مرکز مشاوره

مرکز مشاوره اردبیل

مرکز مشاوره اردبیل

مشورت گرفتن از یک مشاور خوب در یک مرکز مشاوره معتبر به راستی نقش به سزایی در موفقیت و رسیدن به یک زندگی شیرین تر دارد. بعضا دیده شده مراجعه به یک مشاور خوب  زندگی فرد را دگرگون کرده و از حالت سردرگمی و نگرانی در آورده و آرامش ذهن را برای فرد به ارمغان آورده است.

مشکلاتی از قبیل مشکلات خانوادگی ، زناشویی ، کودکان و نوجوانان و بسیاری مشکلات دیگر  میتوانند به راحتی قابل حل باشند. در همین راستا مشاوران و روانشناسان مجرب و سرشناس ما در مرکز مشاوره اردبیل و در شعب آن مانند مرکز مشاوره دانش، مرکز مشاوره قدس ، مرکز مشاوره راه دانشگاه آماده ارائه هرگونه خدمات مشاوره ای هستند.

شما میتوانید با مراجعه به مشاوره خانواده قدس، مشاوره خانواده راه دانشگاه، مشاوره خانواده دانش، مشاوره ازدواج دانش ، مشاوره ازدواج قدس و سایر نمایندگی های مرکز مشاوره اردبیل حلال مشکلات خود باشید.

شماره های تماس 01

۵ساله مبتلا به بیماری پانیک هستم

سلام و خسته نباشید من ۲۳سالمه حدود ۵ساله مبتلا به بیماری پانیک هستم پیش یه روانپزشک رفتم برام داروی سرترالین و هالوپریدول تجویز کردن حدود یه ماه مرتب مصرف کردم ولی نتیجه نگرفتم می خواستم بدونم پیش یه روانشناس برای روان درمانی و هیپنوتیزم درمانی برم بهترم نتیجه میگیرم یا دارو مصرف کنم اخه شنیدم پانیک به دارو جواب نمیده ودمم طوریم که به محیط درمانی خوب جواب میدم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید باتشکر

پاسخ

با سلام این مشکل به دارو پاسخ می دهد منتهی برای اثر بخشی داروها باید بیش از چنددهفته مصرف کنید و از دارو انتظار معجزه نداشته باشید.

منتهی می توانید با استفاده از روانشناس و خدمات روانشناختی درمان را تسریع کنید چون اکنون برای این اختلال پکیج های درمانی وجود دارد و تقریبا ۷۸ درصد بیماران پاسخ گرفتند و درمان شدند کم کم بعد از مراجعه به روانشناس اگر البته صبور باشید و به درمان متعهد خواهید دید که دوز دارو کاهش و حتی قطع خواهددشد .

منتهی زمان باید سپری شود.

امیدوارم به زودی بهبود پیدا کنید .
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر قیطریه:
۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸
موفق باشید

نحوه گرفتن وقت مشاوره

سلام خسته نباشید
من چطور میتونم به وقت مشاوره بگیرم؟
ممنون میشم هرچى زودتر جوابمو بدید

پاسخ

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

مشاوره ازدواج

سلام خسته نباشید…برای مشاوره گرفتن در مورد ازدواج به کدوم مرکز باید مراجعه کنم میشه ادرس و شماره رو لطف کنین بدین؟؟

پاسخ

با سلام دوست عزیز شما تماس بگیرید راهنمایی خواهید شد که به کدام مرکز در کجا مراجعه کنید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

پسر خالم یک سال و هشت ما ازم کوچیک تره و ابراز علاقه می کنه

سلام من ۱۹سالمه و حدود ۸ماه پیش پسرخالم که از من یک سال و هشت ماه کوچیک توه ابراز علاقه کرد ولی من کلی براش توضیح دادم که این علاقه اشتباهه ولی قبول نکردو یه جورایی منم قانع کردو ماتاالان باهم حرف میزنیم اون واقعا خیلی منو دوست داره و یه جورایی وابستم شده البته ناگفته نمونه که منم دوسش دارم…

تازگیا من ازین رابطه میترسم چون مطمعنم خالم با سن من مشکل دارد و اگر من و پسر خالم هم بخواییم به هم برسیم باید جلوی خالم وایسته….

اون قصد داره سه سال دیگه به همه بگه منو میخواد من واقعا نمیدونم چیکار کنم خیلی از عاقبتمون میترسم خواهش میکنم راهنماییم کنید که چه کاری بهتراست؟؟

پاسخ

با سلام دوست گرامی چون فامیل هستید و از قبل با عقاید خالتون اشنا هستید و حساسیت های ایشون رو می دونید بهتره با وجود علاقه ای وجود دارد این ارتباط قطع شود تا سه سال دیگر که ایشون فرصت مطرح کردن رو پیدا کنند.
ممکنه فقط وابستگی عاطفی شدت پیدا کنه ولی شرایط هر دو به نحوی تغییر کنه که دیگر ازدواجی در کار نباشد.
و لی صرف رابطه عاطفی فرصت های پیش رو رو از دست بدهید و اگر هم هنوز تمایل به ازدواج باشد روابط خانوادگی به گونه ای باشد که رضایتی به این ازدواج صورت نگیرد .
بهترین کار عدم ارتباط است و همه چیز را به زمان بسپارید هر چند برای هر دو دلبستگی ایجاد شده است و ممکن است جدا بودن سخت باشد ولی این مساله انقدر اهمیت دارد که بدانید پسران از سنی به بعد منطقی تر از قبل قضاوت می کنند و احساس و شرایط روحی و ملاک هاشون حتی تغییر می کند .
امیدوارم تصمیم منطقی بگیرید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵
موفق باشید

بحث سنی در موردش زیاد صحبت شده و وقتی هم اکنون بخواهید در مو ردی تصمیم بگیرید مساله ساز نخواهد شد اگر در همه جوانب و شرایط توافق و تفاهم دارید .
ولی اینکه برای فردی با توجه به داستن خواستگار و دو سال بزرگ تر بودن منتظر باشید تا اون فرد شرایط ازدواج پیدا کند این اشتباه است و ممکنه بعدا از اینکه فرصت های بهتر رو از دست دادید ناراحت شوید .
پس ریسک بالایی دارد و یادتان باشد زنان بیش از همه چیز در ازدواج حمایت عاطفی و داشتن پشتیبان و بعد حمایت مالی می خواهند .
چون پسران دیرتر به بلوغ فکری می رسند شاید و البته در برخی موارد دو مورد اول توسط پسری کوچکتر درست تامین نشود چون خودش هم حمایتی مدنظرش بوده که با دختر بزرگتر برای ازدواج توافق کرده است .
پس نیازهایب که ممکنه وجود داشته باشد و در صورت عدم تامین بعدا زن را دچار یاس از زندگی و دلزدگی کند توجه فرمایید امیدوارم تصمیم درست رو بگیرید و خوشبخت باشید .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
موفق باشید

خواستگار با سن کم تر

سلام دوستان من یک دخترمتولد۶۲/۸ هستم قبلااگر خواستگاری داشتم که ازمن کوجکتر بود یا هم سن ثبول نمیکردم چون از چهره هم کوجکتر نشون میدم همیشه خدا خواستکارام کوجکتر بود.

