مرکز مشاوره

خطر، زنانه و مردانه

خطر، زنانه و مردانه

اگر به مهمانی می روید، هیچ وقت از این قبیل جملات استفاده نکنید : به به چه غذایی بود خیلی وقت بود این قدر نخورده بودم ،به این می گن غذا،خونتون خیلی  تمیزه انگار تازه رنگ شده از تمیزی … . این جملات جز درد سر چیزی برایتان ندارند.

خطر های تهدید کننده زناشویی

همیشه زندگی زن و شوهرها، از دور جالب است دقیقا مثل فیلمهای جنجالی و عاشقانه های سینما و تلویزیون .منظور از دور دیدن این است که مانند یک مربی یا مشاور یا یک فرد سومی به زندگی خود نگاه کنیم و در مورد رفتارهای خود و همسرمان قضاوت کنیم،آنها را تحلیل و بررسی کنیم.میدانیم زندگی ما با زندگی نسلهای گذشته تفاوت های زیادی دارد. باید بدانیم برای داشتن یک  زندگی مشترک خوب و بدون مشکلات و همراه با آرامش باید هنر رفتار با همسر بیاموزیم.همه انسان ها دارای یک  حساسیت هستند که در صورت نشانه گیری روی آن نقطه، ممکن است طرف مقابل عکس العمل شدیدی نشان دهد و مشکلات از همین جا آغاز شود. همه ی افراد حساسیت های متفاوتی دارند از قبیل ظاهر، تحصیلات ،خانواده و…

شاید همسر شما روی خانواده ی خود حساس است پس مدام نگویید: مادرت این را گفت ،خواهرت این کار را کرد ،من از این حرف پدرت ناراحت شدم و … اگر مسایل کوچک را نا دیده بگیرید با هم دعوایتان هم نمی شود.اگر این نقاط حساس را در همسرتان پیدا کنید و روی آنها فکوس نکنید حتما زندگی آسوده ای خواهید داشت .

 آقایان

به طور کلی آقایان دو نقطه ی حساس دارند، اولی وضعیت مادی آنهاست و دیگری وضعیت جسمی که جنسی هم شاملش می شود.به عنوان مثال ، اگر شما دائم از وضعیت مالیتان شکایت کنید و وضعیت خوب و آسوده ی خواهر خود و زندگی بی نقص او را به رخ شوهر خود بکشید حتما در سر خوردگی او و از هم پاشیدگی زندگی خود نقش مهمی داشته اید.

مردها فکر می کنند هر چه وضعیت مالی بهتری داشته باشند و بازوی  قوی تری و دارای تحرک جنسی بالاتری باشند، مردتر هستند که البته این تعجبی ندارد، آنها مانند اجدادشان باید از خانواده شان در مقابل خطر حیوانات وحشی، گرسنگی و … حفظ کنند پس در این موضوعات  با آنها شوخی هم نکنید. مثلا مچ انداختن همسرتان با باجناق خود امری کاملا بیهوده است زیرا در صورت باخت هر کدام از طرفین ،درصد قطع رفت و آمد بسیار بالاست ،حتما به هر نحوی که شده آنها را منصرف کنید. هر انتقادی در این زمینه دارید با روانشناس خود  مشورت کنید و به تنهایی تصمیم نگیرید.

شماره های تماس 01

بانوان

خانمی قرمه سبزی درست کرده بود، از قضا مثل همیشه جاافتاده و روغن دار نبو ، البته لازم به ذکر است که هیشه قورمه سبزی های خوبی درست میکرد.آقا خورد ولی از به به و چه چه همیشگی خبری نبود.

آخر هفته که به منزل یکی از اقوام رفتند، شانس با آقای خانه یار نبود و صاحبخانه هم شام قورمه سبزی  درست کرده بود، آقای خانه به ناگاه در جلوی همه بلند گفتند: به به  این یه قورمه سبزی نمونه است .اید تو کتاب گینس ثبت بشود.خیلی وقت بود همچین قورمه سبزی نخورده بودم! و این شد آغاز یک دعوای وحشتناک و جنجالی که پایان آن مشخص نبود.

خانم ها هم روی زنانگیشان حساس هستند که اولین مورد آن زیبایی ظاهریشان می شود و  دوم مربوط به خانه داری آنهاست. هیچوقت ازظاهر خانمتان به بد انتقاد نکنید چرا امروز پوستت تیره تر شده! عزیزم داری چاق میشی؟ چرا زیر چشمت گود شده؟ البته یادتان باشد  از زیبایی خانم های دیگر حتی محارمتون تعریف نکنید. در نظر شما باید زیباترین زن در روی کره زمین باید همسرتان باشد و بس، پس یکی از کارهای روز مره تان تعریف از زیبایی همسرتان باشد تا زندگیتان ارام باشد.

سعی کنید نقاط مردانگی و زنانگی یکدیگر را نشانه نگیرید. تا زندگی ارامی داشته بشید مثلا در مهمانی این گونه تعریف کنید قورمه سبزی شما هم مثل قورمه سبزی های خانم من همیشه خوب و جاافتادست.

منبع: مقالات کانون مشاوران ایران


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.