مرکز مشاوره

مرکز مشاوره مشهد

مرکز مشاوره مشهد

مرکز مشاوره شهر مقدس مشهد

مشورت گرفتن و راهنمایی خواستن از کسی که بدون هیچ قضاوتی و بی طرفانه در محیطی آرام  به صحبت ها و درد و دلهای شما گوش فرا میدهد و آنها را درک میکند و برحسب تجارب و دانسته های خودش شما را راهنمایی میکند ، فرصتی است تا برای مقابله و یافتن راه حل برای مشکلات خود روش های جدید را یاد بگیرید  و آنها را آسانتر تر و بهتر از قبل حل کنید و همینطور بتوانید مشکلاتی را که در آینده برای شما پیش می آید به نحو تواناتر و کاراتری حل کنید .عده کثیری هستند که از درمیان گذاشتن احساسات و مشکلات درونی خود با مشاور میترسند! اما این ترس بسیار بیجاست زیرا یک مشاور خوب می کوشد تا برقراری ارتباط با فرد مورد نظر خود بهترین روش را برای حل مشکل پیش روی شما بگذارد. پس اگر به مشکلی برخوردید اصلا نگران نباشید و فرقی هم نمی کند که کجای ایران سکونت داشته باشید زیرا کارشناسان ما در مرکز مشاوره و مشاوره مشهد و مشاوره ازدواج مشهد در همه نقاط ایران آماده پاسخگویی به شما هستند. به همین دلیل بار دیگر و این بار مرکز مشاوره مشهد با کادری مجرب و کارآزموده در زمینه های مشاوره ازدواج توحید، مشاوره خانواده توحید، مشاوره ازدواج هاشمی نژاد، مشاوره خانواده امام خمینی و مشاوره ازدواج امام خمینی را در مشاوره مشهد به شما معرفی میکند.

مرکز مشاوره مشهد دارای شعب متعدد از جمله مرکز مشاوره امام خمینی ، مرکز مشاوره توحید ، مرکز مشاوره هاشمی نژاد و مرکز مشاوره پیروزی به صورت مداوم پذیرای شما خواهد بود پس از مشاوره و گرفتن مشورت نترسید.

شماره های تماس 01

خانمم ولم کرده رفته تهران میگه توام باید بیای

با سلام من ده ساله از ازدواجمون میگذره ویه دختر دارم محل کار منشهرستانه کارم خوب وپر درآمده خانمم اسرار داره بریم تهران چون مادرش تهرانه وخیلی اذیتم میکنه الانم ول کرده رفته تهران ومهریشوگذاشته اجرا خیلی هم زن بد دهن وبد اخلاق و نمک نسناسیه خودشو از من بالاتر میدونه درصورتی که من شخصی تحصیل کرده وموقعیت اجتماعی خوبی دارم الان موندم که بااین خانم چه کار کنم از طرفی نمیخام اینده دخترم خراب بشه یا به طلاق فکر کنم الان موندم سر دوراهی کارم هم شرکتی است وقابل انتقال به تهران نیست خواهشمندم راهنمایی بفرمایید

پاسخ

با سلام وقتی همسرتون درکی از کار شما ندارند و بد دهن و ..

که گفتید هستند البته که نمی شود قضاوت کرد بهتره تصمیم درستی برای ادامه بگیرید اگر فکر می کنید با مشاوره حضوری میشه شرایط رو بهتر کرد و ایشون متوجه اشتباهشون می شوند اقدام کنید ولی اگر ایشون با وجود یک بچه اقدام قانونی کردند و مهریه رو به اجرا گذاشتند شاید مساله متفاوت باشد و البته راه برگشتی رو باقی نگذاشته باشند .

به هر حال برای طلاق دادگاه هم شما را به روانشناس ارجاع می دهد نگران نباشید ولی شاید قبل از دادگاه صحبت خودتون خیلی موثر تر باشد .

در هر حال امیدوارم تصمیم درستی گرفته شود .
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۴۴۰۳۴۴۹۰
موفق باشید

با شوهرم از دوران نامزدی خیلی مشکل داشتیم

سلام .من و شوهرم از دوران نامزدی خیلی مشکل داشتیم از همه مهمترش معتاد و بددهنی این آقا بوده …به اصرار خانواده ها رفتیم سر و خونه زنگیمون ..این اقا گاهی ۴ماه ۴ماه قهر می کرد خرج من و دخترم نمیاد تا سال ۹۵ یههوی غیب شدن تا امسال ۹۶ دقیقا ۱سال و یک ماه منزل ترک کردن …تااینکه هفته پیش رفته در خونه مامانم که بیاد اشتی کنیم به خاط دخترم …من هیچ اطمینانی به این مرد ندارم

پاسخ

با سلام به نظرم اشتی کردن شما در این موقعیت به صلاح نخواهد بود با تو صیفاتی که کردید.

ایشون یک سال رو کجا بودند و اگر هم تمایل به برگشت دارید باید تضمینی وجود داشته باشد که ایشون رفتارهای نادرست رو تکرار نکنند باید به روانشناس مراجعه کنند.

اگرداعتیادددارند پیگیر درمان باشند و به طور کل رفتارها رو اصلاح کنند چون برگشت فشارهای روانی زیادی رو برای شما خواهد داشت .

به هر حال خطاهای افراد قابل گذشت است وقتی عمدی نباشد و تحمل پذیر باشد ایشون تعهدی به زندگی دارند ولی بی مسئولیت هاشون در قبال همسر و فرزند به راحتی قابل گذشت نخواهد بود.

البته تصمیم گیرنده نهایی خود شما هستید امیدوارم تصمیم درستی بگیرید و خوشبخت باشید و حتما منافع برگشت به زندگی رو در نظر داشته باشید .
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵
موفق باشید

دخترم برای خواسته هایش فریاد می زند و گریه می کند

سلام دختر ۳٫۵ساله دارم بمدت چند هفته است برای خواسته هایش فریاد میزند وگریه میکندحتی خواسته ای که اجابت میشود در مقابل برخی رفتارهای خیلی ساده هم مانند اینکه صدایم میزند وبا تاخیر جوابش را میدهم نیز چنین واکنش هایی نشان میدهد رفتلر صحیح برای اصلاح این مسئله چیست

پاسخ
با سلام این الگوی اموخته شده ایت چون به خوایته هایش تن دادید اینچنبن رفتار می کند.
باید دقت داشته باشید که وقتی بچه ها فریاد می زنند گریه می کنند دوست دارند و توقع دارند که این طور به خوایته هابرسند وقتی شما موافقت می کنید و اینچنین نیازهاشون رو براورده می کنید.
و این رفتار تقویت می سود و تداوم پیدا می کند و به صورت الگویی رفتاری در اینده یادگرفته می شود.
باید توجه کنید .دیگر نباید توجهی به گریه داشته باشید نگران نباشید اتفاقی نمی افتد ولی مقاومت در برابر خواسته ها گریه اورا خاموش سازی و کاهش می دهددمی توانید حضوری هم مراجعه فرمایید امیدوارم مشکل برطرف شود.

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵
موفق باشید

مردی ۴۸ ساله و متاهل هستم. مدت هفت سال است که با خانمی آشنا شده ام که از نظر روحیات روانی و اخلاقی از هرجهت با بنده یکسان هستند .
حتی با ایشان پیمان ازدواج و … نیز بسته ایم. علت گرایش بنده به ایشان داشتن علائق یکسان و همگون در ۹۹ درصد بوده است.
ایشان مجرد هستند. مدتی است ایشان روشی غیر از گذشته در پیش گرفته و کلا نسبت به بعضی موارد از قبیل پیمانهایی که با هم داشتیم بی اعتنا شده و حتی بعضی را فسخ کرده اند . تصور بنده این است که ایشان بدینوسیله به مرور قصد جدایی دارد اما نمی خواهد به یکباره این موضوع مطرح شود.
با توجه به اینکه اینجانب بسیار به ایشان وابسته شده ام و مدتی است دچار استرس و نگرانی گشته ام به نحوی که حتی سلامتی بنده را هدف قرار داده است چگونه می توانم این موضوعات (تغییر رفتار – جدایی پس از هفت سال رابطه کاملا عاطفی و بدون هیچ مشکل ) را برای خویش هموار نمایم. خواهشمندم راهنمایی بفرمایید.

پیمان به صورت غیر رسمی و بین خود ما بوده است

پاسخ

با سلام اگر منظورتان این است که با این خانم محرم بودید .

خب چون شما متاهل هستید ایا نوعی خیانت به همسرتان محسوب نمی شود.

البته اگر متوجه منظورتان شده باسم .

خب ایشون مجرد هستند شاید بنا به دلایلی وارد این ارتباط عاطفی و ..شده اند و اکنون تمایلی وجود ندارد بنا به دلایل مختلفی که قطعا خودشون بهتر می دانند .

اگر حس شما درست باشد و ایشون قصد جدایی داشته باشند شما با شرایطی که فرمودید حتما باید زیر نظر روانشناس باشید البته هیچ چیز قطعی نیست.

بهتره در مورد حستون با خود ایشون صحبت کنید البته مسئله پیچیده ای ایت شاید بهتر باشد حضوری بررسی سود .امیدوارم مسائل حل شود .
ر این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۴۴۰۳۴۴۹۰
موفق باشید

پاسخ

دوست عزیز خودتونو با عناوینی همچون پیمان داشتن گمراه نکنید …

اگر قصد ازدواج داشتید در این چندین سال اقدام کرده بودید …

به هر حال باید به ایشون هم حق بدید در این هفت سال خسته شده باشه و بفکر جدا کردن مسیرش باشه
پس با این تصورات نمیتونید کسی رو به روز نگهدارید …

به همین خاطر در زمانی مناسب با ایشون صحبت کنید و از نیتش باخبر بشید و محترمانه به خواستش احترام بگذارید.

پدر همسرم مریضی اعصاب دارن

همسرم۲۸ سالشونه و پدرشون مریضی اعصاب داره همسرمن خیلی زود عصبانی میشه و ممکن است حتی چیزی را هم بشکند و ۱ یا۲دقیقه اوج عصبانیتش نمی تواند خودش را کنترل کند.آیا امکان این است ک از پدرشون…
پاسخ

اگر ایشون در خانواده شرایط عصبی بودن رو دارند خوب ممکنه ارثی باشد .و ایشون هم باید به پزشک متخصص مراجعه داشته باشند .

و شرایط بررسی شود تا اگر مشکل پزشکی نبود بعد به روانپزشک و روانشناس مراجعه کنید .

چون این رفتارها در طولانی مدت باعث ایجاد مشکلات در زندگی و نداشتن زبان مشترک و فرسودگی در زوجین و کاهش رضایت زناشویی و سرد شدن رابطه می شود پس دقت داشته باشید که چگونه رفتار کنید
به ره حال نگران هم نباشید اگر ایشون بپذیرند مشکل دارند و باید اقدام کنند با همراهی شما قطعا بهبودی حاصل می شود و بودن شما در کمارشون خودشایه دلگرمی برای پیگیری است .

امیدوارم مشکل برطرف شود
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
موفق باشید

خانواده دختر اصرار دارن تو شهر خودشون زندگی کنن نه شهر داماد

دو سال پیش به پسرداییم علاقه مند شدم،خوشبختانه اونم همینطور.اما خانوادش ناراضین چون اوناشهرستان زندگی میکنن و اصرار دارند منم شهر اونا برم.

امامادر من اصرار داره مامشهد زندگی کنیم.

الان دو ساله که این ماجرا طول کشیده و من واقعا خسته شذم دیگه نمیتونم این وضعیتوتحمل کنم.هیچ ارتباط خاصی هم با پسر ندارم .

نمیخام هم قبل خاستگاری و این مساعل باهاش رودررو بشم و حرفی بزنم،خیلی خجالت میکشم.ای کاش زودتر تموم بشه همه چی

پاسخ

دوست عزیز ایا مشکل صرفا بحث شهرستان رفتن است و یا مساله دیگری وجود دارد .

خب اگر هر دو طرف به هم علاقه دارند بهتر است خانواده ها زودتر تکلیف رو مشخص کنند .

لزومی به داشتن ارتباط بین دو نفر نیست .

مساله ایست که بزرگترها باید تصمیم بگیرند و زودتر رسمی شود امیدوارم به زودی مساله رفع شود و خوشبخت باشید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
موفق باشید

مشاور خوب و ماهر در زمینه ی درمان زود رنجی

سلام. لطفا یک مشاور خوب و ماهر در زمینه ی درمان زودرنجی معرفی کنین
ممنون

پاسخ

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
موفق باشید

توانایی پرداخت هزینه مشاوره برای درمان مشکلات را ندارم

سلام وقتتون بخیر… من اخیرا دچار مشکلاتی شدم که به تنهایی از پس حل کردنش بر نمیام…از طرفی توانایی پرداخت هزینه مشاوره رو ندارم.

آیا جایی هست که من بتونم بصورت رایگان از کمکشون بهره مند بشم؟

پاسخ

مراکز مشاوره دانشگاهی میتونن به شما کمک کنن
در ضمن میتونید با سازمان بهزیستی شهرتون هم تماس بگیرید

ولی مشکل رو مطرح کنید در حد امکان پاسخ گویی صورت خواهد گرفت

رئیسم از من خواستگاری کرد

سلام دوباره…ممنون از راهنماییتون من ساکن مشهد هستم.از چه جایی در دانشگاه در مورد مشاوره بپرسم؟
چندین ماه میشه که در شرکتی مشغول به کار شدم، رئیسم یک پسر مجرد هستن که ۱۲سال از من بزرگتر هستن…بتازگی متوجه شدم که به ایشون علاقه مندم…

اما بدلیل اینکه تابحال با کسی ارتباط نداشتم و از طرفی این شخص روابطی دارن که تا حدودی در جریانش هستم، دلم نمیخواد بیش از این درگیر بشم…

من تقریباً تمام وقت فکرم درگیر ایشونه…

حتی گاهی اوقات که نمیبینمشون بدخلق یا بی حوصله میشم…

رفتارهایی نشون میدم که برای خودم هم عجیبه…

یکی از دوستانم با توجه به حرفهام بهم گفت که من به خود این شخص علاقه ندارم و در واقع بدلیل فقدان حضور پدرم و حمایت های رئیسم بهش علاقه‌مند شدم…

در حال کار به کارم نیاز دارم. به خاطر موقعیت های خوبی که دارم امکان ترک اینجا رو ندارم …

اما از ادامه این وضعیت هم ناراحتم.
همونطور که عرض کردم این مسائل مربوط میشه به چند سال زندگی من و خانوادم و خیلی هم مفصله…

امکان توضیحش در چند خط وجود نداره.یعنی دوستی داشتم که دانشجو روانشناسی بود و بهم گفت این مشکلات که الان درگیرش هستم ریشه در گذشته و کودکی من داره و بهتره به یک مشاور مراجعه کنم تا به صورت حرفه‌ای درمان بشم.
لطف میکنید اگر راهنماییم کنین

پاسخ

با سلام دوست عزیز در مشهد اساتید دانشکده روانشناسی فردوسی هستند که می توانند به شما کمک کنند و جای نگرانی وجود ندارد .

مرکز مشاوره دانشگاه هم هست که هزینه ناچیزی دارد در هر حال بله ممکنه به دلیل فقدان ها و مسائل کودکی باشد ولی به هر حال عشق بی خبر فرد را درگیر می کند و وقتی در ذهنمان به یک فرد بها می دهیم و راجب او خیالپردازی می کنیم این عشق صد برابر بیشتر خودش را نشان می دهد.

و بدون اینکه طرف مقابل بداند درگیرش می شویم و مدام ذهنمان درگیر می شود که ایا او هم علاقه ای دارد یا خیر ؟خب وقتی شرایط ترک کار وجود ندارد و از طرفی این افکار شما ازاردهندس و ممکنه منجر به اعمالی شود که مطلوب نباشد پیگیری و بررسی و درمان روانشناختی نیاز است تا به شما در رفع مشکل و خنثی شدن در برابر این شخص کمک شود امیدوارم خوشبخت باشید در اینده و درست تصمیم بگیرید .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵
موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵
موفق باشید

شوهرم چند سالی اعتیاد داشته و من متوجه نشدم

باسلام خانمی هستم۲۹ساله همسرم۳۱ساله شوهرم چندسالی میشه اعتیادداشته من متوجه نشدم تایکماه ونیم پیش که پیک فرستادیم تعقیبش کردکه بهمون ثابت شدکه اعتیادداره.

درکناراعتیاددروغ هم خیلی بهم میگفت خیانت هم کرده بیشتردروغ هاش رسواشد.

الان یکماهی میشه بردیم کمپ ترک کرده میگه همه کاراموگذاشتم کنارولی من متاسفانه هرکارمیکنم نمیتونم الان بهش اعتمادپیداکنم.

فک میکنم تمام حرفای که میزنه یاکجامیری همش دروغه.

سرهمین اعتمادنداشتن بهش هرروزدعواداریم میگم گوشیتوبده نگاه کنم میگه موقعه ای میدم که حرفاموباورداشته باشی.

توجهی بهم نمیکنه بخاطراینکه میدونه بهش اعتمادندارم لطفاراهنماییم کنین

پاسخ

با سلام دوست عزیز شما متوجه رفتارهای نادرست ایشون بودید چه بحث اعتیاد و خیانت و مسائل دیگر و اکنون ایشون بعد از مراجعه به کمپ ادعای پاکی از اعتیاد و کنار گذاشتن سایر مسائل را دارند خوب شرایط شما قابل درک است که اعتمادی نداشته باشید .

ولی به هر حال همین که انگیزه تغییر وجود داشته است و ایشون مراجعه کردند باید همراهی کنید هر چند سخت است در این شرایط اعتماد کردن .

ولی می توانید دو را دور نظارت داشته باشید در عین حال به ایشون نشون بدید که همراه هستید برای فرد معتاد اعتماد اطرافیان و کمک به بهبود انگیزه است و اینکه بدانند در جمع خانوادگی پذیرفته شده اند بسیار مطلوب است.

پس هر چند که ایشون شرایط معقولی نداشتند و شما ازار دیدید به خاطر رفتارها ولی به ایشون فرصت بدید تا شرایطش رو نرمال کند.

قطعا باز برای شما در مواردی شک و شبهه وجود دارد ولی اگر اطمینان کنید شرایط بهتر پیش خواهد رفت .امیدوارم مشکلی خاصی ایجاد نشود و بهبودی به همان صورتی که ایشون می گویند شکل بگیرد .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵
موفق باشید

از زمانی که عقد کردم حس پشیمانی دارم

سلام خسته نباشید…من یک ماهه نامزددار شدم و از زمانی که عقد کردم احساس پشیمونی به طور مداوم اذیتم میکنه و احساس میکنم علاقه ای به همسرم ندارم واز وقتی که عقد کردم ساعات خوابم خیلی زیاد شده.