خلاصه من به اسرا خانوادم با پسری عقد کرم که ۶ماه ازمن بزرگتر بود اما بعداز یک هفته بهم خودیم چون پسر مستقلی نبود(مامانی بود)وخیلی هم بی ادب چون به صورت سنتی بود.

بعداز عقد متوجه شدمالان حدودا۷ سال پیش این اتفاق افتاده بود که دراین مدت خیلی من اذیت شدم بیماری پدرم فوت پدرم وخیلی از مساله حالا کمی روحیم بهتر شده حالا سرتون درد نیارم الان دوتا خواستگار دارم که یکی اش متولد۶۳ هست ودیگری متولد۶۴ حالا نمیدونم چیکار کنم.

همه بهم میگن چون از چهره سن نم نشون نمیدم و اون خواستکارها این مساله براشون مهم نیست خیلی گیر ندم واینکه بصورت سنتی انجام شده خواهش میکنم کمک ام کنید نمیتونم تصمیم بگیرم واینکه خانواده های اونا هیچ مشکلی نداره وخیلی خانواده منطقی هستند وبا طلاق من هم هیچ مشکلی ندارن

دوست از تصورات کوچیک نشون دادن چهره بیرون بیایت چون شما رو دچار وسواس خواهد کرد و نمیتونید انتخاب درستی انجام بدید
برای ازدواج از همه مهمتر اینه که به دل هم نشسته باشید و بتونید از نظر تفاهم تا هفتاد درصد با هم هماهنگ باشید و همدیگرو درک کنید
در ضمن باید مدت شش ماه تا نه ماه در دوره نامزدی باشید تا با مراوده و معاشرت کردن از هم شناخت کافی بدست بیارید
در این صورت میتونید ادعا کنید انتخاب درستی در ازدواج خواهید داشت
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

با دختر همکلاسم در دانشگاه آشنا شدم و رابطه ما به دوستی کشیده شد

من یکسال پیش به طور اتفاقی با دختری همکلاس خودم در دانشگاه آشنا شدم و رابطه ما به دوستی کشیده شد. تقریبا ۵ ماه باهم بودیم و از روی احساسات و عواطف عاشق هم شدیم و بهم قول و قرار ازدواج دادیم یه جورایی رابطمون سرسری و از روی احساسات بود.

تا اینکه برای دختره خواستگار اومد و منو ول کرد رفت با خواستگارش صحبت کنه تا ببینه باهاش جور در میاد یا نه.

به خاطر همین ۵ ماه تنها موندم دچار افسردگی شدید شدم.

حالا بعد تقریبا ۹ ماه دوباره باهم رابطه داریم اما این بار کاملا جدی.
ما تو خیلی چیزا باهم تفاهم داریم و راجب خیلی چیزا به نتیجه رسیدیم.

من برای خودم هدف مشخص کردم و دارم تلاش میکنم.

برای خودم کار پیدا کردم همزمان هم کار میکنم هم درس میخونم و این یکی از شروط فرد مورد نظر من هست.
اینو میدونم که این بار رابطه ما جدی هست.

اما وقتی به بعضی چیزا فکر میکنم ته دلم خالی میشه.

مثلا همین الان یه ویس گوش دادم که توش گفته شده رابطه هایی که آشنایی و اینا تو چت اتفاق بیفته آخر و عاقبت نداره.
خب مگه وقتی قراره یه پسر از یه دختر شناخت داشته باشه چند جلسه حضوری باهم حرف میزنند؟

مگر غیر از این هست که سه الی چهار جلسه باهم حرف میزنند و میفهمند که بدرد هم میخورند و شرایطشون باهم جور در میاد یا نه؟

البته دوران نامزدی بماند چون برای همه با هر جور شرایط آشنایی هست.من قبول دارم چند ساعت ملاقات حضوری برای شناخت یک آدم کافی نیست اما خب رسم و رسومات ما هم همینه خب.
اما سوال دقیق من اینه.
من همکلاسی خودم رو یکسال تمام هست تو دانشگاه میشناسم.

همه زندگیشو برام تعریف کرده از سیر تا پیاز.

بارها هم ملاقات حضوری داشتیم. خیلی از اون معیارهایی که من میخوام اون داره و خیلی از معیار هایی هم که اون میخواد من دارم.
تنها چیزی که نسبت بهش دودل شدم اینه که طریقه آشنایی ما درسته؟

میتونیم موفق باشیم؟
اینم یاد آوری میکنم که بنده ۲۱ سال دارم و شخص مورد نظرم یک و نیم سال از من بزرگتر هست.
ممنون از پاسختون

پاسخ

با سلام دوست گرامی درسته امروزه بحث اشنایی های اینترنتی و قبل ازدواج را در بسیاری از سخنرانی ها و سایر منابع این اشنایی ها را با داشتن شرطهایی مشکل ساز می دانند .

اینکه این دوستی ها و اشنایی ها بدون داشتن تعهد و مسئولیت پذیری مشکلاتی ایجاد می کند و منجر به سو استفاده هایی از طرفین می شود به خصوص خانم ها و امروزه اکثر این ارتباطات نه به قصد ازدواج بلکه رفع نیازهای عاطفی و جنسی افراد است.

اینها مشکل افرین هستند .

اگر شما به این خانم برای ازدواج علاقه پیدا کردید چهارچوب و قواعد ارتباطی رعایت شده است .

شناختتون در این مدت نسبت به هم کامل شده و بزرگتر بودن ایشون برای شما و خانوادتون مساله ساز نیست و فکر می کنید با هم خوشبخت می شوید ایرادی نداره.

ولی خب بهتره زودتر به صورت رسمی مطرح شود یک مشکل ارتباطات اینچنینی وابستگی عاطفی طرفین است که اجازع تصمیم گیری منطقی را نمی دهد و شرایط را برای هردو نفر سخت می کند .

دوست عزیز اگر ارتباط شما این مسائل را در نظر گرفته و همه چیز درست و منطقی پیش رفته نگران نباشید و قرار نیست به عدم خوشبختی بینجامد مگر اینکه نسنجیده اقدام شود و جوانب امر را در نظر نگیرید .

موفق باشید

در حد شدید دچار وسواس فکری شدم

سلام من سه ساله در حد شدید دچار وسواس فکری شدم خیلیی اذیتم میکنه اصلن نمیتونم فعالیت های معمولی رو انجام بدم

دیگه اصلن نمیتونم درس بخونم خیلی داغونم توروخدا بگین چیکار کنم کدوم دکتر میتونه بطور کامل منو درمان کنه دیگه واقعن خسته شدم اگه بگین کدوم دکتر کارش عالیه ممنون میشم

پاسخ

تجارب نشان داده است آن هایی که در زندگی شخصی حساس ترند امکان ابتلای شان به بیماری وسواس بیشتر است.

هم چنین در بین فرزندانی که والدین شان معمولا محکوم شان می کنند این بیماری بیشتر دیده می شود.

حتی گاه وسواس افراد در بزرگسالی نشأت گرفته از منع های شدید دوران کودکی و حتی نوجوانی و جوانی آنان است.

گام اول برای درمان

برای این که بتوانید با وسواس خود مقابله کنید ابتدا باید بدانید که اختلال وسواس فکری- عملی چگونه به وجود می آید؟

بیشتر اوقات افکاری که باعث نگرانی افراد مبتلا به وسواس می شود با باورها و ارزش های آنها در تقابل است . مثلاً یک مادر دلسوز می ترسد که مبادا به فرزندش آسیبی برساند .

