ،اما دریک رابطه،در حالی که هردو لباس زیر پوشیده بودیم،منی همسرم روی لباس زیرم ریخت به طوری که کلا خیس شدم.

امکان حاملگی در این صورن وجود داره؟؟؟من بعد از این ماجرا پریودمو مثه سابق با شدم،اما بعضی جاها خوندم که امکان داره در عین پریودی حامله هم بشیم.مشاور عزیز حیلییی نگرانم،یعنی واقعا استزس اینو گرفتم که با تموم رعایتمون اتفاقی بیافته.
و از اونجایی که چن تا حالت های بارداری رو خوندم بیشتر ترسیدم.بی حالی،بزرگ شدن پستان(که قبل از خوندن فکر میگردم بخاطر رابطه منو و همسرم باسه )چند روزه هم هوس هر چی که گفته میشه رو میکنم،و امروز که علایم بارداری حوندم همه رو بهم ربط دادم ترسیدم،بعضی ها میگن بی بی چک هم میتونه خطا کنه(هنوز انجام ندادم،چون فک میکردم با پریود شدن این قضیه کنسله)میترسم بعد از چن ماه یهو بدونم حاملم(اخه بعضی ها میگن چن ماه پریود شدن ولی حامله بودن،یا اینکه دختر باکره هم حامله میشه)

در موارد نادر ممکنه چنین اتفاقاتی بیفته ولی احتمالش در مورد شما صفره
برای رهایی از این استرس بهتره تست خون بتای بارداری انجام بدید تا ۱۰۰ درصد از این موضوع خیالتون راحت بشه

با سلام سر کار خانم به هیچ وجه امکان بارداری در این شرایطی که دخول کامل نشده و حتی صرفا ریخته شدن منی روی لباس بوده امکان ندارد .ضمن اینکه اگر فردی باردار باشد پریود نمی شود یعنی با بارداری و لقاح در رحم خون قاعدگی قطع می شود و شرایط فیزیولوژیکی که نیاز به توضیح نیست

بنابراین به نظرم کمی اطلاعات رو در این زمینه افزایش بدهید و لدونید داشتن رابطه جنسی حتی با لباس خوب تغییرات فیزیکی در زن ایجاد می کند و اینکه به خاطر صرف انرری ممکنه به سمت مواد خوراکی فرد گرایش پیدا کند .

اگر بعد از رابطهدای عادت ماهانه قطع شد و عقب افتا د انگاه به بارداری شک کنید در غیر این صورت مساله خاصی وجود ندارد .امیدوارم زندگی موفقی داشته باشید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
موفق باشید

در حالت باکره بودن حاملگی رخ می دهد

دوست عزیز بله در حالت باکره بودن حاملگ رخ می دهد و تحت شرایط خاص این اتفاق می افتد ولی در مورد شما اصلا امکان بارداری وجود ندارد .و نگران نباشید .
می تونید تست هم بدهید وخوب وقتی منی وارد وا
زن نشده باشد مشکلی وجود نخواهدد داشت و علائم بارداری کاذب هم وجود دارد و اینکه خون قادعدگی یعنی جسم بارداری اتفاق نیفتده که تخمک لقاح پیدا کندخونریری نداریم

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
موفق باشید

با سلام
دوست عزیز بله در حالت باکره بودن حاملگ رخ می دهد و تحت شرایط خاص این اتفاق می افتد ولی در مورد شما اصلا امکان بارداری وجود ندارد .و نگران نباشید .
می تونید تست هم بدهید وخوب وقتی منی وارد وا
زن نشده باشد مشکلی وجود نخواهدد داشت و علائم بارداری کاذب هم وجود دارد و اینکه خون قادعدگی یعنی جسم

احساس میکنم در انتخاب همسر اشتباه کردم

سلام خسته نباشید.من حدود یک ماهی میشه عقد کردم و از زمانی که عقد کردم احساس میکنم در انتخاب همسر اشتباه کردم و بهش علاقه ای ندارم.در طول روز مدام افکارم اذیتم میکنه به طوری که دوس دارم یکسره بخوابم تا از این افکار دور باشم…موندم چیکار کنم تا از این حس پشیمانی راحت بشم …لطفا راهنماییم کنین دلیل این می میلی در من از چیه؟؟؟

سلام بهتره اگر واقعا به ایشون بی میل هستید با ایشون در میان بگذارید اگر ایشون راهکاری داشتند که خوب و این نشان دهنده علاقه به شماست و اگر ایشون راهکاری برای رفع مساله نداشتند و از شما خواستند که پیگیر درمان باشید و اگر مشکلی است بررسی شود خوب برای خفظ زندگی این کار را انجام دهید البته اگر در عین کم میل شدن و ..علاقه ای به حفظ زندگی وجود دارد شاید بهتر باشد اکنون که فرزندی نداری تصمیم درست را گرقت موفق باشید

اعتماد اول ازدواج مرکز مشاوره قم

سلام دختری ۲۰ ساله هستم که به تازگی با جوانی نامزد کرده ام کاملا بهش اعتماد داشتم با اینکه میدونستم شغلش جوری هست که اکثرا باخانوماارتباط داره اما چند وقت پیش به صورت خیلی اتفاقی وبرای شوخی باهاش گوشیشو گرفتم و وانمود کردم که دارم چکش میکنم که به صورت خیلی اتفاقی وارد قسمتی از گوشیش شدم که چیزهایی دیدم که برام قابل باور نبود در اوج ناباوری دیدم

که قبل خواستگاری و عقدمون با دخترای دیگه ایی ارتباط داشته و چه بسا که این ارتباطها همین الانشم وجود داشته باشه اون لحظه انگار دنیا رو سرم خراب شد انقدر گریه کردم که فهمید یه چیزی شده ولی من بهش چیزی نگفتم

و دلیل گریه هامو دلخوری از خواهرم اعلام کردم اما بعد اون هر درخواست جنسی که ازم داشت پس میزدم و در واقع نمیتونستم قبول کنم چون یه جور حس احمق بودن بهم دست میداد و مدام با خودم میگم یعنی اون همه دوستت دارماش وعاشقت هستم کشک بوده ؟

دیگه حتی نمیدونم خودم چه حسی بهش دارم به خانواده ام هم چیزی از این قضیه نگفتم و پنهان کردم حس میکنم فقط برای رفع نیازهای جنسی اش به سراغ من اومده و هیچ حس دیگه ایی به من نداره ودرواقع دلش پیش همون دوست دختراشه نمیدونم باید چیکار کنم خواهش میکنم کمکم کنید

با سلام سر کار خانم ببینید ماندن در این برزخ و نداشتن رابطه تا چه زمانی منکن است به هر حال باید برای ادامه زندگی تصمیم درستی بگیرید و خب فرصت ها رو از دست ندهید

.ببینید ایشون روابطی دارند اول باید دید ایا قبل از نامزدی بوده و یا اکنون هم ادامه دارد اگر قبلش بوده باشد شاید نتوان با صراحت تصمین گرفت چون ممکنه هر فردی در دوران مجردی اشتباهاتی را دچار شود ولی اگر اکنون با وجوو تعهد به شما چنین رفتارهایی دارند مساله دیگری است ضمن اینکه چرا از ایشون پنهان کردید ببینید بهتره با ۷ودش مساله رو مطرح کنید تا اگر صرفا سو تفاهم بوده متوجه شوید

این ه توضیحات ایشون در تصمیم برای اینده نقش تعیبن کننده ای دارد اگر ایشون ایی روابط رو عادی قلمداد کردند و اصلا مشکلی در این روابط نداشتند و حتی توجیه کردند خب ادامه دادن فقط باعث ایجاد مسائل روحی و جسمی شما خواهد شد و حتی زندگی که اصلا رنگ و بوی زندگی ندارد .

ولی اگر ایشون پشیمون بودند و زمان خواستند تا جبران کنند مساله دیگری است و خب شاید همراهی شما انگیز ه ای برای ساختن دوباره باشد ولی هر چند علاقه وجود دارد اگر فکر کردید مساله رفع نخواهد شد بدونید ادامه دادن اشتباه است در هر حال امیدوارم مساله ای نباشد و به زودی حل شود.بعتره حتما حضوری مراجعه ای داشته باشید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
موفق باشید

سلام خدمت شما.دوماهه عقد کردم .خانوادم با ازدواج من با این شخص مخالف بودند خودمم نمیدونم چرا همچین کاری کردم درحالی که به شخص دیگه ای علاقه داشتم..

من لیسانس دارم وهمسرم دیپلم .۲۲سالمه و۶سال اخلاف سنی داریم اما نمیدونم چرا حرفامو نمیفهمه وقتی باهم بحث میکنیم انقد خودشو به نفهمی میزنه اعصابم بهم میریزه.

منطقی صحبت نمیکنه.حالا بعداز عقد تفاوت هارو میبینم .وضعیت مالی خوبی نداره…اما هرچی بخوام برام فراهم میکنه ازیه طرف دلم براش میسوزه ازیه طرفم لج میکنم وباخودم میگم حقشه بزار خرج کنه ..مدام با شوهر خواهرم مقایسش میکنم..

خسته شدم دوست ندارم مقایسش کنم اما اتا بهش نگم خودش به ذهنش نمیرسه که باید چیکار کنه.شوهر خواهرم هروقت به دیدن خواهرم میاد براش گل وهدیه میاره

یا خیلی کارای دیگه اما همسرم تا نگم انجام نمیده دلیلشم اینه که میگه من سوسول بازی بلد نیستم.میگفتن دوران نامزدی بهترین دورانه اما تو این دوماه برای من فقط دعوا وگریه بوده شوهر خواهرم هم تحصیلاتش دیپلمه وسنشم از همسرم کمتره.

خسته شدم داغونم ،حتی نمیتونم با خانوادم درودل کنم چون میگن انتخاب خودت بوده.راهنماییم کنید لطفن

شک در انتخاب همسر

بهتره بدونید وقتی خودتون انتخابش کردید نباید هیچ گله و شکایتی باشه
شما خودتون انتخاب میکنید بعد به دنبال مشاوره و اصلاح هستید؟
در یک کلام این شخص تا اخر عمر همین هست که امروز میبینید و شما باید یا نگرشتون رو تغییر بدید ؟ یا اینکه راه سخت تر و انتخاب کنید
به هر حال با این شرایط فکری شما در آینده این زندگی به شدت وارد تنش خواهد شد
با خانواده صحبت کنید ولی تقصیرو گردن طرف مقابل نندازید بلکه خودتون رو مقصر بدونید تا بتونید راهکاری مناسب پیدا کنید
هر چقدر تعلل کنید تصمیم گیری سخت خواهد شد

با سلام
دوست گرامی درسته خانواده شما مخالف بودند و به هر حال ازدواج اتفاق افتاده اگر دقیق شوید با مواردی که خود شما مطرح می منید ایشون انقدر که هم می فرمایید فرد نامناسبی برای شما نیستند مقایسه در زندگی مخصوصا مردها را مقایسه کردن باعث دلسردی می شود .

