مرکز مشاوره

هدف مردان از ازدواج، مردان چه انگیزه هایی برای ازدواج دارند؟

هدف مردان از ازدواج

هدف مردان از ازدواج، مردان چه انگیزه هایی برای ازدواج دارند؟

در این مقاله می خواهیم هدف مردان از ازدواج را بررسی کنیم چون جالب است در دوره ای هنجارها و عرف های جامعه از مردان برای رفع نیازهایشان حمایت می کنند، ازدواج برای مردان چه مفهومی خواهد داشت.

زنان و مردان برای ازدواج انگیزه های خاص خودشان را دارند و به همین دلیل به تشکیل خانواده فکر می کنند.

افراد می توانند برای انتخاب همسر مناسب حتما از انگیزه های او باخبر شوند چون تاثیر زیادی در بهتر شدن روابط زن و شوهر و استحکام خانواده دارد.

بسیاری از افراد فقط برای رفع نیاز جنسی ازدواج می کنند اما اگر این افراد به مسائل دیگردر زندگی مشترک توجه نکنند ازدواج موفقی نخواهند داشت.

انسان ها نیازهای جسمی و روحی بسیار زیادی دارند و مرد و زن باید در کنار یکدیگر باشند و نیازهای یکدیگر ارضا کنند چون مکمل یکدیگر هستند.

افراد برای اینکه ازدواج موفقی داشته باشند باید به مشاور مراجعه کند و قبل ازازدواج به خوبی با انگیزه های طرف مقابل آشنا شوند.

نیازهای اساسی زندگی در انسان ها

انسان ها برای زندگی کردن نیازهای اساسی و کلی دارند و تصمیمات زندگی خود را بر اساس این نیازها می گیرند و همین نیازها باعث می شود تا برای آینده شان هدف گذاری کنند.

نیازهای اساسی به مردان و زنان انرژی خاصی می بخشد به همین دلیل برای رسیدن به هدف های آینده شان تلاش می کنند.

نیازهای اساسی عبارت اند از: نیاز به بقا، نیاز به تعلق و دوست داشتن، نیاز به قدرت، نیاز به آزادی و تفریح.

هدف مردان از ازدواج

مردان برای ازدواج انگیزه های زیادی دارند و ممکن است بر اساس شخصیت آن ها این انگیزه ها در آن ها متفاوت باشد، به طورکلی انگیزه های اصلی که بیشتر مردان آن ها را برای ازدواج در نظر می گیرند را بررسی می کنیم.

رفع نیازهای جسمانی هدف مردان از ازدواج

بهترین راه برای رفع نیاز جسمانی ازدواج است، این نساز بسیار مهم و قوی است و اگر رفع نشود مشکلاتی را برای فرد و جامعه به وجود می آورد.

یکی از مهم ترین اهداف برای ازدواج نیاز های جسمانی و رفع کردن آن می باشد.

هدف مردان از ازدواج
هدف مردان از ازدواج

تولید مثل و ماندگاری نسل

همه انسان ها علاقه بسیاری به فرزند دارند و مردان در این زمینه علاقه آن ها بیشتر می باشد چون دوست دارند فرزنددار شوند و نسل خود ادامه دهند، ادامه دادن نسل و داشتن فرزند برای آن ها یک نوع افتخار می باشد.

مردانی که فرزندان زیادی دارند کمتر به مشکلات روحی دچار می شوند و زندگی خوبی دارند اما مردانی که توانایی تولید مثل ندارند و فرزند دار نمی شوند با مشکلات روحی و روانی باید درگیر باشند.

هدف مردان از ازدواج، داشتن همدم و تکیه گاه در دوران پیری

در دوران پیری افراد بیشتر به همدم نیاز دارند چون توانایی افراد در این سن کاهش می یابد و می خواهند یکی در کنارشان باشد در این هنگام همسر بهترین همدم است.

افراد در دوران پیری توانایی آن ها کاهش می یابد و به کسانی نیاز دارند که به آن ها تکیه کنند و آن افراد نیازهای آن ها را تامین کنند، بهترین افراد می تواند فرزندان آن ها باشد.

یکی از انگیزه مردان برای ازدواج داشتن همسر و همدم خوب در طول زندگی و داشتن فرزندانی دوست داشتنی می باشد.

ایجاد تعادل در زندگی

ساختار وجودی مردان با زنان متفاوت است مردان با منطق تصمیم می گیرند و زنان از روی احساسات رفتار می کنند.

برای اینکه زندگی به تعادل برسد و زن ومرد زندگی خوب و با آرامشی داشته باشند باید لطافت و مهربانی زنانه و احساسات قشنگش با منطق مردانه با هم آمیخته شود.

رفع احساس تنهایی

بسیاری از مردان برای اینکه احساس تنهایی نداشته باشند به دنبال شریک خوب برای زندگی هستند تا بتوانند لحظات خوبی را با او رقم بزنند.

هر فرد باید یک نفر را داشته باشد تا در هنگام ناراحتی و مشکلات و یا خوشحالی احساسات خود را به او بگوید و بهترین شخص شریک زندگی اش می باشد.