به طور کلی هرچه بیشتر سعی کنید در باره چیزی فکر نکنید، در نهایت بیشتر به آن فکر خواهید کرد.

می توانید همین حالا این را امتحان کنید: سعی کنید به مدت ۶۰ ثانیه به یک فیل صورتی فکر نکنید!

به احتمال زیاد اولین چیزی که به ذهن شما می آید آن چیزی است که سعی می کنید به آن فکر نکنید؛ یعنی یک فیل صورتی .

زمانی که آدم ها در می یابند که نمی توانند از افکار ناراحت کننده اجتناب کنند، به فکر راه حل های دیگری برای کاهش اضطراب می افتند و ممکن است کارهایی مانند شستن زیاد دست ها را انجام دهند.

این کارها معمولاً اضطراب آنها را کاهش می دهد.

فقط مشکل این جاست که رهایی از اضطراب موقتی است . خیلی زود شرایط به گونه ای می شود که آنها باید آن عمل را بیشتر و بیشتر انجام دهند تا حال شان بهتر شود و این عمل خیلی زود به یک رفتار وسواسی تبدیل می شود.

درمان رفتار شناختی؛ روشی برای درمان وسواس

یکی از روش های درمان وسواس، درمان رفتاری شناختی است.

هدف این روش درمانی این است که فرد یاد بگیرد اضطراب خود را بدون انجام رفتارهای وسواسی کنترل کند . در این درمان شما راهبردهایی نظیر تمرین های آرام سازی و شیوه های تفکر را که باعث کاهش اضطراب می شوند یاد خواهید گرفت .

هم چنین در این نوع درمان می آموزید که اگر به جای اجتناب از افکارتان با آنها مواجه شوید، آن ها کنار می روند. درمان گرتان به شما کمک می کند با چیزهایی که بیشتر از همه از آن ها می ترسید به تدریج روبه رو شوید تا بالاخره زمانی فرا برسد که بتوانید ترس تان را بدون انجام رفتارهای وسواسی مهار کنید .

این درمان معمولاً حدود ۲۰ جلسه طول می کشد. حتی برای افرادی که علائم وسواس شدیدتری دارند ممکن است تعداد جلسات درمانی افزایش یابد.

آیا دارو راه حل خوبی است؟

داروهایی که بیشترین اثربخشی را در درمان اختلال وسواس فکری – عملی دارد، در واقع سطح شیمیایی سروتونین را در مغز افزایش می دهد.

هرچند بسیاری از بیماران با دارو بهبود قابل ملاحظه ای پیدا می کنند، اما در اغلب موارد علایم بیماری با قطع دارو، عود می کند.

به همین دلیل بهتر است همیشه درمان شناختی – رفتاری با دارودرمانی همراه باشد. برای برخی بیماران ترکیب دارودرمانی و شناخت درمانی بهترین نتایج را به بار می آورد.

البته همانطور که می دانید در یک رابطه درمانی موثر، بخش عظیمی از اثربخشی درمان منوط به همکاری بیمار است.

معمولاً در اوایل درمان، اضطراب درمان جو به شدت افزایش می یابد و مدام به این فکر می کند که آیا درمان اثربخش خواهد بود یاخیر؟

درمانگر راه های جدیدی برای مقابله با اضطراب به فرد می آموزد و به او یاد می دهد چطور با چیزهایی که از آن ها می ترسد روبه رو شود .

از او خواسته می شود مهارت هایی را که در جلسات می آموزد، بین جلسات تمرین کند .

اگر تمرین هایی را که درمان گر توصیه می کند بین جلسات انجام بدهد و درمان را تکمیل کند، به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

چند راهکار سرپایی برای مقابله با وسواس

هرچند همان طور که گفته شد درمان اثربخش برای مقابله با وسواس شناخت درمانی و دارودرمانی زیر نظر پزشک است اما با این حال به خصوص اگر وسواس در مراحل اولیه باشد برخی راهکارها تا حدودی می تواند به فرد وسواسی کمک کند.

۱ – تا می توانید خودتان را مشغول و سرگرم کنید: اعمال وسواسی زمانی بیشتر بروز می کند که فرد زمان های زیادی بیکار است.

بنابراین سعی کنید زمان های بیکاری خود را با فعالیت هایی که ذهنتان را درگیر می کند پر کنید.

بهتر است این فعالیت ها عملی و به گونه ای باشدکه دستان شما نیز درگیر آن شود. الان فصل مناسبی برای یادگرفتن بافتنی است.

۲ – از تنهایی اجتناب کنید: زندگی در جمع و ارتباط با کسانی که دوست شان داریم یکی از راه هایی است که می تواند به حل این موضوع کمک کند. علاوه بر این نزدیکان شما در کنترل رفتارهای وسواسی تان به شما کمک خواهند کرد.

۳- اراده تان را تقویت کنید: اجازه ندهید افکارتان، اختیار شما را به دست گیرد. برای این کار با تکنیک های افزایش تمرکز و اراده به خودتان کمک کنید.

۴ – خود را “ملزم ” کنید که “به طور مداوم” دست های تان یا چیزهایی را که فکر می کنید آلوده هستند بشویید!

در این مورد حتما ” با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

کسانی که درگیر فکرهای مزاحم و تکرارشونده هستند از نظر ظاهر با سایر افراد هیچ تفاوتی ندارند، اما مشکل روحی‌شان کارکرد آنها را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود نتوانند مسئولیت‌هایشان را بدرستی انجام دهند، چون یک فکر چنان آنها را درگیر می‌کند که خسته می‌شوند و توانایی انجام کارهای روزمره خود را ندارند.

شاید کسی که با شما کار می‌کند دچار این بیماری باشد، او با شما صحبت می‌کند و در کنار شماست، اما ذهن او درگیر کار دیگری است و درصدد فرصتی است تا آن را انجام دهد، برای همین تمرکز ندارد و به‌خوبی از عهده کاری که به او واگذار شده بخوبی بر نمی‌آید.

آنها از زندگی لذت نمی‌برند و نمی‌توانند ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنند.
وی با بیان این که این افراد در اطراف ما زیاد هستند، می‌افزاید: البته این بیماری درجه دارد و اگر شدت یابد می‌تواند آسیب‌زا باشد.
برای درمان این بیماری، روان‌شناسان دارودرمانی را هم تجویز می‌کنند، اما بهترین شیوه مراجعه به مشاوری است که با صحبت بتواند فرد را از شر وسواس فکری نجات دهد.

این بیماری زمانی بهتر درمان می‌شود که فرد نسبت به وسواس فکری خود آگاهی داشته باشد و بداند در آینده این موضوع برای او خطرناک می‌شود.
همچنین کاهش گوشه‌نشینی و اجتماعی‌بودن، افزایش اعتماد به نفس، اندیشیدن به زمان حال و فعالیت‌های بدنی و ورزش منظم می‌تواند چند راه پیشگیری این بیماری باشد.

