مرکز مشاوره

انواع پرده بکارت در دختران

انواع پرده بکارت

انواع پرده بکارت در دختران

آناتومی بدن انسان بسیار پیچیده است و به همین دلیل موضوع بحث بسیاری از افراد قرار گرفته است، یکی از موضوعاتی که در مورد آن صحبت به میان می آید پرده بکارت دختران می باشد.

از پرده بکارت دختران چه می دانید و چه اطلاعاتی دارید؟ آیا همه دختران بعد از برقراری اولین رابطه جنسی باید خونریزی داشته باشند.

انواع پرده بکارت
انواع پرده بکارت

در واقع باید این نکته را در نظر بگیرید که هیچ کدام از انگشت های دست با یکدیگر شبیه نمی باشد، اعضای بدن انسان و آناتومی بدن نیز با یکدیگر متفاوت است و به علت تفاوت آناتومی بدن انسان برخی از افراد هنگامی که اولین رابطه جنسی را برقرار می کنند خون ریزی دارند و بسیاری دیگر خون ریزی نمی کنند حتی در شدت این خونریزی هم تفاوت هایی وجود دارد.

در این مقاله اطلاعاتی در مورد پرده بکارت بیان می کنیم و با انواع پرده بکارت در دختران آشنا می شویم، رابطه های جنسی در هر مدل از پرده بکارت متفاوت می باشد و به همین دلیل به بررسی این موضوع می پردازیم.

بر اساس آن چه بیان شد خون ریزی در اولین رابطه جنسی برای همه دختران اتفاق نمی افتد و به نوع پرده بکارت آن بستگی دارد.

انواع پرده بکارت – از پرده بکارت دختران چه اطلاعاتی دارید؟

غشای نازکی که انواع و اندازه های مختلفی دارد و در دهانه مهبل قرار دارد را پرده بکارت می گویند، پرده بکارت از همان ابتدای تولد در بدن خانم ها وجود دارد و هنگامی که فرد به بلوغ می رسد و رشد می کند، پرده بکارت بر اثر بلوغ و ترشحات واژینال تحلیل می رود..

در ابتدای زندگی جنین، واژن به صورت یک لوله توپر می باشد که مرور زمان قسمت داخلی این لوله از هم می پاشد و به یک لوله تو خالی تبدیل می شود، در انتهای پایینی این لوله یک غشای نازک وجود دارد که به آن پرده بکارت می گویند.

شاید عجیب باشد اما کانال واژن به صورت داخلی از پرده بکارت تا دهانه رحم تشکیل شده است و در موارد بسیار نادری ممکن است پرده بکارت به طور کامل واژن را پوشانده باشد، که این پدیده بسیار کم پیش می آید و احتمال آن از حدود یک مورد از ۱۰۰۰ نفر می باشد.

شاید تا الان طبق تصور عموم پرده بکارت را یک قطعه صاف در نظر گر فته باشید که واژن را پوشانده است، و هنگامی که فرد اولین رابطه جنسی را تجربه کند این پرده پاره می شود.

اما تا حالا به این نکته توجه کرده اید که اگر پرده بکارت سوراخ نداشت دختران چطور پریود می شدند؟

زمانی که پرده بکارت هیچ سوراخی نداشته باشد، خون نمی تواند از آن خارج شود و هیچ منبع خروجی برای خروج خون قاعدگی وجود ندارد.

گاهی اوقات ممکن است دختران بدون داشتن پرده بکارت به دنیا بیایند و برخی از آن ها ممکن است پرده به صورت حاشی باشد اما در معمولی ترین حالت پرده به صورت هلال ماه می باشد.

انواع پرده بکارت دختران

همانطور که بیان شد رایج ترین پرده بکارت در دختران به شکل هلالی می باشد که خون قاعدگی و ترشحات طبیعی واژینال که در زمان تخمک گذاری به وجود می آید به راحتی از آن خارج می شود.

دختران برای این که در مورد پرده بکارت خود آگاهی های لازم را پیدا کنند و با نوع آن آشنا شوند باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند.

پرده بکارت به شکل ذره بینی

در نوع ذره بینی، سوراخ پرده بکارت کوچک می باشد و به دلیل کوچک بودن آن ممکن است استفاده از پنبه قاعدگی یا مقاربت برای فرد مشکل باشد اما به خاطر وجود سوراخ، خون واژن و ترشحات قاعدگی از آن خارج می شود.

ممکن بسیاری از افراد متوجه کوچک بودن سوارخ پرده بکارت نشوند اما زمانی که از پنبه قاعدگی استفاده میکنند و آن از خون قاعدگی پر شود دیگر نمی توانند آن را از واژن بیرون آورند.

پرده بکارت به شکل مسدود

کسانی که پرده بکارت مسدود دارند دهانه واژن آن ها بسته می باشد و از پرده خون قاعدگی و ترشحات خارج نمی شود.

بسیاری از دختران ممکن است پرده بکارتشان از همان ابتدای تولد مسدود باشد اما تا زمانی که به بلوغ نرسند و پریود نشوند نمی توانند نوع پرده را تشخیص دهند.

دخترانی که پرده بکارت بسته دارند هنگامی که به بلوغ می رسند ممکن است از درد لگن، شکم و قاعده نشدن شکایت کنند و هنگامی که به پزشک مراجعه کنند از مشکل خود اطلاع یابند.

انواع پرده بکارت
انواع پرده بکارت

دخترانی که پرده بکارت دارند اغلب دچار تکرار ادرار و یا احساس دفع ادرار به صورت ناقص می شود.

پرده بکارت به شکل حلقوی

همانطور که از اسم آن مشخص است پرده بکارت به صورت حلقه می باشد که دور دهانه واژن قرار گرفته است، شاید عجیب باشد اما به مرور زمان و به خاطر فعالیت های بدنی، رابطه جنسی، خود ارضایی ممکن است نوع پرده بکارت تغییر کند.

پرده بکارت حلقوی دو نوع دارند که به آن قابل اتساع و غیر قابل اتساع می گویند، که در نوع قابل اتساع به آن پرده بکارت ارتجاعی می گویند، باید این نکته را در نظر گیرید که پرده بکارت ارتجاعی ممکن است در اولین رابطه جنسی کمی پاره شود و یا اصلا پاره نشود.

پرده بکارت به شکل دو تکه

در پرده بکارت دو تکه یک نوار بافت اضافه در وسط پرده وجود دارد و باعث می شود دو سوراخ واژینال به جای یک سوراخ به وجود آید.

افرادی که پرده بکارت دو تکه دارند ممکن است خون قاعدگی و ترشحات به راحتی از آن خارج شود اما زمانی که فرد از پنه قاعدگی و یا مقاربت واژینال استفاده کند با مشکلاتی رو به رو می شود.

این دختران نمی توانند متوجه نوع پرده بکارت خود شوند و به کوچک بودن و دو تکه بودن پرده بکارت توجه نخواهند کرد اما هنگامی که از پنه قاعدگی استفاده می کنند نمی توانند از واژن خارج کنند.

پرده بکارت به شکل نعل اسبی

این پرده بکارت همان طور که از نام آن مشخص است به شکل نعل اسب می باشد و از سوراخ های کوچک پر است.

به دلیل وجود این سوراخ ها خون قاعدگی و ترشحات واژینال از آن خارج می شود اما فرد قادر به استفاده از پنه قاعدگی یا مقاربت واژینال نمی باشد.

نتیجه گیری

نوزادان از همان بدو تولد دارای پرده بکارت می باشند اما پرده بکارت آن ها تحت تاثیر هورمون های مادر قرار می گیرد و به همین دلیل ضخیم، دارای زائده و به رنگ صورتی کمرنگ می باشد.

پرده بکارت یک زن در طول زندگی دچار تغییراتی می شود و شکل و اندازه آن ممکن است عوض شود.

در سن ۲ تا ۴ سالگی نوزاد هورمون هایی را تولید می کند که باعث می شود در پرده بکارت تغییراتی به وجود آید،  بعد از چهار سال پرده بکارت دچار تغییراتی شده است و یک غشای نازک با لبه های صاف تبدیل می شود که معمولا با دستگاه تناسلی زنان پیش از زمان بلوغ برابری می کند.

انواع پرده بکارت
انواع پرده بکارت

هنگامی که افراد به دوران بلوغ خود نزدیک می شوند پرده بکارت ضخیم تر شده و شکل ظاهری آن ممکن است به صورت دندانه دار و یا هلالی شود، در این زمان حالت ارتجاعی پرده نیز افزایش می یابد.

برخی از افراد ممکن است از همان بدو تولد پرده بکارت نداشته باشند یا به خاطر حادثه پرده آن ها از بین رفته باشد.

اما این افراد نباید نگران باشند زیرا افرادی هستند که پرده بکارت را معاینه می کنند و همچنین پزشکی قانونی از تغییرات پرده بکارت آگاه است و به درستی می تواند تشخیص دهد که پرده به اثر چه چیز هایی پاره شده است یا چه تغییراتی در آن به وجود آمده است.

منبع: مرکز مشاوره

ترمیم پرده کارت

ترمیم پرده کارت

ترمیم پرده کارت: در بسیاری از جوامع از جمله فرهنگ و جامعه ما پاکدامنی زن را به سالم بودن پرده بکارت مرتبط می سازند و …
انواع پرده بکارت

انواع پرده بکارت در دختران

انواع پرده بکارت در دختران: آناتومی بدن انسان بسیار پیچیده است و به همین دلیل موضوع بحث بسیاری از افراد قرار گرفته است، یکی از …
درمان اختلال دو قطبی با دارو

درمان اختلال دو قطبی با دارو

درمان اختلال دو قطبی با دارو: یکی از گزینه های درمانی برای اختلال دو قطبی استفاده از دارو می باشد و یکی از مزایای آن …
مشاوره ی طلاق

مشاوره ی طلاق

مشاوره ی طلاق: در زندگی مشترک بسیار پیش می آید که زن و مرد با یکدیگر دچار اختلاف و تنش می شوند، این اختلافات حتی …
رفتار درمانی شناختی

رفتار درمانی شناختی

رفتار درمانی شناختی: درمان شناختی رفتاری نوع متداولی از روان درمانی می باشد. در این فرآیند شما با یک روان درمانگر یا مشاور به روشی …

سوالات متداول انواع پرده بکارت

۱ - پرده بکارت چیست ؟

پرده بکارت یک غشای نازکی است که دهانه مهبل را پوشانده است و انواع و اندازه های مختلفی دارد که در متن مقاله توضیحات کاملی در این زمینه بیان شده است.

۲ - آیا پرده بکارت انواع مختلفی دارد؟

بله با توجه به آناتومی بدن انسان پرده های بکارت انواع مختلفی دارد و از آن می توان به انواع حلقوی، نعل اسبی و غیره اشاره کرد که در متن مقاله توضیحات کاملی در این خصوص داده شده است.

۳ - آیا دلیل پارگی پرده بکارت را می توان تشخیص داد؟

بله، اگر پرده بکارت به هر دلیل دچار پارگی شود یا فرد از زمان نوزادی بدون پرده به دنیا آمده باشد با مراجعه به پزشک قانونی کاملا قابل تشخیص است که در متن مقاله توضیحات کاملی در این باره داده شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.