مرکز مشاوره

مرکز مشاوره خرم آباد

مرکز مشاوره خرم آباد

مشاو

مشاوره نقش بسیار مهم و اساسی در زندگى مادى و معنوى انسان و مخصوصا در بهبود رابطه خود با اطرافیان، کاهش رفتارهاى دوگانه ، نامناسب و پیش گرفتن بهترین راه و شیوه زندگى دارد. یک مشاوره خوب می تواند تاثیر به سزایی بر روی اخلاق فردی و در ادامه آن بر روی  فرهنگ یک اجتماع بگذارد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که یک مشاوره خوب با یک مشاوره بد بسیار متفاوت است.

شماره های تماس 01

با توجه به نکات بالا و به هدف کمک به مردم عزیز خرم آباد وافزایش و بالا بردن سطح فرهنگ و بهبود زندگی برای آنان، برآن شدیم تا مرکز مشاوره خرم آباد را راه اندازی کنیم. این مرکز با همکاری مشاوران خوب و با تجربه کشور و به صورت مداوم در مرکز مشاوره شریعتی ، مرکز مشاوره آزادی ، مرکز مشاوره انقلاب ،مرکز مشاوره کیو و دیگر مراکز مشاوره آماده ارائه خدمات خود است.

 مراکز مشاوره ازدواج انقلاب ، مشاوره خانواده انقلاب ، مشاوره خانواده شریعتی ، مشاوره ازدواج شریعتی، مشاوره خانواده آزادی و سایر شعب زیر نظر مرکز مشاوره خرم آباد بهترین مشاوران را به شما معرفی خواهند کرد. امیدواریم که بتوانیم بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم.

برادرم ازنظرذهنی مشکل داره ودرمدرسه استثنایی درس میخونه

سلام وقتتون بخیر.من یه برادر۲۱ساله دارم که ازنظرذهنی مشکل داره ودرمدرسه استثنایی درس میخونه وخیلی پرخاشگروعصبانیه وقابل کنترل نیست وهرکی میبینش سربه سرش میذاره و کفر زیاد میگه وهرکاری میکنیم ترک نمیده واصلاآروم وقرارنداره و همش بیرون میره حتی بیشتروقتاساعت۵ صبح ازخونه میزنه بیرون و وقتی بهش تذکرمیدیم پرخاشگری میکنه و حتی میفته به جونمون ازنظر هوشی خیلی باهوشه و بعضی وقتاکه بهش وعده وعید میدیم آرومه ولی باز شروع میکنه واقعا نمیدونیم چیکارش کنیم وکجاببریمش که درمان شه.ساکن خرم آبادیم.ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ

در وهله اول با یک روانشناس مجرب مشورت کنید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشاوره تحصیلی

سلام خسته نباشید مشاوره تحصیلی هم دارید؟
بیشتر مشاوره انگیزشی میخوام
لطفا راهنمایی کنید مرسی

پاسخ

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عاشقه یه دختر شدم که تو شهره دیگست

باعرض سلام و خسته نباشید،من عاشقه یه دختر شدم که تو شهره دیگست خیلی میخوامش به حدی که میمیرم.

براش حاضرم تمامه زندگیم رو هم ببرم اونجا ،حالا به نظر شما چیکار کنم،الانم اون گفته که با مشاوره صحبت کنم لطفا ج بدید

پاسخ

بهتره دوست عزیز از مشاوره شروع کنید و بدونید افرادی زیادی رو دیدیدم که مثل شما بودن ولی بسیار زود به راهروهای دادگاه رسیدن
پس منطقی برخورد کنید و تابع احساسات خودتون نباشید

مشاوره رفتار پسر نوجوان

ممنون میشم منو جهت مشاوره رفتار پسر نوجوانم راهنمایی کنید که به کجا مراجعه کنم.

پاسخ

با سازمان بهزیستی شهرتون تماس بگیرید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

فوبیای خون تزریق

سلام ببخشید من فوبیای خون تزریق دارم ب حدی ک با دیدن صحنه خون گیری یا جراحت و …دچار سرگیجه و درنهایت غش میشوم .
اگر میشه کمکم کنید من واقعا اذیتم چون رشتم پزشکی هست و تحت فشارم میترسم باعث بشه رشتمو انصراف بدم .ایا قابل درمان هست؟
و اگر هست کسی در خرم اباد میشناسید ک مشاوره پیشش برم؟
پاسخ
ببینید کاملا قابل درکه برای شما که رشته پزشکی می خونید برخورد با خون اجتناب ناپذیر است ..خب طبیعتا شرایط دشواری است منتهی نگران نباشید چون فوبی خون کاملا قابل درمان است منتهی باید حتما مراجعه حضوری کنید به درمانگری که در این رابطه است و خب با پرس و جو متوجه می شوید اینکه دقیقا در شهر شما هست یا نه را مطلع نیستم ولس به هر حال گاهی برای برطرف کردن یک مساله نیاز باشد که حضورا مراجعه داشته باشید ..حالا هر جایی که متخصص این کار وجود دارد

به هر حال جای نگرانی وجود ندارد امیدولرم با مراجعه به زدری مرتفع شود
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۵۸

روش درمان خون هراسی

روش کار به این صورت است که ابتدا درباره خون و آثار آن مطالعاتی داشته باشید و در ضمن آن عکس ها و تصاویری که از افراد مجروح گرفته شده و در حد معمولی است، را مشاهده کنید.

