مرکز مشاوره

مشاوره برای ازدواج

مشاوره برای ازدواج

ازدواج وانتخاب همسر همواره در زندگی هر خانواده ای وجود داشته است واین چرخه همواره ادامه دارد .به گونه ای که شما همسر خود را انتخاب میکنید وازدواج میکنید تشکیل خانواده میدهید و صاحب فرزند میشوید سپس نوبت به فرزند شما میرسدکه همسر خود راانتخاب کند واین چرخه ادامه دارد. اما دراین میان موضوعی که مورد اهمیت است این است که تاچه حد دراین انتخاب موفق عمل کرده وزندگی خوشبختی رادارید! درواقع همه چیزبه این انتخاب وابسته بوده وآینده شما وخانواده شما به آن بستگی دارد.پس باید برای این انتخاب اهمیت بسیاری قائل شده وبرای آن وقت کافی را صرف کرد.

انتخاب یک همسر مناسب باید طبق اصول ومعیارهای شما باشد تا زندگی درمسیر پیشرفت وخوشبختی قرار بگیرد.

بنابراین برای داشتن یک ازدواج خوب بایداز نظرات دیگران و مشاوره برای ازدواج نیزاستفاده نمود تابا اطمینان خاطر انتخاب کرد. یکی از بهترین روش ها برای این موضوع، مراجعه به یک مرکز مشاوره واستفاده از راهنمایی های یک مشاوره خوب ازدواج است. ازدواج امری حیاتی و موضوعی مهم در زندگی هرفرد میباشد. یک مشاور ازدواج وظیفه دارد تابا استفاده ازتجربیات خود بهترین راهنمایی رابه شما کرده وباعث شود تا شما یک انتخاب منطقی داشته وطعم زندگی خوب رابچشید.

مرکز مشاوره ازدواج بااستفاده از برترین مشاوران خود در بخش مشاوره برای ازدواج آماده است تا پاسخگوی شما جوانان عزیز بوده و راهنماییهای لازم را در راستای یک ازدواج موفق به شما بدهد.

شماره های تماس 01

منبع: com.مشاوره-ازواج


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

335 نظرات

  • مهدیه , می 24, 2017 @ 11:30 ق.ظ

    سلام
    من مشاوره حضوری برای ازدواج میخوام
    چطور میتونم با شما هماهنگ کنم؟

    • راهنما , می 24, 2017 @ 11:33 ق.ظ

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

  • مینا , جولای 3, 2017 @ 6:54 ب.ظ

    سلام. من ۲۶ سالمه و دانشجوی رشته پزشکی هستم و دو ماه دیگه فارغ التحصیل میشم. تا حالا هیچ وقت به طور جدی به ازدواج فکر نکردم چون همیشه فکرش بهم استرس وارد میکرده. از طرفی شخصی رو که به نظرم مناسبم باشه پیدا نکردم. اخیرا یکی از اقوام دور پسری رو بهم معرفی کرده که یک سال از من بزرگتره و فوق لیسانس فیزیوتراپی هست و الان شاغل. به گفته ی خودش قصد داره که phd رو هم بگیره. از نظر مالی هم اونطور که خودش میگفت گویا دستش پره. توی یه ملاقاتی هم که با هم داشتیم پسر مودب و فهمیده و خوش برخوردی به نظر میومد ( که البته همه دیدر اول همینطور هستن ) به نظر خودم از نظر اخلاقی مشکلی نداره. اما بیشترین مشکلی که من باهاش دارم اینه که میترسم phd رو نگیره و از اونجایی که من قصد تخصص گرفتن دارم در آینده به مشکل بر بخوریم و از طرف دیگه ایشون ۷ تا خواهر برادر داره که از خودش کوچیکترن!!!!! آیا این موضوع نگران کننده نیست؟ مساله ی دیگه اینکه میترسم ایشون زیاد اهل تفریح نباشن و آدم شادی نباشن هرچند اینطور به نظر نمیومد. اما این موضوعم برام خیلی مهمه
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • راهنما , جولای 4, 2017 @ 3:09 ب.ظ

      بهتره دوست عزیز با این همه سوال و تردید فعلا به ازدواج فکر نکنید … درستون رو به پایان برسونید و وقتی فراغت خاطر پیدا کردید در این مورد فکر کنید
      اول معیارهای خودتون رو روی کاغذ بیارید و بعد مشاوره ای حضوری انجام بدید
      و گرنه با این شک و تردید نتیجه ای نخواهید گرفت هر چند از نظر تحصیلی و فرهنگی میتونه این رابطه مورد بررسی قرار بگیره
      همه این تردیدها طبیعی هستند اما چیزی که طبیعی نیست، نادیده گرفتن آنها است. اگر سعی کنید تردیدهایتان را پس بزنید یا آنها را توجیه کنید، بزرگترین ضربه را به خودتان زده اید. شما وقتی وارد زندگی مشترک می شوید، باید همه سوال هایتان را پاسخ داده باشید و با کمترین ابهامی (نمی گوییم هیچ ابهامی) وارد زندگی مشترک شوید. هرچند برخی از افرادی که تمایلات وسواسی دارند، پی در پی دچار تردید می شوند. ما اینجا درباره آنها صحبت نمی کنیم. از کسانی می گوییم که به احساسات درونی خود بی توجهی می کنند و با کله توی یک ماجرای مبهم می پرند. آن هم ماجرای مهمی مثل ازدواج.

      وقتی نسبت به یک نفر شک و تردید داریم لازم است با شناخت بیشتر و با زمان بیشتر و با زمان بیشتر و پرس وجو بیشتر بر تردیدها غلبه کنیم و گرنه تردیدها مشکلی را حل نمی کند. برخی اوقات ما به تردیدهای خود توجه نمی کنیم چون اعتماد به نفس ما پایین است.
      توصیه می کنیم هر گاه نسبت به ازدواج با یک نفر دچار تردید بودید به روانشناس یا مشاور مراجعه کنید. گاهی اوقات این تردیدها با مسائل جدی مرتبط است که مستقیما بر ازدواج تاثیر گذار است. حتی ممکن است دقیق ندانید نسبت به چه چیزی شک دارید. طبیعی است چون شما تجربه کمی دارید و قبلاهیچ وقت ازدواج نکرده اید یا در یک رابطه جدی و واقعی مثل همسری نبوده اید. بنابراین دلیل خیلی از تردیدهایتان را نمی فهمید و فقط می دانید یک چیزی درست نیست، قلبتان رضا نمی دهد یا به قدر کافی آرام و مطمئن و خوشحال نیستید. در این جور مواقع یک مشاور خبره می تواند شما را یاری دهد تا سرمنشا این احساستان را پیدا کنید.
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

    • مشاور , جولای 4, 2017 @ 11:37 ب.ظ

      با سلا م
      در مورد شخصیت و رفتار و اهل تفریح و ..بودن که می توانید با ایشون صحبت کنید و در طی جلساتی که خواهید داشت متوجه خواهید شد که ایا مسئله ای وجود دارد یا خیر؟؟ولی خب در مورد اینکه در زمینه تحصیلات به مشکل بربخورید یا خیر ملاک و نظر شما مهم است اگر واقعا تحصیلات برای شما خیلی اهمیت دارد و پذیرشی به رشته و تحصیلات ایشون ندارید شاید پیش رفتن درست نباشد .ولی اگر خیلی براتون مهم نباشه
      خب باز می شود راجبش صحبت کرد و ایشونم شاید در اینده قصد ادامه تحصیل داشته باشند و جای نگرانی نباشد در مورد تعدا خواهر و برادر ها مهم پذیرش شماست و داشتن سباهت فرهنگی و خانواد گی که بسیار اهمیت دارد و نباید از ان غافل شوید .
      و اینکه خانواده شما اصلا چنین شرایطی را می پذیرند چون حمایت خانواده ها بسار اهمیت دارد و نباید از ان غافل شوید
      امیدوارم درست تصمیم بگیرید و خوشبخت باشید

  • ستاره امید , ژانویه 4, 2018 @ 5:59 ب.ظ

    سلام
    من دختری ۲۶ ساله هستم.
    با یه اقای تو محیط کارمون اشنا شدم حالا بعد سه سال اشنای قصد ازدواج با هم رو داریم فعلان خانواده من مخالفتی ندارن ولی مادره اقا پسره مخالفت می کنه و می فرماید اون دختری رو که من انتخاب کردم باید با اون ازدواج کنی.
    فاصله سنیمون۶ماه هست .
    یک هفته پیشم مادرشو به اصرار اینا فرستاده بود خونه مون واسه دیدن من ولی فقط اومد و رفت وباز مخالفت شو ادامه می ده .
    مادره رو چه طور راضیش کنیم؟؟؟؟؟

    • مشاور , ژانویه 6, 2018 @ 8:22 ق.ظ

      با سلام
      دوست عزیز دلایل مادرشون چیه ؟؟سن مساله دوست بودن قبلی شما ؟؟؟وقتی دقیقا ملاک ها مشخص شود متوجه خواهید شد که چرا مخالفت می کنند و به هر حال کسی که می تواند کمک کند تا ایشون رضایت پیدا کنند خود اون پسر و تعریف هایی است که می کنند و مطابق با سلایق و شناختی که از مادر دارند نظرشون رو مثبت می کنند ….و یا واسطه ای که مورد قبول باشد و نقش کمک کننده داشته باشد …به هر حال این نکته رو هم نباید غافل شد که در هر صورت ایشون مادر پسر هستن و اگر بالاجبار قبول کنند ممکنه رای و نظرهاشون در زندگی موجب ازار شود و یا اینکه شما رو نپذیرفته باشند ولی نشان دهند که موزد پذیرش بودید همه و همه منجر به مشکلاتی خواهد شد چون داشتن حمایت خانواده ها مساله بسیار حاءز اهمیتی است در هر صورت خوشبخت باشید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۹۸۲۱۲۲۳۵۴۷۸۳
      موفق باشید

  • sara , فوریه 12, 2018 @ 3:15 ب.ظ

    دختری هستم ۳۶ ساله، فرزند آخر خانواده،که پدر و مادرم رو از دست دادم یک خواهر و برادرم ازدواج کرده اند الان من با سه خواهرم که بزرگتر از من هستند در تهران زندگی می کنم خودم کارمند یک اداره دولتی و دانشجوی فوق لیسانس هستم .. با پسری ۴۸ ساله از طرف همسر یکی از دوستانم برای ازدواج آشنا شدم که موقعیت خوبی داشت در جلسه اول این آقا از من خوشش اومد و به من گفت که من باید قبل از ازدواج با طرف مقابلم رابطه سکسی داشته باشم چون این مسئله توی ازدواج مهمه و باعث میشه که اگه از این رابطه حس خوبی نداشته باشیم بعدا به مشکل بخوریم و باعث طلاق بشه در واقع من این حرفش رو جدی نگرفتم و فکر کردم شاید من ازش خوشم نیومد و این رابطه ادامه ای نداشته باشه تا این که دو جلسه دیگه همو دیدیم و در نهایت این رابطه سکسی رو جدی عنوان کرد و منم گفتم اگه واقعا قصدت ازدواجه با وجود اینکه من تو رو نمیشناسم بیا با هم نامزد کنیم هم مشکل تو حل بشه هم مشکل من و اینکه من نمی تونم با کسی که محرمم نیست رابطه ای داشته باشم اگه نخواستی یا من نخواستم همه چی تموم میشه اما میگفت چرا به خانواده هامون برسه دردسر داره و اینکه شاید من از سکس تو خوشم نیاد یا تو خوشت نیاد پس چرا به خانواده هامون برسه میخوام بدونم کار من درست بود و اینکه توی این زمونه که همه قبل از ازدواج رابطه سکسی دارند تکلیف من و امثال من چیه با این آدم ها همراه باشیم یا تنها بمونیم ؟؟

    • مشاور , فوریه 13, 2018 @ 7:15 ق.ظ

      با سلام
      دوست عزیز ببینید افرا زیادی با عنوان اینکه رابطه سکسی را باید قبل ازدواج تجربه کرد چون بعدا به مشکلات بر می خورند دختران زیادی را اغفال می کنند ایشون که اینقدر این رابطه براش مهمه تا این سن چرا ازدواج نکرده و تا کنون نیازهاش چگونه ارضا میشده باید توجه داشت که وقتی به شما میگه که رابطه داشته باشیم و حتی در حد پیشنهاد شما مبنی بر با نامزدی نیاز ایشونم بر طرف بشه و خودتون بهش گفتید که اگر نخواستید دیگه حلوتر نروید و میگن خانواده ها متوجه نشوند یعنی مساله ازدواج نیست تنوع طلبی ایشون است و اینکه مایلند با این شیوه ارتباطاتی داشته باشند و خب برای چنین فردی ازدواج مساله مهمی نیست .
      افراد زیادی هم تمایل دارند وه به راحتی چنین ارتباطی را داشته باشند ..در نهایت امیدوارم خوشبخت باشید معتقد هستم که د هر زمانه ای با هر شرایطی شما می توانید زندگی موفقی داشته باشید اگر سلامت زندگی کنید پس نگران نباشید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۹۸۲۱۲۲۳۵۴۷۸۳
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.