مرکز مشاوره

مراکز مشاوره ژنتیک

مرکز مشاوره ژنتیک

مرکز مشاوره ژنتیک اطمینان خاطری از جهت ازدواجی مطمئن و داشتن فرزندانی سالم به زوجین خواهد داد و با توجه به مشکلات ژنتیکی کنونی حضور و مراجعه به مشاور ژنتیک ضروری به نظر می رسد. مشاوره ژنتیک در کلیه مراحل زندگی حائز اهمیت است، اما تقسیم بندی زیر متداول می باشد و در مرکز مشاوره ژنتیک خدمات زیر ارائه می شود.

مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج

این نوع مشاوره که بیشتر در کشور ما مرسوم است، به کسانی پیشنهاد می شود که قصد ازدواج فامیلی را داشته و نیز نگران ابتلای کودک آینده خود به بیماری ژنتیکی هستند.

مشاوره ازدواج های خویشاوندی

ازدواج خویشاوندی، نوعی از ازدواج است که درآن زوجین با یکدیگر نزدیکی فامیلی داشته و دارای ژن های یکسان هستند. درحال حاضر بیماری موروثی بیشماری کشف شده اند که می توانند از راه به ارث رسیدن ژن های یکسان از والدین، کودکان را مبتلا سازند. این تهدید در وصلت های خویشاوندی به علت وجود ژنهای یکسان حادتر بوده اما بدان معنا نیست که در ازدواج های غیرخویشاوندی هیچ تهدیدی برای آینده کودکان وجود نداشته باشد، بلکه درصد خطر کم تر خواهد بود.

تست جنسی ، مرکز مشاوره ایران ، مرکز روانشناسی ایران، مشاوره شغلی آنلاین، مرکز مشاوره خانواده ، نوروفیدبک چیست ، تست تفاهم زن و شوهر

مشاوره هنگام زایمان و بارداری

به کسانی داده می شود که قصد بارداری دارند و نگران سلامت فرزند آینده خود می باشند. مانند بارداری های زیر ۱۸ و بالای ۳۵ سال، داشتن سابقه فرزند مبتلا به بیماری ژنتیکی، نگرانی از بابت ابتلای کودک خود به بیماری ژنتیکی، درگیری یکی از والدین با یک بیماری ژنتیکی،پیشینه سقط مکرر یا ناباروری.

مشاوره و تخمین خطر ابتلا به معلولیت وجود سوابق پیشین از ابتلاء به ناتوانی در فرد یا فامیل ها می تواند دلیلی برای نگرانی والدین و مراجعه آنان جهت تشخیص علل معلولیت، ناتوانی و یا محاسبه میزان خطر تکرار معلولیت در فرزندان باشد. با حضور در مرکز مشاوره ژنتیک نگرانی خود را برطرف نمایید.

منبع: e-teb.com


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره