مرکز مشاوره
  • June 29, 2022
  • اخرین بروزرسانی ژوئن 21, 2022 2:41 ب.ظ
  • تهران

تست اختلافات زناشویی

اختلافات زناشویی بوجود آمده در خانواده مسایل و مشکلاتی را در سطوح فردی، نهادی و اجتماعی بوجود می آورند . در سطح فردی اعضای خانوادهای که در تعارض با یکدیگر قرار میگیرند، تعادل روانی خود را از دست میدهند و چه بسا رفتارهایی مثل پرخاشگری و افسردگی در آنها دیده شود.

مطالعات پژوهشگران نشان میدهند، کودکانی که والدینشان به علت اختلافات زیاد طلاق گرفته اند، دچار ناسازگاری رفتاری شده و هنگامی که به بزرگسالی میرسند، رابطه ی ضعیفتری با والدین خود برقرار می کنند. همچنین پس از ازدواج احتمال طلاق آنها افزایش می یابد. اگر مسایل و مشکلات ناشی از اختلافات زناشویی در یک جامعه شدت یابند، استحکام خانواده را به خطر میاندازد و این امر تهدیدی برای استحکام جامعه و نظام اجتماعی بشمار می رود.

برخی مطالعات انجام شده در کشورهایی مثل آمریکا و کانادا نشان می دهند که فراوانی و شدت تعارضات خانواده نسبت به سایر نهادهای اجتماعی بیشتر است. هم جوانان و هم بزرگسالان تعارضات خانواده ی خود را در مقایسه با تعارضات خودشان با دوستان و همکاران بیشتر و ناگوارتر گزارش کرده اند. پیامد اختلاف زناشویی محدود به اعضای خانواده نشده و سایر نهادهای اجتماعی و حتی اقتصادی را تحت تأثیر قرار میدهد.

از آنجا که فرزندان خانواده های از هم گسیخته که پیش از جدایی کامل تعارضات گوناگون داشته اند، احتمال کمی دارد که تحصیلات خود را به اتمام رسانده و وارد دانشگاه شوند و از آنجا که تحصیلات عامل کلیدی و تعیین کننده در موفقیت اقتصادی است، در درازمدت این امر باعث نابسامانی اجتماعی می شود.

با استفاده از تست روانشناسی اختلافات زناشویی می توانید با پاسخ دادن به تنها چند تست میزان اختلاف خود را با همسر دریابید و سپس بر اساس آن اقدام درست و مشاوره با روانشناس و مشاور را اغاز نمایید. تست روانشناسی اختلاف زناشویی همکاری مناسب برای دریافتن میزان اختلاف زوجین است.

لطفا جملات زیر را به دقت بخوانید و با توجه به مقیاس زیر میزان موافقت خود را با کدام از آنها مشخص کنید. لطفاهیچ موردی را بدون پاسخ نگذارید.











































جهت کسب نتیجه می بایست به تمامی سئوالات پاسخ دهید.
تعداد سئوالات پاسخ داده شده

۰
۰%

تفسیر آزمون: حداکثر نمره کل پرسشنامه ۲۱۰و حداقل آن ۴۲می باشد که در این آزمون نمره بیشتر به معنی رابطه بهتر و نمره کمتر به معنی تعارض بیشتر می باشد.

توجه: انجام این تست ها صرفا جهت پیش آگهی بوده و برای قابل اطمینان بودن حتما میبایست زیرنظر متخصص روانشناس انجام و تفسیر شود و تصمیم گیری صرفا بر اساس نتایج آن و بدون تحلیل روانسنج بسیار خطرناک می باشد.

14 نظرات

  • الی , نوامبر 22, 2016 @ 3:26 ب.ظ

    میگوید تو مرا به شهوت نمیرسانی ولی این طور ی نبود تایک سال پیش تا بهم دست میزد احتیاج به رابطه داشت وخودش ارضا میشد وراضی بودولی الان میگه وقتی با هم نزدیکی بکنیم درحال نزدیکی ازکسی دیگه حرف بزن مثلا میگه یادته اومدم درخونتون بازورگذاشتی دست به سینت بزنم. میگم کیو میگی بعد نگاهم میکنه میگه هیشکی برای اینکه به حال برسم این حرف زدم. به نظرتون بهم خیانت کرده،؟

    • dr-salary , نوامبر 22, 2016 @ 6:17 ب.ظ

      با سلام
      اینکه فرد در حین رابطه شخص دیگری را در نظر داشته باشد مشکلی است که باید با درمانگر مطرح شود ولی این مساله که مرد یا زن با تکلم و تصویر سازی ذهنی در حین رابطه سعی در ارضا شدن دارند مساله فراگیری است .ولی در مورد خیانت بررسی سوابق فرد مطرح است
      و فرض هایی که احتمالا شما در این باره دارید و این نیازمند بررسی است
      موفق باشید

    • ناشناس , دسامبر 10, 2016 @ 4:19 ب.ظ

      بله داره با این حرفا خیانت میکنه حق نداره این حرفو بزنه چون خودش باشه قبول نمیکنه

    • خسرو , مارس 7, 2020 @ 1:04 ق.ظ

      عالی

    • مهتاب , نوامبر 30, 2021 @ 11:15 ق.ظ

      من ۱۱۱۷ شدم. ممنون

    • مریم , ژانویه 8, 2022 @ 10:32 ب.ظ

      حرف حرف خودشه شوهرم فقط میگه هر چی من میگم همون باید بشه چیکار باید بکنم

      • مشاور , ژانویه 9, 2022 @ 10:56 ق.ظ

        سلام به شما مریم جان
        بهتر است در صورت امکان باهم و در صورتی هم که همسرتان حاضر به مراجعه نشدند خود شما برای بررسی مشکلات زندگی مشترکتان و مسیر تعاملی که وجود دارد به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا بتوانیم در این مسیر به شما کمک کنیم تا با شناخت بهتر و بررسی این مشکلات بتوانید باهم تصمیم گیری کنید و در صورتی که ایشان حاضر به مراجعه نشدند خودش شما برای قسمتی که مربوط به شما می باشد تصمیم گیری کنید.

  • صادق , می 2, 2020 @ 12:42 ق.ظ

    خوب بود

  • جوادشیخ محمدی , دسامبر 5, 2021 @ 12:37 ق.ظ

    من وقتی با زنم ازدواج کردم زنم تازه طلاق گرفته بود نامزد کسی شده بود و بعد دوماه گفت دوستش ندارم و طلاق گرفت و در همین زمان من پیش رفتم به واسطه خواهرم درخواستم برای ازدواج را به او دادم و او گفت من فعلا نمیخوام و خواهر کوچکتر از خودش نظرش را عوض کرده بود و گفت باشه ازدواج میکنیم و من هم بعد چند روز که بهش زنگ زدم تا باهم صحبت کنیم درجواب من گفت تو میخوای من بهت بگم عزیزم جونم عشقم ، ولی الان وقت این حرفا نیست و بعد از عقد میگم اینا رو بهت ، درصورتی که من زنگ زده بودم تا باهم حرف بزنیم و شخصیت یکدیگر را بیشتر بشناسیم، این گذشت وما عقد کردیم و تمام تلاشم را همون چند روز اول دوران عقد کردم تا همسرم بخاطر من خرسند بشه ولی خیلی خانواده همسرم اذیتم کردن و آزرده خاطرم کردن و من هم متعجب ازین رفتار دیگه رفتم سرکار و بعد از ۶ماه عروسی کردیم دوران نامزدی کلا یک بار همدیگه را دیدییم چون من سرکار بودم داشتم پس انداز میکردم تا خرج عروسی رابدم، روز خرید عروسی متوجه شدم خانمم تمایلی به خرید داماد نداره و داره تلاش میکنه اون مبلغ ۳۰۰ هزار تومن که پدرش بهش داده واسه خرید داماد را برگردونه در صورتی که من خودم تلاش کردم خرید خوبی داشته باشیم واسه عروس که آبرو دار باشه بالاخره گذشت تا شب عروسی که عروس را آوردم خونه خودم بعداز حجله که عروس شد با دودست زد توی سینه من و گفت ازت متنفرم و من هاج و واج نگاهش میکردم که این دیگه چه حرفی بود زد ، زندگی ما شروع شد و من دوره بیکاری دقیقا از روز بعد از عروسی شروع شد و هفت ماه طول کشید ه چه تلاش کردم کار پیدا کنم نشد تا اینکه شب عید شد و من هم دستم خالی بود و بخاطراینکه شب عیده و اقوام همسرم میان خونه ما واسه عید دیدن ماشینم را فروختم و با پولش واسه خونه خرید کردم که چیزی کم نباشه تا همسرم مبادا پیش خانواده اش و فامیلاش خجالت بکشه روزها گذشت و من هیچ عشقی از همسرم نسبت به خودم ندیدم و روز ۱۳ بدر که اولین سیزده مشترکمون بود در اوج نا باوری همسرم ساعت ۶صبح بدون من از خونه زد بیرون و رفت پیش خانواده خودش و رفتن توی طبیعت واسه جشن ، و بعد توی فیلم هایی که گرفته بود دیدم با افراد خانوادش خوش میگذروند و من هم اینطرف با خانوادم در اوج بدحالی بودم ، سالها گذشت من هرچه تلاش کردم زندگیم شیرین بشه عشق داشته باشه ولی هیچ عشقی نسبت به من نبود و تمام عشق همسرم برای خانوادش بود الانم که ۱۲ سال گذشته همسرم پیش من یه زن بی حال هست و وقتی پیش خانواده خودش هست خیلی حالش خوبه و بهش خوش میگذره ، همسرم پیش باجناقم بیشتر شیرینکاری میکنه تا من کارهایی میکنه تا باجناقم خوشش بیاد و اونو تایید کنه اون اگر هرکاری کنه همسر من انگار خوشش میاد و ولی من هرکاری کنم واسش ارزشی نداره تمام وقت را با خانواده خودش عشق میکنه و وقتی خونه من و پدرم میاد با هیچکسی حرف نمزنه و بعد نهایت دوسه ساعت دیگه از اونجا میره خونه پدرش چند روز میمونه و وقتی میگم بریم خونه پدرم حالش گرفته میشه و وقتی خونه پدرش هست بی وقفه کار میکنه و غذا درست میکنه و وقتی خونه پدرم میاد مثل غریبه ها میشینه تا پدرم واسش چایی بیاره ، نظر شما چیه با این داستان زندگی من

