مرکز مشاوره

ترمیم پرده کارت

ترمیم پرده کارت

ترمیم پرده کارت

در بسیاری از جوامع از جمله فرهنگ و جامعه ما پاکدامنی زن را به سالم بودن پرده بکارت مرتبط می سازند و انتظار دارند که یک زن باکره پس از مقاربت در شب عروسی خود خون ریزی داشته باشد و به همین دلیل بعضی از دخترا ممکن است تصمیم به ترمیم پرده بکارت بگیرند.

اما خانواده ها باید این نکات را در نظر بگیرند که حدود ۲۵ درصد از دختران با این که باکره بوده اند ممکن است خون ریزی نداشته باشند و برخی از دختران هنگامی که به دنیا می آیند بدون پرده بکارت هستند و یا ممکن است به دلایل مخلفی مانند تصادف، انجام ورزش های سنگین مانند اسب سواری و ژیمناستیک پرده خود را از دست داده باشند در صورتی که هیچ عمل انجام نداده اند.

بنابراین به دختران و زنانی که به علت یک حادثه پرده بکارتشان را از دست داده اند باید فرصت دوباره داده شود تا عمل ترمیم پرده بکارت خود را انجام دهد زیرا این دختران مستحق این نیستند که تا آخر عمر مورد توهین و ننگ قرار بگیرند و زجر بکشند.

در این مقاله اطلاعاتی در مورد عمل ترمیم بکارت، علت ترمیم آن و به همراه مراقبت های بعد از عمل و همچنین عوارض آن مطالبی بیان شده است.

البته همیشه توصیه اصلی به جوانان این است که صادق باشند و دست به این عمل نزنند اما در صورتی که تصمیم به این کار داشته باشند بهتر است از روند آن آگاهی یابند.

عمل جراحی ترمیم پرده بکارت

برای این که پرده بکارت که پاره شده است را ترمیم کنند به بازسازی غشای نازکی که در دهانه واژن قرار داده شده است و دهانه واژن را می پوشاند و پرده بکارت نام دارد می پردازند، برای ترمیم عمل جراحی انجام می دهند که به آن هایمنوپلاستی (hymenoplasty) می گویند.

ترمیم پرده کارت
ترمیم پرده کارت

بر اساس این عمل هر گونه پوست پاره شده که در لبه های پرده قرار دارد به آرامی و با شکلی درست مرتب و بریده می شود و بافت هایی که باقی می ماند به هم متصل شده و دوخته می شوند و یک سوراخ کوچک را ایجاد می کند.

اگر برای بازیابی پرده بکارت، پوست کافی وجود نداشته باشد و یا دختر از همان ابتدای تولد بدون پرده بکارت باشد در این صورت دکتر یک بافت مصنوعی که کاملا شبیه به پرده بکارت می باشد برای او قرار می دهد و در محل مناسب پرده بکارت می گذارد.

علاوه بر پرده ممکن است یه منبع خون مصنوعی کوچک هم در داخل رحم جاسازی کند که هنگامی که اولین دخول صورت گیرد آن فرد خون ریزی می کند و کاملا مانند یک پرده بکارت واقعی شبیه سازی شده است.

این عمل معمولا تحت یک بی حسی موضعی انجام می شود تقریبا طی یک یا دو ساعت انجام می شود، بسیاری از بیماران یک ساعت بعد از عمل می توانند به خانه شان برگردند.

قبل از آن که بیمار تحت عمل جراحی قرار بگیرد باید مشاوره قبل از جراحی را انجام دهد و به طور دقیق توسط پزشک معاینه شود تا تصمیم درستی در مورد عملش گرفته شود.

علت انجام عمل ترمیم پرده بکارت

بسیاری از دخترانی که می خواهند پرده بکارت شان را مورد عمل قرار دهند و ترمیم کنند دلایل متفاوتی برای آن دارند و ممکن است بسیاری از این دلایل جسمی و روحی باشد.

در این مقاله علت های احتمالی که دختران می خواهند به ترمیم پرده بکارت شان بپردازند ذکر شده است.

بازسازی اعتماد به نفس توسط ترمیم پرده بکارت

بسیاری از دختران ممکن است مورد تجاوز جنسی قرار گرفته باشند و به همین دلیل هنگامی که پرده بکارت خود را از دست داده اند با مشکلات روانی آسیب زایی رو به رو می شود.

آن ها با از دست دادن پرده ممکن است احساس کند که معصومیت و پاکی خود را از دست داده است و دیگر نمی تواند پاکی خود را به مردی که دوست دارد ثابت کند و یا فرصت هدیه دادن بکارتش به همسر آینده خود را از دست داده است.

بنابراین این گونه زنان با عمل و ترمیم پرده بکارت شان می توانند اعتماد به نفسی که از دست داده اند را دوباره به دست آورند و احساس خوبی با به دست آوردن پرده بکارت و معصومیت خود خواهند داشت.

فراموشی گذشته تاریک به وسیله ترمیم پرده بکارت

گاهی بسیاری از دختران هنگامی که به بلوغ می رسند از سر کنجکاوی و تحت تاثیر همسالان خود اقدام به برقراری رابطه جنسی می کنند و یا خود ارضایی انجام داده و به پرده بکارت شان آسیب هایی وارد شود.

این دختران هنگامی که بالغ می شوند متوجه اشتباه خود می شوند و می فهمند که چه کار اشتباهی انجام داده اند و بعد از انجام این کار احساس تاسف و پشیمانی می کنند.

آن ها برای این که احساس بد و پشیمانی را از خود دور کنند و بتوانند گذشته اشتباه خود را فراموش کنند در صدد ترمیم پرده بکارتشان هستند.

پایبندی به عرف و اعتقادات

در بسیاری از جوامع از جمله جامعه ما بسیاری از افراد معصومیت و پاکی دختران را با داشتن پرده بکارت می سنجند به همین دلیل بسیاری از دختران که به دلیل یک حادثه مانند دوچرخه سواری، اسب سواری، ژیمناستیک، قرار دادن تامپون و یا حتی هنگام انجام تست پاپ اسمیر پرده بکارتشان آسیب دیده و از بین رفته است ممکن است مورد سوء ظن قرار بگیرند.

آن ها برای این که به همسر آینده خود اطمینان بدهند که پاک هستند و روابطه جنسی ناسالم نداشته اند عمل ترمیم پرده بکارت را انجام می دهند.

لذت جنسی بیشتر به دلیل ترمیم پرده بکارت

بعد از زایمان ممکن است عضلات واژن ضعیف شود و حالت شل به خود بگیرد و از طرف دیگر ممکن است این عضلات با گذشت زمان و به علت افزایش سن شل شوند افراد برای این که عضلات سفتی داشته باشند و لذت جنسی را بهتر حس کنند به ترمیم پرده بکارت می پردازند و این عمل را انجام می دهند.

ترمیم پرده بکارت مسدود

عمل ترمیم پرده بکارت تنها برای افرادی که پرده ندارند نمی باشد، بسیاری از افراد هستند که پرده بکارت آن ها مسدود می باشد یعنی پرده به طور کامل کل واژن آن ها را پوشانده است و جراحان از طریق انجام عمل یک سوراخ در وسط پرده ایجاد می کنند تا از این طریق خون قاعدگی خارج شده و دخول در رابطه جنسی امکان پذیر باشد.

ترمیم پرده بکارت دو تکه

یکی دیگر از پرده هایی که باید مورد عمل جراحی قرار بگیرد پرده بکارت دو تکه می باشد. این پرده بکارت دو تکه بوده و یک تیغه در وسط پرده بکارت قرار دارد، این امر باعث می شود که فرد نتواند از تامپون استفاده کند و آلت تناسلی مرد به طور کامل در آن نفوذ نمی کند بنابراین پزشکان این پرده را مورد جراحی قرار می دهند و بافت تیغه مانند را در حین عمل جراحی ترمیم پرده بکارت بر می دارند.

مراقبت های بعد از عمل ترمیم بکارت

عمل جراحی ترمیم پرده بکارت یک عمل ساده می باشد و بعد از عمل نیاز به بستری یا مراقبت های ویژه ندارد در ادامه این بخش هر چیزی که در مورد بعد از عمل ترمیم جراحی پرده بکارت لازم باشد را در اختیارتان قرار می دهیم:

  • بعد از عمل ممکن است ۴۸ تا ۷۲ کمی خون ریزی داشته باشید که این عمل بسیار طبیعی می باشد.
  • هنگامی که عمل کردید تا دو روز از حمام رفتن و دوش گرفتن خودداری کنید زیرا ممکن است باعث عفونت شود.
  • دو روز بعد از عمل جراحی می توانید دوش بگیرید و واژن خود را با آب و صابون تمیز کنید.
  • بعد از عمل ممکن است به مدت ۲ الی ۴ هفته به طور مختصر کمی کبودی و درد در ناحیه واژن حس کنید که طبیعی خواهد بود و پزشکان داروهای مسکن و آنتی بیوتیک هایی به شما می دهند و شما باید سر ساعت و دقیق این آنتی بیوتیک ها را مورد مصرف قرار دهید.
  • بهبودی پرده تقریبا ۶ هفته طول می کشد در این مدت به هیچ عنوان از تامپون استفاده نکنید زیرا باعث می شود تا پرده بکارت ترمیم شده شما پاره شود.
  • در دوره بعد از عمل و بهبودی، از انجام دادن ورزش های سنگین و فعالیت های بدنی سنگین خودداری کنید.
  • بعد از عمل حداقل دو هفته نوشیدنی های الکلی و سیکار مصرف نکنید.
  • حداقل تا شش هفته بعد از عمل جراحی، رابطه جنسی انجام ندهید و از انجام آن خودداری کنید.
  • حداقل تا دو هفته از پوشیدن لباس های چسب و تنگ خودداری کنید .

بر اساس مطالبی که گفته شد بعد از عمل ترمیم پرده بکارت تا شش هفته نباید کارهایی انجام داد که باعث پارگی مجدد پرده بکارت شود و یا روند بهبودی آن را به تاخیر بیندازد و این کارها ممنوع می باشد.

ترمیم پرده کارت
ترمیم پرده کارت

می توان بعد از شش هفته از عمل جراحی رابطه جنسی برقرار کرد اما باید در انجام رابطه دقت کرد و آن را با احتیاط و با در نظر گرفتن مراقبت های لازم و به شکل صحیح انجام شود.

عوارض عمل جراحی پرده بکارت

کسانی که عمل جراحی ترمیم پرده بکارت را انجام می دهند، به ندرت و بسیار کم با عوارضی رو به رو می شوند و بسیاری از آن ها بعد از عمل از انجام آن راضی هستند .

اما امروزه بسیاری از دختران به دلیل ترس از عمل و یا به خاطر عوارض احتمالی آن از پرده بکارت مصنوعی استفاده می کنند، اگر شما عمل جراحی را انجام داده اید و علائم زیر را مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه کنید.

  • تب شدید
  • سرگیجه
  • درد شدید تا سه روز بعد از عمل
  • ترشحات غیر معمول با بوی بد
  • خارش شدید
  • خون ریزی غیر طبیعی با لخته خون
  • التهاب و تورم

کلام آخر

بسیاری از دختران ممکن است به دلیل اشتباهاتی که در زمان نوجوانی انجام داده اند پرده بکارت شان را از دست بدهند و در زمان ازدواج حسرت فراوانی برای آنها به وجود می آید.

هم چنین ممکن است بسیاری از دختران به علت های دیگری به جز رابطه جنسی، مانند تصادف، دوچرخه سواری ، ژیمناستیک و غیره پرده بکارت شان را از دست داده باشند و مورد قضاوت منفی اطرافیان قرار بگیرد در این صورت آن ها می خواهند تا به ترمیم پرده بکارت خود بپردازند.

منبع: مرکز مشاوره

زن و مرد نابالغ

۶ نشانه زن و مرد نابالغ

بلوغ همه بزرگسالان یکسان نیست و زندگی با شریک عاطفی توسعه نیافته روابط پر رونق را دشوار می کند. یاد بگیرید که چگونه این ویژگی …
علائم و هشدار بروز بیماری روانی

علائم و هشدار بروز بیماری روانی

علائم و هشدار بروز بیماری روانی: تلاش برای بیان تفاوت بین رفتارهای مورد انتظار و آنچه ممکن است علائم بیماری روحی باشد، همیشه آسان نیست. …

سوالات متداول ترمیم پرده بکارت

۱ - عمل جراحی ترمیم پرده بکارت چگونه انجام می شود ؟

به عمل ترمیم پرده بکارت هیمنوپلاستی می گویند که در آن جراح پوست هایی که از پرده باقی مانده است را به هم وصل کرده و می دوزد که در این مقاله توضیحات کاملی بیان شده است.

۲ - عمل ترمیم پرده بکارت به چه دلایلی انجام می گیرد ؟

افرادی که به ترمیم پرده بکارت می پردازند ممکن است دلایل متفاوتی برای انجام آن داشته باشند که از آن می توان به بازیابی اعتماد ب نفس، پایبندی به اعتقادات و عرف و بسیاری از عوامل دیگر که در مقاله قرار گرفته است اشاره کرد.

۳ - عوارض عمل ترمیم پرده بکارت چیست ؟

این عمل جراحی عوارضی ندارد اما در صورتی که فرد دچار تب شدید، خارش، التهاب و موارد دیگر شود باید به پزشک مراجعه کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.