از نظر بنده همسرم هیچ مشکلی از نظر اخلاقی و رفتاری نداره ولی افکارم بشدت منو اذار میده ..خواهش میکنم راهنماییم کنین از دست این افکار خلاص بشم

خودشناسی «فکری» چیست؟

یعنی این که ما با طرز فکر خود و انواع آن از جمله افکار مثبت و منفی آشنایی داشته باشیم و بدانیم که طرز فکر ما تا چه اندازه روی احساسات و نحوه رفتار ما ابتدا با خودمان و سپس با اطرافیان اثر می گذارد و این که آیا تاکنون افکار مثبت یا منفی ما به خودمان یا دیگری صدمه زده است؟

همچنین با پیامد نحوه تفکر خود آشنایی داشته و آگاه باشیم که افکار ما تا چه اندازه به پیشرفت و تعالی یا شکست و ناکامی مان منجر شده است.

در مجموع محافظت از خود در برابر افکار منفی و تعبیر و تفسیرهای ساخته و پرداخته ذهن، داشتن انگیزه لازم برای تقویت افکار مثبت و پرهیز از هرگونه قضاوت و پیشداوری که لازمه برقراری ارتباط سالم و سازنده با دیگران است، از ویژگی‌های بارز خودشناسی «فکری» است.

مزیت دردهای روحی!

حتما تاکنون برای تان اتفاق افتاده است که دست تان را ناخواسته با شعله آتش سوزانده یا هنگام خرد کردن سبزی با کاردی بریده باشید. مطمئنا دردآور است.

تجربه درد موهبتی است که از آسیب جسمی دوباره پیشگیری می کند.

اگر درد نبود، ممکن بود تمام دستمان بسوزد و حتی نابود شود اما ما متوجه آن نشویم.

پس دردهای جسمی به ما یادآوری می کنند که باید «متوقف شویم و ادامه ندهیم» و گرنه آسیب بیشتری می بینیم. دردهای روحی-روانی نیز به ما این هشدار را می دهند که بخشی از سلامت روان ما به خطر افتاده است. وقوع طلاق یکی از این دردهاست که با انزوای اجتماعی، افسردگی، اضطراب و … همراه است.

دردهای روحی و روانی نیز پیغام مشابهی دارند و به ما می گویند: «بهتر است شیوه فکر کردنت را تغییر دهی تا از آسیب های بیشتر مصون بمانی»!
یکی از مراجعان دلیل اختلاف و تعارض اخیر با همسرش را این گونه عنوان کرد: چند روزی است که وقتی همسرم از محل کار به منزل برمی گردد روی تراس می ایستد و همان طور که مشغول نوشیدن چای است به بیرون خیره می شود!

من حرف تکان دهنده ای به او نزدم اما او ناگهان عصبانی شد! من فقط از او پرسیدم: «چه چیز خاصی آن بیرون هست؟ باز به مدرسه دخترانه زل زده ای!».

ویژگی بارز افکار منفی این است که آن قدر در ذهن باقی می ماند و دنبال هم می چرخد تا یک داستان تلخ و منفی بزرگ در ذهن شکل می دهد.

افکار منفی و غیرمنصفانه ما به دو دسته تقسیم می شوند

۱) افکار منفی درباره خودمان مانند: «من دوست داشتنی و جذاب نیستم»، «اول و آخر زندگی ام شکست و ناکامی است»، «ازدواجم به بن‌بست خورد چون من یک انسان بی عرضه و بی سیاست بودم»، «دیگری را ببین چطور از من موفق تر است»

۲) افکار منفی درباره دیگران نظیر: این که «دخالت های بی جای مادرش باعث شد رابطه مان به طلاق برسد»، «همیشه بی مسئولیت بود و خودخواه» و
چشم ها را باید شست اما چگونه؟
اگر افکار منفی دست از سر شما برنمی دارد این راهکارها را امتحان کنید:
۱ – در اولین قدم اعتماد به نفستان را افزایش دهید: برخی از ما استاد منفی جلوه دادن اتفاقات مثبت هستیم! بخشی از این کار به خاطر کمبود اعتماد به نفسمان است. ما حس می کنیم که شایستگی چیزی را نداریم در نتیجه مثلا وقتی یکی از اطرافیان یا همکاران از ما تعریف می کند سریعا در مقابل تعریفش گارد می گیریم و تصور می کنیم مشغول چاپلوسی است و یا قصد دارد به طور غیرمستقیم برخی از نقایص ما را به رخمان بکشد. از طرفی تعدادی از افراد با این تصور که «من دوست داشتنی نیستم»، بسیاری از رفتارهای همسرشان را به گونه دیگری تعبیر و تفسیر می کنند. این دسته از افراد حتی رفت و آمد همسر با خانواده پدری اش را این گونه تفسیر می کنند: او نسبت به من «بی اعتنا و بی تفاوت» است.
۲ – موقعیت هایی را که در آن، افکار منفی تان نسبت به خود یا دیگران فعال می شود شناسایی کنید و سریعا آن موقعیت را ترک کنید: ممکن است شما زمانی که در موقعیت تنهایی قرار گرفته اید بیشتر از قبل شروع به منفی بافی درباره خود، دیگران یا اتفاقات بکنید. یا ممکن است در موقعیت هایی که دو نفر مشغول پچ پچ کردن هستند، فکر منفی تان تشدید شود که مبادا درباره من حرف می زنند یا زمانی که مثلا همسرتان مشغول تماشای تلویزیون، خواندن روزنامه، مکالمه با تلفن یا دادن پیامک است، این فکر به ذهنتان خطور کند که «من ذره ای برای او مهم و دوست داشتنی نیستم و گرنه وقتش را با من سپری می کرد». چنانچه این اتفاقات در زندگی سابقتان رخ داده، خود را آماده کنید تا در زندگی دومتان این موقعیت های خطرناک را ترک کنید و با این روش اجازه ندهید دوباره افکار مسموم، رابطه شما با همسرتان را به ورطه سقوط بکشاند.
۳ – لازم است به چند پرسش پاسخ بدهید: حتما در زندگی مشترک قبلی تان زمان هایی وجود داشته که هجوم افکار منفی درباره خود و یا همسرتان لحظه ای شما را راحت نگذاشته است. تحقیقات نشان می دهد بخش زیادی از افکار منفی ما ساخته و پرداخته ذهنمان است و ریشه در واقعیت ندارد. در نتیجه قبل از آن که در برخورد با هر رفتاری از سمت همسرتان سریعا فکری به ذهنتان خطور کند و بر آن اساس تصمیم گیری و رفتار کنید ابتدا این سوال ها را از خود بپرسید:
الف- چه شواهد و مدارکی از تفسیر من حمایت می کند؟ آیا من برای ثابت کردن افکارم، تاکنون از او موردی دیده ام؟
ب- چه شواهدی وجود دارد که برخلاف تفسیر من است؟آیا تاکنون رفتاری از همسرم دیده ام که متوجه شوم درباره او اشتباه فکر می کردم؟
ج – آیا ممکن است پشت این رفتار همسرم دلیل دیگری هم به جز آنچه من با افکار منفی تفسیر کرده ام، وجود داشته باشد؟
۴ – از هم نشینی با افرادی که افکار منفی را به شما تزریق می کنند دوری کنید حتی اگر از عزیزان شما باشند: مطمئنا افرادی که نمی توانند درباره خودشان و توانایی هایشان به گونه ای مثبت بیندیشند و جملاتی از این قبیل استفاده می کنند که «من یک آدم بد شانسم و همیشه در زندگی یک بازنده بودم»، فکرهای فلج کننده خود را به شما نیز منتقل خواهند کرد. از طرفی دسته ای از افراد نیز وجود دارند که اگر چه همواره درباره خود مثبت اندیشند اما موفق نمی شوند افکار منفی خود را درباره دیگران متوقف کنند. همنشینی با این دسته از افراد نیز باعث می شود شما دیر یا زود تحت تاثیر افکار منفی آن ها حتی درباره اطرافیان خود قرار بگیرید.
۵ – وضعیت خود را تغییر دهید: شاید خنده دار به نظر برسد اگر توصیه کنم زمانی که افکار منفی به ذهن شما هجوم می آورد یا یأس و ناامیدی بر شما غالب می شود، وضعیت بدن خود را تغییر دهید. مثلا اگر نشسته اید، بلند شوید یا اگر ایستاده اید، بنشینید و یا اگر متمایل به چپ هستید، به سمت راست مایل شوید. در واقع با این روش به افکار منفی خود نوعی دهن کجی می کنید. مثل این است که کسی درباره موضوعی با شما صحبت کند ولی شما به او بی توجهی کنید؛ او نیز ادامه نخواهد داد! تحقیقات نشان می دهد افرادی که قادرند به افکار منفی خود به چشم یک دشمن بیرونی نگاه کنند، به راحتی می توانند در برابر این دشمن قرار بگیرند و با او بجنگند. شیوه تفکر افرادی که در جنگ با افکار منفی و فلج کننده خود پیروز هستند اینگونه است: اگر پای چپ من درد می کند باید خوشحال باشم که پای راستم سالم است و درد نمی کند!
۶ – سر خود را شلوغ کنید: کار کردن و فعالیت نسبتا زیاد راه درمانی خوبی برای بسیاری از افرادی است که مدام درباره خود یا دیگران دست به قضاوت، پیشداوری و ارزیابی می زنند. فعالیت زیاد و حضور در جمع های سالم، فکر شما را درگیر می کند و با ایجاد خستگی فرصتی برای منفی بافی باقی نمی گذارد.

