مرکز مشاوره

مرکز مشاوره تهران

ویژگی های روابط زناشویی خوب

بهترین مرکز مشاوره تهران

 آماده خدمت رسانی به مردم عزیز در تمامی نقاط تهران میباشد.

مشاوره فوری : ۰۲۱۲۲۳۴۴۲۸۲

۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵

زندگی های سخت امروزی و مشکلاتی که در این زندگی ها به وجود می آید، در کلان شهر ها دوچندان شده و به دلیل کمبود وقت و یا اولویت بندی های انجام شده در زندگی، حل کردن این مشکلات پشت گوش انداخته شده و به آن توجهی نمی شود. به همین دلیل در این شیوه از زندگی نیاز به فردی که آگاهانه بتواند مشکلات خانواده را شناخته و با توجه به شناختی که از خانواده ها دارد آن را حل نماید احساس می شود. بنابراین کانون مشاوران ایران با مشاورانی با تجربه و راه اندازی مراکز متعدد در تهران به عنوان پایتخت کشور سعی در کمک دارد.

پس مشکلات خانوادگی ، مشکلات زناشویی ، مشکلات با کودک خود و حل این مشکلات را به مشاوران و روانشناسان ما بسپارید.ما با دور هم گرد آوردن کادری مجرب و سرشناس از بهترین مشاوران و روانشناسان در پی ارائه بهترین خدمات در تمام زمینه های مشاوره ای هستیم. مرکز مشاوره تهران تحت عنوان مرکز مشاوره خوب تحت حمایت کانون مشاوران میباشد و در سراسر ایران دارای نمایندگی های معتبر و مجاز میباشد.

شماره های تماس 01

مراکز مشاوره تهران

مرکز مشاوره تهران و نواحی مشاوره در شرق تهران و مرکز مشاوره غرب تهران و سایر مراکز مشاوره تهران آماده خدمت به هم میهنان عزیزمان می باشد.

برادر با ایمانم الان به پوچی رسیده

سلامن برادری دارم دانشجوی یکی از دانشگاهای دولتی با حقوق است.ایشون اهل نماز بود ولی چند سالی است که به سمت اهنگهای یکی از خوانندگان غربی که پوچ گرا است شده وهمه زندگیش شده حرفهای پوچ اون.

همش با کسانی که درشأن اون نیستن میگرده مثلا فامیل.

نزدیکمون که پسرای اهل خلافن همش تمایل داره میره پیششون اونام که حسادت میکنن بهش همش ترغیبش میکنن به رفتارای بدوغیر اخلاقی .

انگار هیچی برادرم رو خوشحال نمیکنه وقدر خودشو نمیدونه درحالیکه بسیار باهوش بسیار دلسوز خانواده مخصوصا پدرم ومهربونه واحساساتی .

خیلی دوست دارم کمک کنید .

دچار سردرگمی شده نصیحتهای منم فایده ندارهدلم میسوزه زندگی وجونی برادرم اینجوری بگذره خیلی حالت سردرگمی داره کتابهای ادمهایی که خودکشی کردن وپوچ گرا هستنرو میخونه….

پاسخ

دوست عزیز فقط باید از طریق دوستانی که روی ایشون نفوذ داره .
وارد گفتگو بشید ولی انتظار معجزه نداشته باشید .
در ضمن شاید ایشون فقط یک آهنگ گوش میده .
و بعد از مدتی سراغ لحن دیگری خواهد رفت .
پس به جای مخالفت با ایشون ازش بخوایت شمارو با این فضا آشنا کنه .
بعد در موردش تحقیق کنید و با برادرتون آرام بحث و گفتگو کنید .
از این طریق میتونید روی ایشون اثر بذارید .
ایشون هم به حرفهای شما گوش میده چون شمارو شبیه خودش میبینه.
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

دوست عزیز ایشون در سنی نیستند که شما بخواهید ایشون رو نصیحت کنید و تلاش کنید که مسائل ایشون رو رفع کنید متوجه نگرانی و دغدغه شما هستم.
ولی بهتره یا از طریق روانسناس و یا دوستی بدون قضاوت با ایشون صحبت بشه متاسفانه این مسائل در بین دانشجویان بسیار است .
که دچار مشکلاتی می شوند .
و طبیعی است که به هر حال کمی به سمت مسائل غربی بروند .

در مورد برادر شما اینکه می خواهد هم ردیف دوستانش باشد و از طرفی هم دنبال جلب رضایت خانواده خواهد بود مطمئن باشید .

در هر صورت بهتره با فردی در غالب دوستانه و بی قضاوت صحبت شود که با ایشون حرف بزنند
گاهی خود فرد هم متوجه شرایط نیست ولی مسائل می توانند به راحتی حل شوند
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۹۸۲۱۲۲۳۵۴۷۸۳
موفق باشید

پیشنهادات مرکز مشاوره ایران

  • الف) آینده نگر باشید و برای چند سال آینده برنامه ‏ریزی کنید.
  • ب ) با افراد شاد، خوشبین و امیدوار مجالست داشته باشید و از روحیه آنان الهام بگیرید.(مهم)
  • ج ) به شدت از منفی گرایی بر حذر باشید و افکار منفی را از خود دور کنید.
  • د ) با هسته‏های مشاوره در این زمینه ارتباط داشته باشید.
  • ه ) از اساتید دلسوز و متعهد کمک بگیرید.
  • و ) منزوی نباشید و با افراد با تجربه و متعهد ارتباط صمیمانه برقرار کنید.
  • ز ) کتاب‏هایی را که در زمینه شادکامی، رمز موفقیت، راز موفقیت مردان بزرگ و… نوشته شده، با دقت بخوانید و به دستورات آنها عمل کنید.
  • ح ) ورزش کنید؛ زیرا ورزش در شادی روح و سلامت جسم مؤثر است.
  • ط ) در محیط‏های شاد و سالم، به استراحت و تفریح بپردازید (مرکز بهداشت و مشاوره).

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۴۴۰۳۴۴۹۰
موفق باشید

  • ی ) از افراد منفی‏گرا بر حذر باشید.
  • ک ) از بحث‏های رنج‏آور با این و آن اجتناب کنید.
  • ل ) توجه داشته باشید که مشکلات و رنج‏ها، همیشگی نیست و روزگار در تحوّل و تغییر است و چه بسا حوادث پیش‏بینی نشده‏ای نیز در حل مشکلات به یاری انسان بشتابد.
  • م ) سفرهای شاد و سیر و سیاحت‏های علمی برای شما لازم و مؤثر است.
  • ن ) خاطرات تلخ را به دست فراموشی بسپارید و از بازگو کردن آن برای دیگران، پرهیز کنید.
  • س ) اگر ذوق هنری دارید، به کارهای هنری از قبیل کاریکاتور، گرافیک، نقاشی، خط، نویسندگی و… بپردازید. ضمنا نیایش و دعا مؤثر و نافذ است(انجمن روانشناسان آمریکا ، مرکز مشاوره خانواده، ۲۰۱۵)

بنابراین از دعاها و مناجات‏های دلنشین غافل نباشید. در این راستا نیایش‏هایی هم چون: مناجات خمسه ‏عشر، کمیل و نیز صحیفه سجادیه بویژه دعای بیستم (مکارم الاخلاق) را همواره بخوانید و باور داشته باشید که نیایش و دعا سرنوشت‏ساز است، با خدا انس بیشتری داشته باشید و با او درد دل کنید.
پیشنهاد می‏شود که در اوقات فراغت، به تفصیل نعمت‏ها و الطاف الهی از قبیل اصل وجود، سلامتی، توفیق تحصیل و… هم‏چنین بلایایی را که خدا از شما دور کرده است، یادآور شوید و ضمن سپاسگزاری از او، قلب خویش را مالامال از محبت و عشق الهی کنید.
قرآن کلام خداست. از تلاوت و تدبّر در آیه‏های آن هر چند اندک، دریغ نکنید. این جهت علاوه بر ارزش‏های گوناگون دیگر، شما را با خدا مأنوس‏تر می‏سازد.
در مورد ازدواج هم عجله نکنید, یکی از دلیل های عدم علاقه ئ شما به ازدواج , شرایط سنی شما است (البته شما هنوز چند سال دیگر فرصت دارید).

سعی کنید زمانی ازدواج کنید که صد در صد شایق و متمایل به تشکیل زندگی مشترک باشید و این را بدانید که ازدواج و شوهر داشتن نه تنها دختر را محدود نمی کند; بلکه سبب به وجود آمدن بسیاری از آزادی ها و فعالیت های اجتماعی مثبت می گردد(ماهنامه مشاوره نفت).

خواستگاری از دختر در دوران دانشجویی

من از یه دختری که دوستش دارم خواستگاری کردم همدیگرو میخوایم و تو دوران آشنایی هستیم و پسندیدیم همدیگرو ولی بخاطر دانشجو بودن هر دومون (من ترم ۲ ارشد و ایشون ترم ۶ کارشناسی) میگن که تا شرایطمون بهتر نشده (یعنی خونه و شرایط کاری) با هم در ارتباط نباشیم هر موقع شرایطت بهتر شد من آماده هستم برا ازدواج.

یعنی ارتباطمو قطع کنم یکم سخته نمیدنم چیکار کنم ممنون میشم ازتون که راهنماییم کنین

پاسخ روانشناس

خب دوست عزیز تا وقتی که شرایط ازدواج و نداشته باشید ارتباط داشتن باعث افزایش وابستگی و سخت شدن شرایط میشه
پس اول درستون رو تمام کنید و کاری متناسب رو پیدا کنید تا بتونید برای ازدواج قدم های اولیه رو بردارید

اگر ایشون هم موافق هستند با شما و انتخابشون شما هستید و شما می تونید شرایط حداقلی برای ازدواج فراهم کنید خب زودتر اقدام کنید و از طریق خانواده ها جلو تر برید و اجازه بدید ایشون هم مطمئن تر شوند.

البته که ایشون هم دغدغه هایی دارند که مایلند در ارتباط نباشید ولی اکر برای شما این شرایط سخته خب کمی تلاشتون رو بیشتر کنید و از طریق خانواده ها پیش برید و اجازه بدید حمایت اونها باعث اطمینان خاطر ایشون هم باشه .

مثل خیلی از افراد دیگه که دوران دانشجویی ازدواج می کنند و خب قطعا که سختی هایی دارد ولی تلاش می کنند برای رفع اونها شما هم با هم زندگی دانشجویی رو شروع کنید و البته که باید تفاهم متقابل و مشترک وجود داشته باشد.

ایشون توان شما رو برای اداره زندگی عینی ببینند .

بهتره خودتون برای ایجاد شرایط ازدواج اقدام کنید
موفق باشید و امیدوارم خوشبخت باشید

اختلاف سن به خاطر اینکه زنان زودتر از مردان در مسایل جنسی افتاده میشن وارد میشه وگرنه تمام این موضوعات به درک دو طرف داره
پس اگر میتونید چنین درکی رو داشته باشید مسلم بدونید مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد
ازدواج در شرایط کنونی اقتصادی می رود به یکی از معضلات نسل جوان تبدیل شود.

هزینه های سر سام آور قبل ازدواج و بعد از ازدواج مانند هزینه برگزاری جشن، تهیه جهاز، تهیه مسکن و گذران زندگی نرخ ازدواج در کشور را کاهش داده است (مشاوره ۱۳۹۷)

۴ ساله که ازدواج کردیم همیشه در مورد روابط خانوادگی مون با هم مشکل داریم

من و همسرم ۴ ساله که ازدواج کردیم همیشه در مورد روابط خانوادگیشون با هم مشکل داریم ولی اکثر مشکل من خواهرش هست که یه جوراب مطمئنم نفر اول زندگی همسرم حتی قبل از من هستش اون انسان حسودیه که حتی این موضوع برای همسرم ثابت شده ولی همسرم تنها اقدامی که کرده اینه که رابطه من با خانواده اش رو قطع کرده باز هم اگر دخالت اونها نباشه من مشکلی ندارم ولی اکثر اوقات خواهرش با تماس تلفنی یا رفتن به محل کار همسرم باعث بروز اختلاف و دعوا بین ما میشه ما تو این چند سال ٣ بار با هم دعوا کردیم و هر بار موضوع خواهر ایشون بوده همین دلیل باعث شده بشدت ازش متنفر باشم نمیدونم چطور این مشکل رو حل کنم.

پاسخ

سعی کنید با تعامل و سازش برخورد کنید و اگر می توانید محل زندگی خودتون رو از اونها دور کنید و در این مورد با همسرتون مشورت کنید

حدود ۵سال هست که نامزد کردم و کم نامزدم رو می بینم

سلام. من حدود ۵سال هست که نامزد کردم …

بخاطر اینکه محل کار و تحصیل همسرم در استان دیگه ای هست کمتر میتونیم حضوری همدیگرو ببینیم شاید ۴بار در سال بیشتر از طریق تلفن و.. هست …

من به همسرم اعتماد کامل داشتم و دارم ولی اخیرا حس میکنم همسرم بهم یه چیزایی رو نمیگه میدونم فشار زیادی رو تحمل میکنه ولی نمیتونم این حس ترس رو از خودم دور کنم دائما میخوام به همسرم زنگ بزنم ببینم کجاست..

دفه اول که فهمیدم چیزی رو بهم نگفته دعوای بدی کردیم …

ولی دیروز که بهش زنگ زدم و گفت حالش خوب نیست و میخواد بره خونه احساس بدی داشتم .

تا اینکه ساعت ۲۳شب متوجه شدم تازه رسیده خونه درحالیکه اونجور که به من گفت باید ۲۰ خونه میبود …

تا ساعت ۲بامداد حرف میزدم باهاش ولی بروز ندادم که میدونم خودشم چیزی نگفت … نمیدونم باید چیکار کنم . مراسم عروسیمون نزدیک .

توروخدا راهنماییم کنید .

باید بگذرم یا متوجهش کنم که میدونم .

چجوری مطرحش کنم که دوباره دعوامون نشه ؟

من بهش اعتماد دارم فقط میخوام دلیل این کارش رو بدونم

پاسخ کارشناس مرکز

اگر شما واقعا به ایشون اعتماد دارید نباید با این مسائل سلب اعتماد بشه و ایشون رو هم معذب کنید شاید شرایطی باعث میشه که دقیقا برنامشون رو نگن و شاید بخشی از اون هم کاملا غیر قابل پیش بینی است .

و برای شما چون دور هستید سو تفاهم ایجاد می کند .

بهتره وقتی با ایشون مساله ای دارید تلفنی و پیامکی مطرح نکنید چون به سو تفاهمات دامن می زند و بهتره حضوری صحبت شود .

اصولا دوران نامزدی به واسطه دور بودن خیلی مسائل اغراق می شوند و مشکل تلقی می شوند ولی بعد از عروسی چون هر دو نفر در کنار هم هستند و از برنامه های مطلع هستن
مسائل مرتفع می شود در هر حال اگر فکر می کنی ایشون واقعیت هایی رو به شما نمیگن در زمان و مکان مناسب مطرح کنید و یاد بگیرید دغدغه هایی که نسبت به هم دارید را درست مطرح کنید .
امیدوارم به جای نگرانی خوش بین باشید و با مطرح کردن رودرو و با لحن مناسب به حل سو تفاهمات کمک کنید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵
موفق باشید

راستی اینم بگم که من مشکل خودمم میدونم من دچار واژینیسم هستم همسرم خیلی گرمه و من خیلی سرد.

البته به خاطر رفتارایی که از اول عروسی داشتن دیگه هیچ نوع تمایلی به رابطه باایشون ندارم.

من خودمم خیلی حساس و زودرنجم ولی دررابطه باایشون سعی کردم تحملمو خیلی بالا ببرمولی وقتی بحث میشه ترجیح میدم سکوت کنم وکشش ندم اما ایشون یه موضوع ساده رو خیلی گسترش میده و دعوا راه میندازه.

۶جلسه هم پیش مشاور رفتیم چون ایشون منو هل داده بود وخوردم زمین زانوم صدمه دیده بود مشاور یه جلسه هم باپدرومادرم حرف زد و گفت این اقا خیلی باشما متفاوته و اگه بخوای همینجوری ادامه بدی خیلی اذیت میشی.

اما بعد۶جلسه دیگه ادامه ندادیم به خاطراینکه ایشون مشکلات مالی داشتن منم اصرار نکردم.

الان نمیدونم باید چیکارکنم من همیشه معتقدم یه طرف مقصر صرف نیست ولی خیلی تلاش کردم باهم دعوا نکنیم اما ایشون خیلی عصبی وتند مزاجه وهمین باعث شده خیلی سردتر ودورتر بشم ازشون.کمکم کنید…ممنون

پاسخ مرکز مشاوره تهران

در مورد شما خود این اختلاف سنی یک جنبه از مشکلات را ایجاد کرده چون به لحاظ بلوغ فکر ی در یک سطح نیستید درکتون نسبت به نیار های یکدیگر کامل نیست.

ظاهرا ایشون حرف خودشون رو قبلو دارند شرایط زندگی و اقتصادی متفاوت خودش یک جنبه مهم در ایجاد مشکلات است .
ببنید منطقی فکر کنید ایا با این شرایط و با توجه به ۶ جلسه مشاوره رفتن می توانید این شرایط و این فضا را تحمل کنید یا خیر ؟؟

ایا پذیرشی نسبت به این مساله دارید یا خیر ؟

انچه که بسیار اهمیت دارد تصمیم شما برای ادامه این شرایط است چون درست است هر دو نفر در ارتباط مقصر هستند ولی هر دو هم باید بپذیرند که رفتارشون رو اصلاح کنند و تغییر کنند اگر پذیرشی وجود نداشته باشد شرایط سخت خواهد شد در نهایت امیدوارم تصمیم درستی بگیرید که بعدا پشیمان نشوید

در این مورد میتونید با متخصصین مرکز مشاوره و روانشناسی ایران ، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۹۸۲۱۲۲۳۵۴۷۹۰
موفق باشید

خواستگاری از فامیل دور

با سلام..مدتی هست از طریق خانواده با دختری آشنا شدم که فامیل دور هم محسوب میشوند، شناخت کافی در مورد خانواده داشتم برای همین رضایت برای خاستگاری اعلام کردم و روز خاستگاری مهر دختر به دلم نشست گونه ای که گویا سال ها میشناختمش و ازش دور بودم.

از خانواده دختر و خود دختر اوکی گرفتم ، بعد یکی دور مکالمه با دختر ایشون عنوان کرد قبلا پسری با وی وست بوده و گوید از وی سواستفاده کرده…

من به محض شنیدن شوکه شدم.

دختر گفت تو رو اینقد دوست دارم که با دیدنت احساس آرامش کردم و برای همون موضوع رو بازگو کردم….من جریان رو به خانواده اطلاع دادم اما به گونه ای پدر مادر دختر مطلع نشن و تنها تصور کنن بله پسر خیلز حساس و سخت گیر و شکاک هست.

به دختر هم گفتم موردی نداره من ضربه بخورم ولی پیش کسی بازگو نکن..رابطه ما هم همینجا تموم بشه.از طرفی والدین بنده هم هم برای دختره ناراحت هستن و هم اینکه برای اینده من نگران هستن..

من دخت خیلی دوست دارم اما دو دلم که دوباره قبولش کنم با اون گذشتش ک ازش سو استفاده کرده یا کلا تموم کنن….دختر هم به شدت بهم علاقه داره و شب روز گریه و حتی از خودکشی نجاتش دادن..
من موندم چیکار کنم..به حرف والدین توجه کنم و قید دختر بزنم و یا اینکه پای دختر بایستن فارغ از هر نگاه سنگین و حرف اطرافیان

پاسخ

کسی نمیتونه شمارو مجبور به چنین کاری کنه …

برای چنین کاری نیاز به گذشت فراوان هست که این موضوع رو برای همیشه فراموش کنید و هیچ وقت نه یادآوری کنید و نه باعث شک و تردید شما شود …

پس در این مورد خوب فکر کنید و تکلیف خودتون رو مشخص کنید …

پس وقتی گذشته ایشون برای شما قابل هضم نیست حرفی از دوست داشتنش نزنید و خودتون رو بی دلیل توجیه نکنید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

ارتباط سالم و موثر چیست؟

یک ارتباط سالم و موثر ارتباطی است که در آن‌، زمینه رشد برای هر دو طرف فراهم شده باشد، آرامش هر دو طرف در آن رابطه حفظ شده باشد، حق هیچ‌یک از طرفین در آن ارتباط ضایع نشود و به حق و حقوق دیگران هم تجاوز نشده باشد.

در یک ارتباط سالم و موثر دو نفر هنگامی که در کنار یکدیگر هستند شرایط شان اینگونه است:

  • حس و حال خوبی دارند.
  • احساس شور و نشاط می‌کنند.
  • احساس می‌کنند به داشته‌هایشان افزوده می‌شود.
  •  تعامل دارند.
  • احساس بدهکار بودن و طلبکار بودن ندارند بلکه احساس می‌کنند در رابطه‌شان یک بده- بستان عاطفی اتفاق می‌افتد.

لزوم داشتن یک ارتباط خوب و سالم با خانواده همسر

وقتی شما با فردی ازدواج می‌کنید در واقع با او و خانواده‌اش وصلتی انجام داده‌اید.

خانواده همسر هم جزیی از خانواده شما محسوب می‌شود؛ بنابراین برای اینکه بتوانید ارتباط خوب و عاشقانه خود را با همسرتان حفظ کنید باید با خانواده او هم ارتباط خوب و سالمی داشته باشید.

همچنین به عکس؛ برای داشتن یک ارتباط خوب با خانواده همسر باید ابتدا یک رابطه خوب با همسرتان داشته باشید؛ اما مادامی که با همسرتان مشکل دارید، نمی‌توانید با خانواده او یک رابطه عاطفی برقرار کنید.

وقتی شما با همسرتان یک رابطه خوب برقرار می‌کنید در آینده در زندگی مشترک‌تان از یک منبع قوی و خوب به نام حمایت اجتماعی خانواده برخوردار خواهید بود.

حمایت اجتماعی خانواده‌ها در موقعیت‌های تنش‌زا، استرس‌زا و بحران‌های زندگی بهترین پناهگاه و مناسب‌ترین عامل کمک‌کننده است.

هر چه شبکه ارتباطی ما پویاتر و غنی‌تر باشد و منابع حمایتی اجتماعی‌مان تقویت‌شده‌تر باشد، در چالش‌های زندگی و مواجهه با استرس‌ها و تنش‌های زندگی بهتر می‌توانیم عمل کنیم.

نقش مهم خواهرشوهر

معمولا مادرها در همه موارد نظر دخترهایشان را جویا می‌شوند؛ بنابراین می‌توان از خواهرشوهر به عنوان مشاور مادرشوهر یاد کرد؛پس وجود یک رابطه خوب بین عروس خانواده و خواهرشوهر در تحکیم پیوند عاطفی‌ای که بین عروس و خانواده شوهر ایجاد می‌شود، می‌تواند تأثیرگذار باشد.

اگر یک رابطه خوب، سالم و دوستانه با خواهرشوهرتان داشته باشید در ایجاد یک ارتباط خوب با سایر اعضای خانواده شوهر موفق‌تر خواهید بود و بالعکس.

به عبارت دیگر خواهرشوهر به‌عنوان یک عضو کلیدی در خانواده شوهر اگر بخواهد، می‌تواند تنش‌ها را کاهش دهد، اسباب صلح را فراهم کند و برعکس می‌تواند فضای ارتباطی زوج جوان را تنش‌زا کند.

مرز بین دخالت و حمایت را مشخص کنید

مرز بین دخالت و حمایت بسیار باریک است.

برای اینکه رابطه بین خواهرشوهر و عروس شکرآب نشود، نباید صحبت‌ها، پیشنهادها و رفتارهایی که به منظور حمایت ارائه می‌شود، دخالت تلقی شود.

حمایت و نظارت جنبه مثبت دارد اما دخالت جنبه منفی دارد. هیچ‌کس دوست ندارد دیگری در اموری که مربوط به اوست، دخالت کند اما مشکل زمانی شروع می‌شود که دیگری قصد حمایت از شما را داشته و شما حمایت و کمک او را دخالت تلقی می‌کنید.

بیشتر خانواده‌ها قصد حمایت کردن از زوج‌های جوان را دارند اما متأسفانه در موارد بسیاری این پیشنهادات به‌عنوان دخالت برداشت می‌شود و سوءتفاهم‌ها و اختلافاتی را بین عروس و خانواده شوهر ایجاد می‌کند؛ مثلا خواهرشوهر برای حمایت از برادر و همسر جوانش پیشنهادی ارائه می‌دهد اما شما از آن برآشفته می‌شوید و گمان می‌کنید که او در کارهای شما دخالت می‌کند.

حالا از کجا باید فهمید کدام دسته از پیشنهادها جنبه حمایتی دارد و کدام‌یک دخالت محسوب می‌شود؟

به‌عنوان مثال شما خواهرشوهرتان را دعوت کرده‌اید منزل‌تان. صحبت از مشکلات اقتصادی و گرانی می‌شود و همسرتان می‌گوید که فلان روز برای خرید میوه فلان مقدار هزینه کردیم.

خواهرشوهرتان پیشنهاد می‌دهد که از فلان میدان میوه و تره‌بار اگر خرید کنید کیفیت میوه‌هایش خوب و قیمت‌ها مناسب است.

ممکن است شما این پیشنهاد را دخالت برداشت کنید اما او با این پیشنهاد خواسته تجربه‌ای را که در این زمینه دارد در اختیار شما به‌عنوان یک زوج جوان قرار بدهد (سارا نظری مقدم ،۱۳۹۴)

احترام مهم‌تر از صمیمیت است

عروس و خواهرشوهر باید مرز بین صمیمیت، اقتدار و احترام را از هم تفکیک و در روابط‌شان آن را رعایت کنند. احترام گذاشتن به یکدیگر در رابطه عروس و خواهرشوهر بیشتر از دوست داشتن و صمیمی شدن اهمیت دارد؛ بنابراین در درجه اول به عقاید، سلیقه ها و تفکرات همدیگر احترام بگذارید.

درواقع به جای اینکه صمیمیت و احساسات را در رابطه‌تان تقویت کنید، ابتدا ستون‌های احترام را در رابطه‌تان بنا کنید و بعد اگر توانستید و شرایط به شما اجازه داد با رعایت حد و حدود یکدیگر دوستی‌ها و صمیمیت‌ها را افزایش دهید.

تو نیکی می‌کن و در دجله انداز

شخصی که قصد نظارت و حمایت دارد نظر می‌دهد، توصیه می‌کند، پیشنهاد می‌دهد اما انتظار ندارد که حتما نظر او اعمال شود؛ بنابراین اگر شما به‌ عنوان خواهرشوهر قصد حمایت از برادر جوان و همسرش را دارید و می‌خواهید تجربه‌تان را در اختیار آنها قرار دهید، باید به همین توصیه و پیشنهاد ساده اکتفا کنید؛

یعنی اگر آنها به پیشنهاد شما عمل نکردند و شما ناراحت و با آنها سرسنگین شدید و تصمیم گرفتید دیگر در هیچ موردی که مربوط به آنهاست هیچ نظری ندهید یا آنها را بازخواست کردید، پس شما قصد دخالت داشتید.

اگر دوست دارید به‌عنوان خواهرشوهر رابطه‌ای دوستانه، محترمانه و صمیمانه با عروس‌تان داشته باشید سعی کنید رفتارها و گفتارهای حمایتی‌تان به‌گونه‌ای باشد که دخالت برداشت نشود.

چند نکته کلیدی

  1. – عروس و خواهرشوهر در ابتدای ارتباط باید بدون هیچ چشم‌داشتی به همدیگر محبت کنند تا دوستی و صمیمیت بین‌شان ایجاد شود.
  2. – خواهرشوهرها نباید بین عروس‌های خانواده تبعیض قائل شوند.
  3. – رازهای شخصی و خصوصی‌تان را ترجیحا با یکدیگر مطرح نکنید.
  4. – در مکالمات‌تان درباره مسائل کلی و روزمره و مسائلی که مربوط به خودتان است، صحبت کنید.
  5. – در حضور جمع از یکدیگر تعریف و تمجید کنید.
  6. – هرگز بدگویی شوهرتان را پیش خواهرش نکنید.
  7. – از همسر برادر پیش برادرتان گلایه نکنید.
  8. – در حضور جمع از یکدیگر انتقاد نکنید.
  9. – اگر با خواهرشوهرتان مشکلی دارید بدگویی او را پیش مادرش نکنید.

منبع: com.مرکزمشاوره


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

491 نظرات

  • sabz , فوریه 24, 2015 @ 7:48 ب.ظ

    تشکر شرمنده اینکه ارزش من بیشترازمشگلاتم هست رومیشه کمی توضیح بدین؟

    • Anonymous , فوریه 25, 2015 @ 11:31 ق.ظ

      درک سختی نداره ارزش وجود و آرامش شما بیشتر از اینه که شما به مشکلاتتون اهمیت میدید … اگر کسی برای خودش و عشقش و آرامشش ارزش قایل باشه بیهوده خودش رو در ورطه های استرس و اضطراب نمیندازه … گاهی اتفاقاتی در زندگی ما میفته که شاید در ظاهر بسیار بد باشند ولی در آینده مارو به مسیری وارد میکنن که بتونیم به ارامش برسیم به همین خاطر بهتره شما هم مدتی اصلا” به چیزی فکر نکنید تا بتونید لااقل به ارامش فکری برسید

  • sabz , فوریه 24, 2015 @ 7:55 ب.ظ

    ایاکارشناسان شماخصوصیات جداگانه ی اخلاقیه مردم هرشهریاحداقل بعضی ازشهرهارا/ازلحاظ حیطه ی کارروانشناسی میدانند؟وسوال۲:که موضوع زندگیه من رادرمیان مراجعان خودداشته اید؟حداقل شبیه به ان؟اگرداشته ایدچه کردندکه نتیجه ی بهتری داشته؟خواستم ازتجربیات استفاده ببرم/چون روانشناسان باانسانهای مختلفی سروکاردارند/سوال۳:.ومن هم علاقه ی شدیدی به شناخت دنیای ناشناخته ی ادمهای مختلف دارم/مخصوصا به دنیای همسرم.ایا کتابی هست؟

    • Anonymous , فوریه 25, 2015 @ 11:59 ق.ظ

      در مورد سوال اول بله میتونن بر اساس بسیاری از اخلاقیات براساس نواحی جغرافیایی جواب بدن ولی خود شما بهتر میدونید که ایران براساس قومیت های ایرانی تعریف و تقسیم بندی شده پ در تمام قومیت ها تعصبات وجود داره که میتونیم اونو به پدرسالار بودن هم ربط بدیم ولی در سالهای اخیر این چارچوب کمی تغییر کرده و افراد با استقلال بیشتری نظرشون رو ابراز میکنن …در مورد سوال دوم بله شبیه به این موارد دیده شده ولی نتایج متفاوتی داشته چون شخصیت هر کسی متناسب با خودش هست …خانواده هایی بودن که تونستن با صبر و مشاوره مشکل رو حل کنن و به نوعی باهاش کنار بیان و خانواده هایی بودن که از هم گسیخته شدن …در مورد سوم میتونید در اینترنت کتابهای شناخت شخصیت رو بخونید…
      ولی اگر کتابی رو خوندید در صدد مقایسه کردن دیگران برنیاد چون قطعیتی در شناخت انسانها وجود نداره

  • sabz , فوریه 25, 2015 @ 1:35 ب.ظ

    شرمنده چندسری که بنده مرتب سوال میپرسیدم حس میکردم شمامتوجه شده ایدکدام مخاطب هستم/ولازم نبودازاول زندگیم راتعریف کنم/حال اگربنده بازبعدازمدتی وقفه دوباره سوالی برایم پیش بیایدبایدبازخلاصه زندگیم رابگویم؟اگرهمین طوراست/راهنماییم کنید.سپاسگذارم

    • Anonymous , فوریه 26, 2015 @ 3:36 ق.ظ

      بله دوست عزیز چون تعداد سوالات بسیار زیاده و وقتی مدتی از طرح سوال شما میگذره واقعا” خلاصه مطلب شما فراموش میشه که متاسفانه باید خلاصه ای از انچه بوده بنویسید

  • sabz , فوریه 25, 2015 @ 7:46 ب.ظ

    چه کنم ازبس سوالای شایدتکراری داشتم/چون نمیدونستم چه حالی دارم/بعداز۵ یا۶سال درسته عقدبودیم ولی برامن زندگی بود/اصلا موضوعی نبودبینمان/انقدرخاطراجمع بودکه به دنبال جهیزیه همه چیزراجورکردیم/حتی خنچه عقدراهم برایم اوردند/حتی اسم بچه هایمان راهم ازالان انتخاب میکردیم/مریضیه لاعلاج پدرش که همه ی مارامتاثروشدیداناراحت کرد/انگارهمراه با ان مریضیه لاعلاجی حس کردم زندگیه مشترکه من راهم گرفته/که تا وقتی شدیدشدواقعاشوکه شدم ومثل دورازجان/مثل جان کندن بودبرایم/واقعاکمرم راشکست/جوری که زندگیم مثل زندگیه هردختروپسرفامیل نرمال بود/مشگلی نداشتیم که بخواداینجورشه/الان حاضرم اگرمراهنزمیخواهدکه ازته دل میدانم اگرمشگلاتش نبودومریضی پدرش الان باهام بودتاپای جان براش بمونم/چه جورخودم وزندگیم وحفظ کنم/که تواین بین ضربه روحی نزنم به خودم/وجوری زندگی کنم که فرداروزحسرت گذشته رونخورم که اگه حرص نمیخوردم بهتربود؟

    • Anonymous , فوریه 26, 2015 @ 4:33 ق.ظ

      دوست عزیز قبلا” خدمتتون عرض کردم اتفاقاتی در زندگی میفته که شاید شما نتونید دلیلی براش پیدا کنید اینکه چطور نظر ایشون تغییر کرد؟ و چنین شرایطی رو به وجود اورد ؟ شاید ایشون شدیدا” از طرف خانواده تحت فشاره و خیلی دلایل دیگه که شما میتونید تمام عمر بشینید و به تمامشون فکر کنید و زندگی خودتون رو به خاطر فهمیدن دلیلش نابود کنید … خیلی از اتفاقات در زندگی دلیلی روشن ندارن و خیلی راحت میشه در موردشون فکر کرد … بوطور مثال اگر دو نفر از هم خوششون نیاد دلیلی خاصی نداره ….این دونفر به دل هم ننشستن به همن راحتی
      کمی به خودتون استراحت بدید و در مورد هیچ چیزی فکر نکنید واگر لازم شد تمام افکارتون رو بنویسید و ۵ بار بخونیدش و دور بریزید
      اینطوری فکردتون از آشفتگی رها میشه

  • sabz , فوریه 28, 2015 @ 3:20 ب.ظ

    سلام/شرمنده چراشوهرم بعداین همه مدت که حتی زبونی حرف طلاق روپیش میکشید/واگه واقعا ازدستم خسته شده بودواززندگیمون چراخودش عملی اقدام به طلاق نکرده.؟/سوال۲:اینکه هم من هم همسرم روهم خیلی حساس بودیم مخصوصامن که یک لحظم نمیتونم فکرکنم که زن دیگری دراینده بااوزندگی کند/درصورتی که همسرم یک شخصیت خاصی بودکه خاطرخودمم ازایندم راحت بود/دخترواقعاخوب ومخصوصاشدیدا پاک میخواست/که من همه جوراعتقادات مذهبیم قوی بوده وهست/یه جورایی هردوبه دردهم میخوردیم/ازنظرشمایعنی ازته دلش منومیخوادهنوزکه عملی اقدام نکرده؟یه دلایل دیگه ای داره؟

    • Anonymous , مارس 2, 2015 @ 9:54 ق.ظ

      تمام این مطالبی رو که گفتید فقط در حد حدس وگمان و کلماته و کسی جز شوهرتون قادر نیست واقعی در موردشون صحبت کنه
      هر دلیلی که بوده باشه الان این حس رو داشته باشه یا نداشته باشه ایشون روی موضوع طلاق تمرکز کرده … و این نشون میده که تصمیمش در این خصوص جدیه …

  • sabz , مارس 3, 2015 @ 11:59 ق.ظ

    واقعاچرابایدمردیکه انقدبرای به دست اوردن یک دخترپای همه چی ایستاده وموندن همیشگیشوتوی زندگی دخترثابت کرده/ودختری که من باشم بایک امیدارزوبه امیدزندگی تابه ابدواردزندگی شده/وهیچ چیزجزهمسرش خوشبختیش نیست/وحاضرهمه جورصبرکنه پاسختیا/ودیگه انقدی مهرومحبت مخصوصاازشوهرش دیده که همه جورخودش روتنهازن وشریک غمهای زندگیه شوهرش میبینه/چرابایدشوهرش یکهواونوبزاره وبره/؟اگه مردااینجوره/چه طورادم به ایندش امیدوارباشه/اگه اینجوره که زندگی همش بایدپرازترس ازهم پاشیدن داشته باشه وجدایی/به نظرشمهاخه چرا؟

  • sabz , مارس 3, 2015 @ 12:07 ب.ظ

    اخه چرامردااینجورن؟یهوتوشرایطی که زن همه جوردلبسته ی زندگیشه جامیزنن؟یعنی مردادیگه دلسنگ شدن؟چه طورادم دلش خوش بشه که مردزندگیش ابدی درکنارشه؟اینجورکه همش زندگی پرازترس ازهم پاشیدن ناگهانیه/منظورم کلیه/ برامردای امروزی که زودجامیزنن و اینم یه بی وفاییه به زنشون میکنن/؟به نظرشماظلم به زن نیست/؟

    • Anonymous , مارس 3, 2015 @ 12:12 ب.ظ

      همونطور که گفتم خیلی از دلایل اتفاقات زندگی رو ما نمیدونیم و بعد از مدتها متوجه میشیم چیزی که امروز برای شما ناخوشایند بوده واقعا” در آینده تونسته راه زندگی شما رو به ارامش باز کنه … یکی از عیب های خانم ها وابستگی شدید عاطفی هست که به اقتضای جنسشونه به همین خاطر در این موارد بیشترین اسیب متوجه خانم ها میشه ولی بهتره ازش تجربه کسب کنید تا بتونید در انتخاب های اینده تصمیم درستی بگیرید
      و اینو بدونید چیزی خارج از خواست خداوند نیست و نخواهد بود ..پس توکل بخدا کنید

  • sabz , مارس 3, 2015 @ 12:14 ب.ظ

    سپاسگذارم ازکارشناسای شما که واقعاسنگ صبورین براخیلی اززنهایی که درشرایط من هستن/بنده وقتی پرسش وپاسخهای دیگران رامیخواندم اکثریتشان خانم بودند/ودلم برایشان سوخت/به نظرم زندگی برای خانها ارزشش بیشترشده تابراهمسرانشان/انشالادراینده باکارشناسان مجرب این مشگلات کمتروکمترشود.باتشکر.

