مرکز مشاوره

نوروفیدبک در درمان ترس

نوروفیدبک در درمان ترس

اضطراب یک نوع واکنش به موفقعیت هایی است که در انسان ایجاد استرس میکنند .

و به ما کمک میکند تا بتوانیم با اینگونه موقعیت ها در جاهای مختلفی مثل محل کار، دانشگاه ، مدرسه و ….روبرو بشویم که بکمک نوروفیدبک می توان  آنرا درمان نمود.

اما زمانی که حس اضطراب بیش از حد معمولش باشد ، دلواپسی و هراسی غیر منطقی نسبت به همه موقعیتها روزانه به وجود می آید.

علائم اضطراب شامل موارد زیر می باشد :

نگرانی که بیش از حد باشد ، احساسی که آزار دهنده باشد ،افکار منفی ،افزایش ضربان قلب ،تعرق کف دست وتنفس سخت.

علم روانپزشکی ،اختلالات اضطرابی زا به چندین گروه مختلف تقسیم میکند:

۱-اختلال اضطراب های طولانی و فراگیر

۲-اختلال وسواسی اجباری یا جبری

۳-اختلال ترس یا هراس

۴-اختلال استرس پس از سانحه(ptsd)

۵-هراس اجتماعی و ترس از دیگران

عوارض جانبی  داروهای ضد اضطراب

روش قدیمی برای درمان اختلالات ناشی از اضطراب مصرف دارو است و این داروها شامل داروهای ضد افسردگی ، داروهای ضد اضطراب، و مهارکننده های بتا هستند. که این داورها عوارض زیادی از جمله چاقی، کاهش میل جنسی، خواب آلودگی،خشکی دهان را به وجود می آورند.و همچنین مصرف همزمان این داورها با داروهای دیگر موجب محدودیت مصرف آنها میشود.

امروزه نوروفیدبک  یک روش خوب ،غیر تهاجمی،مؤثر ، بدون درد و بدون عوارض جانبی در افرادی که دچار مشکل اضطرابی هستند در دنیا شناخته شده است.

در نتیجه  نوروفیدبک روشی تکمیل کننده و جایگزین برای دارو و درمان است که این روش به شما یاد می دهد که عملکرد های مهم بدن را از جمله ضربان قلب را با کمک ذهنتان بتوانید تحت کنترل خود در آورید.در بیو فیدبک شما به حسگرهای الکتریکی وصل میشوید و باعث میشود که اطلاعاتی دررابطه با بدن خود را دریافت و اندازه گیری کنید.همچنین این حسگر ها به شما یاد می دهند که بتوانید تغییراتی ماهرانه در بدن خود به عنوان مثال آرام کردن برخی از ماهیچه ها به وجود بیاورید.و در نهایت به کاهش اضطراب برسید.

در وواقع بیوفیدبک به شما قدرت می دهد که از افکار برای کنترل بدن استفاده کنید.و این روش در بسیاری از موارد به عنوان یک شیوه آرمیدگی به کار می رود.

منبع: کانون مشاوران ایران


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.