نکاتی برای افزایش علاقه به همسر

در نتیجه خود را در مدیریت ذهن و کنترل احساس و رفتارشان ناتوان و درمانده می‏ بیند و در نهایت، اسیر اندیشه ‏های منفی شده و در ساختن زندگی مشترک، نقشی غیرمسئولانه، منفعلانه و منفی بر عهده می گیرند و مدام با برچسب زدن، به سرزنش و انتقاد آشکار یا پنهان از خود، همسر و دیگران می ‏پردازند،

کارهای اشتباه خود را توجیه می‏ کنند و در هر زمینه ‏ای به داوری و پیش ‏داوری می ‏پردازند، انرژی خود را بیشتر در مسیر منفی و تخریب به کار می‏ گیرند و بیشتر روی کمبودها و نقاط منفی خود، همسر و فرزندان تمرکز می‏ کنند. در نتیجه خود و زندگی مشترک را در مسیر تلخی و بدبختی بیشتر قرار می ‏دهند.

اگر هر زن و مردی عمیقاً بخواهد زندگی مشترک خود در جهت مثبت‏ تغییر دهد، آن‏ وقت مساله ‏ی توافق پیش می ‏آید و در واقع زوج با خواستن و انگیزه ‏ی قوی، در مسیر توانستن قرار می ‏گیرد.

اگر به گذشته ‏ی خود توجه کنیم، همه ‏ی ما در طول زندگی، موفقیت ‏هایی داشته ‏ایم.

اگر موفقیت‏ های به دست آمده را تجزیه و تحلیل کنیم، متوجه خواهیم شد که در میان انبوه آرمان‏ ها و آرزوهای خود، فقط به آنچه که واقعاً و عمیقاً و با انگیزه ‏ی قوی می‏ خواستیم، رسیده ‏ایم، بنابراین با انگیزه‏ ی قوی و کافی، باید دست به کار شد و پذیرفت که زندگی مشترک مطلوب، با خود من شروع می‏ شود و می‏ بایست از هر فرصتی، برای رشد در جهت مثبت و سازنده استفاده کرد.

پس:

– به جنبه های مثبت همسرتان بیشتر توجه کنید.
– خاطرات شاد و با هم بودن را دایم در زندگی تان رقم بزنید.
– مسافرت های تفریحی بروید.
– ببینید روز اول به چه دلیلی ایشان را انتخاب کردید همان نکات را مورد توجه جدی قرار دهید.
و ضمنا بر رابطه جنسی تان توجه جدی تر داشته و تغییرات مثبت در آن ایجاد کنید.

منبع: com.مرکزمشاوره


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

672 نظرات

  • مینا , مارس 9, 2015 @ 6:54 ب.ظ

    سلام من دختری ۱۶سالههستم واول دبیرستان میخونم معدلم ترم اولم به خاطر کم کاریم ۱۵شصت شد پارسال ۱۸شصت بودم معلمام هیچ کدوم صلاحی نمیبینن فقط ریاضی وزیست من برم تجربی یا ریاضی البته از دیگر معلمام نپرسیدم منم اصرار دارم برم تجربی معلم ریاضیمون گفت برو انسانی یا کار دانش دلرم میسوزم نمیتونم قبول کنم برم انسانی یا کاردانش فقط تجربی یا ریاضی چیکار کنم در ضمن پدرم به زور به بهم اصرار میکنه برم تجربی چیکار کنممممم لطفا بگید

    وبا این کار تمام انگیزمو از دست میدن راستی من تو ازمون پیشرفت تحصیلی تو درس ریاضی در مدرسه اول شدم

    • Anonymous , مارس 10, 2015 @ 2:12 ب.ظ

      چیزی که برای شما باید مهم باشه دنبال کردن علاقتونه که میتونه باعث رشد و پیشرفت شما باشه … وقتی به تجربی علاقه دارید و میتونید وارد این رشته بشید دیگه دلیلی برای این همه نگرانی و استرس وجود نداره
      خوب فکر کنید و تصمیم قاطع بگیرید …
      چون وقتی به چیزی علاقه نداشته باشید مسلما:” موفقیتی هم در اون کسب نخواهید کرد پس به این موضوع خوب توجه داشته باشید

  • ziiiba , مارس 12, 2015 @ 1:51 ب.ظ

    منو همسرم حدود دو ماه ازدواج کردیم . هیچ مشکلی با هم نداریم و خانواده هامون کاملا تفاهم دارن. همدیگرو هم دوست داریم . فقط اینکه من از روز اول خواستگاری به همسرم گفتم از دود و سیگار و هر چیزی که مربوط به اونه بدم میاد . چند روزه حس می کنم دهنش بوی سیگار میده. به کسی چیزی نگفتم اما این فکر داره منو دیوونه میکنه ، اصلا دلم نمیخواد همسرم سیگار بکشه و حس میکنم به من دروغ گفته و خیلی ناراحتم . نمیدونم چطور بهش بگم و این موضوعو بیان کنم . لظفا کمکم کنید .

    • Anonymous , مارس 12, 2015 @ 5:59 ب.ظ

      به طور غیرمستقیم انزجار و ناراحتی خودتون رو از بوی سیگار ابراز کنید … اینطوری حدود و نگرانی شما برای ایشون مشخص میشه … به ایشون بیشتر نزدیک بشید تا بدونید دلیل این سیگار کشیدن چی میتونه باشه … ممکنه مشکلاتی باشه که ایشون رو مجبور به کشیدن سیگار کرده و یا دوستی ناباب در این مورد دخیله …. این مورد رو میتونید از دوستان نزدیکش سوال کرد ولی باید مخالفتتون غیرمستقیم باشه

  • محمد , مارس 16, 2015 @ 9:20 ب.ظ

    سلام من سال اولم امتحانت مستمر از اولین دوشنبه بعد از تعطیلات شروع میشه بهنظرتون از کی شروع به دوره کنم بگم اکثر دبیرامون تکلیف دادن وسوال دیگه من نمیتونم تو درس زیست وفیزیک موفق بشم هر جه قدر هم که میخونم

    • Anonymous , مارس 17, 2015 @ 8:42 ق.ظ

      میگن در زندگی کارهاتون رو به کسی بسپارید که سرش شلوغه … چون این فرد میدونه چطور برنامه ریزی کنه و از وقتش نهایت استفاده رو ببره ….
      پس اگر میخوایت در زندگی موفق بشید پیشگویی بد نکنید و از همین حالا شروع کنید هر چقدرم که پیش برید این رضایت در شما هست که وقتتون رو بیهوده تلف نکردید
      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴

  • مینا , مارس 17, 2015 @ 9:54 ق.ظ

    با سلام کسی که سال اول معدل ۱۵شصت بیاره میتونه رشته خوبی بیاره مثلا چی وسوال دوم برای انتخاب رشته ملاک نمرات ترم اول هست یا دوم

    • Anonymous , مارس 18, 2015 @ 9:57 ق.ظ

      دوست عزیز با توجه تغییر قوانین آموزشی حتما” در این مورد با مشاوران تحصیلی آموزشگاه محل تحصیلتون مشورت کنید

  • ناشناس , مارس 19, 2015 @ 10:24 ق.ظ

    سلام من نمیدونم چرا وقتی درس میخونم برای فردا فردا میبینم هیچ چیز یادم نیست من به خودی خود موقع امتحان یا هر چیز دیگر استرس میگیرم این استرس شدید اصلا دست خودم نیست و درضمن بنده یه مطلب رو حدود ۳یا۴ بار میخونم امانمره ی ۲۰نمیگیرم یا بهتر بگم زورم نمیرسه بیست بگیرم چی کار کنم برای کنترل استرسمواینکه ایا زورم نمرسه بیست بگیرم منطقیه وایا واعا در درس هوش به نظر میاد فقط تلاشه من به این که فقط تلاشه زیاد معتقد نیستم چرا من زیاد میخونم ولی نتیجه نمیگیرم نظرتون چیه

    • Anonymous , مارس 19, 2015 @ 11:51 ق.ظ

      مرکز مشاوره آنلاین :موقع درس خوندن نت برداری کن … عبارت هایی که با خوندنش کل مطلب در ذهن شما نمایان بشه … مثل تابلوهای وسط جاده که میکه تا تهران ۵۰کیلومتر مانده و شما با دیدن این عبارت کوتاه کل شهر تهران رو به ذهن میارید …
      دوم اینکه وقتی مطلبی رو میخونید و همون موقع چندبار تکرارش میکنید اطلاعات وارد حافظه کوتاه مدت شما شده و باید فردا هم همین موضوع رو مرور کنید تا در حافظه بلند مدت شما جا بگیره…
      زمانی رو در روز برای پیاده روی قرار بده و در این مسیر مطالب خودتون رو مرور کنید مثل کسی که داره برای فرد دیگه همین مطلب رو توضیح میده …
      و به یاد داشته باش استرس تمام این ساختارو از بین میبره پس برای استرس زیادتون به مشاورروانشناس مراجعه کنید
      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

      ● نکاتی برای تقویت و بهبود حافظه:
      آیا احساس می کنید حافظه ضعیفی دارید؟ احتمالا در هنگام پردازش اطلاعات عادتهای غیرمفیدی دارید که باعث این امر می شود. به غیر از بیماری ها، اختلالات یا جراحت ها، شما می توانید حافظه خود را بهبود بخشید.
      ▪ تمرینات مغزی: حافظه مانند قدرت ماهیچه هاست: “از آن استفاده کن و گرنه از دستش می دهی”. تازگی و تحریک حسی مبنای تمرین مغزی است. اگر شما روال روزمره زندگی تان را بشکنید و بتوانید برای انجام کارهای خود چالشی ایجاد کنید، آن زمان از گذرگاه هایی در مغزتان استفاده خواهید کرد که قبلاً استفاده نکرده بودید. مانند اینکه دندان هایتان را با دست دیگرتان که به آن عادت ندارید مسواک بزنید و در اینصورت ارتباطات کوچک در سمت غیرغالب مغز ایجاد می شود.
      یا از تمرینات عصبی کمک بگیریدتا مجبور شوید از توانایی ذهنی خود در راه های غیرمعمول استفاده کنید مثلا با چشمان بسته حمام کنید و لباس بپوشید. درباره موضوعی که تابحال به آن توجهی نداشته اید و چیزی نمی دانستید، یک دوره آموزشی بگذرانید، یک بازی استراتژیک یاد بگیرید، روشهای آشپزی نا آشنا و جدیدی را امتحان کنید. این بهترین راه برای فعالیت سیناپس های عصبی است.
      غیر از راه های ویژه ای که در بالا گفتیم، راه های معمولی نیز هستند که به شما کمک خواهند کرد:
      توجه کافی داشته باشید: بدون توجه چیزی در مغز شما رمزگذاری نمی شود، در نتیجه آن را یاد نخواهید گرفت و متعاقباً چیزی به یاد نخواهید آورد. ۸ ثانیه طول می کشد تا یک نمونه از اطلاعات در هیپوکامپوس شما پردازش شود و وارد بخش اختصاصی اش شود. پس در هنگام تمرکز، همزمان چند کار را انجام ندهید! اگر به سرعت حواستان پرت می شود، اطلاعات را در جایی دریافت کنید که ساکت باشد و چیزی باعث انقطاع تمرکز نشود.
      بسیاری از مردم از طریق بصری فرا می گیرند. در بهترین حالت آن مطلب را باید بخوانند یا آن موضوع را بصورت تصویری مشاهده کنند. اما بعضی از مردم از طریق شنوایی یاد می گیرند. آنها باید اطلاعات را ضبط کنند و انقدر گوش دهند تا به خاطر بسپارند.
      ▪ از حواس پنج گانه برای بخاطر سپردن استفاده کنید: حتی اگر از طریق بصری بهتر یاد می گیرید، آنچه را که می خواهید بخاطر بسپرید بلند بخوانید. اگر می توانید آن را موزون و ریتمیک بخوانید، سعی کنید آن را به ویژگی هایی همچون رنگش، بافت، بو یا مزه اش ربط دهید. عمل فیزیکی دوباره نوشتن اطلاعات می تواند کمک بسیاری به شما کند مانند اینکه آن را در مغز شما حک کند.
      اطلاعات جدید را به آن چیزهایی که از قبل می دانستید ربط دهید مثل اطلاعات جدید که بر پایه شناخت قبلی شما تشکیل می شود یا مثلا آدرسی از شخصی که در خیابانی زندگی می کند و شما آن خیابان را بخاطر شخص دیگری که از قبل می شناختید و آنجا ساکن است، به یاد دارید.
      ▪ سازماندهی اطلاعات: آدرس ها و قرارهای ملاقات را در دفترچه و تقویم بخصوصی یادداشت کنید، خیلی از مردم این اصل ساده را نادیده می گیرند! درباره مسایل پیچیده یادداشت بردارید سپس آنها را دسته های مختلف تقسیم کنید. از متن و تصویر با هم برای یادگیری استفاده کنید.
      درباره اطلاعات پیچیده تر، اول روی اصول بنیادی تمرکز کنید و نه بخاطر سپردن تک تک جزییات. تمرین کنید که بتوانید مطلب را به زبان خودتان برای دیگران شرح دهید.
      وقتی در یک روز چیزی را می آموزید همان روز برای مثال چندین ساعت بعد آن را دوباره مرور کنید و با فواصل زمانی این کار را تکرار کنید. محققان “مرور مطالب با فاصله” را تاثیر گذار تر از یادگیری با شتاب و شب امتحانی می دانند.
      ▪ انگیزه و نگرش مثبت: به خودتان بگویید که مصممید آنچه را باید حفظ کنید، یاد بگیرید و مطمئن باشیدقادر به انجام آن خواهید بود! اگر مدام مثل برخی از مردم بگویید که حافظه ضعیفی دارید توانایی مغز برای بخاطر سپردن کم می شود. درحالیکه افکار مثبت برای شما امید به موفقیت و بازخورد مفید در پی خواهد داشت.
      ● عادتهای سالم
      ▪ ورزش منظم: میزان اکسیژن را در مغز افزایش می دهد، ریسک اختلالاتی را که منجر به از دست دادن حافظه می شود کاهش می دهد ماننده دیابت و بیماری های قلبی عروقی. افزایش تاثیر مواد شیمیایی مفید مغز و حفاظت از سلولهای آن نیز از دیگر تاثیرات ورزش است.
      ▪ مدیریت استرس: کورتیزول ، هورمونی که موجب استرس می شود، اگر کنترل نشود می تواند به هیپوکامپوس آسیب وارد کند. استرس همچنین تمرکز را مشکل می کند.
      ▪ خوب خوابیدن: خواب برای حفاظت از حافظه ضروری است. اختلالات خواب شما را خسته نگه می دارد و در نتیجه قدرت تمرکز از بین می رود.
      ▪ اجتناب از سیگار: سیگار ریسک اختلالات عروقی را افزایش می دهد که باعث سکته می شود و انسداد سرخرگ از رسیدن اکسیژن به مغز جلوگیری می کند.
      ● مواد غذایی
      ویتامین ب بخصوص ب۶ و ب۱۲ و اسید فولیک، سلولهای عصبی را مغز را محافظت می کند و اسید آمینه را که برای نرون ها سمی است، می شکند. آنها همچنین باعث ساخت گلبولهای قرمز می شوند که با خود اکسیژن حمل می کنند. (بهترین منبع: اسفناج و برگهای سبز، بروکلی، مارچوبه، توت فرنگی، هندوانه، مرکبات، سویا)
      آنتی اکسیدان مثل ویتامین سی و ئی و بتا کاروتن رادیکال های آزاد را از بین می برند. همچنین جریان اکسیژن را بهبود می بخشد. بهترین منابع: زغال اخته، سیب زمینی ، گوجه فرنگی، اسفناج، بروکلی، چای سبز، دانه ها مرکبات و جگر)
      امگا۳ و اسیدهای چرب در مغز متمرکز می شوند و با فعالیت شناختی در تقابل هستند. آنها چربی های سالم نامیده شده و از کلسترول بالا جلوگیری می کند. (منابع : ماهی های قزل آلا، شاه ماهی، تون، هالیبوت، اسقومری. روغن درخت گردو)

  • رسول , آوریل 3, 2015 @ 6:28 ق.ظ

    لیسانس علوم تربیتی با۲۹ سال خدمت به عنوان اموزگارو همسرم لیسانس ادبیات فارسی با ۲۵ سال خدمت به عنوان دبیر تنها بسری داریم که در سال سوم تجربی در دبیرستان نمونه دولتی مشغول تحصیل است ساکن در خراسان رضوی هستیم بسرم مانند قبل در تحصیل جدی نیست معدل او در ترم اول ۱۸/۳۰شده فکر میکنم به خاطر گوشی جدید موبایل است که با وساطت مادرش مجبور به تهیه برای او شدم. بیشتر اوقات فراغت را با گوشی سبری میکند استفاده ی نا صحیح نمیکند ولی ا رتباط او با شبکه های مجازی بیشتر شده طوری که هنگام مطالعه گوشی باید کنارش باشد با وساطت مشا ور مدرسه و مشاور خارج از مدرسه سعی کردم زمان استفاده از گوشی را مدیریت کند اما فایده نداشت لتصمیم دارم یک شب که خواب است گوشی او را بردارم ودیگر به او ندهم تا بعد از کنکور به نظر شما چه کنم لطف کنید راهنما یی کنید چه کنم با تشکر فراوان

    • Anonymous , آوریل 3, 2015 @ 3:04 ب.ظ

      بعضی ها چون فکر می کنند که اینترنت خلاصه می شه به عکس و sex و کلیپ موبایل و فیلم ، تا پاشون به اینترنت باز می شه اول به دنبال دانلود فیلتر شکن جدید میرن ، بعدش هم می افتن به جون سایتهای مستهجن و چت کردن و خلاصه بگم تلف کردن عمر نازنین .
      اما باید فرهنگ استفاده صحیح از اینترنت رو به مرور یاد بگیرم یعنی باور کنیم که اینترنت به این چیزها محدود نمی شه ، حتی اینترنت محدود به تبلیغ و تجارت و کاسبی و پول در اوردن و ثروتمند شدن هم نیست .
      از اونجایی که شاید کسانی باشند که دوست دارند هم از این فضای مجازی استفاده کنند و از طرفی هم نمی دونند که چه جوری باید از این امکانات به نحو احسن بهره بگیرند، بنده چند پیشنهاد در این زمینه خدمتشون ارائه می کنم .

      اول : اگه به دنبال سرگرمی در اینترنت هستید سعی کنید این سرگرمی رو با نوعی آموزش همراه کنید به همین خاطر هم می تونید از سایتهایی که برای آموزش نقاشی ، آموزش خطاطی ، آموزش خیاطی ، آموزش سفالگری ، آموزش خراطی ، آموزش تایپ ،آموزش عکاسی ، آموزش هنر پیشگی … طراحی شدن استفاده کنید .