و مشکلات را ایجاد می کند .خودتون دهم می فرمایید جایی دلتون می سوزه ولی خب باز رفتارتون رو کنترل نمی کنید هر چند ایشون غیر منطقی باشند و زبان مشترکی نداشته باشید اکنون همسر شما هستند باید با شرایط خودتون رو منطبق کنید و مسئولیت انتخابتون رو بپذیرید مشخص نیست اگر فرد دیگری بود با او خوشبخت می شدید یا خیر ؟چون در هر حال شما باید مدیریت رفتاری داشته باشید و خب ایشون رو متناسب با انتظارات پیش ببرید البته با لحن مناسب و درخواست و انتظارات واقع بینانه هیچ وقت خودتون رو با دیگران مقایسه نکنید شما که از همه شرایط اطلاع ندارید شاید به هر حال خواهر شما هم در جاهایی مشکلاتی دارد که شما مطلع نیستید چون هیچ زندگی بدون مشکل نیست شما ممکنه به زندگیتون به شکلی نگاه کنید که اشتباه کردید

و خب دلسرد از ادامه دادن و اصلح و تغییر همسر و یا ممکنه بالعکس به زندگی به چشم تجربه جدید نگاه کنید و انقدر درخودتون انعطاف رو ببنید که بتوانید از همسرتون فردی اایده ال بسازید در هر حال امیدوارم خوشبخت باشید مراجعه حضوری در افزایش انگیزه و رفع مسائل کمک کننده خواهد بود

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
موفق باشید

من و یه آقایی مدت ۷ماه بهم علاقه مندیدم

اما اقا بخاطر شرایط مالی،که خانواده اش رو ساپورت میکنه نتونسته برای خواستگاری اقدام کنه
وخودم هم شاغل هستم
ازطرفی دوستش دارم اما ازطرفی کل حقوق دریافتیشو خرج خانواده اش میکنه این افکارمو به هم میریزه
لطفا راهنماییم کنید که چکار کنم

با سلام
اگر ایشون قصدشون ازدواجه شما باید خودتون شرایط رو بسنجید وقتی فردی در شرایط فعلی وظیفه ساپورت خانواده را دارد بعد از ازدواج باید خرج دو خانواده رو بده ایا براش مقدروه و اصلا شما چقدر این مساله رو می پذیرد ؟اگر پذیرشی ندارید بدونید نمی تونید به یک باره این شرایط رو تغییر بدید هر چند عاشق ایشون باشید ولی اگر چون خودتون شاغلی می تونید برخی مسائل رو اول زندگی تحمل کنید خوب از ایشون بخواهید که اقدام کنند و با همین شرایط می پذیرید و می تونید خانواده رو هم قانع کنید .که خب به لحاظ مالی چنین شرایطی داند اقدام کنند ولی اگر با همه علاقه و دلبستگی منطقی که نگاه می کنید نمی تونید بپذیرید یک نفر تا این حد خانواده رو ساپورت کنه بهتره اصلا اقدام نکنید و همین جا با همه سختی هایی که ب لحاظ روحی دارد مساله را تمام کنید البته که خودتون به تناسب شرایط بهتر می دونید صلاحتون چیست ولی برای ازدواج بهتره منطقی جوانب رو بررسی کنید و ببنید در چه زمینه هایی می توانید انعطاف داشته باشید
امیدوارم در نهایت خوشبخت باشید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲
موفق باشید

منبع: com.مرکزمشاوره


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

387 نظرات

  • امیرحسین , دسامبر 26, 2016 @ 12:39 ق.ظ

    سلام خسته نباشید
    من امسال سال دومه که دارم برای کنکور میخونم
    چند وقته که یه حس بد پیدا کردم و تلاشم کم شده احساس میکنم که گنگ شدم و مطالب رو خوب درک نمیکنم تا الان تو آزمون آزمایشی نتیجه بدی نداشتم ولی راضی هم نبودم خیلی حالم بده داره وقتم هدر میره نمیدونم چکار کنم اصلاهیچ ایده ای ندارم.من فقط امسال و میتونم بخونم و اگه قبول نشم دیگه نمیشه و به هدفم نمیرسم.لطفا زود جواب بدین وقتم داره میره.
    شیش ماه کمتر مونده.اگه لازمه حظوزی مشاوره بگیرم لطفا آدر س یکی از مراکزتون رو تو قم بدین چون نمیشناسم کجاست خیلی ممنون

    • راهنما , دسامبر 26, 2016 @ 11:39 ق.ظ

      برای کاهش استرس و افزایش کارایی ذهن، در این چند روزه باید نسبت به روزهای گذشته برنامه غذایی متفاوت داشته باشید، اما نه آنقدر که این تفاوت به ضرر شما تمام شود. ترک کردن برنامه های همیشگی، نداشتن تفریح و استراحت و نخوردن غذای مناسب شاید به نظر شما تاثیر چندانی در نحوه آزمون کنکور نداشته باشد اما نظر متخصصین چیز دیگری است. آنها برای کاهش استرس و اضطراب در این روزهای آخر، توصیه های عملی فوق العاده ای دارند .
      ۱) توصیه شماره :۱ خوب بخوابید
      دکتر درستی، متخصص تغذیه، به داوطلبان کنکور توصیه می کندکه در شب های باقیمانده شام سبکی بخورند تا راحت تر بخوابند و در وعده های روزانه هم، غذاهای حاوی کربوهیدرات های پیچیده مثل نان، برنج و سیب زمینی بخورند چراکه این مواد در طول روز به تدریج آزاد شده و توانایی ذهنی را گسترش می دهند. دکتر درستی تاکید می کند: اضطراب و دلهره و کابوس کنکور آرامش و آسودگی را از داوطلبان گرفته و مانع از آن می شود که با خیالی راحت به پاسخگویی سوالات بپردازند. با توجه به اینکه در ایام امتحانات خواب و تغذیه داوطلبان براثر استرس دچار بی نظمی می شود، خانواده ها باید این استرس را از دوش جوانان بردارند تا آنها با آسودگی خیال خود را جهت امتحان آماده کنند .
      دکتر عشایری، متخصص اعصاب و روان هم می گوید : از آنجایی که در کنکور سرعت، دقت و صحت مطرح است، بنابراین داشتن خواب منظم و تغذیه مناسب برای داوطلبان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین چون مغز محل یادگیری و حافظه مکان پردازش است، خانواده ها باید به تغذیه مناسب، خواب کافی و تفریح سالم فرزندان خود توجه بیشتری داشته باشند. دکتر عشایری به کلیه داوطلبان توصیه می کند: از تمرین و مطالعه در شب های باقیمانده به کنکور پرهیز کنید، زیرا با بر هم زدن سیستم بدنی شما، استرس مضاعفی را به شبکه عصبی وارد می کند و این واکنش به صورت خستگی و احساس دلهره بیش از حد منجر به اختلال در حافظه و یادگیری می شود .
      ۲) توصیه شماره :۲ زیاد فکر و خیال نکنید
      این برای کمتر از هزارمین بار: داشتن کمی استرس برای داوطلب طبیعی است و می تواند خلاقیت را در داوطلب ایجاد کند و به زندگی او نظم دهد و موجب افزایش کارایی در زندگی او شود .
      دکتر عشایری در این باره می گوید: استرس مفید، عشق با فرزانگی برای یادگیری، پیمودن و روشنگری است و بنابراین داوطلبان باید با عشق و علاقه درس بخوانند، نه به خاطر ارزش های خاصی که جامعه برای آن قایل است . همین یک نکته برای رفع استرس کافی نیست؟
      از سوی دیگر، دکتر یوسف سمنانی، روان پزشک، اعتقاد دارد که اصولا امتحان بدون اضطراب و استرس غیرطبیعی است. دکتر سمنانی می گوید: وجود اندکی اضطراب میزان یادگیری و دقت برای پاسخگویی به سوالات را بیشتر می کند. اضطراب هنگامی نگران کننده است که در عملکرد فرد تاثیر منفی داشته باشد که البته مرز بین اضطراب طبیعی و غیرطبیعی باید شناسایی و درصدد رفع آن برآمد .
      دکتر سمنانی یادآور می شود: در برخی از افراد اضطراب به صورت علایم جسمی نظیر شکم درد و سردرد تظاهر می کند که گاهی به افت تحصیلی منجر می شود. برای رفع این اضطراب باید قبل از امتحان از روشهایی نظیر relaxitionاستفاده کرد. روش هایی که در آن، فرد کلیه عضلات را شل کرده و با کشیدن نفس عمیق به حالت آرامش می رسد .
      ۳) توصیه شماره :۳ معتاد نشوید !
      درباره این که داوطلبان نباید از داروهای خواب آور یا آرام بخش استفاده کنند، احتمالا نباید خیلی توضیح داد. متخصصان می گویند به جز استامینوفن ساده، آن هم در صورت سردرد، هیچ داروی دیگری نباید مصرف کرد. دکتر سید علی کشاورز، متخصص می گوید: اگر داوطلبان کنکور احساس استرس شدیدی دارند، می توانند ۱ تا ۲ لیوان “جوشانده لیمو عمانی”، “گل گاو زبان” و “سنبل الطیب” مصرف کنند .
      دکتر کشاورز تاکید می کند: داوطلبان کنکور در دو روز پایانی از وارد کردن فشار و استرس به خود خودداری و برنامه غذایی متعادلی را رعایت کنند. توجه به تغذیه مناسب و داشتن تحرک، موجب کاهش استرس و افزایش شادابی در داوطلبان کنکور می شود .
      ۴) توصیه شماره :۴ لبنیات بخورید، اگر می توانید
      برای کاهش استرس، به داوطلبان کنکور توصیه می شود از مصرف لبنیات غافل نشوند؛ به ویژه خوردن یک لیوان شیر ولرم قبل از خواب شبانه می تواند در برقراری آرامش نقش بسزایی داشته باشد. نکته اینجاست که خیلی از داوطلبان کنکور (وهمین طور غیر داوطلبان کنکور) به وعده غذایی صبحانه اهمیتی نمی دهند، در صورتی که نخوردن صبحانه، حتی می تواند باعث ایجاد عوارضی مثل افت قند خون، سستی و بی حالی، عصبانیت، بی حوصلگی، افسردگی و عدم انگیزه مطالعه و در نتیجه همه این ها، افزایش میزان استرس فرد شود .
      البته استفاده از لبنیات، نظر همه متخصصان نیست. چراکه اضطراب باعث به هم ریختن سیستم گوارشی می شود و به همین دلیل به افرادی که تجربه های ناخوشایندی با شیر داشته اند، توصیه می شود یک روز قبل از آزمون شیر نخورند .
      ۵) توصیه شماره :۵ مرور دروس هم حدی دارد !
      دکتر سید سعید صدر، روان پزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر این که داوطلبان کنکور در روزهای پایانی از مرور مطالب خوانده شده خودداری کنند، می گوید: داوطلبان با تست زنی دانسته های خود را محک بزنند. دکتر صدر با اشاره به این که داوطلبان کنکور با فعالیت بدنی به خود آرامش بدهند، تاکید می کند: داوطلبان در روزهای پایانی نیم ساعت از وقت خود را به ورزش هایی همچون پیاده روی، نرمش و یا شنا اختصاص دهند و در این روزها هیچ وعده غذایی را از برنامه خود حذف نکنند .
      ۶) توصیه شماره :۶ تنظیم ساعت بیولوژیک
      حالات بدنی برحسب عادت در ساعات مختلف متفاوت است. کسی که عادت دارد بعدازظهرها دو ساعت بخوابد، اگر یک روز برای خوابیدن فرصت پیدا نکند، احساس خمودگی و کسالت می کند. کسی که عادت دارد در ساعات معینی مطالعه کند، در صورتی که بخواهد به اجبار این ساعات را تغییر دهد، نتیجه کمتری از مطالعه اش خواهد گرفت. به همین ترتیب ما به تجربه در ساعات متفاوت، عادات مختلفی پیدا کرده و بدن خود را با این شرایط تطبیق می دهیم .
      دکتر درستی می گوید: داوطلبان در روز کنکور حتماً باید سر ساعت معینی از خواب بیدار شوند تا بتوانند مسیر محل سکونت- محل آزمون را طی کنند و سر جلسه حاضر شوند. اگر در روزهای پایانی تا ساعات دیروقت شب برای درس خواندن بیدار بمانند، صبح دیر بلند شوند، هر موقع که خواستند صبحانه بخورند و خلاصه برنامه ثابت و یکنواختی منطبق با شرایط روز کنکور نداشته باشند، روز کنکور دچار مشکل می شوند .
      ۷) توصیه شماره :۷ شادابی تان را حفظ کنید
      آرامش با شادابی ارتباط مستقیم دارد. آن قدر حجم کار خود را زیاد نکنید و آن قدر به خود سخت نگیرید که هرچه به کنکور نزدیک تر شوید، خستگی و بی حوصلگی شما را فراگیرد. باید آن قدر سرحال و شاداب باشید که وقتی به روز کنکور می رسید با روحیه ای آماده سر جلسه آماده شوید. برای سرحالی و شادابی، رعایت چند نکته لازم است : اول نظم که درباره آن صحبت شد. دوم ورزش و نرمش که حتماً باید هر روز انجام شود. هر قدر که برایتان امکان پذیر است، بخصوص اول صبح، حرکات ورزشی انجام دهید. این توصیه را برای روزکنکور هم فراموش نکنید. سوم تغذیه مناسب است که درباره آن همین کنارها مفصل صحبت شده .
      ۸) توصیه شماره :۸ این بند را بدهید پدر و مادرها بخوانند
      کنکور تمام زندگی نیست و در صورت عدم موفقیت در کنکور، وقت برای جبران آن وجود دارد. پس لطف کنید و فضای خانه را آرام نگهدارید و از مقایسه توانایی های فرزندان خود با دیگران پرهیز کنید. خانواده ها باید به همان اندازه که به درس خواندن فرزندانشان اهمیت می دهند باید برای فراهم کردن محیطی آرام و بدون تنش هم تلاش کنند. نه؟
      کیفیت درس خواندن مهمتر از کمیت آن است و یک ساعت درس خواندن بدون اضطراب می تواند معادل ۱۰ ساعت درس خواندن با اضطراب مفید باشد. قبول دارید؟

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  • مامان محمد , دسامبر 29, 2016 @ 11:33 ب.ظ

    سلام خسته نباشید من سه تا بچه دارم اولی کلاس اول ابتدایی ودومی سه ساله وسومی شیش ماهه دوتا ازبچهام مشکل پوستی به نام اکتیوز دارن وهنوز درمان قطعی نداره ودخترم مدام پوستش رامیخوارونه من ازنظر روحی دچارمشکل شدم نمیتونم مریضی بچها را بپذیرم همش ناله گریه نه نماز خوب میخونم خیلی عصبی وپرخاشگر شدم همش بچها تنبیه بدنی میکنم دکتر هم نمیتونم برم تورا خدا کمکم کنید

    • راهنما , دسامبر 31, 2016 @ 12:14 ب.ظ

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

  • ناشناس , دسامبر 30, 2016 @ 3:12 ب.ظ

    سلام
    سه سالی هست که عاشق یکی از دختر های اقوام شده ام و در این سه سال بسیار اذیت شدم.پارسال کتابی خواندم از کریشنا مورتی در بخش زندگی و عشق آن گفته بود عشق به هر چیزی باید چندین علامت داشته باشد و احساس آرامش و امنیت یکی از آن هاست من سال اول کاملا این احساس را داشتم ولی وقتی در آن سال به آن شخص درخواست دادم و او مرا رد کرد یک مقدار دیدم عوض شد اما هنوز بعد از دو سال حتی یک ذره هم حسم نسبت به ایشان عوض نشده.شاید در طول سال چند بار بیشتر ایشان را نبینم ولی هر بار برایم کلی برداشت به همراه دارد از طرز نگاهو طرز رفتار و صحبت های ایشان برای خودم تخیلاتی میبافم ولی چیزی تغییر نمیکند.همش به این فکر بودم که شاید اوهم به من علاقه تارد و نمیتواند بروز بدهد.تصمیم گرفته بودم که با خانواده خودم در میان بگذارم اما خبری شنیدم که او و یک پسر همدیگر را میخواهند و خواستگاری هم آمدند و مراحل آخرش است.الان احساس سرخوردگی میکنم و سه سال از عمرم را برباد رفته میبینم و به پای عشق یک طرفه هدر داده ام.لطفا کمکم کنید تا بتوانم فراموش کنم.

    • dr-salary , دسامبر 30, 2016 @ 5:47 ب.ظ

      با سلام
      بهتر است بدانید که
      مراحل

      بخش اول: تغییر دیدگاهتان
      ۱ – بفهمید که هنوز ممکن است این فرد را دوست داشته باشید
      اگر تصور می‌کنید نمی‌توانید فراموشش کنید، احتمالاً دلیلی دارد. شما اوقات فوق‌العاده‌ای را با هم گذرانده‌اید و بخش مهمی از قلبتان را به او داده‌اید. حالا که تصمیم گرفته‌اید فراموشش کنید، دیگر به آن فرد طوری که دوست دارید باشد نگاه نکنید و سعی کنید خودِ واقعی‌اش را ببینید.

      _ اگر به شما دروغ می‌گوید یا فریبتان می‌دهد و یا احساسش نسبت به شما عوض شده است باید بفهمید که این رابطه اصلاً رابطه سالمی برای شما به حساب نمی‌آید. ممکن است برایتان سوءتفاهم شود یا عصبانی شوید. فراموش کردن این فرد ممکن است خیلی سخت باشد اما به این معنی نیست که نمی توانید فراموشش کرده و زندگی‌تان را پیش ببرید.

      _ همچنین درک کنید که فراموش کردن به این معنی نیست که دیگر نمی‌توانید آن فرد را دوست داشته باشید. فقط به این معنی است که عشق شما به او تغییر کرده است. هنوز می‌توانید او را ببینید، بهترین آرزوها را برایش داشته باشید و دعا کنید که خوشبخت شود. فراموش کردن به این معنی نیست که باید به طور کل نادیده‌اش بگیرید؛ یعنی باید بیشتر به فکر خودتان باشید.

      _ به خودتان باور داشته باشید. شما چیزهای زیادی دارید. عشق یعنی فهمیدن بیشتر درمورد خودتان از طریق دیگران. با تجربه عشق‌های بیشتر، اطلاعات بیشتری درمورد خودتان به دست می‌آورید. اگر خودتان، خودتان را باور نداشته باشید، عشق بعدی‌تان چطور می‌تواند باورتان کند؟

      ۲ – درک کنید که آدم‌های دیگری هم هستند، فقط شما نمی‌بینید
      احتمالاً خیلی زیاد این فرد را دوست داشته‌اید که شما را به نقطه‌ای رسانده است که هیچ کس دیگری را در دنیا به جز او نمی‌بینید. فراموش کردن سخت‌ترین قسمت کار است و ممکن است زمان زیادی طول بکشد اما زندگی کوتاه‌تر از آن است که بخواهید آن را هدر دهید.

      _ همه ما دوست داریم در دنیای افسانه ای زندگی کنیم که در آن همه چیز دقیقاً طبق برنامه‌مان پیش می‌رود و هیچ سختی و مشکلی وجود ندارد، اما زندگی واقعی اینطور نیست. افراد زیادی هستد که قبل از این که با یک فرد خاص بمانند، در طول زندگی‌شان با آدم‌های زیادی رابطه عاشقانه برقرار می‌کنند.

      _ سعی کنید خوش‌بین باشید. نیمه پر لیوان را ببینید. به جای اینکه فکر کنید، «من عشقم را از دست دادم»، فکر کنید «من الان مجردم!». به جای اینکه فکر کنید «کسی که خیلی وقت بود می‌شناختم را از دست دادم»، فکر کنید «حالا باید با آدمهای زیادی آشنا بشوم». خوش‌بین بودم کمکتان می‌کند زودتر فراموش کنید.

