مرکز مشاوره

۱۲ قدم برای ساختن زندگی ایده آلی که رویای آن را دارید

سبک زندگی ایده آل

سبک زندگی ایده آل امکان پذیر است. هر کس می تواند آنطور که می خواهد زندگی کند و در واقع، این کار را می کند. زیرا روشی که اکنون زندگی می‌کنید، صرف نظر از این که دوست دارید یا نه، همان چیزی است که برای زندگی انتخاب کرده‌اید.

و متوجه می شوید که بیشتر زمانی که خود را با دیگران مقایسه می کنید، یا زمانی که کارهایی را انجام می دهید که نمی خواهید انجام دهید (شغلی که دوست ندارید، وظایف و تعهدات مختلف). زمانی که تصویر بزرگ‌تری را می‌بینید و می‌فهمید که این راهی نیست که می‌خواهید زندگی کنید، متوجه می‌شوید که واقعاً می‌توانید بهتر زندگی کنید. پس از خود می‌پرسید: «می‌خواهم زندگی‌ام چگونه باشد؟» و “چه کسی می خواهم در آن باشم؟”.

و این خود اولین قدم برای سفر شما به زندگی ایده آل است. اصلاً بحث کمال گرایی نیست. این در مورد این است که مجبور نباشیم کاری را انجام دهیم که نمی توانیم تحمل کنیم، کارهایی را که نمی خواهیم انجام دهیم، فرصت ها را از دست بدهیم، کمبود زمان و خواب نداشته باشیم و غیره.

این در مورد لذت بردن بیشتر از زندگی، انجام کاری که دوست دارید، تبدیل شدن به کسی است که می توانید به او افتخار کنید، کارهایی برای دیگران انجام دهید و در واقع زمان بیشتری را با عزیزان خود بگذرانید، چیزهایی خلق کنید، هدیه دهید و به اشتراک بگذارید… و به سادگی از هر روز خوشحال و راضی باشید. زندگی تو.

۱٫ سبک زندگی ایده آل را تعریف کنید

برای شروع، این دو سوال را از خود بپرسید:

“من می خواهم زندگی من چگونه باشد؟” و “چه کسی می خواهم در آن باشم؟”

به بهترین و صادقانه ترین شکل ممکن به آنها پاسخ دهید، زیرا این تعریف شما از آنچه در زندگی می خواهید و چه کسی می خواهید شوید خواهد بود و در نهایت پس از مدتی به واقعیت شما تبدیل خواهد شد.

نکته مهمی که نمی‌خواهید از دست بدهید، پذیرش این ایده است که برای اینکه سبک زندگی دیگری داشته باشید، باید شخص دیگری شوید. بسیاری از مردم به آنچه می توانند در دنیای بیرون بهبود بخشند فکر می کنند و فراموش می کنند که بسیاری از تغییرات درونی رخ خواهند داد که اغلب بسیار مهم هستند. بنابراین از آن آگاه باشید و ویژگی هایی را که برای تبدیل شدن به آن شخص باید ایجاد کنید، بپذیرید.

۲٫ موارد غیر ضروری را حذف کنید

در حال حاضر چیزهای زیادی در زندگی شما وجود دارد که مانع از حرکت شما می شود. آنها ممکن است افراد، افکار، رویدادها، عادات و غیره باشند. کاری که باید انجام دهید این است که آنها را حذف کنید زیرا جایی در سبک زندگی ایده آل شما ندارند.

اینها چیزهایی هستند که شما را از داشتن زندگی که می خواهید باز می دارند: 12 کاری که انجام می دهید و مانع از موفقیت شما می شوند

۳٫ آنچه را که برای شما بهتر کار می کند پیدا کنید

اکنون که موارد غیر ضروری را حذف کرده اید، می توانید گام دیگری در پیشرفت شخصی خود بردارید. و این زمان برای تلاش و شکست تا حد ممکن است.

