مرکز مشاوره

مرکز مشاوره کاشان

مرکز مشاوره کاشان

مشورت و مشاوره یکی از اصول تصمیم گیری صحیح می باشد به خصوص در زمینه مشاوره خانواده و بررسی علل مشکلات خانوادگی و همچنین مشاوره ازدواج که یکی از مهمترین انتخاب های دوران جوانی نیز می باشد و آینده هر شخص به نوعی تحت تاثیر این انتخاب خواهد بود.مشورت گرفتن و استفاده از تجارب دیگران از دیرباز وجود داشته و حتی در اسلام نیز بدان تاکید شده است. بنابراین اهمیت مشاوره بر همه روشن و واضح است. یکی از اهداف کانون مشاوران ایران و مرکز مشاوره راهنمایی مردم عزیز به منظور کمک به آنان برای داشتن زندگی بهتر و به دور از ناهنجاری ها بوده است در همین راستا این کانون اقدام به توسعه مراکز خود در کاشان کرده است . مرکز مشاوره کاشان گامی دیگر در جهت داشتن جامعه ای خوب و به دور از مشکلات خاص برداشته است. مرکز مشاوره کاشان با جمع آوری متخصصان و مشاوران مجرب در نقاط مختلف شهر در مرکز مشاوره غزنوی ، مرکز مشاوره امیرکبیر ، مرکز مشاوره اباذر ، مرکز مشاوره قطب راوندی و در دیگر شعب درصدد است تا شیوه های نوین زندگی به دور از تنش و استرس را برای شما به ارمغان آورد.

شماره های تماس 01

مراکز مشاوره ازدواج امیرکبیر، مشاوره خانواده امیرکبیر ،مشاوره ازدواج اباذر، مشاوره خانواده غزنوی و مشاوره خانواده اباذر آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشند.

همسرم بی چشم ورو بددهن

سلام همسرم بی چشم ورو بددهن بچه ننه تنبل ضعیف بی اراده ترسو خنگ و…..هست ۳۲ساله است اما مثل بچه ۱۱ساله رفتارمیکنه همیشه گله داره وغرمیزنه به همه چی ایراد میگیره وخسیسه یه فرشته ی کوچولودارم به خاطراون موندم الان میبینم فایده نداره داره ضرربه روحیه بچه ام میزنه ازبس دادمیزنه به نظرتون تحملش کنم

پاسخ

ولی اینو باید در نظر بگیرید که آیا ایشون این رفتارو جدیدا” کسب کرده یا از قدیم داشته ؟؟
خب اگه از قدیم باشه شما باید خیلی زودتر به این موضوع پی میبردید و لااقل از بچه دار شدن در این شرایط خودداری میکردید …

ولی اگه ایشون جدیدا” به این حال افتاده باید دلیلی باشه که این وضع رو براش باعث شده … که میتونید با مشورت کردن با مشاوری متعهد در این مورد برای کمک کردن به شوهرتون یاری بگیرید ….

در ضمن میتونید با این شماره هم مشاوره تلفنی انجام بدید
۰۲۱ – ۲۲۳۵۴۲۸۲

دخترم رفتارهای پسرونه داره

ممنون ازمطالب اموزندتون.من یه دختر نه ساله دارم.که داره به سن تکلیف میرسه اما رفتارای پسرونه داره وخیای وقتا مثل پسرا لباس میپوشه تو مدرسه هم دوست زیاد نداره اگه لطف کنیننمطلبی دراین موردبزارین یا راهنمایی بکنین ممنونتون میشم

پاسخ

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر قیطریه:
۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه
دفتر شریعتی:
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

دخترم مثل مرد است

کودک است، هنوز این را از معصومیت چهره اش حدس می زنم.

در خنکی هوای پاییز، ژاکت گشادی پوشیده و دست بند چرم پهنی به دست دارد ،کلاه ویتنامی سبزش نیمه بالای صورتش را پوشانده است.

اندام های دخترانه و قدکوتاهش به تردیدت می اندازد، اما صدای زنگ دارش مطمئن ات می کند که همانی است که دنبالش بودی. یکی از همان ها که دلش می خواسته روزی که وارونه اولین گریه را سر داد، پرستار خبر پسر دار شدن را به پدر می داد.
بالای پشتی نیمکت سیمانی پارک نشسته و پایش را ولو کرده روی نیمکت، نگاهش منتظر است.این انتظار فرصت خوبی است تا راضی اش کنی برای گپی کوتاه.
از بچگی تمام دوستانم پسر بوده اند اصلا از بازی های دخترانه بدم می آمد مشغول بازی هفت سنگ و گل کوچک بودم که ناگهان بزرگ شدم و دوستانم نیز مردتر، مادر به زور روسری سرم کرد و دیگر به جای آن که با پدر به آرایشگاه مردانه بروم با مادر به خرید لباس های دخترانه می رفتم.
اما همچنان در خانه مثل پسرها رفتار می کردم از تعمیر وسایل برقی تا باز کردن چاهک ظرفشویی.
اوایل پدر از رفتارهایم ذوق می کرد و می گفت: “مریم را مثل یک مرد بزرگ کرده ام.”
مدرسه برایم جهنم است و همیشه منتظرم کی سوت پایان کشیده می شود.روایت باقی مریم از زندگی اش مثل تمام روایت های دیگر است اما بدون خلاف.
او می خواهد با چهره تازه با دوستان سابق اش باشد و در نیمه پنهان زندگی اش آن طور که دوست دارد رفتار کند. ولی پدر در آستانه شانزده سالگی تازه یادش افتاده دلش می خواهد دخترش مثل دخترها رفتار کند.

تربیت اجتماعی بیشترین تاثیر را بر فرد می گذارد

محمد پیروی خامنه ، روانشناس درباره این نوع رفتارها می گوید: این رفتارها به استعدادهای تربیتی هر فرد بستگی دارد، گاهی محیط شرایط را طوری فراهم می کند که گرایش به این سمت زیادتر شود. اما نقش تربیت اجتماعی و تاثیری که جامعه بر فرد می گذارد از همه پررنگ تر است.
خامنه اعتقاد دارد الگوها و امتیازاتی که جامعه به فرد می دهد بسیار بر رفتارهای فردی تاثیر گذار است و در جامعه ما پسران از نظر ظاهری آزادی بیشتری دارند.
وی ادامه دمی دهد: دخترانی که اعتماد به نفس کمتری دارند و دوست دارند به هر ترتیبی خودی در جامعه نشان دهند برای برخورداری از این امتیازات در رفتار ، پوشش و کلام به پسرانه رفتار کردن گرایش پیدا می کنند.
این روانشناس خاطر نشان می کند: به طور مثال فلان فوتبالیست می شود الگوی شخصیتی و این دختر بی اختیار از رفتارهای وی تقلید می کند و سیگار و قلیان کشیدن را نشان از شخصیتی متفاوت می داند.
خامنه نیز در مورد آینده این دختران می گوید: جامعه رفتارهای پسرانه در دختران را نمی پذیرد و عرف آن ها را طرد و گاهی قانون با آن ها برخورد می کند.
او ادامه می دهد: وقتی جنسیت در این افراد کم رنگ می شود، وظایفی که مختص دختران است ، مثل مادر بودن و همسر بودن به دست فراموشی سپرده می شود. حتی مشاهده شده دخترانی که با پوشش مردانه در خوابگاه پسرانه زندگی می کردند ، پس از مشخص شدن، قانون با آن ها برخورد کرده است.

آزادی عمل عامل اصلی گرایش دختران به پسر بودن

انگار گریه هم آتشی را که پدر به دلش انداخته خاموش نمی کند.

ساعت از نیمه شب هم گذشته اما از همراهی برادر خبری نیست و او بی دلیل از مهمانی عصرانه دوستانش محروم شده است.
گاهی حق را به نگرانی پدر می دهد، زمانی که برای رفتن به کتابخانه انتهای پارک مجبور است قدم هایش را تند تر کند تا زودتر از جمع خندان پسران هرزه گو، رد شود و حسرت بخورد که هیچ دختری راه رفتن در خیابان را برای پسران سخت و زجر آور نمی کند و رنگ های سرخ و سبز لباس هایشان هیچ پالسی به سوی سایر عابران نمی فرستند.
زنگ های شبانه برادر چهره هیچ کس را نگران نمی کند ،حتی سفرهای چند روزه اش…(!) دردل آرزو می کند کاش او هم پسر بود.
دکتر انور صمدی زاده جامعه شناس و استاد دانشگاه هم جلب آزادی عمل بیشتر را دلیل این گرایش عنوان می کند و می گوید: در تمام دنیا گرایش های «دگر جنس خواهانه» وجود دارد و همیشه پسرانی بوده اند که به رفتارهای زنان میل بیشتری داشته و یا دخترانی که با پوشش و رفتار مردان، سعی در پسر جلوه دادن خود می کنند، هر چند جامعه در پذیرش دختران در نقش مردان راحت تر عمل می کنند تا مردانی که گرایش به زنانگی دارند.

در جامعه مرد سالار تظاهر به مردانگی بیشتر است

وی ادامه می دهد: دختران کم سن و سال به خاطر آزادی عمل بیشتر سعی می کنند باظاهری پسرانه کمتر توجه جامعه را به گشت های خود جلب کنند و به طور مثال به راحتی بتوانند موتور سوار شوند، یا در پارک ها ورزش و تفریح کنند.
این دختران در خانواده هایی که نظارت و کنترل کافی وجود ندارد در ساعاتی که بیرون از خانه هستند، تغییر شکل می دهند و آزادی هایی را که دوست دارند، به دست می آورند.
صمدی زاده تاکید می کند: در جامعه مرد سالار که کمتر رفتارهای مردانه زیر سوال برود و زن ها بیشتر تحت کنترل مستقیم باشند، تظاهر به مردانگی بیشتر می شود.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی ادامه می دهد: منع قلیان بیشتر به دلیل شیوع قلیان در زنان بود، بنابراین این منع و محدودیتی که ایجاد می کند، انگیزه ای می شود تا زنان برای آزادی عمل بیشتر و مزاحمت کمتر، پوشش، ظاهری مردانه داشته باشند.
تصویر کودکی ها را با موی کوتاه و ژست های خشن قاب کرد و حالا دلش آغوش کشیدن عروسک همیشه خندان را می خواهد.

دختری ۵ ساله که با مادر زندگی میکند

دختری هستم ۴۵ ساله که با مادرم زندگی میکنم پدرم ۱۶ سال است که مرده من بیماریهای متعددی دارم زندگیمان را من این سالها چرخانده ام اما مادرم از من خوشش نمیاید وپسرش را با همه ظلمهایی که به ما کرده دوست دارد فکر میکنم مادرم به مرگ من تشنه است اگرجایی را داشتم پیشش نمیماندم میخواهم بدانم جای امنی برای افراد بی جا و مکان هست که من به انجا پناه ببرم ممنون میشوم پاسخم را بدهید لطفا

پاسخ
دوست عزیز فرار از موقعیت مسائل رو حل نمیکنه .
اینکه به فرض اینکه جایی وجود داشته باشه جدا بشید ممکنه مسائل رو تشدید کنه .

بهتره برای بهبود شرایط به صورت حضوری با روانشناس صحبت کنید و مشکلاتتون رو در میون بزارید و با گرفتن راهکارهای مناسب شرایط رو بهبود ببخشید مثلا مشغولیت هایی برای خودتان ایجاد کنید و هر چند وقت یک بار یک برنامه تفریحی داشته باشید .