      ۳ – بدانید که ممکن است شما بیشتر از مقداری که طرف‌مقابلتان دوستتان داشته، دوستش داشته‌اید
      این مورد شاید سخت باشد زیرا به احتمال زیاد طرف مقابل نمی‌دانسته است که شما چقدر عاشقش بوده‌اید. اما اشکالی ندارد. این به آن معنی نیست که شما فردی دوست‌داشتنی، جذاب یا فریبنده نیستید. فقط به این معنی است که فرصت دیگری برایتان هست که کسی را پیدا کنید که درست همان اندازه که شما دوستش دارید، دوستتان بدارد.

      _ اگر تصورتان این است که شما بیشتر از طرف مقابلتان او را دوست داشته‌اید، از این بعنوان یک انگیزه استفاده کنید. فکر کنید: ترجیح می‌دهید با کسی باشید که کمتر از آن مقداری که دوستش دارید، دوستتان دارد یا به همان اندازه؟

      _ درگیر این ایده نشوید که «شاید کس بهتری را پیدا نکنم». نباید هیچوقت خودتان را اسیر کسی کنید که به دردتان نمی‌خورد. بیرون بروید، به استانداردهای خودتان باور داشته باشید و سعی کنید کسی که می‌خواهید را پیدا کنید.بهتر است مستقل و شاد باشید تا در رابطه با کسی که به فکرتان نیست.

      ۴ – اگر احساستان را به کسی که عاشقش هستید گفته‌اید و هیچ جوابی دریافت نکرده‌اید، درک کنید که هیچ دلیلی برای ادامه آن وجود ندارد. فراموش کردن به نفعتان است.
      _با یک فرد بی‌طرف که چنین موقعیتی داشته است حرف بزنید. یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌تان. اگر مجبور شدید پیش مشاور هم بروید. درمیان گذاشتن فکر و احساستان با یک فرد بی‌طرف سبک‌ترتان می‌کند و کمک می‌کند زودتر فراموش کنید.

      _ با درد به طرقی سازنده برخورد کنید. وانمود نکنید که غصه‌ای ندارید. راه‌های فرار خلاقانه‌ای پیدا کنید مثل هنر یا گفتگو تا دردتان را از طریق آن بیرون بریزید. سعی کنید بیشتر وقت‌ها به آن فکر نکنید زیرا فکر کردن مداوم به آن بدترش می‌کند.

      ۵ – تصمیم بگیرید می‌خواهید همچنان دوست بمانید یا نه
      به خودتان بستگی دارد. خیلی سخت است که دوستی یک عشق قدیمی را با استقلال تازه‌تان در کنار هم داشته باشید. بیشتر افراد تصور می‌کنند آسان‌تر است که یک دوستی دور با فردمقابل نگه دارید اما تصمیم با خودتان است.

      بخش دوم : برگرداندن استقلال شخصی
      ۱ – به مسافرت بروید. لازم نیست یک سفر رویایی باشد. مهم این است که فقط مناظر تازه ببینید و چیزی شما را مشغول نگه دارد. افراد زیادی باور دارند که تغییر محل موقتی باعث می‌شود ذهنتان را پاک کنید و به وضعیت عادی برگردید.
      _ با محلی‌ها معاشرت کنید. اگر قرار است همیشه خودتان تنها باشید چه فایده‌ای دارد که به محلی جدید بروید؟ با محلی‌ها معاشرت کنید، به داستان‌هایشان گوش دهید و خوش بگذرانید.

      _ زمان‌هایی را به تنهایی بگذرانید. سعی کنید از استقلال کنونی‌تان شاد شوید. اگر نتوانید به تنهایی شاد باشید، چطور فردی که قرار است بعدها به زندگی‌تان بیاید می‌تواند با شما شاد شود؟

      ۲ – به دوستان و خانواده تکیه کنید. دوستان و خانواده‌تان در هر شرایطی در دسترس شما هستند – از آنها استفاده کنید! وقتی احساس ناراحتی می‌کنید، با اعضای خانواده وقت بیشتری را بگذرانید یا با دوستانتان قرار گذاشته و بیرون بروید. دوستان و خانواده‌تان درست به همان اندازه یک شریک عاشقانه دوستتان دارند اما به طریقی متفاوت.
      _ برای اتفاقاتی که می‌افتد به نزدیک‌ترین دوستتان پناه ببرید. اگر آمادگی شنیدن نصیحت دارید، از دوستتان بخواهید این کار را بکند. بهترین دوست شما از دیدی شما را می‌بیند که خودتان نمی‌توانید و دیدگاهی واقعاً تازه به شما خواهد داد. دوست نزدیک شما هر کاری هم که نتواند بکند، فرصتی برای بیرون ریختن حرف‌های دلتان در اختیار شما قرار می‌دهد و باعث می‌شود فکر کنید ارزشمندید.

      ۳ – همه یادگاری‌های رابطه قبلی را از دیدرس خود دور کنید. شاید خیلی جالب به نظر نرسد اما لازم و ضروری است. فراموش کردن یک عشق قبلی مستلزم این است که در آینده زندگی کنید نه گذشته. همه عکس‌ها، یادداشت‌ها، فیلم‌ها، هدیه‌ها و هر چیز دیگری که به او مربوط می‌شود را جمع کرده و در جایی دور از دسترس و دیدتان بگذارید. کار ناراحت‌کننده‌ای است اما روحیه‌تان را بهتر خواهد کرد.
      _ به خاطر داشته باشید که برداشتن و دور کردن به معنی از بین بردن نیست. ممکن است دوست داشته باشید که همه یادگاری‌هایتان را نگه دارید، درست همانطور که ممکن است نخواهید آن فرد را به طور کل فراموش کنید. شاید دلتان بخواهد وقتی به کل رابطه را پشت سر گذاشتید، نگاهی به آن یادگاری‌ها بیندازید.

      ۴ – همانطور که غصه می‌خورید، حتماً خودتان را خالی کنید. خیلی‌ها تصمیم می‌گیرند همه احساساتشان را جایی بنویسند. وقتی حوصله‌اش را داشتید، یک تکه کاغذ بردارید و افکارتان را روی آن یادداشت کنید. با این روش وقتی توانستید به خوبی رابطه را پشت سر بگذارید، با خواندن آن نوشته‌ها خواهید فهمید که چقدر قوی بوده‌اید که توانستید آن را فراموش کنید.
      _ چه حسی دارید؟ پنج سال پیش اگر در چنین موقعیتی می‌بودید چه حسی داشتید؟ پنج سال دیگر در چنین شرایطی چه حسی خواهید داشت؟ به این فکر کنید که آن رابطه چه معنا و مفهومی برایتان داشته است.

      _ فقط از طریق نوشتن نیست که می‌توانید خودتان را تخلیه کنید. نقاشی، طراحی، رقص، ساخت و ساز و دویدن راه‌های عالی دیگری برای آن هستند. هر چه که باشد، باید از ته قلبتان باشد و چیزی که از آن به دست آید، فوق‌العاده خواهد بود.

      ۵ – از جسمتان خوب مراقبت کنید. به طور مرتب ورزش کنید. اگر آنقدر از بر هم خوردن عشقتان غصه می‌خورید که تصور می‌کنید به جسمتان آسیب می‌زند، حتماً با یک مشاور صحبت کنید.

      ۶ – وقتی آماده بودید، دوباره در جستجوی عشق باشید. این فرایند ممکن است ماه‌ها طول بکشد یک حتی یک سال. اگر هنوز آماده نیستید، خودتان را مجبور نکنید؛ نه برای خودتان و نه آن فرد جدید منصفانه نیست. بدانید که آدم‌های زیاد دیگری هم هستند که اگر به آنها فرصت دهید، برایتان احترام و ارزش قائلند.

      _ خیلی‌ها تصور می‌کنند که اگر وارد رابطه‌های سرسری شوند کمک می‌کند که زودتر فراموش کنند. اگر تصمیم به این کار گرفتید، حتماً این کار را به دلایل درست انجام دهید: اینکه مثلاً به دنبال محبت هستید، دیدن آدم‌های جدید برایتان جالب است و … دقت کنید که برای جلب حسادت فرد قبلی هیچوقت وارد چنین رابطه‌هایی نشوید چون ارزشش را ندارد.

      _ از اشتباهاتتان درس بگیرید. وقتی دنبال فرد جدیدی هستید که عشقتان را با او سهیم شوید، با انجام اشتباهات قبلی یک دل‌شکستگی دیگر را رقم نزنید. اشتباهات و تقصیراتتان در رابطه قبلی را پیدا کرده و سهی کنید دیگر آنها را تکرار نکنید.

      _ خودتان باشید. مهم نیست که با چه کسی آشنا شوید، فقط باید خودتان باشید. برای اینکه کسی دوستتان داشته باشد، باید خود واقعی‌تان را به او نشان دهید. آنها باید بپذیرند که اشتباهاتشان را بپذیرند، آنها را برای پارتنر جدیدشان عنوان کنند و بدانند که پارتنرشان هم آنها را قبول می‌کند.

      نکات :
      _ کسی که شما برایش فقط یک گزینه هستید را به اولویت زندگی‌تان تبدیل نکنید.

      _ وقتتان را برای کسی که با شما وقت نمی‌گذراند تلف نکنید.

      _ اگر احساس عصبانیت و افسردگی دارید، سعی نکنید انتقام بگیرید، فقط درمورد آن با یکی از دوستانتان حرف بزنید. هیچکس ارزش اینهمه ناراحتی و غصه شما را ندارد.

      _ یادتان باشد که بالاخره فراموشش خواهید کرد اما باید از کارهایی که شما را یاد او می‌اندازد دست بکشید. زندگی بسیار کوتاه است و نباید خودتان را نگران این کنید. تا می‌توانید از آن استفاده کنید.

      _ اشکالی ندارد که بعد از آن احساس ناراحتی و تنهایی کنید، فقط مطمئن شوید که نگذارید خیلی اذیتتان کند. گاهی‌اوقات احساس ناراحتی و گریه باعث می‌شود حالتان بهتر شود.

      _ زمان بهترین دارو است.

      _ به جای اینکه بخواهید فردی خاص دوباره وارد زندگی‌تان شود، عشق و خوشبختی بخواهید.

      _ تلفنتان را عوض کنید تا مدام پیام‌های قبلی‌تان را چک نکنید.

