مرکز مشاوره

چگونه یک زندگی سالم و موفق داشته باشیم؟ نوشتار روانشناسی نوین

سبک زندگی ما می تواند تاثیر شگرفی بر چگونگی احساس ما داشته باشد.

زمانی که ما به خودمان توجه نشان نمی دهیم، ممکن است مشکلات زیادی را تجربه کنیم شامل مشکلات خواب، چاقی، انرژی کم، مشکلات توجه و تمرکز و فشار خون زیاد و یا استرس. این مشکلات ما را در معرض اضطراب قرار می دهند.

 ایجاد تصمیم های سالم به ما کمک خواهد کرد تا احساس بهتری پیدا کنیم.

به یاد داشته باشید، هدف ایجاد یک سبک زندگی سالم کمک به خودمان برای دستیابی به بهترین عملکرد است و نه کاهش اضطراب ( چرا که اضطراب یک نقش انطباقی مهم بازی می کند- بدون آن ممکن است زنده نمانیم).

داشتن یک سبک زندگی سالم ما را در وضعیت بهتری برای مدیریت اضطراب قرار می دهد. در اینجا ما چندین توصیه برای ایجاد یک سبک زندگی شسالم به شما ارائه می کنیم:

  • یک برنامه داشته باشید و یک روال روزانه تنظیم کنید

یک روتین و روال با تنظیم زمانهای خاصی برای وعده های غذایی، کار، تکالیف درسی، زمان آرامش و زمان خواب ایجاد کنید. زمانی که قابلیت پیش بینی برای امور در اختیار ما قرار می گیرد احساس بهتری پیدا می کنیم.

 همچنین از نظر یک مشاور خوب این به ما کمک می کند تا امور را بهتر انجام دهیم و به ما یاد آوری می کند که زمانی را هم برای خود اختصاص دهیم. داشتن یک روال می تواند به شما کمک کند تا بستر را برای مدیریت بهتر اضطراب خود مهیا کنید.

ورزش منظم

ورزش منظم می تواند تاثیر مثبتی هم بر سلامت روان و هم بر سلامت جسمی شما داشته باشد.

در واقع، ورزش یکی از قوی ترین ابزارها برای مدیریت استرس و اضطراب می باشد. با این حال، شروع به ورزش منظم ممکن است سخت باشد.

بنابراین، با ورزش کم و سبک شروع کنید و به مرور کار کنید.

سعی کنید سه یا چهار بار در هفته و هر بار به مدت حداقل بیست دقیقه ورزش کنید.

اگر به ورزشی که علاقه دارید بپردازید به احتمال زیاد آن را ادامه خواهید داد مانند اسکی رفتن، رقص، کونگ فو، دو ، والیبال و یا هر ورزشی که ممکن است از انجام آن لذت ببرید.

به یک باشگاه رفته و در یک کلاس ثبت نام کنید یا یک فرد را برای تمرین گرفتن پیدا کنید. راههایی پیدا کنید تا بتوانید فعالیت بدنی تان را افزایش دهید.

به عنوان مثال، خیلی دورتر از در ورودی ماشین تان را پارک کنید یا از پله ها به جای آسانسور استفاده کنید.

  • تغذیه سالم داشته باشید

داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم باعث می شود خیلی احساس خوبی داشته باشید. در طول روز آگاهانه غذا بخورید و وعده های غذایی را از دست ندهید.

رژیم غذایی شما می بایست شامل تنوعی از غذاهای مختلف باشد. حتما میپرسید چگونه می توان سالم تر تغذیه کرد؟

سعی کنید نمک و شکر مصرفی را کاهش دهید، میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید و آب بیشتری بنوشید. سه وعده کامل در روز و یک تا دو میان وعده داشته باشید.

خواب شبانه ی کافی داشته باشید

متن مرکز مشاوره خانواده

مشکلات خواب می تواند به مشکلات اضطراب کمک کرده و مقابله با آن را مشکل تر کند. سعی کنید در حدود هفت تا هشت ساعت خواب در هر شب داشته باشید.

هرچند این زمان پیشنهادی یک تخمین و تقریب است و افراد ممکن است نیازهای مختلفی به میزان خواب داشته باشند و این میزان ممکن است با افزایش سن تغییر کند.

  • حمایت اجتماعی کسب کنید

داشتن افرادی در زندگی که بتوان روی آنها حساب کرد از اهمیت زیادی برخوردار است.

این به شما کمک می کند تا زمانی که یک روز بد گذرانده اید و یا در حال دیست و پنجه نرم کردن با یک مشکل هستید، بتوانید با یک دوست صحبت کنید. داشتن یک شبکه اجتماعی ارتباط تنگاتنگی با رفاه بیشتر دارد.

 داشتن حداقل یک دوست حمایت کننده می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

  • یاد بگیرید تا آرامش کسب کنید

بکارگیری متدها و استراتژی هایی برای ریلکس کردن می تواند به شما کمک کند تا تنش کلی خود و سطوح استرس را در بدنتان کاهش دهید.