این کار آنقدر باید ادامه پیدا کند تا کاملا ترس و اضطراب احتمالی به وجود آمده از دیدن تصاویر از بین برود.

وقتی توانستید کاملا به اعصابتان مسلط شوید باید سعی کنید کم کم با مشاهده صحنه های واقعی تمرین کنید. برای این کار وجود مددکار یا فرد دیگری که شما را کمک کند لازم است، به این ترتیب که فرد مذکور سعی می کند خون ریزی های معمولی مثل یک زخم سطحی در بدن یا مثلا شکستگی های معمولی را در بیمارستان ها و یا صحنه هایی چون ذبح حیوانات کوچک مثل مرغ را به شما نشان دهد.
باید صحنه های ترس انگیز را به ترتیب از کمترین ترس تا بیشترین ترس ابتدا در ذهن و خیال خود تصور کنید و این کار را آنقدر تکرار کنید که موقعیت برایتان عادی شود، سپس همین ترتیب را در صحنه واقعی به تنهایی یا با کمک مددکار انجام دهید.

این برنامه باید همواره با آرامش بخشی، و تلقین دهی از طرف خود یا مددکار صورت گیرد. در ابتدا هم اگر توان روبرویی مستقیم را ندارید، می توانید از طریق تماشای فیلم یا تجسم ذهنی و خیالی صحنه های خونین این کار را بکنید و بعدا از صحنه های واقعی استفاده کنید.

این کار آنقدر باید ادامه پیدا کند تا شما کاملا بتوانید هیجان های خود را کنترل کنید و در دیدن خون به صورت عادی واکنش نشان دهید.

نکته ای که لازم است به آن دقت داشته باشید این است که هرگز نباید برای پنهان کردن ترس و اضطراب خود هنگام دیدن خون تلاش کنید، زیرا این کار سبب بدتر شدن وضعیت شما خواهد شد.

نکته دیگر اینکه در مواجهه با صحنه های ترس آور، باید به ترتیب از موقعیت هایی که کمترین ترس را ایجاد می کند شروع کنید و تا به موقعیت هایی که بیشترین ترس را دارد ادامه دهید.

در هر موقعیت هم مواجهه را باید آنقدر ادامه دهید تا کاملا دیدن آن صحنه برایتان عادی شود. رعایت این ترتیب هم در مواجهه واقعی لازم است و هم در مواجهه خیالی و ذهنی.

یعنی شما باید صحنه های ترس انگیز را به ترتیب از کمترین ترس تا بیشترین ترس ابتدا در ذهن و خیال خود تصور کنید و این کار را آنقدر تکرار کنید که موقعیت برایتان عادی شود، سپس همین ترتیب را در صحنه واقعی به تنهایی یا با کمک مددکار انجام دهید.
هرگز نباید برای پنهان کردن ترس و اضطراب خود هنگام دیدن خون تلاش کنید، زیرا این کار سبب بدتر شدن وضعیت شما خواهد شد..

تفاوت فوبیای خون با فوبیاهای دیگر

افرادی که دچار فوبیای ارتفاع، آب، تاریکی و… هستند هنگامی که در شرایط هراس آور قرار می‌گیرند به صورت معمول با افزایش ضربان قلب و فشار روبرو می‌شوند. این حالتها ناشی از اضطراب شدید آنها است اما در فوبیای خون اوضاع به صورت کامل متفاوت است.

افرادی که به فوبیای خون، آمپول یا جراحت مبتلا هستند، وقتی از موقعیت موجود می‌ترسند، با افت شدید فشار خون و افت فاحش ضربان قلب مواجه می‌شوند.

این پیامد فیزیولوژکی تنها مختص فوبیای خون، آمپول و جراحت است و در انواع دیگر فوبیا مشاهده نمی‌شود. درمان فوبیای خون نیز، با توجه به وجود این تفاوت در نشانه ها ، با روشهای درمانی فوبیاهای دیگر متفاوت است.

روش های درمان فوبیا

یکی از روشهای درمان فوبیا حساسیت زدایی منظم است؛ یعنی مواجه کردن تدریجی فرد با موقعیت هراس آور. در این روش هم سعی میکنیم به فرد آموزش دهیم هربار با انجام تکنیک‌هایی، از افت فشار و ضربان قلب خود جلوگیری کند.
سرمشق گیری، روش درمانی دیگری است.