تا رفتارهای احتمالی مادرتون کمتر برای شما آزاردهنده باشه و بدونید به هر ایشون مادر شما هستندو عوض نخواهند شد .با پذیرش شرایط خیلی بهتر بر مشکلات می تونید غلبه پیدا کنید
موفق باشید

مرکز مشاوره حضوری در کاشان

با سلام و تشکر از راهنماییتون میشه یک مرکز مشاوره حضوری رو تو کاشان بهم معرفی کنید یا یک مشاور که زیاد گرون نگیره چون من اصلا درامدی ندارم و بی کارم بازم ممنون

پاسخ

با سلام بهتر است از مراکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه استفاده کنید که هزینه زیادی در بر نداشته باشد
موفق باشید

سردمزاجی و سکس تراپ

سلام خسته نباشین ۵ساله ازدواج کردم و از همان ابتدا سردمزاج بودم میخواستم یک سکستراپ بهم معرفی کنید که اگه بشه تلقنی باهاشون لرتبط داشته باشم چون بچه ۱ساله دارم و خیلی وابسته به خودم هست

پاسخ
برای مشاوره راهنمایی در این زمینه می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

۴۴۰۳۴۴۹۰–۰۲۱
.موفق باشید

دختری ۱۹ ساله دارای مشکلات عدیده با والدین

سلام دختری هستم ۱۹ ساله دارای مشکلات عدیدهای با والدینم شدم و اختلاف نظرهای که وجود دارد.

چکار کنم از پوشش و رفتار من ناراضی هستند.

پاسخ
دوست عزیز اینکه والدین شما اگر با شما دچرا اختلاف نظر شدند یعنی قبلا این مسائل نبوده پس شما تغییراتی رفتاری پیدا کردید که قبلا نداشتید و همین مسئله را پیچیدخ تر کرده است .

اگر شما به واسطه نوع دوستان رفتار و پوشش را انتخاب کردید باید بدانید همیشه در هر حالی متناسب با عرف بودن الزامی است و از دیدخانواده ها تناقضات رفتاری فرزندان پذیرفته شده نیست البته اگر شما تغییر محسوسی نداشتید ولی پدر و مادر مایلند متناسب با سلیقه آنها رفتار کنید و هیچ تخطی را نمی پذیرند باید با شماوری حضوری صحبت کنید تا نحوه ی برخورد بدون مقابله با درخواست های والدین را آموزش ببینید ولی اگر خود شما هم تغییرات را محسوس می دانید ولی به احساس رضایت دارید باید به جای دچار تنش شدن و قهر و یا هر راهکار دیگر علت انتخاب این سلوک و روش را با خانواده مطرح کنید اگر انها متوجه شوند که این تغییرات خارج از عرف نیست و برای شما در جامعه امروزی مشکل ساز نخواهد بود قطعا پذیرا تر خواهند بود
موفق باشید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

شوهرم خیلی خسیس است

باسلام وخسته نباشی.من ۸ساله که ازدواج کردم.دوران عقدم اصلا دوران خوبی نبود.شوهرم خیلی خسیس بود واگرچیزی ازش میخواستم بسختی وبا بداخلاقی برام تهیه میکرد.

اگر بحثی بیرون هز خونه پدرشوهرم میکردیم منو میبرد خونه پدرشوهرم واونو به بدترین شکل جلو اونا مطرح میکرد به صورتی که خانواده شوهرم از همون اول با من سرد شدن.

عروسی هم که برام گرفتن یه عروسی خیلی معمولی توی خونه بود.

همون سالهای اول چند بار تصمیم گرفتم جدا بشم ولی منصرف شدم.الان ۸سال گذشته ومن یه دختره ۴ساله دارم.

هر وقت بهش میگم تو زندگی برام کم گذاشتی میگه همینه که هس.الان برادر شوهرم ازدواج کرده وهمه جوره هوای زنشوداره.

وقتی بهش میگم میگه حتما زنش لیاقتشو داره.

درحالیکه من تک دختر ولیسانسه هستم ولی جاریم تحصیلات نداره و۵تا دخترن وهزینه تمام جهیزی ه اش رو هم خودش داده وخیلی از وسایلش رو هم پدرشوهرم براشون خریده.

از این وضعیت خیلی ناراحتم واز شوهرم وخانوادش متنفرم.راهنماییم کنید که باید چیکار کنم

پاسخ

دوست عزیز متوجه باشید که برای مردان مقایسه شدن بسیار آزاردهنده است
اگر از ابتدای عقد هم همین شرایط وجود داشته خب قطعا مسائل بیشتر شده است به هر حال اینکه ایشون خست داشتند خیلی از صفا ت ویزگی شخصیتی است

ولی دلیلی برای عدم تغییر نیست بلکه هر فردی به اصطلاح معمول رگ خوابی دارد قطعا در این ۸ سال که زندگی مشترک داشتید اکنون اطالع دارید که ایشون از چه رفتارهایی خوششون میاد چه زمان هایی سریع کوتاه میاد از حرف هاش و سایر مسائل حنی خرید

این شرایط که برای شما پیش امده ممکنه معلول موقعیت ان زمان هم بوده باشد که شاید اون محدودیت ها برای برادر شوهر شما مطرح نبوده .

ضمن اینکه اگر ایشون درکی نسبت به نیازهای شما نداشتند نوع برخورد شما هم بسیار حائز اهمیت بوده است در طی این سالها

توصیه می کنم به صورت حضوری مراجعه بفرمایید تا تک تک موارد بررسی و راهکارها ارائه گردد

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸
موفق باشید

شوهرم همیشه سرش تو گوشی

سلام.من ۴ ساله که ازدواج کردم شوهرم همیشه سرش تو گوشی.

اعصابم بهم می ریزه.میخواد بره سر کار گوشی دسته تا جایی میخوره و لباس می پوشه و می ره وقتی میاد از در که وارد میشه گوشی دستشه تا لباس در میاره و حتی تو دستشویی هم دستشه.

سر سفره دستشه نمیفهمه چی میخوره.

باهاش حرف میزنم سرش تو گوشی میگه میفهمم چی میگی.

جواب نمیده.دوتا بچه دارم تا بازی میکنن داد میزنه میگه حوصله نمیرسه سرش تو گوشیه.

تا ۳ نصف شب گوشی دستشه کنار میزاره همون موقع خوابه.دارم دیوونه میشم از دستش

پاسخ

با سلام اعتیاد به فضای مجازی متاسفانه امروزه بسیار شایع شده است و خانواده های زیادی درگیر این مساله شده اند .

همسر شما قطعا در مواقعی از شما انتظار رابطه زناشویی دارید.

بهترین موقعی که می توانید نارضایتی خودتون رو مطرح کنید و بفرمایید که دیگر این طور ادامه دادن براتون مقدور نیست اون زمانه با توجه به اینکه می فرمایید ایشون دائما حواسش به گوشی است .

اگر شنوایی نداشتند بهتره جدی تر برخورد کنید و حتی یکی دو روز نباشید بنده اصلا هدفم مطرح کردن طلاق نیست ولی اصولا تا این حد اعتیاد با صحبت متوجه شرایط نمی شوند چون انتظار دارند همه چیز روال روتین رو داشته باشه و انها هم اعمال دلخواه خودشون رو انجام بدهند .

بنابراین گاهی تهدید جدی تر در مورد زندگی تازه این افراد را متوجه عمق مسال۶ می کند و اینکه حتما باید بخواهید به روانشناس مراجعه داشته باشند .

فرد متخصص باید ایشون رو مت جه اشتباهاتش بکند .

و اینکه با این رفتار زندگی رو دچار بحران کرده ایت و این رفتار کم کم سردی عاطفی را به وجود می اورد البته ممکنه همسر شما هم صحبت هایی برای گفتن داشته باشد .

و شاید از مسال۶ ای ناخوشنود هستند و این گوشی باعث ارام شدن ایشون میشه منظورم اینه که یک طرفه نمی شود قضاوت کرد در هر حال امیدوارم با مراجعه حضوری مشکل رفع شود.

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲
موفق باشید

تو زندگی هیچ پیشرفتی نداشتیم

سلام من۱۳ساله ازدواج کردم همسرم انتخاب خودم بود برای همین تاالان باهمه کم وکاستی ها ساختم دوران عقدم بدترین دورانم بودولی بازم ساختم الان یه بچه ۸ساله دارم .

زندگی من تاالان هیچ پیشرفتی نداشته همسرم اصلا به فکر زندگی وراحتیه من وبچم نیست همش به خوش گذرونیه خودش میرسه الانم سه سالی میشه که دختر خالم وارد زندگیم شده وهمسرم میدونه که من میدونم ولی بازم حاشامیکنه واصلا به حرفام گوش نمیده خیلیم باهاش صحبت کردم ولی بی فایدس اصلا حرفاموقبول نداره فک میکنه بابچه طرفه.
من اصلا از خونوداش هم دل خوشی ندارم تو این چند سال جز اذیت و ازار چیزی برام نداشتن ولی بازم ب خاطر همسرم و بچم تحمل کردم.ولی الان دیگه واقعا تحمل همه چیز برام سخت شده.

دیگه ب اخر خط رسیدم .اصلا همسرم حرفای منو نمیفهمه توجهی نداره. کمکم کنید باید چیکار کنم.ممنون.

پاسخ
انتخاب شما بوده و شما برخلاف رفتاری که مشاهده کردید حاضر به ادامه دادن شدید و فرزندی ۸ ساله دارید
پس امروز بهتر از هر کسی میدونید ایا ادامه این زندگی به صلاح شما و فرزندتون هست یا خیر ؟ ولی امروز باید صبر کنید چون کودک شما به وجودتون نیاز داره
نباید سنگر خانواده رو ترک کنید تا جایی برای رفتارهای ایشون پیدا بشه
… رفتارتون رو برخلاف جنگیدن به آرامی تغییر بدید و مهربونتر بشید
اگر ایشون واقعا کسی رو وارد زندگی کرده باشه منتظر اینه که شما جابزنید و فرصت و برای ایشون مهیا کنید
پس کاملا استوار و بی اهمیت رفتار کنید
در این مورد حتما ” با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

رابطه زناشویی ام دردناک است

باسلامو خسته نباشید حدود یکماهه ازدواج کردم اما فقط یک بار با همسرم نزدیکی داشتم وهربار که همسرم ازمن درخواست میکند من مانع میشوم به خاطر دردی که متحمل میشوم میترسم چه کار کنم؟

علت احتمالی: محصولات مراقبت شخصی.

سوزشی که در اثر مصرف بیش از حد این محصولات ایجاد می شود سوزش عشقی نیست که کسی در آرزوی آن باشد. ولی اگر سوزش و قرمزی در لب بیرونی یا فرج شما جلوی لذت بردنتان را گرفت، حساسیت بدنتان به محصولات مراقبت شخصی که در این منطقه (واژن) استفاده کرده اید را سرزنش کنید.

مثل صابون، شامپوی بدن، روغن ماساژ یا حتی دستمال توالت.

به گفته دکتر دویک Dr. Dweck ” رنگ، عطر و سایر افزودنی ها در این محصولات می تواند موجب التهاب واژن یا پوست اطراف آن شود. ”

راه حل: به گفته دکتر دویک: با ترک استفاده از این محصولات ، اندام شما به سرعت بهبود یافته و ظرف یکی دو روز التهابش فروکش می کند. ( استفاده از کرم یا لوسیون ممکن است باعث بدتر شدن التهاب شود ) سپس محصولات حاوی افزودنی های شیمیایی که برای بهداشت واژن استفاده می کنید را با اقلام طبیعی جایگزین کنید.

۳٫ خارش یا سوزش و وجود ترشحات
علت احتمالی: عفونت.

ترشح می تواند به علت عفونتی باشد که باعث درد شده. بخشی از مشکل: این که تشخیص دهید چه عفونتی جلوی زندگی جنسی شما را گرفته است.

– احتمال اول: به گفته دکتر دویک اگر ترشح سفید، غلیظ و فوق العاده خارش دار است احتمالا عفونت قارچی است، رشد بیش از حد مخمرهایی که به طور معمول در واژن تکثیر می شوند.

– احتمال دوم: باکتری واژینال، که معمولا مایل به خاکستری است، ترشحات آبکی بوده و بوی ماهی می دهند.

– احتمال های دیگر: ازین ها که بگذریم بیماری های مقاربتی نظیر سوزاک gonorrhea یا کلامیدیا chlamydia که اغلب هیچ نشانه ای ندارند اما می توانند باعث ایجاد درد لگنی و ترشحات زرد مایل به سبز شوند.

راه حل: به توصیه دکتر دویک برای معاینه به پزشکتان مراجعه کنید. با این که در هر گوشه کناری می توانید یک کرم برای درمان عفونت قارچی پیدا کنید ولی بهتر است از راه درست وارد شده و برای دکترتان توضیحات لازم را ارائه کنید تا از درمان خود مطمئن شوید.

۴٫ واژن (مهبل) شما بسته می ماند
علت احتمالی : واژینیسموس Vaginismus

به گفته دکتر راکوئل داردیک Raquel Dardik، استادیار زنان و زایمان در مرکز پزشکی NYU Langone: اگر دخول صرفا دردناک و غیر قابل تحمل است واژنتان خودش را جمع کرده و می تواند نشانه شرایطی کمتر شناخته شده به نام واژینیسموس باشد. مشخصه های آن دردناک بودن، انقباض غیر ارادی عضلات واژن است که علت آن هنوز ناشناخته است، هر چند ممکن است در نتیجه یک آسیب جسمی یا روحی در گذشته باشد مثل سوء استفاده جنسی. ” مثل این است که واژن شما روی پیام، وارد نشو، تنظیم شده باشد. ”

راه حل:
از پزشک خود به صورت خاص در مورد واژینیسموس مشورت بخواهید –در غیر اینصورت ممکن است علت جمع شدن واژن را به استرس یا اضطراب و یا شرم ربط دهد. ولی واژینیسموس واقعی است و قطعا قابل درمان. به گفته دکتر داردیک ” ما به زنان تمریناتی می دهیم که به ریلکس کردن عضلات کف لگن کمک کرده و راحت تر می توانند با این مشکل کنار بیایند. ”

۵٫ واژنتان مثل صحرا خشک است
علت احتمالی: استرس، دارو یا هورمون ها.

خشکی واژن یکی از شایع ترین دلایلی است که زنان هنگام رابطه جنسی لذتی ندارند. عوامل زیادی سبب این مشکل می شوند. از قبیل استرس، اضطراب یا مصرف داروهایی از قبیل آنتی هیستامین ها که باعث خشک شدن غشای مخاطی می شوند. به گفته دکتر دویک ” خشکی واژن می تواند در نتیجه کاهش طبیعی سطح استروژن بعد از تولد فرزند، حین شیردهی یا نزدیک شدن به دوران یائسگی باشد. ”

راه حل:
از لوسیون های روان کننده مبتنی بر سیلیکون برای تامین روان بودن طبیعی واژن استفاده کنید تا زمانی که استرستان از بین رفته یا سطح استروژنتان به حالت نرمال برگردد. اگر خشکی واژن به علت نزدیک شدن به دوران یائسگی –یا یائسه شدن – بود، کاهش استروژن می تواند دائمی باشد. ولی دلیلی ندارد که خشکی واژن همیشگی بماند. می تواند با پزشکتان در مورد گزینه هایی مانند استفاده از کرم واژینال استروژنی مشورت کنید.

۶٫ در اواسط رابطه در پهلوها احساس درد می کنید
علت احتمالی: کیست های تخمدان.

درد تیر کشنده بسیار شدید قبل از ارگاسم می تواند نشانه کیست تخمدان باشد که شریکتان حین رابطه تصادفی به آن ضربه وارد کرده. به گفته دکتر داردیک ” وجود یک کیست پر از مایع در تخمدان غیر معمول نیست و اگر لمس شده یا فشاری به آن وارد شود حتی از طریق واژن ممکن است درد بگیرد. ”

راه حل:
اگر حین رابطه ضربه ای حس کردید حتما با پزشکتان مشورت کنید – به خصوص اگر یائسه هستید، کیست ها می توانند زنگ خطر جدی باشند. اما برای زنان جوان، بعید است که داشتن کیست تخمدان نگران کننده باشد. به گفته دکتر داردیک ” اکثریت قریب به اتفاق کیست ها خوش خیم و دوره ای هستند و خود به خود از بین می روند. ”

انواع رابطه جنسی

خشکی واژن یکی از شایع ترین دلایلی است که زنان هنگام رابطه جنسی لذتی ندارند‎

۷٫ هنگام رابطه جنسی شریکتان برجستگی ای داخل بدن شما حس می کند
علت احتمالی: فیبروئید ها.

کیست تخمدان تنها چیزی نیست که شریک زندگیان به صورت تصادفی به آن برخورد کند. درد شدیدی که بالاتر از واژن احساس می کنید ممکن است نشانه ای از فیبروئید رحمی باشد – یک توده عضلانی که در رحم رشد می کند. در مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ در مجله پزشکی جنسی عنوان شد زنانی که فیبروئید رحمی دارند نسبت به دیگران سه برابر بیشتر رابطه جنسی دردناک را تجربه کرده اند. به گفته دکتر دویک ” فیروئید احتمالا به سمت واژن رشد می کند و هنگام رابطه جنسی آلت شریکتان به آن ضربه وارد می کند. ” سایر نشانه های فیبروئید شامل خونریزی در اواسط چرخه قاعدگی، قاعدگی شدیدتر و احساس پری در ناحیه زیر شکم است.

راه حل:
گاهی اوقات فیبروئید کوچک بوده و خود به خود ناپدید می شود و اگر عوارضی نداشته باشد پزشکان ترجیح می دهند کاری به آن ها نداشته باشند. ولی اگر در رحمتان فیبروئید ساخته شد و به زندگی جنسیتان لطمه وارد کرد در مورد عمل جراحی با حداقل عوارض برای برداشتن آن مشورت کنید.

۸٫ رابطه جنسی در هر پوزیشنی برایتان دردناک است
علت احتمالی: اندومتریوز Endometriosis

از یک درد مبهم تا یک درد جدی، درد عمومی در هر نقطه از واژن ممکن است تنها سرنخ از ابتلای شما به آندومتریوز باشد. این وضعیت زمانی رخ می دهد که بافت آندومتر ( لایه داخلی رحم ) به خارج رحم مهاجرت کرده و در سایر قسمت های بدن رشد کند مثل تخمدانها یا لوله فالوپ (لوله رحم یا لوله فالوپ Fallopian tubeبخشی از دستگاه تناسلی زنانه‌ است. این عضو دو لوله ساده‌است که در دو طرف انتهای فوقانی رحم قرار دارند. انتهای این لوله از طرف تخمدان باز است.). به گفته دکتر داردیک:” این بافت مانند چسب به سایر اندام ها می چسبد و در آن محل جای خود ثابت می کند. این عدم انعطاف پذیری می تواند باعث درد آن عضو هنگام رابطه جنسی شود. ”

راه حل:
اگر دکتر تشخیص داد که مبتلا به آندومتریوز هستید، راه حل دارید: می توانید با استفاده از دارو رشد بافت را تحت کنترل نگه دارید و درد را به حداقل برسانید. عمل جراحی هم برای برداشتن بافت غده کمک کننده است.

۹٫ دخول عمیق گاهی اوقات درد دیوانه کننده ای دارد
علت احتمالی: چرخش رحم.

اگر تنها زمانی که شریکتان دخول عمیق دارد، درد را تجربه می کنید احتمالا رحم شما به سمت عقب چرخیده. به گفته دکتر دویک ” رحم به طور معمول به صورت مستقیم و در تراز با بقیه بدن در وسط قرار دارد، ولی بعضی از زنان به صورت طبیعی با چرخش آن به سمت عقب لگن به دنیا می آیند که رابطه جنسی باعث حرکت بیشتر و در نتیجه ایجاد درد می شود. این حالت عجیب در بدن روی سلامتی یا بارداری تاثیری ندارد. ”

راه حل:
برای پیشگیری از هر گونه ضربه از دخول عمیق بپرهیزید یا این که زن در بالا قرار بگیرد تا بتواند عمق دخول را کنترل کند.

۱۰٫ عود درد لگن
علت احتمالی: زایمان.

پرینه perineum منطقه ای بین فرج و مقعد است. گاهی اوقات پزشکان این محل حساس و پر از عصب را موقع زایمان برای پیشگیری از پاره شدن، برش می زنند، به این جراحی اپیزوتومی episiotomy گفته می شود. به گفته دکتر دویک: اغلب زنانی که تحت جراحی اپیزوتومی قرار گرفته اند به خوبی زخمشان التیام پیدا می کند ولی بعضی افراد همچنان در این ناحیه احساس درد دارند حتی پس از این که متخصص زنان و زایمان به آن ها مجوز داشتن رابطه جنسی را می دهد.

راه حل:
به پزشک خود مراجعه نمایید . احتمال این که به شما پیشنهاد جراحی ترمیم اپی زیاتومی episiotomy بدهد زیاد است.

۱۱٫ در تمام سطح واژن احساس سائیدگی می کنید
علت احتمالی: رابطه جنسی بیش از حد.

می دانید که زیاده روی در رابطه جنسی منجر به سائیدگی دیواره واژن خواهد شد؟ این همه سایش خارجی و داخلی را در واژن در نظر بگیرید که باعث ایجاد نشانه هایی از جراحت در آن می شود. که می تواند نشانه زیاده روی در یک چیز خوب باشد. به گفته دکتر دویک ” داشتن رابطه جنسی شدید و زیاد در یک دوره کوتاه مدت می تواند احساس خشکی و سائیدگی در شما ایجاد کند. ”

راه حل:
سائیدگی ها را با خشک نگه داشتن اطراف و پوشیدن لباس های گشاد، آزاد بگذارید. در عرض یک روز یا کمی بیشتر همه چیز به روال عادی برخواهد گشت.

افسردگی بعد زایمان

سلام.من افسردگی بعد زایمان گرفتم.الان که بچم چهار سالشه نه تنها بهتر نشدم که بدددددتر هم شدم.تنها کسی رو که در کاشان اسمشو شنیدم دکتر کوچکیه.

ولی نمیدونم چطوری پیداش کنم.شما میتونید منو راهنمایی کنید؟!

هم در مورد مشکلم .هم در مورد پیدا کردن آدرس مطب

پاسخ

ببینید افسردگی بعد از زایمان زمان دارد ان هم نهایتا تا ۴ تا ۶ ماه است که اتفاق می افتد .

اگر بیشتر تداوم داشته باشد طبیعنا مساله مهم دیگری است که باید پیگیری و بررسی شود .