      دوم : همینطور که می دونید معتبر ترین کتابخونه های داخلی و خارجی الآن تو اینترنت سایت دارن که می شه از میلیونها کتابی که در اونها هست استفاده کرد ، لذا به دانشجویان و کسانی که در رشته های تخصصی تحصیل می کنند پیشنهاد می کنم به جای اینکه ایام تحصیل خودشون رو پای اینترنت ضایع کنند و دست آخر هم بخوان از پایان نامه فروشی استفاده کنند ، از این کتابخانه های تخصصی که راه اندازی شده برای پایان نامه ها و تحقیقات خودشون به بهترین نحو کمک کنند .

      سوم : از سایتهایی که برای آموزش کامپیوتر طراحی شده اند بهترین استفاده رو بکنید به تعبیر دیگه اینجوری براتون بگم که بهترین منبع انواع آموزش های کامپیوتر چه در خصوص آموزشهای نرم افزاری ( مثل آموزش word ، آموزش فتوشاپ ،آموزش پاور پونت و … ) و چه سخت افزاری خود اینترنت هست .

      چهارم : برای رفع مشکلات زندگی تون می تونید از اینترنت کمک بگیرید مثلا اگه در خصوص تربیت فرزند و همسر داری مشاوره می خواهید می تونید از سایتهای روانشناسی که در این زمینه وجود داره استفاده کنید ( البته موظب آدمای کلاش که از این فضا سوء استفاده می کنند باشید ) و یا اگه یه مریضی داردید که روتون نمی شه اون رو با کسی درمیان بگذارید برای شروع می تونید با سرچ کردن علائم بیماریتون تا حدودی به نوع بیماری تون پی ببرید و همینطور اگه در خصوص دارویی مشکل دارید و یا برای پیدا کردن مساله ای گیر کردید و حتی برای تعمیر وسایل خونگی تون ووووو …. می تونید از اینترنت کمک بگیرید

      پنجم : از بهترین راههایی که در اینترنت می تونید خودتون رو باهاش سرگرم کنید این هست که یک وبلاگ شخصی برای خودتون طراحی کنید و در اون از دانسته های خودتون بنویسید و یا خاطرات زیبایی که دارید و …
      البته لازمه این کار مقداری آشنایی با وبلاگ نویسی هست که اون رو هم می تونید از خود اینترنت بدست بیارید ؛ تنها در یکی از موتورهای جستجو گر جمله : « آموزش وبلاگ نویسی » رو سرچ کنید تا به راحتی این کار رو هم یاد بگیرید .

      ششم : در اینترنت یکی از مسالی که خیلی دیده می شه بحث شبهات دینی و اعتقادی هست ، الان هم در خصوص شبهات دینی و سؤالات مربوط به مسائل اعتقادی و احکام ، تفسیر سایتهای بسیار خوبی از سوی مراکز حوزوی و غیر حوزوی طراحی شده . که در این خصوص می تونید شبهات و سؤالات ذهنی خودتون رو یا در یکی از سایتهایی که برای پاسخ گویی به شبهات دینی راه اندازی شده اند مطرح کنید و پاسخ خودتون رو در یافت کنید یا اینکه همون شبهه رو اگه سرچ کنید قطعا به جواب اون در یکی از سایت ها خواهید رسید .

      هفتم : خیلی ها از ساده ترین مسائل احکام خودشون بی خبرند و شاید هم خجالت می کشند احکام خودشون رو بپرسند در اینصورت بهترین کاری که می تونید بکنید اینه که به سایت مرجع تقلید خودتون مراجعه کنید و احکام خودتون رو سؤال کنید . ( در این خصوص لازمه فقط نام مرجع خودتون رو در یکی از موتورهای جستجو گر سرچ کنید ).

      هشتم : سایهای خیلی زیادی برای دانلود کتاب رایگان راه اندازی شده ؛ شما که همش گرونی و قیمت بالای کتاب رو بهونه می کنید می تونید از این سایها استفاده کنید و بدون پرداخت هیچ پولی به بهترین کتابها دسترسی پیدا کنید یعنی این کتابها رو دانلود کنید بعدا سر فرصت مناسب به مطالعه اونها بپردازید .

      نهم : چند وقتی هست که برنامه هایی برای مطالعه کتاب توسط موبایل ( گوشی همراه ) طراحی شده و شما می تونید فایل این کتابها رو از سایت هایی که در این زمینه طراحی شدند دریافت کنید و روی گوشی تون نصب کنید و در زمانیکه در مترو یا اتوبوس و یا درمانگاه حتی در صف نونوایی وقتتون داره هدر می ره از این کتابها استفاده کنید .

      دهم : وقتی در اینترنت با سایتهای مفید برخورد می کنید اونها رو برای خودتون لینک کنید .
      یازدهم : سایت های خبری یکی از بهترین سرگرمی های کسانی هست که علاوه بر اینکه آدم رو سرگرم می کنه ، آگاهی آدم رو نسبت به اونچه که دور و برش می گذره بالا می بره
      دوازدهم : دانش آموزها می تونند از سایت هایی به عنوان کمک درسی طراحی شده استفاده کنند

  • هدا , آوریل 4, 2015 @ 11:29 ق.ظ

    ۲۸ ساله هستم یک مشکل بزرگ با همسرم دارم اینکه به شدت به بازی های رایانه ای اعتیاد داره ثانیه ای رو نمیتونه بدون بازی کردن بگذرونه حتی اگه تو ماشین باشه سرش تو تبلت و گوشیه کلافم میکنه باید چیکار کنم؟

    • Anonymous , آوریل 5, 2015 @ 8:23 ق.ظ

      مرکز مشاوره : شما نباید کاری بکنید ایشون باید راه درست استفاده کردن از وسایل و فناوری های روز رو یاد بگیره …
      چون هر روز وسایل و امکانات تفریحی زیادی وارد بازار میشه که اگر بخوای با تمامشون خودش رو مشغول کنه فرصتی برای زندگی وجود نخواهد داشت …بهتره در مورد اعتیادش باهاش صحبت کنید و کمکش کنید تا این وابستگی و اعتیاد رو کمتر کنه و بتونه خودش این برنامه ها رو مدیریت کنه نه اینکه این برنامه ها مدیریت زمان و زندگیش رو به دست بگیرن … پس از صحبت کردن شروع کنید

  • باران , آوریل 7, 2015 @ 5:57 ب.ظ

    سلام من ۹ماه نامزد کردم مادرم از روز اول مخالف این ازدواج بود هر موقع نامزدم میاد خونمون مادرم رفتار خوبی با ایشون نداره پدرم هم کم کم بدرفتاریشو شروع کرد تا اینکه الان دیگه خانوادم نمیذاره همدیگرو ببینیم چون شوهر خواهرم از نظر مالی وضعشون خوبه همش با شوهر خواهرم مقایسش میکنه از طرفی هم نامزدم بامن روراست نیس گاهی وقتا دروغ میگه ولی پسر سالم و اعتقادی هس منم خیلی دوسش دارم میخوام همه تلاشمو بکنم که از هر نظر موفق باشه ولی نمیدونم چیکار کنم که رابطه بین نامزدم باخانوادمو درست کنم واینکه نامزدمم دیگه دروغ نگه و بامن روراس باشه

    • Anonymous , آوریل 8, 2015 @ 11:14 ق.ظ

      دوره نامزدی دوره طلایی شناخته و با رفتاری که خانواده شما دارن فکر میکنن باید در این مورد بیشتر فکر کنید … به همین خاطر بهتره با مشاوری مجرب در این مورد مشورت کنید تا بتونید با مطرح کردن مسایل و مشکلاتتون به نتیجه قطعی برسید … در ضمن باید بدونید هر رفتاری که ایشون امروز از خودش بروز میده فردا هم میتونه تکرار بشه و قطعیتی در این که بعد از ازدواج تغییر کنه وجود نداره

  • مینا , آوریل 10, 2015 @ 6:28 ب.ظ

    سلام من از راه کار هاتون استفاده کردم ولی بازم نتیجه نگرفتم و فکر میکنم این راه کار ها زیاد کاربرد نداره اگه میشه راهحل های ساده بگین ولی کاربردی

    • Anonymous , آوریل 10, 2015 @ 7:02 ب.ظ

      دوست عزیز به علت تعدا بالای سوالات سوال قبلی شما به خاطر نمی مونه …خواهشا” دوباره خلاصه ای ازش رو بنویسید ..ممنو

  • shan , آوریل 11, 2015 @ 2:15 ب.ظ

    با سلام و خسته نباشید من زنی ۳۹ ساله هستم و مدت ۱۳ سال است که ازدواج کردم که حاصل آن یه پسر ۱ ساله است من سالهاست قصد جدایی دارم ولی هر سری به دلایلی از جمله طلاق برادرم و فوت مادرم نتوانستم اقدام کنم ولی الان واقعا از این وضعیت خسته شدم شاید باور نکنین در مدت این ۱۳ سال شاید جمعا ۲ میلیون هزینه برای این اقا داشتم معتاد نیست مرد تمیزیه و حتی سیگار نمیکشه از من ۲ سال کوچکتره ولی من یادم نمیاد در عرض این سالها ۶ ماه مرتب کار کرد باشه که بعد از تول بچم فکر میکرد سعی میکنه با بچه هم همینطوره یک بار یه چیزی دستش نگرفته و خرید نکرده من با ارثیه خودم برای بچه خرید میکنم ولی رفتارش که میگه عاشق بچمونه البته چند بار در طی این سالها سعی کرد که منو از زندگیش خارج کنه والی به دلایلی که گفتم و همچنین من پدرم رو در نوجوانی از دست دادمبه همین دلیل اصرار به زندگی داشم ولی الان تصمیم به طلاق دارم و چون مطمنم که شوهرم اهل کار و تلاش نیست و پولهایی رو هم که بهش ارث رسیده بود در عرض ۲ ماه ۶۰ میلیون بدهی ببار اورد خیلی خسته شدم خودم تقریبا میتونم بار زندگی رو بدوش بکشم سخته ولی میتونم

