مرکز مشاوره

مرکز مشاوره کرمانشاه

مرکز مشاوره کرمانشاه

روبه رویی با مشکلات و مرکز مشاوره خوب

مسائل و مشکلات بسیاری هستند که محور اصلی زندگی ما را تحت تاثیر قرار میدهند از جمله روابط فردی و اجتماعی ، احساسات درونی و نگرش نسبت به موضوعات متفاوت.گاهی ممکن است مشکلاتی در روابط ما به وجود بیایند که آرامش ما ار در زندگی برهم زنند مانند کم رنگ تر شدن روابط  و رفت و آمدها ، عدم اعتماد به اطرافیان و نزدیکان و از بین رفتن صمیمیت ها. ممکن است در اثر فشار های بیش از حد این مشکلات آدمی خسته و نا امید شود و در پی آن دچار مشکلات جدی از جمله افسردگی ، گوشه نشینی ، و رو آوردن به تنهایی میشوند.

شماره های تماس 01

مشاوره کرمانشاه

شما تنها با مراجعه به مرکز مشاوره کرمانشاه ، به بهترین روانشناسان و سرشناسترین مشاوران ایران در مرکز مشاوره وحدت، مرکز مشاوره بلوار ارشاد ، مرکز مشاوره فیض آباد و مرکز مشاوره دانشجو معرفی خواهید شد.

مشاوره خانواده وحدت ، مشاوره خانواده بلوار ارشاد ، مشاوره ازدواج وحدت ، مشاوره خانواده فیض آباد ، مشاوره ازدواج فیض آباد و سایر نمایندگی های مرکز مشاوره کرمانشاه آماده ارائه خدمات مشاوره ای در همه زمینه ها میباشند.

همسرم در زمان طلاق در دوران عادت ماهیانه بود

من چند سال پیش زنم را طلاق دادم و اون در زمان طلاق در دوران عادت ماهیانه بود و من چون عصبانی بودم گوش نکردم و طلاقش دادم.

آیا طلاق باطل است؟

باید چیکار کنیم ؟

اگر ازدواج دوم برای او و من صورت بگیرد تکلیف چیست؟

پاسخ

بله دوست گرامی طلاق باطل است و شرعا ازدواج دوم درست نیست .

اینکه شما گوش ندادید که خب مقصر بودید و باید اکنون زودتر مراجعه کنید به دفتر مربوط به طلاق و مساله را عنوان کنید تا به شما کمک شود چون ازدواج دوم هم کاملا اشتباه است و شرعا درست نیست برای هیچ کدام از شما دو نفر
به هر حال ریسک بزرگی انجام داده اید امیدوارم مساله حل شود و مشکلی پیش نیاید ولی بهتره حتما دقت نظر داشته باشید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۵۸
موفق باشید

طلاق در دوران عادت ماهیانه

با سلام اگر طلاق در دوران عادت ماهیانه خوانده شود باطل است؟

اگر طلاق در این دوران باطل است چیکار باید کرد ؟

ازدواج دوم در این صورت اشکالی ندارد؟

پاسخ

بله باطل است اصلا کسی که خطبه طلاق را بخواهد جاری کند در این رابطه سوال خواهد کرد که ابا مدت عده خانم گذشته یا خیر و اگر دروغی گفته شود و طلاق جاری شود خب شرعا طلاق باطل و این دو محرم هستند و خب ازدواج دوم منوط به رضایت همسر قانونی اول است.

مگر صرفا صیغه محرمیت باشد.

به هر حال این مسائل و مباحث شرعی اهمیت زیادی دارد که باید دقت داشته باشید و نباید نادیده بگیرید .به هر صورت امیدوارم این طور که می فرمایید نبوده باشد.

باز هم حتما از طرف مقابل سوال کنید اگر اطمینان خاطر ندارید و اگر واقعا در دوران عادت ماهانه بود نراجعه کنید برای ثبت و قرائت خطبه طلاق
به هر حال موفق باشید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۵۸
موفق باشید

مسأله ۲۱۳۷ـ زن باید هنگام طلاق از خون حیض و نفاس پاک باشد و نیز شوهرش در آن پاکى با او نزدیکى نکرده باشد و اگر درحال حیض و نفاس که پیش از این پاک بوده با او نزدیکى نموده باشد بنابراحتیاط، طلاق کافى نیست، بلکه باید دوباره عادت شود و پاک گردد (شرح این دو شرط در مسائل آینده خواهد آمد).
مسأله ۲۱۳۸ـ طلاق دادن در حال حیض یا نفاس در سه صورت صحیح است:
۱ـ شوهر بعد از ازدواج مطلقاً با او نزدیکى نکرده باشد. ۲ـ باردار باشد. ۳ـ زن غایب باشد و مرد نتواند یا برایش مشکل باشد که پاک بودن زن را بفهمد.
مسأله ۲۱۳۹ـ هرگاه زن را از خون حیض پاک مى دانسته و طلاقش داده، بعد معلوم شود که هنگام طلاق در حال حیض بوده طلاق او باطل است و بعکس اگر او را در حال حیض بداند و طلاق دهد، بعد معلوم شود پاک بوده، طلاق او صحیح است.
مسأله ۲۱۴۰ـ هرگاه کسى مى داند همسرش در حال حیض یا نفاس بوده اگر غایب شود، مثلاً مسافرت کند و بخواهد او را طلاق دهد و نتواند از حالش باخبر شود باید تا مدّتى که معمولاً از حیض یا نفاس پاک مى شود صبر کند.
مسأله ۲۱۴۱ـ هرگاه با همسرش نزدیکى کرده و بخواهد طلاقش دهد باید صبر کند حیض ببیند و پاک شود، ولى اگر باردار باشد مى تواند بعد از نزدیکى کردن بلافاصله او را طلاق دهد، همچنین اگر یائسه باشد یعنى بیشتر از پنجاه سال داشته باشد.
مسأله ۲۱۴۲ـ هرگاه با همسرش که از حیض و نفاس پاک بوده نزدیکى کند سپس مسافرت نماید و راهى براى تحقیق از حال زن نباشد چنانچه بخواهد او را طلاق دهد احتیاط واجب آن است که حدّاقل یک ماه صبر کند و بعد طلاق دهد.
=====

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۵۸
موفق باشید

طلاق بدون حضور طرفین

سؤال:سر دفتری طلاق های متعددی را جمع کرده تا پیش شاهد عادل بخواند. مستدعی است در موارد ذیل حکم را بفرمایید:
الف) وکیل حین خواندن طلاق نمی داند شرط طلاق در مطلقه موجود است یا نه چون حضور ندارد و چندین روز گذشته ولو قبلاً از زن سؤال شده.
ب) طلاق در جمع علما خوانده می شود. بر فرض شهادت آیا می توانند آقایان شهادت دهند با اینکه طرفین را ندیده و نمی شناسند و به علاوه تعداد طلاق زیاد است؟
پاسخ:آن چه که شرط صحّت طلاق می باشد، اجرای آن در حضور دو شاهد عادل است ولی لزومی ندارد که شاهدها دو طرف (زوجین) را بشناسند، بله مجری صیغه طلاق باید در فرض غیبت زوجه، نام او را نزد شهود و در مجلس هنگام خواندن صیغه طلاق ببرد. و زیاد یا کم بودن تعداد طلاق تغییری در حکم مذکور ایجاد نمی کند.
اجرای صیغه طلاق بدون رضایت قلبی طرفین

سؤال:آیا طلاق بدون رضایت قلبی طرفین و تنها با احراز رضایت زبانی، علی رغم وجود شواهد کافی بر عدم رضایت صحیح است یا خیر؟
پاسخ:طلاق اکراهی صحیح نیست ولی اگر بدون اکراه و اجبار با اراده و با اختیار و مراعات شرایط انجام بگیرد، صحیح است.اجرای طلاق در طهر مواقعه
سؤال:یکی از نزدیکان اینجانب اخیراً طلاق خلع گرفته و وقوع طلاق در زمان پاکی زن بوده است اما روز قبل از وقوع طلاق و جاری شدن صیغه، این زن و شوهر نزدیکی داشته اند. امروز مطلع شدم که طلاق باطل است و بعد از پاکی، نباید نزدیکی صورت گیرد. لطفاً وضعیت این زن و مرد و تکلیف آنها را بیان بفرمایید.
پاسخ:در فرض مذکور طلاق باطل است و زوجیّت تا طلاق با شرایط آن صورت نگرفته، باقی است.
اجرای صیغه ی طلاق از طرف حاکم شرع

سؤال:در بعضی از کشورهای خارجی طلاق محلی بانوان مسلمان انجام گرفته ولی به علت مفقودالاثر بودن شوهر امکان ثبت شرعی و قانونی آن نیست و زن در بلاتکلیفی بسر می برد که بر اثر این بلاتکلیفی زوجه در عسر و حرج قرار گرفته و فرزندان حاصل از این ازدواج نیز به دلیل عدم حضور پدر از داشتن هرگونه مدرک هویتی کشورشان محروم گردیده اند. آیا حاکم شرع می تواند صیغه طلاق را در چنین شرایطی با مراجعه زوجه و تظلم او جاری نماید؟
پاسخ:وکیل حاکم شرع می تواند در اینگونه موارد، صیغه طلاق را اجرا کند.

امام خمینی(ره):

– زنی که نه سالش تمام نشده و نیز زن یائسه عدّه ندارد، یعنی اگر چه شوهرش با او نزدیکی کرده باشد، بعد از طلاق می‎تواند فوراً شوهر کند.
– زنی که نه سالش تمام شده و یائسه نیست، و شوهرش با او نزدیکی کند اگر طلاقش دهد، بعد از طلاق باید عدّه نگهدارد، یعنی بعد از آن که در پاکی طلاقش داد، و مقداری هر چند کم باشد بعد از طلاق پاک بود، به قدری صبر کند که دو بار حیض ببیند و پاک شود، و همین که حیض سوم را دید عدّه او تمام می‎شود و می‎تواند شوهر کند، ولی اگر بعد از عقد با او نزدیکی نکرده باشد و طلاقش بدهد عدّه ندارد، یعنی می‎تواند بعد از طلاق فوراً شوهر کند.
– زنی که حیض نمی‎بیند، اگر در سن زنانی باشد که حیض می‎بینند، چنان چه شوهرش او را طلاق دهد، باید بعد از طلاق سه ماه عدّه نگهدارد.

– زنی که عدّه او سه ماه است، اگر اول ماه طلاقش بدهند، باید سه ماه هلالی، یعنی از موقعی که ماه دیده می‎شود تا سه ماه عده نگهدارد، و اگر در بین ماه طلاقش بدهند، باید باقی ماه را با دو ماه بعد از آن، و نیز کسری ماه اول را از ماه چهارم عدّه نگهدارد تا سه ماه تمام شود، مثلاً اگر غروب روز بیستم ماه طلاقش بدهند، و آن ماه بیست و نه روز باشد، باید نه روز باقی ماه را با دو ماه بعد از آن و بیست روز از ماه چهارم عده نگهدارد، و احتیاط مستحب آن است که از ماه چهارم بیست و یک روز عده نگهدارد، تا با مقداری که از ماه اول عدّه نگهداشته سی روز شود.

– اگر زن آبستن را که حملش از شوهرش است طلاق دهند، عدّه‎اش تا دنیا آمدن، یا سقط شدن بچه او است. بنابراین اگر مثلاً یک ساعت بعد از طلاق بچه او به دنیا بیاید، عدّه‎اش تمام می‎شود، و اگر حمل از شوهرش نباشد؛ خواه از زنا باشد یا از شبهه، به وضع حمل عدّه طلاق تمام نمی‎شود. بلی، عدّه وطی به شبهه به وضع حمل تمام می‎شود، و زنا عدّه ندارد.
– زنی که نه سالش تمام شده و یائسه نیست، اگر متعه شود مثلاً یک ماهه یا یک ساله شوهر کند، چنان چه شوهرش با او نزدیکی نماید، و مدت آن زن تمام شود، یا شوهر مدت را به او ببخشد، باید عدّه نگهدارد. پس اگر حیض می‎بیند، واجب است به مقدار دو حیض عدّه نگهدارد، و اگر حیض نمی‎بیند، باید چهل و پنج روز از شوهرکردن خودداری نماید.

– ابدای عدّه طلاق از موقعی است که خواندن صیغه طلاق تمام می‎شود؛ چه زن بداند طلاقش داده‎اند یا نداند. پس اگر بعد از تمام شدن عدّه بفهمد که او را طلاق داده‎اند، لازم نیست دوباره عدّه نگهدارد.
– زنی که شوهرش مرده اگر آبستن نباشد، باید چهار ماه و ده روز عدّه نگهدارد، یعنی از شوهر کردن خودداری نماید، اگر چه یائسه یا متعه باشد، یا شوهرش با او نزدیکی نکرده باشد؛ و اگر آبستن باشد، باید تا موقع وضع حمل عدّه نگهدارد، ولی اگر پیش از گذشتن چهار ماه و ده روز، بچه‎اش به دنیا بیاید، باید تا چهار ماه و ده روز پس از مرگ شوهرش صبر کند، و این عدّه را عدّه وفات می‎گویند.
– زنی که در عدّه وفات می‎باشد، حرام است لباس الوان بپوشد و سرمه بکشد، و هم چنین کارهای دیگری که زینت حساب شود، بر او حرام می‎باشد.

– اگر زن یقین کند که شوهرش مرده، و بعد از تمام شدن عده وفات شوهر کند، چنان چه معلوم شود شوهر او بعداً مرده است، باید از شوهر دوم جدا شود، و در صورتی که آبستن باشد به مقداری که در عدّه طلاق گفته شد، یعنی تا موقع زاییدن برای شوهر دوم عدّه طلاق، و بعد برای شوهر اول عدّه وفات نگهدارد، و اگر آبستن نباشد، برای شوهر اول عدّه وفات و بعد برای شوهر دوم عدّه طلاق نگهدارد، و ابتدای عدّه وفات را از موقعی که خبر صحیح وفات شوهر به او رسیده قرار دهد.
– ابتدای عدّه وفات از موقعی است، که زن از مرگ شوهر مطلع شود.
– اگر زن بگوید عدّه‎ام تمام شده، با دو شرط از او قبول می‎شود:
اول ـ آن که مورد تهمت نباشد. دوم ـ آن که از طلاق یا مردن شوهر به قدری گذشته باشد که در آن مدت تمام شدن عدّه ممکن باشد.

آیت الله مکارم شیرازی:

– ابتدای شروع عدّه طلاق از آن موقعی است که صیغه طلاق خوانده می شود، خواه زن بداند یا نداند، حتّی اگر بعد از تمام شدن مدّت عدّه بفهمد او را طلاق داده اند لازم نیست دوباره عدّه نگه دارد.
– زنی که از شوهرش طلاق گرفته باید عدّه نگه دارد، مگر این که شوهر با او اصلاً نزدیکی نکرده باشد، یا زن یائسه باشد، در این دو صورت بعد از طلاق می تواند بلافاصله شوهر کند.
– مقدار عدّه در مورد زنانی که عادت می شوند احتیاط آن است که بقدری صبر کند که دوبار حیض ببیند و پاک شود هنگامی که حیض سوم را دید عدّه او تمام است.
– زنی که عادت ماهانه نمی بیند اگر در سنّ زنانی باشد که عادت می بینند چنانچه شوهرش بعد از نزدیکی کردن او را طلاق دهد باید بعد از طلاق سه ماه عدّه نگه دارد و منظور از سه ماه آن است که اگر اوّل ماه است سه ماه تمام هلالی و اگر روز دیگری از ماه است مانند پنجم یا دهم هنگامی که پنجم یا دهم ماه چهارم شود عدّه او تمام است، مثلاً اگر پنجم ماه رجب او را طلاق گفته، پنجم ماه شوّال عدّه او تمام است.
– پایان عدّه زن باردار، متولّد شدن فرزند یا ساقط شدن آن است، حتّی اگر یک ساعت بعد از طلاق بچّه به دنیا آید، عدّه او تمام می شود و می تواند شوهر کند.
– عدّه ازدواج موقّت بعد از تمام شدن مدّت، در صورتی که عادت ماهانه می بیند، به مقدار دوحیض کامل است و اگر عادت نمی بیند چهل وپنج روز تمام است.

آیت الله سبحانی:

پرسش:زنی به جهت جلوگیری از حاملگی از آمپول استفاده کرده و دیگر حیض نمی بیند و به عقد موقت درآمده، شوهر پس از دو ماه مابقی مدت عقد را بخشیده، عده این خانم چه مقدار است؟
پاسخ:باید از آمپول استفاده نکند و مقدار عده مورد نظر چهل و پنج روز است.

پرسش:بر فرض صحت تغییر جنسیّت زن و مرد در صورت طلاق یا فسخ یا فوت همسر عده چه مقدار است؟
پاسخ:هرگاه تغییر جنسیت قبل از طلاق باشد عقد باطل می شود و اگر بعد از طلاق باشد عده باطل می شود.

پرسش:اگر به زن شوهرداری تجاوز به عنف شود آیا این زن باید نسبت به شوهر خودش عده نگه دارد؟
پاسخ:باید آن قدر از هم دور شوند که معلوم شود که رحم پاک و نطفه ای در آن نیست.

پرسش:زوجه با بذل مهریه اش خواستار طلاق شده است و زوج نیز قبول بذل نموده و وی را طلاق داده از آنجا که نزدیکی صورت نگرفته طلاق خلع و غیر مدخوله و بدون عده اعلام شده است ولی پس از دو ماه از اجرای طلاق، زن اعلام داشته که حمل ۶ ماهه دارد که ممکن است در اثر ملاعبه باردار شده باشد آیا عده لازم است و آیا مرد می تواند به زن رجوع کند؟
پاسخ:در فرض سؤال چون زن حامله است و ولد هم از نظر حکم شرعی متعلق به شوهر است باید تا وضع حمل عده نگه دارد ولی مرد حق رجوع به زن را ندارد .

پرسش:اگر خانمی از قرص تأخیر عادت ماهانه استفاده کند آیا در نگه داشتن زمان عده شبیه زنانی است که عادت ماهانه نمی بینند؟
پاسخ:جزو زنانی نیست که در حد حیض اند ولی حیض نمی بینند و باید در عقد موقت دو حیض و در عقد دائم سه حیض عدّه نگه دارد و در نتیجه باید از خوردن قرص خود داری کند.

آیت الله سیستانی:

پرسش:آیا بدون نردیکی کردن باز هم باید زن عده نگه دارد؟
پاسخ:لازم نیست .

پرسش:زمان نگه داشتن عده در ازدواج موقت چقدر است؟
پاسخ:دو حیض است و به احتیاط واجب یک حیض کفایت نمی کند .

پرسش:اگر مرد و زنی مدت زیادی از هم جدا زندگی کنند و بعد از سه سال طلاق صورت بگیرد عده لازم است؟
پاسخ:باید عده نگه دارد .

پرسش:آیا مردی که خانمی را به صیغه خود درآورده و مدت تمام شده باید مراقب او باشد که در مدت عده با مرد دیگر ازدواج نکند یا خیر؟
پاسخ:لازم نیست .

پرسش:عده وفات چقدر است و آیا می توا ن با مرد نامحرم صحبت کند و حکم خروج او از منزل چیست و مخارج آن بعهده کیست ؟
پاسخ:چهار ماه و ده روز یعنی ازدواج نکند و خود را آرایش ننماید و ارتباط با نامحرم در حدی که همیشه مجاز بوده است مانند صحبتهای معمولی اشکال ندارد. مانعی ندارد از منزل خارج شود ولی مکروه است در دوران عده شب جای دیگری بخوابد یا برای غیر ضرورت یا کاری یا انجام وظیفه ای یا اداء حقی خارج شود و رعایت این امور بهتر است ولی واجب نیست و مخارج او با خودش می باشد .

پرسش:آیا به زنان بدکاره و فاحشه عده تعلق می گیرد؟
پاسخ:زنا عده ندارد .

پرسش:آیا نگه داشتن عده برای زنان اهل کتاب واجب است ؟ اگر مطمئن باشید که عده نگه نمی دارد چطور؟
پاسخ:در مواردی که ازدواج با اهل کتاب جایز است، عده لازم نیست.

پرسش:آیا نگاه داشتن عده بر زنی که لوله های رحم او بسته شده لازم است ؟
پاسخ:لازم است .

پرسش:اگر مردی با زنی صیغه عقد موقت جاری ساخته باشند و مجامعت نیز واقع شده باشد چنانچه به منظور تبدیل عقد مؤقت به دائم (میان همان مرد و زن) صیغه موقت را فسخ نمایند آیا قبل از جاری ساختن عقد دائم زن می بایستی عده نگه دارد؟ به بیان دیگر آیا برای تبدیل عقد موقت به دائم میان یک زن و مرد واحد نیز می بایستی توسط زن مدت عده رعایت شود؟
پاسخ:عده لازم نیست ولی عقد را نمی توان فسخ کرد بلکه اگر وقت باقی است باید مرد باقیمانده را ببخشد
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۹۸۲۱۲۲۳۵۴۳۰۴
موفق باشید

اگه طلاق به هر دلیلی باطل باشه ازدواج مجدد زن مشکل شرعی دارد یا مرد

سلام خسته نباشد خواستم ببینم اگه طلاق به هر دلیلی باطل باشه ازدواج مجدد زن مشکل شرعی دارد یا ازدواج مجدد مرد؟

پاسخ

وقتی طلاق باطل باشه به دلیل شرعی یهنی این دو زن و شوهر محسوب می شوند.

پس ازدواج مجدد باطل و اون فرد جدید بر اونها حرام است نکته ای که باید دقت داشته باشید.
البته باز در مورد این مساله می توانید از مراجع شرعی سوال کنید ولی به هر حال حکم این است مگر تبصره و شرایطی داشته باشد مثل بی اطلاعی مرد از حائض بودن زن در هنگام طلاق که خودش مساله مهمی است که باید در نظر گرفته شود.
به هر صورت امیدوارم موفق باشید
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۹۸۲۱۲۲۳۵۴۳۰۴
موفق باشید

منبع: com.مرکزمشاوره


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

446 نظرات

  • MK , جولای 16, 2016 @ 4:50 ب.ظ

    ممکنه خوب بشم توروخدا کمکم کنید

    • راهنما , جولای 17, 2016 @ 1:08 ق.ظ

      هر درمانی به خواست فرد مربوط میشه …

  • چیچک , جولای 19, 2016 @ 9:57 ب.ظ

    ممنون چشم حتما تمام تلاشمو میکنم انشاالله خداکمک کنه هیچوقت هیچ زوجی خیانت نکنن بهم. . .

  • سارا , جولای 19, 2016 @ 11:52 ب.ظ

    سلام خسته نباشید
    من خیلی میرم توفکر وهمش توذهن خودم داستان میسازم راجع به نامزدم,همش ب من میگه که دنبال حاشیه هستی,خودمم دوسندارم ایجورباشم,مطمنم که اشتباهم فکرمیکنم چیکار کنم که فکرای منفی توذهنم نسازم و خودمو اذیت نکنم

    • راهنما , جولای 21, 2016 @ 12:16 ق.ظ

      با نوشتن خودتونو از اشفتگی ذهنی رها کنید …۵ بار بخونیدش و بعد اتیشش بزنید و دورش بریزید

  • راهنما , جولای 21, 2016 @ 7:46 ب.ظ

    امکان ارسال به ایمیل وجود نداره
    در این مورد حتما ” با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
    ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  • رضوان , آگوست 22, 2016 @ 10:27 ق.ظ

    سلام من آدرس و شماره تلفن چند مرکز رسمی مشاوره در کرمانشاه و می خوام . دنبال یه مشاور خانواده خانم هستم لطفا اگه می تونید کمک کنید . شما چرا آدرس و شمارتونو ننوشتین توی سایتتون ؟