با این حال، ریلکس کردن چیزی بیش از نشستن بر روی یک زیرانداز بستن چشم ها و یا نشستن روی مبل و دیدن تلویزیون است.

آنچه که یک تفاوت اساسی ایجاد می کند، ریلکس کردن عمیق است که در تضاد است با آنچه که بدن شما حین استرس تجربه می کند.

می توانید از یک مرکز مشاوره خوب کمک بگیرید.

  • مدیریت زمان داشته باشید

یاد بگیرید تا مدیریت زمان بهتر و موثر تری داشته باشید تا استرس را کاهش دهید. از یک برنامه روزانه برای برنامه دهی به فعالیت هایتان استفاده کنید.

 این به شما کمک خواهد کرد تا ببینید آیا زمان زیادی برای فعالیت های غیر ضروری صرف می کنید یا نه و به شما کمک می کند تا زمان برای چیزهایی که نیاز است انجام دهید، باز کنید.

به یاد داشته باشید زمان خود را برای ریلکس کردن و فعالیت های تفریحی نیز در هر روز تنظیم کنید.

محرک ها را کاهش دهید

کافئین بیش از حد می تواند منجر به مشکلات خواب و اضطراب بالا شود. سعی کنید تا میزان کافئین مصرفی را کاهش دهید. این شامل قهوه، برخی از چای ها، نوشابه و شکلات است.

اگر میزان زیادی از نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنید، بهتر است تا رفته رفته میزان کافئینی را که هر روز مصرف می کنید کاهش دهید. سیگار کشیدن نیز یک محرک قوی است.

 علاوه بر مزایای سلامتی، ترک سیگار ممکن است باعث شود شما کمتر در معرض اضطراب قرار بگیرید.

  • از الکل و مواد مخدر دوری کنید

این هرگز یک ایدهی خوب نیست که از الکل و مواد مخدر برای کمک به مقابله با اضطراب استفاده کنید.

این کار تنها منجر به مشکلات بیشتری می شود. اگر شما مشکلاتی در زمینه ی اضطراب و استرس دارید، سعی کنید از مواد مخدر و الکل به عنوان راهی برای مقابله و مواجهه با احساسات منفی دوری کنید.

اگر فکر می کنید که ممکن است مشکلاتی در زمینه استفاده و رفتن به سمت الکل و یا مواد مخدر داشته باشید، حتما با پزشک خود صحبت کنبد.

تست جنسی ، مرکز مشاوره ایران ، مرکز روانشناسی ایران، مشاوره شغلی آنلاین، مرکز مشاوره خانواده ، نوروفیدبک چیست ، تست تفاهم زن و شوهر

  • به چکاپ بروید

حتما به سلامت بدن خود اهیمت بدهید. با یک پزشک برای داشتن چکاپ منظم صحبت کنید.

  • مشکلات را حل کنید

مشکلات یک منبع مشترک از استرس هستند و می توانند منجر به افزایش اضطراب شوند. بنابراین، مهم است که شروع به شناسایی و مواجهه با مشکلاتتان کنید.

 با این حال، ممکن است فهمیدن این که مشکلات واقعا کدامند و کدام یک باید در اویت حل و فصل قرار بگیرند کار سختی است.

می توانید از یک روانشناس خوب کمک بگیرید.

  • استرس را کاهش دهید

گاهی اوقات نیازهای زندگی زیاد می شوند. استرس می تواند تاثیر منفی بر سلامت شما داشته باشد. به دنبال راه هایی برای کاهش استرس باشید.

 با مشکلات مقابله کنبد، به حمایت هایی که میتوانید از اطرافیان کسب کنید تکیه کنید، و زمانی را برای مراقبت از خود اختصاص دهید.

به عنوان مثال، زمانی را برای خود در هر روز برنامه ریزی کنید و در این زمان کتاب مورد علاقه تان را بخوانید، به پیاده روی بروید، برنامه تلوزیونی مورد علاقه تان را تماشا کنید و یا ریلکس کنید.

 همچنین می توانید از طریق دادن زمان بیشتر به خود برای بودن در مکان ها و جایگاهی که عجله نداشته باشید، استرس خود را کاهش دهید.

سعی کنید به خود ۵ دقیقه زمان بیشتری بدهید- این می تواند خیلی کمک کننده باشد!.

  • نگرش مثبت داشته باشید

آیا نهایت تلاشتان را می کنید تا به زندگی به گونه ای نگاه کنید که گویا نیمه پر لیوان را می بینید؟ شما باید به خودتان باور داشته باشید و نگرش مثبتی داشته باشید.

 اینگونه بیندیشید: من فکر میکنم که می توانم…. من فکر می کنم که از عهده کارها بر می آیم…تا بتوانید موفق شوید.

منبع:مرکزمشاوره ستاره ایرانیان

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.