  • sabz , مارس 3, 2015 @ 12:24 ب.ظ

    سپاسگذار ازراهنمایی های کارشناسان/اون هم درشرایطیکه مشگلاتی هست وسنگ صبورورازداری نیست که ادم راحت حرفهایش رابزندوراهنمایی بگیرد/وخاطرش جمع باشدکه تنها خودش مشگلش رامیداندومشاور/باتشکرازمرکزمشاوره/زیرابنده درمدتی کوتاه به ارامشی رسیدزندگیم که راحت ترتونستم فکرکنم.وبازهم ببخشیدکه سوالت طولانی وخسته کننده میشد.

    • Anonymous , مارس 4, 2015 @ 12:54 ق.ظ

      منم خوشحالم که تونستید در این سایت تاحدودی به سوالات خودتون برسید
      امیدوارم بتونید در آینده روزهای خوبی رو تجربه کنید

  • ناشناس , مارس 3, 2015 @ 9:53 ب.ظ

    سلام. آیا در تهران مراکزی که به طور رسمی و مطمئن افراد را برای ازدواج به هم معرفی کنند وجود دارد؟ در صورت دایر بودن چنین مراکزی ممکن است معرفی کنید؟

    • Anonymous , مارس 4, 2015 @ 11:26 ق.ظ

      بله دوست عزیز مراکزی هستند که وابسته به کانون مشاوران ایرانه

      میتونید با این شماره ها تماس حاصل کنید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴

  • سمیرا شعبانی , مارس 14, 2015 @ 4:56 ب.ظ

    با سلام من خانمی هستم که الان ۴ ساله طلاق گرفتم و همون موقع که جدا نشدم با یه پسری آشنا شدم که مجرد بود و اومدن اون تو زندگی مت خیلی تاثیرات زیادی داشت اون اوایل آشناییمون من چون از لحاظ روحی هنوز درگیر مشکلات گذشتم بودم به گیر دادن های پسری که با من آشنا شده بود توجه نمی کردم و سعی می کردم که از سر خودم باز کنم و خیلی راحت از کنار قضیه می گذشتم چون مشکلات حادتری بود که باید آنها را حل میکردم وقتی چند سال گذشت و حالت عادیم رو پیدا کردم دیگر زیر بار حرف زور دوست پسرم نمی رفتم و من هم با او درگیر می شدم اما با این وجد دوستش داشتم و چند بار هم به او گفتم که شرایط من در گذشته اینجور بوده ولی تو الان من را با گذشته مقایسه نکن و او فحش می دهد من در مقابل این حرکت او اصلا نمی تونم کوتاه بیام و اگر قبل از این زندگی برای ما گلستان بود از اون به بعد جهنم می شود لطفا من را راهنمایی کنید چون با در شرف ازدواج هستیم ولی با این شرایط فکر نکنم زندگی نرمالی را ما بتوانیم شروع کنیم.

    • Anonymous , مارس 15, 2015 @ 11:19 ق.ظ

      شما تجربه شکست در زندگی قبلی رو دارید و بعید میدونم با چنین دیدی دوست داشته باشید خودتون رو از چاله به چاه بندازید …!
      پس خوب فکر کنید … چون هر رفتاری که امروز میبینید در آینده هم خواهید دید … خودتون بهتر میدونید فکر اینکه تغییری در ایشون رخ بده فکر باطلیه و شما باید در این مرحله تکلیفتون رو اول با خودتون روشن کنید … بهتره برای ازدواج مراجعه حضوری و دو نفره داشته باشید تا با بررسی روحیه و شخصیت هر دوی شما به یک نتیجه گیری کلی برسید
      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  • ناشناس , مارس 20, 2015 @ 11:48 ق.ظ

    باسلام.خواستم بدونم ایااگه توی زندگیه شخصیم مشگلی باشه ویکی ازاعضای فامیل که خاله ام هست درجریان کامل بودندودیروزاززبان دخترخاله ام شنیدم که شدیدادرباره ی همسرم فکربدکرده وبه من میگفت عجب همسربدی که تروگذاشته ورفته وحتماهم رفته پی خوشگذرونیهادیگه/من شدیداناراحت شدم چون همسرم درشرایط سختی وخبری که ازش داشتم وکسی دیده بوددش ظاهراشفته ای داشته/من چندساعتی خلاصه توضیحاتی که چه جورشدبه اینجاکشیدوگفتم اخه فکرمنفی بهش پیدارده بوددخترخالم-ایامن کاربدی کردم-احساس پشیمونی دارم همش حس میکنم چراگفتم-کمکم کنید.

    • Anonymous , مارس 21, 2015 @ 2:36 ق.ظ

      ایکاش متنی که مینویسید رو کمی ویرایش و مطالعه کنید تا اینطور غیر قابل درک نباشه …
      ولی در مورد مشکلات زندگیون با افراد امین و معتمد درددل کنید … و اینو بدونید وقتی حرفی رو میزنید مثل تیری که پرتاب کردید قابل برگشت و اصلاح نیست … پس از توضیح دادن بیهوده برای دیگران خودداری کنید و همراه شوهرتون باشید تا بتونید خودتون مشکلات زندگیتون رو حل و فصل کنید …
      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  • ناشناس , مارس 21, 2015 @ 6:48 ب.ظ

    مرسی/درحددرددل نبود/فقط خواستم متوجه اش کنم که فکراشتباهی روکه درباره زندگیم کرده بودازذهنش پاک بشه/دراون لحظه که میگفتم/کاملاصلاح میدیدیدم/ولی بعدازان احساس گناه کردم که چراگفتم/اخه اگه نمیگفتمم/فکربدش رابه دیگران هم ممکن بودمنتقل کنه/ولی نه درددل نبود.مجبوربودم/ایاکارم درست بود؟

    • Anonymous , مارس 22, 2015 @ 3:00 ب.ظ

      دوست عزیز چه اشکالی میخواد داشته باشه …اتفاقا” افراد اگر با گفتگو کردن مرتب بتونن سوء تفاهماتشون رو از بین ببرن دیگه اینطور برخورد های تند و خارج از قاعده بینشون به وجود نخواهد امد

  • ناشناس , مارس 23, 2015 @ 11:22 ق.ظ

    سلام..سوالی داشتم اینکه..توی دوره ی بعدازعقداگردعوابین من وشوهرم دراون حدبرسه که من هم درمقابل همسرم هم درمقابل خانوادش به هرجهت احساس حقارت کردم..درصورتی بارهاقبلش خودم کوتاه اومدم..جوریکه بعدازاین دعواهم همسرم هم خانوادش واقعامیدونستن حق بامنه..چون مثل روزروشن بودکه من توی دعوامقصرنبودم..ایابازم من بایدغرورم روزیرپابزارم؟تاچه حدبایدارزش خودم رونگه دارم؟اخه بعضیاهم میگن قبله عقده که دختربایدارزش خودش رونگه داره بعدعقددیگه طوری نیست واجبه شایدزن بارهاخودش کوتاه بیاد..اخه تااین حدکه احساس تحقیرکردم وپیشه خودم حس میکنم ..دیگه واجبه یه ذره اون کوتاه بیادحتی درحدسرسوزن..که من بازبعدش جونمم براش میدم.. ایاتوزندگی مخصوصاتوی عقدتاچه اندازه بایدارزشم رو حفظ کنم؟اخه خیلیا هم بهم گفتن اون پسری که توروبخوادازدربندازیش بیرون ازدیوارمیاد؟خواهش میکنم راهنماییم کنید..

    • Anonymous , مارس 23, 2015 @ 7:08 ب.ظ

      اگه مقیاستون حرف مردمه پس راه اشتباهی رو دارید پیش میرید … اینکه چه رفتارهایی رو باید داشته باشید بستگی به شرایط و موقعیت داره …گاهی باید از حقت دفاع کنی ولی گاهی پیش میاد که باید سکوت کنید … به همین خاطر مشخص نیست که باید چه رفتاری رو صرفا” در اون لحظه داشته باشید …
      پس خودتون در این مورد باید بتونید راه رو پیدا کنید …
      ضمنا” در مورد مشکلاتتون با دیگران صحبت نکنید چون دیگران شرایط شما رو در لحظه میبینن و شما ممکنه بعد از اون لحظه آشتی کرده و روابطتون خوب بشه پس به این ریزه کاری های زندگی خوب توجه کنید
      واگر لازم هست مشاوره کنید تا از این دوگانگی افکار بیرون بیایت
      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  • ناشناس , مارس 24, 2015 @ 9:40 ق.ظ

    خیلی میترسم ازدوران عقدکه خدایی نکرده اونقدی گذشت کنم وهمش من کناربیام..خدایی نکرده توزندگی وزیریک سقف برم و ببینم همسرم ومردزندگیم تمایلی انگاربه من نداره وانگاری این من بودم که زندگی رومیخواستم.. ازالانمیخوام درست قدم بردارم..اونقدری ارزشم به عنوان یک زن حفظ بشه ومطمئن شم که دلش بامنه..این رودقیق میدونم که قبل ازمحرم شدن زن ومردزنتاچه حدبایدارزش خودش روحفظ کنه وموفق بودم وتونستم اعتمادهمسرم روبه خودم جلب کنم..کهمگربه قصدجدیه ازدواج باهرمردی طرف نمیشم..الان که عقدکردم نمیدونم ارزش زن بودنم وچقدرحفظ کنم؟تابتونم زمانی که زیریک سقف رفتم هم موفق باشم؟

    مرسی ازراهنمایی شماکارشناس محترم..شرمنده بیشترمیخواستم بدونم قبل ازاینکه زن ومردی زیریک سقف برن ..بااین حال که محرم هم شدن دراین مدت زن چقدربایدارزش خودش روحفظ کنه دربرابرمرد..؟

    • Anonymous , مارس 24, 2015 @ 11:12 ق.ظ

      دوست عزیز الان شما عقد هستید و در واقع اون زندگی مشترک بین شما شروع شده پس از امروز که زندگی مشترک شروع شده باید راه گذشت و محبت رو پیش بگیرید … هر رفتاری تند و لجبازانه میتونه زندگی مشترک رو به چالش بکشونه …
      یکی از مواردی که باید توجه شود روابط جنسی شماست که باید کنترل شده باشه تا از فشارهای خانواده تا مرحله عروسی در امان باشید …. ولی باید بدونید رفع نیازهای جنسی در این دوران هم ممکنه ولی با رعایت اصولی… چون هر طفره رفتنی از اینکار برای شوهر رسمی شما میتونه سنگین باشه … تا در دوران عقد هستید در کنار تمام این برخورد ها شناخت خودتون رو از همسر و خانواده اش بیشتر کنید تا اینکه بخوایت خودتون رو ثابت کنید … اگر به این شناخت رسیدید پس با همسرتون قراری بذارید تا هفته و در یک روز در زمان و موقعیتی مناسب تمام ناراحتی های اون هفته رو از خودتون و از خانواده ها بررسی کنید … و این رسم رو برای تمام عمر داشته باشید تا کدورتی به دل نمونه …با هم قرار بذارید که همراه هم باشید چون شروع زندگی مشترک سختی های زیادی داره که باید همراه هم برای رفع اون تلاش کنید …مسلما” اگر شوهر شما فردی قدردان باشه متوجه نیت خوب شما خواهد شد و روابط شما نزدیکتر خواهد شد …

  • ناشناس , مارس 24, 2015 @ 4:42 ب.ظ

    اگربرخوردهمسرم به گونه ای باشه..که حتی یه قدم برام نزاشته که بتونم من برم طرفش..چون اونقدری پایین اومدم وحسه تحقیرکردم..که دوست دارم بشینم سروسنگین تاهرکس..دوستم داشت خودش بیادطرفم.بااین حال چه کنم؟

    • Anonymous , مارس 25, 2015 @ 12:22 ب.ظ

      دوری و انزوا شما از جمع باعث تنها شدنتون خواهد شد … اینکه از جمع دوری کنید و به قول خودتون سرسنگین بشینید کاری درست نخواهد شد …
      بهتره از این پوسته و لاکی که دور خودتون کشیدید بیرون بیایت …همه ما در گذشته مشکلاتی داشتیم ولی دلیلی نمیشه که خودمون رو از همه چی محروم کنیم و انتقام رو بخوایم از دیگران بگیریم …
      پس به جای خود محترم و سنگین باشید ولی در جای دیگه با گشاده رویی رفتار کنید … باید در رفتارهای خودتون انعطاف داشته باشید و اگر نمیتونید باید مشاوره روانشناسی کنید

  • ناشناس , مارس 25, 2015 @ 4:13 ب.ظ

    مرسی..گشاده رویی روحتی درباره ی مردی که قراره شریک زندگیم بشه؟درباره ی بقیه ادمابرخوردم خوبه..درموردشریک اینده ای که قراره یاهام زندگی کنه..جوری شدم که دوست دارم بشینم تامردزندگیم دیگه خودش بیادطرفم..به نظرخودم مردی که منوبخوادحتمانمیشینه بیادخودش طرفم..دراینباره چه کنم؟

    • Anonymous , مارس 26, 2015 @ 12:32 ق.ظ

      دوست عزیز من از مطلب قبلی شما اطلاعی ندارم چون کاربر با نام ” ناشناس” بسیار زیاده ولی اگر چنین حالتی دارید بهتره صبر کنید ولی صبر پویا که در کنارش شما هم سطح اگاهی خودتون رو بالا ببرید که اگر چنین مردی به سراغتون اومد بتونید تشخیص بدید و رابطه برقرار کنید
      وگرنه صبر انفعالی شمارو از اجتماع دور میکنه
      و طوری خواهید شد که به تنهایی انس گرفته و از دیگران فراری خواهید شد
      پس بهتره روابط اجتماعی خودتون رو داشته باشید و توکل به خدا کنید تا از سر لطف و رحمتش شما رو به آرزویی که دارید برسونه

  • ناشناس , مارس 28, 2015 @ 12:16 ب.ظ

    سلام..خسته نباشید..ازنظرخودم من به پاک بودن برای خودم به عنوان زن اهمیت بسیاریالایی میدهم..ولی نمیدانم چرابعدازدرجمع فامیل بودن..شدیدااحساس گناه دارم..جوریکه این احساس گناه بی نهایت ازارم میدهد..باعث میشودکارهای روزمرم مختل بشه و..ازخودم بدم بیاد..چرا/یعنی من به پاک بودنم اهمیت ندادم که الان احساس گناه دارم/کمکم کنید..ممنون.

    • Anonymous , مارس 28, 2015 @ 5:48 ب.ظ

      بهتره برای چنین تفکری که میتونه در شما عامل وسواس فکری باشه به مشاوره روانشناسی مجرب مراجعه کنید
      چون اصلا” ربطی نداره که شما چنین حسی رو در خودتون القاء کنید …چون اگر از بعد دینی هم به مسئله نگاه کنید باید بدونید رحمت و مغفرت خداوند از کارهای گناه ما بسیار بسیار وسیعتر و غیرقابل قیاس هست
      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  • ناشناس , مارس 28, 2015 @ 12:32 ب.ظ

    سلام..ایاقبل ازعروسی بایدبرای رفع نیازهای مردزندگیمان خودمان پیش قدم بشیم؟یابایدبیشترمنتظرباشیم خودهمسربرای رفع نیازش به سراغمان بیاید؟اگربه دلایلی زن وشوهرازهم دوربودن برای مدتی بایدمرتب زن اصرارکنه که همسرش رابرای رفع نیازهای هم مرد هم خودش اورابه طرف خودش برساند؟ویانه مرداگه نیازی به همسرش حس کندیعنی خودش سریع بدون اصرارپیش قدم میشودوبه طرف همسرش میرود؟من بعضی زندگیهارااززبان خودشان که شنیدم..زن میگویدالان بعدچندسال زندگی همسرم یه جوری شده خودش طرفم نمیادبرای رفع نیازمن بیشترپافشاری میکنم..همین زندگی بعدازچندسال به جدایی کشید..ویازندگی عین همین مورد..زن شاهدازدواج دوم شوهرش بود..من دوست ندارم زندگیم شبیه به این مواردشود..

    • Anonymous , مارس 29, 2015 @ 10:06 ق.ظ

      دوست عزیز نیازهای جنسی فقط یک بخش از زندگی مشترک هر زوج به حساب میاد که در وهله اول بسیار داغ و محرکه و به همین خاطره که ازدواج به ثمر میشینه … ولی میتونید این علاقه رو بعد از ازدواج و عادی شدن روابط حفظ کرد …اینکه شما به همسرتون رجوع کنید و یا برعکسش باشه به روند کارهای خودتون مربوط هست … با همسرتون قراری بذارید تا در هفته در وقتی مناسب و در زمانی خوب در مورد تمام نگرانی ها و نیازهای خودتون صحبت کنید … در این صورت میتونید نیازهای شخصی رو با همسرتون در میان بگذارید و شما و ایشون همدیگرو خوب میشناسید …

      برای عشق خود وقت بگذارید: چگونه می‌توان عشقی یافت، ولی برای آن وقت کافی نگذاشت؟ برای پایداری عشق باید بر خودمحوری خط بطلان کشید و از «من» به سمت «ما» حرکت کرد. در سختی‌ها می‌توان ارزش با هم بودن را درک کرد. پس چرا باید منتظر لحظات سخت زندگی باشیم تا بفهمیم برای عشق خود وقت کافی نگذاشته‌ایم؟

      در مواقع بحرانی متحد و یگانه شوید: گاهی در زندگی شرایطی پیش می‌آید که از دست هیچ‌کس کاری ساخته نیست. شرایطی بحرانی که فقط با همدلی و اتحاد می‌توان سختی آن را پشت سر گذاشت. در بیماری‌های سخت، در شرایط بحرانی مالی، در سوگ عزیزان و… تنها همدلی طرف مقابل می‌تواند گذران سختی را قابل تحمل کند. کسی که در وضعیت بحرانی قرار می‌گیرد، هرگز به تنهایی توان حرکت به سوی بهبودی را ندارد. در این شرایط «حلقه احتیاط دو نفره» تشکیل دهید، همسرتان را در آغوش بگیرید و به او اطمینان دهید وضعیت بهتری در انتظارتان هست.

      به یکدیگر با محبت و عشق بنگرید: زوج‌ها پیش از ازدواج از بسیاری از عیب‌ها و کاستی‌های ظاهری طرف مقابل چشم‌پوشی می‌کنند و بعد از ازدواج به جای جستجوی عشق و محبت در زندگی، به کشف معایب طرف مقابل می‌پردازند. زنان و مردانی را دیده‌ایم که پیش از ازدواج بسیار به ظاهر خود اهمیت می‌دهند، ولی پس از ازدواج توجهی به آراستن ظاهر خود ندارند و تنها به عیب‌جویی از هم می‌پردازند؛ کسانی که هیچ‌وقت عشق را نمی‌بینند.

      نگاه عاشقانه یعنی می‌دانم تو زیباترین، باهوش‌ترین، جذاب‌ترین و خوش‌تیپ‌ترین همسر روی زمین نیستی، اما در همه حال بهترین همسر برای من هستی! به جای انتظار برای ظهور عشق، نگاه عاشقانه خود را بی دریغ نثار همسر خود کنید تا عشق دریافت کنید

      سعی کنید نگرش خود را به موضوعات تغییر دهید: دلیل بسیاری از مشاجره‌های زوج‌ها، اختلاف دیدگاه‌هایشان است. همسرانی که وقت زیادی را برای تغییر تفکر یکدیگر صرف می‌کنند و روز به روز به مشکلات خود می‌افزایند. زمانی در زندگی زناشویی خود به عشقی پایدار می‌رسید که واقعیت را بپذیرید و برای نقطه‌نظرهای متفاوت همدیگر ارزش و احترام قایل باشید. وقتی زن و شوهر بیاموزند یک بعدی با مسئله رو‌به‌رو نشوند، مشکل خود به خود حل خواهد شد.

      همسران خوشبخت و موفق معتقدند که همواره باید در کنار هم روابط عاشقانه و پر از محبت خویش را با استفاده از فرایند آموزش ارتقا بخشید.

      مراقب شریک زندگی خود باشید: عشق انرژی خارق‌العاده‌ای دارد. همسران عاشق آن را احساس می‌کنند، دریافت کرده و به همسران خود انتقال می‌دهند و همواره سعی در افزایش آن دارند. اگر همه انرژی خود را صرف عشق ورزیدن کنید به منبع لایزال عشق متصل خواهد شد. در هنگام دعوا و مشاجره نیز انرژی منفی حاصل از دعوا، بر هر دو نفر تاثیر منفی می‌گذارد. پس دعوا را به پایان ببرید و عشق را آغاز کنید! بهتر است بیاموزید چگونه عشق بورزید تا آنکه دعوا راه بیندازید! هرگز آرزو نکنید در همزیستی با شریکتان برنده باشید بلکه همواره بخواهید تا پیوندی محکم، پایدار و مملو از عشق داشته باشید. ازدواج بدین منظور صورت می‌پذیرد که عشق خود را تقدیم دیگری کنیم، نه آنکه در انتظار به دست آوردن و تملک شیئی یا فردی باشیم.

      ازدواج اتحاد دو انسان فداکار است. چنانچه شما برای اثبات «خود» کوشش کنید، شاید فقط خودتان برنده شوید، ولی چنانچه برای برقراری و تداوم زندگی مشترکتان کوشش کنید، قطعاً هر دو برنده‌ خواهید‌شد.

      در متون دینی ما نیز توصیه‌های بسیاری برای دوام عشق بین همسران وجود دارد. مانند احادیثی از امام صادق (ع) که به زن و شوهر توصیه می‌کند:

      شوهر در رابطه خود با همسرش از سه چیز بى‌نیاز نیست: سازگارى با او تا به این وسیله سازگارى و محبت و عشق او را به خود جلب کند، خوش‏خویى با او و دلبرى از او با آراستن خود براى وى و فراهم آوردن امکانات رفاهى او

      زن با شوهر سازگار خود ناگزیر از رعایت سه نکته است: حفظ کردن خود از هر گناه و آلودگى تا شوهرش در هر حال، خوشایند یا ناخوشایند، در دل به او اطمینان داشته‌باشد؛ مراقبت از او و زندگى‏اش تا شوهرش در صورتى که لغزشى از او سرزند با او مهربانى کند، و اظهار عشق به او با عشوه و دلبرى و ظاهر مناسب و خوشایند در نظر او.

  • ناشناس , مارس 30, 2015 @ 9:40 ب.ظ

    باسلام..به دلایلی بابحثی که بین من وشوهرم پیش امد..من مجبورم صبرکنم..تااوضاع یاخودش نتیجه ای پیداکند..ویااینکه همسرم خبری ازش شود..به دلایل مشکلات خانوادگی اصلانمیتونم من قدمی بردارم..فقط دوست داشتم بدونم مرداچه جورن..یعنی اگه زنشون روبخوان پاش وای می ایستن..؟اگه زنشون روبخوان به راحتی رهاش میکنن؟دوست داشتم خاطرم فقط اسوده شه..که اگه منوبخوادباسکوته منم به یادم خواهدبود؟

    • Anonymous , مارس 31, 2015 @ 10:47 ق.ظ

      دوست عزیز هیچ قطعیتی در رفتار آقایان وجود نداره که بخوایت بهش استناد کنید ولی در قهر کردن آقایون تپش قلب آرامی دارن و به قولی احساس آرامش بیشتری میکنن و این برعکس رفتار خانم هاست که در قهر کردن ها دچار استرس و نگرانی میشن و گاها” خودشون در این خصوص پیش قدم میشن …
      بهتره ارام باشید گاهی بی خیال شدن و بی اهمیت جلوه دادن مشکلی بسیار بهتره تا اینکه دایم در استرس و نگرانی باشید … مسلما” ایشون به شما فکر میکنه ولی باید بهش فرصت بدید تا کمی هم در خلوت تنهاییش فکر هم بکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.