مرکز مشاوره

ده دلیل بی وفایی و خیانت کردن زنان

دلیل خیانت زنان

خیانت، پر ضررترین عمل در یک رابطه است که نه تنها باعث خسارت های غیرقابل جبران به زن و مرد می‌شود، بلکه اعتماد و اطمینان کسی که مورد خیانت قرار گرفته شده را نیز نسبت به افراد دیگر از بین خواهد برد. در حالت عادی نارضایتی از مسائل متفاوت در یک رابطه باعث بی وفایی می‌شود، ولی در کل هیچ بهانه ای برای این عمل ناپسند پذیرفته نیست و باید از آن اجتناب کرد.
خوشبختانه در جامعه‌ی ما به‌دلیل فرهنگ و آداب و رسوم کامل  و با اصالت ایرانی، تعداد زنانی که به شوهران خود خیانت می‌کنند، بسیار اندک است. در زیر برخی از دلائل بی وفایی زنان را می‌خوانید.

کنجکاوی و حسادت

 به‌نظر می‌رسد بی ارزش ترین علت برای انجام خیانت، حس ماجراجوئی و ظهور کردن احساس‌ها بر اثر حسادت نسبت به شوهران زنان دیگر می‌باشد. این نوع سبب ها به طور معمول در زنانی که به نوعی دارای مشکل‌ها و کمبودهای روحی در زندگی می‌باشند، دیده شده و خوشبختانه دارای تعداد بسیار محدود است.

ارضاء نشدن جنسی

 مشکل برطرف نشدن نیاز جنسی هم از جمله مواردی است که گاهی توسل به پدیده‌ی زشت و بد خیانت را در برخی زنان باعث می‌شود. امروزه با پیشرفت علوم مختلف پزشکی، بسیاری از مشکل‌ها و نقص های جنسی چه در مردان و چه در زنان به‌راحتی قابل درمان شده است.

مادیات و وضع اقتصادی

 با نهایت تأسف، بعضی از زنان به علت این که شوهر آنها دارای وضعیت مالی مناسب نیست و به مقدار نیاز به آنها پول پرداخت نمی‌کند، فقط و فقط به‌خاطر پول (و نه لذت) برآورده شدن نیازهای مادی خود، متاسفانه طرف دیگری کشیده می‌شوند که این بسیار نمودار زشت و کریهی دارد چرا که با کمی سعی و تلاش می‌توان به آسانی به خواسته‌های منطقی مادی زندگی دست یافت.

مورد نادیده گرفتن واقع شدن

 او اینگونه حس می‌کند کسی که میل داشت تمام زمان خود را با او بگذراند، حالا اکثر اوقاتش را در محل کار و با همکاران و دوستان خود می گذراند ، حس تنهائی به او دست می دهد زیرا که وقت همسر خود را می خواهد با جواب منفی روبرو می‌شود، به‌خاطر آن‌چه که انجام داده، مورد تشویق و شوق  واقع نمی شود، احساس تهی بودن می کند چون شوهرش حتی انتظارهای پیش پا افتاده اش را هم برآورده نمی‌کند.

توجه نکردن و بی‌اهمیتی توسط شوهر

 تنها چیزی که می شود با اطمینان کامل گفت ، این است که همه‌ی زنان، تشنه و عاشق تعریف و تمجید توسط شوهرشان هستند، علی الخصوص وقتی که  تفاوتی در آنها پدیدار شود. اگر او موهای بلند و طلایی خود را کوتاه و تیره کرده و توسط شوهرش مورد توجه و تمجید قرار نگرفت. باید توقع داشت شخص دیگری زحمت این کار را تقبل کند!

دیدگاه غلط  در مورد همسر

 برخی مردان با عرض تاسف به همسر خود فقط به‌عنوان یک ”شریک جنسی“ بها می دهند و از ارزش‌های دیگر زندگی آگاه نیستند که این امر موجب می‌شود به مسائل دیگر نپرداخته و مسیر اصلی زندگی را گم کند و نهایت باعث سر افکندگی و پوچ‌گرائی را برای همسر خود به همراه خواهند آورد که این نیز فکر ”اشتباه“ خیانت را در او برای بر طرف کردن کمبودهای زندگیش و به‌دست آوردن آن‌چه که شوهرش از او دریغ نموده، چند برابر خواهد کرد.

تغییرهای خیلی زیاد وجودی و رفتاری شوهر

 او دیگر مانند قبل، مهربان و با محبت نیست، زود خشمگین می‌شود، به هر دلیل بحث به راه می‌اندازد، کمتر حرف می زند، بهانه تراشی می‌کند، ایراد می‌گیرد، به ظاهرش توجهی  نمی کند، به همسرش اهمیت نمی‌دهد، دیگر از صحبت های عاشقانه‌اش خبری نیست و همه‌چیز ناگهان عوض شده است.

نشان دادن علاقه‌ی بیشتر توسط طرف مقابل

 اگر فیلم ”بی‌وفا“ را تماشا کرده باشید، متوجه خواهید شد که زنان به‌طور متوسط وقتی مورد وسوسه و اغوای شخص دیگری واقع می شوند، شاید دچار گمراهی شوند، او پشیمان شود و دوباره رجوع کند اما به‌ چه ارزشی؟ آیا فایده آن را دارد؟

خیانت شوهر

 اگرچه همه‌ی زنان برای انتقام گرفتن از همسرشان به آنها خیانت نمی‌کنند، ولی اکثر احساس می‌کنند حال که مورد خیانت قرار گرفته‌اند، آنها نیز اجازه دارند همین حرکت را انجام دهند. برخی فکر می‌کنند باید مزه تلخ داروئی که به‌ آنها خورانده شده را به شوهرانشان بخورانند تا متوجه غلط خود و آن‌چه که بر سر همسرشان آمده، بشوند.

فاسد اخلاقی

فساد اخلاقی و عدم داشتن عفت برخی از زنان سبب می‌شود این عمل زشت و کریه صورت گیرد.

شماره های تماس 01

نتیجه گیری در مورد خیانت

خیانت به هر شکلی که  باشد و به هر علتی که انجام گرفته باشد، ناپسند و منفور است و تنها یک نتیجه  به دنبال خواهد داشت: شرمندگی

منبع: com.مشاوره-خانواده


مشاوره تخصصی خانواده در برترین مرکز مشاوره خانواده تهران مورد تایید کانون مشاوران ایران

۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.