مرکز مشاوره
  • July 4, 2022
  • اخرین بروزرسانی ژوئن 21, 2022 2:41 ب.ظ
  • تهران

تست میزان تمایل جنسی

رابطه زناشویی به عنوان مهمترین و اساسی ترین رابطـه انسان توصیف شده است، زیرا ساختاری اولیـه را بـرای بنا نهادن رابطه خانوادگی و تربیت کـردن نـسل آینـده فراهم می سازد .
رضایت زناشویی یک جنبه بـسیار مهم و پیچیده از یـک رابطـه زناشـویی اسـت.
بـه عبارت دیگر، یکی از جنبـه هـای حیـاتی یـک سیـستم زناشویی، رضایتی است که همسران در رابطـه خـویش احساس و تجربه می کنند.
با این وجود، آمار طـلاق که معتبرترین شـاخص آشـفتگی زناشـویی اسـت ، نشانگر آن است که رضایت زناشویی بـه آسـانی قابـل دستیابی نیست.
از همـان روزهـای آغـازین رابطـه زناشویی، عدم توافق هـای جـدی و مکـرری بـه وجـود می آیند که اگر حل نگردند، می تواننـد رضـایت و ثبـات زناشویی را با تهدیدی جدی مواجه کنند.
علاوه بـر این، قطع نظر از همه روابط زناشویی که به طلاق ختم می شوند، بسیاری از ازدواج ها و روابط زناشویی نـاموفق نیز وجود دارند که همسران به دلایل گونـاگون طـلاق نمیگیرند.
لذا توجه به رضایت زناشویی بـه خـاطر نقشی که در سلامت روانی زوجین و فرزندان آنها دارد، اجتناب ناپذیر اسـت.
احـساس رضـایت از ازدواج و رابطه زناشویی نقش مهمـی را در میـزان کارکردهـای بهنجار خانواده ایفاء می کند.
با وجود چالش هایی که بـر ســر معنــا و ســنجش رضــایت زناشــویی وجــود دارد، اصطلاح رضایت زناشویی با اصـطلاحات دیگـر، نظیـر سازگاری، شادمانی و به عنوان شاخصی بـرای بررسـی کیفیت زندگی زناشویی به طور جایگزین بـه کـار رفتـه اسـت.
اگرچـه هنگـام تعریـف و توصـیف رضایت زناشویی به نظر می رسد که مسأله ساده اسـت، اما هنگام توجه به اهمیت و پیامدهای وجود یـا فقـدان رضایت زناشویی، تصور سـادگی رخـت بـر مـی بنـدد و پیچیدگی جای آن را می گیرد.
تست روانشناسی رضایت زناشویی می تواند میزان رضایت شما از روابطتتان را بسنجد.

پاسخگوی عزیز ، این پرسشنامه یک آزمون با پاسخ های درست و غلط نیست .
لطفا هر یک از جملات زیر را با دقت بخوانید و به تمام آن ها ، حتی با وجود عدم اطمینان کافی پاسخ دهید.
برای هرجمله پاسخ های “همیشه” ، “اکثرا” ، “گاهی اوقات” ، ” بندرت” و “هرگز” در نظر گرفته شده است.
لطفا گزینه ای را که بهتر و دقیق تر بیانگر تمایل جنسی شماست، انتخاب کنید .


























جهت کسب نتیجه می بایست به تمامی سئوالات پاسخ دهید.
تعداد سئوالات پاسخ داده شده

۰
۰%

تفسیر آزمون: دامنه نمرات بین ۰ تا ۱۰۰ که نمره بیشتر نشان دهنده تمایل جنسی زیاد و نمره کمتر بیانگر تمایل جنسی اندک است.

توجه: انجام این تست ها صرفا جهت پیش آگهی بوده و برای قابل اطمینان بودن حتما میبایست زیرنظر متخصص روانشناس انجام و تفسیر شود و تصمیم گیری صرفا بر اساس نتایج آن و بدون تحلیل روانسنج بسیار خطرناک می باشد.

343 نظرات

  • صنم , نوامبر 7, 2016 @ 8:17 ق.ظ

    نمره من ۹۷ شد ولی همسر من خیلی سرده واین عمل داره من رو هم سرد میکنه. هیچ تصمیمی هم نداره که خودشو عوض کنه یا دارویی مصرف کنه

    • Z , نوامبر 18, 2016 @ 4:49 ب.ظ

      اینطور خیلی بده یکی گرم یکی سرد

    • Monire , دسامبر 10, 2016 @ 9:10 ب.ظ

      اره منم همین مشکل شمارو دارم منم میل جنسی زیادی دارم اما همسرم سرده و اصلن سعی نداره که خودشو درمان کنه و بیشتر اوقات هم میگه تو خیلی شهوتی ای من مشکلی ندارم واقعن نمیدونم چیکار کنم

    • ناشناس , ژانویه 2, 2017 @ 1:14 ب.ظ

      واقعا منم مشکل تو رو دارم

  • meysam , نوامبر 7, 2016 @ 8:38 ب.ظ

    واااای خوشحالم که نمره جنسی من ۹۸ شد…
    ????????????

  • صدف , نوامبر 12, 2016 @ 7:54 ب.ظ

    من ۷۰شدم

  • ناشناس , نوامبر 17, 2016 @ 10:45 ب.ظ

    من ۸۶

  • Z , نوامبر 18, 2016 @ 10:47 ق.ظ

    من شدم تستم ۸۸%من تا قبل بیست سالگی اصلا نیاز جنسی نداشتم فک کنم در حد صفر یه دفعه تو ابن دو وسه سال اخیر خیلی زیاد شده خیلی دلم میخاد ازدواج کنم و ازاین شرایط دربیام ولی موقعیتش نیست البته هست خانوادم فعلا مانع ازدواجمم….خیلی اذیت میشم جدیدا ولی چاره ای نیست از خود ارضاییم خوشم نمیاد و که میگن خوب نیست

  • حسین , نوامبر 23, 2016 @ 5:39 ب.ظ

    سلام. من ۹۲ شدم کاش یکی بهم بگه با زنم چه کنم که جوابگوی خواسته من باشه. الان ۱۰ ساله ازدواج کردم و توی این سال ها چندین بار هم سکس متفرقه داشتم.

    • dr-salary , نوامبر 23, 2016 @ 10:41 ب.ظ

      با سلام
      مشاوره حضوری با سکس تراپ توصیه می شود

  • ناشناس , نوامبر 25, 2016 @ 1:05 ق.ظ

    ۶۲

  • شادمهر , دسامبر 2, 2016 @ 10:49 ب.ظ

    نمره من ۸۳ شد من زنمو هر جابگیرم درجا توشه لذت میبرم به زو میکنمش

    • ندا , دسامبر 17, 2016 @ 1:16 ب.ظ

      نمره من ۹۱ شد ولی همسرم ماهها رابطه نداره وبراش مهم نیست.

  • ناشناس , دسامبر 2, 2016 @ 11:23 ب.ظ

    ۹۲:/ اذیتم میکنه

  • BehNam , دسامبر 3, 2016 @ 12:28 ق.ظ

    ۹۸ … نامزدم فک کنم ۵۰ هم نباشه…من دیگه زیادی نیاز دارم… حد اقل هفته دو بار هر بار ۲ الی ۳ بار طی یکی دو ساعت… ????

  • سوری , دسامبر 4, 2016 @ 3:37 ب.ظ

    من ۸۵شد اما شوهرم خیلی سرده و اکثرا من عصبی و پرخاشگر هستم بخاطر این موضوع

  • siisii , دسامبر 6, 2016 @ 3:26 ب.ظ

    من ٨٩ شدم ولی بیشتر از این حرفام.وای من ساعتی یبار میخوام ولی هیچ مردی انقدر نمیتونه..سکس طولانی دوست دارم.و واقعا دلم میخواد با یه مرده گرم ازدواج کنم..ولی خب از کجا باید بفهمم ؟بعد اینکه من انقدر زیاد سکس میخوام بیماریه؟؟البته با کسی که بهش حس دارم و کنارمه ها نه اینکه تو هرشرایطی

    • dr-salary , دسامبر 6, 2016 @ 6:51 ب.ظ

      با سلام
      اگر تا کنون تجربه ارتباط جنسی نداشتید این حس طبیعی است چون تجربه ای ندارید و بیشتر خیالپردازی هاست .در صورت تداوم این مساله و خارج شدن زندگی از نورم معمول آسیب زاست

  • dalir , دسامبر 9, 2016 @ 4:01 ق.ظ

    با سلام نمره من ۹۴ شد ولی بنده با انکه زن دارم. وزیادم دوستش دارم بازم بیشتر به سکس متفرقه ومتنوع علاقه دارم بیشتر از سکس با کم سن وسال ها یا مسن ها لذت میبرم تا همسن وسالهام

    • dr-salary , دسامبر 9, 2016 @ 11:11 ق.ظ

      با سلام تنوع طلبی علت های مختلفی دارد و باید بدانید نشان دهنده ی سطح سلامت فرد نیست و باید از نظر روانشناسی بررسی شود و برای فرد بسیار آسیب زا محسوب می شود
      تحقیقات نشان داده است چشم چرانی، تماشای فیلم‌های محرک جنسی، دیدن تصاویر شهوت‌انگیز، مشاهده فیلم‌های مبتذل، پوشش و آرایش نامناسب و تحریک‌‌کننده در جامعه، دیدن روابط جنسی وحشیانه، غیربهداشتی و خلاف واقع که اجرای آن خارج از توانایی زوجین و به نوعی ناتوان‌کننده است و همچنین مشاهده سریال‌های خیانت‌آمیز برخی شبکه‌های خارجی که سبب کاهش و کمرنگی قبح و زشتی روابط نامشروع می‌شود، از مهم‌ترین عواملی است که بر تنوع‌طلبی جنسی زنان و مردان جامعه ما دامن زده و در پی آن انتظارات جنسی زوج‌ها را از یکدیگر بالا برده و رسیدن به لذت و ارضای طبیعی جنسی را با مشکل مواجه کرده و در نهایت خیانت سپس طلاق از پیامدهای منفی آن است.
      تنوع‌طلبی جنسی پدیده‌ای است که هرگاه عشق در روابط زناشویی کمرنگ شود، ارضای ناقص جنسی متولد می‌شود. به گفته او محرک‌هایی چون ماهواره و سایت‌های غیرمجاز از عوامل پررنگی است که موجب بروز هیجانات کاذب شده و برخی افراد بویژه مردان نمی‌توانند به طور طبیعی با شریک زندگی خود به رضایتمندی جنسی برسند و همچون افراد گرسنه‌ای هستند که همه چیز را غذا می‌بینند و همواره در پی کشف فردی زیباتر، جذاب‌تر یا روشی جدیدتر برای ارضای جنسی خویش هستند. به باور او، زوجین اگر با یکدیگر رابطه‌ای طبیعی و رضایتمند برقرار کنند، هیچ‌گاه خیانتی پیش نخواهد آمد و زوج یا زوجه همیشه به همسر خود قانع و وفادار است. ایمان‌نژاد خاطر‌نشان می‌کند از آنجا که تنوع‌طلبی ذاتی است و درجه آن در افراد متفاوت است، چنانچه شخص تنوع‌طلب بتواند چندین‌بار با شریک زندگی خود ارضای کامل جنسی را تجربه کند، میل به تنوع‌طلبی در او کمرنگ و به مرور زمان ریشه‌کن خواهد شد.
      بدون شک داشتن حس تنوع‌‌طلبی جنسی در زندگی مشترک به هیچ وجه توجیه‌پذیر نبوده و با توجه به این‌که هیچ مرد یا زنی نمی‌‌تواند ادعا کند که در زندگی خود دست‌کم به لحاظ ظاهری با فردی بهتر، زیباتر یا جذاب‌‌تر از شریک زندگی‌‌اش مواجه نخواهد شد، باید این حس را تحت​کنترل درآورد.
      بهترین راه‌حل این است که علت تنوع‌طلبی زوج یا زوجه توسط روان‌شناس خبره و کارآمد مشخص شود. شاید نوعی اختلال شخصیتی، ناتوانی یا نارضایتی جنسی، خلأ عاطفی و… باشد که فرد را به زندگی بی‌وفا و درگیر روابط چندگانه می‌کند.
      در پایان نکته‌ای که باید بر آن تاکید کرد: این است که اختلالات جنسی هم مانند بیماری‌های دیگر جسمی و روانی بشر باید درمان شود. شرم و خجالت بیش از حد در این‌باره آسیب‌های جبران‌ناپذیری به زندگی زناشویی وارد می‌کند و باید مشاوره و درمان‌های مشکلات جنسی را در زندگی زناشویی جدی‌تر گرفت.

      موفق باشید

  • Nazi , دسامبر 18, 2016 @ 4:01 ب.ظ

    من نمره ام ۳۶شد ولی احساس میکنم با شوهرم هیچ حسی به رابطه ندارم اصلا با سکس با شوهرم حال نمیکنم و تو فکر خیانت هستم البته فقط تو فکرشم اما کلی عذاب وجدان دارم نمیدونم چیکار کنم

    • dr-salary , دسامبر 18, 2016 @ 10:56 ب.ظ

      با سلام
      برای رضایت و مدیریت روابط جنسی باید زوج هر دو تمایل به بهتر شدن رابطه را داشته باشند و در مورد ان با هم صحبت کنند و حتی در مورد پوزیشن های مختلفی که ارضای هر دو نفر را به همراه داشته باشد با سکس تراپ مشورت کنند
      موفق باشید

  • محمد , دسامبر 19, 2016 @ 5:40 ب.ظ

    سلام من همسر ندارم ولی نمره من ۹۹ شد
    من خیلی دلم واسه همسر ایندم میسوزه
    فک نکنم بتونه دووم بیاره

  • reza , دسامبر 27, 2016 @ 10:02 ب.ظ

    سلام من نمرم ۸۸ شد ولی من تا حالا سکس نداشتم اما خودارضاییی زیاد میکنم در حدی که در یک روز شاید من ۸ یا ۹ بار خودارضایی میکنم و بازم شارژم و چون دیگه خودارضایی از چشمم میفته ناچارا میرم باشگاه رزمی تا خودمو با ورزش خالی کنم این قضیه اونقدر روی مخمه که نمیتونم درس بخونم به شدت نیاز دارم ازدواج کنم ولی نمیتونم . بدبختی کسی رو هم نمیتونم پیدا کنم واسه صیغه و داره دیوونم میکنه به نظرتون من چی کار کنم؟؟؟

    • dr-salary , دسامبر 28, 2016 @ 7:18 ب.ظ

      با سلام
      خودراضایی عوارض زیادی داره و راه های مختلفی برای درمان وجود دارد
      مثل ورزش و
      سعی شود شکم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.
      چهار : از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبان اجتناب گردد.
      پنج : از نگاه کردن به مناظر، فیلم‏ها و تصاویر تحریک کننده، خودداری شود
      شش : از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی‏ های تحریک ‏کننده و فکر کردن در این امور، دوری شود.
      هفت : از خوردن مواد غذایی محرک، مانند خرما، پیاز، مرچ، تخم ‏مرغ، گوشت سرخی، و غذاهای چرب اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا شود.
      هشت : قبل از خواب مثانه تخلیه شود.
      نه : از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود.
      ده : از دست ‏ورزی با اندام جنسی، باید اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ ورزی کرد
      یازده : هرگز نباید به رو خوابید.
      دوازده : به منظور تخلیه انرژی زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش کرد.
      سیزده : برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، عبادت و … پر کند.
      چهارده : سعی کنید کمتر در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید. هرگاه مورد هجوم افکار جنسی واقع شدید، باید بلافاصله از مکان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شود و خود را به کاری سرگرم کند. در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشارکت در برنامه های جمعی بسیار مفید است. تلقین به شخص کمک می‌کند تا اراده‌ی خود را تقویت کند و به خود بگوید که می‌تواند استمنا را کنار بگذارد.

      و اینکه حالا که شرایط ازدواج مهیا نیست بهتر است از همان روش ها استفاده کنید
      موفق باشید

  • beheshta , دسامبر 31, 2016 @ 11:03 ق.ظ

    نمره من ۸ است و ازدواج هم نکرده ام خیلی خوشحالم

  • Nazi , دسامبر 31, 2016 @ 11:24 ق.ظ

    میشه یک سکس تراپ و مشاور خانواده خوب معرفی کنید چون هزینه کردن زیاد برام مقدور نیست و خیلی هاهاشونم اصلا کمکی نمیکنن فقط پول میگیرن ممنون میشم شدیدا احتیاج دارم

    • راهنما , دسامبر 31, 2016 @ 12:24 ب.ظ

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴

  • كامي , ژانویه 2, 2017 @ 3:33 ب.ظ

    سلام
    نمره من ٧۴ شد من غریزه جنسی بالای داری و خانمم هم در هر با سکس حداقل ۵ تا ٧ مرتبه ارضا ء میکنم سکس متفرقه را به دفعات زیاد انجام داده ام و هر کی باهام بوده آینقدر بهش حال میدم و بهش خوش میگذره که نمیخواد هیچوقت فراموشم کن و همش بهم زنگ میزنه کا باهاش سکس انجام بدم من فکر کنم خوشبختم چون خانمها خیلی دوستم دارند

  • بینام , ژانویه 2, 2017 @ 8:56 ب.ظ

    سلام نمره ۵۹ شد نمی دونم خوب یا نه، اما من هنوز ازدواج نکردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.