در این روش یک نفر، با انجام کاری که از فرد مبتلا به فوبیا برنمی‌آید، به او نشان می‌دهد که مواجهه با آن موقعیت هراس آور امکان پذیر است؛ برای مثال پانسمان یک زخم را مقابل چشمان او عوض می‌کنند.
روش‌های دوم و سوم، برای درمان فوبیاهای دیگر هم کاربرد دارد اما همانگونه که اشاره شد روش اختصاصی برای درمان فوبیای خون ، روش (تنش کاربردی) است.

در فوبیاهای دیگر، نشانه های فیزیولوژیک در فرد نمایان می‌شوند؛ یعنی او دچار اضطراب می‌شود و افزایش فشار و ضربان قلب پیدا می‌کند؛ سپس متخصص تلاش می‌کند این عوارض را از بین ببرد اما در فوبیای خون سعی می‌شود قبل از بروز نشانه ها، با اقداماتی از ایجاد آنها جلوگیری شود.
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵
موفق باشید

منبع: com.مرکزمشاوره


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

67 نظرات

  • yarahmadi , جولای 30, 2014 @ 11:33 ق.ظ

    سلام.
    لطفا شماره تماس وآدرس دقیق مراکزمشاوره شهر خرم آبادو برام بفرستین.ممنون.

    • Anonymous , جولای 31, 2014 @ 10:10 ق.ظ

      دوست عزیز شما میتونید با بهزیستی منطقه و یا دانشگاه علوم پزشکی تماس بگیرید و ازشون ادرس مرکز مشاوره رو بپرسید …
      ولی در خرم آباد میتونید به این آدرس مراجعه کنید …
      خیابان مطهری، محل سابق جهاد مجتمع بهداشتی درمانی کاظم صدیق، مرکز مشاوره …
      تلفن : ۳۲۲۹۷۱۰

  • لیلا , سپتامبر 28, 2014 @ 9:41 ب.ظ

    باسلام خسته نباشید.ادم وسواسی هستم از نظر فکری هم جسمی.جدیدا حساسیتم خیلی زیاد شده جوری که از هرچیزی بیخود عصبی میشم ودرحین عصبانیت دستام می لرزه.خیلی زود رنج هستم.وبه راحتی اشکم درمیاد.یه مدته همش گریه میکنم بی دلیل.ازنظر احساسی به فردی وابسته م…
    ممنون میشم ادرس روانشناس خوبی تو خرم اباد بمن معرفی کنید.

    • Anonymous , سپتامبر 29, 2014 @ 11:03 ق.ظ

      دوست عزیز میتونید با اداره کل بهزیستی استان تماس بگیرید و از لیست مراکز با خبر بشید ..
      و اینم ادرس یک مشاور خوب که رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره لرستان بوده
      خرم آباد، میدان شهدا، کوچه روبروی فاطمیه،ساختمان پزشکان مهر، طبقه دوم
      تلفن:۲۲۲۰۶۷۸-۰۶۶۱
      فقط شماره تلفن باید به شماره های جدید تغییر بدید

  • Maryam , اکتبر 4, 2014 @ 6:38 ب.ظ

    با سلام من یه دختر دو ساله دارم که از لحاظ هوشی چند سوال در موردش دارم میشه لطف کنید یه مرکز مشاوره به من معرفی کنید. ممنون

    • Anonymous , اکتبر 5, 2014 @ 9:31 ق.ظ

      دوست عزیز میتونید با اداره کل بهزیستی تماس بگیرید و از لیست مشاوران و مراکز با اطلاع بشید
      چون بچه ها از روحیه و رفتاری حساس برخوردار هستند پس باید در این مورد با دقت بیشتری رفتار کنید …

  • sara , نوامبر 15, 2014 @ 11:11 ق.ظ

    سلام. من هرچند وقت یه بار بصورت طولانی مدت شبا خوابای بد و ترسناک میبینم. طوریکه روی افکار و روحیه م بشدت تاثیر میزاره و کل روزمو خراب میکنه. میخوام بدونم چرا و آیا چاره ای داره؟؟؟

    • Anonymous , نوامبر 15, 2014 @ 11:31 ق.ظ

      خب خواب میتونه بازتاب اتفاقات روز شما باشه .. بهتره تمام اتفاقات روز رو آنالیز کنید و ببینید به چه جیزی میرسید…؟ موقع خواب قران بخوانید و موسیقی آرامش بخشی رو گوش بدید و در روز وقتی رو مشخص کنید و پیاده روی کنید تا شرایط بدنتون برای خوابی آرام مهیا بشه…

      در غیر اینصورت بهتره با روانشناسی متعهد در این مورد مشورت کنید

  • ستاره , دسامبر 16, 2014 @ 4:00 ب.ظ

    سلام خسته نباشید.میشه لطف کنید آدرس مشاوره خوبی در الیگودرز را بمن معرفی کنید.ضمنا مشاوره خانم باشد.باتشکر