منظور من این است که شما باید آنچه را که برای شما بهتر کار می کند پیدا کنید. و بهترین راه این است که تا جایی که می توانید چیزهای مختلف را امتحان کنید و ترجیحاً بارها شکست بخورید. چون هیچ معلمی بهتر از تجربه نیست. زمانی که در کاری شکست خوردید، متوجه خواهید شد که آیا برای شما مناسب است یا خیر و آیا ارزش کار کردن روی آن را دارد یا خیر.

با همه چیز آزمایش کنید. در نهایت متوجه خواهید شد که کدام یک برای شما بهتر عمل می کند – چه سرگرمی، یک شغل، غذایی که می خورید، عاداتی که انجام می دهید و غیره. در این مورد به غریزه خود گوش کنید و بهترین را برای خود انجام دهید. چیز خود را پیدا کنید و به آن بچسبید.

۴٫ ایجاد چند عادت کلیدی

عادت اصلی عادتی است که زنجیره ای از فعالیت های دیگر را که برای شما مفید هستند تحریک می کند.

برای من زود بیدار شدن با یک مراسم صبحگاهی همراه با یک صبحانه سالم، یک تمرین سریع و یک شروع مثبت روز مرتبط است. این معمولاً شامل خواندن جملات تاکیدی با صدای بلند و نوشتن چیزی است. هر روز رفتن به باشگاه به من کمک می کند تا در مسیر خود باقی بمانم. به دنبال آن دوش آب گرم و سرد متناوب و با انگیزه ماندن برای بقیه روز همراه است.

هر چه زودتر چنین عادت هایی را بسازید، بهتر است. هنگامی که آنها را چسباندید، همه چیز دیگر نیز بهبود خواهد یافت. بنابراین اکنون روی آنها کار کنید و بعداً روی چیزهای دیگر تمرکز کنید.

در اینجا بهترین عادت هایی است که می توانید از همین حالا شروع به اجرای آنها کنید:

  • کار کردن
  • مدیتیشن
  • تغذیه سالم
  • زود بیدار شدن
  • روز خود را از شب قبل برنامه ریزی کنید

ثابت شده است که آنها معجزه می کنند و مهم است که به آنها پایبند باشید. فقط آنها را به عادت های مادام العمر تبدیل کنید و حتی اگر در تعطیلات هستید، حتی بعد از اینکه روز بدی را پشت سر گذاشته اید، حتی زمانی که همه چیز بیهوده به نظر می رسد، کار خاصی را انجام دهید.

۵٫ اشتیاق خود را پیدا کنید

به ندای درون خود گوش دهید ، روی کارهایی تمرکز کنید که از انجام آنها لذت می برید.

نکته این است که نه تنها آن را پیدا کنید، بلکه آن را در آغوش بگیرید، در آن بهتر شوید و آن را به بخشی ضروری از زندگی روزمره خود تبدیل کنید. شما متوجه خواهید شد که زندگی هدفمندتر و رضایت بخشی دارید.

بیاموزید که چگونه در زندگی هدف پیدا کنید و خود را به فرد بهتری تبدیل کنید.

۶٫ آن را به شغل خود تبدیل کنید

در اینجا همه چیز کمی سخت تر می شود زیرا باید روی علاقه خود کار کنید. اما تفاوت این بار در این است که شما کاری را انجام خواهید داد که دوست دارید، بنابراین نمی توانید آن را کارآمد بنامید.

اگر می خواهید نویسنده شوید، هر روز و هر زمان که می توانید بنویسید. سعی کنید در عین حال نوشتار خود را بهبود ببخشید و راه هایی برای تبلیغ کار خود بیابید.

اگر اهل ورزشگاه هستید، بر عملکرد خود در باشگاه مسلط شوید. بدن خود را در فرم نگه دارید. همه چیز را در این طاقچه بیاموزید و گواهینامه بگیرید. یک مربی شخصی شوید و به دیگران کمک کنید تا به اهداف تناسب اندام خود دست یابند.