البته خانواده هم بی‌تاثیر نیست و اعمال حمایت بیش از حد، توقعات و حساسیت زیاد سبب می‌شود کودکان در این خانواده‌ها دچار اضطراب و وسواس فکری شوند.
روان‌شناسان توصیه می‌کنند برای مقابله با این افکار خود را مشغول به کاری کنید مثلا وقتی این افکار وسواسی به سراغ شما می‌آید ذهن خود را به چیز دیگری معطوف کنید، مطالعه کنید یا این که فیلم ببینید که این کار نیاز به مهارت فراوانی دارد تا فرد دچار اضطراب نشود.
راه‌حل‌هایی هم که صفی پیشنهاد می‌کند، می‌تواند برای درمان این بیماری موثر باشد: برنامه‌‏ریزی کنید که زمان فکرکردن درباره موضوع وسواس، ساعت خاصی باشد و در طول روز هرگاه افکار وسواسی به ذهنتان آمد.

به خودتان بگویید زمان فکرکردن فلان ساعت مقرر است، به مرور از زمان فکر کردن به آن افکار بکاهید تا این که این زمان به صفر برسد و همچنین هر روز به خود تلقین کنید «من قادرم افکار وسواسی‌ام را کنار بگذارم.

زیرا تلقین یکی از راه‏های مبارزه با افکار منفی است و وسواس فکری نیز چیزی جز تکرار فکرهای منفی و مزاحم نیست.
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۴۴۰۳۴۴۹۰
موفق باشید

این بیماری دوره درمان دارد هم باید ارو مصرف کنید و هم زیر نظر رواشناس باشید تا بیمای کنترل شود و کم کم شرایط متعادل را پیدا کنید.

و خوب قطعا به یک باره معجزه اتفاق نخواهد افتاد یک طرف جریان خود شما هستید که چقدر تلاش کنید تا شرایطتتون بهبود پیدا کند.

و این که از دستورات درمان پیروی کنید نگران نباشید وسواس جز دسته از بیماری هایی است که امروزه کاملا قابل درمان است

دوبار به مشاور مراجعه کردم و حتی یک ذره حالم بهتر نشد

من دانشجوی پزشکی هستم و مشکلات زیادی دارم.دوبار به مشاور مراجعه کردم و حتی یک ذره حالم بهتر نشد.از مشکلات خانوادگی،احساسی و اخلاقی گرفته تا مشکلات درسی.

از وقتی دانشگاه قبول شدم وضع درسیم خیلی بد شده به طودطکه اکثر درسا رو فقط پاس میکنم و نمره امم کم میشه و بعدا متوجه میشم که اصلا یاد نگرفتم.

و الان که سال پنجم پزشکیم داره تموم میشه از نظر اطلاعات حتی در حد یک دانشجوی ترم اول هم نیستم.
خواهش میکنم کمکم کنید
اگه الان شروع کنم میتونم این دو سال و نیم باقی مانده رو خوب بخونم و پزشک خوبی بشم؟
من اهل اردبیلم.به کدوم مشاور مراجعه کنم که بتونه کمکم کنه؟
همه قبل دانشگاه مشاوره میدن و کسی نیس به دانشجوها مشاوره درسی بده.
حالم بده و حس میکنم به بن بست رسیدم

پاسخ

با سلام مرکز مشاوره دانشگاه می توانند کمک کنند .
و اتفاقا در تمام حوزه هایی که مایل باشید این اتفاق خواهد افتاد .

وقتی می بینید تا این حد مشکلات و مسائلی دارید که اتفاقا به انها واقف هستید پس بهتر هم از دستورات برای لهبودی حالتون پیروی خ اهد کرد این حالت شما ممکنه افسر گی باشد و البته افسردگیهم انواعی دارد که بهتر است حضورا بررسی شود .

امیدوارم موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۴۴۰۳۴۴۹۰
موفق باشید

نمی خواهیم مراسم عروسی بگیریم

اون اوایل دوست نداشتم عروسی بگیرم(بخاطر ولخرجی و هزینه های گزاف)با شوهرم قرار بر همین گذاشتیم،اما الان که دوران عقدم،وقتی به بقیه میگم قراره یه شام دهی بزرگ کنم،و یه سوری بپا بشه و کادو جمع بشه،میگن:فقط نمیخوای لباس عروس بپوشی؟
و این منو دودل کرده،و همین باعث اختلاف نظرم با شوهرم شده،نه اینکه حرفمو پس بگیرم،اما حس اینکه فک میکنه وظیفه ای در مورد عروسیم نداره حرصم میگیره،نکنه پر توقع بشه،عقلم میگه برای ایندمون خوبه،ولی از طرفی مادرم قبول نداره،برادرا و خواهرام ناراحت میشن از این مسئله.چی کار کنم،اصلا اگه قرار بر عروسی نباشه چه کاری کنم که دلم کاملا راضی باشه،میترسم پشیمون بشم میترسم بعدها برای عروسی نگرفتن از خودم ناراحت باشم،با تجربه ای که دارین چه پیشنهادی بهم میدین،اونم نسبت به تجربتون،نه اینکه به فکر باب میل من باشین،واقعا موندم،نمیدونم کدوم راه درسته،نیت اون ،اینه که اون پول عروسی بره برای مسائل مهمتر زندگی.
پاسخ

بحث عروسی و لباس پوشیدن نیست .

بحث اینه که در ادامه همان لباس عروس آتلیه و باغ و عکس و فیلم برداری وارد میشه که هزینه های شما رو افزایش میده
و گرنه تاثیری روی شام دادن شما نخواهد داشت …

پس اگر در کنار همین شام بزرگی که میخوایت بدید لباس عروس بپوشید و عکسهای یادگاری بندازید مسلما هزینه ای برشما تحمیل نمیشه …
چون در غیر اینصورت تا اخر عمرتون دایما حسرت این رو خواهید داشت که ایکاش چنین کاری میکردید …. شوهر شما هم بهتره گوش به واقعیت ها بده چون ارامش زندگی خودش در غیر اینصورت برهم میخوره
پس واقعبینانه از همین روز اول زندگی باید با مسایل برخورد کنید

مشاوره شغلی و کاری

با سلام آیا در مورد شغل هم باید در این صفحه سوالمونو مطرح کنیم؟یا آدرس دیگه ی داره

پاسخ

میتونید براساس عنوان مشاوره صفحه مورد نظرتون رو اجاد کنید .
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

منبع: com.مرکزمشاوره


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

336 نظرات

  • آواره , مارس 27, 2017 @ 10:30 ب.ظ

    باسلام
    ادرس و شمار تماس همکارانتونو در شهرستان اردبیل, ترجیحا مشاوره دانش میخاستم ,ممنون

    • مشاور , مارس 28, 2017 @ 9:32 ق.ظ

      با سلام
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴
      موفق باشید

  • Nadiaa , می 10, 2017 @ 12:47 ق.ظ

    باسلام و خسته نباشید من ۲۳سالمه حدود ۵ساله مبتلا به بیماری پانیک هستم پیش یه روانپزشک رفتم برام داروی سرترالین و هالوپریدول تجویز کردن حدود یه ماه مرتب مصرف کردم ولی نتیجه نگرفتم می خواستم بدونم پیش یه روانشناس برای روان درمانی و هیپنوتیزم درمانی برم بهترم نتیجه میگیرم یا دارو مصرف کنم اخه شنیدم پانیک به دارو جواب نمیده ودمم طوریم که به محیط درمانی خوب جواب میدم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید باتشکر

    • مشاور , می 10, 2017 @ 7:23 ق.ظ

      با سلام این مشکل به دارو پاسخ می دهد منتهی برای اثر بخشی داروها باید بیش از چنددهفته مصرف کنید و از دارو انتظار معجزه نداشته باشید.منتهی می توانید با استفاده از روانشناس و خدمات روانشناختی درمان را تسریع کنید چون اکنون برای این اختلال پکیج های درمانی وجود دارد و تقریبا ۷۸ درصد بیماران پاسخ گرفتند و درمان شدند کم کم بعد از مراجعه به روانشناس اگر البته صبور باشید و به درمان متعهد خواهید دید که دوز دارو کاهش و حتی قطع خواهددشد .منتهی زمان باید سپری شود .امیدوارم به زودی بهبود پیدا کنید .
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸
      موفق باشید

  • فاطمه , ژوئن 6, 2017 @ 11:02 ب.ظ

    سلام خسته نباشید
    من چطور میتونم به وقت مشاوره بگیرم؟
    ممنون میشم هرچى زودتر جوابمو بدید

    • مشاور , ژوئن 7, 2017 @ 6:00 ب.ظ

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژ

  • parisa , ژوئن 7, 2017 @ 12:15 ق.ظ

    سلام خسته نباشید…برای مشاوره گرفتن در مورد ازدواج به کدوم مرکز باید مراجعه کنم میشه ادرس و شماره رو لطف کنین بدین؟؟

    • مشاور , ژوئن 7, 2017 @ 6:00 ب.ظ

      با سلام دوست عزیز شما تماس بگیرید راهنمایی خواهید شد که به کدام مرکز در کجا مراجعه کنید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژ

  • parisa , ژوئن 7, 2017 @ 12:31 ق.ظ

    سلام من ۱۹سالمه و حدود ۸ماه پیش پسرخالم که از من یک سال و هشت ماه کوچیک توه ابراز علاقه کرد ولی من کلی براش توضیح دادم که این علاقه اشتباهه ولی قبول نکردو یه جورایی منم قانع کردو ماتاالان باهم حرف میزنیم اون واقعا خیلی منو دوست داره و یه جورایی وابستم شده البته ناگفته نمونه که منم دوسش دارم… تازگیا من ازین رابطه میترسم چون مطمعنم خالم با سن من مشکل دارد و اگر من و پسر خالم هم بخواییم به هم برسیم باید جلوی خالم وایسته….اون قصد داره سه سال دیگه به همه بگه منو میخواد من واقعا نمیدونم چیکار کنم خیلی از عاقبتمون میترسم خواهش میکنم راهنماییم کنید که چه کاری بهتراست؟؟

    • مشاور , ژوئن 7, 2017 @ 6:55 ق.ظ

      با سلام دوست گرامی چون فامیل هستید و از قبل با عقاید خالتون اشنا هستید و حساسیت های ایشون رو می دونید بهتره با وجود علاقه ای وجود دارد این ارتباط قطع شود تا سه سال دیگر که ایشون فرصت مطرح کردن رو پیدا کنند ممکنه فقط وابستگی عاطفی شدت پیدا کنه ولی شرایط هر دو به نحوی تغییررکنه که دیگر ازدواجی در کار نباشد و لی صرف رابطه عاطفی فرصت های پیش رو رو از دست بدهید و اگر هم هنوز تمایل به ازدواج باشد روابط خانوادگی به گونه ای باشد که رضایتی به این ازدواج صورت نگیرد .بهترین کاد عدم ارتباط است و همه چیز را به زمان بسپارید هر چند برای هر دو دلبستگی ایجاد شده است و ممکن است جدا بودن سخت باشد ولی این مساله انقدر اهمیت دارد که بدانید پسران از سنی به بعد منطقی تر از قبل قضاوت می کنند و احساس و شرایط روحی و ملاک هاشون حتی تغییر می کند .امیدوارم تصمیم منطقی بگیرید

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵
      موفق باشید

      • parisa , ژوئن 7, 2017 @ 8:07 ق.ظ

        بنظرشما اصن این ازدواج حتی در اینده ازدواج درستی خواهد بود با تفاوت سنی ما و نزدیک دوسال بزرگتر بودن من؟؟من الان درسنی هستم که خاستگار برایم میاید ایا درسته که من خاستگارامو رد کنم تاایشون جلو بیان؟؟

        • مشاور , ژوئن 8, 2017 @ 8:24 ق.ظ

          با سلام بحث سنی در موردش زیاد صحبت شده و وقتی هم اکنون بخواهید در مو ردی تصمیم بگیرید مساله ساز نخواهد شد اگر در همه جوانب و شرایط توافق و تفاهم دارید .ولی اینکه برای فردی با توجه به داستن خواستگار و دو سال بزرگ تر بودن منتظر باشید تا اون فرد شرایط ازدواج پیدا کند این اشتباه است و ممکنه بعدا از اینکه فرصت های بهتر رو از دست دادید ناراحت شوید .پس ریسک بالایی دارد و یادتان باشد زنان بیش از همه چیز در ازدواج حمایت عاطفی و داشتن پشتیبان و بعد حمایت مالی می خواهند .چون پسران دیرتر به بلوغ فکری می رسند شاید و البته در برخی موارد دو مورد اول توسط پسری کوچکتر درست تامین نشود چون خودش هم حمایتی مدنظرش بوده که با دختر بزرگتر برای ازدواج توافق کرده است .پس نیازهایب که ممکنه وجود داشته باشد و در صورت عدم تامین بعدا زن را دچار یاس از زندگی و دلزدگی کند توجه فرمایید امیدوارم تصمیم درست رو بگیرید و خوشبخت باشید .

          در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
          ۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
          موفق باشید

  • sh.s , ژوئن 10, 2017 @ 1:35 ب.ظ

    سلام دوستان من یک دخترمتولد۶۲/۸ هستم قبلااگر خواستگاری داشتم که ازمن کوجکتر بود یا هم سن ثبول نمیکردم چون از چهره هم کوجکتر نشون میدم همیشه خدا خواستکارام کوجکتر بود خلاصه من به اسرا خانوادم با پسری عقد کرم که ۶ماه ازمن بزرگتر بود اما بعداز یک هفته بهم خودیم چون پسر مستقلی نبود(مامانی بود)وخیلی هم بی ادب چون به صورت سنتی بود بعداز عقد متوجه شدمالان حدودا۷ سال پیش این اتفاق افتاده بود که دراین مدت خیلی من اذیت شدم بیماری پدرم فوت پدرم وخیلی از مساله حالا کمی روحیم بهتر شده حالا سرتون درد نیارم الان دوتا خواستگار دارم که یکی اش متولد۶۳ هست ودیگری متولد۶۴ حالا نمیدونم چیکار کنم همه بهم میگن چون از چهره سن نم نشون نمیدم و اون خواستکارها این مساله براشون مهم نیست خیلی گیر ندم واینکه بصورت سنتی انجام شده خواهش میکنم کمک ام کنید نمیتونم تصمیم بگیرم واینکه خانواده های اونا هیچ مشکلی نداره وخیلی خانواده منطقی هستند وبا طلاق من هم هیچ مشکلی ندارن