    • Anonymous , آوریل 12, 2015 @ 12:48 ب.ظ

      دوست عزیز شما ۱۳ سال یک زندگی رو تحمل کردید پس چه عاملی باعث شده شما این مدت صبر کنید ؟
      اگر برای بیکاری ایشون بوده باشه باید خیلی وقت پیش جدا میشدید قبل از اینکه بچه دار بشید ….ولی هر دلیلی داشته باشه قبل از هر تصمیمی با همسرتون در زمانی مناسب صحبت کنید تا تکلیفتون رو با ذهنتیتش بدونید … بعد میتونید از افراد قابل اعتماد و در واقع معتمد فامیل استفاده کنید تا با ایشون برای تغییر رویه زندگی صحبت کنن … شاید بتونید برای مشاوره ای حضوری و دو نفره ایشون رو مجاب کنید به مشاوره مراجعه کنن …بعد از اینکه تلاشتون رو انجام دادید میتونید با خیال و جدانی آسوده برای تمصمیمتون قدم بردارید
      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  • مینا , آوریل 11, 2015 @ 4:29 ب.ظ

    سلام من نمیدونم چرا وقتی درس میخونم برای فردا فردا میبینم هیچ چیز یادم نیست من به خودی خود موقع امتحان یا هر چیز دیگر استرس میگیرم این استرس شدید اصلا دست خودم نیست و درضمن بنده یه مطلب رو حدود ۳یا۴ بار میخونم امانمره ی ۲۰نمیگیرم یا بهتر بگم زورم نمیرسه بیست بگیرم چی کار کنم برای کنترل استرسمواینکه ایا زورم نمرسه بیست بگیرم منطقیه وایا واعا در درس هوش به نظر میاد فقط تلاشه من به این که فقط تلاشه زیاد معتقد نیستم چرا من زیاد میخونم ولی نتیجه نمیگیرم نظرتون چیه منظورم اینه

    • Anonymous , آوریل 12, 2015 @ 1:41 ب.ظ

      برای کنترل استرس به مشاور روانشناس مراجعه کنید .. داروهایی هستند که عوارضی ندارن و شما رو در این مدت ارام نگه میدارن … برای یادگیری باید مطالب مهم رو نت برداری کنید به طوری که وقتی به یک کلمه کلیدی نگاه کردید متوجه مفهوم کلی بشید … مثلا” کلمه ” مشهد ” رو وقتی مینویسید همه نشانه های موجود در شهر مشهد رو میتونید به یاد بیارید و نیاز نیست تمام مکانهای موجود رو یادداشت کنید … پس باید با تکنیک های تندخوانی و نت برداری اشنا بشید که در کتابفروشی ها روش نت برداری و جعبه لایتنر کوجود هست
      در ضمن دوست عزیز چیزی که بسیار مهمه چند بار خوندن نیست بلکه یکبار خواندن و چند بار مرور و تکرار اون مطلبه در زمانهای مختلف تا از حافظه کوتاه مدت وارد حافظه بلند مدت بشه و این نت برداری به درد اون موقع میاد که قصد مرور و تکرار دارید

  • ناشناس , آوریل 12, 2015 @ 7:32 ق.ظ

    سلام
    خاستم بدونم از نظر شما آیا میشه به این دعانویس‌ها، درویش‌ها اعتقادی داشت؟ یعنی بادعا خوندن و کارهایی که حالا برای رسیدن به هدفمون میگن انجام بدیم مشکلی پیش نمیاره،
    راستش من با معرفی یکی از بستگان به یه دعانویس مراجعه کردم یه دعاها و کارهایی کرد که فک میکنم کاملا برعکس شده.ضمنا تمام گذشتمو واسم ازسیر تا پیاز بدون اینکه حرفی بزنم واسم گفت این خیلی منو متعجب کرد این دلیل زود باوریم شد.

    • Anonymous , آوریل 12, 2015 @ 10:19 ق.ظ

      بحث گسترده ای رو مطرح کردید … که در اینجا جای بحث کردن نیست … ولی ما داریم که پیامبر فرمودند که از کسی که فال میگیره کسی رو دوست داره که فال خوب بگیره … و تمام این موارد برمیگرده به اینکه انسان امیدوار باشه و با انرژی مثبت به کاری که مدنظرش هست نگاه کنه … وقتی اینطور با انگیزه باشید مسلما” در جهت اجرا و انجام اون کار بهتر و استوارتر قدم برمیدارید و قطعا” به نتیجه خواهید رسید … دوست عزیز مهم گذشته نیست چون با ارتباطاتی میتونن با خبر باشند ولی در مورد آینده کسی خبری نداره و این شما هستید که باید بسازیدش
      پس در وهله اول توکلتون به خدا باشه چون تا خواست خدا نباشه برگی از درخت نخواهد افتاد…

  • یه شیعه , آوریل 16, 2015 @ 1:28 ب.ظ

    سلام با نمرات شیمی ۱۰ فیزیک ۱۰ ریاضی ۱۲ زیست ۱۶ در کل معدل سال اول البته ترم اول ۱۵ میتونم برم تجربی به نظرتون کشششو دارم میتونم بخونم

    من نمیدونم رشته چی بردارم انسانی یاتجربی نمیدونم چی بردارم میشه درباره ی این دو رشته به طور واضحححححححح توضیع بدین طوری که بتونم تصمیم بگیرم

    • Anonymous , آوریل 17, 2015 @ 6:08 ب.ظ

      اینکه چه رشته ای رو ادامه بدید در وهله نخست فقط و فقط به نوع علاقه شما بستگی داره …

      رشته تحصیلی علوم تجربی از شاخه متوسطه نظری است. این رشتهٔ دبیرستانی درباره علوم تجربی و طبیعی بحث می‌کند.

      شرایط ورود به رشته علوم تجربی: کسب حداقل نمرهٔ ۱۰ در دروس ریاضی (۱)، شیمی (۱) وآزمایشگاه و علوم زیستی و بهداشت است. ضمن اینکه نمره یکی از دروس نامبرده بایستی حداقل ۱۲ باشد و جمع نمرات دورهٔ راهنمایی تحصیلی دروس ریاضی و علوم تجربی دانش آموز در سه سال (اول، دوم و سوم) بایستی حداقل ۳۰ باشد.

      دانش‌آموز علاقه‌مند به رشته علوم تجربی باید پایه و بنیه علمی قوی در دروس زیست‌شناسی و زمین‌شناسی داشته و به‌راحتی از پس مسایل ریاضی، فیزیک و شیمی برآید. در گروه آزمایشی علوم تجربی بسته به زیرگروه‌ها: دروس زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، شیمی و… مهم تلقی می‌شوند. در این رشته از مباحث اصلی درس زیست‌شناسی می‌توان به زیست‌شناسی و بهداشت محیط، زیست گیاهی، زیست جانوری، زیست سلولی مولکولی و… اشاره کرد که علاقه و قدرت یادگیری دانش‌آموز در این مباحث از نکات حائز اهمیت است. دانش‌آموز این رشته می‌تواند پس از اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی با شرکت در یکی از گروههای آزمایشی در مقاطع بالاتر (دانشگاهی) به تحصیلات خود ادامه دهد.

      در کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی با این رشته مرتبط است. دانش‌آموزان شرکت کننده در این گروه آزمایشی پس از قبولی در کنکور می‌توانند در رشته‌های چون پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و… تحصیل کنند.

      علوم انسانی به دسته‌ای از علوم اطلاق می‌شود که به موضوعاتی چون جامعه، فرهنگ، زبان، رفتار و کنش انسان، و روان و اندیشهٔ افراد توجه دارد. جامعه شناسی، روان شناسی، زبانشناسی، مدیریت، اقتصاد، علوم سیاسی و تاریخ چند نمونه از رشته‌های علوم انسانی‌اند. علوم انسانی در حال حاضر دارای دو پارادایم اصلی است. یکی پارادایم “علوم انسانی مدرن” و دوم “علوم انسانی جدید” که با نام پست مدرن هم خوانده می‌شود. در “علوم انسانی جدید” با روش‌های عموماً تحلیلی، انتقادی و تفکری-تعمقی امور انسانی را مطالعه می‌کنند. این روش‌ها معمولاً در تقابل با روش‌های تجربی در علوم تجربی و علوم انسانی مدرن قرار می‌گیرند. در علوم انسانی جدید روش بررسی موضوعات و پژوهش پیرامون آن‌ها بیشتر با روش مشاهدهٔ غیر مستقیم است. در عین حال بسیاری از شاخه های علوم انسانی چون مدیریت،اقتصاد،حسابداری،جغرافیا و روانشناسی برای تجزیه و تحلیل از برخی علوم غیرانسانی همچون ریاضیات کاربردی(در مدیریت)،آمار کاربردی و تحلیل رگرسیون(اقتصاد و روانشناسی)، GISوسیستم های راداری و سنجش ازدور(در جغرافیا)وسایر روشهای تجربی استفاده میکنند. در واقع میتوان گفت آنقدر که برخی علوم پایه همچون: آمار و احتمالات و ریاضیات کاربردی در علوم انسانی اثرگذار بوده اند و مورد استفاده قرار میگیرند،در سایر علوم کاربرد پیدا نکرده اند!

      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴

  • یه شیعه , آوریل 19, 2015 @ 5:15 ب.ظ

    با سلامی دوباره این اطلاعات را خودم کسب کرده بودممنظورم نظر خودتان بود که ایا اگه من برم تجربی کشش درسای سخت تجربی دارم یا انسانی برام بهتره

    • Anonymous , آوریل 20, 2015 @ 10:36 ق.ظ

      دوست عزیز آیا شما میتونید به جای من بگید همین الان به چه چیزی علاقه دارم ؟
      مسلما” نمیتونید و ما هم نمیتونیم در مورد علاقه شما صحبت کنیم … شما باید با توجه به علاقه و درکتون از این دو رشته انتخاب کنید و با مشاوری به طور حضوری مشورت کنید تا در گفتگوی رودررو بتونید توانایی و علاقه رو ببرسی و تصمیم گیری کنید …
      هر چند از صحبت های شما مشخصه که به خاطر ترس از سختی رشته تجربی گرایشی به سمت انسانی دارید ولی هر رشته سختی خودش رو داره که فقط انگیزه و علاقه شما میتونه اونو هموار کنه

  • تراه , آوریل 20, 2015 @ 10:45 ق.ظ

    باسلام من خانمی ۳۰ ساله هستم کارمند و دانشجوی ارشد خیلی خانواده دار و از نظر ظاهر هم کاملا مناسب مطلقه و یک فرزند که در شهر دیگر نزد همسر قبلیم زندگی میکند مدت یک سال است با پسری که ۴ سال از من کوچکتر موقعیت شغلی معمولی و خانواده نسبتا خوب اشنا شدم و طی این یک سال همو شناختیم و نیازهای همو به طور کامل براورده کریم جدیدا با خانواده اش برای خواستگاری در جریان گذاشته خانواده بعد از کمی بحث قبول کردن که خانواده منو از نزدیک ببینن ولی برادر ایشان که از رابطه ما خبر داشته به خانواده اش اطلاع داده و کلی خانواده موضع گرفتن و وجود بچه من هم برایشان سخت است هر چند که با من زندگی نمیکند خیلی جفتمون افسرده شدیم خواهش میکنم راهنمایی کنید متشکرم

    • Anonymous , آوریل 20, 2015 @ 12:27 ب.ظ

      دوست عزیز از شما بسیار بعیده که سختی شکست زندگی گذشته رو دیدید اینطور خودتون رو اسیر افسردگی چنین روابطی کنید …!!!!
      شما وارد رابطه ای شدید که میتونه در هر سطحی به چیزی که خواست شماست نرسه پس باید صبور باشید …
      باید بدونید هر خانواده ای حساسیت هایی داره و باید شناخت پیدا کرده و اعتماد کنن … خود شما در این ناراحتی و افسردگی دخیل هستید پس وقتی پا در این راه گذاشتید تمام سختی هاشو هم باید تحمل کنید
      اول از همه صبور باشید و به ایشون برای متقاعد کردن خانواده تا زمانی مشخص فرصت بدید و اگر اتفاقی نیفتاد باید کات کنید وگرنه نباید از کسی انتظار کمک داشته باشید چون وابستگی میتونه ارامش زندگی رو از هر دوی شما بگیره

  • یه شیعه , آوریل 20, 2015 @ 7:54 ب.ظ

    من به رشته تجربی علاقه دارم اما میترسمبه خاطر سختیش درست حدس زدید ولی اینو قبول کنید رشته تجربی از رشته انسانی سختره اگه به علاقه باشه خیلی تجربی دوست دارم اما سختی این رشته مانع ورود من به این رشته میشه واینو نمیدونیم تو چه رشته هایی استعداد دارم چطوری میتونم بفهمم که در ان رشته استعداد دارم نظر شما چیست ایا من باید از درس های سخت تجربی ترس داشته باشم یا نه

    • Anonymous , آوریل 21, 2015 @ 12:23 ب.ظ

      خیلی از ما وقتی وارد کتابخونه ای میشیم ناخوداگاه چشممون به سمت کتاب هایی میره که شاید رشته تحصیلیمون هم نباشن و این نشون میده که ضمیرناخوداگاه ما تمایلش به چه سمتیه واینو بدونید وقتی آرزوی چیزی به دلتون افتاد خداوند توانایی رسیدن به اون رو در شما قرار داده
      با مشاوران تحصیلی مشورت کنید تا این علاقه نوعی علاقه واقعی باشه
      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  • کرد اشنویه , آوریل 22, 2015 @ 1:00 ب.ظ

    من دختری هستم دستم به کم نمیره ولی بر عکس من پدرم همیشه میگوید. بهم کثافت کم. چایی بریز تو قوری لطفا کمکم کنید با این پدر خسیس چیکار کنم

    • Anonymous , آوریل 22, 2015 @ 5:45 ب.ظ

      با فرد خیسیس باید صبور بود … همین
      چون شما نمیتونید در تغییر اخلاق فردی مثل پدرتون که سالها با این خلق و خوی زندگی کرده ، نقش داشته باشید …
      به همین خاطر بهتره بهش احترام بذارید و کاری نکنید که تحریکش به فحش دادن و عصبانیت کنه

  • علی , آوریل 26, 2015 @ 5:03 ب.ظ

    با سلام وخسته نباشید من علی هستم ۱۸ساله از قاسم آباد من به عقیده های خودم فکر می کنم که الان بنده اون سه شرط که هرکس قبل ازدواج داره رو دارم ومی توانم ازدواج کنم ولی خانواده همش فکر هاشون فکر قدیم هست وفکر می کنن که من باید توی یک سن خواص ازدواج کنم ومن هم می گم اگر فردی رسیده باشه به شرایط ازدواج وازدواج نکنه مشکلات از جمله افسردگی وپرخاشگری واینکه خودطرف دیگه بزودی تن به ازدواج نمیده ولی بااین وجود خانوادمنو درک نمی کنند اون سه شرط هم اینکه از نظر اجتماعی آگاهی داشته باشی به ارتباطات بین خودت وطرف مقابل احساسات جنسی وشهوانی یک لطف کنید راهنمایی ام کنید تا بتوانم مشکلم روحل کنم

    • Anonymous , آوریل 27, 2015 @ 11:01 ق.ظ

      دوست عزیز تمام شرایط شما درست ولی این شروط لازم هستند ولی کافی نیستند…
      اگر شغل خوبی دارید که درامد متناسب با تامین معیشت و پرداخت هزینه های یک خانه مستقل رو داره میتونید به ازدواج فکر کنید … وگرنه با توهم اینکه به ازدواج نیاز دارید نه با زندگی خودتون و نه با احساسات دیگران بازی نکنید … ازدواج آسان وجود نداره و شما باید یاد بگیرید که صبور باشید و امروز شرایط زندگی آینده رو مهیا کنید نه اینکه دلتون رو به یک سری تصورات خوش کنید … چون وقتی برای خواستگاری میرید باید حرفی برای گفتن داشته باشید تا رضایت خانواده ای رو جلب کنید …

  • Zahra , می 3, 2015 @ 12:00 ق.ظ

    سلام ببخشید من دخترى ٢٣ ساله هستم که حدود ١/۵ است ازدواج کردم همسرم خیلى خوب است ولى ٢ تا مشکل اساسى داره اولیش اینه که خیلى خسیس هست و دومیش اینه که هر اتفاق یا دعوایى ما با هم میکنیم به خانوادش خبر میده و خیلى به خلنواده اش به خصوص پدرش اهمیت میده حالا من باید چکار کنم؟

    • Anonymous , می 3, 2015 @ 10:10 ق.ظ

      دوست عزیز واقعا” تا فردی خودش نخواد هیچ کسی نمیتونه تغییری در روند زندگیش ایجاد کنه …
      در مورد خسیس بودنش که هیچ کاری از شما و متخصص روانشناسی ساخته نیست مگر مدارا کردن و رعایت حریم و حدود در این مورد تا از بروز تنش جلوگیری بشه … در مورد دوم راه کمی سخت به نظر میاد ولی میتونید نتیجه بسیار خوبی ازش بگیرید … خب میزان محبت کردن به خانواده اش ؛ خصوصا” پدرش ابراز کنید … کاملا” رفتارتون واقعی و طبیعی باید باشه …تا بتونید توجه و نظرش رو به خودتون جلب کنید و بعد از این طریق روی شوهرتون هم بطور غیرمستقیم مسلط بشید … و بقیه مشکلات رو از این روش غیرمستقیم مطرح و حل و فصل کنید

  • زهرا , می 8, 2015 @ 2:19 ب.ظ

    سلام.برادر من بتازگی عضو شرکتی به نام بازاریابان ایران زمین شده است.که برای ما کاملأ واضح است که مشابه شرکت های هرمی است ولی با کلاه شرعی و داشتن مجوز.و آنقدر در جلساتشان ذهن برادر من را شستشو دادن که اصلأ حرف های مارا باور نمیکند.بنظر شما چکار کنیم؟به کدام مشاوره مراجعه کنیم.خواهش میکنم سریعتر راهنمایی کنید.متشکرم

    • Anonymous , می 9, 2015 @ 12:13 ق.ظ

      گر میدونید که شرکتی هرمیه میتونید با مشاوران پلیس صحبت کنید تا علاوه بر برادرتون افراد دیگه ای رو هم که ناآگاهانه وارد شدن رو نجات بدید … چون مطمئن باشید تب پول دار شدن اونقدر قوی هست که عقل و هوش فرد رو از بین میبره تا روزی که مثل سری قبل افراد سرمایه هاشون رو از دست بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.