مطلقاً همه چیز در این دنیا قابل تسلط است و به چیزی پر رونق تبدیل می شود. هنگامی که اشتیاق خود را پیدا کردید، سخت روی آن کار کنید، زمان، انرژی و تلاش خود را به آن اختصاص دهید، و خواهید توانست آن را به کار زندگی خود تبدیل کنید – چیزی که کاملاً با زندگی ایده آل شما مطابقت دارد.

۷٫ تصمیم بگیرید چه زمانی را می خواهید صرف کار کنید

کارها را به گونه ای ترتیب دهید که بتوانید کار مفیدی انجام دهید. ممکن است چند ساعت در روز یا ۴ روز در هفته باشد.

فقط مطمئن شوید که زمان و کار کافی را برای تبدیل آنچه که دوست دارید به شغلی سودآور اختصاص می دهید.

به این ۵ مرحله برای تبدیل اشتیاق خود به شغل نگاهی بیندازید .

۸٫ اغلب سفر کنید

سفر یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در زندگی انجام دهید. مهم است که آن را کاری کنید که حداقل یک یا دو بار در سال انجام دهید.

اکثر مردم معمولاً برای رهایی از واقعیت و فراموش کردن مشکلات خود سفر می کنند. اما از آنجایی که شما چنین سبک زندگی را ساخته اید که واقعیت بزرگی دارد و نمی خواهید از آن فرار کنید، سفر به شما این فرصت را می دهد که زیبایی های جهان را ببینید و با آداب و رسوم و فرهنگ کشورهای دیگر آشنا شوید.

به این ترتیب زندگی شما هرگز بی تحرک نخواهد بود و هرگز خسته نخواهید شد.

۹٫ سرگرمی داشته باشید

علاوه بر شغلتان، از انجام چه کارهای دیگری لذت می برید؟ سرگرمی هایی داشته باشید که می تواند به شما کمک کند استراحت کنید یا ذهن و بدن خود را سرگرم کنید.

به این ۲۰ سرگرمی سازنده که شما را باهوش تر و شادتر می کند نگاهی بیندازید .

۱۰٫ همیشه در حرکت باشید

هرگز فرصتی را برای یادگیری چیزهای جدید از دست ندهید. مهم نیست الان چه کسی هستید و درآمدتان چقدر است، همیشه چیزهایی برای یادگیری دارید.

از دنیای روحی و روانی خود غافل نشوید. مراقبه کنید، کتاب های خوب بخوانید و الهام بگیرید. در اینجا 10 راه برای یافتن انگیزه یادگیری (حتی پس از فارغ التحصیلی) آورده شده است.

۱۱٫ همیشه برای چیزهای جدید باز باشید

سعی کنید چند بار در ماه یک کار جدید و چیزی که از آن می ترسید انجام دهید.

ممکن است نزدیک شدن به غریبه ها، بانجی جامپینگ، سخنرانی در جمع، رقصیدن، بازدید از کشورهای جدید، امتحان کردن ورزش های جدید و غیره باشد. این 7 راه را امتحان کنید تا خود را از مناطق راحت خارج کنید .

۱۲٫ ببخشید و سپاسگزار باشید

بخشش بهترین سرمایه گذاری است و می تواند شما را نسبت به خرید چیزهای جدید راضی تر کند. بنابراین بتوانید تا جایی که می توانید، اعم از نصیحت، تشویق یا منابع، ارائه دهید.

همچنین هرگز شکرگزاری را فراموش نکنید. هر مرحله از این سفر باید با قدردانی همراه باشد. قدردانی خود را از همه چیز و همه کسانی که در زندگی دارید، ابراز کنید.

افکار نهایی

ببینید، ساختن یک زندگی ایده آل ممکن است کمی زمان و تلاش ببرد، اما غیرممکن نیست. شما فقط به یک میل سوزان نیاز دارید تا به همه چیز دست یابید، و تمایل به کار برای آن. در نهایت، می‌دانید که برای داشتن زندگی که واقعاً می‌خواهید، ارزشش را دارد.

administrator

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.