    • Anonymous , دسامبر 16, 2014 @ 5:03 ب.ظ

      دوست عزیز میتونید با اداره بهزیستی شهرستان محل زندگی خودتون تماس بگیرید و آدرس مراکز معتبر مشاوره ای رو ازشون دریافت کنید

  • زهرا , مارس 7, 2015 @ 8:53 ب.ظ

    لطفاشماره جدید یک مشاور روبرام بنویسید من شدیدامشکل اعصاب دارم

    • Anonymous , مارس 8, 2015 @ 12:48 ق.ظ

      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴

      و یا در شهرتون با اداره کل بهزیستی تماس حاصل کنید و آدرس مشاوران و مراکز مشاوره ای معتبر رو دریافت کنید

  • ali , آوریل 9, 2015 @ 11:08 ق.ظ

    سلام آیا در شهر خرم آباد روانکاو هست.
    ممنون از سایتتون

    • Anonymous , آوریل 9, 2015 @ 5:18 ب.ظ

      بله با اداره کل بهزیستی شهرتون تماس بگیرید

  • سارا , آوریل 15, 2015 @ 11:15 ب.ظ

    یک ساله عقد کردم همسرم بسیار شکاکه کارم ب جدایی داره میکشه خواهش میکنم یه مشاور خیلی خوب بهم معرفی کنید بدجوری عذاب میکشمو بسیار ناامیدم

    • Anonymous , آوریل 16, 2015 @ 9:51 ق.ظ

      آدرس مرکز مشاوره رو میتونید از اداره بهزیستی دریافت کنید … تابلو های مشاوران روانشناس به رنگ زرد و سبز از دیگر تابلو ها مشخص هستند

  • هانی , جولای 6, 2015 @ 1:55 ب.ظ

    سلام من زنی ۲۸ ساله هستم در سن شانزده سالگی ازدواج کردم منو همسرم باهم مشکل خاصی نداشتیم اما از چهار سال پیش همسرم با دختری آشنا شده و با مشکلات زیادی که با این خانم داشته حاضر نیست رابطه اش را با این خانم قطع کند من همسرم وزندگیمو دوست دارم و راههای زیادی رو امتحان کردم تا رابطه همسرم و با این خانم قطع کنم ولی موفق نشدم لطفا کمکم کنید

    • moshaveran , جولای 7, 2015 @ 2:18 ق.ظ

      دوست عزیز میدونید که چنین روابطی رو در عرف و شرع قانون قبول میکنه
      پس شما یا میتونید با این رفتارهمسرتون سازگاری به خرج بدید و حریم زندگی خودتون رو حفظ کنید که بهترین کاره
      یا میتونید با ایشون قاطعانه صحبت کنید و ایشون رو تهدید به جدایی و رفتن از زندگی مشترک کنید که میتونه بعد از این حرف هر اتفاقی بیفته
      و یا در این مورد با فردی قابل اعتماد در خانواده صحبت کنید تا بتونه در این مورد حرف شمارو به ایشون برسونه
      در غیر اینصورت باید صبوری و سازگاری رو در پیش بگیرید

  • ... , جولای 24, 2015 @ 12:27 ب.ظ

    من دختری ۱۹ساله هستم شدیدا زود عصبانی میشم و پرخاش میکنم تازگیا هم دستام ب شدت میلرزن و وقتی عصبی میشم حالت تهوع پیدا میکنم
    من نمیدونم باید چکار کنم…

    • ◄Responder► , جولای 25, 2015 @ 9:08 ب.ظ

      دلیل عصبانیت زیاد شما چیست؟ آیا مشکلی درونی شما را اینگونه زود عصبی می کند یا اینکه به دلیل مشکل روحی و روانی عصبانیت شما ظاهر می شود؟ در ادامه خواهید خواند که دلیل عصبانیت شما کدام است.

      به طور کلی عصبانیت مى‏تواند عوامل گوناگونى داشته باشد از جمله: ۱- حسادت، ۲- کم‏ حوصلگى و کم‏ ظرفیتى، ۳- ضعف و ناتوانى مزاج، ۴- عدم اعتماد به نفس و خودکم‏بینى، ۵- حساسیت‏هاى افراطى، ۶- منفى‏بافى و سوء ظن به دیگران، ۷- همانندسازى و تقلید از والدین، همسالان و همکلاسان و… .

      اما دلایل رایج برای عصبانیت شامل کار زیاد، خستگی، گرسنگى و تشنگى هستند به همین دلیل در این بخش به بهترین و بدترین مواد غذایی برای داشتن آرامش اعصاب و روان اشاره خواهیم کرد.

      یکی از روش‌های تأمین آرامش روان و کنترل تنش‌های عصبی استفاده از غلات و سبزی‌ها است. مصرف زیاد گوشت و غذاهای سرخ شده، فرد را عصبی و تندخو می‌کند و در بین بدترین غذاها برای اعصاب و روان فست فودها بیشتر از همه تاثیر گذارند.

