مرکز مشاوره

حمایت از خانواده جدید

حمایت از خانواده جدید

روش های حمایت از خانواده های نوپا

می توان خانواده ای که تازه شکل گرفته را به کودک نوپا مثال زد که تازه شروع به راه رفتن کرده است و نیاز به حمایت همه جانبه از اطرافیان خود دارد حال تصور کنید که والدین و اطرافیان کودک نوپا او را به خیال خود رها کرده و یا با کمک های بیجا و دخالت خانواده مانع پیشرفت وی درزمینه راه رفتن و یادگیری شوند قطعاً این کودک رشد نکرده واز لحاظ یادگیری وپیشرفت درزندگی عقب میماند حال خانواده نو و زندگی مشترک که باتازگی شکل گرفته نیز همین است. خانواده نوپا به عروس و داماد می گویند که بتازگی ازدواج کرده و در ابتدای راه زندگی قرار دارند. این خانواده درحال برداشتن اولین گام های خود بسوی خوشبختی بوده و نیاز به حمایت از اطرافیان به ویژه خانواده دختر و خانواده پسر دارد.این خانواده به دلیل تازگی زندگی در همین ابتدای کار با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می کند و تصور کنید چه می شود اگر از طرف اطرافیان نیز تحت فشار های کاذب و بی مورد بوده و مدام در حال برطرف کردن سوء تفاهم و برقراری ارتباط با دیگر خانواده ها باشد. این خانواده و این زن و شوهر جدید نیاز به استقلال دارند .استقلال در تصمیم گیری، حق انتخاب و استقلال در اداره زندگی اما متاسفانه بدلیل دخالت های بیجای اطرافیان این امر محقق نشده وشاید حتی منجر به طلاق شود! آنوقت چه کسی پاسخگوی این ضربه بزرگ خواهد بود؟ خانواده ها؟ والدین؟ و یا اطرافیان و فامیل؟!

همانطور که یک کودک نا زمانی که راه رفتن را یاد بگیرد بارها زمین خورده و نیازمند راهنمایی و حمایت و البته صبر والدین است، یک خانواده جدید و نوپا نیز ممکن است بارها اشتباهی را مرتکب شده تا کسب تجربه کند اما در این میان نقش مهم خانواده های آنان را نشان می دهد تا در عین صبوری، از تجربیات خود برای آنان گفته و به دور از دخالت آنان را راهنمایی نمایند. زندگی بهتر با مرکز مشاوره خانواده و  مرکز مشاوره ازدواج مقدور خواهد شد.

آمار طلاق و دلایل طلاق

متاسفانه افزایش آمار طلاق در ایران بیانگر این است که این فرهنگ حمایت از یک خانواده جدید جا نیافتاده و این صبر و شکیبایی میان خانواده ایرانی وجود ندارد درصورتی که اگر حمایتها و ایجاد انگیزه ها در بین جوانان صورت می گرفت مطمئناً بسیاری از این جدایی ها که بر سر مسائل کم ارزش بوده است صورت نمیگرفته و این آمار به جا نمی مانده است. ازدواج امری مهم و حیاتی است که موفقیت در آن تاثیر مثبت درجامعه گذاشته و شکست در ازدواج می تواند عامل بروز ناهنجاری در جامعه باشد بنابراین علاوه بر اینکه ازدواج امری برای تکمیل شدن دختر وپسر طبق سنت پیامبر است مسئله ای اجتماعی برای پیشرفت جامعه و رسیدن به تعالی میباشد. پس بیاییم با عزمی راسخ وبا نیت خیر تلاش کنیم تابا فرهنگسازی در زمینه ازدواج و مدیریت مشکلات زندگی، درجهت پیشرفت کشور و همچنین خوشبختی فرزندانمان گام برداریم.

منبع: com.مشاوره-خانواده


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

1 نظر

  • ناشناس , ژانویه 13, 2014 @ 9:48 ب.ظ

    مشکل اینه که والدین حمایتاشون به درد نمیخوره همش مخالفن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.