مرکز مشاوره

مشکلات اوایل ارتباط که به مرور زمان بدتر خواهند شد

زمانی که شما در آستانه ی یک ارتباط عاطفی جدید و جدی قرار مگیرید، مشخص کردن مشکلات ارتباط که به طور بالقوه ممکن است رخ دهند قدری سخت است.

با این حال، گاهی با دیدن یک یا دو مشکل و نشانه معمولا ما آن را نادیده می گیریم اما هنوز این به این معنی نیست که شما می بایست تمام مشکلات اوایل ارتباط را نادیده بگیرید چرا که بسیاری از از این مشکلات با گذر زمان بدتر می شوند.

بنابراین، اگر شما چیزی را میبینید که تقریبا یک مشکل به حساب می آید- ممکن است فرد مقابل شما کنترل گر باشد، یا هر دوی شما بر سر مسائل مالی بحث می کنید- نباید این مساله را برای همیشه نادیده بگیرید.

هر چه این مشکلات یا تفاوت ها زودتر نمود پیدا کنند به همان میزان در طول زمان بدتر خواهند شد.

شما می تواند به فرد مقابلتان این شک و تردیدتان در مورد رابطه را منتقل کنید و ببینید که آیا در مورد اینها کاری می کند یا نه.

ممکن است آنها بتوانند رفتارهای منفی را کنترل کنند. اما اگر جایی این ناهمخوانی ها از همان ابتدا وجود داشته باشند، احتمالا بهتر این است که این ارتباط را ترک کنید چرا که قرار نیست این موارد حل شوند یا بهتر شوند.

در اینجا مواردی از این مسائل هستند که در طول زمان بدتر می شوند:

۱٫ نبود کشش جنسی

اگر هر دوی شما به لحاظ جنسی همخوانی ندارید، می توانید کاملا بر روی این مساله با ارتباط برقرار کردن و آزمودن کار کنید.

اما این مساله وجود دارد که گاهی حتی تمرین و تلاش هم جوابگو نخواهد شد.

شروع هر ارتباطی، زمانی که یک زوج در مرحله ی ماه عسل قرار دارند، باید این موارد آزمون شوند و روی آ« کار شود. اگر این جذابیت و کشش جنسی از همان ابتدا وجود ندارد، با گذر زمان معمولا بدتر می شود.

۲٫ نداشتن هیچ نقطه اشتراکی

هرچند نیاز هم نیست که با فرد مقابلتان مانند دوقلوهای افسانه ای باشید، با این حال ایده ی خوبی نیست که خود را مجبور به ارتباط داشتن با کسی کنید که کاملا در تضاد با شماست.

اگر هیچ زمینه ی مشترکی ندارید، نهایتا به زندگی خواهید رسید که هر یک از زوجین زندگی جداگانه ای خواهند داشت هرچند که در یک خانه زندگی کنند.

اگر شما فردی برون گرا هستید و فرد مقابلتان یک درونگراست، یا مثلا اگر شما کوه نوردی دوست دارید و فرد مقابلتان اصلا از بیرون رفتن از خانه خوشش نمی آید، چنین تفاوت هایی می تواند رفته رفته شما دو نفر را از هم دلزده و خسته کند.

۳٫ یک شخصیت کنترل کننده و طلب کننده

به علت اینکه افراد معمولا در روزهای اول ارتباط بهترین رفتارهای خود را بروز می دهند، هر گونه نشانه ای از اینکه فرد مقابلتان ممکن است کنترل گر و یا طلب کننده باشد را مد نظر قرار دهید.

این رفتارها نه تنها به مرور زمان ممکن است بدتر شوند بلکه همچنین ممکن است نشانه ای از یک شریک سوء استفاده گر و آزارگر باشد. و قاعدتا اینها نشانه های فردی است که شما می خواهید از او فرار کنید.

۴٫ عادات متفاوت از مسائل مالی

پول همیشه و غالبا یکی از مسائلی است که زوجین بر سر آن بحث و دعوا می کنند بنابراین، شگفت زده نشوید اگر همین مساله باعث دعوای شما دو نفر نیز شود.

این مساله نیز به مرور ممکن است بدتر شود چرا که یک جنبه ی مهم در زندگی روزمره است.

یک رابطه را تنها به خاطر اینکه در مورد مسائل پولی استرس دارید به هم نزنید.

همچنین صرفا به خاطر مدیریت مالی فرد مقابلتان به او احترام نگذارید یا دوسش نداشته باشید بلکه به جای این کارها قبل از اینکه موضوع از کنترلتان خارج شود، راجع به آن صحبت کنبد و تعامل داشته باشید تا دیدگاههای همدیگر را بر سر این مساله بدانید.

۵٫ مشکلاتی از گذشته

هر دعوایی راجع به اعضای خانواده یا افراد قبلی به مرور زمان بدتر خواهد شد بنابراین در صورت بروز اینگونه مسائل سعی کنید اینها را در نطفه خفه کنید.

زمانی که در برخورد با مسائل ناشی از گذشته فکر می کنید که همان فرد سابق نیستید و دیدتان عوض شده و یا موقعیت تغییر کرده است.