چون بعضی از مسائل انسان ( مخصوصا مردان) نمی توانند با دوست و یا والدینشان در میان بگذارند و بهتر است به کسی که خیلی به آن ها نزدیک است و شریک زندگی شان است بگویند، در اینجا همسر نقش به سزایی دارد.

هدف مردان از ازدواج، نوازش روحی هدف مهم مردان از ازدواج

مردان نقش مهمی در اجتماع دارند و برای اینکه بتواند مخارج خانواده را تامین کنند باید در جامعه فعالیت کنند.

مردان به دلیل روحیات و توانایی هایی که دارند راحت تر می توانند برای امرار معاش خانواده به نتیجه برسند به همین دلیل در قسمت خشن جامعه قرار می گیرند.

آن ها برای آنکه استرس و فشارهای روحی و شغلی که اجتماع به آن ها وارد می کند را کم کنند نیاز به یک همسر دارند تا به آن ها محبت کنند و آرامش را در محیط خانه به وجود آورد.

استقلال و اعمال قدرت در زندگی

مردان علاقه بسیاری به قدرت و مدیریت کردن دارند، آن برای آنکه بتواند زندگی خود را بر اساس افکار، نگرش و معیارهای خود بسازند باید ازدواج کنند تا یک زندگی مستقلی داشته باشند و بر اساس عقاید و افکار خود بتوانند آن را مدیریت کنند.

بعضی از مردان برای خود امکانات زندگی مجردی را فراهم می کنند که بتوانند مستقل زندگی کنند آنها در زندگی مجردی به مدیریت و برنامه ریزی درست نمی رسند و برای آنکه بتوانند حس مدیریت را در خود به وجود آورند باید ازدواج کنند.

برای آنکه استقلال کامل از خانواده داشته باشند و خودشان زندگی شان را مدیریت کنند باید همسری برای خود برگزینند.

نیاز به حمایت کردن

مردان دوست دارند افراد دیگر را حمایت کنند و تکیه گاهی خوبی برای آن ها باشند، و حمایت کردن یکی از خصوصیات بارز آن ها می باشد.

آن ها با ازدواج این حس را در خود تقویت می کنند چون ابتدا تکیه گاه همسرشان هستند و پس از مدتی دارای فرزند می شوند و باید تکیه گاه و حامی آن ها باشد.

یکی دیگر از انگیزه ها و هدف مردان برای ازدواج حمایت کردن دیگران  می باشد.

علائم ازدواج در مردان

مردان هنگامی که به ازدواج کر می کنند نشانه ها و علائم آن را در خود نشان می دهند.

مثلا شغل خوبی را برای خود در نظر می گیرد و تلاش می کند تا از نظر مالی به شرایط مطلوبی برسد و پس اندازی برای خود داشته باشد.

هدف مردان از ازدواج
هدف مردان از ازدواج

به فرد مورد علاقه خود ابراز محبت می کند و در مورد آینده و برنامه های آینده اش با او صحبت می کند.

مردی که می خواهد ازدواج کند تنها حرف نمی زند بلکه برای رسیدن به هدفش تلاش میکند و در آینده آن حرف ها را به عمل تبدیل می کند.

مرکز مشاوره

بسیاری از افراد به دلیل نداشتن وقت کافی و یا خجالتی بودن و راحت نبودن در جلسه های مشاوره به صورت حضوری شرکت نمی کنند، آن ها می توانند برای آنکه تصمیم درستی در مورد ازدواج بگیرند از مشاوره تلفنی استفاده کنند.

افراد باید با کمک گرفتن از روانشناس انگیزه و هدف های ازدواج مردان و زنان را بشناسند تا ازدواج موفقی داشته باشند.

منبع: مرکز مشاوره

مشاوره ی جنسی

مشاوره ی جنسی چیست؟

مشاوره ی جنسی چیست؟ رابطه ی زناشویی به عنوان مهمترین و اساسی ترین رابطه ی انسان توصیف شده است و رابطه ی نزدیکی با رضایت …
مشاوره ازدواج رایگان

مشاوره ازدواج رایگان

در تعیین شدن معیارهای انتخاب کردن همسر . پس از تسلط داشتن  هر شخص به احتیاج های روانی و ارتباطی خودش . که در یک ارتباط تازه …
مرکز مشاوره ژنتیک

مرکز مشاوره ژنتیک

همه پدر و مادر ها و همه دختران و پسران دم بخت آرزو دارند تا زندگی بی دغدغه و آرامی را در کنار همسر و …
مشاوره برای ازدواج

مشاوره برای ازدواج

ازدواج وانتخاب همسر همواره در زندگی هر خانواده ای وجود داشته است واین چرخه همواره ادامه دارد .به گونه ای که شما همسر خود را …
مرکز مشاوره قبل از روانشناسی

مرکز مشاوره قبل از ازدواج

برای جوانان عزیز کشور در هرجایی که زندگی میکنند  مرکز مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره قبل ازدواج را توصیه میکند. جوانان عزیز و آینده ساز کشور …
علل فرار دختران و پسران از خانه

علل فرار دختران و پسران از خانه

خواست خانوائه ها از مرکزمشاوره به خاطر فرزندان تمامی خانواده ها خواهان این هستند که جوانانی شایسه و برومند در جامعه داشته باشند از این رو …

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.