    • راهنما , آگوست 22, 2016 @ 11:06 ق.ظ

      در مورد کرمانشاه به سازمان بهزیستی شهرتون تماس بگیرید

  • yase , آگوست 29, 2016 @ 8:37 ق.ظ

    سلام، من تازه سایتو پیداکردم من یه مشکل دارم بین دونفر که نمیدونم کدوم راست میگه وواقعا منو واسه زندگی میخواد وباکدوم خوشبختم ،واقعا موندم خواستم تلفنی مزاحم هردو شون بشم امتحانشون کنم اما حس میکنم کار بی شرمی میتونه باشه لطفا کمکم کنید که چکار باید بکنم ،ممنونم ،پاسخو به ایمیلم ارسال فرمایید ،متشکرم

    • راهنما , آگوست 30, 2016 @ 11:46 ق.ظ

      به هر حال در گفتگو مشخصه کدام یک به دل شما نشسته و میتونید بهش اعتماد کنید
      بعد مشاوره و تست تفاهم
      بهتره در این موارد زیاد خودتون رو گمراه نکنید

  • maryam , آگوست 30, 2016 @ 9:36 ق.ظ

    ا عرض سلام
    من و همسرم دوسال است که با هم زندگی می کنیم هرچند که این ازدواح بدون رضایت کامل خانواده همسرم بود زندگی خوبی داریم اما عدم توجه و بی مهری ایشون و یه سری خصوصیات دیگر ایشون من رو ازار میده و تلاش خودم رو کردم از طریق صحبت های منطقی متوجه انتظاراتم کنم اما متاسفانه سودمند نبوده ونیازمند راهنمایی هستم
    به گونه ای شده که ایشون به منزل پدری خود که می رود تماس های من رو بی جواب می زاره و با قبل از ازدواج بی نهایت متفاوت شده و از این بابت خیلی روحاً تحت فشار هستم

    • راهنما , آگوست 30, 2016 @ 11:27 ق.ظ

      دوست عزیز وقتی که مردی استرس و دل مشغولی داشته باشه اولین واکنشی که در برخورد با مشکلش نشون میده اینه که حتی الامکان از ابراز احساسات و توجه همیشگیش کم میشه. این ویژگی ذاتی مردان هست که خیلی اوقات باعث ناراحتی و رنجش همسرشون میشه. درحالیکه در این شرایط خانوم ها باید کمی حواسشون جمع تر باشه و شرایط رو درک کنن و در واقع خوب بتونن محیط خونه رو مدیریت کنن. در این مطلب به این موضوع و چگونگی برخورد با اون میپردازیم.

      چرا شوهرم به من بی توجه شده؟
      همونطور که گفتیم از اونجایی که عموما مردان بیشترین سنگینی و مسئولیت زندگی رو بر عهده دارن گاهی در برخورد با مشکلات و یا دل مشغولی های روزمره و برای پیدا کردن راه حل به زبون خودمونی توی لاک خودشون میرن که گاهی برای ما خانوم ها سو تفاهم رو به دنبال داره. از اونجایی که زنان ذاتا ارتباط گرا هستن و مردان در مواجهه با مواردی که بالا گفتیم از ابراز احساساتشون کاسته میشه و حتی به طور غیر ارادی توجهشون به محیط اطراف و شاید همسرشون کم میشه رنجش هایی به وجود میاد که باعث متشنج شدن زندگیشون میشه.

      دلیل بی توجهی شوهرX
      دلیل بی توجهی شوهر

      همسرم دوستم نداره؟
      به علت همون ارتباط گرایی ذاتی که بالا گفتم وقتی خانومی با ارتباطات کلامی نصف و نیمه همسرش مواجه میشه و یا عدم توجهش رو میبینه چون زن به نیازش نمیرسه شوهرش رو متهم به خاموشی و گوشه گیری ارادی میکنه و براش این سو تفاهم پیش میاد که گوشه گیری مرد به دلیل بی مهری و بی عشقی هست و به عبارتی فکر میکنه که همسرش دیگه دوسش نداره وگرنه باید بیش از این بهش نزدیک شده و توجه میکرد.

      چرا؟
      چرا؟

      علت انتظارات زن
      علت این توقع که زن از شوهرش داره اینه که وقتی خانومی دچار استرس و یا درگیر مشکلاتی میشه بیشتر از اونکه توجهش رو بیشتر معطوف به خودش کنه سعی میکنه بیشتر به اطرافیان توجه کنه و همه سعیش بر این میشه که نیازهای اطرافیانش رو برطرف کنه، این در حالی هست که مرد ها بعلت یک بعدی نگری ذاتیشون برعکس زنان نمیتونن همه جانبه نگر باشن.

      انتظارات زن
      انتظارات زن

      باید به تفاوت های جنسیتی توجه کرد
      نکته مهمی که باید ما خانوم ها بهش توجه کنیم اینه که ارتباط گریزی مردان هرگز به دلیل بروز مشکلات به محیط به محیط خونه و همسرشون نیست و البته این کار رو به طور خودکار برای محافظت بیشتر از آرامش درونیشون انجام میدن و از اونجایی که حل مشکلات احتیاج به واقع نگری داره از کارکرد احساسی مرد کاسته میشه.

      این رو هم باید بدونیم که مردها معمولا آرامش خودشون رو از توانایی های کاری و ملموسشون کسب میکنن بطوریکه اگه نتونن مشکلات حوزه کاریشون رو حل کنن هرگز نمیتونن از تعادل روحی برخوردار بشن.

      پس خانوم ها هرگز نباید این رفتار های همسرشون رو مرتبط با کیفیات زناشویی و زندگی مشترکشون بدونن چراکه با این سوتفاهم بستر مشکلات و واکنش های منفی بعدی فراهم میشه و آرامش زندگی به همین راحتی بر هم میخوره. و باید یادمون باشه که این ما خانوم ها هستیم که مسئول آرامش محیط خانه و زندگیمون هستیم و آقایون خیلی نمیتونن این مسائل رو مدیریت کنن.

  • Mehdi , سپتامبر 1, 2016 @ 3:31 ب.ظ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من پسری ۲۱ ساله هستم که حدود ۴ ساله عاشق دختر همسایمون شدم که دوسال ونیم ازم بزرگتره ولی هیچ وقت بهش چیزی نگفتم تا این که چند ماهه پیش به هر بدبختی بود شمارشو گیر آوردم بهش پی ام دادم هر چی تو دلم بود رو بهش گفتم اونم گفت کاری نکن که باعث بشه نتونیم تو چشم هم نگاه کنیم گفت من فقط دوست دارم همین گفت مث داداشم هستی دیگه از اون موقع هیچ کاری نکردم ولی بخدا دارم میمیرم براش ولی هر بار میبینمش یه جوری نگام میکنه نمیدونم چیکار کنم لطفا کمکم کنین

    • راهنما , سپتامبر 3, 2016 @ 2:28 ب.ظ

      خب صحبت ایشون کاملا روشن و صریح بوده ..
      شما هم بهتر از هر کسی میدونید باید چیکار کنید …چون قرار نیست در این سن همه چی بروفق مراد شماباشه

  • نگار , سپتامبر 2, 2016 @ 1:47 ق.ظ

    با سلام خدمت شما مشاور عزیز.تابحال دو بار از نامزدم خیانت دیدم و بهش بدبینم تاحرفی میزنم میگه شکاک روانی.توروخدا بگید چیکارکنم

    • راهنما , سپتامبر 3, 2016 @ 2:39 ب.ظ

      خیانت دارای پیامدهای مخربی در رابطه میان زوجین به همراه دارد . در اینجا برخی از واکنش‌های متداول ـ به‌خصوص واکنش‌هایی را که در مدت کوتاهی پس از این اتفاق از فرد سر می‌زند ـ بررسی می‌کنیم و سپس، راه‌حل‌هایی برای کنار آمدن بهتر با این موقعیت ارائه خواهیم کرد. یکی از شایع‌ترین واکنش‌هایی که فرد خیانت‌دیده از خود نشان می‌دهد خشم و انزجار فراوان از فرد مقابل است که ممکن است آن را به صورت فکر خیانت و مقابله به مثل، کشتن و از بین بردن طرف مقابل یا رقیب یا هرگونه صدمه دیگر به فرد یا موقعیت اجتماعی و احترام و آبروی او نشان دهد.
      از سوی دیگر، فرد به احتمال زیاد ممکن است دچار افکار مربوط به سرزنش خود شود و به دنبال نشانه‌هایی مبنی بر وجود عیب یا مشکلی در خودش باشد. این اتفاق می‌تواند تا حدی شدت پیدا کند که فرد را به سوی خودکشی و یا از سوی دیگر تلاش‌های افراطی و نالازم برای تغییر خود ـ حتی تا سرحد جراحی‌های پرهزینه و خطرناک زیبایی ـ بکشاند. اگرچه برخی از این واکنش‌ها تا حدی طبیعی هستند و اصولاً نمی‌توان از فرد خیانت‌دیده انتظار داشت غمگین یا عصبانی نباشد، می‌توان با اتخاذ راه‌حل‌های درست‌تر و پخته‌تر واکنش درست‌تری انتخاب کرد. برخی از راهکارهایی را که در این زمینه می‌تواند مفید باشد در این جا بررسی می‌کنیم.