اینوه هر کسی که می تواند به شما کمک کند بهتر است سرچ کنید و مراجعه داشته باشید فکر نمی کنم شرایط سختی باشد چرا که به هر حال قطعا هستند افرادی که بتوانند به شما کمک کنندو خوب چون شهرستان کوچک است ایشون پیدا خواهند شد .منتهی یک نکته مهم که وجود دارد این است که شما بدانید که
چنانچه مساله بدتر شدحتما نیاز به روانپزشک برای مصرف دارو دا رید و در کنار ان مراجعه به روانشناس بالینی که بتواند مساله را به درستی پیش ببرد و مدیریت کند
اصلا جای نگرانی وجود نداردچرا که مساله شما هم به خوبی حل و مدیریت می شود منتهی یک نکته که وجود دارد این است که بدانید به هر حال
وقتی شرایط محیطی منزل مناسب نباشد و همسر شما نتواند همراهی لازم را داشته باشد .
خب ممکنه شرایط شمابدتر شود و این شما هستید که در این زمینه متضرع خواهید شد.حالا بهتره همه موارد را به درستی در نظر بگیرید .
باید حتما همراهیهمسر شما هم در این زمینه اتفاق بیفتد تا مسلئل به درستی مدیریت و حل شود .

به هر صورت امیدوارم خوشبخت و موفق باشید و مساله شما به رودی حل شود منتهی باید علائم را هم به درستی در نظر گرفت .
موفق باشید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۴۴۰۳۴۴۹۰
موفق باشید

منبع: com.مرکزمشاوره


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

114 نظرات

  • ناشناس , فوریه 11, 2014 @ 8:17 ب.ظ

    آیا این مرکز برای ازدواج هم مشاوره میدن؟

  • ناشناس , فوریه 13, 2014 @ 5:24 ب.ظ

    mohemtarin mozoe in marakez hamine

    • ناشناس , فوریه 15, 2014 @ 11:35 ق.ظ

      به نظر من که اگه قبل از ازدواج از مشاوره کمک بگیرید خیلی خوبه

      • ناشناس , فوریه 15, 2014 @ 7:10 ب.ظ

        تا حد خیلی زیادی در ازواج موفق تأثیر داره

        • ناشناس , فوریه 16, 2014 @ 4:16 ب.ظ

          من قبل از ازدواجم مراجعه کردم الانم از زندگیم خیلی راضیم

          • ناشناس , فوریه 16, 2014 @ 8:02 ب.ظ

            khosh be hale shoma khodaro shokr kon

  • ناشناس , فوریه 17, 2014 @ 7:58 ب.ظ

    manam hamishe az moshavere komak migiram

  • ناشناس , فوریه 18, 2014 @ 5:22 ب.ظ

    سلام دختری ۲۷ ساله هستم که اخیرأ یکی از همکارانم به خواستگاریم اومده مرد خوبیه ولی قبلأ یک ازدواج ناموفق داشته والان مطلقه است به نظر شما با ازدواج من با ایشون ممکنه بعدأ به خاطر این قضیه مشکلی به وجود بیاد؟

  • مریم , اکتبر 8, 2014 @ 1:19 ب.ظ

    سلام همسرم بی چشم ورو بددهن بچه ننه تنبل ضعیف بی اراده ترسو خنگ و…..هست ۳۲ساله است اما مثل بچه ۱۱ساله رفتارمیکنه همیشه گله داره وغرمیزنه به همه چی ایراد میگیره وخسیسه یه فرشته ی کوچولودارم به خاطراون موندم الان میبینم فایده نداره داره ضرربه روحیه بچه ام میزنه ازبس دادمیزنه به نظرتون تحملش کنم

    • Anonymous , اکتبر 9, 2014 @ 10:53 ق.ظ

      خب هدف از زندگی مشترک فقط و فقط ریدن دونفر به آرامشه و وقتی جایی برای این آرامش نباشه کار اون زندگی دیگه مشخصه …

      ولی اینو باید در نظر بگیرید که آیا ایشون این رفتارو جدیدا” کسب کرده یا از قدیم داشته ؟؟
      خب اگه از قدیم باشه شما باید خیلی زودتر به این موضوع پی میبردید و لااقل از بچه دار شدن در این شرایط خودداری میکردید …

      ولی اگه ایشون جدیدا” به این حال افتاده باید دلیلی باشه که این وضع رو براش باعث شده … که میتونید با مشورت کردن با مشاوری متعهد در این مورد برای کمک کردن به شوهرتون یاری بگیرید ….

      در ضمن میتونید با این شماره هم مشاوره تلفنی انجام بدید
      ۰۲۱ – ۲۲۳۵۴۲۸۲

  • Zahra , دسامبر 14, 2015 @ 3:50 ب.ظ

    ممنون ازمطالب اموزندتون.من یه دختر نه ساله دارم.که داره به سن تکلیف میرسه اما رفتارای پسرونه داره وخیای وقتا مثل پسرا لباس میپوشه تو مدرسه هم دوست زیاد نداره اگه لطف کنیننمطلبی دراین موردبزارین یا راهنمایی بکنین ممنونتون میشم

    • ◄Responder► , دسامبر 14, 2015 @ 8:59 ب.ظ

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه
      دفتر شریعتی:
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

      سید هادی معتمدی؛ دکترای جامعه شناسی، درباره آسیب شناسی در رابطه با گرایش دخترها به رفتارهای پسرانه می گوید: آزادی عمل پسران نسبت به
      دختران بیشتر است و با این روش دختران ناخودآگاه آزادی عملی را که آرزو دارند به دست می آورند.همیشه در خانواده های ما کنترل پسران کمتر از دختران است.
      این آسیب شناس در مورد پیامدهای این گونه رفتارها در آینده فرد توضیح می دهد: دختری که تصویری مردانه از خود دارد، نمی تواند ، رفتارهای صحیح زنانه بروز دهد و در ازدواج و ایفای نقش مادری با مشکل روبرو می شود.
      معتمدی تاکید می کند: پدر و مادر اینگونه دختران با رفتارهای آن ها مخالفت می کنند ، به خصوص در خانواده هایی که سنتی تر هستند. مخافت ها و برخوردها شدیدتر می شود و پس از مدتی از خانواده طرد می شوند.در نهایت ، افسردگی، خودکشی و افت عملکرد گریبان فرد را می گیرد.
      وی نیاز به همترازی ، تبلیغات نادرستی که زن و مرد را از هر نظر برابر جلوه می دهد بی آن که به تفاوت ها اشاره کند را از جمله عواملی می داند که دختران را به سمت پسرانه رفتار کردن برای به دست آوردن رابطه برابر ترغیب می کند.
      ● دخترم مثل مرد است
      کودک است، هنوز این را از معصومیت چهره اش حدس می زنم. در خنکی هوای پاییز، ژاکت گشادی پوشیده و دست بند چرم پهنی به دست دارد ،کلاه ویتنامی سبزش نیمه بالای صورتش را پوشانده است. اندام های دخترانه و قدکوتاهش به تردیدت می اندازد، اما صدای زنگ دارش مطمئن ات می کند که همانی است که دنبالش بودی. یکی از همان ها که دلش می خواسته روزی که وارونه اولین گریه را سر داد، پرستار خبر پسر دار شدن را به پدر می داد.
      بالای پشتی نیمکت سیمانی پارک نشسته و پایش را ولو کرده روی نیمکت، نگاهش منتظر است.این انتظار فرصت خوبی است تا راضی اش کنی برای گپی کوتاه.
      از بچگی تمام دوستانم پسر بوده اند اصلا از بازی های دخترانه بدم می آمد مشغول بازی هفت سنگ و گل کوچک بودم که ناگهان بزرگ شدم و دوستانم نیز مردتر، مادر به زور روسری سرم کرد و دیگر به جای آن که با پدر به آرایشگاه مردانه بروم با مادر به خرید لباس های دخترانه می رفتم.
      اما همچنان در خانه مثل پسرها رفتار می کردم از تعمیر وسایل برقی تا باز کردن چاهک ظرفشویی.
      اوایل پدر از رفتارهایم ذوق می کرد و می گفت: “مریم را مثل یک مرد بزرگ کرده ام.”
      مدرسه برایم جهنم است و همیشه منتظرم کی سوت پایان کشیده می شود.روایت باقی مریم از زندگی اش مثل تمام روایت های دیگر است اما بدون خلاف.
      او می خواهد با چهره تازه با دوستان سابق اش باشد و در نیمه پنهان زندگی اش آن طور که دوست دارد رفتار کند. ولی پدر در آستانه شانزده سالگی تازه یادش افتاده دلش می خواهد دخترش مثل دخترها رفتار کند.
      ● تربیت اجتماعی بیشترین تاثیر را بر فرد می گذارد
      محمد پیروی خامنه ، روانشناس درباره این نوع رفتارها می گوید: این رفتارها به استعدادهای تربیتی هر فرد بستگی دارد، گاهی محیط شرایط را طوری فراهم می کند که گرایش به این سمت زیادتر شود. اما نقش تربیت اجتماعی و تاثیری که جامعه بر فرد می گذارد از همه پررنگ تر است.
      خامنه اعتقاد دارد الگوها و امتیازاتی که جامعه به فرد می دهد بسیار بر رفتارهای فردی تاثیر گذار است و در جامعه ما پسران از نظر ظاهری آزادی بیشتری دارند.
      وی ادامه دمی دهد: دخترانی که اعتماد به نفس کمتری دارند و دوست دارند به هر ترتیبی خودی در جامعه نشان دهند برای برخورداری از این امتیازات در رفتار ، پوشش و کلام به پسرانه رفتار کردن گرایش پیدا می کنند.
      این روانشناس خاطر نشان می کند: به طور مثال فلان فوتبالیست می شود الگوی شخصیتی و این دختر بی اختیار از رفتارهای وی تقلید می کند و سیگار و قلیان کشیدن را نشان از شخصیتی متفاوت می داند.
      خامنه نیز در مورد آینده این دختران می گوید: جامعه رفتارهای پسرانه در دختران را نمی پذیرد و عرف آن ها را طرد و گاهی قانون با آن ها برخورد می کند.
      او ادامه می دهد: وقتی جنسیت در این افراد کم رنگ می شود، وظایفی که مختص دختران است ، مثل مادر بودن و همسر بودن به دست فراموشی سپرده می شود. حتی مشاهده شده دخترانی که با پوشش مردانه در خوابگاه پسرانه زندگی می کردند ، پس از مشخص شدن، قانون با آن ها برخورد کرده است.
      ● آزادی عمل عامل اصلی گرایش دختران به پسر بودن
      انگار گریه هم آتشی را که پدر به دلش انداخته خاموش نمی کند.ساعت از نیمه شب هم گذشته اما از همراهی برادر خبری نیست و او بی دلیل از مهمانی عصرانه دوستانش محروم شده است.
      گاهی حق را به نگرانی پدر می دهد، زمانی که برای رفتن به کتابخانه انتهای پارک مجبور است قدم هایش را تند تر کند تا زودتر از جمع خندان پسران هرزه گو، رد شود و حسرت بخورد که هیچ دختری راه رفتن در خیابان را برای پسران سخت و زجر آور نمی کند و رنگ های سرخ و سبز لباس هایشان هیچ پالسی به سوی سایر عابران نمی فرستند.
      زنگ های شبانه برادر چهره هیچ کس را نگران نمی کند ،حتی سفرهای چند روزه اش…(!) دردل آرزو می کند کاش او هم پسر بود.
      دکتر انور صمدی زاده جامعه شناس و استاد دانشگاه هم جلب آزادی عمل بیشتر را دلیل این گرایش عنوان می کند و می گوید: در تمام دنیا گرایش های «دگر جنس خواهانه» وجود دارد و همیشه پسرانی بوده اند که به رفتارهای زنان میل بیشتری داشته و یا دخترانی که با پوشش و رفتار مردان، سعی در پسر جلوه دادن خود می کنند، هر چند جامعه در پذیرش دختران در نقش مردان راحت تر عمل می کنند تا مردانی که گرایش به زنانگی دارند.
      ● در جامعه مرد سالار تظاهر به مردانگی بیشتر است
      وی ادامه می دهد: دختران کم سن و سال به خاطر آزادی عمل بیشتر سعی می کنند باظاهری پسرانه کمتر توجه جامعه را به گشت های خود جلب کنند و به طور مثال به راحتی بتوانند موتور سوار شوند، یا در پارک ها ورزش و تفریح کنند.
      این دختران در خانواده هایی که نظارت و کنترل کافی وجود ندارد در ساعاتی که بیرون از خانه هستند، تغییر شکل می دهند و آزادی هایی را که دوست دارند، به دست می آورند.
      صمدی زاده تاکید می کند: در جامعه مرد سالار که کمتر رفتارهای مردانه زیر سوال برود و زن ها بیشتر تحت کنترل مستقیم باشند، تظاهر به مردانگی بیشتر می شود.
      استاد دانشگاه علامه طباطبایی ادامه می دهد: منع قلیان بیشتر به دلیل شیوع قلیان در زنان بود، بنابراین این منع و محدودیتی که ایجاد می کند، انگیزه ای می شود تا زنان برای آزادی عمل بیشتر و مزاحمت کمتر، پوشش، ظاهری مردانه داشته باشند.
      تصویر کودکی ها را با موی کوتاه و ژست های خشن قاب کرد و حالا دلش آغوش کشیدن عروسک همیشه خندان را می خواهد.