      مصرف ویتامین‌های گروه B در کاهش عصبانیت و خستگی مفید است. مصرف ویتامین‌های گروه B در افزایش یادگیری نیز مؤثر است. استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین‌های گروه B در تغذیه روزمره در کاهش عصبانیت، پیشگیری و درمان افسردگی و خستگی مفید است.

      بهترین منابع ویتامین B جگر، گوشت گوساله، ماهی، مرغ، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، جوانه گندم، حبوبات، غلات، شیر و لبنیات، گوجه فرنگی، کاهو، هویج، قارچ، انواع میوه و دانه‌ها و مغزهای روغنی هستند.

      یکی از روش‌های تأمین آرامش روان و کنترل تنش‌های عصبی، استفاده از غلات گیاهی و سبزی‌ها است زیرا این مواد غذایی نقش مهمی در کاهش استرس دارند.

      شیرینی ها جزو خوردنی های استرس زا هستند. همچنین مصرف شیرینی‌ها علاوه بر افزایش قند خون ترشح انسولین در بدن را افزایش می‌دهد که این حالت منجر به ایجاد استرس در افراد می‌شود. غذاهای آماده و فوری و به خصوص نوشابه‌های گازدار قند خون را افزایش می‌دهد که همین امر در ایجاد استرس و تنش‌های عصبی نقش بسیاری دارد.
      همچنین متخصصان معتقدند که کم کاری و یا پرکاری غده تیروئید و نامنظم بودن فعالیت هورمون ها از دلایل اصلی عصبانیت در زنان هستند که باید با انجام آزمایشات تشخیص و درمان شوند.

  • ارزو , سپتامبر 9, 2015 @ 10:48 ب.ظ

    سلام من سه ساله ازدواج کردم شوهرم ناتوان جنسی دارد ..ولیزخودش ممیگ مشکلی ندارم با قرص کلومیفن خوب میشه ولی خیلی سرد و بی میله…من نمیتونم سردی شو تحمل کنم میخوم طلاق بگیرم ولی مهریه مو نیاز دارم به کجا مراجعه کنم که راهنمایی م کنه واسه طلاق…ادرس مشاور طلاق میخوام لطفا راهنمایی کنید
    من چطوری عصبی بودن و بی میل بودن شو ثابت کنم

    • ◄Responder► , سپتامبر 11, 2015 @ 9:08 ب.ظ

      دوست عزیز هیچکدام از این موارد باعث دادن حق طلاق به شما نمیشه … چون حق طلاق با شوهر شماست …
      مگر بتونید این سردی رو برای دادگاه اثبات کنید که میتونه شمارو به گناه بکشونه
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

  • ارزو , سپتامبر 11, 2015 @ 4:19 ب.ظ

    در ضمن من یه برگه ازمایش که توان بارداری نداره ازش دارم …ولی یه یه ازمایش جدید داده میگه ازمایشم مشکلی نداره

    • ◄Responder► , سپتامبر 12, 2015 @ 12:35 ق.ظ

      برگه ازمایش صحیح رو پزشکی قانونی ارائه خواهد داد … ولی برای طلاق باید از مهریه گذشت و یا اینکه مهریه رو بگیرد و زندگی مشترک رو ادامه ندید که در این مورد شما طلاق نگرفتید و از مهریه هم برخوردارید ولی نفقه شما قطع میشه
      به هر حال چون حق طلاق با مرده پروسه و روند خاص خودش رو میطلبه

  • رها , سپتامبر 30, 2015 @ 12:54 ق.ظ

    من یک سالو سه ماهه ازدواج کردم ب شدت روی نگاه های همسرم ب دیگردختران حساس هستم زنذگیم داره خراب میشه کمکم کنید

    • ◄Responder► , سپتامبر 30, 2015 @ 8:19 ب.ظ

      تا وقتی که اینقدر حساس هستید ایشون از این روش ممکنه برای تحت فشار قرار دادن شما استفاده کنه
      وقتی از ایشون در مورد تعصب و توجه اش به زندگی مشترک صحبت کنید ایشون به ارامی از این حالت بیرون میاد
      در کل اقایون نسبت به این مسایل حریص و کنجکاو هستند و شما نباید حساسیت نشون بدید
      و گرنه باید تصمیم سختی در زندگی خودتون بگیرید

  • بهار , دسامبر 20, 2015 @ 12:28 ق.ظ

    سلام من خیلی زود عصبی میشم حتی با بچم رفتار مناسب ندارم اونو هم عصبی کرد چه کار کنم

    • ◄Responder► , دسامبر 21, 2015 @ 10:46 ق.ظ

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه
      دفتر شریعتی:
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

      دلیل عصبانیت زیاد شما چیست؟ آیا مشکلی درونی شما را اینگونه زود عصبی می کند یا اینکه به دلیل مشکل روحی و روانی عصبانیت شما ظاهر می شود؟ در ادامه خواهید خواند که دلیل عصبانیت شما کدام است.