      دست نگه دارید
      پس از پی بردن به خیانت خیلی‌ها دست به اقداماتی می‌زنند که بعدها خودشان را شرمنده و پشیمان می‌کند. این کارها ممکن است رفتارهایی چون تلفن زدن به دوستان، والدین یا همکاران فرد مقابل و بردن آبروی او در برابر دیگران، راه‌انداختن دعوا و سروصدای زیاد در محل کار او، موارد شدیدی مانند شروع یک رابطه جدید یا درگیر شدن در روابط نامشروع بدون چارچوب و حساب‌نشده صرفاً برای انتقام گرفتن از فرد مقابل را شامل شود. بنابراین، به نظر می‌رسد که بیش از هر چیز صبر و تحمل زیاد و جلوگیری از هر اقدام غیر عاقلانه‌ای دارای اهمیت فراوانی است.
      وقفه می‌تواند به شما در تحمل کردن این مسئله و کنارآمدن با آن کمک‌های فراوانی کند. پس از نوشتن و مرور آنچه نوشته‌اید،‌ خودتان به بسیاری از افکار نادرست یا افراطی خود پی می‌برید
      یکی از مهم‌ترین نکاتی که در اینجا باید ذکر کرد این است که حتماً از برقراری ارتباط با فرد دیگری برای جبران خلأ فرد مقابل یا تلافی کار او اجتناب کنید. در بسیاری از موارد، پس از مشاوره، با بررسی اوضاع و یا کاهش التهاب و ناراحتی ناشی از این امر و پشیمانی فرد مقابل، ممکن است دو طرف تصمیم بگیرند به ارتباط خود ادامه دهند. در اینجا، حضور فرد سوم (یا به عبارتی، چهارم) که صرفاً برای پوشاندن خلأ فرد خیانت‌دیده یا انتقام از او وارد ماجرا شده است، بسیار مشکل‌ساز خواهدبود. مرد جوانی که از ارتباط خود با نامزدش بسیار راضی است. به رغم علاقه شدید به نامزدش، فریب دختری جوان را خورد اما نامزدش با صبر و حوصله پس از پی بردن به موضوع توانسته بود برخوردی منطقی نشان دهد و ارتباط خود را حفظ کند.
      بنویسید
      یکی از بهترین و کارکشته‌ترین مشاورانی که می‌توانید در شرایط سختی به او تکیه کنید صبر و تحمل است. شاید یکی از بهترین راه‌ها برای به‌کار گرفتن این مشاور نوشتن هر چیزی است که در دل دارید. وقتی دفتری برمی‌دارید و هر چه در دل دارید در آن می‌نویسید، بیش از هر چیز بین احساسات و هیجان‌هایی که در آن لحظه دارید و رفتارهایی که ممکن است از شما سر بزند وقفه ایجاد می‌کنید. این وقفه می‌تواند به شما در تحمل کردن این مسئله و کنارآمدن با آن کمک‌های فراوانی کند. پس از نوشتن و مرور آنچه نوشته‌اید،‌ خودتان به بسیاری از افکار نادرست یا افراطی خود پی می‌برید و می‌توانید با آنها منطقی‌تر برخورد کنید.
      برای مثال، یکی از افکاری که پس از متوجه شدن این امر ممکن است به ذهن خطور کند این است که «او مرا احمق فرض کرده و به من دروغ گفته. بهش نشان می‌دهم که احمق کیست.» این فکر می‌تواند به طیف وسیعی از رفتارهای نابهنجار و غیر منطقی منجر شود، ولی با نوشتن و مرور آن، پس از مدتی، احساس و هیجان همراه با آن ملایم‌تر و قابل تحمل‌تر شود. وقتی التهاب و خشم ناشی از این فکر کاسته شود، می‌توان آن را با افکار دیگری مانند «احتمالاً امیدوار بوده که من این موضوع را نفهمم» یا «حتی اگر چنین فکری داشته، من هوشمندتر از این حرف‌ها هستم» و یا هر فکر منطقی دیگری جایگزین کرد.

      هنگامی که پس از فهمیدن مسئله به این فکر می‌افتید که «حتماً اشکالی در کار من بوده که او مرا کافی نمی‌داند»، می‌توان با مکث و صبر اندکی متوجه این مسئله شد که «اگرچه احتمال دارد مشکلی در رابطه باشد، مسلماً این مسئله صرفاً تقصیر من نیست» یا «من می‌دانم چیزی برایش کم نگذاشته‌ام، پس مشکل صرفاً از سوی من نیست» عبارت‌های مناسب‌تر و تسکین‌بخش‌تری هستند. نوشتن و مرور هر آنچه ممکن است در آن لحظه ذهن شما را مشغول کند مزیت دیگری نیز دارد: درباره خودتان و کاستی‌ها و حتی مشکلاتتان نکات بسیاری می‌آموزید. مرور کردن و خواندن دوباره فکرها و یادداشت‌ها و تلاش برای سروکله‌زدن با آنها و یافتن جایگزین منطقی‌تری برای آنها، هم با مشغول کردن ذهن شما، التهاب و ناراحتی مربوط به ماجرا را می‌کاهد و هم به شما در حل منطقی‌تر مسئله کمک می‌کند.دختر جوانی که برای بار دوم از نامزد جدید خود خیانت دیده بود در پی یافتن راه‌حل به مشاور مراجعه کرد و پس از درک این مسئله که مشکل اصلی در خود او نیست، توانست احساس بهتری پیدا کند و راحت‌تر با این مسئله کنار بیاید.

      مشاوره با فرد جوان دیگری از جنس مخالف ممکن است شما را در معرض خطر درگیر شدن در رابطه دیگری قرار دهد که به احتمال زیاد منطقی و سنجیده نیست و پایان خوشی نخواهدداشت.
      درد دل و مشورت کنید
      در مواقعی که چنین مشکلی روی می‌دهد و از آنجا که این امر با ناراحتی و پریشانی بسیاری همراه است، مشورت و درد دل کردن با فردی دیگر می‌تواند بسیار کمک‌کننده و تسکین‌بخش باشد. اما باید در انتخاب کسی که با وی مشورت می‌کنید دقت زیادی داشته باشید، زیرا خیلی از افراد ممکن است برای این کار مناسب نباشند. برای مثال، دوستی را که خود تجربه مشابهی داشته ـ اگرچه ممکن است شما را خوب درک کند ـ برای مشورت انتخاب نکنید. این دوست شکست خورده ممکن است به خاطر همدلی و برانگیخته شدن احساسات مشابه در خودش و وارد کردن مسائل شخصی‌اش، شما را به بیراهه بکشاند یا آتش غم و اندوه شما را شعله‌ورتر کند. همچنین کسانی که ممکن است در آینده با هر دو نفر سروکار داشته باشند و دانستن این مسئله باعث ازبین رفتن آبروی فرد مقابل نزد او می‌شود برای مشاوره مناسب نیستند. این را به خاطر داشته باشید که از بین رفتن آبروی فرد مقابل به ضرر خود شما خواهدبود.