  • فاطمه رمضانی صباغ , دسامبر 22, 2016 @ 7:39 ق.ظ

    دختری هستم ۴۵ ساله که با مادرم زندگی میکنم پدرم ۱۶ سال است که مرده من بیماریهای متعددی دارم زندگیمان را من این سالها چرخانده ام اما مادرم از من خوشش نمیاید وپسرش را با همه ظلمهایی که به ما کرده دوست دارد فکر میکنم مادرم به مرگ من تشنه است اگرجایی را داشتم پیشش نمیماندم میخواهم بدانم جای امنی برای افراد بی جا و مکان هست که من به انجا پناه ببرم ممنون میشوم پاسخم را بدهید لطفا

    • dr-salary , دسامبر 22, 2016 @ 4:25 ب.ظ

      با سلام
      دوست عزیز فرار از موقعیت مسائل رو حل نمیکنه .
      اینکه به فرض اینکه جایی وجود داشته باشه جدا بشید ممکنه مسائل رو تشدید کنه .بهتره برای بهبود شرایط به صورت حضوری با روانشناس صحبت کنید و مشکلاتتون رو در میون بزارید و با گرفتن راهکارهای مناسب شرایط رو بهبود ببخشید مثلا مشغولیت هایی برای خودتان ایجاد کنید و هر چند وقت یک بار یک برنامه تفریحی داشته باشید .تا رفتارهای احتمالی مادرتون کمتر برای شما آزاردهنده باشه و بدونید به هر ایشون مادر شما هستندو عوض نخواهند شد .با پذیرش شرایط خیلی بهتر بر مشکلات می تونید غلبه پیدا کنید
      موفق باشید

  • فاطمه رمضانی صباغ , دسامبر 22, 2016 @ 10:01 ب.ظ

    با سلام و تشکر از راهنماییتون میشه یک مرکز مشاوره حضوری رو تو کاشان بهم معرفی کنید یا یک مشاور که زیاد گرون نگیره چون من اصلا درامدی ندارم و بی کارم بازم ممنون

    • dr-salary , دسامبر 23, 2016 @ 11:40 ق.ظ

      با سلام بهتر است از مراکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه استفاده کنید که هزینه زیادی در بر نداشته باشد
      موفق باشید

  • نفس , ژانویه 18, 2017 @ 4:24 ب.ظ

    سلام خسته نباشین ۵ساله ازدواج کردم و از همان ابتدا سردمزاج بودم میخواستم یک سکستراپ بهم معرفی کنید که اگه بشه تلقنی باهاشون لرتبط داشته باشم چون بچه ۱ساله دارم و خیلی وابسته به خودم هست

    • مشاور , ژانویه 18, 2017 @ 10:22 ب.ظ

      با سلام

      برای مشاوره راهنمایی در این زمینه می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
      ۴۴۰۳۴۴۹۰–۰۲۱
      .موفق باشید

  • ناشناس , ژانویه 31, 2017 @ 10:53 ب.ظ

    سلام دختری هستم ۱۹ ساله دارای مشکلات عدیدهای با والدینم شدم و اختلاف نظرهای که وجود دارد. چکار کنم از پوشش و رفتار من ناراضی هستند.

    • مشاور , فوریه 1, 2017 @ 12:05 ق.ظ

      با سلام
      دوست عزیز اینکه والدین شما اگر با شما دچرا اختلاف نظر شدند یعنی قبلا این مسائل نبوده پس شما تغییراتی رفتاری پیدا کردید که قبلا نداشتید و همین مسئله را پیچیدخ تر کرده است .اگر شما به واسطه نوع دوستان رفتار و پوشش را انتخاب کردید باید بدانید همیشه در هر حالی متناسب با عرف بودن الزامی است و از دیدخانواده ها تناقضات رفتاری فرزندان پذیرفته شده نیست البته اگر شما تغییر محسوسی نداشتید ولی پدر و مادر مایلند متناسب با سلیقه آنها رفتار کنید و هیچ تخطی را نمی پذیرند باید با شماوری حضوری صحبت کنید تا نحوه ی برخورد بدون مقابله با درخواست های والدین را آموزش ببینید ولی اگر خود شما هم تغییرات را محسوس می دانید ولی به احساس رضایت دارید باید به جای دچار تنش شدن و قهر و یا هر راهکار دیگر علت انتخاب این سلوک و روش را با خانواده مطرح کنید اگر انها متوجه شوند که این تغییرات خارج از عرف نیست و برای شما در جامعه امروزی مشکل ساز نخواهد بود قطعا پذیرا تر خواهند بود
      موفق باشید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸
      Un

  • تینا , فوریه 15, 2017 @ 11:53 ق.ظ

    باسلام وخسته نباشی.من ۸ساله که ازدواج کردم.دوران عقدم اصلا دوران خوبی نبود.شوهرم خیلی خسیس بود واگرچیزی ازش میخواستم بسختی وبا بداخلاقی برام تهیه میکرد.اگر بحثی بیرون هز خونه پدرشوهرم میکردیم منو میبرد خونه پدرشوهرم واونو به بدترین شکل جلو اونا مطرح میکرد به صورتی که خانواده شوهرم از همون اول با من سرد شدن.عروسی هم که برام گرفتن یه عروسی خیلی معمولی توی خونه بود.همون سالهای اول چند بار تصمیم گرفتم جدا بشم ولی منصرف شدم.الان ۸سال گذشته ومن یه دختره ۴ساله دارم.هر وقت بهش میگم تو زندگی برام کم گذاشتی میگه همینه که هس.الان برادر شوهرم ازدواج کرده وهمه جوره هوای زنشوداره.وقتی بهش میگم میگه حتما زنش لیاقتشو داره.درحالیکه من تک دختر ولیسانسه هستم ولی جاریم تحصیلات نداره و۵تا دخترن وهزینه تمام جهیزی ه اش رو هم خودش داده وخیلی از وسایلش رو هم پدرشوهرم براشون خریده.از این وضعیت خیلی ناراحتم واز شوهرم وخانوادش متنفرم.راهنماییم کنید که باید چیکار کنم

    • مشاور , فوریه 15, 2017 @ 1:58 ب.ظ

      با سلام
      دوست عزیز متوجه باشید که برای مردان مقایسه شدن بسیار آزاردهنده است
      اگر از ابتدای عقد هم همین شرایط وجود داشته خب قطعا مسائل بیشتر شده است به هر حال اینکه ایشون خست داشتند خیلی از صفا ت ویزگی شخصیتی است ولی دلیلی برای عدم تغییر نیست بلکه هر فردی به اصطلاح معمول رگ خوابی دارد قطعا در این ۸ سال که زندگی مشترک داشتید اکنون اطالع دارید که ایشون از چه رفتارهایی خوششون میاد چه زمان هایی سریع کوتاه میاد از حرف هاش و سایر مسائل حنی خرید و ……این شرایط که برای شما پیش امده ممکنه معلول موقعیت ان زمان هم بوده باشد که شاید اون محدودیت ها برای برادر شوهر شما مطرح نبوده .ضمن اینکه اگر ایشون درکی نسبت به نیازهای شما نداشتند نوع برخورد شما هم بسیار حائز اهمیت بوده است در طی این سالها توصیه می کنم به صورت حضوری مراجعه بفرمایید تا تک تک موارد بررسی و راهکارها ارائه گردد

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸
      موفق باشید

  • مهدیه , آگوست 9, 2017 @ 1:26 ق.ظ

    سلام.من ۴ ساله که ازدواج کردم شوهرم همیشه سرش تو گوشی.اعصابم بهم می ریزه.میخواد بره سر کار گوشی دسته تا جایی میخوره و لباس می پوشه و می ره وقتی میاد از در که وارد میشه گوشی دستشه تا لباس در میاره و حتی تو دستشویی هم دستشه.سر سفره دستشه نمیفهمه چی میخوره.باهاش حرف میزنم سرش تو گوشی میگه میفهمم چی میگی.جواب نمیده.دوتا بچه دارم تا بازی میکنن داد میزنه میگه حوصله نمیرسه سرش تو گوشیه.تا ۳ نصف شب گوشی دستشه کنار میزاره همون موقع خوابه.دارم دیوونه میشم از دستش

    • مشاور , آگوست 9, 2017 @ 7:41 ق.ظ

      با سلام اعتیاد به فضای مجازی متاسفانه امروزه بسیار شایع شده است و خانواده های زیادی درگیر این مساله شده اند .همسر شما قطعا در مواقعی از شما انتظار رابطه زناشویی دارید بهترین موقعی که می توانید نارضایتی خودتون رو مطرح کنید و بفرمایید که دیگر این طور ادامه دادن براتون مقدور نیست اون زمانه با توجه به اینکه می فرمایید ایشون دائما حواسش به گوشی است .اگر شنوایی نداشتند بهتره جدی تر برخورد کنید و حتی یکی دو روز نباشید بنده اصلا هدفم مطرح کردن طلاق نیست ولی اصولا تا این حد اعتیاد با صحبت متوجه شرایط نمی شوند چون انتظار دارند همه چیز روال روتین رو داشته باشه و انها هم اعمال دلخواه خودشون رو انجام بدهند .بنابراین گاهی تهدید جدی تر در مورد زندگی تازه این افراد را متوجه عمق مسال۶ می کند و اینکه حتما باید بخواهید به روانشناس مراجعه داشته باشند .فرد متخصص باید ایشون رو مت جه اشتباهاتش بکند .و اینکه با این رفتار زندگی رو دچار بحران کرده ایت و این رفتار کم کم سردی عاطفی را به وجود می اورد البته ممکنه همسر شما هم صحبت هایی برای گفتن داشته باشد .و شاید از مسال۶ ای ناخوشنود هستند و این گوشی باعث ارام شدن ایشون میشه منظورم اینه که یک طرفه نمی شود قضاوت کرد در هر حال امیدوارم با مراجعه حضوری مشکل رفع شود.