      _ فراموش کردن خیلی سخت است اما اصلاً دلیلی ندارد که بگذارید آسیب ببینید و یا با شما بدرفتاری شود. شما لایق بهترین‌ها هستید!
      موفق باشید

  • علی , ژانویه 6, 2017 @ 5:02 ب.ظ

    باسلام خدمت شما دوست عزیز من حدود پنج ساله ک دخترداییمومیخوام اونم منو تا امسال میخواست اما امسال بادیدن چت من با ی دخترخانم دیگر ب شدت ازمن نفرت پیداکرد و حاضرنیس باهام ازدواج کنه چیکارکنم ک نفرتش ازبین بره من واقعا اونومیخوامش ونمخام ازدستش بدم

    • مشاور , ژانویه 6, 2017 @ 6:47 ب.ظ

      با سلام
      دوست عزیز اگر واقعا علاقه ای است بهتره نظرایشون رو جلب کنید ازشون بخواید که اجازه صحبت بدهند و اون ارتباط رو براشون توضیح بدید و مطمئنشون کنید که دیگر از این ارتباطات نخواهد بود
      البته ارگ به خودتون مطمئن هستید .الان حس ایشون طبیعی است وزمان لازم داره تا نفرتی که شما ازش میگید برطرف بشه و طی اسن مدت شما باید اثبات کنید که ارتباطات خارج از عرفی ندارید
      موفق باشید

  • منا , ژانویه 6, 2017 @ 6:02 ب.ظ

    با سلام همسرم در ظاهر خیلی منو دوست داره. ولی هر چند وقت یکبار با زنی دوست دارد پیام بازی کند و از من پنهان میکنه. من تا حالا چند بار مچش را گرفتم. ولی واقعا خسته شدم. بخاطر دوتا فرزندم سکوت میکنم او هم قول میده دیگه تکرار نشه. بنظرتون من چکار کنم؟ چه راهی پیش روی من میگذارید؟

    • مشاور , ژانویه 6, 2017 @ 8:06 ب.ظ

      با سلام
      بهتره با ایشون صحبت کنید و دلیلش رو بدونید و در رفتارهای خودتون هم بررسی بکنید به لحاظ عاطفی و مدیریت روابط زناشویی .سکوت کار درستی نیست چون کم کم باعث سردی روابط می شود .وقتی علاقه ای هست پس می تونید بدون اینکه ایشون رو مواخذه کنید ازشون دلایل رو بخواهید و حتی در صحبت ها ببینید چه توصیفی از رفتار اون فرد دارند .به هر حال مردان
      نیازهایی دارند که اگر چه بیان نمی کنند ولی اون نیاز وجود داره .مخصوصا در فضای زندگی امروزه که با وجود فضای مجازی و ارتباطات افراد دست به مقایه می زنند .بهتر است در فضای کاملا دوستانه مطرح شود و دغدغه ها را بیان کنید
      موفق باشید

  • pain , ژانویه 7, 2017 @ 10:52 ب.ظ

    سلام وقت شما بخیر باشه .من بعد از طلاقم حدود ۲ سال با یه اقایی محرم بودیم شهر مون دور بود ولی خب همدیگه رو میدیدیم ماهی یکی دوبار . از اول هم قرار گذشتیم که قصد مون دایم نیست ولی با اینکه من ایشون رو خیلی دوست دارم ایشون هم دوست داره اما برای ازدوج دایم نمیخواد من توی شرایط سختی هستم خیلی غمگین و افسرده شدم نمی دونم چطوری با این شرایط کنار بیام و ایشون رو فراموش کنم میشه لطفا منو راهنمایی بفرمایید تا امدم شرایط خوب و ارومی رو بعد از اون همه سختی تجربه کنم همش تمام شد مشکلی با هم نداشتیم به هیچ وجهه اما ایشون هم دلایلی خودش رو داره حتما ..خیلی درد میکشم این روزا و نیاز به کمک دارم اخرین بار که با هم بیرون رفته بودیم یکی از همکارای ایشون باش تماس گرفت سر یه موضوع کاری من شنیدم که به ایشون گفن عزیزم …به روی خودم نیاوردم ولی از اون روز ازش متنفر شدم خیلی تلاش کردم مثبت فکر کنم و به شنیده خودم اطمینان نکنم اما ازین حال بد نمیتونم به کارای روزمره ام برسم زندگیم مختل شده. لطفا راهنماییم کنید .

    • راهنما , ژانویه 8, 2017 @ 11:29 ق.ظ

      بهترین راه فراموش کردن و درک واقعیت هاست
      قرار نیست برای هر مشکلی راه حلی خاص باشه … فقط اینو بدونید اگر توانایی چنین روابطی که برپایه آزمون و خطاست رو ندارید بهتره هیچ وقت واردش نشید

    • مشاور , ژانویه 8, 2017 @ 11:36 ق.ظ

      با سلام
      در ابتدا باید بگویم بهتر است بهترین راهکار را انتخاب کنید .ببینید اگر ایشون شرایط ازدواج دائم ندارند باید بدونید امروز از زندگی شما نروند فردایی خواهد رسید که دیگر نیستند چرا که تمام ازدواج های موقت هر چند طولانی زمانی به پایان خواهد رسید پس زمانیکه که اینچنین است حتی اگر به رفتارشون ایراد هم بگیرید ایشون می تونند قبول نکنند چرا که به هر حال همسر دائم شما نیستن که فقط به شما متعهد باشند .ولی چنانچه هردو طرف علاقه ای دارید بهتر است دلایل ایشون برای عدم ازدواج دائم را بپرسید و اگر همچنان پاسخ منفی است شما تصمیم درست و قطعی برای ادامه یا قطع رابطه بگیرید چرا که به هر حال با تجربه تلخ قبلی ادامه دار شدن رابطه ای که قرار نیست به قطعیت بینجامد و هر لحظه احتمال جدایی در ان وجود دارد ضربه سخت تری به شما خواهد زد
      موفق باشید

  • زهرا , ژانویه 12, 2017 @ 2:06 ب.ظ

    سلام پسری دارم اهل کارنیست زن عقد بسته داره ۲۳ داره حوزه چندسال درس خوانده ترک تحصیل کرده شب تا صبح سرش روبافیلم واینترنت گرم میکنه

    • مشاور , ژانویه 12, 2017 @ 6:43 ب.ظ

      با سلام
      وقتی فرزند شما اهل کار نیست یعنی قبلا هم نبوده و این اشتباهات خانواده هاست که فکر می کنند با ازدواج می توانند پسرشان را سر به زیر کنند در صورتی که اشتباه است .ولی چون این مورد اتفاق افتاده بهتره اگر قبلا ایشون رو تامین می کردید دیگه هزینه ای به او ندید و اجازه بدید کمی خودش ه فکر باشه و در نوع رفتارتون تجدید نظر کنید نیازی نیست وقتی فردی حرفی رو گوش نمیده مدام بهش گوشزد کنید بهتره در عمل متوجه بشه که خودش باید تلاش کنه
      موفق باشید

  • man , ژانویه 13, 2017 @ 4:08 ب.ظ

    سلام و عرض ادب
    احتراما چند سوال بعد از ازدواج در ذهن من سنگینی میکند که اگر حضرتعالی در مورد آنها مرا راهنمایی کنید بسیار بسیار سپاس گزار خواهم بود
    بنده پسری ۲۸ ساله هستم که با زنی ۲۵ ساله مطلقه به تازگی ازدواج نموده ام.
    حاصل زندگی قبلی همسر بنده یک پسر ۷ ساله است که حضانت او با پدرش است و فقط دو هفته یکبار فرزند را به خانه پدری همسرم منتقل میکنند تا با مادرش دیدار داشته باشد
    در ضمن دلیل طلاق نیز اعتیاد به شیشه شوهر بوده است و فرزند هم اکنون نزد خانواده پدرش زندگی میکند و از لحاظ فرهنگی در سطح بالایی است
    حال سوال بنده این است که
    ۱ آیا بهتر است هنگامی که مادر به دیدار فرزندش میرود من نیز او را همراهی کنم یا خیر…اگر جواب منفی است آیا بهتر است که هیچوقت با بچه روبه رو نشوم؟
    ۲ به نظر حضرتعالی بهتر است که اجازه دیدار مادر با فرزندش را به او بدهم یا همسرم را از این کار منع کنم؟
    ۳ به نظر حضرتعالی چند درصد امکان دارد که بچه در آینده وقتی که بزرگتر شد برای زندگی من و مادرش ایجاد دردسر کند؟

    • مشاور , ژانویه 13, 2017 @ 11:13 ب.ظ

      با سلام در پاسخ سوال اول شما اگر شما هم با ایشون برید خیلی بهتره و رو به رو شدن با اون بچه مشکلی را ایجاد نخواهد کرد
      به هر حال ایشون مادر بچه هستند اگر الان اجازه دیدار ندید شاید بعدا که بزرگتر شد پیگیر مادرش بشه و حس بدی به شما ایجاد بشه که مانع شدید اونوقت مشکل ساز تر خواهد بود و اینکه خب قطعا اون مادر هم شرایط عاطفیش اجازه نخواهد داد که کلا فرزندشون ور نبینند
      و اون بچه هم به محبت مادرش نیاز داره
      موفق باشید

  • ناشناس , ژانویه 25, 2017 @ 9:55 ب.ظ

    سلام و خسته نباشید، بنده قبلاً مجرد بودم تازه استخدام شرکت دولتی و قسمت خدمات مشغول به کار هستم یه روز بنده موقع مشغول به کار بودم یه خانم چادری باشخصیت خوب همدیگر رو دیدیم بنده اون بنده خدا پسند کردم میتونستم یه زندگی خوب داشته باشم، و چند وقت گذشت تا یه استخاره قرآن گرفتم خیلی خوب آمد ولی متأسفانه چند روز دیگه چند تا از همکارانم در مورد بنده به خانم توهین و تهمت گفتن و ا

    • راهنما , ژانویه 25, 2017 @ 10:18 ب.ظ

      خب وقتی نظر شمارو جلب کرده رودررو و مستقیم و با صداقت با ایشون صحبت میکردید
      مسلما” اگر در کلام شما صداقت بود پیشنهاد شمارو قبول میکرد