      از سوی دیگر، در این شرایط حساس و آسیب‌پذیر، مشاوره با فرد جوان دیگری از جنس مخالف ممکن است شما را در معرض خطر درگیر شدن در رابطه دیگری قرار دهد که به احتمال زیاد منطقی و سنجیده نیست و پایان خوشی نخواهدداشت. مریم پس از به هم زدن رابطه با همسرش، متوجه شد که یکی از دوستان وی برای حمایت و دلداری او تلاش زیادی می‌کند. واز دریافت حمایت مردانه‌اش لذت می‌برد، تا جایی که روزی متوجه شد وابستگی‌اش به همسر به این فرد منتقل شده است. به نظر می‌رسد مشورت با افراد میانسال یا همجنس که به تجربه و خرد آنها اطمینان داریم و می‌توانیم به رازداری و کمک ایشان اعتماد کنیم، بهترین گزینه برای مشورت و کمک گرفتن است.
      بخوانید

      با گشتی در بازارهای کتاب می‌توانید کتاب‌های خودیاری مناسبی پیدا کنید که به شما در درک و فهم مسئله خیانت و کنار آمدن با آن کمک کنند. خواندن کتاب‌های مرتبط با این قضیه مانند «چرا بعضی مردها خیانت می‌کنند؟» یا کتاب‌هایی که به طور کلی در کنار آمدن با مشکلات و ناراحتی‌ها به ما کمک می‌کنند یکی از راه‌هایی است که می‌تواند علاوه بر حل مشکل کنونی، در آماده کردن فرد برای مقابله با مشکلات بعدی نیز راهگشا باشد.

  • علی , سپتامبر 6, 2016 @ 11:17 ق.ظ

    سلام من دختری رو دوست دارم که میدانم قبل من دوست پسر داشته الانم میخوام به خواستگاریش برم و این برام شدهocdاختلال وسواسی جبری لطفا کمکم کنید چکار کنم؟

    • راهنما , سپتامبر 7, 2016 @ 11:16 ق.ظ

      وقتی نمیتونید با گذشته ایشون کنار بیایت بهتره گزینه خواستگاری خودتون رو تغییر بدید

  • ناشناس , سپتامبر 18, 2016 @ 8:18 ق.ظ

    سلام ببخشید آدرس شما کجاست

    • راهنما , سپتامبر 20, 2016 @ 12:52 ق.ظ

      مراکز ما در حال حاضر فقط در تهران مستقر هستند

  • M , سپتامبر 24, 2016 @ 7:40 ب.ظ

    سلام خدمت مشاور عزیز وتشکر بابت سایت خوبتون
    من پسری ۲۰ ساله هستم که حدود ۳ سال شایدم بیشتره که عاشق یکی از اشناهامون شدم ولی هیچ کاری و هیچ چیزی نه به خودش و نه به کسی گفتم تا این که زمستون پارسال بهش پیام دادم(البته قبل از اون هم شمارشو داشتم ولی جرعت حرف زدن باهاش رو نداشتم) خودمو معرفی کردم اون یکم جا خورد که چطور بهش پیام دادم وپرسید شمارشو از کجا آوردم من گفتم حالا بماند بعدا میگم بهت بعد گفت حالا امرتون بعدش من همه چی رو بهش که د بهش گفتم که دوسش دارم و هر چی که تو دلم بود رو گفتم اون گفت کاری نکن ابروی من بره تو مث داداشمی لطفا دیگه پیام نده و گفت من همیشه همه چیمو به مامانم میگم ولی این یه بار رو نمیگم منم دیگه هیچ کاری نکردم ولی هر موقع میریم خونشون یا اونا میان خونمون یه جوریه احساس میکنم رفتارش عوض نشده شایدم به رو خودش نمیاره واقعا نمیدونم منو میخواد یا نه احساس میکنم به مادرش گفته چون مادرش همیشه در مورد من کنجکاوه و همه چی رو در مورد همه چی میپرسه ازم نمیدونم شاید احساس من اینجوری باشه که مادرش میدونه اگه میشه راهنماییم کنین که اون منو دوست داره یا مادرش میدونه یا نه در ضمن اون ازم تقریبا دوسال بزرگتره که من هیچ مشکلی با این موضوع ندارم
    بازم ممنون

    • راهنما , سپتامبر 25, 2016 @ 10:35 ق.ظ

      دوست عزیز اگر شرایط ازدواج رو ندارید بهتره از چنین تصوراتی خارج بشید چون بهتر میدونید تا وقتی این شرایط وجود نداشته باشه شما فقط زمینه استرس و نگرانی خودتون رو مهیا کردید
      ولی اگر شرایط رو دارید خیلی راحت با فردی قابل اعتماد در خانواده مطرح کنید و شناخت رو از مشاوره ای حضوری آغاز کنید

      • M , سپتامبر 26, 2016 @ 5:53 ب.ظ

        سلام مجدد خدمت مشاور عزیز
        من منظورتون رو از شرایط نفهمیدم اگه منظورتون کار و درس هستش که من الان دانشجوام درسم که تموم بشه میرم سرکار مطمننا اونم دانشجو هستش در ضمن به مادرم گفتم که من میخوامش مادرم گفته الان زوده نمیشه باید درست تموم بشه و کاری داشته باشه منظور منم این بود که مطمن بشم بهش میرسم یا یه جوری باشه که بهش بفهمونم قصدم ازدواجه که یه موقع ازدواج نکنه من بیچاره بشم ولی نمیتونم به مادرم بگم که بره با مادرش صحبت کنه چون اینجور همه مخصوصا پدرم میفهمه که خیلی بد میشه برام
        امیدوارم که یه راهی بهم پیشنهاد کنید که از این سردرگمی واسترس در بیام مرسی.

        • راهنما , سپتامبر 27, 2016 @ 11:14 ق.ظ

          اگر مشکلی ندارید با مادرتون صحبت کنید ولی بدونید تا وقتی که شما شرایط ازدواج رو نداشته باشید کسی نظر شمارو جدی نخواهد گرفت
          و دانشجو بودن دختر ربطی به شرایط شما نداره …مهم شرایط استقلال مالی داشتن شماست برای قبول مسئولیت زندگی

  • فائزه اجاق , اکتبر 2, 2016 @ 4:07 ق.ظ

    با سلام و احترام
    اینجانب فائزه السادات اجاق، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جویای کار می باشم. آیا این امکان وجود دارد که بتوانم از طریق شما به مراکز خدمات روانشناختی معرفی شوم؟
    ممنون

    • راهنما , اکتبر 2, 2016 @ 12:40 ب.ظ

      با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید

  • حسین مرادی , اکتبر 3, 2016 @ 11:23 ق.ظ

    با سلام پسرم ۸ سالشه کلاس سوم خیلی هواس پرته میره تو هپروت دیگه تو این دنیا نیست تو کلاس مدرسه تو خونه البته فقط مواقع در ویادگیری مطالب –وموقع غذا خوردن ولی بازی و… خیلی سرحال وشاداب ه –لطف میکنین راهنماییم کنین ممنون

    • راهنما , اکتبر 4, 2016 @ 9:28 ق.ظ

      حتما با یک مشاوره کودک و نوجوان مشاوره کنید

  • احسان کامکار , اکتبر 9, 2016 @ 5:54 ق.ظ

    با سلام
    بنده میخوام درباره سنجش شخصیت شغلی که شرکت کردم راهنمایی بشم…در مصاحبه رد شدن و الان باز مصاحبه تکمیلی دعوت شدم.نمیخوام رد بشم.چکار کنم؟یه روانشناس با چنین تخصصی رو میخوام بهم معرفی کنید.ممنونم

    • راهنما , اکتبر 11, 2016 @ 12:01 ب.ظ

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  • سهرابي , اکتبر 12, 2016 @ 1:59 ب.ظ

    سلام بمدت ٨ساله با یک نفر دوستم وقصدمون ازدواجه هیچ گونه خیانتی و دروغی هم بینمون نبوده همدیگرم خیلی دوست داریم اما نامزدم بمن احترام نمیزاره روش بهم باز شده تو دعوا هرچی میخاد بهم میگه در کل من احترام برام خیلی مهمه اما از طرف اون احترامی نمیبینم باید چیکار کنم؟

    • راهنما , اکتبر 12, 2016 @ 10:47 ب.ظ

      خب برای مدت ۸ سال ایشون رو کامل شناختید و بهتر از هر کسی میدونید آیا مناسب زندگی مشترک هست یا خیر ؟
      پس امروز براساس معیارهای خودتون باید تصمیم نهایی رو بگیرید و بیشتر از این وقت و فرصت های زندگیتون رو از دست ندید
      چون هر رفتاری رو امروز از ایشون مشاهده میکنید در آینده هم خواهید دید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