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲
      موفق باشید

  • Mahtab , سپتامبر 4, 2017 @ 1:23 ب.ظ

    سلام من۱۳ساله ازدواج کردم همسرم انتخاب خودم بود برای همین تاالان باهمه کم وکاستی ها ساختم دوران عقدم بدترین دورانم بودولی بازم ساختم الان یه بچه ۸ساله دارم .زندگی من تاالان هیچ پیشرفتی نداشته همسرم اصلا به فکر زندگی وراحتیه من وبچم نیست همش به خوش گذرونیه خودش میرسه الانم سه سالی میشه که دختر خالم وارد زندگیم شده وهمسرم میدونه که من میدونم ولی بازم حاشامیکنه واصلا به حرفام گوش نمیده خیلیم باهاش صحبت کردم ولی بی فایدس اصلا حرفاموقبول نداره فک میکنه بابچه طرفه.
    من اصلا از خونوداش هم دل خوشی ندارم تو این چند سال جز اذیت و ازار چیزی برام نداشتن ولی بازم ب خاطر همسرم و بچم تحمل کردم.ولی الان دیگه واقعا تحمل همه چیز برام سخت شده. دیگه ب اخر خط رسیدم .اصلا همسرم حرفای منو نمیفهمه توجهی نداره. کمکم کنید باید چیکار کنم.ممنون.

    • راهنما , سپتامبر 4, 2017 @ 4:11 ب.ظ

      انتظار دارید چه اتفاقی بیفته ؟
      انتخاب شما بوده و شما برخلاف رفتاری که مشاهده کردید حاضر به ادامه دادن شدید و فرزندی ۸ ساله دارید
      پس امروز بهتر از هر کسی میدونید ایا ادامه این زندگی به صلاح شما و فرزندتون هست یا خیر ؟ ولی امروز باید صبر کنید چون کودک شما به وجودتون نیاز داره
      نباید سنگر خانواده رو ترک کنید تا جایی برای رفتارهای ایشون پیدا بشه
      … رفتارتون رو برخلاف جنگیدن به آرامی تغییر بدید و مهربونتر بشید
      اگر ایشون واقعا کسی رو وارد زندگی کرده باشه منتظر اینه که شما جابزنید و فرصت و برای ایشون مهیا کنید
      پس کاملا استوار و بی اهمیت رفتار کنید
      در این مورد حتما ” با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

    • مشاور , سپتامبر 5, 2017 @ 6:16 ب.ظ

      با سلام دوست عزیز شرایط شما کاملا قابل درک است .اینکه با همه مشکلات تلاش کردید زندگی شما حفظ شود قابل تحسین است .ولی به خاطر داشته باشید که تعاملات دوطرفه است قطعا یک طرف تعامل شما بودید و هستید و خوب حتی اگر رفتار نادرستی از ایشون دیدید باید با مدیریت رفتار اجازه نمی دادید به قول خودتون حاشا کنند در مورد بی توجهی نسبت به شما هم همین طور .بهتره حضوری مراجعه کنید و البته بدانید اگر با تغییر رفنار شما و اموزش راهکارها رفتارهای ایشون اصلاح نشد و ایشون هم نپذیرفتند که یک طرف مشکل هستند و باید مراجعه کمند شایدبهتر باشد تصمیم جدی تری بگیرید حتی در حد تهدید به طلاق .البته به عنوان راهکار اخر مطرح است.امیدوارم مشکلتون رفع شود .

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
      موفق باشید

  • pari , اکتبر 8, 2017 @ 1:04 ب.ظ

    باسلامو خسته نباشید حدود یکماهه ازدواج کردم اما فقط یک بار با همسرم نزدیکی داشتم وهربار که همسرم ازمن درخواست میکند من مانع میشوم به خاطر دردی که متحمل میشوم میترسم چه کار کنم؟

    • راهنما , اکتبر 9, 2017 @ 9:50 ق.ظ

      علت احتمالی: محصولات مراقبت شخصی.

      سوزشی که در اثر مصرف بیش از حد این محصولات ایجاد می شود سوزش عشقی نیست که کسی در آرزوی آن باشد. ولی اگر سوزش و قرمزی در لب بیرونی یا فرج شما جلوی لذت بردنتان را گرفت، حساسیت بدنتان به محصولات مراقبت شخصی که در این منطقه (واژن) استفاده کرده اید را سرزنش کنید. – مثل صابون، شامپوی بدن، روغن ماساژ یا حتی دستمال توالت. به گفته دکتر دویک Dr. Dweck ” رنگ، عطر و سایر افزودنی ها در این محصولات می تواند موجب التهاب واژن یا پوست اطراف آن شود. ”

      راه حل: به گفته دکتر دویک: با ترک استفاده از این محصولات ، اندام شما به سرعت بهبود یافته و ظرف یکی دو روز التهابش فروکش می کند. ( استفاده از کرم یا لوسیون ممکن است باعث بدتر شدن التهاب شود ) سپس محصولات حاوی افزودنی های شیمیایی که برای بهداشت واژن استفاده می کنید را با اقلام طبیعی جایگزین کنید.

      ۳٫ خارش یا سوزش و وجود ترشحات
      علت احتمالی: عفونت.

      ترشح می تواند به علت عفونتی باشد که باعث درد شده. بخشی از مشکل: این که تشخیص دهید چه عفونتی جلوی زندگی جنسی شما را گرفته است.

      – احتمال اول: به گفته دکتر دویک اگر ترشح سفید، غلیظ و فوق العاده خارش دار است احتمالا عفونت قارچی است، رشد بیش از حد مخمرهایی که به طور معمول در واژن تکثیر می شوند.

      – احتمال دوم: باکتری واژینال، که معمولا مایل به خاکستری است، ترشحات آبکی بوده و بوی ماهی می دهند.

      – احتمال های دیگر: ازین ها که بگذریم بیماری های مقاربتی نظیر سوزاک gonorrhea یا کلامیدیا chlamydia که اغلب هیچ نشانه ای ندارند اما می توانند باعث ایجاد درد لگنی و ترشحات زرد مایل به سبز شوند.

      راه حل: به توصیه دکتر دویک برای معاینه به پزشکتان مراجعه کنید. با این که در هر گوشه کناری می توانید یک کرم برای درمان عفونت قارچی پیدا کنید ولی بهتر است از راه درست وارد شده و برای دکترتان توضیحات لازم را ارائه کنید تا از درمان خود مطمئن شوید.

      ۴٫ واژن (مهبل) شما بسته می ماند
      علت احتمالی : واژینیسموس Vaginismus

      به گفته دکتر راکوئل داردیک Raquel Dardik، استادیار زنان و زایمان در مرکز پزشکی NYU Langone: اگر دخول صرفا دردناک و غیر قابل تحمل است واژنتان خودش را جمع کرده و می تواند نشانه شرایطی کمتر شناخته شده به نام واژینیسموس باشد. مشخصه های آن دردناک بودن، انقباض غیر ارادی عضلات واژن است که علت آن هنوز ناشناخته است، هر چند ممکن است در نتیجه یک آسیب جسمی یا روحی در گذشته باشد مثل سوء استفاده جنسی. ” مثل این است که واژن شما روی پیام، وارد نشو، تنظیم شده باشد. ”

      راه حل:
      از پزشک خود به صورت خاص در مورد واژینیسموس مشورت بخواهید –در غیر اینصورت ممکن است علت جمع شدن واژن را به استرس یا اضطراب و یا شرم ربط دهد. ولی واژینیسموس واقعی است و قطعا قابل درمان. به گفته دکتر داردیک ” ما به زنان تمریناتی می دهیم که به ریلکس کردن عضلات کف لگن کمک کرده و راحت تر می توانند با این مشکل کنار بیایند. ”

      ۵٫ واژنتان مثل صحرا خشک است
      علت احتمالی: استرس، دارو یا هورمون ها.

      خشکی واژن یکی از شایع ترین دلایلی است که زنان هنگام رابطه جنسی لذتی ندارند. عوامل زیادی سبب این مشکل می شوند. از قبیل استرس، اضطراب یا مصرف داروهایی از قبیل آنتی هیستامین ها که باعث خشک شدن غشای مخاطی می شوند. به گفته دکتر دویک ” خشکی واژن می تواند در نتیجه کاهش طبیعی سطح استروژن بعد از تولد فرزند، حین شیردهی یا نزدیک شدن به دوران یائسگی باشد. ”

      راه حل:
      از لوسیون های روان کننده مبتنی بر سیلیکون برای تامین روان بودن طبیعی واژن استفاده کنید تا زمانی که استرستان از بین رفته یا سطح استروژنتان به حالت نرمال برگردد. اگر خشکی واژن به علت نزدیک شدن به دوران یائسگی –یا یائسه شدن – بود، کاهش استروژن می تواند دائمی باشد. ولی دلیلی ندارد که خشکی واژن همیشگی بماند. می تواند با پزشکتان در مورد گزینه هایی مانند استفاده از کرم واژینال استروژنی مشورت کنید.

      ۶٫ در اواسط رابطه در پهلوها احساس درد می کنید
      علت احتمالی: کیست های تخمدان.

      درد تیر کشنده بسیار شدید قبل از ارگاسم می تواند نشانه کیست تخمدان باشد که شریکتان حین رابطه تصادفی به آن ضربه وارد کرده. به گفته دکتر داردیک ” وجود یک کیست پر از مایع در تخمدان غیر معمول نیست و اگر لمس شده یا فشاری به آن وارد شود حتی از طریق واژن ممکن است درد بگیرد. ”

      راه حل:
      اگر حین رابطه ضربه ای حس کردید حتما با پزشکتان مشورت کنید – به خصوص اگر یائسه هستید، کیست ها می توانند زنگ خطر جدی باشند. اما برای زنان جوان، بعید است که داشتن کیست تخمدان نگران کننده باشد. به گفته دکتر داردیک ” اکثریت قریب به اتفاق کیست ها خوش خیم و دوره ای هستند و خود به خود از بین می روند. ”

      انواع رابطه جنسی

      خشکی واژن یکی از شایع ترین دلایلی است که زنان هنگام رابطه جنسی لذتی ندارند‎

      ۷٫ هنگام رابطه جنسی شریکتان برجستگی ای داخل بدن شما حس می کند
      علت احتمالی: فیبروئید ها.

      کیست تخمدان تنها چیزی نیست که شریک زندگیان به صورت تصادفی به آن برخورد کند. درد شدیدی که بالاتر از واژن احساس می کنید ممکن است نشانه ای از فیبروئید رحمی باشد – یک توده عضلانی که در رحم رشد می کند. در مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ در مجله پزشکی جنسی عنوان شد زنانی که فیبروئید رحمی دارند نسبت به دیگران سه برابر بیشتر رابطه جنسی دردناک را تجربه کرده اند. به گفته دکتر دویک ” فیروئید احتمالا به سمت واژن رشد می کند و هنگام رابطه جنسی آلت شریکتان به آن ضربه وارد می کند. ” سایر نشانه های فیبروئید شامل خونریزی در اواسط چرخه قاعدگی، قاعدگی شدیدتر و احساس پری در ناحیه زیر شکم است.

      راه حل:
      گاهی اوقات فیبروئید کوچک بوده و خود به خود ناپدید می شود و اگر عوارضی نداشته باشد پزشکان ترجیح می دهند کاری به آن ها نداشته باشند. ولی اگر در رحمتان فیبروئید ساخته شد و به زندگی جنسیتان لطمه وارد کرد در مورد عمل جراحی با حداقل عوارض برای برداشتن آن مشورت کنید.

      ۸٫ رابطه جنسی در هر پوزیشنی برایتان دردناک است
      علت احتمالی: اندومتریوز Endometriosis

      از یک درد مبهم تا یک درد جدی، درد عمومی در هر نقطه از واژن ممکن است تنها سرنخ از ابتلای شما به آندومتریوز باشد. این وضعیت زمانی رخ می دهد که بافت آندومتر ( لایه داخلی رحم ) به خارج رحم مهاجرت کرده و در سایر قسمت های بدن رشد کند مثل تخمدانها یا لوله فالوپ (لوله رحم یا لوله فالوپ Fallopian tubeبخشی از دستگاه تناسلی زنانه‌ است. این عضو دو لوله ساده‌است که در دو طرف انتهای فوقانی رحم قرار دارند. انتهای این لوله از طرف تخمدان باز است.). به گفته دکتر داردیک:” این بافت مانند چسب به سایر اندام ها می چسبد و در آن محل جای خود ثابت می کند. این عدم انعطاف پذیری می تواند باعث درد آن عضو هنگام رابطه جنسی شود. ”

      راه حل:
      اگر دکتر تشخیص داد که مبتلا به آندومتریوز هستید، راه حل دارید: می توانید با استفاده از دارو رشد بافت را تحت کنترل نگه دارید و درد را به حداقل برسانید. عمل جراحی هم برای برداشتن بافت غده کمک کننده است.

      ۹٫ دخول عمیق گاهی اوقات درد دیوانه کننده ای دارد
      علت احتمالی: چرخش رحم.

      اگر تنها زمانی که شریکتان دخول عمیق دارد، درد را تجربه می کنید احتمالا رحم شما به سمت عقب چرخیده. به گفته دکتر دویک ” رحم به طور معمول به صورت مستقیم و در تراز با بقیه بدن در وسط قرار دارد، ولی بعضی از زنان به صورت طبیعی با چرخش آن به سمت عقب لگن به دنیا می آیند که رابطه جنسی باعث حرکت بیشتر و در نتیجه ایجاد درد می شود. این حالت عجیب در بدن روی سلامتی یا بارداری تاثیری ندارد. ”

      راه حل:
      برای پیشگیری از هر گونه ضربه از دخول عمیق بپرهیزید یا این که زن در بالا قرار بگیرد تا بتواند عمق دخول را کنترل کند.

      ۱۰٫ عود درد لگن
      علت احتمالی: زایمان.

      پرینه perineum منطقه ای بین فرج و مقعد است. گاهی اوقات پزشکان این محل حساس و پر از عصب را موقع زایمان برای پیشگیری از پاره شدن، برش می زنند، به این جراحی اپیزوتومی episiotomy گفته می شود. به گفته دکتر دویک: اغلب زنانی که تحت جراحی اپیزوتومی قرار گرفته اند به خوبی زخمشان التیام پیدا می کند ولی بعضی افراد همچنان در این ناحیه احساس درد دارند حتی پس از این که متخصص زنان و زایمان به آن ها مجوز داشتن رابطه جنسی را می دهد.

      راه حل:
      به پزشک خود مراجعه نمایید . احتمال این که به شما پیشنهاد جراحی ترمیم اپی زیاتومی episiotomy بدهد زیاد است.

      ۱۱٫ در تمام سطح واژن احساس سائیدگی می کنید
      علت احتمالی: رابطه جنسی بیش از حد.

      می دانید که زیاده روی در رابطه جنسی منجر به سائیدگی دیواره واژن خواهد شد؟ این همه سایش خارجی و داخلی را در واژن در نظر بگیرید که باعث ایجاد نشانه هایی از جراحت در آن می شود. که می تواند نشانه زیاده روی در یک چیز خوب باشد. به گفته دکتر دویک ” داشتن رابطه جنسی شدید و زیاد در یک دوره کوتاه مدت می تواند احساس خشکی و سائیدگی در شما ایجاد کند. ”

      راه حل:
      سائیدگی ها را با خشک نگه داشتن اطراف و پوشیدن لباس های گشاد، آزاد بگذارید. در عرض یک روز یا کمی بیشتر همه چیز به روال عادی برخواهد گشت.

    • مشاور , اکتبر 9, 2017 @ 6:01 ب.ظ

      با سلام دوست عزیز اگر درد را در هنگام دخول تجربه می کنید چند حالت دارد یا اینکه شما هنوز دختر هستید که یک اختلال را مطرح می کند یعنی به خاطر درد شدید دخول امکان پذیر نیست و یا اینکه رابطه کامل برقرار شده ولی در دفعه دوم دچار درد شدید و اکنون رابطه وجود ندارد که این درد می تواند یا به خاطر شرایط روحی باشد که باید به سکس تراپ مراجعه کنید مثلب ذهنیت هایی که ار رابطه است ترس در مورد بارداری و اینکه در بار اول رابطه درستی صورت نگرفته و با در د شدید همراه بوده و شما ارضا نشدید و صرفا نوع رابطه مشکل ساز شده است که به همسرتون اموزش هایی مبنی بر داشتن ارتباط درست داده خواهد شد .و یا مساله دیگر اینکه بحث های پزشکی و عفونت های قارچی و مسائل پزشکی گردنه رحم فرد را در رابطه دچار مشکل می کند که ان هم باید توسط متخصص زنان چک شود و اگر نیاز به دارو وجود دارد دارو تجویز شود .در نهایت نگران نباشید چون مساله در هر حوزه ای باشد با مراجعه به متخصص مربوط رفع می شود
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵موفق باشید

  • ناشناس , ژانویه 10, 2018 @ 1:39 ق.ظ

    با سلام،تازه عقد کردم،شعار من قبل از عقد این بود که سرما به زندگی خودمون گرم باشه و از مشکلاتمون به کسی نگیم،(میدونید چون با شناختی که از خانواده ایشون در مورد برادرای ذیگه پیدا کردم،گفتن مشکلات فقط باعث پشت سر حرف زد ن وکوچیک کردن طرف میشه و قدمی برای تغییر و تحول نمیذارن،یعنی نه که نخوان،مهربونن اما کاری ازشون برنمیادو با زخم زبونا پشت سر بدگویی میکنن )منم یاد گرفتم از مشکلاتم نگم،زیاد با عروسا دم خور نمیشم تا چیز زیادی ندونن،قصدم اینه شوهرم کوچیک نشه،و میدونم بدونن کمکی نمیکنن.الان شوهرم مدتی پیش یه پولیبرداست و ماشین خرید،سر بیست روزپشیمون شدو میخوادبفروشه و دلیلاشو بهم گفت(قانع کنندس)اما خب برایرسیدن به هدفش راه رو دور زد،چیری که اول گفتم رو جدی نگرفت الانداره میره،و راسش من از این کارش خیلیی ناراحت شدم،چوپ تازه دلم خوش بود که یه وسیله جدید گزفتیم(و تازه فهمیدم چقذ مشکل مالی داره چق برای رسیدن به اهدافم دورم،خودش و فامیلالش میدونن موقعیت های خیلییی بهتری از همسرم داشتم،و این منو عذاب میده که هم بایذ خودماین روزهای سخت رو تحمل کنم هم نیشخند های اونا که با اطلاع ازوضع مالی اقام،از خواستگارام گذشتمو…)اینا به کنار،باید پای انتخابم وایستم درسته،اما الان ناراحتی اینو دارم عروسا ازم سوال کنن چرا فروخته چی بگم؟دوست ندارم از بذهکاری شوهرم بگم.و از طرفی هم دوست ندارم خودمو ببازم،(چون بارها دیدم در کنارهم سز مسئله شوهر کسی دلسوزی میکنن اما دور از اونا،اوضاعشونو به شدیدترین روش نقد میکنن)و من این دوستی خاله خرسه رو نمیخام،اما برخورد مناسبم نمیدونم،چی کار کنم هم خودمو خونسرد نشون بدم،اما اطلاعات زیادی ندم،هم ساکتشون کنم،چون حتما حتما الان کنجکاون که چی و چی شده.چی کار کنم مشاور محترم!شوهرم توی مدیریت اقتصادی ضعیفه،دوست دارم از ته دل بهش افتخار کنم و پشتش باشم و باعث خجالت زدگیم نشه

    • مشاور , ژانویه 11, 2018 @ 8:39 ق.ظ

      با سلام
      دوست عزیر برای آینده خود هدف‌گذاری کنید
      همه پولی که در حساب بانکیتان موجود است برای خرید کردن نیست. به‌خصوص امروزه که بیشتر خرید‌ها با کارت‌های اعتباری انجام می‌شود خطر اینکه میزان خرید از بودجه تعیین‌شده فرا‌تر برود بسیار زیاد است. بنابراین سعی کنید برای آینده اقتصادی خود و خانواده‌تان هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کنید. اکثر افراد ولخرج جزو آن دسته‌ افرادند که برای مسائل اقتصادی خود برنامه خاصی ندارند و به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند پس‌انداز کردن است حتی به این منظور که با اندکی پس‌انداز و افزایش موجودی بتوانند کالا و جنس بهتر و کاربردی‌تری را تهیه کنند. خریدهای کوچک، ارزان، غیرضروری و بیش از حد روزمره این افراد را راضی می‌کند. تغییر دادن چنین الگویی جز با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری و اولویت‌بندی امکان‌پذیر نیست. به این ترتیب که مشخص کنید تا آخر‌ماه قرار است چه اندازه خرج و چه اندازه پس‌انداز کنید. ممکن است این پس‌انداز خیلی ناچیز باشد اما باید وجود داشته باشد. برای بدهکاری‌ها و تسویه آن‌ها هم باید برنامه‌ریزی داشته باشید. این بدهکاری می‌تواند اقساط وام بانکی یا قرض باشد.

      همسرتان را به بینش برسانید
      گاهی شخصی که ولخرجی می‌کند گمان نمی‌کند که ولخرج است چون به این سبک عادت کرده است. بنابراین سعی کنید او را به این بینش و آگاهی برسانید که الگوی اقتصادی‌ای که در پیش گرفته دچار مشکل است. به این ترتیب که فهرستی از میزان نیازهای روزانه و ماهانه خود را تهیه کنید و در اختیارش قرار دهید. او را قانع کنید که هزینه کردن بیشتر از این حد فرا‌تر از نیازهای ضروری و شماست و ولخرجی محسوب می‌شود.

      همدلانه او را متقاعد کنید
      هنگامی که سعی در قانع کردن او دارید نگذارید او حس کند که شما سعی در متهم کردن و مقصر نشان دادن او دارید. موضوع را به‌گونه‌ای مطرح کنید که او با تمام وجودش حس کند که شما از روی دلسوزی، آینده‌نگری و مسئولیت‌پذیری سعی در تغییر اوضاع دارید مثلا به او بگویید: «من درک می‌کنم که تو برای فراهم کردن رفاه بیشتر من و فرزندانمان فلان مقدار در‌ماه صرف خرید فلان وسیله کردی اما به‌نظرت بهتر نیست از خرید یک‌سری وسایل غیرضروری صرف‌نظر کنیم و با پس‌انداز کردن فلان مقدار امکانات ضروری‌تر و بهتر را فراهم کنیم؟ مثلا برای خرید خانه، ماشین یا… مبلغی در‌ماه پس‌انداز کنیم».

      او را به فکر فرو ببرید
      هنگامی که درباره ولخرجی و عادت‌های نادرست همسرتان می‌خواهید با او صحبت کنید حواستان باشد در او احساس گناه به‌وجود نیاورید. باید در یک فضای آرام او را متقاعد کنید که برای ترک عادت نادرستش تلاش کند. مثلا اجناسی که چند‌ماه اخیر خریداری کرده و استفاده چندانی هم از آن‌ها نکرده را مقابلش قرار دهید و از او بخواهید برای خودش توضیح دهد که هر کدام از آن‌ها را برای چه منظور و چه استفاده‌ای خریده و چرا پس از گذشت چند‌ماه هنوز از آن‌ها استفاده نکرده است. این کار سبب می‌شود او عمیق‌تر و آگاهانه‌تر نسبت به مشکل خود فکر کند.