      به طور کلی عصبانیت می‏تواند عوامل گوناگونی داشته باشد از جمله: ۱- حسادت، ۲- کم‏ حوصلگی و کم‏ ظرفیتی، ۳- ضعف و ناتوانی مزاج، ۴- عدم اعتماد به نفس و خودکم‏بینی، ۵- حساسیت‏های افراطی، ۶- منفی‏بافی و سوء ظن به دیگران، ۷- همانندسازی و تقلید از والدین، همسالان و همکلاسان و… .

      اما دلایل رایج برای عصبانیت شامل کار زیاد، خستگی، گرسنگی و تشنگی هستند به همین دلیل در این بخش به بهترین و بدترین مواد غذایی برای داشتن آرامش اعصاب و روان اشاره خواهیم کرد.

      یکی از روش های تأمین آرامش روان و کنترل تنش های عصبی استفاده از غلات و سبزی ها است. مصرف زیاد گوشت و غذاهای سرخ شده، فرد را عصبی و تندخو می کند و در بین بدترین غذاها برای اعصاب و روان فست فودها بیشتر از همه تاثیر گذارند.

      مصرف ویتامین های گروه B در کاهش عصبانیت و خستگی مفید است. مصرف ویتامین های گروه B در افزایش یادگیری نیز مؤثر است. استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین های گروه B در تغذیه روزمره در کاهش عصبانیت، پیشگیری و درمان افسردگی و خستگی مفید است.

      عصبانیت زیاد ، دلیل عصبانیت کودکان ، دلیل عصبانیت مردان

      نقش تغذیه بر آرامش اعصاب

      بهترین منابع ویتامین B جگر، گوشت گوساله، ماهی، مرغ، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، جوانه گندم، حبوبات، غلات، شیر و لبنیات، گوجه فرنگی، کاهو، هویج، قارچ، انواع میوه و دانه ها و مغزهای روغنی هستند.

      یکی از روش های تأمین آرامش روان و کنترل تنش های عصبی، استفاده از غلات گیاهی و سبزی ها است زیرا این مواد غذایی نقش مهمی در کاهش استرس دارند.

      شیرینی ها جزو خوردنی های استرس زا هستند. همچنین مصرف شیرینی ها علاوه بر افزایش قند خون ترشح انسولین در بدن را افزایش می دهد که این حالت منجر به ایجاد استرس در افراد می شود. غذاهای آماده و فوری و به خصوص نوشابه های گازدار قند خون را افزایش می دهد که همین امر در ایجاد استرس و تنش های عصبی نقش بسیاری دارد.
      همچنین متخصصان معتقدند که کم کاری و یا پرکاری غده تیروئید و نامنظم بودن فعالیت هورمون ها از دلایل اصلی عصبانیت در زنان هستند که باید با انجام آزمایشات تشخیص و درمان شوند.

  • احمد , ژانویه 28, 2016 @ 1:27 ب.ظ

    سلام من ۳۳سال دارم متاهل هستم ودچار زود انزالی لطفا برای درمان راهنمایی کنید

    • ◄Responder► , ژانویه 29, 2016 @ 10:53 ق.ظ

      بیشتر مردها حداقل برای مدت کوتاهی زود انزالی رو در طول زندگیشون تجربه می کنند .
      برای بیشتر مردان این مشکل بصورت دائم نیست و بعد از مدتی خود به خود درمان میشه .
      زود انزالی یا انزال زود رس وقتی مشکل ساز میشه که از حالت موقت خارج شده و در هر بار آمیزش جنسی مرد دچار اون بشه .
      راههای طبیعی زیادی برای درمان زود انزالی وجود دارد که در این مقاله ما شش راه اصلی رو به شما معرفی می کنیم.
      اول بیایید ببینیم که کلا به چه حالتی زود انزالی گفته میشه ؟

      زودانزالی چیست ؟
      زود انزالی به جالتی گفته میشه که مرد بعد از تحریک و نعوظ کامل بالافاصله بعد از شروع نزدیکی جنسی و دخول به ارگاسم و انزال می رسد و توانایی ارضای جنسی همسر خود را از دست می دهد .
      معمولا انزال زود رس بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه بعد از شروع دخول صورت می گیرد .
      معمولا در راه های درمان زود انزالی بصورت همزمان بر روی بدن و ذهن اقداماتی صورت میگیرد تا مرد به حالت روان تنی ( سلامت جسمی و روحی ) مناسب برای یک نزدیکی جنسی طولانی مدت دست پیدا کند .

      از نظر فیزیکی دلیل زودانزالی بخاطر تحریک خیلی سریع اعصاب موجود در سر آلت مردان است که باعث انزال سریع و پیش از انتظار میشود .