    • راهنما , ژوئن 11, 2017 @ 10:42 ق.ظ

      دوست از تصورات کوچیک نشون دادن چهره بیرون بیایت چون شمارو دچار وسواس خواهد کرد و نمیتونید انتخاب درستی انجام بدید
      برای ازدواج از همه مهمتر اینه که به دل هم نشسته باشید و بتونید از نظر تفاهم تا ۷۰ درصد با هم هماهنگ باشید و همدیگرو درک کنید
      در ضمن باید مدت شش ماه تا ۹ ماه در دوره نامزدی باشید تا با مراوده و معاشرت کردن از هم شناخت کافی بدست بیارید
      در این صورت میتونید ادعا کنید انتخاب درستی در ازدواج خواهید داشت
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  • میلاد , جولای 24, 2017 @ 12:24 ق.ظ

    سلام خوبید؟ خسته نباشید.
    نمیدونم به چی قسمتون بدم که درست و حسابی منو راهنمایی کنید.
    تورو خدا جوابم بدید.
    من یکسال پیش به طور اتفاقی با دختری همکلاس خودم در دانشگاه آشنا شدم و رابطه ما به دوستی کشیده شد. تقریبا ۵ ماه باهم بودیم و از روی احساسات و عواطف عاشق هم شدیم و بهم قول و قرار ازدواج دادیم یه جورایی رابطمون سرسری و از روی احساسات بود. تا اینکه برای دختره خواستگار اومد و منو ول کرد رفت با خواستگارش صحبت کنه تا ببینه باهاش جور در میاد یا نه. به خاطر همین ۵ ماه تنها موندم دچار افسردگی شدید شدم. حالا بعد تقریبا ۹ ماه دوباره باهم رابطه داریم اما این بار کاملا جدی.
    ما تو خیلی چیزا باهم تفاهم داریم و راجب خیلی چیزا به نتیجه رسیدیم. من برای خودم هدف مشخص کردم و دارم تلاش میکنم. برای خودم کار پیدا کردم همزمان هم کار میکنم هم درس میخونم و این یکی از شروط فرد مورد نظر من هست.
    اینو میدونم که این بار رابطه ما جدی هست. اما وقتی به بعضی چیزا فکر میکنم ته دلم خالی میشه. مثلا همین الان یه ویس گوش دادم که توش گفته شده رابطه هایی که آشنایی و اینا تو چت اتفاق بیفته آخر و عاقبت نداره.
    خب مگه وقتی قراره یه پسر از یه دختر شناخت داشته باشه چند جلسه حضوری باهم حرف میزنند؟ مگر غیر از این هست که سه الی چهار جلسه باهم حرف میزنند و میفهمند که بدرد هم میخورند و شرایطشون باهم جور در میاد یا نه؟البته دوران نامزدی بماند چون برای همه با هر جور شرایط آشنایی هست.من قبول دارم چند ساعت ملاقات حضوری برای شناخت یک آدم کافی نیست اما خب رسم و رسومات ما هم همینه خب.
    اما سوال دقیق من اینه.
    من همکلاسی خودم رو یکسال تمام هست تو دانشگاه میشناسم. همه زندگیشو برام تعریف کرده از سیر تا پیاز. بارها هم ملاقات حضوری داشتیم. خیلی از اون معیارهایی که من میخوام اون داره و خیلی از معیار هایی هم که اون میخواد من دارم.
    تنها چیزی که نسبت بهش دودل شدم اینه که طریقه آشنایی ما درسته؟ میتونیم موفق باشیم؟
    اینم یاد آوری میکنم که بنده ۲۱ سال دارم و شخص مورد نظرم یک و نیم سال از من بزرگتر هست.
    ممنون از پاسختون

    • مشاور , جولای 24, 2017 @ 7:28 ق.ظ

      با سلام دوست گرامی درسته امروزه بحث اشنایی های اینترنتی و قبل ازدواج را در بسیاری از سخنرانی ها و سایر منابع این اشنایی ها را با داشتن شرطهایی مشکل ساز می دانند .اینکه این دوستی ها و اشنایی ها بدون داشتن تعهد و مسئولیت پذیری مشکلاتی ایجاد می کند و منجر به سو استفاده هایی از طرفین می شود به خصوص خانم ها و امروزه اکثر این ارتباطات نه به قصد ازدواج بلکه رفع نیازهای عاطفی و جنسی افراد است اینها مشکل افرین هستند .اگر شما به این خانم برای ازدواج علاقه پیدا کردید چهارچوب و قواعد ارتباطی رعایت شده است .شناختتون در این مدت نسبت به هم کامل شده و بزرگتر بودن ایشون برای شما و خانوادتون مساله ساز نیست و فکر می کنید با هم خوشبخت می شوید ایرادی نداره ولی خب بهتره زودتر به صورت رسمی مطرح شود یک مشکل ارتباطات اینچنینی وابستگی عاطفی طرفین است که اجازع تصمیم گیری منطقی را نمی دهد و شرایط را برای هردو نفر سخت می کند .دوست عزیز اگر ارتباط شما این مسائل را در نظر گرفته و همه چیز درست و منطقی پیش رفته نگران نباشید و قرار نیست به عدم خوشبختی بینجامد مگر اینکه نسنجیده اقدام شود و جوانب امر را در نظر نگیرید .موفق باشید

  • mahsa , آگوست 5, 2017 @ 10:17 ب.ظ

    سلام من سه ساله در حد شدید دچار وسواس فکری شدم خیلیی اذیتم میکنه اصلن نمیتونم فعالیت های معمولی رو انجام بدم دیگه اصلن نمیتونم درس بخونم خیلی داغونم توروخدا بگین چیکار کنم کدوم دکتر میتونه بطور کامل منو درمان کنه دیگه واقعن خسته شدم اگه بگین کدوم دکتر کارش عالیه ممنون میشم

    • راهنما , آگوست 5, 2017 @ 11:49 ب.ظ

      * تجارب نشان داده است آن ها یی که در زندگی شخصی حساس ترند امکان ابتلای شان به بیماری وسواس بیشتر است. هم چنین در بین فرزندانی که والدین شان معمولا محکوم شان می کنند این بیماری بیشتر دیده می شود. حتی گاه وسواس افراد در بزرگسالی نشأت گرفته از منع های شدید دوران کودکی و حتی نوجوانی و جوانی آنان است.

      گام اول برای درمان

      برای این که بتوانید با وسواس خود مقابله کنید ابتدا باید بدانید که اختلال وسواس فکری- عملی چگونه به وجود می آید؟

      بیشتر اوقات افکاری که باعث نگرانی افراد مبتلا به وسواس می شود با باورها و ارزش های آنها در تقابل است . مثلاً یک مادر دلسوز می ترسد که مبادا به فرزندش آسیبی برساند . به طور کلی هرچه بیشتر سعی کنید در باره چیزی فکر نکنید، در نهایت بیشتر به آن فکر خواهید کرد. می توانید همین حالا این را امتحان کنید: سعی کنید به مدت ۶۰ ثانیه به یک فیل صورتی فکر نکنید! به احتمال زیاد اولین چیزی که به ذهن شما می آید آن چیزی است که سعی می کنید به آن فکر نکنید؛ یعنی یک فیل صورتی . زمانی که آدم ها در می یابند که نمی توانند از افکار ناراحت کننده اجتناب کنند، به فکر راه حل های دیگری برای کاهش اضطراب می افتند و ممکن است کارهایی مانند شستن زیاد دست ها را انجام دهند. این کارها معمولاً اضطراب آنها را کاهش می دهد. فقط مشکل این جاست که رهایی از اضطراب موقتی است . خیلی زود شرایط به گونه ای می شود که آنها باید آن عمل را بیشتر و بیشتر انجام دهند تا حال شان بهتر شود و این عمل خیلی زود به یک رفتار وسواسی تبدیل می شود.