      بخواهید با شما مشورت کند
      با همدیگر قرار بگذارید که برای خرید وسایل مورد نیازتان با هم مشورت کنید و درصورتی که هر دو طرف با خرید آن موافق بودید آن را تهیه کنید. سعی کنید هنگامی که از او می‌خواهید با شما مشورت کند او تصور نکند که شما برای اینکه در مسائلی که مربوط به اوست دخالت کنید چنین پیشنهادی به او می‌دهید بنابراین کاملا دوستانه از او درخواست کنید. فراموش نکنید هنگامی که خودتان هم قصد خرید دارید حتما با او مشورت کنید.

      بخواهید کارت اعتباری‌اش را به شما بدهد
      اگر همسرتان واقعا نمی‌تواند جلوی ولخرجی خود را بگیرد به او پیشنهاد دهید که کارت اعتباری خود یا درآمدماهانه‌اش را به شما بسپارد و شما طبق برنامه‌ریزی و هدفگذاری که با هم انجام داده‌اید میزان پول مورد نیاز او برای هزینه‌های روزانه را در اختیارش قرار دهید و مابقی را پس‌انداز کنید. این مسئله نباید جنبه امری و تنبیهی داشته باشد بلکه باید کاملا در سایه همدلی بیان شود به‌گونه‌ای که همسرتان حس کند که شما برای کمک به او و بهبود وضعیت موجود تلاش می‌کنید نه به این منظور که اختیارات و قدرت را از دست او گرفته و خودتان به‌دست بگیرید.

      او را به پس‌انداز کردن تشویق کنید
      در مرحله اول از او بخواهید پولی که صرف خریدهای کوچک و غیرضروری می‌کند را پس‌انداز کند و با خریدن وسیله‌ای بهتر از خرید خود بیشتر بهره ببرد. به این ترتیب او آرام‌آرام یاد می‌گیرد به امید به‌دست آوردن کالایی ارزشمند‌تر و کارآمد‌تر با وسوسه خرید خود مبارزه کند. بعد از گذشت چند‌ماه که او توانست از عهده این کار بربیاید اینگونه برایش توضیح دهید که ممکن است در آینده شرایطی برایتان ایجاد شود و مجبور باشید هزینه‌هایی را برای مسائلی که در برنامه‌ریزی‌های خود آن را پیش‌بینی نکرده‌اید بپردازید و داشتن پس‌انداز یکی از بهترین راه‌ها برای کم‌کردن اضطراب و فشارهای روانی ناشی از مسائلی است که نمی‌توان آن‌ها را پیش‌بینی کرد. به او بگویید که لازم نیست میزان پس‌انداز حتما مبلغ زیادی باشد. حتی یک مبلغ اندک هم می‌تواند شروع پس‌انداز کردن باشد. مثلا اینگونه از او بخواهید: «مایلی میزان پولی که برای خرید فلان چیز پس‌انداز کردیم را برای روز مبادا کنار بگذاریم؟»

      پس‌اندازتان را به‌حساب سپرده طولانی‌مدت بسپارید
      در مرحله بعدی سعی کنید پول‌های نقدی که پس‌انداز کرده‌اید که را به‌حساب سپرده طولانی‌مدت بسپارید که برای خرج کردن آن وسوسه نشوید البته این مسئله حتما باید با مشورت و آگاهی دوطرف انجام شود. بهتر است حساب سپرده‌ای که پس‌انداز خود را در آن قرار می‌دهید یک حساب مشترک باشد تا هم شما و هم همسرتان برای پس‌انداز کردن انگیزه و دلگرمی لازم را به‌دست بیاورید.

      برای پس‌اندازتان هم هدف‌گذاری کنید
      نگه داشتن پول اگر با هدف‌گذاری مشخصی نباشد خود می‌تواند سبب ایجاد وسوسه خرید و ولخرجی شود. با مشورت همدیگر تعیین کنید که میزان پس‌اندازتان را به چیزی قرار است اختصاص دهید. مثلا این پول را برای خرید یا تعویض خانه و ماشین یا سرمایه‌گذاری در موردی خاص درنظر بگیرید.

      حساب خرج و دخلتان را داشته باشید
      سعی کنید حساب و کتاب زندگیتان را به‌صورت مکتوب بنویسید. هنگامی که برنامه‌ریزی‌های مالیتان به‌صورت ذهنی است نمی‌توانید کنترل دقیقی روی آن داشته باشید. در جدولی هزینه مسکن، خوراک، پوشاک، اقساط بانکی، قبض‌های ماهانه و… را یادداشت کنید. مبلغی که برای این امور باید بپردازید را از درآمد ماهانه خود کسر کنید. سایر وسایل و لوازمی مورد نیازتان را بهترتیب اولویت مشخص کنید. درصدی از مبلغی که برایتان باقی‌مانده را صرف تهیه آن‌ها کرده و ‌‌نهایت تلاشتان را بکنید که آخر هر‌ماه هر چقدر که می‌توانید پس‌انداز داشته باشید مثلا مبلغی را مشخص کنید و با همسرتان قرار بگذارید که هر دو نفرتان تلاش کنید از خرید یک سری وسایل غیرضروری صرف‌نظر کنید تا بتوانید آخر‌ماه این مقدار را پس‌انداز کنید. برای راحتی بیشتر می‌توانید از نرم‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌های حسابداری در منزل هم استفاده کنید.

      پولتان را به اجناس ارزشمند غیرقابل خرج تبدیل کنید
      افراد به‌طور طبیعی میل دارند هنگامی که پولی در اختیار دارند آن را جهت رفاه بیشتر خرج کنند. اگر شما یا همسرتان نمی‌توانید از وسوسه خرج کردن پول نقد خود جلوگیری کنید می‌توانید وجوه نقد خود را به طلا، سکه، اوراق بهادار، سهام و… تبدیل کنید که به راحتی قابل خرج کردن نباشد.

      بخشی از تفریحات خود را در خانه انجام دهید
      به جای اینکه امکاناتی را با خرج کردن پول و هزینه زیادی در بیرون از منزل فراهم کنید سعی کنید با کمی پس‌انداز وسایل مورد نیازی را بخرید که به شما امکان می‌دهد آن‌ها را در منزل با هزینه کمتری تهیه کنید مثلا به جای اینکه هفته‌ای ۲یا ۳برای تفریح به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های گران‌قیمت بروید می‌توانید پول‌هایتان را پس‌انداز کنید و یک دستگاه قهوه‌ساز، کیک‌پز، کباب‌پز و… بخرید و خودتان با هزینه کمتر آن‌ها را در منزل تهیه کنید.

      جوگیر نشوید
      گاهی یک اتفاق خوب باعث می‌شود افرادی که زیادی حساب جیبشان را ندارند دست به کارهای غیرمعقولی بزنند. فرض کنید با همسرتان در جمعی نشسته‌اید و او خبر خوشی می‌شنود یا در یک مسابقه برنده می‌شود یا یک چیزی که مدت‌ها منتظرش بوده برایش اتفاق می‌افتد و ناگهان تصمیم می‌گیرد کل افرادی که حضور دارند را به صرف شام مه‌مان کند. در چنین مواقعی کاملا حواستان به او جمع باشد. به او کمک کنید هیجان خود را کنترل کرده و ماجرا را به‌گونه‌ای مدیریت کنید که دچار اسراف نشوید.

      برای فرار از ناراحتی به خرید نروید
      بعضی افراد عادت دارند هنگامی که دلشان گرفته یا اتفاق ناخوشایندی برایشان افتاده برای اینکه حس بهتری پیدا کنند دست به خرید کردن می‌زنند و این کار احساس آرامش و لذت خاصی به آن‌ها می‌دهد. اگر همسرتان چنین عادتی دارد بعد از اتفاقات ناخوشایند و مشاجرات خانوادگی نگذارید تنهایی بیرون برود. با همراهی کردن او هم می‌توانید از ادامه پیدا کردن بحث و مجادله جلوگیری کنید و نگذارید کار به قهر و آشتی بکشد و هم می‌توانید از ولخرجی‌ و خریدهای بیهوده او جلوگیری کنید.

      برای تفریح کردن به مراکز خرید نروید
      بعضی زوج‌های جوان عادت دارند هنگامی که حوصله‌شان سر رفته یا اینکه کمی دلشان گرفته بدون هیچ قصد قبلی برای تفریح بیرون می‌روند و ناخودآگاه بدون اینکه چیزی نیاز داشته باشد دست به خریدهای غیرضروری می‌زنند. خرید کردن اگر به‌صورت معقول و در حد متعارف و مورد نیاز باشد برای بهداشت روانی انسان‌ها مفید است اما این مسئله نباید از حد بگذرد و به شکل ولخرجی دربیاید. بنابراین اگر شما یا همسرتان چنین عاداتی دارید سعی کنید در چنین مواقعی به جای گشت‌زدن بیهوده در مراکز خرید برای تفریح به پارک یا سینما بروید.
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

      ۴۴۰۳۴۴۹۰

      موفق باشید

  • ریما , جولای 25, 2018 @ 4:44 ق.ظ

    سلام.من افسردگی بعد زایمان گرفتم.الان که بچم چهار سالشه نه تنها بهتر نشدم که بدددددتر هم شدم.تنها کسی رو که در کاشان اسمشو شنیدم دکتر کوچکیه.ولی نمیدونم چطوری پیداش کنم.شما میتونید منو راهنمایی کنید؟!هم در مورد مشکلم .هم در مورد پیدا کردن آدرس مطب

    • مشاور , جولای 26, 2018 @ 10:05 ق.ظ

      با سلام
      دوست عزیز
      ببینید افسردگی بعد از زایمان زمان دارد ان هم نهایتا تا ۴ تا ۶ ماه است که اتفاق می افتد .اگر بیشتر تداوم داشته باشد طبیعنا مساله مهم دیگری است که باید پیگیری و بررسی شود .اینوه هر کسی که می تواند به شما کمک کند بهتر است سرچ کنید و مراجعه داشته باشید فکر نمی کنم شرایط سختی باشد چرا که به هر حال قطعا هستند افرادی که بتوانند به شما کمک کنندو خوب چون شهرستان کوچک است ایشون پیدا خواهند شد .منتهی یک نکته مهم که وجود دارد این است که شما بدانید که
      چنانچه مساله بدتر شدحتما نیاز به روانپزشک برای مصرف دارو دا رید و در کنار ان مراجعه به روانشناس بالینی که بتواند مساله را به درستی پیش ببرد و مدیریت کند
      اصلا جای نگرانی وجود نداردچرا که مساله شما هم به خوبی حل و مدیریت می شود منتهی یک نکته که وجود دارد این است که بدانید به هر حال
      وقتی شرایط محیطی منزل مناسب نباشد و همسر شما نتواند همراهی لازم را داشته باشد .
      خب ممکنه شرایط شمابدتر شود و این شما هستید که در این زمینه متضرع خواهید شد.حالا بهتره همه موارد را به درستی در نظر بگیرید .
      باید حتما همراهیهمسر شما هم در این زمینه اتفاق بیفتد تا مسلئل به درستی مدیریت و حل شود .به هر صورت امیدوارم خوشبخت و موفق باشید و مساله شما به رودی حل شود منتهی باید علائم را هم به درستی در نظر گرفت .
      موفق باشید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۴۴۰۳۴۴۹۰
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.