      • سهرابي , اکتبر 12, 2016 @ 11:36 ب.ظ

        قبلا اصلا بهم بی حرمتی نمیکرد متاسفانه یک سالی میشه این مشکل پیش اومده

  • t , اکتبر 14, 2016 @ 12:04 ب.ظ

    باسلام و خسته نباشید و ممنون از اینکه وقت میذارید،
    من نزدیک ب ۵سال با ی دختر ک هم دانشگاهی خودم بود آشنا شدم و سال دوم خاستگاری رفتم و جواب منفی گرفتم البته ازطرف پدر دختر، اینم چون باباش کلا باازدواجش مخالف بود و تاکید داشت ک تو فقط باید تا دکترا درس بخونی و فکر ازدواج نکنی، اینم با توجه ب رسم و رسومات خانوادگی نمیتونست رو حرف باباش حرف بزنه یا خیلی اصرار کنه هرچند اصرار کردن هم بی فایده بود، خلاصه اون قضیه طول کشید تا حالا ب طوری ک روی رابطه ما هم تاثیر گذاشته الان ۳ساله مادوتا همیشه باهم دعوا داریم واقعا اعصاب جفتمون خورد شده هربار سر ی موضوعی ک همش از اینکه نشده ازدواج کنیم نشات گرفته، الان هم همیشه دعوا و اختلاف هرچند همدیگه هم خیلی دوس داریم، از ی طرف هم سختگیری های باباش هم انگار رو این دختر تاثیر گذاشته هر روز بهانه ی چیزو از من میگیره توقعش خیلی بالا رفته و روز ب روز بدتر میشه، منم واقعا دیگه خسته شدم منم دهنم وا شده نمیتونم جلو دهنمو بگیرم خیلی زود کنترلمو از دست میدم و رومون ب روی هم باز شده سر ی موضوع کوچیکی باهم دعوامون میشه و حرف و حتی دوتاییمون دست انداختن، الان نمیدونیم چیکارکنیم؟ از ی طرف ناراضی بودن باباش و مشکل ازدواج از ی طرف هم دعواهای خودمون و حرف زدن و ترک ندادن این عادتای بد، خواهش میکنم اگه امکانش هس راهنمایمون کنید، ممنون

    • راهنما , اکتبر 15, 2016 @ 10:15 ب.ظ

      بهتر از هرکسی میدونید چنین رابطه ای به نتیجه میرسه یا خیر
      پس بهتره خودتون رو سرگردان نکنید و در انتخابتون تجدید نظر کنید .. چون اگر معیارهای خانوادگی ایشون با شما تفاوت داشته باشه مسلما” در آینده نباید انتظار معجزه و آرامش داشته باشید

  • هانیه , اکتبر 21, 2016 @ 11:00 ق.ظ

    باسلام راستش من یک سال پیش ب شوهرم خیانت کردم ولی منو بخشید داریم باهم زندکی میکنیم ولی یکم اخلاقش تغیر کرده و موقع ای ک بحث ی چیزی میکنیم منت نمیکشه نازمو نمیکشه این خیلی برام عذاب اور شده نمیدونم چیکار کنم همش دارم اونوبا مردای دیگ مقایسه میکنم توروخدا کمکم کنید

    • راهنما , اکتبر 22, 2016 @ 12:02 ب.ظ

      شما اعتماد رو از بین بردید و برای برگشت این اعتماد زمان زیادی باید سپری بشه
      پس باید بپذیرید که هر اشتباهی تاوانی داره و شما در این اعتماد سازی نقش بزرگی رو ایفا میکنید
      بدانید که برای بازسازی اعتماد از دست رفته هر دو باید تلاش کنید. بازسازی اعتمادی که یک بار از میان رفته بسیار مشکل است و همیشه امکان پذیر نیست. اگر اعتماد میان شما و همسرتان مخدوش شده، اگر احساس می کنید به شما خیانت شده، این گام ها به شما کمک خواهد کرد اعتماد میان خود و همسرتان را بازسازی کنید: گام اول: ببینید شما در تخریب آن اعتماد چه نقشی دراید. گام دوم: فضایی به وجود آورد تا خود و همسرتان بتوانید احساسات تان را بیرون بریزید، حتی اگر بروز آن احساسات موجب رنجش شما شود. صبور باشید. شما و همسرتان شاید مجبور گردید بارها بپرسید و بارها با احساسات تان کلنجار بروید. گام سوم: تصمیم بگیرید ببخشید و بخشوده شوید. البته بخشش صرفاً اولین گام به سوی بهتر شدن اوضاع است . گام آخر: متعهد شوید که در آینده بهتر عمل خواهید کرد.

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه

  • amir mohsen , اکتبر 21, 2016 @ 8:47 ب.ظ

    سلام و خسته نباشید
    من پسری ۱۶ ساله هستم که علاقه ای به رشته تجربی ندارم و علاقه من به تربیت بدنیه ولی خانواده این رو درک نمیکنن چیکار کنم که اونا بفهمن من تو تجربی موفق نمیشم؟

    • راهنما , اکتبر 22, 2016 @ 12:12 ب.ظ

      در این مورد از مشاوران مدرسه و افراد قابل اعتماد در خانواده استفاده کنید

  • عسل , اکتبر 26, 2016 @ 10:26 ق.ظ

    با سلام و عرض ادب
    سوال بنده در خصوص اعتماد از دست رفته همسرم به بنده هست .دو سال پیش وقتی برای خرید خونه و کارهای بانکی و درخواست وام پرینت حساب بانکی منو دیده متوجه شده که من چند سال بوده کمک مالی به خواهر کوچیکم و پدرمادر داشتم.اون زمان حس کردم یکباره اخلاقشون عوض شده و بداخلاقی شدیدی بروز میدن و از خانواده من عاجزتر شدن ولی دللیش رو نمیدونستم تا اینکه الان بازگو کردن و اصرار دارن که پرینت حساب های جدید رو هم باید بگیرم و اون کمک های قبلی هم باید پس داده بشن .(لازم بذکره همسرم از اول هم رابطه خوبی با خانواده و خواهرام ایجاد نرکدن و همیشه بدنبال بهانه بودن که از اونها ایراد بگیرن )اما الان وضعیتم بشدت بغرنج شده و بچه یکساله هم دارم و خیلی دارم زجر میکشم.اگر این موضوع رو بخواد بی رودرباستی به خانوادم بگه خیلی ناخوشاینده.بهشون هم گفتم دلیل این پنهانکاری من برخوردهای تند و تیز شما در هر موردی بوده که نتونم باهات شفاف باشم ولی خوب این کار منو توجیه نمیکنه.از طرفی من چون درامدم خوب بود دوست داشتم بخشی از اون رو برای پدرمادرم که کلی زحمت منو کشیدن تا به اینجا برسم خرج کنم.لطفا بفرمایید چه کار کنم؟دنبال روانشناس خوب هم هستم در کرمانشاه.چون استرس شدیدی دارم هر بار که قراره دیداری بین ما و خانوادم صورت بگیره .خانوادم در یک شهر دیگری ساکن هستن.با تشکر فراوان

    • راهنما , اکتبر 27, 2016 @ 10:35 ق.ظ

      اعتماد زمینه ساز پیوند میان انسان‌هاست که از نزدیک‌ترین نوع رابطه یعنی رابطه میان نوزاد و مادر آغاز می‌شود، سپس در خانواده شکل می‌گیرد و آنگاه به جامعه تسری می‌یابد. شکل گیری هرگونه رابطه‌ای بدون وجود اعتماد ناممکن است. بی تردید رشد بشریت و اکثر دستاوردهایی که داشته در سایه اعتماد تحقق یافته است. وجود اعتماد در دوستی، عشق، خانواده، سازمان‌ها و جامعه ضروری است و نقشی مهم در روابط انسانی ایفا می‌کند.
      در قلمرو روان شناسی نیز زندگی با اعتماد آغاز می‌شود که بستر مهرورزی و موجبات رشد و انسجام آن را فراهم می‌آورد. در روان شناسی اعتماد یعنی باور و اتکاء به کسی که بر اساس آن چه از او انتظار می‌رود عمل می‌کند. اعتماد از ارکان ضروری شکل گیری هرگونه رابطه‌ای است. اگر بخواهیم رابطه‌ای تداوم یابد باید به گونه‌ای قابل اعتماد عمل کنیم یا رفتاری قابل اعتماد داشته باشیم. این حکم روابط دونفره، خانوادگی، ازدواج و هرگونه رابطه بینا فردی را در بر می‌گیرد. بنابراین نباید اعتماد را تنها یک رویداد روان شناختی در درون فرد دانست، بلکه باید آن را به عنوان یک واقعیت اجتماعی تلقی کرد. در حقیقت اعتماد میان فردی فرایندی است که نشان دهنده باور به ارتباطات اجتماعی و زمینه ساز عملکرد اجتماعی است. در اعتماد بین فردی انتظار از یک فرد یا گروه برای تحقق وعده‌هایی که داده می‌شود یا عمل به آن وعده‌ها مورد نظر است و این مفهوم کاربرد وسیعی در انواع رابطه‌ها از دوستی و ازدواج گرفته تا رابطه میان افراد در محیط کار و نیز اعتماد عمومی و خانوادگی دارد. بدیهی است در مواردی که با تضعیف یا کاهش اعتماد در روابط بین فردی روبرو هستیم، مهم‌ترین هدف برای شکل دادن روابط اجتماعی سالم، بازیابی و بازسازی اعتماد از دست رفته است؛ لذا با این تفاسیر طبیعی است وقتی که در اثر یک اتفاق ناخوشایند، اعتماد شما نسبت به یک فرد خدشه دار می‌شود اعتماد مجدد کردن و بازگشت به شرایط اولیه بسیار دشوار خواهد بود.
      اعتماد یعنی باور و اتکاء به کسی که بر اساس آن چه از او انتظار می‌رود عمل می‌کند. اعتماد از ارکان ضروری شکل گیری هرگونه رابطه‌ای است. اگر بخواهیم رابطه‌ای تداوم یابد باید به گونه‌ای قابل اعتماد عمل کنیم یا رفتاری قابل اعتماد داشته باشیم.
      بعضی از مردم هیچ گاه دلشکستگی شان را فراموش نمی‌کنند و کوتاه نمی‌آیند اما به هر حال اعتماد مجدد به فرد یا افراد حتی اگر رابطه شما را به شدت خدشه دار کرده باشد لازمه زندگی اجتماعی است. شما نباید اجازه دهید ناتوانی یک نفر در اعتماد کردن به افراد سبب لوث شدن و لکه دار شدن تمام روابط آتی شما شود؛ لذا اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که در اثر یک سلسله اتفاقات و مشکلات اعتماد خود را نسبت به محیط اطراف و نسبت به اطرافیان خود از دست داده‌اید، با دنبال کردن این گام‌ها می‌توانید اعتماد سلب شده‌تان را مجدداً کسب نمایید:
      – سعی کنید مجدداً احساس و نیاز به اعتماد کردن را در خود تقویت کنید. برخی از افراد خود را فریب می‌دهند و معتقدند که در زندگی‌شان محتاج داشتن رابطه نزدیک با دیگران نیستند در حالی که بشر یک مخلوق اجتماعی است و به یکدیگر نیازمند هستند. بدون اعتماد نمی‌توانید رابطه نزدیکی با دیگران داشته باشید و بدون داشتن رابطه نزدیک زندگی پوچ خواهد بود.
      – حوزه‌هایی را که قبلاً به آن‌ها اعتماد داشته‌اید به خاطر آورید. بسیاری از افراد به ویژه آن‌هایی که در دوران کودکی‌شان از طریق سو استفاده و یا بدقولی‌های مکرر والدین تجربه بی اعتمادی دارند به هیچ طریقی نمی‌توانند به کسی اعتماد کنند اما این نیز یک تصور نادرست است. حتی در وخیم‌ترین شرایط نیز اعتماد است که روابط سالم و مطلوب را می‌تواند شکل دهد. اگر شما اعتماد لازم را به محیط اطراف خود نداشته باشید نامه‌هایتان را پست نمی‌کنید، برای غذا خوردن به رستوران نمی‌روید و یا برای درمان بیماری‌هایتان به پزشک مراجعه نمی‌نمایید.
      بعضی از مردم هیچ گاه دلشکستگی شأن را فراموش نمی‌کنند و کوتاه نمی‌آیند اما به هر حال اعتماد مجدد به فرد یا افراد حتی اگر رابطه شما را به شدت خدشه دار کرده باشد لازمه زندگی اجتماعی است.
      – توجه داشته باشید که هیچ گاه یک شخص نمی‌تواند منطبق بر تمام خواسته‌های شما باشد. بسیاری از مردم در جستجوی کسی هستند که بتوانند او را از صمیم قلب دوست داشته باشند و جنبه‌های مشترک فراوانی با هم بیابند. اگر بخواهید بر این خواسته خود پافشاری کنید (یعنی یافتن کسانی که هماهنگی کامل و یا بسیار بالا با شما داشته باشند) و تمام خواسته‌های خود را در نظر بگیرید هیچ‌گاه نمی‌توانید به افراد مختلفی که خود نیازهای متنوعی دارند اعتماد کنید که مسلماً منطقی نیست.
      دل شکسته
      – سعی کنید همیشه در روابط خود در جستجوی افراد قابل اعتماد و امین باشید. روش برخورد یک شخص با دیگران نشانه خوبی است که می‌توان فهمید آن شخص در آینده با شما چگونه رفتار خواهد کرد و آیا فردی قابل اعتماد هست یا خیر؟ اگر او تمام جزییات زندگی خصوصی و شخصی خود و یا دیگری را با شما به راحتی در میان می‌گذارد کاملاً منطقی است که فکر کنید همین کار را با شما خواهد کرد و اعتماد شما را سلب خواهد نمود. در حالی که اگر او هیچ گاه درباره کسی از عبارت مهربانانه ای استفاده نکرد و یا تمام جزییات زندگی وی را تعریف نکرده و اسرار کسی را فاش ننمود، می‌توان به او اعتماد کرد که از نقاط ضعف یا اسرار شما نزد دیگران نخواهد گفت و این شخص یک نمونه قابل اعتماد است.
      اگر کسی در یک مورد جزیی نتوانست اعتماد شما را جلب کند هرگز درباره امور مهم‌تر به او اعتماد نخواهید کرد.
      – سعی کنید روابط جدید را به تدریج و کم کم آغاز کنید. از اعتماد کردن‌های کوچک به افراد شروع کنید و منتظر نتیجه آن بمانید. اگر کسی در یک مورد جزیی نتوانست اعتماد شما را جلب کند هرگز درباره امور مهم‌تر به او اعتماد نخواهید کرد. در حالی که اگر با یک تجربه کوچک دیدید این شخص، ارزش اعتماد کردن را دارد آنگاه درباره کارهای مهم‌تر نیز می‌توانید به او اعتماد کنید.
      – اگر با بی اعتمادی و فاش شدن رازهایتان مواجه شدید به خوب بودن خودتان شک نکنید. در بسیاری از موارد ترس از اعتماد به دیگران بیشتر به خاطر ترس خودتان از اینکه نتوانید یک بی مهری و بی اعتمادی را تحمل کنید نشات می‌گیرد. اگر فکر می‌کنید که با از دست رفتن اعتمادتان به کسی دچار سقوط و از هم پاشیده شدن خواهید شد به احتمال زیاد هیچ‌گاه موفق به اعتماد کردن مجدد به افراد نخواهید شد. در حالی که اگر مطمئن باشید که حتی زمانی که دیگران به شما بی وفایی می‌کنند شما خوب و تایید شده بوده و یا در حال بهتر شدن هستید یادگیری اعتماد دوباره به افراد برایتان ساده‌تر خواهد بود.
      – در خصوص روند پیشرفت خود صبور باشید. وقتی با افشاگری دیگران در قبال خود مواجه می‌شوید آموختن مجدد اعتماد به افراد یک کار مشکل و پر چالش خواهد بود بنابراین برای خودتان زمان و موقعیت مناسبی فراهم کنید تا بتوانید راحت‌تر به دوران اعتماد به دیگران بازگردید.
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.