      درمان رفتار شناختی؛ روشی برای درمان وسواس

      یکی از روش های درمان وسواس، درمان رفتاری شناختی است.

      هدف این روش درمانی این است که فرد یاد بگیرد اضطراب خود را بدون انجام رفتارهای وسواسی کنترل کند . در این درمان شما راهبردهایی نظیر تمرین های آرام سازی و شیوه های تفکر را که باعث کاهش اضطراب می شوند یاد خواهید گرفت . هم چنین در این نوع درمان می آموزید که اگر به جای اجتناب از افکارتان با آنها مواجه شوید، آن ها کنار می روند. درمان گرتان به شما کمک می کند با چیزهایی که بیشتر از همه از آن ها می ترسید به تدریج روبه رو شوید تا بالاخره زمانی فرا برسد که بتوانید ترس تان را بدون انجام رفتارهای وسواسی مهار کنید . این درمان معمولاً حدود ۲۰ جلسه طول می کشد. حتی برای افرادی که علائم وسواس شدیدتری دارند ممکن است تعداد جلسات درمانی افزایش یابد.

      آیا دارو راه حل خوبی است؟

      داروهایی که بیشترین اثربخشی را در درمان اختلال وسواس فکری – عملی دارد، در واقع سطح شیمیایی سروتونین را در مغز افزایش می دهد. هرچند بسیاری از بیماران با دارو بهبود قابل ملاحظه ای پیدا می کنند، اما در اغلب موارد علایم بیماری با قطع دارو، عود می کند. به همین دلیل بهتر است همیشه درمان شناختی – رفتاری با دارودرمانی همراه باشد. برای برخی بیماران ترکیب دارودرمانی و شناخت درمانی بهترین نتایج را به بار می آورد. البته همانطور که می دانید در یک رابطه درمانی موثر، بخش عظیمی از اثربخشی درمان منوط به همکاری بیمار است.معمولاً در اوایل درمان، اضطراب درمان جو به شدت افزایش می یابد و مدام به این فکر می کند که آیا درمان اثربخش خواهد بود یاخیر؟ درمانگر راه های جدیدی برای مقابله با اضطراب به فرد می آموزد و به او یاد می دهد چطور با چیزهایی که از آن ها می ترسد روبه رو شود . از او خواسته می شود مهارت هایی را که در جلسات می آموزد، بین جلسات تمرین کند . اگر تمرین هایی را که درمان گر توصیه می کند بین جلسات انجام بدهد و درمان را تکمیل کند، به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

      چند راهکار سرپایی برای مقابله با وسواس

      هرچند همان طور که گفته شد درمان اثربخش برای مقابله با وسواس شناخت درمانی و دارودرمانی زیر نظر پزشک است اما با این حال به خصوص اگر وسواس در مراحل اولیه باشد برخی راهکارها تا حدودی می تواند به فرد وسواسی کمک کند.

      ۱ – تا می توانید خودتان را مشغول و سرگرم کنید: اعمال وسواسی زمانی بیشتر بروز می کند که فرد زمان های زیادی بیکار است. بنابراین سعی کنید زمان های بیکاری خود را با فعالیت هایی که ذهنتان را درگیر می کند پر کنید. بهتر است این فعالیت ها عملی و به گونه ای باشدکه دستان شما نیز درگیر آن شود. الان فصل مناسبی برای یادگرفتن بافتنی است.

      ۲ – از تنهایی اجتناب کنید: زندگی در جمع و ارتباط با کسانی که دوست شان داریم یکی از راه هایی است که می تواند به حل این موضوع کمک کند. علاوه بر این نزدیکان شما در کنترل رفتارهای وسواسی تان به شما کمک خواهند کرد.

      ۳- اراده تان را تقویت کنید: اجازه ندهید افکارتان، اختیار شما را به دست گیرد. برای این کار با تکنیک های افزایش تمرکز و اراده به خودتان کمک کنید.

      ۴ – خود را “ملزم ” کنید که “به طور مداوم” دست های تان یا چیزهایی را که فکر می کنید آلوده هستند بشویید!

      در این مورد حتما ” با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

    • راهنما , آگوست 6, 2017 @ 2:15 ب.ظ

      کسانی که درگیر فکرهای مزاحم و تکرارشونده هستند از نظر ظاهر با سایر افراد هیچ تفاوتی ندارند، اما مشکل روحی‌شان کارکرد آنها را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود نتوانند مسئولیت‌هایشان را بدرستی انجام دهند، چون یک فکر چنان آنها را درگیر می‌کند که خسته می‌شوند و توانایی انجام کارهای روزمره خود را ندارند. شاید کسی که با شما کار می‌کند دچار این بیماری باشد، او با شما صحبت می‌کند و در کنار شماست، اما ذهن او درگیر کار دیگری است و درصدد فرصتی است تا آن را انجام دهد، برای همین تمرکز ندارد و به‌خوبی از عهده کاری که به او واگذار شده بخوبی بر نمی‌آید. آنها از زندگی لذت نمی‌برند و نمی‌توانند ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنند.
      وی با بیان این که این افراد در اطراف ما زیاد هستند، می‌افزاید: البته این بیماری درجه دارد و اگر شدت یابد می‌تواند آسیب‌زا باشد.
      برای درمان این بیماری، روان‌شناسان دارودرمانی را هم تجویز می‌کنند، اما بهترین شیوه مراجعه به مشاوری است که با صحبت بتواند فرد را از شر وسواس فکری نجات دهد. این بیماری زمانی بهتر درمان می‌شود که فرد نسبت به وسواس فکری خود آگاهی داشته باشد و بداند در آینده این موضوع برای او خطرناک می‌شود.
      همچنین کاهش گوشه‌نشینی و اجتماعی‌بودن، افزایش اعتماد به نفس، اندیشیدن به زمان حال و فعالیت‌های بدنی و ورزش منظم می‌تواند چند راه پیشگیری این بیماری باشد. البته خانواده هم بی‌تاثیر نیست و اعمال حمایت بیش از حد، توقعات و حساسیت زیاد سبب می‌شود کودکان در این خانواده‌ها دچار اضطراب و وسواس فکری شوند.
      روان‌شناسان توصیه می‌کنند برای مقابله با این افکار خود را مشغول به کاری کنید مثلا وقتی این افکار وسواسی به سراغ شما می‌آید ذهن خود را به چیز دیگری معطوف کنید، مطالعه کنید یا این که فیلم ببینید که این کار نیاز به مهارت فراوانی دارد تا فرد دچار اضطراب نشود.
      راه‌حل‌هایی هم که صفی پیشنهاد می‌کند، می‌تواند برای درمان این بیماری موثر باشد: برنامه‌‏ریزی کنید که زمان فکرکردن درباره موضوع وسواس، ساعت خاصی باشد و در طول روز هرگاه افکار وسواسی به ذهنتان آمد، به خودتان بگویید زمان فکرکردن فلان ساعت مقرر است، به مرور از زمان فکر کردن به آن افکار بکاهید تا این که این زمان به صفر برسد و همچنین هر روز به خود تلقین کنید «من قادرم افکار وسواسی‌ام را کنار بگذارم»؛ زیرا تلقین یکی از راه‏های مبارزه با افکار منفی است و وسواس فکری نیز چیزی جز تکرار فکرهای منفی و مزاحم نیست.
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

    • مشاور , آگوست 6, 2017 @ 4:16 ب.ظ

      با سلام

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۴۴۰۳۴۴۹۰
      موفق باشید
      این بیماری دوره درمان دارد هم باید ارو مصرف کنید و هم زیر نظر رواشناس باشید تا بیمای کنترل شود و کم کم شرایط متعادل را پیدا کنید و خوب قطعد به یک باره معجزه اتفاق نخواهد افتاد یک طرف جریان خود شما هستید که چقدر تلاش کنید تا شرایطتتون بهبود پیدا کند و این که از دستورات درمان پیروی کنید نگران نباشید وسواس جز دسته از بیماری هایی است که امروزه کاملا قابل درمان است

  • دانشجو , آگوست 16, 2017 @ 3:11 ب.ظ

    سلام
    خسته نباشید
    من دانشجوی پزشکی هستم و مشکلات زیادی دارم.دوبار به مشاور مراجعه کردم و حتی یک ذره حالم بهتر نشد.از مشکلات خانوادگی،احساسی و اخلاقی گرفته تا مشکلات درسی.
    از وقتی دانشگاه قبول شدم وضع درسیم خیلی بد شده به طودطکه اکثر درسا رو فقط پاس میکنم و نمره امم کم میشه و بعدا متوجه میشم که اصلا یاد نگرفتم.و الان که سال پنجم پزشکیم داره تموم میشه از نظر اطلاعات حتی در حد یک دانشجوی ترم اول هم نیستم.
    خواهش میکنم کمکم کنید
    اگه الان شروع کنم میتونم این دو سال و نیم باقی مانده رو خوب بخونم و پزشک خوبی بشم؟
    من اهل اردبیلم.به کدوم مشاور مراجعه کنم که بتونه کمکم کنه؟
    همه قبل دانشگاه مشاوره میدن و کسی نیس به دانشجوها مشاوره درسی بده.
    حالم بده و حس میکنم به بن بست رسیدم

    • مشاور , آگوست 17, 2017 @ 8:29 ق.ظ

      با سلام مرکز مشاوره دانشگاه می توانند کمک کنند .
      و اتفاقا در تمام حوزه هایی که مایل باشید این اتفاق خواهد افتاد .وقتی می بینید تا این حد مشکلات و مسائلی دارید که اتفاقا به انها واقف هستید پس بهتر هم از دستورات برای لهبودی حالتون پیروی خ اهد کرد این حالت شما ممکنه افسر گی باشد و البته افسردگی هم انواعی دارد که بهتر است حضورا بررسی شود .امیدوارم موفق باشید

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۴۴۰۳۴۴۹۰
      موفق باشید

  • ترنم , سپتامبر 3, 2017 @ 11:31 ق.ظ

    سلام.
    من اوایل دوست نداشتم عروسی بگیرم(بخاطر ولخرجی و هزینه های گزاف)با شوهرم قرار بر همین گذاشتیم،اما الان که دوران عقدم،وقتی به بقیه میگم قراره یه شام دهی بزرگ کنم،و یه سوری بپا بشه و کادو جمع بشه،میگن:فقط نمیخوای لباس عروس بپوشی؟و این منو دودل کرده،و همین باعث اختلاف نظرم با شوهرم شده،نه اینکه حرفمو پس بگیرم،اما حس اینکه فک میکنه وظیفه ای در مورد عروسیم نداره حرصم میگیره،نکنه پر توقع بشه،عقلم میگه برای ایندمون خوبه،ولی از طرفی مادرم قبول نداره،برادرا و خواهرام ناراحت میشن از این مسئله.چی کار کنم،اصلا اگه قرار بر عروسی نباشه چه کاری کنم که دلم کاملا راضی باشه،میترسم پشیمون بشمزمیترسم بعدها برای عروسی نگزفتن از خودم ناراحت باشم،با تجربه ای که دارین چه پیشنهادی بهم میدین،اونم نسبت به تجربتون،نه اینکه به فکر باب میل من باشین،واقعا موندم،نمیدونم کدوم راه درسته،نیت اون ،اینه که اون پول عروسی بره برای مسائل مهمتر زندگی.

    • راهنما , سپتامبر 3, 2017 @ 1:43 ب.ظ

      بحث عروسی و لباس پوشیدن نیست . بحث اینه که در ادامه همان لباس عروس آتلیه و باغ و عکس و فیلم برداری وارد میشه که هزینه های شما رو افزایش میده
      و گرنه تاثیری روی شام دادن شما نخواهد داشت … پس اگر در کنار همین شام بزرگی که میخوایت بدید لباس عروس بپوشید و عکسهای یادگاری بندازید مسلما هزینه ای برشما تحمیل نمیشه …
      چون در غیر اینصورت تا اخر عمرتون دایما حسرت این رو خواهید داشت که ایکاش چنین کاری میکردید …. شوهر شما هم بهتره گوش به واقعیت ها بده چون ارامش زندگی خودش در غیر اینصورت برهم میخوره
      پس واقعبینانه از همین روز اول زندگی باید با مسایل برخورد کنید

    • مشاور , سپتامبر 5, 2017 @ 2:32 ب.ظ

      با سلام دوست عزیز اگر شما با همسرتون هر دو توافق کردید که از هزینه عروسی در زندگی خرج شود خوب این بسیار عالیست ضمن اینکه عروسی یک شب است و شما ممکنه به خاطر یک شب یک عمر بدهکار باشید و لذتی از زندگی مشترک نبرید به خاطر دغدغه هاو استرس هایی که ممکن است ایجاد شود .ولی اگر قرار است همه ان مهمان ها دعوت شوند تدارک شام داشته باشید و صرفا از هزینه های لباس عروس و ..جلوگیری شود که مساله معقولی نیست ..در هر حال از همین ابتدا وقتی سر مساله ای به توافق می رسید بدانید توافق مشترک است پس طرف مقابل را مقصر نبینید و اگر فکر می کنید در جایی احساسی تصمیم گرفتید و بعدا پشیمان می شوید که خوب از همان ابتدا نظر قطعی خود را بدهید .که بعدا نیبت به طرف مقابل بدبین نشوید و یا خدای ناکرده فکر نکنید مورد سو استفاده قرار گرفتید .در نهایت امیدوارم خوشبخت باشید .به خاطر داشته باشید هیچ وقت به خاطر خوشایند دیگران زندگی خود را خراب نکنید .
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
      موفق باشید

  • امیر حسین , ژانویه 22, 2018 @ 11:07 ق.ظ

    با سلام آیا در مورد شغل هم باید در این صفحه سوالمونو مطرح کنیم؟یا آدرس دیگه ی داره

    • راهنما , ژانویه 24, 2018 @ 11:53 ق.ظ

      میتونید براساس عنوان مشاوره صفحه مورد نظرتون رو اجاد کنید .
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.