    • ناشناس , ژانویه 25, 2017 @ 10:21 ب.ظ

      تهمت زدن آبروی منو پیشه خانم بردن و ایشان از دسته بنده شکایت کردن، این همچنان ادامه داشت میتونستم با ایشان ازدواج کنم متأسفانه چند ماه مریص شدم و ناراحتی عصب گرفتم هرکس منو میدید تیکه مینداخت، تا اینکه من یه با نفر دیگه ازدواج کردم و زندگی خوبی دارم،این مو_ضوع همچنان ادامه داشت هر وقت اون بنده خدا خانم رو میدیدم برام قیافه میزاره میخوام باهاش صبحت کنم که بگم من بی گناهم همکارانم توهین و تهمت زدن که شما زود باور کردی و رفتی حراست از دسته بنده شکایت کردی و ایشان فکر میکنه من آبروی ایشون بردم،متأسفانه بنده نتونستم باهاش صبحت کنم، تا بنده اینکه قبل از کربلا برم یه از شرکت تعطیل شدم با سرویس باهم آمدیم باهم پیاده شدیم هیچکس از همکارانم توی سرویس نبوده توی خیابون میخواسم باهاش صبحت کنم قلبم تندتند میزد،داشتم با ایشون صبحت میکردم ایشون با اعصابانی گفت من شما رو نمیشناسم، فقط بخدا گفتم خدایا خودت دیدی من چیکار کنم، هنوزنم
      این مشکل ادامه داره، هروقت منو توی شرکت میبنه بهم محل میزاره،میخوام باهاش آشتی کنم تمام مشکلاتم بهش بگم مسخره نیستم من دوست و دشمنم رو شناختم، بنده توی خانواده مذهبی و نون حلال بزرگ شدم،لطفا راهنمایی و کمکم کنی تا مشکلاتم حل بشه،

      • راهنما , ژانویه 25, 2017 @ 10:38 ب.ظ

        خب بسیار سخته در این شرایط بتونید مستقیما با ایشون صحبت کنید
        حتما نیاز به یک واسطه قابل اعتماد دارید تا بتونه حرفهای شمارو به ایشون برسونه ولی انتظار معجزه نداشته باشید چون ذهنیتش خراب شده و بهترین کار در این مورد اهمیت ندادن به ایشون و موضوع اتفاق افتاده است … اینطوری از اینکه دوباره متهم به مسایلی بشید هم در امان خواهید بود و حساسیت به وجود اومده کمتر میشه
        اول واسطه و دوم اگر محقق نشد اجازه بدید زمان بگذره
        در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
        دفتر سعادت آباد:
        ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

        • ناشناس , ژانویه 25, 2017 @ 10:53 ب.ظ

          بنده ساکن شهر اراک هستم نمیخوام مشاوره شهر خودم مراجعه کنم، دوباره مشکلاتم دوباره برابری بشه، خواهشمند است با بنده تماس بگیرید بیشتر راهنمایی کنی، و مشکلات دیگه دارم ۰۹۱۲۹۴۳۰۲۴۲

          • مشاور , ژانویه 26, 2017 @ 12:01 ق.ظ

            با سلام
            در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
            ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸
            موفق باشید

    • مشاور , ژانویه 25, 2017 @ 11:41 ب.ظ

      با سلام
      دوست عزیز اینکه پشت سر شما تهمت زدند و …و می فرمایید اشتباه است بهتر است به جای اینکه پیش بروید و خودتون خواستتون رو مطرح کنید رفتار خنثی داشته باشید .شما بعد از برخورد این خانم هر چه جلو بروید ایشون ممکنه نظرشون به شما منفی تر شود .زمان حلال مسائل است ادم ها وقتی از روی عصبانیت تصمیم می گیرند .بعد از مدتی منطق پیش می اید و عاقلانه تصمیم می گیرند بهتر است بعد از مدتی توسط یک خانم دیگر با ایشون صحبت شود و رفع سوئ تفاهم شود .و دیگه شما خودتون اقدام نکنید
      و بدونید که ما انسان ها وقتی واقعا خطایی نداشته باشیم و به ناحق حرفی پشت سرمون زده بشه به هر حال دیر یا زود حقیقت اشکار میشه و جای نگرانی نیست
      موفق باشید

  • ناشناس , ژانویه 25, 2017 @ 10:42 ب.ظ

    سلام و خسته نباشید لطفا جواب سوالم ندادی لطفا همکاری لازم و کمکم کنی تا مشکلاتم حل بشه ممنون میشم

    • راهنما , ژانویه 25, 2017 @ 10:47 ب.ظ

      دوست عزیز به سوال شما پاسخ داده شده

  • ناشناس , ژانویه 26, 2017 @ 4:44 ب.ظ

    سلام
    چندوقت پیش بطورکاملااتفاقی عاشق ینفرشدم اونم بصورت شدیدوواقعا دوستش داششتم اما هیچوقت نشد بهش بگمچون اونا تو شهردیگری ساکن بودند مدام بیادش بودم بعدها عکسشو کنار ینفردیگه دیدم اما بازمنظرم عوض نشد ولی الان به این نتیجه رسیدم که اگر هم من به این شخص برسم نمیتونم رابطشوبا شخص دیگری فراموش کنم وفکرمیکنم فقط عشق بیهوده ویکطرفست لطفا بهم بگید چجوری فراموشش کنم.

    • مشاور , ژانویه 26, 2017 @ 5:53 ب.ظ

      با سلام

      همیشه جدایی و پایان یک رابطه می‌تواند آسیب‌های فراوانی داشته‌باشد به‌خصوص اگر فرد غافلگیر شود و نداند در چنین موقعیتی باید چگونه برخورد کرد، شاید برای خیلی ازخانم‌ها و آقایان جوان بعد از دوران آشنایی پیش از ازدواج و نامزدی جدایی و پایان رابطه بسیار مشکل باشد. آنقدر که هرروز آن را به تعویق بیندازند و تا حد ممکن به‌دنبال راهی برای فرار از چنین موقعیتی باشند ولی قرار نیست بعد از هر خواستگاری ازدواج باشد. گاهی ۲ فرد برای هم مناسب نیستند و باید هرچه زودتر رابطه را تمام کنند، این‌که چگونه باید به رابطه‌ای پایان داد و بعد از این پایان و جدایی چگونه همه چیز را فراموش کرد و دوباره به زندگی عادی برگشت سوال خیلی از جوان‌هاست. مسلما کار راحتی نیست ولی می‌توان با یک نگاه واقع‌بینانه و بدون آسیب روانی زیاد زندگی جدیدی را آغاز کرد
      ۱- سعی کنید در بیرون هیچ آثاری از ایشان را جلوی دید خود نداشته باشید مانند عکس شماره تلفن و یادگاری های و… و آنها را محو کنید.
      ۲- افرادی که در وضعیت شما قرار دارند به هیچ وجه نقاط منفی و بدی ها و آسیب هایی که از طرف مقابل متحمل شدن را نمی بینند و به همین دلیل علاقه و وابستگی آنها ثابت می ماند . شما با تهیه لیستی از نقاط منفی ایشان و مشکلاتی که الان و بعد از ازدواج با ایشان برای شما ایجاد خواهد کرد را بنویسید و هر روز مرور کنید تا نگرشتان نسبت به ایشان منطقی تر شده و احساس ناراحتی و یا به عبارتی تنفر از ایشان ایجاد شود
      ۳- درباره امتیازات این جدایی و خوبی های جدا شدن از ایشان نیز با خود فکر کنید و سعی کنید با خوشحالی از اینکه با ایشان ازدواج نکرده اید مطالبی را یاد داشت کنید.
      ۴ – در حال حاضر به هیچ وجه اقدام به ازدواج نکنید زیرا ممکن است انگیزه انتقام جویی و یا با هدف بهتر شدن وضعیت روحیتان و نه با هدف عشق و علاقه منطقی این ازدواج صورت بگیرد پس سعی کنید حداقل دوماه با انجام این تکنیک ها افکار و تصاویر مربوط به ایشان را از ذهنتان پاک کنید به حدی که اصلا تصویر ذهنی ایشان را به خاطر نیاورید و بعد هم حتما با یک مشاوره برای کمک به یک ازدواج عاقلانه کمک بگیرید.
      ۵- سعی کنید بدون خود سرزنشی و مقایسه نقاط مثبت و خوبی های خودتان را فراموش نکنید و با نوشتن و مرور و نادیده و بی ارزش نکردن آنها به آینده خوشبین و امیدوار باشید.
      ۶- انجام کارهایی مانند ورزش های دست جمعی ، تعاملات اجتماعی ، سرگرمی و تفریح و پرهیز از تنهایی بسیار مفید هستند و شما حتما گزارش از حال قبل و بعد از این تکنیک را باید با دقت ارسال فرمایید.
      ۷- ساعات و لحضاتی که شما ارتباط داشته اید بسیار وسوسه برانگیز خواهند بود مانند معتادی که ترک کرده مکان و زمان های مصرف در روزهای اولیه وسوسه انگیز بوده و ممکن است رفتاری مانند عصبانی شدن و تحریک پذیری و یا رفتن به طرف مصرف زیاد باشد بنابراین شما نیز باید با تغییر موقعیت فیزیکی و سر گرم شدن به یک کاری که عمدا در این ساعات در نظر خواهید گرفت و با آرام سازی ذهنی سعی می کنید با این وسوسه ها مبارزه کنید.
      ۸- هنگام هجوم افکار و تصاویر ایشان در ذهن بدون پرورش و فکر کردن مکان را ترک کرده و یا توجه و تمرکزتان را به چیزی جلب می کنید مثلا با قطع کردن افکار مشغول گفتگو با یک فردی می شوید، باعجله از آن مکان را ترک می کنید، با روشن کردن تلویزیون سعی در تمرکز دیداری و شنیداری نسبت به نوع برنامه و حتی نوع لباس های مجریان و بازیگران و اسامی آنها می شوید.
      ۹- با افکار منفی و مأیوس کننده مبارزه کنید و پیش بینی منفی نسبت به آینده نداشته باشید.
      ۱۰ – شاید هفته اول به دلیل درگیر شدن با افکار اتوماتیک دچار نوعی استرس شوید ولی به مرور زمان افکاری که عادت داشتند همیشه و همه جا بدون اراده شما وارد ذهنتان شوند و حالتان را بگیرند با تکنیک های شما از اتوماتیک خارج شده و افکار جدید جایگزین می شود و در هفته های دوم و سوم افکارتان یک دست شده و تعارضی احساس نخواهید کر
      موفق باشید

  • nobody , ژانویه 31, 2017 @ 5:41 ب.ظ

    سلام.دختری ۲۹ ساله هستم.(ادم خنده رویی هستم و شوخ طبعی هستم)تاحالاا ازدواج نکردم..مشکلم من اینه ک تا اسم خواستگار در خونه پیش میاد احساس فوق العاده بدی بهم دست میده…اوایل وقتی خواستگار زنگ میزد تا میفهمیدم اینقدر حالم بد میشد ک ناخوادگاه بغصم میگیره و همش گریه میکنم و بخاطر این حالتم دست درد و معده درد شدیدی میگرفتم…و تا حالا هم همینطوره…خوانوادم چند بار دیدن ک این حالت بهم دست میده..دیگه اسم خواستگارو پیشم نمیارن…و خودم میدونم ک اینطوری دارم زندگیمو تباه میکنم..اصلا شوخی در این موضوعو نمیتونم تحمل کنم…همونطور ک اول گفتم من ادم خنده روی و شوخ طبعی هستم..ولی دراین مورد ن خودم میتونم شوخی کنم..و ن تحمل میکنم ک کسی باهام شوخی کنه…میخوام بدونم چکار کنم؟؟اصلا مشکلم چیه؟؟

    • مشاور , ژانویه 31, 2017 @ 6:55 ب.ظ

      با سلام
      دوست عزیز اولا باید بگم بهتره حتما حضوری مراجعه کنید چون این طوری فرصت های زندگیتون رو از دست می دهید منتهی باید بررسی شود
      که دقیقا وقتی حرف ازدواج پیش میاد چه چیزی برای شما درگیری ذهنی ایجاد میکند که به تبعش دچار مشکلات هیجانی می شوید .چون به هر حال این رفتار غیر معقول است .ولی اینکه فکر کنید و آنچه به ذهنتون میرسه راجب به مسائل
      ازدواج رو بنویسید و بررسی کنید کدام جملات برای شما بار هیجانی بیشتری دارد .این طور می تونید تقریبا به یک تشخیص نسبی برسید .شاید خاطره بدی از این مساله دارید در مورد اقوام و دوستان یا هر کسی و همه مسائل اینچنینی می تواند عامل های موثری باشد
      موفق باشید

  • nobody , ژانویه 31, 2017 @ 11:52 ب.ظ

    حضوری کجا باید مراجعه کرد؟؟و اگه ایمیلی یا تلگرامی داشته باشید من بتوکنم باهاتون درتماس باشم؟؟

    • مشاور , فوریه 1, 2017 @ 12:51 ب.ظ

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

  • ناشناس , فوریه 5, 2017 @ 9:56 ق.ظ

    با سلام و عرض ادب
    چگونه و از چه سنی میشود در مورد مسائل جنسی به بچه ها توضیح داد من دختری دارم ۲ ساله که مدام مطرح میکند درشکم بچه دارد چگونه این تفکر را از او دور کنم

    • مشاور , فوریه 5, 2017 @ 11:40 ق.ظ

      با سلام
      دوست عزیز این مهمه که به سوالت بچه ها و حرف های اونا چطور واکنش نشون بدیم .
      والدین باید انقدر قابل اعتماد باشند که فرزندان به راحتی و با امنیت همه سوالات خود را از والدین بدون ترس یا محدودیت بپرسند
      در برابر سوالات جنسی یا هرگونه سوال عجیب کودک واکنش تند نشان ندهید، اگر نتوانند از شما سوال کنند از دیگران سوال می کنند که باعث آسیب به آنها می شود
      زمانی که فرزندتان در مورد مسائل جنسی ،طریقه بدنیا آمدن کودک یا مسائل مرتبط سوال میکند، حتما باید به سوال فرزندتان جواب دهید.
      بدون هل شدن و نگرانی از او سوال کنید، تو چی فکر میکنی؟
      و بعد اطلاعاتش را تصحیح کنید و به صورت علمی و ساده به او جواب دهید.
      در این زمینه به فرزندتان دروغ نگویید.
      اگر دیدید که توانایی پاسخ به کودک را ندارید و یا او خیلی ادامه می دهد و شما کم آوردید، با یک نمی دونم ساده صحبت را قطع کنید:
      (خوب نمی دونم عزیزم بذار وقتی فهمیدم حتما بهت میگم)
      و به دنبال مطالعه و کسب تجربه در این مورد باشید و در یک موقعیت خوب با یک ترفند مادرانه پاسخ کنجکاوی او را بدهید.
      همیشه اولین ها یاد فرزندتان خواهد ماند
      اولین نفری که مسایل جنسی را برای فرزندتان توضیح می دهد خودتان باشید
      چون اگر کس دیگری این نقش را ایفا کند و اطلاعات غلط به فرزندشما بدهد کار شما دوبرابر می شود
      چون هم باید ثابت کنید که اطلاعات اون شخص غلط بوده و سپس اطلاعات صحیح را به او بیاموزید
      باید اگر سوالی می کند یا مثل کودک شما این مساله را مطرح می کند بدون هل شدن بدون اینکه بخواهیم حواسش را پرت کنیم با او بیشتر صحبت کنیم تا منظورش را متوجه شویم مثلا مامان یعنی چی بچه داری ؟؟؟پاسخ های های فرزند شما نشان می دخد که ذهنیتش چیست و چه چیزی این درگیری را برای او ایجاد کرده .نگران نباشید بعضی از کودکان بیشتر از سن جسمس سن عقلی بالاتر دارند و همین باعث درک بیشتر نسبت به محیط اطرافشون میشه .
      امیدوارم موفق باشید

  • ناشناس , فوریه 7, 2017 @ 12:13 ب.ظ

    سلام لطفا در موردکودکانی که انگشت می مکنند و تا سنین نه یا ده سالگی به طول می کشد راهکاری ارائه فرمایید

    • مشاور , فوریه 7, 2017 @ 8:55 ب.ظ

      با سلام
      ظرات مختلفی در مورد علت این عادت مطرح شده است، برخی کارشناسان معتقدند مکیدن انگشت موجب آرامش و اطمینان خاطر کودک می‌شود. به نظر می‌رسد یکی از دلایل عمده مکیدن انگشت این باشد که مکیدن سینه مادر و یا بطری در این کودکان کافی نبوده و غریزه مکیدن را در آنها ارضا نکرده است. مکیدن همچنین می‌تواند نشانه وجود یک تنش فیزیکی و احساسی در کودک باشد. بیشتر کودکانی که چنین عادتی دارند، قبل از سه ماهگی این کار را انجام می‌دهند. نوزادانی که هر سه ساعت یک بار شیر داده می‌شوند، انگشت شست خود را کمتر از نوزادانی که هر چهار ساعت شیر می‌خورند، می‌مکند.

      همچنین، نوزادانی که زمان شیرخوردن آنها از بطری کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، احتمال مکیدن انگشت شست در آنها بیشتر از نوزادانی است که شیر خوردن آنها از بطری ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد. مکیدن انگشت شست، نباید با بردن دست در دهان و مکیدن چند انگشت با هم اشتباه گرفته شود. تقریبا تمام نوزادان از زمانی که اولین دندان آنها شروع به درآمدن می‌کند (معمولا سه تا چهار ماهگی)، این کار را انجام می‌دهند.

      اگر عمل مکیدن انگشت شست پس از شش ماهگی همچنان ادامه یابد، در حقیقت وسیله‌ای است برای آرامش یافتن کودک و نه ارضای غریزه مکیدن. در اغلب کودکان عمل مکیدن انگشت شست، خود به خود از بین می‌رود. زمانی که کودک به سن سه تا چهار سالگی می‌رسد، متوجه می‌شود که سایر همسالان این عمل را انجام نمی‌دهند و پس از چهار سالگی کودک خود برای متوقف کردن این عمل انگیزه پیدا می‌کند.

      بهترین زمان برای توجه و جلوگیری از مکیدن انگشت شست در کودک، زمانی است که او برای اولین بار این کار را انجام می‌دهد، نه زمانی که برای چندمین بار این کار را با موفقیت انجام داده است! اگر عمل مکیدن متوقف نشود و سال‌ها ادامه یابد، می‌تواند منجر به مشکلات جدی در ناحیه دهان، دندان و مشکلات گفتاری شود. بنابراین، باید با تشویق، محبت و چندین روش ساده به او کمک کنیم تا این عادت را کنار بگذارد. در برخی موارد اگر عمل مکیدن انگشت تا بعد از پنج سالگی همچنان ادامه یابد، نشانه وجود یک مشکل احساسی، عاطفی در کودک (نگرانی، اضطراب) است و باید توسط پزشک ارزیابی شود.

      چگونه این عادت را در کودک متوقف کنیم؟

      با کودک خود صحبت کرده و برای او توضیح دهید که چرا باید این عادت را ترک کند. به او بگویید با کنار گذاشتن این عادت لبخندی زیبا و دندان‌هایی ظریف و مرتب خواهد داشت و ادامه دادن این کار مشکلات جدی در رشد دندان‌هایش به وجود خواهد آورد. با استفاده از یک آینه به او نشان دهید که با این عادت، چه تغییراتی در ناحیه دهان و دندان وی ایجاد خواهد شد.

      برای او توضیح دهید که چگونه میکروب‌های موجود در دست‌ها و زیر ناخن‌ها وارد بدن شده و او را بیمار می‌کند. به او بگویید که «تو بزرگ شده‌ای» و با انجام این کار در حضور دیگران تمسخر می‌شود. برای صحبت درباره این موضوع، بهتر است زمان مناسبی را انتخاب کنید که کودک کاملا آرام و به دور از هرگونه اضطراب و نگرانی باشد؛ از طرفی کودک باید بیشتر از چهار سال داشته باشد تا بتواند دلایل شما را بفهمد و درک کند.

      راهکارهایی برای ترک عادت مکیدن انگشت شست

      ۱- در هفته اول، انواع سرگرمی‌ها و بازی‌هایی را که لازمه بازی کردن با آنها استفاده از دست می‌باشد برای کودک فراهم کنید (مثل پازل، کارت بازی، و سایر فعالیت‌هایی که مورد علاقه اوست). بهتر است زمان تماشای تلویزیون را محدود کنید، زیرا بیشتر کودکان هنگام تماشای تلویزیون انگشت شست خود را می‌مکند.

      ۲- ممکن است مجبور شوید انگشت شست را بانداژ کنید و یا نوعی ماده بدمزه روی نوک انگشت و ناخن او بمالید تا به کودک یادآوری کنید که نباید انگشت خود را بمکد. در ضمن به او بگویید که این کار برای یادآوری کردن به اوست، نه برای تنبیه کردن وی.

      ۳- زمانی که کودک شما در خواب است و انگشت شست وی در دهانش قرار دارد، به آرامی انگشت او را از دهانش خارج کنید. اگر کودک عادت دارد هنگام خوابیدن انگشت شست خود را بمکد، در دست‌هایش یک اسباب‌بازی کوچک از قبیل حیوانات پشمالو قرار دهید تا مانع این کار شود.

      ۴- در مدتی که کودک سعی می‌کند این عادت خود را کنار بگذارد، او را در موقعیت‌های ناراحت‌کننده و استرس‌زا قرار ندهید، زیرا در چنین موقعیت‌هایی برای آرام شدن مجددا به این عمل رو می‌آورد.

      ۵- وقتی کودک شما در موقعیت‌های مختلف این عادت خود را انجام نمی‌دهد، او را خیلی تشویق کنید؛ اما هرگز وی را به خاطر این عادت، تنبیه و یا سرزنش نکنید، زیرا این کار نه تنها موجب ترک این عادت نمی‌شود، بلکه اعتماد به نفس او را هم تضعیف می‌کند. دادن جایزه به کودک برای مواقعی که این کار را انجام نمی‌دهد، کمک زیادی به ترک این عادت می‌کند.
      ما اگر کودک ۷ ساله اى نتواند این عادت خود را ترک کند، والدین و اطرافیان او باید درصدد درمان او برآیند، زیرا ترک چنین عاداتى در سال هاى بعد (نوجوانى) بسیار دشوارتر مى شود. در صورتى این عادت را در زمره اختلال بررسى مى کنند که تا سنین ۱۶-۱۲ ادامه داشته باشد. مطالعات نشان مى دهند که در حدود ۱۵ درصد کودکانى که از ۵ سالگى به بعد انگشت خود را مى مکند، دچار مشکلات عاطفى – هیجانى ناشى از ورود به مدرسه و دوره پیش دبستانى هستند. بیشتر این کودکان شدیداً به پدر و مادر و اطرافیان شان وابسته و متکى هستند.

      زمانى که کودک سعى مى کند رفتار مکیدن انگشت خود را تغییر دهد، والدین و اطرافیان او باید از این تصمیم او استقبال کنند و با حمایت ها و تشویق هاى خود او را کمک و یارى نمایند. حمایت روانى براى کودک امنیت پدید مى آورد و باعث مى شود که کودک در ناملایمات و سختى ها از خود مقاومت بیشترى نشان دهد.

      موفق باشید

  • امیرعلی , فوریه 10, 2017 @ 7:50 ب.ظ

    سلام خسته نباشید به شما میخواستم بگم که من یه ترنس مردم و دکترا تاییدم کردن خانواده ام نیز از این موضوع اطلاع دارن و میدونم من دارم چه عذابی میکشم و چه جور نابود میشم ولی از ترس ابرو حرف مردم و فامیل نمیخوان بفهمن که‌ من دارم چه دردی رو تحمل میکنم من واقعا میخوام عمل تغییر جنسیت رو انجام بدم به خودکشی هم بارها و بارها فک کردم و به این فک کردم که اگه رضایت ندن خانه و زندگیمو ول کنم و برم پی کارم ولی بعد میبینم راه رستی نیست هرچیزی باشه خانوادمم و میتونن منو حمایت کنن ولی متاسفانه منو درک نمیکنن لطفا منو کمک کنید خواهش میکنم دارم عذابی رو تحمل میکنم که حقم نیست ممنون.

    • مشاور , فوریه 10, 2017 @ 10:03 ب.ظ

      با سلام
      دوست عزیز بهتره فرد بی طرفی خانواده شما را متقاعد کنند البته اگر همین طور که می فرمایید واقعا
      ترنس هستید و پزشکان هم تایید کردن .برای خانواده فقط مساله آبرو نیست بلکه درک کنید شرایط بعد از تغییر جنسیت واقعا نیاز به پذیرش بالایی دارد .ولی خیلی از افراد در جامعه ما با شرایط شما اکنون تغییر جنسیت دادند و بسیار هم خوشبخت هستند و جامعه هم انها را پذیرفته است .البته استثنائات همه جا وجود دارند .خود شما قبل از عمل به فرض پذیرش خانواده باید زیر نظر روانشناس باشید و بعد از عمل هم تا مدتی نیاز به مراجعه احساس می شود .
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸
      موفق باشید

  • Azade , فوریه 14, 2017 @ 4:42 ب.ظ

    سلام.خسته نباشید
    مرسی از وقتی که میذارید.
    مشکل من و نامزدم شک و سوء ظن نامزدمه.من هرکاری میکنم نامزدم به بدترین شکل ممکن برداشت میکنه اوایل وقتی همه چیزو براش توضیح میدادم مشکل حل میشد ولی این اواخر واقعا خیلی اوضاع بد شده اوایل فقط شک بود ولی حرفای منو باور داشت ولی الان نه هرچیم توضیح میدم بی فایدس.میگه دروغ میگی میگه با کس دیگه ای هستی در صورتی که من دارم همه تلاشمو میکنم که همه چی درست شه ولی تلاش های منو نمیبینه و فقط شک های خودش تو ذهنشه.بار ها بهش گفتم بیا بریم مشاور ولی گوش نمیده.من واقعا نمیدونم باید چیکار کنم.من هرکاری که میگه انجام میدم هرجوری که میخاد میگردم لباس میپوشم ولی متاسفانه روز به روز همه چی داره بدتر میشه.خانوادش هم اصلا به این مشکلش توجه نمیکنن.من نمیدونم الان باید چیکار کنم؟

    • مشاور , فوریه 14, 2017 @ 9:06 ب.ظ

      با سلام
      دوست عزیز اگر همسر شما مدام شک دارد و نسبت به حرف شما ایراد می گیرد کمی از موضع منفعل جدا شوید و سعی کنید متقاعدشون کنید برای ادامه زندگی شرط شما اینه که حتما به روانشناس مراجعه کنند .اگر ایشون موافقت نکردند کمی از ارتباطات و دیدارها ی احتمالی کم کنید سعی کنید در رفتار ایشون رو متوجه کنید که باید برای زیر یک سقف رفتن و داشتن زندگی موفق سعی شود مسائل و مشکلات رفتاری مرتفع شود در موقعیت مناسب و شرایط روحی مناسب با لحنی محترمانه مطرح شود .چون همین مساله بعدا برای شما دردسرساز خواهد شد

      برای مشاوره حضوری و راهنمایی در این زمینه می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
      ۴۴۰۳۴۴۹۰–۰۲۱
      موفق باشید

  • Azade , فوریه 14, 2017 @ 7:10 ب.ظ

    اگه میشه ادرس شعبه قم رو هم بگید

    • مشاور , فوریه 14, 2017 @ 9:24 ب.ظ

      با سلام
      برای مشاوره حضوری و راهنمایی در این زمینه می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
      ۴۴۰۳۴۴۹۰–۰۲۱
      موفق باشید

  • فاطمه , فوریه 16, 2017 @ 10:21 ب.ظ

    سلام من یک دختر ۱۵ ساله هستم و امسال انتخاب رشته دارم ولی اصلن نمیدونم چه رشته ای انتخاب کنم چون علایق من بسیار زیاد است پدرم میگه برو تجربی ولی میترسم ودوست ندارم خودم به مهمانداری هواپیما علاقه دارم ولی از بعضی شرایطش می ترسم و قدم بلند نیست (۱۵۸)رشته زبان رو دوست دارم ولی بازار کار خوبی نداره رشته ادبیات هم خوشم میاد ولی نمیخوام خیلی زیاد درس بخونم در حالی که معدل من در تمام پایه ها ۱۹/۹۳ بوده خواهش میکنم کمک کنید

    • مشاور , فوریه 17, 2017 @ 11:29 ق.ظ

      با سلام
      دوست عزیز حتما به مشاوره تحصیلی مراجعه کنید و بدونید چون در این سن از رشته ها چیز کمی می دونید ممکنه بگید مثلا به رشته برق علاقه مندید در صورتی که اگر در دانشگاه برید و بخواهید اونو بخونید ببینید هیچ علاقه ای ندارید .چون ذات رشته ها و دروس با انچه ما شنیدیم کاملا متفاوت است پس این مسائل باید در نظر گرفته شود و بدونید که علاقه وقتی کامل می شود که کاملا از رشته ها دروسی که دارند توانایی هایی که می خواهند و بازار کار ان اشنا شوید .و البته در هر کاری توانایی و خلاقیت فرد حرف اول را می زند نه اینکه ببینید که مثلا در جامعه بازار کار ندارد .چون خیلی از افراد در رشته هایی امروزه موفق ترین ها هستند که هیچ بازار کاری در جامعه نداشته و موفقیت حاصل تلاش خود فرد بوده است .بهتره فعلا با توجه به استعداد و شرایط درسی عمل کنید مثلا اگر در حل مساله قوی تر هستید ریاضی را اتخاب کنید و بعد از کنکور دادن رشته را مد نظر داشته باشید

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸
      موفق باشید

  • سعید , فوریه 25, 2017 @ 8:39 ب.ظ

    باسلام
    من طلبه حوزه علمیه قم هستم و دارم سطح ۳ حوزه میگیرم که معادل ارشد دانشگاهی حساب میشه.
    میخواستم بدونم کدام رشته های دوره دکترای دانشگاه رو میتونم با استفاده از مدرک حوزوی وارد بشم، و اگر به این شکل دکترا بگیرم میتونم به تدریس و عضویت در هیئت علمی مربوط به آن رشته مشغول بشم؟
    با تشکر

    • مشاور , فوریه 26, 2017 @ 8:10 ق.ظ

      با سلام
      چون در حوزه علمیه درس می خوانید می توانید دکتری رشته های مرتبط ی که در حوزه هستند را ادامه دهید و حتی می توانید کنکور نیمه متمرکز دکتری شرکت کنید و با توجه به ارشدتون در رشته های معارف ،فقه حقوق و حقوق قضایی شرکت کنید و البته موسسه امام خمینی از بین طلاب در رشته رواننشاسی عمومی دکتری جذب می کند و اینکه بعد از گذراندن دوره تحصیل بسته به اعلام نیاز دانشگاه ها در فرخوان جذب وزارت علوم می توانید برای هیئت علمی اگر رزومه قوی در زمینه رشته خودتون داشته باشید شرکت کنید و مشکلی نیست .و خیلی از افراد حوزه اکنون هیئت علمی
      دانشگاه های مطرح هستند .همه چیز به توانمندی و قابلیت شما بستگی دارد که بتوانید در رقابت با سایرین موفق باشید البته افرادی که کلا در حوزه درس می خوانند شرایطی براشون فراهم می کنند تا در دانشگاه های زیر نظر تدریس داشته باشند و در صورت نیاز هیئت علمی شوند
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.