      تفاوت زود انزالی با عدم نعوظ در مردان چیه؟
      در مردانی که دچار بیماری عدم نعوظ آلت هستند ، با وجود تحریک شدن ، خون به مقدار مناسب به آلت نرسیده و باعث ایجاد اختلال در نعوظ میشود ولی در بیمارانی که از زودانزالی رنج می برند آلت به حالت نعوظ کامل می رسد ولی بلافاصله بعد شروع نزدیکی و دخول ، مردن به انزال می رسد .
      چه چیزی باعث ایجاد زود انزالی در مردان می شود ؟
      درحالیکه علت عدم نعوظ در مردان مربوط به بیماری های قلبی و عروقی و یا بیماری هایی مثل دیابت می شود ، دلیل زود انزالی بیشتر مربوط به مسائل روانی و آمادگی ذهنی و جسمی فرد است .
      از علت های شایع انزال زود رس می تواند ، عدم رسیدن به بلوغ جسمی و جنسی کامل ، فشار عصبی بخاطر رابطه ی جنسی ، استرس برقراری رابطه ی جنسی با همسر تازه ازدواج کرده و یا حتی افسردگی را نام برد .

      پیشنوازی :
      پیشنوازی یک تجربه جنسی شامل لمس کردن ، ماساژ دادن و نوازش دادن بدن شریک جنسی بدون انجام دخول است که در صورتی که با نفس های عمیق و آرام همراه باشد می تواند به درمان زود انزالی کمک فراوانی بکند .
      در هنگام پیشنوازی و ملاعبه فشار خون مرد و زن به آرامی بالا می رود و از ایجاد هیجان سریع و ناگهانی جلوگیری می شود .
      حفظ این آرامش بسیار مهم است چراکه مردان بسرعت به نقطه اون تحریک جنسی می رسند ولی زن ها نیاز به زمان بیشتری برای تحریک شدن دارند .
      در واقع زن ها به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای تحریک شدن از نظر جنسی نیاز دارند در حالیکی مردها به سرعت بسیار بیشتری تحریک می شوند .
      با تمرین طولانی مدت پیشنوازی ، مردها یاد می گیرند که هیجان خود رو کنترل کنند و بدین ترتیب از نظر روانی تمرکز لازم برای جلوگیری از انزال خود را در دراز مدت پیدا می کنند .

      تمرین ماهیچه های لگنی
      برای اینکار کافیه که ماهیچه مثانه ی خود رو محکم فشار بدید ، مثل حالتی که می خواهید جلوی ادرار خود رو بگیرید .
      با اینکار شما ماهیچه های مرتبط با انزال خود را قوی می کندی و در هنگام انزال می تونید با نگه داشتن و کنترل این ماهیچه ها جلوی انزال زودرس خود را بگیرید .
      لازم به ذکر است که قوی شدن این ماهیچه ها به درمان بیماری عدم نعوظ آلت نیز کمک می کنند . بدین صورت که با محکم نگه داشتن این ماهیچه ها خون در الت نگه داشته می شود و نعوظ کامل حفظ می شود .

      استفاده از کاندوم
      استفاده از کاندوم در هنگام مقاربت جنسی باعث کاهش اصطحکاک در سطح الت می شود و بدین ترتیب از تحریک بیش از اندازه اعصاب آلت جلوگیری میشود و در نهایت مدت زمان بیشتری می توان به نزدیکی جنسی ادامه داد.
      بیشتر : انواع کاندوم موجود در بازار ایران

      ژل و کرم های تاخیری بی حس کننده
      با قرار دادن مقدار کمی از ژل های تاخیری بر روی سر آلت می توان از زود انزالی در آمیزش جنسی جلوگیری کرد.
      این ژل ها در ناحیه ای که مورد استفاده قرار می گیرند تا حدودی بی حسی ایجاد می کنند و از تحریک بیش از اندازه در آن قسمت جلوگیری می کنند و در نهایت مدت زمان نزدیکی را افزایش می دهند .
      بیشتر : انواع ژل های تاخیری

      مکمل های طبیعی
      بعضی از مرد ها بر این باورند که داروهای طبیعی می تواند زود انزالی را درمان کند . واقعیت این است که هیچ داروی گیاهی خاصی برای درمان زودانزالی وجود ندارند و بیشت رداروها موجود در بازار بیشتر جنبه ی آرامش بخش دارند چراکه زودانزالی بیتش رمربوط به ماسئل ذهنی است و با مصرف آرامش بخش ، می توان بصورت کاذب ذهن را آرامش کرد و مدت بیشتر در رابطه ی جنسی باقی ماند .
      بکلید روش های طبیعی دروان زود انزالی ، پیدا کردن راهی برای دوری از استرس و اضطراب است .

      آرام شدن
      درصد بالایی از مشکلات زودانزالی مربوط به استرس و عدم وجود آرامش در فرد است .
      تمرین های آرامش بخش مثل نفس های عمیق و تکنیک های دم و بازدم می تواند به کسب آرامش کمک بسزایی بکند. کلاس های یوگا و مدیتیشن و کلا هر چیزی که ذهن شما رو آرام می کند در بهبود و درمان بیماری زود انزالی بسیار موثر است .