بهتر است در همان ابتدا با خودتان توافقی داشته باشید راجع به اینکه صحبت راجع به چه مسائلی مشکلی ندارد و چه چیزهایی نباید مورد صحبت قرار بگیرند؟

و اینکه دفعه ی بعد که این مساله رخ داد چگونه باید با آن برخورد کنم و چه برنامه ای داشته باشم.

۶٫ مسائل مرتبط با حد و مرزها

مرزهای نامشخص در ارتباط همیشه منجر به انزجار می شوند که می تواند واقعا در طول زمان بدتر شوند.

این مرزها هم برای شما و هم برای فرد مقبالتان صدق می کنند. هرچند همه ی ما می خواهیم دیگری را عاشقانه دوست داشته باشیم .

مهم نیس چه پیش آید، با این حال لازم است که ما اول خودمان را دوست داشته باشیم و مرزهای سالم و استانداردهایی مشخصی را تعیین کنیم و بهترین کار این است.

یکبار که شما این کار را انجام دهید (و فرد مقابلتان همان کار را انجام دهد) یک ارتباط سالم تر و موفق تر خواهید داشت. نداشتن حد و مرزهای مشخص در طرفین به مرور زمان بدتر شده و باعث ایجاد خشم از همدیگر خواهد شد.

۷٫ عدم توانایایی برای برقراری ارتباط

یک ارتباط باز و صادقانه چیزی است که شما باید در تمام مدت ارتباط بر روی آن کار کنید. عادات ارتباطی ضعیف نهایتا به ارتباط آسیب می رسانند.

اگر هر دوی شما نمی توانید به شیوه ای سالم دعوا کنید یا در مورد مشکلات به توافق برسید، به نظر می رسد احتمال شکست این رابطه زیاد است.

۸٫ بی احترامی و روراست نبودن

اگر فردی از همان ابتدا نمی تواند رفتار محترمانه ای از خود نشان دهد، تصور کنید بقیه ی عمرش چگونه رفتار احترام برانگیز خواهد داشت؟

اگر متوجه چشم چرانی یا اعمال و کلماتی از او شدید که زشت و زننده است و باعث می شود که شما با خود بگویید این درست نیست، دقت بیشتری به ارتباط و آینده ی خود به خرج دهید.

به احتمال قوی اصلا این فرد ارزش صداقت و روراستی را ندارد و این می تواند منجر به صدمات و ناراحتی های بسیار در طول زندگی شود.

۹٫ خیانت

چشم چرانی یک مشکل است. اما اگر فکر می کنید که فرد مقابلتان ممکن است خیانت کند یا اگر نشانه هایی بروز می دهد از اینکه قبلا به کسی خیانت کرده، از این فرد فاصله بگیرید و خود را نجات دهید.

عدم وفاداری معمولا عمده ترین عاملی است که یک ارتباط را بهم می زند و نشان دهنده ی مشکلات عدیده ای است.

نه تنها خیانت به خودی خود مشکل بزرگی است بلکه همچنین ریشه در مسائل و مشکلات عمیق تری مانند هر گونه عدم اعتماد و احترام دارد. و این چیزی نیست که شما بخواهید با آن دست و پنجه نرم کنید.

۱۰٫ راز و رمزهای مالی

به نظر می رسد ایده ی خوبی باشد که اگر بخواهید راز و رمزهای مالی خود را در همان چند ماه اول رابطه با فرد مقابلتان در میان بگذارید.

و این اطمینان را حاصل کنید که تمام این اطلاعات را در قرار اول بروز نمی دهید. اما این به این معنی نیست که شما برای همیشه رازهای خود را پنهان کنید به خصوص اینکه بهرحال این رازها روزی مشخص خواهند شد.

اگر فرد مقابلتان حس کند که شما در مسائل مالی به او اعتماد نمیکنید به احتمال زیاد فکر خواهد کرد که در همه جنبه های دیگر نیز شما چیزهایی را پنهان کرده اید.

این مساله برای فرد مقابل هم صدق می کند اگر متوجه شدید که او تمام مسائل مالی خود را از شما پنهان می کند، بدانید که این فرد تمایل چندانی به اشتراک گذاردن همه ابعاد زندگیش با شما نیست.

۱۱٫ مشکلاتی در اعتماد کردن

زمانی که یکبار اعتماد از بین برود، واقعا برگرداندن این اعتماد سخت است.

اعتماد بنیان تمام رابطه هاست پس یک بحث و جدل هرچند کوچک بر سر اعتماد بنیان این رابطه را به هم می ریزد. این مشکل می تواند در طول زمان رشد پیدا کرده و بدتر شود.

حتی ممکن است در جایی منجر به شکست ارتباط و بهم خوردن ازدواج شود.

۱۲٫ جدال های ناموثر و ناکارآمد

همانگونه که قبلا هم گفته شد، مسائل مرتبط با ارتباط برقرار کردن و تعامل با گذر زمان آزار دهنده تر می شوند.

زوجین نیاز دارند تا تعامل خوب و مهارت های آن را بلد باشند و این بخصوص در مدت کشمکش ها خود را نشان می دهد.

اگر شما این جدال ها را به خوبی در مراحل اولیه ارتباط جلو نبرید در ادامه ی ارتباط همچنان یک مشکل باقی خواهند ماند و در طول زندگی از آن آسیب خواهید دید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.