    • مشاور , دسامبر 5, 2021 @ 11:31 ق.ظ

      سلام به شما دوست عزیز
      قابل درک هست که این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی همراه شده است اما در هرصورت هردوی شما مسیر اشتباهی را برای ازدواج طی کرده اید این خانم در اوج جدا شدن وارد یک رابطه دیگر برای ازدواج شده اند و براساس نظرخواهرشان تصمیم گیری کرده اند و شما نیز بدون شناخت لازم در این مسیر پیش رفته اید در هرصورت اگر امکان دیدار حضوری وجود نداشت بهتر بود که در مسیر تعامل با تلفن در مورد معیارها و مسیر زندگی و شرایط روحی و توقعات و …. باهم بیشتر صحبت می کردید چون شناخت در مسیر تشکیل زندگی مشترک از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
      اما در هرصورت در زمان فعلی به گفته شما ۱۲ سال از زندگی مشترکتان می گذرد و خب اگر هنوز هم مسیر ارتباطی بین شما اصلاح نشده است خب بهتر است هردوی شما بدون سرزنش یکدیگر و یا به دنبال مقصر بودن با هم به زوج درمانگر مراجعه کنید تا بتوانیم با صحبت با هردویتان کمک کنیم در این مسیر بتوانیم با شناخت زندگی مشتکرتان را بازسازی کنید و یا تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

  • عفت , ژانویه 8, 2022 @ 10:28 ب.ظ

    شوهر من با حرف مادرش میشینه و پا میشه و ارزشی واسم قائل نیست هشت ساله که وضعیت همینه

    • مشاور , ژانویه 9, 2022 @ 10:42 ق.ظ

      سلام به شما عفت جان
      قابل درک هست که این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی همراه شده است اما در این مسیر نیاز است که این مشکلات بین شما و همسرتان و دیدگاهای هریک از شما دو نفر مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم در این مسیر به شما کمک کنیم .
      بهتر است در صورت امکان هردویتان باهم مراجعه داشته باشید در صورتی که ایشان حاضر به مراجعه نشدند بهتر است خود شما برای بررسی دقیق تر این موضوع مراجعه داشته باشید چون نیاز است به صورت دقیق این مشکلات مورد بررسی قرار گیرد.

  • ناشناس , می 25, 2022 @ 12:54 ب.ظ

    من ۴۲ سالم هست و حدود۱۷ سال هست ازدواج کردم و یک دختر ۶ ساله دارم حدود ۶ ماه بعد از زایمان همسرم اتاقش رو جدا کرد و میل جنسی من بعد از زایمان زیاد شده بود البته از قبل هم گرم بودم.(زمان بارداری هم اصلا رابطه نداشتیم) از بعد زایمان همسرم روبه سردی رفت طوری که من پیشقدم میشدم منو رد میکرد و هرزمان که دعوامون میشد یا به زور میخواست منو مجبور به انجام کار یا خواسته ای بکنه منو مورد تحریم جنسی قرار میداد و این رفتارش باعث شدت و تداوم افسردگی بعد از زایمان شد که افسردگیم همچنان ادامه دارد و دارو مصرف میکنم . و حدود بیش از ۴ سال هست که سالی دو تا سه بار بامن رابطه برقرار میکنه و من از این بابت خیلی آسیب دیدم نمیدونم چیکار کنم؟

    • مشاور , می 27, 2022 @ 12:42 ب.ظ

      سلام به شما دوست عزیز
      قابل درک هست که این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی همراه شده است اما خب عزیزم بحث و دعوا و یا دوری از هم کمکی به رفع این مشکلات نمی کند در هرصورت نیازهای جنسی نیز مانند دیگر نیازها به مراقبت و پاسخ نیاز دارد و نادیده گرفتن انها کمکی به شما و همسرتان و زندگی مشترکتان نمی کند.
      بهتر است در این مورد در زمان مناسبی در احترام در مورد احساسات و نیازهای خودتان با ایشان صحبت کنید و بخواهید که باهم به زوج درمانگر مراجعه کنید چون این شرایط به مرور می تواند مشکلات دیگری چون فاصله عاطفی هم ایجاد کند.
      نیاز است افکار و احساسات و روابط بین شما و همسرتان به صورت دقیق بررسی شود تا بتوان در این مورد نظری بیان کرد اما بیان احساسات و نیازها از سمت شما ان هم واضح و مشخص در مسیر زندگی مشترک اهمیت زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.