      چرا باید حتما در کنار لوازم زناشویی ژل لوبریکانت داشته باشیم ؟
      نتیجه
      با وجود اینکه مشکل زود انزالی برای مردم و هسرش بسیار نارحت کننده است ، ولی این یک بیماری مهلک نیست و با رو های مختلفی قابل درمان است .
      درمان های انزال زودرس معمولا شامل ریلکس شدن و دوری از استرس و تنش های فکری می باشد .
      شما هم می توانید بعد از مدتی تمرین و با استفاده از روش های مختلفی که در این مقاله ذکر شد به مدت زمان دلخواهتون در رابطه جنسی برسید و از نعمت های حلال الهی استفاه کنید .
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

  • golnaz , فوریه 3, 2016 @ 11:00 ق.ظ

    سلام و خسته نباشید من کارشناسی روانشناسی هستم و جویای کار در مراکز مشاوره هستم. با تشکر

  • گلنار , فوریه 14, 2016 @ 6:21 ب.ظ

    سلام، من خانمی ۲۹ساله هستم دوساله ازدواج کردم. که به شدت دچار افسردگی شدم و از هیچ چیز دنیا لذت نمیبرم.علاقم به شوهرم کم شده از زندگیم راضی نیستم ومدام فکر خودکشی به سرم میزنه، نیاز به کمک دارم

    • راهنما , فوریه 15, 2016 @ 12:19 ق.ظ

      در این مورد حتما” با روانشناسی مجرب مشاوره ای حضوری داشته باشید

  • مریم , آوریل 13, 2016 @ 12:34 ب.ظ

    سلام من سوال زنتیکی داشتم میشه شماره تلفن یک مشاور زنتیک ب من بدین

    • راهنما , آوریل 14, 2016 @ 5:09 ب.ظ

      در شهر خرم آباد مرکزی رو نمیشناسیم

  • sadaf , آوریل 16, 2016 @ 10:55 ب.ظ

    سلام،من دوساله باپسرعموی خودم ازدواج کردم ازهمون اول علاقه ای به ایشون نداشتم الان طوری شده که ازش متنفرشدم میخوام طلاق بگیرم اماعلاقه نداشتن به طرفت دلیل قانع کنده ای برای خانواده یادادگاه محسوب نمیشه.لطفا یه مرکزمشاوره روبهم معرفی کنیدکه دراین موردبتونه کمک کنه منو،ممنونم

    • راهنما , آوریل 19, 2016 @ 9:06 ق.ظ

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه
      دفتر شریعتی:
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

  • Reza , ژوئن 23, 2016 @ 10:33 ق.ظ

    با سلام و خسته نباشید.قبل هرچیز لطفا جواب سوالمو برام ایمیل کنید

    من یه پسرجوونم بیکار ۲۵سالمه
    ۴ساله با یه دختر آشنا شدم شده نفسم شده عشقم به هیچ عنوان نمیتونم ازش بگذرم.۳سال از رابطمون خیلی قشنگ گذشت بدون هیچ بی احترامی
    بعد سه سال الان رفته سرکار من مشکلی با کارش ندارم دوست دارم همسرم شاغل باشه
    ولی بعضی اوقات کاری میکنه بهش شک کنم
    مثلا شارژش تموم شد یه روز با گوشی همکارش پسره مجرده به من پیام داده سلام یه زنگ بهم بزن البته محل کارش تلفن دلره اونوقت با گوشی همکارش پیام داده
    یا وقتی میبرمش سرکار من سر خیابونم این که میذه سرکار تو کوچه همکارش رو میبینه پسرا میمونه پیششون به خندیدن و شوخی کردن تو کوچه
    متاسفانه من عذاب میکشم با این کارا
    الانم میگه نمیخوامت دیگه اصلا دوست ندارم
    مادرش میگه مگه منو کفن کنید ت دخترمو ببرید
    دخترم میگه خانوادم قبول کنن من خودکشی میکنم
    منم به ته خط رسیدم میخوام خودکشی کنم
    به نظرم به بیماری پارانویید مبتلا شدم
    آیا درمان میشم؟یا الکی میرم دکتر؟هزینه دکتر حدودا چقده؟باید برم روانشناس یا روانپزشک؟یه دکتر هست آدرس چهارراه بانکه اسمشو نمیدونم خیلی ازش تعریف میکنن تو تلویزیون شبکه افلاک هم میاد اون چطوره؟

    • راهنما , ژوئن 23, 2016 @ 5:26 ب.ظ

      در این مورد باید با مشاوری مجرب که میتونید ادرسشو از اداره بهزیستی دریافت و مشورت کنید
      در ضمن هدف از ازدواج رسیدن به آرامشه … کمی فکر کنید ایا با این رفتارها و حرف از خودکشی زدن میتونید ارامش رو حتی لمس کنید ؟
      بهتره در این مورد حتما” مشاوره کنید با یک مشاور و روانشناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.