مرکز مشاوره

مرکز مشاوره دانشگاه تهران

آشنایی با مرکز مشاوره دانشگاه تهران

بسیاری از افراد این روزها با مشکلات متعدد روحی و روانی مانند مشکلات جنسی، عاطفی، تربیتی و آموزشی و رفتاری مواجه هستند. مشکلات خانوادگی، افزایش آمار طلاق، رفتار نامناسب با کودکان و تربیت ناصحیح آن ها، افزایش امار رابطه های جنسی نامشروع و بیماری های جنسی از پس آن، رویارویی با افسردگی و اضطراب و تنش و استرس، بیماری و اختلالات دوران کودکی و نوجوانی و غیره همه و همه باعث شده اند تا نیاز به مشاوره و امورد مربوط به روانشناسی در زمینه های مختلف بیش از پیش احساس شود.  مرکز مشاوره دانشگاه تهران یکی از مراکز بزرگ مشاوره در شهر تهران می باشد که برای چندین سال است که در زمینه خدمات مشاوره، روانکاوی، روانشناسی، روانپزشکی و سایر امور مرتبط با آن خدمت رسانی می کند. مرکز مشاوره دانشگاه تهران دارای مراکز و دفاتر متعدد و گوناگونی است که در مناطق مختلف شهر تهران قرار دارند. مشاوره های تلفنی همانطور که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده یکی از رسالت های اصلی مراکز مشاوره می باشد که مرکز مشاوره دانشگاه تهران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این کار را انجام می دهد. علت استقبال و روی آوری به خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین از سوی مردم را می توان به توعی به  ساختار های فرهنگی و دینی کشور مربوط دانست چرا که برخی افراد که تعداد آن ها نیز بسیار زیاد می باشد تمایلی به حضور در مراکز مشاوره نداشته و یا به نوعی از بیان مشکلات و اختلالات خود به صورت حضوری احساس ترس یا شرم می کنند. مهم ترین خدمات مرکز مشاوره دانشگاه تهران را می توان در دو زمینه روانشناسی و پیش گیری بیان نمود. ارائه خدمات مرتبط با نوروفیدبک و بیوفیدبک که امروزه طرفداران بسیاری دارد یکی از مهم ترین خدمات مرکز مشاوره دانشگاه تهران می باشد.

مزیت های مراکز مشاوره دانشگاه تهران:

 در مراکز مشاوره دانشگاه تهران خدمات مشاوره تلفنی به خصوص برای دانشجویان و در تمامی ساعات شبانه روز ارائه می شود و از آن جایی که به دلیل نحوه و سبک زندگی دانشجویی بسیاری از دانشجویان با مشکلات متعدد روحی و روانی مواجه می شوند و نیز خیلی از آن ها به دلایل مذهبی و دینی توان بیان مشکلات خود را به صورت حضوری ندارند مشاوره به صورت تلفنی و آن هم در تمامی اوقات روز بسیار مفید خواهد بود.

ارائه خدمات نوروفیدبک یکی از مزیت های دیگر این مراکز می باشد. امرزوه اگر فردی در ارتباط با دنیای مشاوره و روانشناسی باشد قطعا از مزیت ها و فواید نوروفیدبک برای درمان و کاهش بسیاری از اختلالات مرتبط با مسائل روحی و روانی آگاه است.

دوره های آموزشی تحت عناوین  و کاربردهای مختلفی همچون آموزش های قبل از ازدواج، پیشگری از اعتیاد و غیره نیز  به صورت مرتب در این مراکز برگزار می گردد که از آن نیز می توان به عنوان یکی از نقاط قوت و مزیت های این مراکز یاد کرد.

ارائه خدمات مشاوره تحصیلی به صورت برگزاری دوره هایی مشترک میان اساتید دانشجو و خانواده او یکی دیگر از تکینک های مراکز مشاوره دانشگاه تهران می باشد که به آن اعتبار داده است.

معایب مراکز مشاوره دانشگاه تهران:

مراکز و شعب مشاوره دانشگاه تهران بیشتر بر امور مربوط به دانشجویان تاکید دارند و به این جهت بیشتر آن ها طوری مکان یابی شده اند تا بتوانند به راحتی به دانشجویان خدمات ارائه دهند و از این جهت ممکن است که بسیاری از مردم توانایی استفاده از آن را نداشته باشند.

مراکز مشاوره دانشگاه تهران به دلیل اینکه وابسته به دولت و خدمات دولتی می باشد ممکن است در برخی از زمینه ها از وسایل و دستکاه های ضعیف تر و تکنولوژی پایین تر استفاده نمایند به خصوص در مواردی مانند نوروفیدبک که با تکنولوژی روز دنیا همگام است.

منبع: com.مرکزمشاوره


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره